Tänä päivänä saa tämä rakas synnyinmaa ihmiset väsymään ja sairastumaan. Koko elämä on pelkkää suorittamista, kilpailua ja lisää suorittamista. Painotetaan tehokkuuden tärkeyttä. Työ-ja kouluviikot alkvata olla toisinaan kuusipäiväisiä, mutta mitäpä sitä sellaisilla turhilla lomapäivillä tekeekään. Raha on tärkeämpää kuin ihmisten hyvinvointi, eikä terveydenhuoltoon näin ollen kannata panostaa. Sairaalapaikkoja pyritään vähentämään, koska ne eivät ole tarpeellisia. Avohoitoa siis, pilleripurkki pelastaa, oli vaiva mikä hyvänsä. Tämä nykyisen kallonkutistajani sijainen ajatteli, että terapiakäynnit kuuden viikon välein riittävät. Olisin sanonut vastaan, mikäli olisin yhtään luottanut siihen, että käynneistä hänen luonaan olisi jotain hyötyä.
Olen todella väsynyt tähän. Jokainen viikko, ja kiire väsyttää aina vain enemmän. Armoton paine kun pitäisi pystyä toteuttamaan valmiita tuotteita sellaisilla tekniikoilla, joita ei lainkaan vielä hallitse.
Ehkä jos vain ottaisin liikaa jotain, tai olen jo ottanutkin, mutta vielä enemmän. Lipuisin pois täältä.
Minä kuitenkin rakastan tätä maailmaa, sen kieroutuneesta olemuksesta huolimatta. Jos vain saisin välillä lomaa tästä maailmasta. Voisin olla jossain vain itseäni varten. Jos olisi hetki ilman suorittamista, ilman kiirettä, ilman vaatimuksia. Systeemi vain ei sellaista salli
Jos kuolisin vielä tänään
3
205
Vastaukset
- Venla72
Osasit kuvailla nykymaailman uskomattoman upealla tavalla!
- jep...
kohtalotoveri
kuten kuvailit.
Itse olen myöskin joutunut painimaan jaksamisen kanssa pitkään ja on tullut mietittyä missä vika. Vikaa on varmaan kaikissa ja kaikessa tai ehkä viimekädessä vain itsessä. Luonnon evoluutiohan tarkoittaa juuri sitä, kuinka hyvin pärjäät kilpailussa paikastasi auringossa ja kuinka sopeudut valtseviin olosuhteisiin (maailmaan). Sama se on ihmistenkin suhteen. Sopeudu ja menesty tai näänny.
Monta kertaa on toivonut jonkinlaista feidaantumista pois tästä maailmasta. Katoaisi vain jonnekkin pois tai jospa olisi jäänyt syntymättä ja joku paremmat sopetumis-ja kilpailukyvyn lahjat omaava olisi syntynyt sijalleni. Tämä paikka ei ehkä ole kaikkien juttu, eikä kaikille tarkoitettu, kun kyseessä on onnellisuuden ja mielenrauhan löytäminen?
Enpä pysty sinua auttamaan senkummemmin. Sairasloman ottaminen tulee toiki mieleen, jos työ ahdistaa, niin ettei enää jaksa. Myös kaiken oppii aikanaan. Joskus sinäkin olet työssäsi osaava, kunhan vaan luotat itseesi. Jos sinulla on työkavereita, niin heidän tuki ja kannustus on todella tärkeä lisä jaksamisessa (tosin kunhan niitä vain saisi).
Etkä säkään halua oikeasti mitään pilereitä liikaa popsia! Muista että tälläkin hetkellä on täässäkin maassa monta lauantai-iltaan ja elämäänsä kyllästynyttä, mutta he ovat kuitenkin halunneet kokea seuraavankin päivän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu615163Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti183252- 1422705
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett162328- 1291835
- 151673
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1601461Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731397Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1071318- 951297