Muutosta tarvitaan!

muutostakiitos

Milloin saamme Suomeen terveydenhuoltojärjestelmän, jossa mielenterveyspotilaiden hyvinvointia kohennetaan kokonaisvaltaisesti? Olen mt-potilaan omainen, ja aivan raivoissani siitä lääkemäärästä, jonka pitäisi muka parantaa, mutta joka käytännössä lamaa ihmisen vuodepotilaaksi kaikkine hirveine sivuoireineen. Olen vakaasti sitä mieltä, että lääkkeitä voitaisiin korvata terveellisellä ja ravintorikkaalla ruokavaliolla ja muutenkin huomioimalla ihmisen tilanne kokonaisvaltaisemmin. Lääkärithän eivät tähän ravintopuoleen taida ottaa kantaa, vaan tuputtavat lääkkeitä liian herkästi. Lopputuloksena on aivan toimintakyvytön potilas, jonka käsketään ottaa tavoitteita elämässä, vaikka ei sohvalta jaksa nousta. Olen vihainen!!!!

5

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psyykelääkkeillä
    • Anonyymi

      Muutosta tarvitaan edelleen.

      Kuinka monta nuorta laitetaan kokemaan PSSD eli masennuslääkkeiden jälkeen jatkuvat seksuaalihäiriöt ja niiden aiheuttama tuska ja erillisyyden tunne? Kuinka monet kamppailee vieroitusoireiden kanssa ja on hankaluuksia purkaa psyykenlääkkeitä niiden vuoksi? Kuinka moni istuu apaattisena möykkynä sohvallaan kun lääke jonka pitäisi piristää alkaakin apatisoida (SSRI induced apathy syndrome)? Kuinka monet kamppailee kognitiivisten/neurologisten/hermostollisten oireiden kanssa pitkäaikaislääkkeiden seurauksena jotka lääkäri laittaa mielenterveyden piikkiin kun ei "laajoista" tutkimuksestaan huolimatta havaitse päällepäin potilaassa mitään vikaa eikä pitkäaikaiskäytön ongelmia edes juuri tutkita?

      Kuinka monet jää saavuttamatta potentiaalinsa pillerikeskeisen medikalisoituneen mielenterveyshoidon takia? Joiden pillerinpopsinta jää päälle tosi pitkiksi ajoiksi ja tuhot alkaa näkyä hiljalleem yhä enemmän?

      Olen vihainen myös.

    • Anonyymi

      Minäkin ihmettelen, millon aletaan keskittyä ennaltaehkäisyyn hoidon sijaan. Se olisi paljon tehokkaampaa taloudellisestikin, kun nyt valitetaan, että hoitoon ei ole tarpeeksi rahaa. Ensimmäiset elinvuodet ovat hyvin tärkeitä tulevalle henkiselle terveydelle, mutta ilmeisesti neuvolassa ei aiheesta puhuta ja tiedoteta riittävästi. Vanhemmat voivat tietämättömyyttään ja ymmärtämättömyyttään aiheuttaa paljon vahinkoa

      • Anonyymi

        Ihan niin, päivittäinen annos raitista ilmaa ja liikkumista, on yksi ennalta ehkäisevä keino.
        Keskustelu potilaan kanssa ja kuunnella miten hän tuntee tilanteensa.
        Lääkkeissä on aina joitakin sivuvaikutuksia , mutta monimihminen on saanut tasapainoisen elämän lääkkeiden avulla.
        Ne sivuvaikutukset ovat useissa lääkkeissä hoidon alussa ja olo voi tuntua vieläkin pahemmalta kun ennen lääkärissä käyntiä.
        Mutta kuten usein niin olo paranee kun jatkaa lääkitystä, kehon pitää vaan ” hyväksyä” uusi aine jota ihminen käyttää ja jos on vakavampia mt sairauksia niin pitää puhua lääkärin kanssa lääkityksestä ja ottaa selvää miten lääke vaikuttaa. Ja usein on hyvä jos tietää itse lääkkeestä enemmän, niin ei tule näitä juttuja nettiin että muka myrkytetään ja että jonkun elämä on mennyt pilalle, usein niin että pilalle meni johtuu, ainoastaan sairaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin, päivittäinen annos raitista ilmaa ja liikkumista, on yksi ennalta ehkäisevä keino.
        Keskustelu potilaan kanssa ja kuunnella miten hän tuntee tilanteensa.
        Lääkkeissä on aina joitakin sivuvaikutuksia , mutta monimihminen on saanut tasapainoisen elämän lääkkeiden avulla.
        Ne sivuvaikutukset ovat useissa lääkkeissä hoidon alussa ja olo voi tuntua vieläkin pahemmalta kun ennen lääkärissä käyntiä.
        Mutta kuten usein niin olo paranee kun jatkaa lääkitystä, kehon pitää vaan ” hyväksyä” uusi aine jota ihminen käyttää ja jos on vakavampia mt sairauksia niin pitää puhua lääkärin kanssa lääkityksestä ja ottaa selvää miten lääke vaikuttaa. Ja usein on hyvä jos tietää itse lääkkeestä enemmän, niin ei tule näitä juttuja nettiin että muka myrkytetään ja että jonkun elämä on mennyt pilalle, usein niin että pilalle meni johtuu, ainoastaan sairaudesta.

        Kriittinen ajattelu suojaa harmeilta. Esim ei pelkää olevansa sairas jos on vain ihminen joka kärsii reaktiona elämään, yhteiskunnan ongelmiin ja paskhoihin itsekehittämiinsä tai muiden omaan päähän laittamiin arvoihin jotka ei edesauta hyvinvointia jonka aivokemioissa on vika jota pharma on lobannut. Osaa ottaa selvää miten elintavoilla voi parantaa oloaan ja miten se voi auttaa aivoterveyttä.
        Eettinen psykiatria satsaisi tähän mutta ei satsaa vaan voimakkaisiin psykoaktiivisiin koukuttaviin aineisiin, toki on ulkomailla holistinen siipikin (holistic psychiatry) ja tutkitaan elintapojen yhteyttä olon parantamiseen. Esim.Instagramissa on psykiatri holistic psychiatrist joka kirjoittaa miten ahdistusta voi ratkoa elämäntapakeinoilla

        ei luota lääkärin asiantuntemukseen automaattiaesti joka näkee sinua kerran vuodessa resurssipuutteisessa järjestelmässä jonka ymmärrys harmeista perustuu perässä laahaavaan ymmärrykseen lääkkeiden haitoista (kestää jopa vuosikymmen laahata perässä).

        Elämä voi mennä pilalle aineilla. Nuorilla esim PSSD on käytännössä elämä pilalla. Ei lääkäri sitä voi estää jos määrää aineita


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe