Telttakota

Kotaa vailla

Onko kenelläkään sellaista ja minkälaiset ovat käyttökokemukset?
Helsport ja muut valmistajat. Melonta käyttöön tulisi ja siten ei tarvi olla mikään ultra kevyt.
Nettiä veivattu, katsellut ja kallilta näyttää.
Onko kukaan tehnyt itse, mistä kaavat ja kankaat ostettu?

9

2422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakke.kl

      jos viitsii itse hakea tai jos joku tuttu käy siellä lomalla.Suomessa hinnat älyvapaat mielestäni,kun toi varanger maksoi norjassa 480€ niin suomessa 750€ huh huh.

      • sakke.kl

      • Kotaa vailla

      • Kotaa vailla
        sakke.kl kirjoitti:

        http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?siteSearchQuery=lavvu&fromform=true

        norjaksi lavvu katdoin juuri ja halvin 1799nok eli 213€

        Mallia on vaikka minkälaista.
        Mita mieltä olet Tentipistä tai A. Skogshorn Cotton kodasta?
        Puuvillanen olis pitkäikäinen ja tulta kestävä.
        Kysyisin kuuluuko tohon A. Skogshorn Cotton sisäteltta mukaan?
        Itselleni ei selvinnyt.


    • Mylly-Antti

      Jos hallitsee ompelutaidot koneella ja on kätevä käsistään, niin kyllä sen tekeminen onnistuu/kannattaa. Itse olen tehnyt 5 kotaa ja viimeisin on "ultrakevyt". Hinta muodostuu pääosin kankaasta ja nippeleistä. Kolmeen viimeiseen kotaan tilasin kankaat Englannista (http://www.profabrics.co.uk/) mutta Oulussa on nettikauppa Shelpy, josta kankaita saa helposti ja siellä esim. Silikonikäsitelty Ripstop nylon on erittäin hyvä kangas, samaa tasoa vanhemman Hilleberin telttakankaan kanssa. Kahden hengen 6-kulmaseen kotaan kangasta menee n. 10m ja aikaa parista viikosta kuukauteen iltaharrastuksena.

      T. Mylly-Antti

      • Kotaa vailla

        Jeps. Olen koe polttanut puuvilla/polyesteri kangasta (venekuomu kangas) palaa hyvin.
        Toinen koe pala ainoastaan suli (en muista tarkalleen kangasta nimeltä).
        En ole koskaan ommellut, eikä parempi puoliskokaan ole velho ompelukoneen kanssa.
        Vaikea on päätöstä sorvata, mutta eihän tässä mikään hätä ole, ensi kesänä erämessut Riihimäellä ja katellaa sieltä lisää. Tentipi olis varmaan hyvä, mutta liian kallis (talvi reissu on ruvennu kiinostaa) mutta varmaan hyvä talvella. Ahkio mieheen ja metsään.
        Tuki asema rautu pilkillä. Pikku poikana tuli talvella oltua laavussa yötä ilman rakovalkeaa ja olis mukava aikuisena lähteä reisuun, parikymmentä vuotta sitten tehtyjä reissuja fiilistelee. Mutta malleja on kodissa vaikka minkälaisia.


    • mikkomikko

      mulla olis myytävänä tuntsa vaelluskota. kerran koepystytetty. käy kattomassa tuntsa.fi. hinta olis 180e postikulut jos lähetän, kota on vehmaalla

      • Kotaa vailla

        sitä mitä etsin.. jos olis tuo kastevaate, vois harkita. Kiitos kumminkin.
        Helsport kiinnostaa tavattomasti. Värkätää joku pressu tekele ja kokeillaa tossa vuodenvaihteen jälkeen.


      • jukuli

        Vieläkö on mikkomikolla myynnissä kota. Jos se on älypeli ostan pois.
        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe