Miksi lääke lakkaa toimimasta?

Olen syönyt Cipralexia vähän yli kolme kuukautta. Ensin söin sitä aika pitkään 5mg:lla ja nyt olen syönyt 10mg:lla noin kolme viikkoa. Annostuksen noston myötä alkoi tuntua paljon paremmalta ja joka iltainen ahdistus ja suru katosi. Mutta nyt tuntuu, ettei lääke tehoa enää, suru alkaa tulla takaisin. Mistä johtuu, että lääkkeen teho lakkaa?
6159
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

ei oo sulla vielä hätää itellä täällä on jo 30mg menossa eikä tunnu enää missään

Äänestä
  • että noillakin on tuollainen ominaisuus.pitoisuutta pitää nostaa.
    Mutta mihin asti voi? ja mitä sitten?

    Äänestä

  • kakakajgh kirjoitti:

    että noillakin on tuollainen ominaisuus.pitoisuutta pitää nostaa.
    Mutta mihin asti voi? ja mitä sitten?

    Lääkkeiden syönti menee kuin pyramidi.
    5mg->10mg->15mg->jne jne, lakkaa toimimasta... 30mg->25mg->20mg-> jne jne->0mg
    sitten vaihdetaan lääkettä

    Äänestä

Lääke ei paranna yhtään mitään, se vain peittää oireita osalla kokeilijoista. Aivosi ovat sopeutuneet lääkkeeseen, eiköä sen vaikutus riitä enää peittämään oireiden syytä. Kätätkö kofeiinia, sen päivittäiskäyttö aiheuttaa osalle vaikeaa masennusta, ahdistuneisuutta ja paniikkeja, sekä myös ms-oireiden kaltaisia tuntemuksia.

Äänestä

Ei kai lääkityksen tarkoitus ole viedä ihmiseltä kaikkia tunteita kuten surua. Itse olen ruvennut lääkityksellä masennuksesta toipuessani tuntemaan päinvastoin surun ja alakuloisuuden tunteita, aiemmin ne olivat epätoivon ja tuskaisuuden peittämiä.

Äänestä
  • Olen syönyt Cipramil 20 mg kymmenisen vuotta ja toimii yhä tasoittavasti ja masennusta ehkäisevästi. Eihän mikään lääke poista kaikkea ahdistusta ja pahaaoloa, vaikka kuinka nostettaisi, lääke tukee toipumista ja helpottaa pahimpia kumpuja.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


pääpää kirjoitti:

Olen syönyt Cipralexia vähän yli kolme kuukautta. Ensin söin sitä aika pitkään 5mg:lla ja nyt olen syönyt 10mg:lla noin kolme viikkoa. Annostuksen noston myötä alkoi tuntua paljon paremmalta ja joka iltainen ahdistus ja suru katosi. Mutta nyt tuntuu, ettei lääke tehoa enää, suru alkaa tulla takaisin. Mistä johtuu, että lääkkeen teho lakkaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu