Jäähdytinneste mönjänä

mersumiesw201

Elikkä 190 mersussa jäähdytinneste on punertavanruskeaa "mönjää". Ei kuitenkaan ole ihan hyytelönä tai puurona, mutta selvästi normaalia paksumpaa ja omituisen väristä.
Onkohan tässä kyseessä öljyn sekoittuminen nesteeseen vai punaisen ja vihreän nesteen sekoittaminen? Itse en ole lisännyt nestettä, koska auto on ollut niin vähän aikaa minulla, joten nesteiden sekoittuminen on mahdollista edellisen omistajan toimesta.
Miten erottaa onko nesteessä öljyä? Näkyykö selvästi öljyläikkiä yms? Tuossa nesteessä ei näy mitään läikkiä vaan neste on tasaisen ruskeaa. Kumpi olisi todennäköistä tässä tilanteessa?
Lisätään vielä että mitään oireita kannentiivisteen palamisesta ei ole esiintynyt.
Kiitän jo mahdollisista vastauksista!

4

5131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangrabba

oliskohan järjestelmässä vain vettä joka on ruostunut ja sen takia näyttää ruskealta,vaihda nesteet,ei se mikään iso eikä paha homma ole tehdä edes aloittelijalta

• Auto Masentaja 2

Vaihda nesteet ja huuhtele siinä välillä pelkällä vedellä. Ilmaan kunnolla se huuhteluvesikin ja käytä moottori lämpimäksi, että varmasti kiertää kaikki paikat. Sinuna ottaisin vanhasta nesteestä näytteeksi ainakin litran mahdollista tulevaa analysointitarvetta varten.

• Todennäköisesti on känyt niin, että väärää jäähdytysnestettä on kaadettu järjestelmään.
      Aiheuttaa tuon puuromaisen olemuksen. Eli tuossa tapauksessa mahd. punasen joukkoon kaadettu sininen neste tai toisin päin sillä selittyisi se punertavan ruskea väri.

• JanneK_69

Saattaa jäähdyttimen läpi kulkeva öljynjäähdytysputki vuotaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1369
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1259
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1066
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1038
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      765
    6. 64
      724
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      717
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      698
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      671
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      617
    Aihe