Taloyhtiön yhtiöjärjestyksessä mainitaan sisäpuolisten korjauksien kuuluvan huoneiston haltijalle. Taloyhtiössä suunnitteilla käyttövesiputkien uusiminen,niin että putket tulisivat jokaiseen huoneistoon porrashuoneesta . Jos osakas teettäisi työn itse huoneistonsa sisällä,niin voisiko saada työstä kotitalousvähennyksen työn osalta. Onko ennakkopäätöstä verottajalta tai oikeudelta.
kotitalousvähennys
5
345
Vastaukset
- isäntä ja renki
Vastuunjaon mukaan putkistojen kunnossapito kuuluu yhtiölle. Ja tämä aivan riippumatta mitä reittiä pitkin putkilinjat vedetään.
http://www.taloverkot.fi/mika.rautio/vastuunjakotaulukko.html- Yks asukas
Määrittelee vastuukysymyksen ja niin on, että putket kuuluvat taloyhtiölle, ja harvoimpa yhtiöjärjestyksessä niin on mainittu, koska se on niin laaja ja monipuolinen kysymys, että sitä tuskin järjestyssäännöissä mainitaan.
- Unohda...
Edellisen vastauksen lisäksi sinun pitäisi tehdä oma urakkasopimus putkiurakoitsijan kanssa niistä huoneistosi sisäpuolisista töistä ja urakoitsijan pitäisi myös laskuttaa sinua niistä erikseen.
Joten kaiken kaikkiaan kuolleena syntynyt ajatus.- heppu hei
Meillä on sovittu,että putkiremontissa pyydetään tarjoukset vain huoneiston eteiseen asti ja siitä eteenpäin asukkaat teettävät itse. Isännöitsijä kyllä tarkastaa putket. Niinpä kun tein keittiö ja kylpyhuoneremontin niin putket vedettiin pesuhuoneessa lavuaarin alle ja keittiössä tiskipöydän alle valmiiksi odottamaan. Toiset päät odottavat eteisen yläkomerossa sulkuineen. Niin ja kaikista töistä kotitalousvähennys. Putkitöistä ei laskussa mainittu mitään,jos vaikka tulee verotarkastus.
- Vastuut vahingossa?
heppu hei kirjoitti:
Meillä on sovittu,että putkiremontissa pyydetään tarjoukset vain huoneiston eteiseen asti ja siitä eteenpäin asukkaat teettävät itse. Isännöitsijä kyllä tarkastaa putket. Niinpä kun tein keittiö ja kylpyhuoneremontin niin putket vedettiin pesuhuoneessa lavuaarin alle ja keittiössä tiskipöydän alle valmiiksi odottamaan. Toiset päät odottavat eteisen yläkomerossa sulkuineen. Niin ja kaikista töistä kotitalousvähennys. Putkitöistä ei laskussa mainittu mitään,jos vaikka tulee verotarkastus.
Mitenkäs vastuukysymykset jatkossa?
Kuka vastaa niistä teidän teettämistä putkistotöistä, jos vahinko myöhemmin sattuu?
Tuo voi olla tulevaisuudessa semmoinen pommi, että jos olisin teiltä asuntoa ostamassa, niin jättäisin kyllä ostamatta, jos yhtiöjärjestykseen ei ole selkeästi kirjattu vastuun jakautuminen vaikkapa vesivahingon sattuessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560