Elatusvelvollinen

Lapsia ikävä

Moicca
Olen 28v mies ja minulle tuli avioero lokakuussa. Minulla on exäni kanssa kaksi lasta (3 ja 5v) ja olemme menossa keskustelemaan tapaamisista ja elatuksista. Nettotuloni ovat n.1500-1700/kk, riippuen työstä. Saan palkkaa varsinaisesta työstäni ja palkkiota (ei siis palkkaa) määrätystä työstä. Joskus saan myös matkakorvauksia. Exäni bruttotulot pyörivät siinä 2050 euron kohdilla 2 lapsilisää. Lapset ovat päivähoidossa ja maksu on n. 150/lapsi.
Tähän mennessä en ole maksanut mitään, kun ei ole päätöstä ja exäni vaatii minulta 200 euroa/lapsi/kk siihen asti kunnes pääsemme sopimukseen elatuksista. Tuon 136 euroa voin maksaa kiltisti/lapsi, mutta en kyllä kahtasataa! Onko exällä oikeus saada elatustuet takautuvasti eropäivästämme 12.10. asti ja periikö Kela niitä minulta jälkeenpäin?
Exä asuu vuokralla (720€ sis vedet), sähkö noin 55 euroa/kk. Itse asun vuokralla 320 euroa vesi 16 euroa sähkö 45 euroa.
Osaisiko joku laskea noista tuloista elatukseni määrän suurin piirtein?

Olisin erittäin kiitollinen tiedoista, jotten olisi taas yksi YH:n kusetus!!!
Toivon mielelläni asiallisia vastauksia, enkä tarvitse enää yhtään vittuilua, en naisilta, enkä myöskään miehiltä!

14

1441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VKL-isukki

      Mutta pikaisesti laskettuani (omilla tiedoillani) exäsi ELATUSKYKY on suurempi kuin sinulla.

      LAPSEN TARVE =YLEISET JA ERITYISET KUSTANNUKSET YHTEENSÄ - VÄHENNYKSET
      Yleiset kustannukset:
      joko 0-6-vuotiaalle 250 euroa/kk
      tai 7-12 290
      tai 13-17 390

      Tuollaiset tiedot ja lisää löytyy osoittesta: http://www.yyl.fi/index.php?page=ero&sivu=elatus
      Joten se 200 euroa on tosiaan ihan tuulesta temmattu, sillä exäsi ansiotulot ovat suuremmat kuin sinulla.

      • ennenkin laskenut

        Lastenvalvoja saa ihan palkkansa suosituksen laskemisesta. Mutta lasketaan nyt yhtä lasta kohti.

        Lapsen elatuksen tarve: 250 osuus vuokarasta 150 - lapsilisä 100 = 300.

        Lähin elatuskyky 2050- 500 -475(osuus asumisesta) = 1075

        Sinun elatuskyky 1700 -500- 381 = 819.

        Elatusmaksu 43 % 300 eurosta = 130. Eli 136 riittää.

        Mitään ei tarvitse maksaa ennen kuin on sopimus. Mutta asiallista että maksat. Maksa 2x140 ja pyydä lastenvalvojaa laskemaan suositus. Mutta 140 on arvioni.


      • Velvollinen
        ennenkin laskenut kirjoitti:

        Lastenvalvoja saa ihan palkkansa suosituksen laskemisesta. Mutta lasketaan nyt yhtä lasta kohti.

        Lapsen elatuksen tarve: 250 osuus vuokarasta 150 - lapsilisä 100 = 300.

        Lähin elatuskyky 2050- 500 -475(osuus asumisesta) = 1075

        Sinun elatuskyky 1700 -500- 381 = 819.

        Elatusmaksu 43 % 300 eurosta = 130. Eli 136 riittää.

        Mitään ei tarvitse maksaa ennen kuin on sopimus. Mutta asiallista että maksat. Maksa 2x140 ja pyydä lastenvalvojaa laskemaan suositus. Mutta 140 on arvioni.

        Naisen eli lähivanhemman tulot ovat bruttona ja etävanhemman eli miehen tulot nettona. Tuosta lähivanhemman tuloista päätellen voisi vero-% olla jotain 25% ?
        Myös päivähoitomaksut pitäisi kait lisätä "lapsen menoihin" ? Eikö ?
        Lisäksi äidin tuloihin lakstetaan lapsilisä yh-kotuksineen, joita en nyt muista enkä jaksa etsiä, mut hiukan alle 50 e/lapsi muistakseni ?

        Mutta kaavat lienevät muuten oikeita.

        Tsemiä vaan kaikille isukeille, itsekin etävanhempi ja elatusta maksan juuri tuon 136 e ja risat. Määrä on neuvoteltu etukäteen lähivanhemman kanssa.


      • näillä tiedoilla
        Velvollinen kirjoitti:

        Naisen eli lähivanhemman tulot ovat bruttona ja etävanhemman eli miehen tulot nettona. Tuosta lähivanhemman tuloista päätellen voisi vero-% olla jotain 25% ?
        Myös päivähoitomaksut pitäisi kait lisätä "lapsen menoihin" ? Eikö ?
        Lisäksi äidin tuloihin lakstetaan lapsilisä yh-kotuksineen, joita en nyt muista enkä jaksa etsiä, mut hiukan alle 50 e/lapsi muistakseni ?

        Mutta kaavat lienevät muuten oikeita.

        Tsemiä vaan kaikille isukeille, itsekin etävanhempi ja elatusta maksan juuri tuon 136 e ja risat. Määrä on neuvoteltu etukäteen lähivanhemman kanssa.

        Lähin elatuskyky 2050 - vero noin 400 yh.kor.noin 50 - 500 - 475 = 725.

        Elatusmaksu 53% 300 eurosta on noin 160.

        Hoitomaksu ei vaikuta elatusmaksuun. Hoitomaksu voi alentua, koska siihen vaikuttaa enää lähihuoltajan talous.


      • Petetty
        näillä tiedoilla kirjoitti:

        Lähin elatuskyky 2050 - vero noin 400 yh.kor.noin 50 - 500 - 475 = 725.

        Elatusmaksu 53% 300 eurosta on noin 160.

        Hoitomaksu ei vaikuta elatusmaksuun. Hoitomaksu voi alentua, koska siihen vaikuttaa enää lähihuoltajan talous.

        Itselläni sossussa sanottiin että miksi asun niin kalliissa kämpässä ettei paljoa jää käteen elatusten ja vuokran jälkeen. Eli todellisuudessa elatukseni määrä olisi ollut sitä pienempi mitä kalliimmassa kämpässä olisin asunut??? En nyt sillä ettenkö tyttärestäni maksaisi elatusta, mutta tyttäreni äiti jopa huijasi sossussa hoitomaksuissaan, jotka ainakin luettiin silloin lähivanhemman menopuolelle!
        Noilla kaavoilla kun olisin silloin joskus laskenut elatukseni määrää, olisi se ollut n. 30 euroa vähemmän per kk.
        Myöskään työmatkoista en saanut vähennystä vaikk töihin oli matkaa 27 km per suunta.
        Kertokaanhan isät, mitä kannattaa ottaa huomioon, kun menette uusimaan/tarkastuttamaan elatustenne määrää??? Vieläkin nimittäin maksan kaavojenne mukaan "liikaa". Maksaisin mielummin kaikki ylimääräiset rahat tyttäreni tilille, sillä "hänen elatukseen" ne rahat eivät mene, vaan johonkin muuhun..............


      • Petetty isä
        Petetty kirjoitti:

        Itselläni sossussa sanottiin että miksi asun niin kalliissa kämpässä ettei paljoa jää käteen elatusten ja vuokran jälkeen. Eli todellisuudessa elatukseni määrä olisi ollut sitä pienempi mitä kalliimmassa kämpässä olisin asunut??? En nyt sillä ettenkö tyttärestäni maksaisi elatusta, mutta tyttäreni äiti jopa huijasi sossussa hoitomaksuissaan, jotka ainakin luettiin silloin lähivanhemman menopuolelle!
        Noilla kaavoilla kun olisin silloin joskus laskenut elatukseni määrää, olisi se ollut n. 30 euroa vähemmän per kk.
        Myöskään työmatkoista en saanut vähennystä vaikk töihin oli matkaa 27 km per suunta.
        Kertokaanhan isät, mitä kannattaa ottaa huomioon, kun menette uusimaan/tarkastuttamaan elatustenne määrää??? Vieläkin nimittäin maksan kaavojenne mukaan "liikaa". Maksaisin mielummin kaikki ylimääräiset rahat tyttäreni tilille, sillä "hänen elatukseen" ne rahat eivät mene, vaan johonkin muuhun..............

        Meillä on yhteishuoltajuus. Myös minun lasteni äiti toimi vilpillisesti elatussopimusta tehdessä. Hän ilmoitti hoitomaksut täysimääräisinä, vaikka lapset ovat hoidossa vain osa-aikaisesti. Samoin hän taktikoi asumistuen kanssa siten, että hän sai pienempää asumistukea sopimuksentekohetkellä, kun nyt muutamaa kuukautta myöhemmin. Hänen tulonsa eivät ole kuitenkaan muuttuneet ja hän olisi ollut oikeutettu tuohon suurempaan tukeen jo reilusti ennen sopimuksentekoa, josta kerroin myös lastenvalvojalle.

        Oma palkkani on keskiansiota selvästi pienempi ja talouteni on todella tiukilla jatkuvasti. Tämäkö on lasten etu? Ex-puolisoni elintaso käytännössä nousi yhteiskunnan tukien myötä ja omani romahti. Ja kaikki tuethan menevät tietysti lasten hyväksi, jep jep. Itse joudun luopumaan autosta, jota tarvitsen töissäni sekä lasten kuljettamisessa.

        Mielestäni sosiaalisektorille pitäisi saada välittömästi mieskiintiöt. Ennen sitä ei tasa-arvosta kannata edes puhua huoltajuus- ja elatussopimusten yhteydessä. Mutta kukapa mies noihin hommiin haluaisi?


      • ELATUS PIENEMMÄKSI
        Petetty isä kirjoitti:

        Meillä on yhteishuoltajuus. Myös minun lasteni äiti toimi vilpillisesti elatussopimusta tehdessä. Hän ilmoitti hoitomaksut täysimääräisinä, vaikka lapset ovat hoidossa vain osa-aikaisesti. Samoin hän taktikoi asumistuen kanssa siten, että hän sai pienempää asumistukea sopimuksentekohetkellä, kun nyt muutamaa kuukautta myöhemmin. Hänen tulonsa eivät ole kuitenkaan muuttuneet ja hän olisi ollut oikeutettu tuohon suurempaan tukeen jo reilusti ennen sopimuksentekoa, josta kerroin myös lastenvalvojalle.

        Oma palkkani on keskiansiota selvästi pienempi ja talouteni on todella tiukilla jatkuvasti. Tämäkö on lasten etu? Ex-puolisoni elintaso käytännössä nousi yhteiskunnan tukien myötä ja omani romahti. Ja kaikki tuethan menevät tietysti lasten hyväksi, jep jep. Itse joudun luopumaan autosta, jota tarvitsen töissäni sekä lasten kuljettamisessa.

        Mielestäni sosiaalisektorille pitäisi saada välittömästi mieskiintiöt. Ennen sitä ei tasa-arvosta kannata edes puhua huoltajuus- ja elatussopimusten yhteydessä. Mutta kukapa mies noihin hommiin haluaisi?

        Naiset tykkäävät erota, sillä rahallisesti he tulevat pärjäämään huomattavasti paremmin kuin suhteessaan. Minäkin olen mies, eronnut, mutta minun eroni johtui siitä kun naisellani oli ollut jo jonkin aikaa toinen mies ja kuin vahingossa sain aluksi pienen vinkin ja lopulta silloisen vaimoni kiinni. aluksi hän kielsi että olisi toinen mies kuvioissa, mutta kun aikani kerroin lisää tiedoistani, niin johan ämmä käräytti sitten itsensä!
        Itse hain eroa ja joudunkin nyt maksamaan lähes yli varojeni elatuksia.
        Nettopalkkani pyörii siinä 1400 euron tietämillä ja vuokrani on 480 euroa pienestä kaksiosta. Yksiössä en voi asua sillä lapseni ovat minulla (tai vanhemmillani) hoidossa joka toinen vkl. joten ei auta edes halvempi asunto.
        Elatusta joudun maksamaan vuoden alusta tuon 136 euroa ja sentit päälle (2 lasta, t 6v ja p 8v).
        Eipä paljoa jää lopulta elämiseen ja joka mainoksen luen tarkkaan, jotta tietää mistä hakee ruokansa. Pyöräillen tietenkin, vaikka auto onkin. Autoa tarvitsen vain työssä käydessäni sekä lasteni kuljetuksissa!
        Suorastaan harmittaa lasteni vuoksi, että jouduimme eroomaan, mutta pettäjän kanssa en asu. Ja todellisuudessa vieläkin rakastan vaimoani. Ex-vaimoni seurustelee vieläkin saman miehen kanssa, jonka kanssa on ties kui monet kerrat pettäny minua.
        Kunhan lapseni kasvavat, kerron kyllä toden, mikä johti vanhempiensa eroon.
        Ja vielä lisäyksenä, että sossuissa ne puolustelee aina äitejä, vaikka tienaisivat muutenkin enemmän kuin elatusvelvolliset isät. Näin meidänkin tapauksessa!
        Tapaamisneuvottelutkaan eivät oikeen menneet yksiin, kun teen vuorotöitä. Mutta exä sanoi et siirry päivävuoroon tai vie omille vanhemmillesi lapset hoitoon. No nyt ovat välillä vanhemmillani hoidossa, jos olen töissä ja päivävuoroon siirtyminen olisi pienentänyt palkkaani jonkun verran, sitten ei varmaan olisikaan jäänyt rahaa edes ruokaan.

        Palaverin jälkeen vaa naureskeli, kuinka helppoa lopulta on kun hän saa yksin päättää asioistaan.
        Olipa avautuminen, mutta toisaalta mukava mähdä isejä, joilla ei myöskään ihan nappiin ole mennyt erojen jälkeen! En siis ole ainoa. Pitäisikö perustaa joku yhteisö?


      • vimppi
        ELATUS PIENEMMÄKSI kirjoitti:

        Naiset tykkäävät erota, sillä rahallisesti he tulevat pärjäämään huomattavasti paremmin kuin suhteessaan. Minäkin olen mies, eronnut, mutta minun eroni johtui siitä kun naisellani oli ollut jo jonkin aikaa toinen mies ja kuin vahingossa sain aluksi pienen vinkin ja lopulta silloisen vaimoni kiinni. aluksi hän kielsi että olisi toinen mies kuvioissa, mutta kun aikani kerroin lisää tiedoistani, niin johan ämmä käräytti sitten itsensä!
        Itse hain eroa ja joudunkin nyt maksamaan lähes yli varojeni elatuksia.
        Nettopalkkani pyörii siinä 1400 euron tietämillä ja vuokrani on 480 euroa pienestä kaksiosta. Yksiössä en voi asua sillä lapseni ovat minulla (tai vanhemmillani) hoidossa joka toinen vkl. joten ei auta edes halvempi asunto.
        Elatusta joudun maksamaan vuoden alusta tuon 136 euroa ja sentit päälle (2 lasta, t 6v ja p 8v).
        Eipä paljoa jää lopulta elämiseen ja joka mainoksen luen tarkkaan, jotta tietää mistä hakee ruokansa. Pyöräillen tietenkin, vaikka auto onkin. Autoa tarvitsen vain työssä käydessäni sekä lasteni kuljetuksissa!
        Suorastaan harmittaa lasteni vuoksi, että jouduimme eroomaan, mutta pettäjän kanssa en asu. Ja todellisuudessa vieläkin rakastan vaimoani. Ex-vaimoni seurustelee vieläkin saman miehen kanssa, jonka kanssa on ties kui monet kerrat pettäny minua.
        Kunhan lapseni kasvavat, kerron kyllä toden, mikä johti vanhempiensa eroon.
        Ja vielä lisäyksenä, että sossuissa ne puolustelee aina äitejä, vaikka tienaisivat muutenkin enemmän kuin elatusvelvolliset isät. Näin meidänkin tapauksessa!
        Tapaamisneuvottelutkaan eivät oikeen menneet yksiin, kun teen vuorotöitä. Mutta exä sanoi et siirry päivävuoroon tai vie omille vanhemmillesi lapset hoitoon. No nyt ovat välillä vanhemmillani hoidossa, jos olen töissä ja päivävuoroon siirtyminen olisi pienentänyt palkkaani jonkun verran, sitten ei varmaan olisikaan jäänyt rahaa edes ruokaan.

        Palaverin jälkeen vaa naureskeli, kuinka helppoa lopulta on kun hän saa yksin päättää asioistaan.
        Olipa avautuminen, mutta toisaalta mukava mähdä isejä, joilla ei myöskään ihan nappiin ole mennyt erojen jälkeen! En siis ole ainoa. Pitäisikö perustaa joku yhteisö?

        pitäisi ja iso jotta me etäisät saatas tietoa kaikesta asioista sillä meitä kusetetaan koko ajan näiden koulunsa käyneiden huoltajien puolelta,,ei kun barrikaadeille ja presitentin luo kyselemään yksinhuoltajuuksista hänhän tietää nämä asiat kun on äiti Jumala näille yksinhuoltajille ja oppiäiti.


      • ihme ja kumma
        ELATUS PIENEMMÄKSI kirjoitti:

        Naiset tykkäävät erota, sillä rahallisesti he tulevat pärjäämään huomattavasti paremmin kuin suhteessaan. Minäkin olen mies, eronnut, mutta minun eroni johtui siitä kun naisellani oli ollut jo jonkin aikaa toinen mies ja kuin vahingossa sain aluksi pienen vinkin ja lopulta silloisen vaimoni kiinni. aluksi hän kielsi että olisi toinen mies kuvioissa, mutta kun aikani kerroin lisää tiedoistani, niin johan ämmä käräytti sitten itsensä!
        Itse hain eroa ja joudunkin nyt maksamaan lähes yli varojeni elatuksia.
        Nettopalkkani pyörii siinä 1400 euron tietämillä ja vuokrani on 480 euroa pienestä kaksiosta. Yksiössä en voi asua sillä lapseni ovat minulla (tai vanhemmillani) hoidossa joka toinen vkl. joten ei auta edes halvempi asunto.
        Elatusta joudun maksamaan vuoden alusta tuon 136 euroa ja sentit päälle (2 lasta, t 6v ja p 8v).
        Eipä paljoa jää lopulta elämiseen ja joka mainoksen luen tarkkaan, jotta tietää mistä hakee ruokansa. Pyöräillen tietenkin, vaikka auto onkin. Autoa tarvitsen vain työssä käydessäni sekä lasteni kuljetuksissa!
        Suorastaan harmittaa lasteni vuoksi, että jouduimme eroomaan, mutta pettäjän kanssa en asu. Ja todellisuudessa vieläkin rakastan vaimoani. Ex-vaimoni seurustelee vieläkin saman miehen kanssa, jonka kanssa on ties kui monet kerrat pettäny minua.
        Kunhan lapseni kasvavat, kerron kyllä toden, mikä johti vanhempiensa eroon.
        Ja vielä lisäyksenä, että sossuissa ne puolustelee aina äitejä, vaikka tienaisivat muutenkin enemmän kuin elatusvelvolliset isät. Näin meidänkin tapauksessa!
        Tapaamisneuvottelutkaan eivät oikeen menneet yksiin, kun teen vuorotöitä. Mutta exä sanoi et siirry päivävuoroon tai vie omille vanhemmillesi lapset hoitoon. No nyt ovat välillä vanhemmillani hoidossa, jos olen töissä ja päivävuoroon siirtyminen olisi pienentänyt palkkaani jonkun verran, sitten ei varmaan olisikaan jäänyt rahaa edes ruokaan.

        Palaverin jälkeen vaa naureskeli, kuinka helppoa lopulta on kun hän saa yksin päättää asioistaan.
        Olipa avautuminen, mutta toisaalta mukava mähdä isejä, joilla ei myöskään ihan nappiin ole mennyt erojen jälkeen! En siis ole ainoa. Pitäisikö perustaa joku yhteisö?

        Palaverin jälkeen vaa naureskeli, kuinka helppoa lopulta on kun hän saa yksin päättää asioistaan

        Hitto. Miten muuten voisi asia olla. Sinä haluaisit vieläkin päättää hänen asioistaan...?

        Olet tainnut olla aika Hitler. Lipsahti vain totuus sinulta tuossa.

        Jos ei aikuinen ihminen = eks vaimosi ole saanut päättää asioistaan niin eipä ihme että erosi.


      • gwörts
        ihme ja kumma kirjoitti:

        Palaverin jälkeen vaa naureskeli, kuinka helppoa lopulta on kun hän saa yksin päättää asioistaan

        Hitto. Miten muuten voisi asia olla. Sinä haluaisit vieläkin päättää hänen asioistaan...?

        Olet tainnut olla aika Hitler. Lipsahti vain totuus sinulta tuossa.

        Jos ei aikuinen ihminen = eks vaimosi ole saanut päättää asioistaan niin eipä ihme että erosi.

        vaimo petti, mies erosi


    • katie81

      nih... luin nyt tuon kirjoituksesi vasta, kun asia on täälläkin ajankohtainen. Olen itse nainen, "se uusi nainen" joka miehensä puolesta asioita hoitaa. Mieheni ex veti käräjäoikeuteen elatusmaksuasian tosta noin vaan ja laittoi laskun meille. Emme silloin jaksaneet kinata asiasta joten maksoimme 600e laskun ja elatusmaksut on 170e kuussa nyt. nyt se ex ei anna tavata lasta ja kun maksamme etukäteen elatusmaksuja, se huutaa siitäkin. "sen eräpvä on kuun 1. pvä, ei niitä saa maksaa etukäteen!" säilyyhän ne rahat toisen tilillä. Jos ei tuhlaa. Tämäkin nainen huijasi tulonsa just sillä hetkellä kun käräjäoikeutta käytiin. Minä itse en koskaan voisi kuvitellakkaan toimivani noin! Olen vihainen ja tosi pettynyt aina kun tämänkin lapsen elatuksessa tapahtuu aina pari kertaa vuodessa näitä mielenkiintoisia käännöksiä. Ärsyttää tuollaiset naiset! Tsemppiä teille miehet, kyl se oikeus teille tulee, kun jaksatte tapella! Minun mieheni ei enää jaksa, ja se harmittaa.

      • etämaksaja isä

        Suomessa näyttää olevan lakiin kirjoitettuna ja oikeudessa yleisesti hyväksyttynä että huoltaja äidit saa haastaa elatusvelvolliset isät oikeuteen ilman riskiä siitä että joutuisivat itse vastuuseen.
        Isien tehtäväksi jää puolustautua hulluja ja jopa valheellisia syytöksiä vastaan, sekä maksaa kaikki oikeudenkäyntikulut (omat sekä äidin).
        Tämä perustuu siihen että äiti nostaa jutun lapsen nimissä ja lapsellahan ei ole mitään tuloja.

        Tuntuu siltä että miehet luovuttavat, koska miehillä ei ole mitään mahdollisuutta voittaa, kun vastassa on yksinhuoltaja äiti.
        Yksinhuoltaja äidelle on tukiryhmiä ja keskustelu palstoja missä vääryyttä kärsineet keskustelevat ja saavat tukea, mutta onko vastaavia tukiryhmiä, keskustelupalstoja tms. elatusvelvollisille miehille - ei.
        Syyksi epäilisin että Suomalainen mies lytätään , mollataan ja syyllistetään viranomaisten toimesta niin pahasti että ei kukaan sellaista kestä.

        Suomalaisen oikeuskäytännön ja sosiaalitoimen realiteetit, kun puhutaan etä isän tukemisesta on "voivoi me ei voida tehdä mitään" tuki.


      • zzzzzzzzzzxxxxxxxxx
        etämaksaja isä kirjoitti:

        Suomessa näyttää olevan lakiin kirjoitettuna ja oikeudessa yleisesti hyväksyttynä että huoltaja äidit saa haastaa elatusvelvolliset isät oikeuteen ilman riskiä siitä että joutuisivat itse vastuuseen.
        Isien tehtäväksi jää puolustautua hulluja ja jopa valheellisia syytöksiä vastaan, sekä maksaa kaikki oikeudenkäyntikulut (omat sekä äidin).
        Tämä perustuu siihen että äiti nostaa jutun lapsen nimissä ja lapsellahan ei ole mitään tuloja.

        Tuntuu siltä että miehet luovuttavat, koska miehillä ei ole mitään mahdollisuutta voittaa, kun vastassa on yksinhuoltaja äiti.
        Yksinhuoltaja äidelle on tukiryhmiä ja keskustelu palstoja missä vääryyttä kärsineet keskustelevat ja saavat tukea, mutta onko vastaavia tukiryhmiä, keskustelupalstoja tms. elatusvelvollisille miehille - ei.
        Syyksi epäilisin että Suomalainen mies lytätään , mollataan ja syyllistetään viranomaisten toimesta niin pahasti että ei kukaan sellaista kestä.

        Suomalaisen oikeuskäytännön ja sosiaalitoimen realiteetit, kun puhutaan etä isän tukemisesta on "voivoi me ei voida tehdä mitään" tuki.

        Koska lapsella ei ole tuloja, hän saa ilmaisen oikeudenkäynnin, isä ei sitä joudu maksamaan.


      • petetty ja hakattu
        etämaksaja isä kirjoitti:

        Suomessa näyttää olevan lakiin kirjoitettuna ja oikeudessa yleisesti hyväksyttynä että huoltaja äidit saa haastaa elatusvelvolliset isät oikeuteen ilman riskiä siitä että joutuisivat itse vastuuseen.
        Isien tehtäväksi jää puolustautua hulluja ja jopa valheellisia syytöksiä vastaan, sekä maksaa kaikki oikeudenkäyntikulut (omat sekä äidin).
        Tämä perustuu siihen että äiti nostaa jutun lapsen nimissä ja lapsellahan ei ole mitään tuloja.

        Tuntuu siltä että miehet luovuttavat, koska miehillä ei ole mitään mahdollisuutta voittaa, kun vastassa on yksinhuoltaja äiti.
        Yksinhuoltaja äidelle on tukiryhmiä ja keskustelu palstoja missä vääryyttä kärsineet keskustelevat ja saavat tukea, mutta onko vastaavia tukiryhmiä, keskustelupalstoja tms. elatusvelvollisille miehille - ei.
        Syyksi epäilisin että Suomalainen mies lytätään , mollataan ja syyllistetään viranomaisten toimesta niin pahasti että ei kukaan sellaista kestä.

        Suomalaisen oikeuskäytännön ja sosiaalitoimen realiteetit, kun puhutaan etä isän tukemisesta on "voivoi me ei voida tehdä mitään" tuki.

        Nyt on pakko kommentoida, että joskus sossun tädit on isän puolella ja äiti lapsineen joutuu kärsimään. Puhutaan yhtä, kohta toista ja sitten väitetään että alunperin on puhuttu ihan muuta. Siis sossun toimesta. Itse olen se kärsinyt yh lasten kanssa kun isä paistattelee sossuntätien suosiossa vaikka on saanut tuomion lapseen sekaantumisesta ja useista pahoinpitelyistä. Sossun tädit kun uskoo miestä eikä minua ja lapsia. En ole yhdelläkään tukipalstalla käynyt, siis yh:äidille tarkoitetulla. Onko sellaisia? Perusta palsta jos kaipaat vertaistukea


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe