Aikaisin tänä aamuna on mielessäni kypsynyt ajatus palstan nykytilasta, joka muuten on jatkunut kauan.
On ihmeteltävää, suorastaan pöyristyttävää, miten on saanut valtaa,--- siivoton kielenkäyttö---piittaamattomuus---henkilöön kohdistuvat loukkaukset ja irvailut!
Puhun nyt suoraa kieltä. Ymmärrän vielä sen, että näillä palstoilla kehittyy helpottava ilmaisukieli--saitti, feikki
ym ym. Kysyn suoraan, minkälaatuinen on ihmisryhmä, joka käyttää niin alkeellista ja karkeaa sanastoa,----nuolemisesta, paskasta , nenä anaaliaukossa,jotten sano per.....ssä?
Tulee vääjäämättä mieleen dementoituva vanhus, joka siirtyy oraalivaiheeseen!! Olen lukenut 80 palstaa
mutten koskaan ole moista siellä huomannut,joskaan en kovin paljon ole seurannut sitä.
Näin ollen ainoa johtopäätös on, että joukossamme on melko raaka ja kypsymätön pahantahtoinen yksilö,kaksilo jne. joka on saanut pitkään harrastaa tätä inhoittavaa kielenkäyttöä ja häiriköidä.
Me sivuuttamalla annamme sen jatkua, ja nukumme kuin Ruususen unta, turrumme sille ja kuitenkin se vaikuttaa ahdistavasti moniin.
Olen tajunut sheriffimme olevan pehmeäluonteinen, ilmeisesti poistaa vain pyydettäessä jos on paikalla.
Muussa tapauksessa Ylläpitoon kerääntyessään ne poistetaan.
Pelkään etteivät useimmat meistä edes pyydä poistoja, mikäli se ei omaa ryhmää tai "loosia" koske.
Aivan oikein on myös tähdentää, ettei henkilöön meneviä ja loukkauksia pidä ottaa tavaksi. On korkea aika ajatella, miten seura vaikuttaa ihmiseen. Vaikkei lähde sille linjalle itse, on se kuitenkin turhaa joutua lukemaan niin ala-arvoista.
Ruuneperi on k e r t a k e r r a n jälkeen vedonnut asiallisuuteen palstalla. Nyt vasta häpeäkseni tajuan hänen tarkoittaneen näitä ilmiöitä.
Vetoaisin teihin, tehtäisikö yhdessä työtä saadaksemme nuo, tai tuon ihmisen tajuamaan, kuinka paljon parempi ilmapiiri on ilman ala-arvoista ja rumaa kielenkäyttöä. Ja pyytämään poistoa nähdessämme
sellaista harjoitettavan. Hyvää Huomenta pilvi*
Perjantai 20.11.anno 2009
29
308
Vastaukset
Hyvää huomenta itsellesi, Pilvi!
Olet tarttunut ikuisuusaiheeseen. Et ole ensimmäinen etkä viimeinen, valitettavasti.
Itsekin alkuinnostuksessani kauhistuin ja yritin vedota asiallisen kirjoittelun puolesta.
Jonkin ajan kuluttua rupesi tuntumaan, että paras oli jättää reagoimatta roskaan.
En oikein usko, että dementoituvat kirjoittelisivat häiriöviestejä. Pikemminkin epäilen joko henkisesti tai fyysisesti keskenkasvuisia, sellaisia palstojen koulukiusaajia, joiden pitäisi huomion- ja hellyydenkipeydessään päästä Miitta-tädin syliin itkemään huolensa ja saamaan paijausta.
Hyvää jatkoa Sinulle. Palstoilla tavataan!- jjoutava
Ruminta hänen kielenkäyttö on verrattuna siihen mitä olen lukenut nuortenkin kirjoituksista.
Nuori voi kirjoittaa, "Vittuvinossa kannoin esitteitä siellä kesätyöpaikassa". Siinä on sentään jotakin runollista.
HÄN jokapaikan opettaja, on niin monet vuodet pyörittänyt tätä palstaa mielensä mukaan ja sillä kehuskellut että saisi jo kyllä riittää. - pilvi*
jjoutava kirjoitti:
Ruminta hänen kielenkäyttö on verrattuna siihen mitä olen lukenut nuortenkin kirjoituksista.
Nuori voi kirjoittaa, "Vittuvinossa kannoin esitteitä siellä kesätyöpaikassa". Siinä on sentään jotakin runollista.
HÄN jokapaikan opettaja, on niin monet vuodet pyörittänyt tätä palstaa mielensä mukaan ja sillä kehuskellut että saisi jo kyllä riittää.En ihmettele, että palstalaiset ryhmittyvät samanhenkisten kanssa, missä ei floreeraa sopimaton kielenkäyttö,
mutta katsellaan nyt, ajoittaista tuo ilmiö sentään on ollut.
Mikä siinä on pahinta, on karkeuden lisääntyminen, kun on saanut tähän asti pelehtiä melko vapaasti.
Se, että nuo v-sanat muodostuu ihan arkiseksi tavaksi, ei minusta silti ole oikein mukavaa kuultavaa.
Tärkeä talismani tuntuu olevan... pilvi* kirjoitti:
En ihmettele, että palstalaiset ryhmittyvät samanhenkisten kanssa, missä ei floreeraa sopimaton kielenkäyttö,
mutta katsellaan nyt, ajoittaista tuo ilmiö sentään on ollut.
Mikä siinä on pahinta, on karkeuden lisääntyminen, kun on saanut tähän asti pelehtiä melko vapaasti.
Se, että nuo v-sanat muodostuu ihan arkiseksi tavaksi, ei minusta silti ole oikein mukavaa kuultavaa.
Tärkeä talismani tuntuu olevan...Että oikein talismani! Sitä paheksun kun naiset ja tytötkin käyttää sitä v-välimerkin vastinetta. Mut toinen asia on naisten tupakoinnin yleistyminen.
Sota-oloissa eläneet miehet oppivat käryttämään niissä epävarmoissa oloissa. Kun olin vielä pikkusanttu, vain jotkut ikänaiset saattoivat poltella piippua.
Nykyään jotkut nuoret naisetkin polttaa jopa lastenvaunuja ulkona työntäessään. Voi hyväin aika; ei se järkikulta paljo päätä pakota!Esim. Billmannin viel kuurniessa ns. kultajyviä akanoista. Helppo noita aikojen ihanuuksia on vertailla ja tehä johtopäätöksiä.
Meikällä ikä on jo tehnyt tehtävänsä, mutta katson, että enemmän silloin oli närää ja katkeruutta. Mutta niinhän sitä sanotaan: ei ikä merkitse yhäkään leppoisaa olotilaa.
Aina olen jaksanut räksyttää tuon ikiautuaan leppoisuuden korkeimman ikäpuun latvaan. Krempat senkun lisääntyy, 'takaseinä' vilahtelee aika ajoin lähempänä ja lähempänä.
Jo antiikin aikoina kirjoja lukeneet tiesivät: elämä on sittenkin jossain tuolla ulkona; ei suomi 24:ssä - noin vertauskuvallisesti.
Olen palstan suurin ilkeyksien kohde. Moneen otteeseen olen vähentänyt kirjoituksiani välttyäkseni kaikelta turhalta.
Se, että muutkin asiantilan huomaavat on lohdullista. Ei noita häirikköjä liene kovin montaa, ehkäpä vain yksi.
Eilen siirryin uuteen vaiheeseen vastahyökkäyksessäni ja aion jatkaa.
Tulokset tullaan huomaamaan.- s u b s t r a l i a
Antaa vaan kaikkien kukkien kukkia: tarviihan ne kukatkin lantaa että meitä ilahduttaisivat loistollaan!
- pilvi*
huomatessamme ilkeyden nostavan päätään, antaa pieni näpäytys irvileualle. Samoin on joutunut kypsymättömien teinien riidellessä puuttumaan siihen, jos se on menossa älyttömyyksiin.
Kun vielä on kysymys tahallisesta ilkeilystä, ja julmista uhkauksista henkilöön, on se jo rikoslain alaista toimintaa.Voidaan verrata tätäkin sotaan irvailijoita vastaan, jossa k a v e r e i t a ei jätetä! - *Kukkahame*
pilvi* kirjoitti:
huomatessamme ilkeyden nostavan päätään, antaa pieni näpäytys irvileualle. Samoin on joutunut kypsymättömien teinien riidellessä puuttumaan siihen, jos se on menossa älyttömyyksiin.
Kun vielä on kysymys tahallisesta ilkeilystä, ja julmista uhkauksista henkilöön, on se jo rikoslain alaista toimintaa.Voidaan verrata tätäkin sotaan irvailijoita vastaan, jossa k a v e r e i t a ei jätetä!Ruuneperi on antanut ennenkin tuollaisia lausuntoja, tiukkoja ja nyt tapahtuu??, siis mitä...
- lukenut*
*Kukkahame* kirjoitti:
Ruuneperi on antanut ennenkin tuollaisia lausuntoja, tiukkoja ja nyt tapahtuu??, siis mitä...
Pontta pyttyyn ketjua, jossa hän häirikölle antaa häirikölle "kyseenalaisen " tunnustuksen ?
- *Kukkahame*
lukenut* kirjoitti:
Pontta pyttyyn ketjua, jossa hän häirikölle antaa häirikölle "kyseenalaisen " tunnustuksen ?
No nyt olen lukenut, kiitos vinkistä, on jotenkin jäänyt ...väliin...
Kunpa tietäsi kuka tämän epämääräisen maininnan oikeasti saa?
Jotain on pielessä, eihän tarvitse sanoa mitä mietin ;-DD - niinpäon
lukenut* kirjoitti:
Itsehän olet kukkahame, harhauttelet taasen.
- pilvi*
niinpäon kirjoitti:
Tuo on kuvitelma, joka on ilmennyt kirjoituksissa aiemmin. En ole *kukkahame* en Päivi, enkä Seko.
Yhteen aikaan taisi joku kuvitella minun olevan jopa sheriffi! pilvi* olen ja sillä vakiinnuttanut paikkani jo pitkään. Ehkä harhaluulot eivät hevillä irtoa.
Mutta hyvä olisi oppia ja uskaltaa luottaa. - tosionki
niinpäon kirjoitti:
kukkahame
- sinä olet
tosionki kirjoitti:
kukkahame
Se häirikkö !
pilvi* tekee sinusta rikosilmoituksen. - pilvi*
sinä olet kirjoitti:
Se häirikkö !
pilvi* tekee sinusta rikosilmoituksen.kysymys on ollut karkeista henkilöön kohdistuvista loukkauksista, jotka ovat laissakin kiellettyjä.
Joita ei ole syytä jatkaa.
Illan rauhaa nyt kaikille ja ihmisille Hyvä tahto ja yö! - Rötöstelijät kuriin.
pilvi* kirjoitti:
kysymys on ollut karkeista henkilöön kohdistuvista loukkauksista, jotka ovat laissakin kiellettyjä.
Joita ei ole syytä jatkaa.
Illan rauhaa nyt kaikille ja ihmisille Hyvä tahto ja yö!alkuun kirjallisesti heti yhteyttä ylläpitoon. Rikosilmotuksen voit jättää jättää paikalliselle poliisille. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan jatko toimiasi. Palstan puhdistamiseksi olisi kuin joululahja meille muille palstalaisille.
- *Kukkahame*
Rötöstelijät kuriin. kirjoitti:
alkuun kirjallisesti heti yhteyttä ylläpitoon. Rikosilmotuksen voit jättää jättää paikalliselle poliisille. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan jatko toimiasi. Palstan puhdistamiseksi olisi kuin joululahja meille muille palstalaisille.
*Kukkahame*22.11.2009 09:40
Olen huomannut että olen 'luontainen' moni-ihminen, en viitsi edes luetella keneksi kaikeksi minua onkaan luultu, sama se "mä oon mikä oon en voi muuksi tulla", näin laulun sanoin!
Mikä tarkoitus on hakea jotain kuka on mitä tai pitäis olla joku muu kuin on, en ymmärrä, vaikea edes esittää asiaa ymmärrettävästi, selitellä ei ole aikomus koska ei ole selitettävää.
Onkohan se Arja-tädin taikapeili hukkunut jonnekin tänne meidän joukkoon, sieltähän näki huuhaata silloin kun halusi, meidän ikäpolvi muistaa kyllä tuon, on muutamille iskostunut tiukastikin muistiin, näen ma. - pilvi*
Rötöstelijät kuriin. kirjoitti:
alkuun kirjallisesti heti yhteyttä ylläpitoon. Rikosilmotuksen voit jättää jättää paikalliselle poliisille. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan jatko toimiasi. Palstan puhdistamiseksi olisi kuin joululahja meille muille palstalaisille.
vielä selviävän. Siitä ei ole epäselvää, etteikö jo olisi menty yli lain salliman rajan, mutta asianomainen kun en ole, en näe syytä puuttua enempää.
PS. Ylläpito on tietoinen tilanteesta.
Hyvää kaunista sunnuntaipäivää :D
Vielä kerran jaksan ja viitsin omaan suorasukaiseen tapaani kirjoittaa,en vain vihjaillen, mutta toivottavasti viimeisen kerran tästä kirjoitan.
Lähinnä tragikoomista on nyt taas tämä vouhotus,varmasti edistää yhä useamman kirjoittajan vähenemistä kirjoittelussa. Alkaa todellakin muistuttaa oligarkiaa=harvainvalta. Yritän muutamilla lauseilla sanoa taas kerran omat mielipiteeni, joten pakostakin tässä tulee toistoa edellisiin,enkä lainkaan harkitse,minkä asteista suorasukaisuutta sinä Pilvi kestät.
Ensinnäkin...tällaisen mauttoman "pilan",siksi kai sitä voi nimittää, kohdistuessa tällä kertaa vain yhteen henkilöön, silloin voisi kyllä ko.henkilö myös mennä ns.itseensä,onkohan minussa itsessänikin jotain "vikaa",kun näin käy.
Jokainen meistä pitempään kirjoitellut on saanut tuta nimittelyt jos jonkinlaiset,mutta omalla fiksuudellaan oppinut ne väistämään....huom! kirjoitukset kohdistuvat nikkiin,eivät henkilöön. Kaikki eivät pidä kaikesta,se pitää hyväksyä.En jaksaisi jankuttaa samoja asioita, mutta tämän kerran vielä,kun aion itsekin tänne vielä kirjoitella,mutta harvakseltaan jo nykyisin,jos sille päälle satun.En totisesti alvariinsa,jokapäiväisesti edes lue kirjoituksia,joskus jopa sen takia,etten turhaan hyvää tuultani pilaisi.
Niin,ilmeisesti olen aika erilainen ihminen, mutta tällainen on ainakin susmorsian,millainen lie se ihminen nikin alla. Siitä onkin hyvin harvalla tuntemus,ja se ihminen onkin inhimillinen ja humaani ihminen,joka ei siitä täällä toitottele....päinvastoin.
Pakostahan tämä kirjoitus taas venyy, kun en kirjoitusiopillisten neuvojen mukaan lyhentele asioitani.
Niin,sanoit tuossa,ettet ole tässä ns.häiriköintiasiassa asianomainen...kukas sitten...me kaikki muutko,jotka nyt olemme vain vihjailujen perusteella epäilyksenalaisia. Tätä nyt on vatvottukin vuoden päivät eli siitä lähtien,kun tulit palstalle "parantamaan" palstaa. Eikö sinulla ja muilla vihjailijoilla ole kanttia sanoa suoraan epäilyksenalaista,-alaisia. Arvaan,etteivät monet enää yksinkertaisesti jaksa,viitsi lukea tätä alituista sähläämistä, äärimmäistä itsekeskeisyyttä,tyhjää löpinää palstan "tilasta."
Liekö jonkun,joidenkin, mielestä epäkorrektia käytöstä olla näin suorasukainen, minä en vain niele kaikkea,jos ja kun aion vastedeskin tänne kirjoittaa. Vain samanmielisilläkö-tyylisilläkö on oikeus tänne kirjoittaa...niinkö?
Toisaalta,ihan farssin (ei färssin) makua on,että vanhaa ihmistä "kiusitaan", joka ei ilmeisesti vielä ole tottunut maailmassa siihen,ettei elämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista,silloin pitää oppia ja uskaltaa ottaa vastaan myös piikkien pistelyt.
En totisesti jaksaisi enää jankuttaa samoista asioista,joista olen jo kirjoittanut,koska minullakin on siihen oikeus. Turhaa tai ei...oman mielenrauhani säilytän,koska kirjoitan itseäni vaivaavat asiat tähän eikä minun tarvitse jättää niitä mieleni sopukoihin vaivaamaan.
Tee sinä kuinka teet...minä teen näin.- pilvi*
tiedänkö kuka on tuo puskasta huutelija, joka siivottomuuksia huutelee, samalla kun vihjaat ilmiön tulleen samaan aikaan kuin minä!!!
En, minä en tiedä kuka se on, enkä halua epäillä ketään, samalla kuin haluan sivuuttaa tuon jatkuvan painostuksen henkilööni, johon en tiedä koskaan antaneeni aihetta! Enkä ymmärrä motiivejasi. - pilvi*
pilvi* kirjoitti:
tiedänkö kuka on tuo puskasta huutelija, joka siivottomuuksia huutelee, samalla kun vihjaat ilmiön tulleen samaan aikaan kuin minä!!!
En, minä en tiedä kuka se on, enkä halua epäillä ketään, samalla kuin haluan sivuuttaa tuon jatkuvan painostuksen henkilööni, johon en tiedä koskaan antaneeni aihetta! Enkä ymmärrä motiivejasi.Minulle on nikkini sama kuin minä. Siinä esiinnyn vain minä, sellaisena kuin olen luonteeltani.
Minulle on epäselvää puheesi, että sinun nikkisi on vain Susmorsian, mutta itse henkilönä olet sekä hyvä ja humaani.
Asianomainen en ole, koska pahimmat uhkaukset ovat kohdistuneet Ruuneperiin, enkä halua lukea sellaisia karmeuksia, eikä kukaan tarvitse "fiksusti" väistellä sellaista. Jos vaivautuisi lukemaan, tajuaisit mistä oli kysymys. pilvi* kirjoitti:
En, minä en tiedä kuka se on, enkä halua epäillä ketään, samalla kuin haluan sivuuttaa tuon jatkuvan painostuksen henkilööni, johon en tiedä koskaan antaneeni aihetta! Enkä ymmärrä motiivejasi.niin asiat selviävät. Huomaatko,miten kirjoitettuna tulee helposti väärinkäsityksiä. Toisaalta huvittaakin tää selittää....siis en vihjannut,että yhtä aikaa tuli ,enkä usko että sama,joka on minun kimppuuni hyökkäillyt,on ihan eri tyyppinen. En kyl muista,millä kaikilla nimillä minua kerittiin nimitellä,ainakin desantti ja venäläinen sabotoija oon kuulemma sodan aikoina ollu.Onneks oonkin muut jo unohtanu.
No,siinäpä se,nenäkkäin voisimmekin ymmärtää toisiamme, jos saisimme toisiltamme suunvuoron.
Vielä kerran sinnikkäästi väitän,että nikki, saatikka useat nikit, eivät anna kuin aavistuksen ihmisen persoonasta.Mm. en minä näin puhelias "normaalisti" ole...hmm,jos minua nyt voi ihan normaaliks sanookaan. Toivottavasti nyt ei tule taas väärinkäsityksiä,oon mää aika normaali,vähän hullu vaan.
sen asialliseksi saamiseen, ei auta puheet ei selitykset.
Viestin kirjoittajan oma tahto ja vastuuntunto on se, mikä palstan saa mukavaksi lukea ja kirjoittaa.
Kainenlainen arvailu kirjoittajien nikeistä on aika turhauttavaa hommaa, sillä kuka varmuudella voi sanoa tuntevansa nikittömän kirjoittajan.( puskasta huutajan)
Paras konsti on se, että ne sormet näppäimillä kirjottaisivat sellaista tekstiä, mikä ei ketään loukkaa.
Jos olisi pakko nimellä kirjoittaa, näitä ongelmia ei olisi.- *Kukkahame*
No niin Pilvi* nyt on jo 2 siivoojaa ilmoittautunut, onko parempaa vaihtoehtoa?? ;-DDDDD
*Kukkahame* kirjoitti:
No niin Pilvi* nyt on jo 2 siivoojaa ilmoittautunut, onko parempaa vaihtoehtoa?? ;-DDDDD
siivoojaksi lupautunut, totesin vain oman näkemykseni tämän palstan ongelmista.
Parhaan kykyni käytän, kun omat sormeni aisoissa pidän, enkä ilkeyksiä kirjoita, annan jokaiselle kirjottamisen rauhan.- pilvi*
*Kukkahame* kirjoitti:
Nukahdin TV :n ääreen ja laitoin saunan päälle. Viidentoista minuutin torkut teki hyvää.Ihan kaipaan löylyyn, on pieni vilu,nuo tv tuolit on sitten houkuttelevat , kun niissä istuu niin mukavasti, piti katsoa sydämen asialla, no ehdin nähdä tarpeeksi.:D Mukava illanjatkoa !
*Kukkahame* kirjoitti:
siivoojia tilata. No,mulla niin pieni asunto,että ihan huvikseni ja työn ilosta itte siivoon.
Pojalle kun ostettiin joululahjaks siivoojalahjakortti,niin 100 euroa maksoi alle 60 neliön asunnon siivous,on se tyyristä.
- marjamamma
Olen surfaillut näitä kirjoituksia ja monissa on niin surkeita huudahduksia, sanatavuja ym., että saa sen vaikutuksen, että henkilö tai henkilöt eivät ole oikein tolkuissaan. Haluavat häiriköidä ihan samaan malliin kuin yleisilläkin paikoilla.
Kiusaa se on pienikin kiusa, he tietävät sen ja nauttivat siitä, että harmistutaan. Varmaan joskus ohjelmien suunnittelijat keksivät poistomahdollisuudet häiriökirjoituksille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 222387
- 951526
- 1181264
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa18959- 52852
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa249851MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo18831- 34785