Vatsakrampit

Kipuilija -09

Olen kolmekymppinen nainen ja kärsin aika ajoin ikävistä vatsakrampeista. Krampit ilmaantuvat aina ihan yllättäin, usein aamulla tai itapäivällä. Kramppi tuntuu alavatsan alueella sekä suolistossa paksu- ja peräsuolen kohdalla. Kouristukset kestävät muutamia sekuntteja kerralla ja ovat todella kovia. Kramppeja tulee useita peräkkäin ja koko kohtaus kestää puolesta tunnista tuntiin. Kohtauksen aikana on usein myös paha olla, vatsaan sattuu, pyörryttää, oksettaa ja tuskanhiki leviää joka paikkaan.

Onko kukaan muu kärsinyt vastaavasta? Voiko kyseessä olla ärtynyt paksusuoli vai viittaavatko oireet johonkin muuhun? Mikä avuksi?

4

6328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kramppaaja

Minulla kramppasi myös kauan,eniten peräsuolen alueella.Kokeilin ruokavalio muutoksia ja kaikkea mahdollista,kunnes selvisi(kokeilemalla) että krampit johtuivat käyttämästäni lääkkeestä. Jos syöt lääkkeitä,niin tarkista sivuvaikutukset,varsinkin jos krampit alkoivat samoihin aikoihin,kun lääkitys.Toinen mikä voisi olla syynä,on kireät lantionpohjan lihakset.Rentouttaminen auttaa siihen.

• arvattava..

Noi oireet sopii muhun myös.Kohtauksia tulee aikaajoin ja kun ne tulee yöllä,niin en ole kykeneväinen seuraavana päivänä töihin.Järkyttävää kipua ja tuskaa.Mulla oli juuri viimeyönä sellainen kramppikohtaus,eikä se ole mennyt ohitse vieläkään.Arvauskeskuksessa eivät osanneet sanoa mitään.Varasin ajan yksityiselle.Pointti tässä kirjoituksessa on se, että terveyskeskuskäyntikin maksaa 1/3 siitä hinnasta,mitä yksityisellä ja palvelu ja näköjään tietämyskin on kaksin verroin parempaa yksityissektorilla.Jos oikeasti tulee paha paikka,niin arvauskeskuksen sohvalle voi kuolla ja kukaan ei välitä.Hakevat vaan lavitsan ja kantavat pois.

• Hannelexxxx

ollut tuollaisia kohtauksia nuoresta lähtien (olen nyt 40). Nuorempana niitä oli useammin, nykyisin ehkä n. kerran vuodessa. Tuskat on kyllä melkein samaa luokkaa kuin pahimmat synnytyskivut ja pari päivää menee että vatsa toipuu ja että uskaltaa syödä taas jotain. Monesti olen ollur rajoilla pyörrynkö pöntölle vai en, tosiaan kylmä hiki otsalla. Mulla on todettu ärtyvän paksunsuolen oireyhtymä ja laktoosi-intoleranssi. Helpotuksen minulle on tuonut kun olen jättänyt makaroonin ja riisin käytön pois, yhdistän kohtaukset niihin itselläni, eli jos olen edellisenä päivänä tai samana aamupäivällä syönyt jompaa kumpaa niin melkoisen varma on että illalla/yöllä kohtaus iskee. Kannattaa ehkä kokeilla auttaisiko näiden pois jättäminen myös sinua. Luulen että toinen vaikuttava seikka on jos on "huonolla ruoalla" ollut, ettei ole syönyt kunnon ruokaa päivällä ja illalla apostaa pullaa tms. , tällaisissa tilanteissa vatsani kramppaa nykyisinkin.

Ollappa sellainen vatsa että vois syödä mitä haluaa ja milloin haluaa!!

• h...

Mulla nuo tulee taas ylävatsaan ja välillä kramppaa ruokatorvikin.
      En ole saanut apua edes yksityiseltä lääkäriltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi

että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe