Vatsakrampit

Kipuilija -09

Olen kolmekymppinen nainen ja kärsin aika ajoin ikävistä vatsakrampeista. Krampit ilmaantuvat aina ihan yllättäin, usein aamulla tai itapäivällä. Kramppi tuntuu alavatsan alueella sekä suolistossa paksu- ja peräsuolen kohdalla. Kouristukset kestävät muutamia sekuntteja kerralla ja ovat todella kovia. Kramppeja tulee useita peräkkäin ja koko kohtaus kestää puolesta tunnista tuntiin. Kohtauksen aikana on usein myös paha olla, vatsaan sattuu, pyörryttää, oksettaa ja tuskanhiki leviää joka paikkaan.

Onko kukaan muu kärsinyt vastaavasta? Voiko kyseessä olla ärtynyt paksusuoli vai viittaavatko oireet johonkin muuhun? Mikä avuksi?

4

6288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kramppaaja

Minulla kramppasi myös kauan,eniten peräsuolen alueella.Kokeilin ruokavalio muutoksia ja kaikkea mahdollista,kunnes selvisi(kokeilemalla) että krampit johtuivat käyttämästäni lääkkeestä. Jos syöt lääkkeitä,niin tarkista sivuvaikutukset,varsinkin jos krampit alkoivat samoihin aikoihin,kun lääkitys.Toinen mikä voisi olla syynä,on kireät lantionpohjan lihakset.Rentouttaminen auttaa siihen.

• arvattava..

Noi oireet sopii muhun myös.Kohtauksia tulee aikaajoin ja kun ne tulee yöllä,niin en ole kykeneväinen seuraavana päivänä töihin.Järkyttävää kipua ja tuskaa.Mulla oli juuri viimeyönä sellainen kramppikohtaus,eikä se ole mennyt ohitse vieläkään.Arvauskeskuksessa eivät osanneet sanoa mitään.Varasin ajan yksityiselle.Pointti tässä kirjoituksessa on se, että terveyskeskuskäyntikin maksaa 1/3 siitä hinnasta,mitä yksityisellä ja palvelu ja näköjään tietämyskin on kaksin verroin parempaa yksityissektorilla.Jos oikeasti tulee paha paikka,niin arvauskeskuksen sohvalle voi kuolla ja kukaan ei välitä.Hakevat vaan lavitsan ja kantavat pois.

• Hannelexxxx

ollut tuollaisia kohtauksia nuoresta lähtien (olen nyt 40). Nuorempana niitä oli useammin, nykyisin ehkä n. kerran vuodessa. Tuskat on kyllä melkein samaa luokkaa kuin pahimmat synnytyskivut ja pari päivää menee että vatsa toipuu ja että uskaltaa syödä taas jotain. Monesti olen ollur rajoilla pyörrynkö pöntölle vai en, tosiaan kylmä hiki otsalla. Mulla on todettu ärtyvän paksunsuolen oireyhtymä ja laktoosi-intoleranssi. Helpotuksen minulle on tuonut kun olen jättänyt makaroonin ja riisin käytön pois, yhdistän kohtaukset niihin itselläni, eli jos olen edellisenä päivänä tai samana aamupäivällä syönyt jompaa kumpaa niin melkoisen varma on että illalla/yöllä kohtaus iskee. Kannattaa ehkä kokeilla auttaisiko näiden pois jättäminen myös sinua. Luulen että toinen vaikuttava seikka on jos on "huonolla ruoalla" ollut, ettei ole syönyt kunnon ruokaa päivällä ja illalla apostaa pullaa tms. , tällaisissa tilanteissa vatsani kramppaa nykyisinkin.

Ollappa sellainen vatsa että vois syödä mitä haluaa ja milloin haluaa!!

• h...

Mulla nuo tulee taas ylävatsaan ja välillä kramppaa ruokatorvikin.
      En ole saanut apua edes yksityiseltä lääkäriltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me, Suomen kansa, vaadimme Riikka Purran eroa ministerin tehtävästä

Riikka Purra on toistuvalla valehtelullaan osoittanut olevansa epärehellinen henkilö. Perustuslain kohdassa 60 § edell
      Maailman menoa
      316
      8212
    2. Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia

"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak
      Maailman menoa
      34
      3783
    3. Hotelli Kainuu konkurssiin

Vasta laajenivat Eskobarilla ja nyt näin https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/hotelli-kainuu-hakeutunut-konkurssiin
      Kuhmo
      156
      3621
    4. Rikkaiden ja yritysten veroaleen ei ole varaa

Ei pieni Suomi pysty elättämään vanhenevaa väestöä nykyisellä veroasteella. Ainakin 5-prosenttiyksikköä pitää kokonaisve
      Maailman menoa
      87
      2965
    5. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      13
      2901
    6. "Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen"

Voiko lausunnosta päätellä lainkaan mikä puolue saattaisi ajaa tuollaisen kansalaisen elämäntavan mahdollistamista? htt
      Maailman menoa
      136
      2554
    7. Yks vähemmän

Yks narkki täälläkin vähemmän,m.t. sai mitä halusi😎
      Kiuruvesi
      27
      2422
    8. Huomentaaaa

Hyvää huomenta.... Tiiätkö kuinka vaikeata susta on ottaa mitään selvää ja ymmärtää yhtään mitään? Mukavaa päivää... sil
      Ikävä
      38
      2222
    9. Ainutlaatuiselle naiselle.

Osaat tietämättäsi tehdä edelleen suuren vaikutuksen minuun. Tämän piti olla jo ohi mennyttä mutta olin väärässä jällee
      Ikävä
      37
      1776
    10. Nyt voin sanoa että vtuttaa!

Kertaa sata 💯
      Ikävä
      24
      1750
    Aihe