Singulair aamuisin?

hilipatihippaa

Onko olemassa mitään todellista lääketieteellistä syytä, miksei singulairia voisi ottaa aamusin? Mihin perustuu lääkärin määräys, että lääke otetaan juurikin illalla? Onko lääkkeen teho illalla otettuna ja yön aikana imeytyessä tehokkaampi? Toimiiko lääke paremmin ihmisen nukkuessa? Onko jollekin määrätty kyseinen lääke otettavaksi juurikin aamulla?

Minua kyseinen lääke valvottaa aivan liikaa, enkä todellakaan jaksa valvoa joka yö. Ei ne opiskelut etene jatkuvissa keuhkoputkentulehduksissa, mutta suoraan sanottuna ei kyllä yökukkuessakaan.

15

10584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • singulairisti

aiheuttaa väsymystä. Siksi lääke suositellaan otettavaksi illalla.
      Oletko lukenut lääkkeen pakkausselosteen???

• silmä käteen

Oletko lukenut pakkausselostetta?

• ......

Minä otan lääkkeen aamulla, sillä se aiheuttaa minulle jalkojen levottomuutta, enkä saa yöllä nukuttua jos otan sen illalla.

• hilipatihippaa

Onko lääkäri hyväksynyt, että otat lääkkeen aamulla? Vai oletko muuttanut lääkityksen ottoa omin päin?

• ..........
        hilipatihippaa kirjoitti:

Onko lääkäri hyväksynyt, että otat lääkkeen aamulla? Vai oletko muuttanut lääkityksen ottoa omin päin?

Lääkärin kanssa keskustelin ensin tabletin puolittamisesta, jos se auttaisi jalkojen levottomuuteen. Ei auttanut ja sain parkinson-lääkkeitä jalkojen levottomuuteen. Huomasin, että jalat olivat parkinson-lääkkeistä huolimatta vielä hieman levottomat yöllä ja kokeilin Singulairin ottamista aamuisin. Se auttoi! En hyväksyttänyt tätä lääkärillä, sillä olen tottunut lääkkeiden käyttäjä. Ongelmia lääkkeen ottoajankohdan vaihtamisesta ei ole ollut. Sinuna kuitenkin konsultoisin lääkäriä, varsinkin jos sinulla on muita aamulla otettavia lääkkeitä.

Sinulle nimimerkki ei kuseteta enää: Singulair on kohdallani apulääke. Käytän joka päivä pitkävaikutteisen avaavan ja kortisonin yhdistelmäinhalaattoria, nenäsuihkeita, allergiatabletteja ja silmätippoja ja lukuisia muita lääkkeitä. Singulair toi astmaani ratkaisevan avun. Aikaisemmin jouduin käyttämään Prednisolon-kuureja (jotka mm. ohentavat ihoa ja aiheuttavat masennusta) monta kertaa vuodessa. Singulairin käyttöön ottamisen jälkeen tablettimuotoisen kortisonin käyttöni on jäänyt yhteen kuuriin vuodessa!

• ei kuseteta enää

Vaihda hyvä ihminen se singulair johon oikeaan astmalääkkeeseen äläkä turhaan maksa ja kärsi nykyajan kalleimmasta plasebosta astmasi hoidossa. Singulair on kehitetty USAn markkinoille, missä ei osata käyttää monin verroin tehokkaampia inhalaatio- (sisäänhengitettäviä) valmisteita. Kliiniset tutkimukset ovat kiistatta osoittaneet, että inhaloitavat astmalääkkeet ovat astmanhoidon perusta eikä tableteilla saada edes lisätehoa kun niitä on liitetään muuhun astman hoitoon. Lisäksi Singulair-tutkimukset ovat sen valmistajan sponsoroimia ja kaikkihan tiedämme, mitä menetelmiä ko. firma käytti, kun kipulääke Vioxx markkinoitiin - eikä se ollut ainoa tapaus ko. firman historiassa.

• hilipatihippaa

Linkitä tutkimuksia!

Itselläni on singulair siksi, koska symbicort ei yksinään riitä. On kokeiltu seretidet, flixotidet, becloment, jne. Sopivaa hoitotasapainoa vaan ei löydy. Ja on inhalaatiotekniikka about miljoona kertaa tutkittu jne.

• tiedoton...

"eikä tableteilla saada edes lisätehoa kun niitä on liitetään muuhun astman hoitoon". Teofylliini on maailman eniten käytetty suun kautta otettava astmalääke. Sitä käytetään, kun inhaloitava kortisoni jne, lue Terveyskirjastosta lisää.
        "Lisäksi Singulair-tutkimukset ovat sen valmistajan sponsoroimia ja kaikkihan tiedämme, mitä menetelmiä ko. firma käytti, kun kipulääke Vioxx markkinoitiin - eikä se ollut ainoa tapaus ko. firman historiassa". Miten niin "kaikkihan me tiedämme", en minä ainakaan tiedä, eikä tieto siitä lisäänny, jos luen vastauksesi.

Olen käyttänyt Singulairia yli vuoden. Sen määräsi minua ennestään tuntematon lääkäri muuttaessaan lääkitystäni pienemmäksi sanoen, että Singulair hoitaa limakalvot. Allergista nuhaa minulla ei ole. Minulle tuli sivuoireena lääkelaitoksen mainitsemat epänormaalit unet mukaan lukien painajaiset, hallusinaatiot.
        Heräilin yöllä niihin, mutta reilun puolen vuoden kuluttua aloittamisesta ne loppuivat.

Loppujen lopuksi en tiedä, onko Singulair auttanut astmaani mitään, koska sen jälkeen muiden astmalääkeiden annostustani on justeerattu suuremmaksi ja pienemmäksi Singulairin ollessa ennallaan.
        Olen ilmoittanut Singulairista, etten tiedä sen vastetta. Siihen on vastattu, että voin lopettaa, jos vastetta ei ole.

Lääkitystä muutettaessa, etenkin lisättäessä, mielestäni pitäisi kokeilla vain yhtä lääkettä kerrallaan, mutta lääkärin vaihtuessa näyttää minun kohdallani olevan tapana, että lääkkeet ja annostus pannaan uusiksi, joten ei voi tietää, mikä vaikutti, tai vaikuttiko lainkaan.

Ehkäpä alkuperäinen kysyjä voisi kokeilla aamuottamista riittävän kauan, koska vaikutukset ovat yksilöllisiä. Mikä sitten on sopiva kokeiluaika, sen minäkin haluaisin tietää. Eivät lääkäritkään sitä mainitse antaessaan uuden lääkkeen, mutta kyllä kysyvät sitä, jos ilmoitan, ettei lääke auttanut.

• astmaa...
        hilipatihippaa kirjoitti:

Linkitä tutkimuksia!

Itselläni on singulair siksi, koska symbicort ei yksinään riitä. On kokeiltu seretidet, flixotidet, becloment, jne. Sopivaa hoitotasapainoa vaan ei löydy. Ja on inhalaatiotekniikka about miljoona kertaa tutkittu jne.

singulair (nyt toista kuukautta),
        koska symbicort ei tunnu tehoavan, bricanyl ei sanottavasti auta.
        Olen pistellyt kolme oraalista kortisonikuuria elokuun loppupuolelta lähtien eikä sanottavaa vaikutusta.
        Minulle sanottiin. että teho alkaa vasta ehkä kuukauden kuluttua, joten katsotaan vielä:)
        Otan singulairin illalla.
        En tiedä mitä kokeillaan jos ei ala auttamaan?
        Yskittää, pef on alakanttiin ja yöllä herään hirmuiseen yskään Bricanylia hönkien!

• Rinnakkain

Tuo otsakkeen lääke on siis `sama` kuin Singulair eli nimi tulee vaikuttavan aineen mukaan.
        On edullisempi, mutta en tarkkaan tiedä paljonko edullisempi koska olen sairauskassassa
        ja näin saan lääkkeet aika edulliseen hintaan.
        Mutta ilmeisen paljon edullisempi.

• Beeta-singer
        Rinnakkain kirjoitti:

Tuo otsakkeen lääke on siis `sama` kuin Singulair eli nimi tulee vaikuttavan aineen mukaan.
        On edullisempi, mutta en tarkkaan tiedä paljonko edullisempi koska olen sairauskassassa
        ja näin saan lääkkeet aika edulliseen hintaan.
        Mutta ilmeisen paljon edullisempi.

Niin Singulair kuin muun nimisetkin "samaan sukuun" kuuluvat ovat montelukastia. Singulair on erään tehtaan kauppanimi. Ostin juuri tänään taas uuden satsin, halvin oli nimeltään Astecon paikallisessa apteekissa - montelukastia tietenkin. Lääkärit usein puhuvat lääkeaineen nimellä, pitäisikö selvyyden vuoksi käyttäjienkin opetella?

• Rinnakkain
        Beeta-singer kirjoitti:

Niin Singulair kuin muun nimisetkin "samaan sukuun" kuuluvat ovat montelukastia. Singulair on erään tehtaan kauppanimi. Ostin juuri tänään taas uuden satsin, halvin oli nimeltään Astecon paikallisessa apteekissa - montelukastia tietenkin. Lääkärit usein puhuvat lääkeaineen nimellä, pitäisikö selvyyden vuoksi käyttäjienkin opetella?

Esitti minulle maiitsemani lääkkeen, kun menin uusimaan Singulairia. Pakkauksessa lukee: Montelukast Krka 10 mg.
        Muusta en tiedä, ettäkö halvempaakin olisi?

• montelukasti:):)
        Rinnakkain kirjoitti:

Esitti minulle maiitsemani lääkkeen, kun menin uusimaan Singulairia. Pakkauksessa lukee: Montelukast Krka 10 mg.
        Muusta en tiedä, ettäkö halvempaakin olisi?

Astecon 10 mg 98 tablettia maksaa ilman korvausta 61.42 ecua.
        Täyden eli 72% kelakorvauksen jälkeen Astecon 98 tablettia maksoi 17.20 ecua.
        Apteekissa sanottiin, että Singulair on kallis lääke.
        Ei mielestäni kovin huima hinta 98 päivän lääkkeistä!
        (Toki Symbicortia ja Bricanyliä kuluu myös:))

• Rinnakkain
        montelukasti:):) kirjoitti:

Tuo näytti montelukastia sisältävän. Siis tuo Astecon.
        Luulin, etteivät ole korvattavia. Oliko niin, etteivät lapsille ole korvattavia.

Ja tuotakin kehoitettiin ottamaan iltaisin?
        Höh, olen kuukauden käyttänyt - ottaen aamuisin.
        Ei keuhkojen kanssa mitään ongelmaa, mutta jotenkin jää flunssat päälle - aina kovan fyysisen rääkin päälle pahenee .. ja kyrsiihän se. Näin talvisin. Nokkalääkäri suositteli...

Ensikokemus on, että auttaa kyllä. Oli pef-arvokin parantunut, vaikken sitä ole niin seurannutkaan.
        Tottapa röörit paremmin siis tuulettuu ..
        Eikä viruksille niin suotuisaa oltavaa;)

• astecon
        montelukasti:):) kirjoitti:

Astecon onkin huomattavasti halvempi lääke kuin singulair. Onneksi näitä montelukasti-lääkkeitä on nyt tullut useita eri valmistajilta, joten hinnatkin ovat tippuneet. Viime keväänä ennen kesän hintojen tarkistusta laskin, että yksi singulair-tabletti maksoi euron kun sain 42% kela-korvausta. se oli mielestäni kallis hinta. Montelukastin (rinnakkaislääke) tultua markkinoille hinta puolittui. Rinnakkaisvalmisteista olen saanut eri apteekeista montelukastia ja nyt viimeksi asteconia ja hinnat ovat jo ihan kohtuulliset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      365
      7097
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      79
      6026
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      200
      5521
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      84
      4280
    5. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      56
      3496
    6. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      70
      3439
    7. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      6
      3403
    8. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      60
      3358
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      58
      3164
    10. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      37
      3084
    Aihe