Lähdit/- jäin

Lähdit

jätit yön pimeät
sateiset varjot
taaksesi,joissa
hengitän varjona

Jäin

ilman rakkauden
suojaasi,turvaa

kaipuun kahleet
kehollani
revontulienvärit
sammuneet taivaallani

Hetkisen vain
jaksoin odottaa

pimeyden rikkovaa
leiritulen loimun kajoa
horisontissa,sillä

en tahtonut kadottaa
tuota yhtä pistävää
kipinää,joka sai kerran
mielenmaisemani sykkimään

Jälkiä

nyt jo kadonneita
riisuuntuneita sydänkäyriä
lepää voimattomana

Sinusta pois nukkuneita

yö aamua odottaa
suven laitumet
talveen porttinsa

Avaa - Hiljaisuus vahtinaan.

14

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      Onpa tummaa tekstiä,
      mutta ehdottomasti hienoa runoutta.
      Tämä on kyllä parhaimpiasi, jos nyt voi
      edes mitenkään laittaa runoja tärkeys-
      järjestykseen.

      Tunnelma kulkee hitaasti, kaipaavasti
      sellaisilla lause- ja säekokonaisuuksilla, että
      tähän ei voi olla mieltymättä.
      Viimeinen säe on runollesi kruunu !

      • Yöllä miettiessäni että mitä kuin miten kirjoittaisin
        seuraavaa runoani,niin pienen pohdinnan ja korjauksieni
        jälkeen tämä sitten muotoutui tälläiseen muotoon.

        Kun vielä taistelin että millä runo tyylillä sen rakentaisin,
        etten kovin sekoittaisi niitä keskenään,jotta ei olisi
        lukijallekin sujuvuuden suhteen kovin ristiriitainen.

        Etenkin tuo loppu,josta mainitset osuvasti oli tarkkaan
        harkittu tarkoituksella,joka tuli mieleeni yllättävän
        helposti,jota pidän itsekin hyvin onnistuneena.

        Ja lukiessani tuota runoa,niin myöntää täytyy että
        pidän siitä itsekin hyvinkin paljon.
        Joten yönpähkäily ei tainnut väsyneenä aivan hukkaan
        mennäkään,jos vaikka siinä tilassa onnistuukin paremmin
        kun itsekin pidän yleensä tummista teksteistä,eikä
        välttämättä tarvitse olla "kuin maansa myynyt"asenteella.

        Kirjoittaminen kun tuntuu hyvältä,nauttien siitä,sillä
        sehän on aina harrasteessa se suurin täky.

        Kiitos linda kommentistasi,tämän alkaneen viikon
        märkyyden keskeltä.


    • Hämäränherra

      Unohdus

      kesän / rakkauden / elämän
      - miten vaan -
      on kai ainoa (eli paras) valinta...

      Minä olen jo siellä

      En odota -
      sillä
      mitään ei tule.



      Sanoja menetyksestä. Sisällöltään monitulkintaisia. Surun tunne hyvin kokonaisvaltainen. Suurustin oman suruni sanoillasi. Metsäntuoksuinen kiitos.

      • Jotenkin tuttua tämä tunne on hyvin monille ja tuon
        kun itse kokee,tietäen ettei se entinen enään palaa,
        niin siitä lähtee hyvin syviäkin tunteita liikkeelle
        - ja kestettävä olisi,
        vaikka ajan kanssa.

        Todella hienolla tavalla olet suurustanut tuon omilla
        sanoillasi kuin sanat - monitulkinnainen,kokonaisvaltainen
        ovat tunteiden mukana kulkevia määritteitä.

        Kiitos - metsäntuoksuisesta sanoistasi - toivotaan
        ettemme liiaksi kuitenkaan hämärrytä ja toivotan
        hyvää viikkoa Sinulle !


    • Miekko

      Tämä on hieno. Hyvin kirjoitettu kokonaisuus. Ilo lukea. Kiitos.

      • Hyvältä tuntuu jos noinkin pidit,vaikka oma
        kirjoitussessioni oli tuona yönä se mikä oli
        mutta kuitenkin taisin onnistua odotettua
        paremmin,ehkä yöntunnelmalla oli osuutta
        asiaan.

        Tuon sisällön suhteen tein omaa kamppailuani
        että miten tämän saisin edes jotenkin läpi
        viedyksi ja tälläinen siitä lopulta tuli.

        Kiitos topakoista sanoistasi ja lyhyestä
        on suorin reitti sydämeen !


    • Kaipuulle.
      Rakkaudelle.
      Menneelle elämälle.

      Hartaan kaunista luettavaa.
      "Sinä lähdit pois
      minä katselin parveekeelta
      lottonevaa selkääsi
      ja kiersit vesilammikoita,,,,,,"
      Aloin laulaa mielessäni

      • Juuri noin kuin tulkitset runoani,olet hyvin
        lähellä runoni kerrontaa mutta kuin aivan
        loppuun laitoin tuo - Avaa ... jättäen
        kuitenkin takaportin auki,jos vaikka... ?

        Laulusi kuvaa runoa...hartaasti...olet
        todella ytimekäs nainen sanoillasi,josta

        Lämmin Kiitos Sinulle.


    • Laudi

      Pidän runosi melankoliasta..
      ja runo on taidokkaasti
      rakennettu. Säkeet kauniita..

      turvallista vkkoa!

      • Sinä lämmin runoniekka,joka omillasi
        taidokkaasti tunnelmoit ja minä tällä
        runollani vein melankoliaan,sillä
        rakkauden moninaiset tiet eri
        risteyksineen meissä kussakin voi
        aiheutta hyvin voimakkaita että syviä
        tuntoja ... elämän tunneoppia...
        itsestään kuin toisesta - Elämästä !

        Kiitos - turvallisuuden toivotuksesta
        ja aivan samaa laitan tämän matkassa
        sinne,jos vaikka lumen muodossa
        maisemia valaisemaan.


    • Than you D,,,

      Mutta upea tummanhehkuinen nautinto.

      • Kuin olisit tietoinen omasta ajatuksestani,kirjoittaessani
        oli mielessäni runon pituus että lyhyempänä olisi
        napakampi - onnistuessaan - mutta kun olen tälläinen
        venyttelijä,kuin tahtomattaan vie eteenpäin,eikä
        malta sanottavaansa tiivistää,joka toisinaan olisi hyväksikin.

        Kiitos muutamasta - napakasta - sanastasi,jota oli
        nautinto lukea.... Hyvää toivotan !


    • Armiiratar

      kaunista luettavaa:)

      • Kaunista melankoliaa kuin hyvin muistan omasta
        nuoruudestani että miten se tunnekiteili minussa.

        Jos on hyvin tunneherkkä, aistien kehollaan jopa
        hyvinkin syvästi tunnesfäärejään,niin se on rikkaus
        ja vielä, jos voi ne ilmaista eteenpäin omaksi
        voimakseen että toisille,sillä sitten voidaan puhua
        - Elämän rikkaudesta/- rakkaudesta.

        Mutta se vois myös särkeä ihmistä,herkkyyksillään,
        jos ei osaa tai pysty itseään oikein lukemaan eikä
        tulkitsemaan,jos omat voimat eivät riitä.

        Kiitos Sinulle...oikeassa olet jos ei tuhat sanaa
        riitä,niin pieni hentokin kosketus,riittää sen
        ilmaisemiseen.

        Hyvää viikkoa Toivotan !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe