Elikkä 190 mersussa jäähdytinneste on punertavanruskeaa "mönjää". Ei kuitenkaan ole ihan hyytelönä tai puurona, mutta selvästi normaalia paksumpaa ja omituisen väristä.
Onkohan tässä kyseessä öljyn sekoittuminen nesteeseen vai punaisen ja vihreän nesteen sekoittaminen? Itse en ole lisännyt nestettä, koska auto on ollut niin vähän aikaa minulla, joten nesteiden sekoittuminen on mahdollista edellisen omistajan toimesta.
Miten erottaa onko nesteessä öljyä? Näkyykö selvästi öljyläikkiä yms? Tuossa nesteessä ei näy mitään läikkiä vaan neste on tasaisen ruskeaa. Kumpi olisi todennäköistä tässä tilanteessa?
Lisätään vielä että mitään oireita kannentiivisteen palamisesta ei ole esiintynyt.
Kiitän jo mahdollisista vastauksista!
Jäähdytinneste mönjänä
4
5460
Vastaukset
- frangrabba
oliskohan järjestelmässä vain vettä joka on ruostunut ja sen takia näyttää ruskealta,vaihda nesteet,ei se mikään iso eikä paha homma ole tehdä edes aloittelijalta
- Auto Masentaja 2
Vaihda nesteet ja huuhtele siinä välillä pelkällä vedellä. Ilmaan kunnolla se huuhteluvesikin ja käytä moottori lämpimäksi, että varmasti kiertää kaikki paikat. Sinuna ottaisin vanhasta nesteestä näytteeksi ainakin litran mahdollista tulevaa analysointitarvetta varten.
Todennäköisesti on känyt niin, että väärää jäähdytysnestettä on kaadettu järjestelmään.
Aiheuttaa tuon puuromaisen olemuksen. Eli tuossa tapauksessa mahd. punasen joukkoon kaadettu sininen neste tai toisin päin sillä selittyisi se punertavan ruskea väri.- JanneK_69
Saattaa jäähdyttimen läpi kulkeva öljynjäähdytysputki vuotaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201175
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 82719
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 89663
- 107604
- 27537
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110487