junaliput Euroopassa

matkalle äkkiä

Luin joskus Hesarista, että Euroopassa voi matkustaa junalla halvalla ilman interrail-korttia, kun ostaa tarjous- tms. halpalippuja (vrt. halpalennot). Onko jollakulla kokemusta näistä? Tai linkkejä ja vinkkejä?

4

894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eu01

      Todellakin matkustaminen tarjouslipuilla voi tulla paljon edullisemmaksi kuin Interrail-korttia käyttäen. Liput täytyy kuitenkin ostaa ajoissa netin kautta.

      Jos vaikkapa Saksassa haluat matkustaa huippunopealla ICE-junalla normaalihinnoin, se voi tulla varsin kalliiksi. Sen sijaan nettilippu tulee aivan eri hintaan. Esim. jos tulet vaikkapa halpalennolla Bremeniin ja haluat jatkaa ICE junalla Müncheniin - niin normaalihinta on peräti 126 euroa. Jos menet osoitteeseen http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en ja tarkistat lähdöt mieluiten 2-3 kk päästä, helposti löytyy 29 euron lähtöjä (ja paikkalippukin kuuluu hintaan) - ns. Dauer Spezial tarjoushinta. Saksasta löytyy myös erittäin edullisia ryhmälippuja. Ns. Schönes Wochenende lippu on voimassa 24 tuntia (viikonloppuisin) koko Saksan alueella ja sillä voi matkustaa jopa VIISI henkilöä hintaan 37 euroa (siis alle 8€/ hlö/ vrk.).

      Erilaisia tarjouksia on paljon myös mm. Ranskassa, Espanjassa, Tsekinmaassa jne. Riippuen minne olet menossa voin antaa "linkkejä ja vinkkejä".

      • matkalle äkkiä

        Matka suuntautuisi Bretagneen tai Côte d'Azurille, ja nimenomaan lentämättä. Junan lisäksi olen lyhyemmillä matkoilla valmis käyttämään linja-autoa, mutta sillä nyt ei oikeastaan ole tässä merkitystä - siis kustannusten kannalta. Toinen vaihtoehto on Barcelonan ympäristö. Nimimerkistäni huolimatta olen aikeissa matkustaa vasta kesäkuussa.

        Kallein osuus taitaa olla päästä pois Suomesta...

        Otan mielelläni vastaan lisää linkkejä ja vinkkejä, kiitos! :-)


      • eu01
        matkalle äkkiä kirjoitti:

        Matka suuntautuisi Bretagneen tai Côte d'Azurille, ja nimenomaan lentämättä. Junan lisäksi olen lyhyemmillä matkoilla valmis käyttämään linja-autoa, mutta sillä nyt ei oikeastaan ole tässä merkitystä - siis kustannusten kannalta. Toinen vaihtoehto on Barcelonan ympäristö. Nimimerkistäni huolimatta olen aikeissa matkustaa vasta kesäkuussa.

        Kallein osuus taitaa olla päästä pois Suomesta...

        Otan mielelläni vastaan lisää linkkejä ja vinkkejä, kiitos! :-)

        Itse olen mieluiten yhdistänyt lento- ja junamatkoja, näin säästyy aika ja vaivaa. Muutoin joudut lähtemään jollakin edullisella lipulla laivalla Tukholmaan. Myös Ruotissa on varsin hyvä ennakkomyyntisysteemi, katso www.sj.se - voit kokeilla esim. helmikuun hintoja, halvimmillaan lippu Tukholma - Malmö maksaa 139 kruunua, n. 13 euroa siis (Inter City). Sieltä paikallisliikenteen bussilla Trelleborgiin ja laivalla Saksaan (Rostockiin, www.scandlines.se/ ).

        Saksan kautta lippu, ajoissa ostettuna, tulee maksamaan 29 euroa (esim. Kölnin kautta Aacheniin), voit ohjelmoida 1-2 pysähdystäkin matkan varrella (www.bahn.de).

        Deutsche Bahnilla on tarjoushintoja myös Aachenistak eteenpäin, mm. Pariisiin alk. 25 euroa. Ranskan alueella (ja takaisin Saksaan) tarjousliput saat tämän sivuston kautta: http://www.tgv-europe.com/en/home/ - esim. Nizzaan ja muuallekin alk. 17 euroa. Ja muista vielä: myynti alkaa 3kk ennen lähtöä ja TASAN 3kk etuajassa pitäisi ne saada varsin helposti.


      • matkalle äkkiä
        eu01 kirjoitti:

        Itse olen mieluiten yhdistänyt lento- ja junamatkoja, näin säästyy aika ja vaivaa. Muutoin joudut lähtemään jollakin edullisella lipulla laivalla Tukholmaan. Myös Ruotissa on varsin hyvä ennakkomyyntisysteemi, katso www.sj.se - voit kokeilla esim. helmikuun hintoja, halvimmillaan lippu Tukholma - Malmö maksaa 139 kruunua, n. 13 euroa siis (Inter City). Sieltä paikallisliikenteen bussilla Trelleborgiin ja laivalla Saksaan (Rostockiin, www.scandlines.se/ ).

        Saksan kautta lippu, ajoissa ostettuna, tulee maksamaan 29 euroa (esim. Kölnin kautta Aacheniin), voit ohjelmoida 1-2 pysähdystäkin matkan varrella (www.bahn.de).

        Deutsche Bahnilla on tarjoushintoja myös Aachenistak eteenpäin, mm. Pariisiin alk. 25 euroa. Ranskan alueella (ja takaisin Saksaan) tarjousliput saat tämän sivuston kautta: http://www.tgv-europe.com/en/home/ - esim. Nizzaan ja muuallekin alk. 17 euroa. Ja muista vielä: myynti alkaa 3kk ennen lähtöä ja TASAN 3kk etuajassa pitäisi ne saada varsin helposti.

        Vau. Tuhannet kiitokset!

        En ole mikään puhdasoppinen lentämisen vastustaja, mutta junalla on lentokonetta mukavampi ja kiinnostavampi ja nautinnollisempi matkustaa, jos ja kun on aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe