Elikkä 190 mersussa jäähdytinneste on punertavanruskeaa "mönjää". Ei kuitenkaan ole ihan hyytelönä tai puurona, mutta selvästi normaalia paksumpaa ja omituisen väristä.
Onkohan tässä kyseessä öljyn sekoittuminen nesteeseen vai punaisen ja vihreän nesteen sekoittaminen? Itse en ole lisännyt nestettä, koska auto on ollut niin vähän aikaa minulla, joten nesteiden sekoittuminen on mahdollista edellisen omistajan toimesta.
Miten erottaa onko nesteessä öljyä? Näkyykö selvästi öljyläikkiä yms? Tuossa nesteessä ei näy mitään läikkiä vaan neste on tasaisen ruskeaa. Kumpi olisi todennäköistä tässä tilanteessa?
Lisätään vielä että mitään oireita kannentiivisteen palamisesta ei ole esiintynyt.
Kiitän jo mahdollisista vastauksista!
Jäähdytinneste mönjänä
4
5134
Vastaukset
- frangrabba
oliskohan järjestelmässä vain vettä joka on ruostunut ja sen takia näyttää ruskealta,vaihda nesteet,ei se mikään iso eikä paha homma ole tehdä edes aloittelijalta
- Auto Masentaja 2
Vaihda nesteet ja huuhtele siinä välillä pelkällä vedellä. Ilmaan kunnolla se huuhteluvesikin ja käytä moottori lämpimäksi, että varmasti kiertää kaikki paikat. Sinuna ottaisin vanhasta nesteestä näytteeksi ainakin litran mahdollista tulevaa analysointitarvetta varten.
Todennäköisesti on känyt niin, että väärää jäähdytysnestettä on kaadettu järjestelmään.
Aiheuttaa tuon puuromaisen olemuksen. Eli tuossa tapauksessa mahd. punasen joukkoon kaadettu sininen neste tai toisin päin sillä selittyisi se punertavan ruskea väri.- JanneK_69
Saattaa jäähdyttimen läpi kulkeva öljynjäähdytysputki vuotaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802