Ceed kolisee

-arttu-

Takaa oikealta kuuluu monttuihin ajettaessa kolinaa. Autolla ajettu puol vuotta, 9000km. Taitaa olla reissu deltalle edessä. Toivottavasti menee moinen vika takuuseen..

38

8121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ceederi

      Koiranluu. Tyyppivika vissiin noissa. Kaiketi korjautuu lopullisesti, kun laittavat uudet, takuuseen on menny kaikilla tähän mennessä.

      • Kolkati, kolkati

        Täällä myös alkoi ensimmäisten pakkasten myötä lievä kolahtelu 40 thkm ajetussa ja nimenomaan myös oikealla takana. On hiukan kolissut aiempana talvena pakkasilla, mutta empä ole vielä kokenut niin häiritseväksi, että olis asiasta muistanu silloin mainita sen kummemmin ja tuohon ei kait oikein ole ollut ymmärtääkseni mitään kunnolla tepsivää lääkettäkään mitä foorumeilta olen lukenut.... Nyt vois kokeilla, mitä Deltalla sanovat.


    • kl

      Taitaa olla joku tyyppivika, ensiviikon alussa on juuri saman vaivan takia aika deltan huoltoon, on kyseinen kolina kuulunut jo viime talvena, mutta en ole aiemmin asiasta valittanut. Autolla on ajettu 25000 km ja on noin vuoden vanha diesel ceed kyseessä, muita vikoja ei ole ollut. Lupasivat hoitaa takuuseen, pitivät todennäköisenä vikana iskunvaimenninta. Tällä palstalla on muistaakseni aiemminkin käsitelty kyseistä vikaa, olis mielenkiintoista kuulla mikä vika oli kyseessä, ja saatiinko vika korjattua.

      • 1,6 crdi

        15000km ajettu crdi ja se kolisee myös, mutta mä epäilen kyllä noita itse laittamiani roiskeläppiä, kun ne pitää paikallankin ääntä, jos on pakkasta....ovat ihmeellisen kovat, vaika onkin kumiläpät, eikä ne kian omat

        Takapäästä kuuluu myös joku ääni ja se saattaa kuulua tuosta muovisesta rekisterikilven alustasta


      • xli

        Nyt on sitten käytetty auto korjaamolla kyseisen kolinan takia, eivät löytäneet, mitään vikaa mistään, joten kolina senkun jatkuu. tähän voi sanoa vain kuten tv sarjassa Reinikainen ylikonstaapeli Hautamäen sanoin, minä jotenkin tiesin, että tässä käy näin.No ei kai tässä kuin pitää jatkaa valitusta deltahuoltoon, josko tuohon vielä apua löytyis, mutta en oikein usko näin käyvän. Mutta tammikuun alkupäivinä 2011 se kolina kyllä loppuu minun osalta.


    • bellefantti..

      menee mäskäksi jos kuopista ajellaan.Ihme meil ei oo kuulunut mitään ja maasto vaihtelee suurista kuopista pienempiin.Täysin viaton ajettu pian 40 t kilsaa.Ja eikun paranee vaan meno.

      • CEED KOLISEE

        Se kolinahan kuuluu järestään kaikissa Ceedeissä, helvetillinen kolina, ei ilkee naapureita kytiin ottaa kun heti alkaavat mainita tästä hirveestä kolinasta jota heidän autossa eikä minunkaan entisissä autoissa ole kuulunut, kumma etteivät tehtaalla tee mitään tälle kaikkien tiedossa olevalle ongelmalle Kia Ceedissä,mene korvalääkäriin jos et sitä kolinaa kuule tai eihän sulla ceediä ole kun siellä myyntihallissa niitä vaan kiillottelet kun ei kauppa käy ja velkasaneerauksessa oleva työnantajasi vie yöunet....


      • kuulevainen
        CEED KOLISEE kirjoitti:

        Se kolinahan kuuluu järestään kaikissa Ceedeissä, helvetillinen kolina, ei ilkee naapureita kytiin ottaa kun heti alkaavat mainita tästä hirveestä kolinasta jota heidän autossa eikä minunkaan entisissä autoissa ole kuulunut, kumma etteivät tehtaalla tee mitään tälle kaikkien tiedossa olevalle ongelmalle Kia Ceedissä,mene korvalääkäriin jos et sitä kolinaa kuule tai eihän sulla ceediä ole kun siellä myyntihallissa niitä vaan kiillottelet kun ei kauppa käy ja velkasaneerauksessa oleva työnantajasi vie yöunet....

        Jokainen Ceed ei kolise. Jos et ole jokaista kokeillut et voi väittää toisin.

        Oma Ceed aj. n. 27 000 ei kolise.


      • -arttu-

        Kyllä on ihan montut kierretty ja vain sileällä tiellä ajeltu. Kolinan huomaa lähinnä parkkipaikoilla jotka näillä keleillä ovat täällä itä-suomessa aika monttuiset ja surkeassa kunnossa. No, tänään kuitenkin kävin deltalla ja puolentoista viikon päästä menee sinne korjattavaksi. Puheista päätellen kyllä tiesivät jo vian.


      • belle fan..
        CEED KOLISEE kirjoitti:

        Se kolinahan kuuluu järestään kaikissa Ceedeissä, helvetillinen kolina, ei ilkee naapureita kytiin ottaa kun heti alkaavat mainita tästä hirveestä kolinasta jota heidän autossa eikä minunkaan entisissä autoissa ole kuulunut, kumma etteivät tehtaalla tee mitään tälle kaikkien tiedossa olevalle ongelmalle Kia Ceedissä,mene korvalääkäriin jos et sitä kolinaa kuule tai eihän sulla ceediä ole kun siellä myyntihallissa niitä vaan kiillottelet kun ei kauppa käy ja velkasaneerauksessa oleva työnantajasi vie yöunet....

        naapureita ees aattele niillä vanhat koslat aina levällään.Ruosteiset ja ja olevinaan laatuautot.Tota mun pihalla on vara sentään valita, millä ajetaan, ne kulkee junalla.Ceed on nyt 2v vanha.Ei vikoja yhtään.
        Edustavin laatuauto on korjaamolla ollu kesästä jo 2sti.Sakemannin romu..Muista autoista ei mitää häikkää..Eli ceed on vaan best meistä naapureistakin.Insinööri ajaa jollain kiina romulla.. kun taas ceed on eurooppa versio..ja eräs ****a vm 90..eli ceedhän pesee noi mennen tullen.Toyotaa pukkaa ja opelin romua, fiat puntoa naapureilla mitä ite ei huolis.., silti porukka miljoonataloissaan asuu.Ostakaa te ees kunnon auto alle..maksaakin vaan alle 30 t e.Meille tosiasia oli se että kun autoa tarvitaan niitä pitää olla useita, etelä suomessakin jossa ei julkisliikennettä ostetaan auto jolla pääsee töihin ja kauppaan!Ja maantie ajossa paras on ceedi.Se vaan huolletaan ja ajetaan sillä selvä!turhaa paskaa ei ees mietitä..mitä muut ajattelee jne..ajatelkoot..


    • frangrabba

      koiranluuhan se siellä luultavasti kolisee,tottakai takuu sen korvaa

    • 1,6crdi

      ..koiran luista johdu.Kannattaa tutkia ensin.
      Minulla oli 16th ajettu ja iskarit menivät takuuseen,kun takapää kolisi.
      Ei oo ollut koiran luu ongelmia...(koputtaa puuta !)Vaikka monttusella tielläkin ajettu.
      Sen jälkeen ei mitään muuta,kuin nautittavaa ajoa.
      Nyt mitttarissa 48 th.

    • ,.timo,.-

      Mulla kuulu kanssa oikealta takaa kolinaa ja olin sata varma että kolina tulee takaa,mutta edessähän ne koiranluut kolisi.Vaihtoivat takuuseen molemmat puolet.Kolina alkoi 25000kilometrissä,ja nyt ajettu 62000km eikä kolina ole uusiutunu.Muuten ceed on pelannut loistavasti.ja muuten olen huollattanut autoni ad korjaamolla eikä mulla ollut mitään vaikeutta saada koiranluita takuuseen

      • CRDIsti

        Niin, jos toi AD osais hommansa, niin olisivat jo huollossa huomanneet välykset ja vaihtaneet, eikä olisi tarvinnut tännekkään siitä kirjoittaa.

        No eihän se ole iso vaiva ajella korjaamosta toiseen.


      • DÖLTÖ HUOLTO
        CRDIsti kirjoitti:

        Niin, jos toi AD osais hommansa, niin olisivat jo huollossa huomanneet välykset ja vaihtaneet, eikä olisi tarvinnut tännekkään siitä kirjoittaa.

        No eihän se ole iso vaiva ajella korjaamosta toiseen.

        Kylläpä täällä kaikkea soopaa taas kuulee.
        Ensinnäkin takuukorjauksethan kuuluu Deltalle EIKÖ ??!! vituttaa varmaan ja onhan se ikävää kun auto huolletaan ammattiliikkeessä ja pelkät takuukorjaukset teetetään DELTAN AMISTYÖHARJOITTELUPOJILLA, muistathan että DELTA HUOLTO on jatkuva jumbo TM:n huoltokorjaamo testeissä !!!

        Että hauku vaan omaa puuta.


      • DÖLTÖ HUOLTO kirjoitti:

        Kylläpä täällä kaikkea soopaa taas kuulee.
        Ensinnäkin takuukorjauksethan kuuluu Deltalle EIKÖ ??!! vituttaa varmaan ja onhan se ikävää kun auto huolletaan ammattiliikkeessä ja pelkät takuukorjaukset teetetään DELTAN AMISTYÖHARJOITTELUPOJILLA, muistathan että DELTA HUOLTO on jatkuva jumbo TM:n huoltokorjaamo testeissä !!!

        Että hauku vaan omaa puuta.

        On muuten sachsin takaiskari joka kylmällä naputtelee,etenkin farkkuversioissa kuuluu paremmin ja kylmällä ilmalla


      • ghhjk
        zxr kirjoitti:

        On muuten sachsin takaiskari joka kylmällä naputtelee,etenkin farkkuversioissa kuuluu paremmin ja kylmällä ilmalla

        Tuli vaan mieleen kun 80-luvulla rupesi iskarit kolisee pakkasella niin ne oli juuri sachsin iskrarit, oli kuulemma tyyppivika, auto oli saksalainen. Ilmankos Wolkkarikaan ei ole vielä oppinut tekemään lämmityslaitetta , ovat näköjään vähän hitaita oppimaan.


      • Anonyymi

        Kirjoittelen tässä vaikka en olekkaan Kian omistaja vaan korjailen autoja .Ex vaimoni Kia Riossa kävi erikoinen juttu, tarkistin ennen katsastusta etupään ja yhden vaihdoin alapallon joka oli väljä ( 125000km ). Auto meni sen jälkeen katsastukseen ja puhtain paperein ja muutaman kuukausen jälkeen alkoi kolahtelu kuopissa ja puolivuotta katsastuksen jälkeen otin auton telineelle ja näin että kuskinpuolen raidetangon pää oli nyt melko väljä . Tilasin uuden Lem Förderin ja otin telineelle ja ratas pois ja kun aloitan työt ja rupean löysäämään 'hammastangossa olevaa lukitusmutteria niin raidetangonpää purkaurui pikkutönäisystä kahdeksi kappaleeksi ( 139000 km ). Se raidetangon pää väljistyi todella nopeasti puolessa vuodessa ja oli enää kiinni suojakumissaan ja kun kumi löysäsi niin sitä hetkeä ei olis halunnut kokea maantiellä ajaessa. Sanoisin että kiiassa ja varmaan Hyundaissakin kun 120000km menee yli niin kannattaa tutkia nivelet kahdesti vuodessa ettei vaaratilanteita tule


    • pkooo

      Vanha topic mut laitampa jatkeeksi että tän vuoden ceed sw pitää samaista kolinaa, oikealta takaa kuuluu... ja ihan uutena vika ilmenee.

      • Sattuuhan sitä

        Kaikkein katalimman juonen huomaat kun katsot autosi merkkiä: ovat myyneet sinulle Ceedinä jonkin .....n. Eli kolinan lisäksi olet vissiin saanut Kalinan.


      • Ohi on, lopulta
        Sattuuhan sitä kirjoitti:

        Kaikkein katalimman juonen huomaat kun katsot autosi merkkiä: ovat myyneet sinulle Ceedinä jonkin .....n. Eli kolinan lisäksi olet vissiin saanut Kalinan.

        Eiköhän Delta ole siivonnut kaikki kalinat ja kolinat jo pois. Sopimus Ladan kanssa on poikkastu ja kaikki muukin kohtalonyhteys siihen suuntaan katkaistu.


    • 70% varmuudella

      Iskarin yläpään pohjaanlyöntikumit

    • Ceed -09

      Mulla on -09 ceed(5-ov) ja käytännössä ensimmäisestä talvesta lähtien on kuulunut kolinaa takaa, oikealta luullakseni. Asiasta on valitettu ensimmäisestä huollosta lähtien deltalla joka kerta. Vastaus joka kerta sama-> Missään ei mitään vikaa eikä välystä. Iskarit, koiranluut kaikki kunnossa. Hiukan epäuskoiseksi on jääny joka kerta mu kai se on uskottava, kun käytin ekassa katsastuksessakin muutama viikko sitten ja kehuivat autoa uuden veroiseksi(ajettu vasta 45tkm). Luulis että olisivat siellä huomanneet, jos joku iskari ois paskana tai jtn.. Jäi kyllä silloin ekassa huollossa sellainen mielikuva siitä huoltopäällikön selityksestä, että kyseessä ois pikemminkin ominaisuus kuin vika.. No joka tapauksessa kolina, jota siis kuuluu lähinnä pakkasilla ja isommissa montuissa, ei enää vaivaa, kun tietää että ei sieltä ainakaan mikään niin hajalla oo, että tarviis turvallisuudestaan olla huolissaan. Pitäs vissiin joskus ottaa vararengas ja kaikki muukin irtoava romu takaa pois ja varmistaa ettei ne anna mitään ääntä montuissa. Voi kun jaksas..:)

      • Ceed-10

        Pyydä tarkastamaan takaluukun kaasujouset. Ne saattaa päästä liikkumaan jolloin kolahtaa ja se kuulostaa juuri siltä kuin alustassa jokin kolisis. Omasta farkusta kolina loppu kun kyseiset jouset vaihdettiin.


    • Ceedin omistajat

      Menkääpä heiluttelemaan pakoputkea. Pakopuken kiinnitys on liian löysillä kumeilla tehty.
      Ihmettelen Deltan asiantuntemusta / osamista. Aivan varmasti tietävät mistä kolina johtuu, antavat vaan valohoitoa, koska Kia -konserni ei anna lupaa parantaa kiinnityksiä. Kun 7-v takuu loppuu, niin sitten vaihdetaan kumit ja kovaan hintaan.

    • NoKiaCeedAnymore75

      Mulla vuoden 2015 Kia Ceed ja ajettu vasta 36000km. Kolinaa kuuluu oikeelta takaa. Liikennevaloista lähdettäessä ja kuopissa ja kumpareissa ja ainakun alusta "heilahtaa" ylös ja alas. Epäilen pakoputkea, että siitä tulisi kolahdus. Delta-Autoon on varattu aika Vantaalle, mutta katsotaan ymmärtävätköhän he vian päälle mitään vai sanovatko ettei tarvitse tehdä mitään et kuuntele poika kolinoita vaan ihan rauhassa :D ;) Toivon, että saisivat kuntoon, koska asia häiritsee minua. Monta eri merkkistä autoa on tullut ajettua vuosien varrella eikä yhdestäkään autosta oli tuollaista kolinaa kuulunut ;)

    • NoKiaCeedAnymore75

      Vika korjaantui, kun Delta-autossa vanhempi korjausmies löysi vian ja kolina loppui! Uskomatonta, mutta kivi vain oli mennyt takajousen väliin ja aiheutti kolinaa. Uskomatonta, että Kia ei osaa suunnitella autoja niin, ettei kivet pääsisi menemään jousen väliin :D Nyt alkanut kuulumaan kolinaa uudestaan! Oiskohan taas kivi kyseessä? :D voi näitä Ceedejä ;)

    • Pekkatse

      Itsellä Riossa vm. 2014 kuului alussa kolinaa takaa monttuihin ajettaessa. Kuulosti juurikin niinkuin joku olisi valjä alustassa. Vika oli takapenkin jossain kiinnitys-hommelissa, joka korjattiin takuuseen mukisematta. Ei ole kolissut sen jälkeen. Hyvin on kyllä muutenkin takuuasiat pelanneet. Muutama pikkuvika on täytynyt käydä korjauttamassa.

    • Kimpula-75

      Joo itsellä 2010 1,6 diesel farkku. Juuri leimalta,eikä mitään vikaa. Valitin kolinasta ja tuomio oli pakoputki??????

    • NoKiaCeedAnymore75

      Monenlaista kolinan aiheuttajaa sitä voi löytyä. Itsellä tosiaan Ceedissä oli kivi jousen välissä, mutta onneks näin talvella sellasta ei juurikaan pääse tapahtumaan :)

    • Anonyymi

      Onkos kellään kokemusta uudemmist 2018 vm eteempäin olevista SW ceed:eistä ja tuosta kolinasta? Mistäköhän voisi johtua? Itsellä kolisee takapää autossa molemmalta puolelta. Kolisee enemmän käännöksissä ja töyssyissä. Katsastuksessa kävi eikä löytynyt huomautettavaa. Huollossa käynyt ja siellä ei kuulemma mitään ole löytynyt. Takuunalainen 19vm auto, on se kumma kun ei vikaa löydä edes kiian merkihuollon ihmiset... Jospa joku täältä osais kertoo mistä vois olla kyse.

      • Anonyymi

        entä jos ajelee montuissa ja kaveri videoi äänet puhelimen kameralla....onpahan dokumenttiä sitten huoltoon..


      • Anonyymi

        Äänet kannattaa aina nauhoittaa jos on mahdollista ja ottaa vielä ulkopuolinen todistaja vaikka jostain huoltoliikkeestä...vietiin kerran Opel Corsa oston jälkeen takaisin kun moottorista kuului aina välillä outoa naputusta,huoltomies ei kuullut mitään,aikovat sitten tutkia omissa piireissä, mitään vikaa ei löytynyt..loppupeleissä auto vaihdettiin uudempaan ja auto jäi harmiksi seuraavalle ostajalle...


      • Anonyymi

        Meidän KIA Ceedissä minun mielestäni kolina kuului edestä vasemmalta, vaimon mielestä takaa. Vaihdoin vasemman koiranluun, ei mitään vaikutusta, kolina jatkui. vaihdoin oikean puoleisen koiranluun, kolina katosi. Auto on vm 2017
        Kolinan paikantaminen on autossa vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän KIA Ceedissä minun mielestäni kolina kuului edestä vasemmalta, vaimon mielestä takaa. Vaihdoin vasemman koiranluun, ei mitään vaikutusta, kolina jatkui. vaihdoin oikean puoleisen koiranluun, kolina katosi. Auto on vm 2017
        Kolinan paikantaminen on autossa vaikeaa.

        Minä vaihdoin 2008 malliseen ceediin molemmat etupään koiranluut kun jousitus suorastaan pamahteli.

        Ääni muuttui kolinaksi, eli kallistuksenvakaajan korihelat pitäisi varmaankin vielä vaihtaa.


      • Anonyymi

        vm 2019 farkku ceed piti pientä kolahtelua töyssyissä. Vaihtoivat takuuseen takapenkin selkänojan saranat tms. siihen loppui äänet.


    • Anonyymi

      Minulle kia juttelee. se sanoo, paina juntti kaasu pohjaan. nyt on kiire köyhällä.
      kia köyhän ihmisen auto.

      • Anonyymi

        ei se kia niin huono ole mitä luulisi

        itselläkin oli aikamoiset ennakkoluulot kunnes sain itselleni kian, olikin positiivinen yllätys


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3129
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2781
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1723
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1525
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe