Tännää mää ajatteli
ihmiste välist rakkaut.
Ole kyl ajatellu ennenki.
Mut ny se tuli miälee
vähä eri syyst ko enne,
niinko yleiselt kannalt.
Ko kaikki tahtoo suurt.
Suurt autoo, talloo, tillii
ja suurt rakkaut kans.
Kui niittte pitäs ol semmosii
ko ihminenki o aika piäni?
Vähemmälki pärjättäs.
Mää itte ole iha onnelline
ko mää tee jottai piänt,
vaik klapei mökil.
Tai muut yksinkertast,
mihi mu pääni riittää,
jottai piänt korjaust.
Ja sit se rakkauski,
kui se pitäs ol nii suurt,
piäne ihmise se vaa reppii.
Mää luule, et sopiva
o ihmisel paljo paremp,
kestäs ruumis ja sialuki.
Rakkaut
10
384
Vastaukset
- *MURUKULTA*
Murrerunot kirskuu hamaissani, mutta tästä minä pidin!
Mukvan leppoisa tunnelma, aikaa tuumaten, viisaasti ja hauskasti! :D
kiitos tästä mukvasta runostasi näin niiailee Murukulta! :)- tee.
Juu onhan niissä pureskeltavaa, varsinkin, jos ovat ihan vierasta murretta. Niin että helposti asia hukkuu muuhun työstämiseen. Toisaalta saman murrealueen lukija pääsee ehkä vastaavasti lähemmäksi.
Mukavaa, että sait irti ajatuksestakin!
Kyl ol pirtee runo.
Mie luin sitä kyl taas vähä sillee,
et sie olisit pohtint tätä asjaa jo
pikkase pitemmält tuolt horisontist,
etkä iha varpaijejuurest.
Issoo kaike pittää nykymuojin mukkaa olla.
Siihe se on piene ihmise vaa tyyvyttävä:))
(Vissii)
Jotta tykkäsin mie=)- tee.
Niinpä niin - isoa sitä kaiken pitäisi nykyään olla, muuten se ei ole mitään, rakkauskaan.
- Juu, on sitä tullut ajateltua kaikenlasta, omasta ja toistenkin puolesta, eikä vieläkään ihan valmiiksi.
ihmine on kyl aika piän täsä suuressa
maailmassa, niin kovin piän.
Reppii se kyl, rakkaus ihmistä enkä
tiä, pitääkö sen ol issoo. Ja millä sitä
edes mitattais, onk sellast mittarii tai
muut vehjet olemassa, jolla sen määrää
vois mitat, tuskin o.
Eikse kuiteski o hyvä, jos sen tiättä vaa oleva
ja o siit hyvilläns.
Ja runos, se taas oli kyl aika iso, siis sillai
sanomalttans.
Kiitos.- tee.
Su viästis oli sillai täyrelline, ette mää ossaa siihe mittää lisät, mukko toret, et nii se o; onk se sitä parree, mitä enemmää se reppii?
- Kaiho.Mieli
Nyt vasta huomasin tämän puhuttelevan helmen .
Olet oivaltanut " villakoiran ytimen ", onni löytyy pienistäkin asioista !
Suuri, maailmaasyleilevä ja intohimoinen rakkaus todellakin joskus repii pienen ihmisen ...
Sopiva o pare . :) Kiitos puhuttelevista sanoistasi ! Tykkäsin .- tee.
Kiitos kauniista sanoistasi! Milläpä näitä kaikkia runoja ehtisi lukeakaan, joka päivä uusia.
Ja pienet asiat - kyllä minä oikeasti uskon, että ihmisen onni on paremminkin pienissä asioissa kuin suurissa. Silti vain niitä suuria tavoitellaan; onni vain tuntuu pakenevan entistä kauemmas. - Minervan sisko
tee. kirjoitti:
Kiitos kauniista sanoistasi! Milläpä näitä kaikkia runoja ehtisi lukeakaan, joka päivä uusia.
Ja pienet asiat - kyllä minä oikeasti uskon, että ihmisen onni on paremminkin pienissä asioissa kuin suurissa. Silti vain niitä suuria tavoitellaan; onni vain tuntuu pakenevan entistä kauemmas.Onni on pienissä asioissa, ei suurissa sanoissa, elkeissä....laulaa Kikka Laitinen laulussaan. Oisin ostanu tuon Onnen laulut -kokoelman mutta kauppaan jäi kun tämä oivaltavin suomalainen laulu onnesta uupui. Sauna,terva, joutsenet, ja se oma rakas vieressä saunan launteilla. Siinä on onni.Ei siihen lamborghiineja tarvita,onneen... oikeaan.
- tee.
Minervan sisko kirjoitti:
Onni on pienissä asioissa, ei suurissa sanoissa, elkeissä....laulaa Kikka Laitinen laulussaan. Oisin ostanu tuon Onnen laulut -kokoelman mutta kauppaan jäi kun tämä oivaltavin suomalainen laulu onnesta uupui. Sauna,terva, joutsenet, ja se oma rakas vieressä saunan launteilla. Siinä on onni.Ei siihen lamborghiineja tarvita,onneen... oikeaan.
Ihmettelen, kuinka löysit vielä noin vanhan runon tästä paljoudesta.
Mainitsemaasi laulua en tunnekaan, mutta Lamborgineista olen samaa mieltä: hirveitä tuholaisia ja syöppöjä. Onni taas on pientä ja hiljaista. Sellaista toivotan jouluksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211944
- 921519
- 1381459
- 1171276
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741268Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221200Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381052