junaliput Euroopassa

matkalle äkkiä

Luin joskus Hesarista, että Euroopassa voi matkustaa junalla halvalla ilman interrail-korttia, kun ostaa tarjous- tms. halpalippuja (vrt. halpalennot). Onko jollakulla kokemusta näistä? Tai linkkejä ja vinkkejä?

4

1105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eu01

      Todellakin matkustaminen tarjouslipuilla voi tulla paljon edullisemmaksi kuin Interrail-korttia käyttäen. Liput täytyy kuitenkin ostaa ajoissa netin kautta.

      Jos vaikkapa Saksassa haluat matkustaa huippunopealla ICE-junalla normaalihinnoin, se voi tulla varsin kalliiksi. Sen sijaan nettilippu tulee aivan eri hintaan. Esim. jos tulet vaikkapa halpalennolla Bremeniin ja haluat jatkaa ICE junalla Müncheniin - niin normaalihinta on peräti 126 euroa. Jos menet osoitteeseen http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en ja tarkistat lähdöt mieluiten 2-3 kk päästä, helposti löytyy 29 euron lähtöjä (ja paikkalippukin kuuluu hintaan) - ns. Dauer Spezial tarjoushinta. Saksasta löytyy myös erittäin edullisia ryhmälippuja. Ns. Schönes Wochenende lippu on voimassa 24 tuntia (viikonloppuisin) koko Saksan alueella ja sillä voi matkustaa jopa VIISI henkilöä hintaan 37 euroa (siis alle 8€/ hlö/ vrk.).

      Erilaisia tarjouksia on paljon myös mm. Ranskassa, Espanjassa, Tsekinmaassa jne. Riippuen minne olet menossa voin antaa "linkkejä ja vinkkejä".

      • matkalle äkkiä

        Matka suuntautuisi Bretagneen tai Côte d'Azurille, ja nimenomaan lentämättä. Junan lisäksi olen lyhyemmillä matkoilla valmis käyttämään linja-autoa, mutta sillä nyt ei oikeastaan ole tässä merkitystä - siis kustannusten kannalta. Toinen vaihtoehto on Barcelonan ympäristö. Nimimerkistäni huolimatta olen aikeissa matkustaa vasta kesäkuussa.

        Kallein osuus taitaa olla päästä pois Suomesta...

        Otan mielelläni vastaan lisää linkkejä ja vinkkejä, kiitos! :-)


      • eu01
        matkalle äkkiä kirjoitti:

        Matka suuntautuisi Bretagneen tai Côte d'Azurille, ja nimenomaan lentämättä. Junan lisäksi olen lyhyemmillä matkoilla valmis käyttämään linja-autoa, mutta sillä nyt ei oikeastaan ole tässä merkitystä - siis kustannusten kannalta. Toinen vaihtoehto on Barcelonan ympäristö. Nimimerkistäni huolimatta olen aikeissa matkustaa vasta kesäkuussa.

        Kallein osuus taitaa olla päästä pois Suomesta...

        Otan mielelläni vastaan lisää linkkejä ja vinkkejä, kiitos! :-)

        Itse olen mieluiten yhdistänyt lento- ja junamatkoja, näin säästyy aika ja vaivaa. Muutoin joudut lähtemään jollakin edullisella lipulla laivalla Tukholmaan. Myös Ruotissa on varsin hyvä ennakkomyyntisysteemi, katso www.sj.se - voit kokeilla esim. helmikuun hintoja, halvimmillaan lippu Tukholma - Malmö maksaa 139 kruunua, n. 13 euroa siis (Inter City). Sieltä paikallisliikenteen bussilla Trelleborgiin ja laivalla Saksaan (Rostockiin, www.scandlines.se/ ).

        Saksan kautta lippu, ajoissa ostettuna, tulee maksamaan 29 euroa (esim. Kölnin kautta Aacheniin), voit ohjelmoida 1-2 pysähdystäkin matkan varrella (www.bahn.de).

        Deutsche Bahnilla on tarjoushintoja myös Aachenistak eteenpäin, mm. Pariisiin alk. 25 euroa. Ranskan alueella (ja takaisin Saksaan) tarjousliput saat tämän sivuston kautta: http://www.tgv-europe.com/en/home/ - esim. Nizzaan ja muuallekin alk. 17 euroa. Ja muista vielä: myynti alkaa 3kk ennen lähtöä ja TASAN 3kk etuajassa pitäisi ne saada varsin helposti.


      • matkalle äkkiä
        eu01 kirjoitti:

        Itse olen mieluiten yhdistänyt lento- ja junamatkoja, näin säästyy aika ja vaivaa. Muutoin joudut lähtemään jollakin edullisella lipulla laivalla Tukholmaan. Myös Ruotissa on varsin hyvä ennakkomyyntisysteemi, katso www.sj.se - voit kokeilla esim. helmikuun hintoja, halvimmillaan lippu Tukholma - Malmö maksaa 139 kruunua, n. 13 euroa siis (Inter City). Sieltä paikallisliikenteen bussilla Trelleborgiin ja laivalla Saksaan (Rostockiin, www.scandlines.se/ ).

        Saksan kautta lippu, ajoissa ostettuna, tulee maksamaan 29 euroa (esim. Kölnin kautta Aacheniin), voit ohjelmoida 1-2 pysähdystäkin matkan varrella (www.bahn.de).

        Deutsche Bahnilla on tarjoushintoja myös Aachenistak eteenpäin, mm. Pariisiin alk. 25 euroa. Ranskan alueella (ja takaisin Saksaan) tarjousliput saat tämän sivuston kautta: http://www.tgv-europe.com/en/home/ - esim. Nizzaan ja muuallekin alk. 17 euroa. Ja muista vielä: myynti alkaa 3kk ennen lähtöä ja TASAN 3kk etuajassa pitäisi ne saada varsin helposti.

        Vau. Tuhannet kiitokset!

        En ole mikään puhdasoppinen lentämisen vastustaja, mutta junalla on lentokonetta mukavampi ja kiinnostavampi ja nautinnollisempi matkustaa, jos ja kun on aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe