WEBASTO

octaviaan........

Vielä tosta webastosta octaviaan 1.6tdi kumpi maksaa enemmän tehtaalla asennettuna vai jälkiasennettuna ja mahtaakohan tehtaallla asennetussa olla valmiina se ajastusmahdollisuus(maksaa noin 1400euroa lisävarustetaulukossa) ja minkähän tehoinen se "tehtaan" versio on?

24

6027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simo45

      minä kysyin jälki asennusta scodaan niin samaan hintaa olisi menny
      yksi asiakkaan työntekijä tilaa Saksasta webastoja niitä mitä vw käyttää
      niin olisi jäänyt tuhat euroa hinta,ja on laittanut ainakin 20 kpl
      jos hankit webaston ota huomioon että pitää tulla matka ajoa jonkiin verran
      että akku lataantuu,tai sitten ota myös akkulaturi siihen

      • 1.6tdi

        mulla tulis vähintään joka toinen päivä 25km ja joka toinen 120km....luulis riittävän akussa virta...vai?


      • huoli vai kuinka?
        1.6tdi kirjoitti:

        mulla tulis vähintään joka toinen päivä 25km ja joka toinen 120km....luulis riittävän akussa virta...vai?

        Mulla ajoa 2 x 16 km päivä ja vain harvoin pitempää matkaa. Ei ole ikinä akku loppunut. Webaston oletuskäyttöaikana 20 min, joka jo riittää kohtuupakkasille kunhan vain muistaa kääntää lämmityslaitteen puhallussuunnan tuulilasille ja lämmön täysille ennen kuin sammuttaa virrat edellisessä parkkerauksessa.

        Webasto oli hyvä ostos. Huomattava että varsin tehoton sähkölämmitin ja sisätilanlämmitin olisivat nekin maksaneet 700 eur. Ja riesana se, että kun uudehkossa talossa on vikavirtasuojakytkin, niin pienetkin kosteudet 220 V johdossa laukovat virrat pois päältä.

        Onko kenellä todella kokemus, että Webasto syö akun tyhjiin? Vai onko syynä se, että sitä on poltettu tuntitolkulla samaan tapaan kuin muutaman 600 W 220 V moottorinlämmittimiä? Kun Webasto on 5200 W, se on melkoinen kiuas jolla paikat lämpenevät nopeasti!!


      • angliaa...
        huoli vai kuinka? kirjoitti:

        Mulla ajoa 2 x 16 km päivä ja vain harvoin pitempää matkaa. Ei ole ikinä akku loppunut. Webaston oletuskäyttöaikana 20 min, joka jo riittää kohtuupakkasille kunhan vain muistaa kääntää lämmityslaitteen puhallussuunnan tuulilasille ja lämmön täysille ennen kuin sammuttaa virrat edellisessä parkkerauksessa.

        Webasto oli hyvä ostos. Huomattava että varsin tehoton sähkölämmitin ja sisätilanlämmitin olisivat nekin maksaneet 700 eur. Ja riesana se, että kun uudehkossa talossa on vikavirtasuojakytkin, niin pienetkin kosteudet 220 V johdossa laukovat virrat pois päältä.

        Onko kenellä todella kokemus, että Webasto syö akun tyhjiin? Vai onko syynä se, että sitä on poltettu tuntitolkulla samaan tapaan kuin muutaman 600 W 220 V moottorinlämmittimiä? Kun Webasto on 5200 W, se on melkoinen kiuas jolla paikat lämpenevät nopeasti!!

        lueppa ford/mondeo osastolta millaisia vaikeuksia heillä on.


      • M37
        huoli vai kuinka? kirjoitti:

        Mulla ajoa 2 x 16 km päivä ja vain harvoin pitempää matkaa. Ei ole ikinä akku loppunut. Webaston oletuskäyttöaikana 20 min, joka jo riittää kohtuupakkasille kunhan vain muistaa kääntää lämmityslaitteen puhallussuunnan tuulilasille ja lämmön täysille ennen kuin sammuttaa virrat edellisessä parkkerauksessa.

        Webasto oli hyvä ostos. Huomattava että varsin tehoton sähkölämmitin ja sisätilanlämmitin olisivat nekin maksaneet 700 eur. Ja riesana se, että kun uudehkossa talossa on vikavirtasuojakytkin, niin pienetkin kosteudet 220 V johdossa laukovat virrat pois päältä.

        Onko kenellä todella kokemus, että Webasto syö akun tyhjiin? Vai onko syynä se, että sitä on poltettu tuntitolkulla samaan tapaan kuin muutaman 600 W 220 V moottorinlämmittimiä? Kun Webasto on 5200 W, se on melkoinen kiuas jolla paikat lämpenevät nopeasti!!

        Webasto tuli tehtaan asennuksena ja Suomessa laitettiin vain GSM-moduuli sisään. Loistava laite. Ymmärtääkseni suuttimia ei tarvitse tehdasasenteisena muistaa jättää mihinkään tiettyyn asentoon...

        Tietokoneessa on asetus jonka mukaan lämppärin saa lämmitukselle tai tuuletukselle. Onko tuuletus myös niissä autoissa joissa ei ole Webastoa, vai tuleeko tuo lämppärin mukana? Kesällä tuo tuuletusominaisuus on ihan kätevä.

        Akkuongelmia ei ole ollut, vaikka toisinaan ajomatka webaston käytön jälkeen on vain pari kilometriä. Sitten taas muulloin ajomatka on lähemmäs sata kilometriä -- josko tämä kompensoisi.


      • Webbu pelaa
        M37 kirjoitti:

        Webasto tuli tehtaan asennuksena ja Suomessa laitettiin vain GSM-moduuli sisään. Loistava laite. Ymmärtääkseni suuttimia ei tarvitse tehdasasenteisena muistaa jättää mihinkään tiettyyn asentoon...

        Tietokoneessa on asetus jonka mukaan lämppärin saa lämmitukselle tai tuuletukselle. Onko tuuletus myös niissä autoissa joissa ei ole Webastoa, vai tuleeko tuo lämppärin mukana? Kesällä tuo tuuletusominaisuus on ihan kätevä.

        Akkuongelmia ei ole ollut, vaikka toisinaan ajomatka webaston käytön jälkeen on vain pari kilometriä. Sitten taas muulloin ajomatka on lähemmäs sata kilometriä -- josko tämä kompensoisi.

        Myyjä kehotti jättämään auton puhalluksen ykköselle ja ilman suuntauksen tuulilasille.
        Webaston järkevä käyttöaika ennen ajoon lähtöä n.20min.
        Myös tehdasasennettu ja Suomessa moduuli peliin.
        Saan myös erillisellä digitaalisella kaukosäätimellä kytkettyä Webaston päälle haluamakseni ajaksi,toimii parhaissa oloissa n.1km:n matkan päästä!!


      • Superbbiä
        Webbu pelaa kirjoitti:

        Myyjä kehotti jättämään auton puhalluksen ykköselle ja ilman suuntauksen tuulilasille.
        Webaston järkevä käyttöaika ennen ajoon lähtöä n.20min.
        Myös tehdasasennettu ja Suomessa moduuli peliin.
        Saan myös erillisellä digitaalisella kaukosäätimellä kytkettyä Webaston päälle haluamakseni ajaksi,toimii parhaissa oloissa n.1km:n matkan päästä!!

        Tehtaan asentama Webasto kellosarjalla ei ota huomioon mihin asetuksiin climatronic on jätetty ennen auton virtojen sammuttamista - Webasto muuttaa omat asetuksensa climatronicciin. Jos tarkoitit climaticcia eli puoliautomaattista ilmastointia niin siinä tuo tietenkin vaikuttaa tuo puhallusnopeus ja suuntaus. Samoin jälkiasennetuissa kellosarjoissa (vaikka Webasto olisi tehtaalta) nuo climatronicin asetukset voivat vaikuttaa lämmitystulokseen.


      • vebbu pelaa
        Superbbiä kirjoitti:

        Tehtaan asentama Webasto kellosarjalla ei ota huomioon mihin asetuksiin climatronic on jätetty ennen auton virtojen sammuttamista - Webasto muuttaa omat asetuksensa climatronicciin. Jos tarkoitit climaticcia eli puoliautomaattista ilmastointia niin siinä tuo tietenkin vaikuttaa tuo puhallusnopeus ja suuntaus. Samoin jälkiasennetuissa kellosarjoissa (vaikka Webasto olisi tehtaalta) nuo climatronicin asetukset voivat vaikuttaa lämmitystulokseen.

        Olet superbbiä ihan oikeassa climatic on kyseessä ja unohtui sanoa että myyjä opasti vielä asettamaan lämmitys säädöt täysille.


      • Oculaattori
        vebbu pelaa kirjoitti:

        Olet superbbiä ihan oikeassa climatic on kyseessä ja unohtui sanoa että myyjä opasti vielä asettamaan lämmitys säädöt täysille.

        Juttelin Ocun luovutuksen yhteydessä Webaston asentaneen kaverin kanssa ja hän kertoi seuraavaa: vain suuttimien asetuksilla on merkitystä. Eli puhaltaa juuri sinne, mihin ilma on virrannut auton sammutuksen yhteydessä. Lämpötilan säädöillä ja puhallinnopeudella ei ole mitään vaikutusta, koska Wabasto pyörittää puhallinta oman releen kautta vakionopeudella ja kennossa virtaavan jäähdytysnesteen lämpötila määrää saatavan lämmön. Se on sitten makuasia, suuntaako puhalluksen tuulilasille (nopeampi sulatus/jään poisto ikkunoista) vai jalkatilaan (nopeampi koko kabiinin lämpiäminen).


      • Webasto 4.2kw
        angliaa... kirjoitti:

        lueppa ford/mondeo osastolta millaisia vaikeuksia heillä on.

        Kiitos sinulle Nimimerkki:angliaa. Luin Ford/Mondeo osaston juttuja Webastosta ja siellä hehkutettiin kuinka akku tyhjenee jatkuvasti.

        Itse menin jutut luettuani Skodan paikalliseen liikkeeseen ja pyysin autooni Defa akunvarausta ylläpitävän "setin".240€. ja kotona töpseli seinään kuten edellisessä autossa kun oli lohkolämmitin.

        Vaimon ajo autollamme on niin vaihtelevaa,pääosin lyhyt ajo 1-13km,1-3 tuntia parkissa,joskus taas kokopäivä työpaikan parkissa missä on myös yleensä mahdollista saada ladata akkua,sitten kun kylmät ilmat tulee.

        Näin nyt meillä kokeillaan.
        No joku voi pitää hätävarjelun liioitteluna.?


    • 4.2 kilowattia

      4.2 kilowattia on teho ja kun tilasin uuden skodan tingin Webaston kaukosäädöllä minkä voi myös etäohjelmoida haluamakseni ajaksi lämmittämään ennen ajoon lähtöä.
      Hinta asettui kaukosäätöisenä alle lisävaruste hinnan,no se on tinkaaja kuka saa!!!! Toinen ehkä ei???
      Sen saa tietysti vielä säädettyä suoraan auton tietokoneen kautta!!

    • webato on

      Tehtaalla asennettu on halvempi kuin skoda liikkeen asentamana. Asennuksen voi toki tehdä muuallakin kun Skoda liikkeessä ja silloin pääsee varmasti halvemmalla. Octavian alkuperäinen lämmitin on teholtaan 5kW. Ajastimena toimii ajotietokone.
      Octavian tehdas webasto ei muuten suostu käynnistymään yli 24 asteen pakkasessa. Käynnistymistä yli 15 asteen pakkasessa laite päästää hillittömät savut ja yli 24 pakkasella ulos tulee dieseliäkin...

      • 20+12=?

        "Octavian tehdas webasto ei muuten suostu käynnistymään yli 24 asteen pakkasessa. Käynnistymistä yli 15 asteen pakkasessa laite päästää hillittömät savut ja yli 24 pakkasella ulos tulee dieseliäkin..."

        Jaa ei käynnisty yli 24 pakkasilla. No eilenkin käynnistyi -29C pakkasessa. Savuttelee lähinnä sen vuoksi, että tuohon sisältyy automaattitoiminto joka aina käynnistää lämppärin kun moottorin lämmöt laskevat riittävästi ja sammuttaa sen kun lämmöt nouset riittävän korkeiksi. Tämä siis pätkäajossa aiheuttaa laitteen karstoittumisen ja savutus on seurausta siitä.

        Ja ei ne diesleiä ulos ruiki - ainakaan jos ovat ehjiä nuo Webastot :)


      • 5,2kw
        20+12=? kirjoitti:

        "Octavian tehdas webasto ei muuten suostu käynnistymään yli 24 asteen pakkasessa. Käynnistymistä yli 15 asteen pakkasessa laite päästää hillittömät savut ja yli 24 pakkasella ulos tulee dieseliäkin..."

        Jaa ei käynnisty yli 24 pakkasilla. No eilenkin käynnistyi -29C pakkasessa. Savuttelee lähinnä sen vuoksi, että tuohon sisältyy automaattitoiminto joka aina käynnistää lämppärin kun moottorin lämmöt laskevat riittävästi ja sammuttaa sen kun lämmöt nouset riittävän korkeiksi. Tämä siis pätkäajossa aiheuttaa laitteen karstoittumisen ja savutus on seurausta siitä.

        Ja ei ne diesleiä ulos ruiki - ainakaan jos ovat ehjiä nuo Webastot :)

        Aito Webasto tuo tehdasasennettu, tai kyllä on sitten viallinen, tai säädöt pielessä. Omaan 1.6 TDI CR DPF malliin asennettiin 5,2kw:n Webasto ja on juuri passeli tähän, kuten edellisiinkin saman kokoluokan
        moottoreilla olleisiin dieseleihin.

        Eivät ole savuttaneet, hieman usvaa pukkaa.


      • 5+5=
        20+12=? kirjoitti:

        "Octavian tehdas webasto ei muuten suostu käynnistymään yli 24 asteen pakkasessa. Käynnistymistä yli 15 asteen pakkasessa laite päästää hillittömät savut ja yli 24 pakkasella ulos tulee dieseliäkin..."

        Jaa ei käynnisty yli 24 pakkasilla. No eilenkin käynnistyi -29C pakkasessa. Savuttelee lähinnä sen vuoksi, että tuohon sisältyy automaattitoiminto joka aina käynnistää lämppärin kun moottorin lämmöt laskevat riittävästi ja sammuttaa sen kun lämmöt nouset riittävän korkeiksi. Tämä siis pätkäajossa aiheuttaa laitteen karstoittumisen ja savutus on seurausta siitä.

        Ja ei ne diesleiä ulos ruiki - ainakaan jos ovat ehjiä nuo Webastot :)

        Myyntiliike kertoi että ongelma on tiedossa ja maahantuoja tutkii miten korjataan.

        Ei muuten käynnistynyt enään edes -22 asteen pakkasessa... Varmaan mennyt tukkoon koko härveli kun järkyttävät savustukset pukkaa kun yrittää käyntiin. Ongelma siis tehdasasenteisella Webastolla (2.0TDI:ssä).


      • OCU -O8
        5+5= kirjoitti:

        Myyntiliike kertoi että ongelma on tiedossa ja maahantuoja tutkii miten korjataan.

        Ei muuten käynnistynyt enään edes -22 asteen pakkasessa... Varmaan mennyt tukkoon koko härveli kun järkyttävät savustukset pukkaa kun yrittää käyntiin. Ongelma siis tehdasasenteisella Webastolla (2.0TDI:ssä).

        Toivottavasti edes jollain on takuuta jäljellä .Itselläni 2.0tdi savutti ja meni tukkoon .Vaihtavat takuuna uuden tilalle .


      • moispe
        OCU -O8 kirjoitti:

        Toivottavasti edes jollain on takuuta jäljellä .Itselläni 2.0tdi savutti ja meni tukkoon .Vaihtavat takuuna uuden tilalle .

        Eilisessä Aamulehdessä hyvä juttu autoosiossa webaston yhteydessä käytettävästä polttoainelämmittimestä. Toiminta varmaa kovimmillakin pakkasilla ja webasto ei töhnäänny. Maksaa tosin vähän.


      • Joo joo
        moispe kirjoitti:

        Eilisessä Aamulehdessä hyvä juttu autoosiossa webaston yhteydessä käytettävästä polttoainelämmittimestä. Toiminta varmaa kovimmillakin pakkasilla ja webasto ei töhnäänny. Maksaa tosin vähän.

        moispe.
        Laita nettiosoite mistä saan luettua sen hyvän jutun "Webaston yhteydessä käytettävästä polttoainelämmittimestä"= lämmitin tarvii lämmittimen lämmittääkseen. KYLLÄ


    • Anonyymi

      Webasto toimii , muttei lämmitä sisätiloja .
      Kuulemma oikein asennettu. mutta voidaan laittaa auto lämpiämään , mutta lisähinnalla.
      Mielestäni ostin webaston just sen takia että on lämmin lähtiessään liikkeelle
      Jos poltaa kynttilää puolituntia autossa , on auto on varmaan lämpimämpi kun tällä webastolla

      Että tälläisiä ohjeita webastosta antaa tehdas.

    • Anonyymi

      Skoda autoihin ei suositella webastoa. Kaikki korjaamot eivät suostu asentamaan,
      Jotkut pajat kyllä asentaa, mutta asiakkaan vastuulla.

      • Anonyymi

        Tänään 15 astetta pakkasta 40 min,. päällä . Meni plussanpuolelle 4 astetta.
        Saadaan lämpiämään kun itse maksetaan ´remontti.
        Ohjeet maahan
        tuojalta ja korjaamolta .

        Ymmärrän toki ettei kiinnosta vastata. korjaamoa ja maahantuojaa


    • Anonyymi

      Vaikka ketju on vuodelta 2009, niin kerrotaan nykypäivän tilanne.
      Tehdasasenteinen Webasto lämmittää vain hytin, ei esilämmitä moottoria.

      • Anonyymi

        Ainakin minulla lämmittää mootorin.


    • Anonyymi

      Ripulikattila on itsessään jo öljypoltin, webasroa ei tarvita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4561
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2548
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2278
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1767
    6. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1591
    7. Se meidän sydänyhteys

      Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1284
    9. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      42
      1161
    Aihe