Miksi aina pitää kierellä ja kaunistella asioita! Toivon, että saan purnata asioista, jos en loukkaa, nimittele enkä alista ketään. En hauku, juorua, ikävästi arvostele enkä kirjoita sopimattomasti. Saan purnata omasta- ja toisten puolesta asiallisella ja reilulla, hauskallakin tyylillä sekä rakentavasti.
Purnaan, purnaan
190
2565
Vastaukset
- marjamamma
Antaa tulla lunta tupaan! Minua nykyisin rasittaa tämä pimeä, olisi todella mukavaa saada lunta, mutta silläkin taas on ikävät puolensa. Tulevat viimeinkin ne liukkaat.
Enkä millään jaksaisi laitella hankalia liukuesteitä kenkieni pohjiin. Ota sitten ne kauppassa pos ja laita taas takaisin kenkiin. Mikä hirmuinen rasitus, kun vielä ei ole oikein paikkaa rauhassa laitella tai istua.
Suuremmissa marketeissa on istumapaikkoja, mutta pienemmissä ei. Keiku siinä sitten ihmisten ihmeteltävänä, kun laitat remmejä kenkiin.- nähäny
On niissä kenkiin asennettavissa liukuesteissä sellasiakin malleja, että liukueste käännetään kuin sarana kengän takaa liukuesteeks. Se käy vaikka seinästä toisella kädellä nojaa ottaen.
- marjamamma
nähäny kirjoitti:
On niissä kenkiin asennettavissa liukuesteissä sellasiakin malleja, että liukueste käännetään kuin sarana kengän takaa liukuesteeks. Se käy vaikka seinästä toisella kädellä nojaa ottaen.
aina näitä sivuja luetaan väärin, en halunnut neuvoja vain purnata tätäkin epämukaa, en ostaa uusia kenkiä ym. Kiitos osumattomasta NEUVOSTA.
Samalla nyt sitten purnaan sitä, että purnaukseni ei purrut juuri niin kuin tarkoitin.
Se oli vain harmittelua asian tiimoilta. Hei kaikille , purnataan - nähäny
marjamamma kirjoitti:
aina näitä sivuja luetaan väärin, en halunnut neuvoja vain purnata tätäkin epämukaa, en ostaa uusia kenkiä ym. Kiitos osumattomasta NEUVOSTA.
Samalla nyt sitten purnaan sitä, että purnaukseni ei purrut juuri niin kuin tarkoitin.
Se oli vain harmittelua asian tiimoilta. Hei kaikille , purnataanMinuu nyt pännii kun luit viestini väärin. Mainitsemani malli on jälkiasennettava, ei kiintee. Hintakaan tuskin hirmuinen. Liukastellahan, kompurootatan. HEI.
- mokomainen
nähäny kirjoitti:
Minuu nyt pännii kun luit viestini väärin. Mainitsemani malli on jälkiasennettava, ei kiintee. Hintakaan tuskin hirmuinen. Liukastellahan, kompurootatan. HEI.
Miksi meillä on niin kauhea kiire. Sanotaan, ettei kiireellä tule kuin kusipäitä lapsia. Tämän näkee kaikessa. Kiireellä rakennetaan, tutkitaan ja hutkitaankin.
Kiirehtimättä tulisi enemmän aikaiseksi, koska ei tulisi uusia ja taas uusia rahaa vieviä korjauksia esm. näin. - valittelija
mokomainen kirjoitti:
Miksi meillä on niin kauhea kiire. Sanotaan, ettei kiireellä tule kuin kusipäitä lapsia. Tämän näkee kaikessa. Kiireellä rakennetaan, tutkitaan ja hutkitaankin.
Kiirehtimättä tulisi enemmän aikaiseksi, koska ei tulisi uusia ja taas uusia rahaa vieviä korjauksia esm. näin.Mitä varten kenkäkaupan lattiat ovat usein täynnä koiteltuja kenkiä?
Miksi minun pitää rämpiä tuollaisten kasojen yli ja vielä usein hakea niiden seasta toista koettamaani kenkää?
Miksi ostajat ovat näin saamattomia tai ilkeitäkin melkein, etteivät voi viedä hakemaansa kenkää paikalleen, niin on ennenkin tehty vaikka kaupassa työntekijöitä oli enemmän. - kauhistunu
valittelija kirjoitti:
Mitä varten kenkäkaupan lattiat ovat usein täynnä koiteltuja kenkiä?
Miksi minun pitää rämpiä tuollaisten kasojen yli ja vielä usein hakea niiden seasta toista koettamaani kenkää?
Miksi ostajat ovat näin saamattomia tai ilkeitäkin melkein, etteivät voi viedä hakemaansa kenkää paikalleen, niin on ennenkin tehty vaikka kaupassa työntekijöitä oli enemmän.kenkiä sovitellessa käyttää kaupan sovitussukkaa? Siinähän voi olla JALKASILSAA....yööökkkk...
- Atolfia
valittelija kirjoitti:
Mitä varten kenkäkaupan lattiat ovat usein täynnä koiteltuja kenkiä?
Miksi ostajat ovat näin saamattomia tai ilkeitäkin melkein, etteivät voi viedä hakemaansa kenkää paikalleen, niin on ennenkin tehty vaikka kaupassa työntekijöitä oli enemmän.minuakin harmittaa. Vaatekaupassa ihmiset pudottelee vaatteita hengareista, eivätkä niin paljon välitä, että nostaisivat takaisin. Minä kuljen rekkien välissä ja nostelen niitä pudonneita ryysyjä lattialta. Ottaa niin päähän, että ei sen vertaa viitsitä ajatella myyjien vaivaa.
Ukkoni muuten sanoo, että minun pitäisi mennä vaatimaan palkkaa kauppiaalta, jos tuota aion enemmälti harrastaa.
Ihmiset, jotka eivät ota huomioon toisia ja toisten vaivaa, ottaa päähän. - Simo fani
marjamamma kirjoitti:
Se oli vain harmittelua asian tiimoilta. Hei kaikille , purnataanTähän saumaan sopii hyvin Simon rotestilaulun alkusäkeet, kuin nenä päähän.
"Tässä maassa on kaikenlaisia törppöjä ja ne luulee olevansa vaikka mitä.
Eikä ne oo, kuin helkkarinmoisia nössöjö vaan". - pumpelipum
Simo fani kirjoitti:
Tähän saumaan sopii hyvin Simon rotestilaulun alkusäkeet, kuin nenä päähän.
"Tässä maassa on kaikenlaisia törppöjä ja ne luulee olevansa vaikka mitä.
Eikä ne oo, kuin helkkarinmoisia nössöjö vaan".Ihan oikein ja kovastikin harmittaa, kun ollaan niin olevinaan parempia kai, että ei tarvitse välittää omasta käytöksestään missään
- marjamamma
pumpelipum kirjoitti:
Ihan oikein ja kovastikin harmittaa, kun ollaan niin olevinaan parempia kai, että ei tarvitse välittää omasta käytöksestään missään
En voi käsittää, miksi pitää töhriä kaikki paikat, yksityisetkin alueet
harmittaa eritoten siksi, kun me veronmaksajat saamme niin paljon maksaa kaikennäköisestä ylimääräistä rahaa, kuten roskaaminen, kurjat korjaustyöt, bussitöhryt, yleisten kulkuneuvojen rikkomiset ja voi niin paljon muuta. Kuinka paljon rahaa saataisiinkaan säästöön näistä pääsemällä.
Ajatellaan joukolla ja lopetetaan nämä ikävät touhut - valittelija
marjamamma kirjoitti:
En voi käsittää, miksi pitää töhriä kaikki paikat, yksityisetkin alueet
harmittaa eritoten siksi, kun me veronmaksajat saamme niin paljon maksaa kaikennäköisestä ylimääräistä rahaa, kuten roskaaminen, kurjat korjaustyöt, bussitöhryt, yleisten kulkuneuvojen rikkomiset ja voi niin paljon muuta. Kuinka paljon rahaa saataisiinkaan säästöön näistä pääsemällä.
Ajatellaan joukolla ja lopetetaan nämä ikävät touhutOn niin hirmuisen pimeää, miksi pilvien pitää täyttää koko taivas? Voisivat olla vähä hajanaisemmin, että aurinko pääsisi pilkistämään, edes vähä, sekin auttaisi. Toisaalta on outoa, että pilvet ovat tänä pimeänä aikana niin tasaisen laajalla. On kesälläkin pilviä, mutta eivät ne ole aina koko taivaalla. Kuuluuko pilvienkin tyyliin olla tähän vuoden aikaan koko Suomen yllä.
- valivalivali
valittelija kirjoitti:
On niin hirmuisen pimeää, miksi pilvien pitää täyttää koko taivas? Voisivat olla vähä hajanaisemmin, että aurinko pääsisi pilkistämään, edes vähä, sekin auttaisi. Toisaalta on outoa, että pilvet ovat tänä pimeänä aikana niin tasaisen laajalla. On kesälläkin pilviä, mutta eivät ne ole aina koko taivaalla. Kuuluuko pilvienkin tyyliin olla tähän vuoden aikaan koko Suomen yllä.
Harmittaa, kun jalkasilsan ym. pöpöt pysyvät kenkissä vaikka sukkaa käyttääkin, kun kaikkia kenkiä on koiteltu ei voi tietää ostamassaan tai kokeilemassaan kenkässä olevasta pöpöstä. Se tulee kotiin kengässä. Kaikki eivät käytä sukkaa ja sekin purnatuttaa.
Että surkeus tämäkin - enhä mie sitä
Atolfia kirjoitti:
minuakin harmittaa. Vaatekaupassa ihmiset pudottelee vaatteita hengareista, eivätkä niin paljon välitä, että nostaisivat takaisin. Minä kuljen rekkien välissä ja nostelen niitä pudonneita ryysyjä lattialta. Ottaa niin päähän, että ei sen vertaa viitsitä ajatella myyjien vaivaa.
Ukkoni muuten sanoo, että minun pitäisi mennä vaatimaan palkkaa kauppiaalta, jos tuota aion enemmälti harrastaa.
Ihmiset, jotka eivät ota huomioon toisia ja toisten vaivaa, ottaa päähän.Entäs kun kauppojen hedelmäosastolla likistellään ja kosketellaan hedelmiä tai tomaatteja tasoillaan?
Asiakkaan ainakin ne pitäis hyvin pestä tai kuoria ostamansa tuotteet ennen käyttöä. - m-laakso
pumpelipum kirjoitti:
Ihan oikein ja kovastikin harmittaa, kun ollaan niin olevinaan parempia kai, että ei tarvitse välittää omasta käytöksestään missään
Hyvii öitä muumilaaksolaiset! Kyllä se taas aurinkoinenkin päivä nähdään.
- kompastelija
purnatkaa nyt ihmeessä ilman mitään maksua ja ketään kuitenkaan loukkaamatta yleisistä harmittavista tai ikävistä asioista ja tapauksista
on varmaan yhtä pätevää kuin Metro-lehden tai Vartti-lehden maksavat purnaamisetkin
kyllä aina joku toimittaja ym. silmäätekevä täälläkin huomaa ja sattuu surffailemaan
ei tarvitse nokitusten haukkua jotain kassaa tai kuskia ym., josta ei seuraa kuin mielipahaa asianosaiselle
sitä varmaan monet haluaakin eikä muuta
siitä ei kuitenkaan ole mitään hyötyä
- 1-katl..
No vihdoin tuli purnauksen aihetta minullekin. Tiedättehän ne isot WC-paperirullat, jotka ovat seinässä semmoisessa peltikotelossa. Sattuuko teille koskaan niin, että sieltä aukosta riippuisi sitä paperia edes vähän. Aina saa olla kaivelemassa ja pyörittelemässä sitä rullaa, jospa jostakin kohtaa alun saisi ja paperia tarpeeseen.
Vaikka itseä suututtaa, en anna vahingon kiertää vaan jätän aina seuraavalle paperia näkyviin.- konstilla
Hyvin usein sitä päätä ei ole missään, kynnellä raaputan paperiin ja sitä sitten saa tarpeeksi.
- tosi ongelmia
konstilla kirjoitti:
Hyvin usein sitä päätä ei ole missään, kynnellä raaputan paperiin ja sitä sitten saa tarpeeksi.
joillakin, otan osaa.
- näkkileipä
tosi ongelmia kirjoitti:
joillakin, otan osaa.
MInua harmittaa ja ihmetyttää, kun olen seurannut monia tuttuja, niin jollain lailla monilla on sukuvaikeus.
Vaimon suku on lähempänä koko perhettä kuin miehen suku. Äidin puoleinen mummi on toivotumpi perheeseen kuin isän puoleinen mummi. Miksi näin, vaikka mitään syytä ei ole, mutta vain on näin.
Näin on joka asiassa. Vaimo morkkaa miestään, usein sellaisista asioista joita oli jo seurusteluaikana miehellä, äitinsä sukulaisille. Miksi pitää syrjiä ja kuin unohtaa isä sivuun. Siis onko syy naisessa, jos mies jää jalkapuolen asemaan. Jos mies on reipasotteinen ja yrittää pitää puoliaan ihan sukuaankin mukaan pyytäen , nainen ei hyväksy sitä, ja sitten morkkaa vain miestään jos jonkinlaiseksi
Siis naiset, ettekö osaa olla tasapuolisia? Onko koti perusajatukseltaan vain teidän maailmanne, ja mies on siinä vain tienaaja ja sivullinen paha, sopeutumaton. Minä purnaan ja puhisen - mokomainen
näkkileipä kirjoitti:
MInua harmittaa ja ihmetyttää, kun olen seurannut monia tuttuja, niin jollain lailla monilla on sukuvaikeus.
Vaimon suku on lähempänä koko perhettä kuin miehen suku. Äidin puoleinen mummi on toivotumpi perheeseen kuin isän puoleinen mummi. Miksi näin, vaikka mitään syytä ei ole, mutta vain on näin.
Näin on joka asiassa. Vaimo morkkaa miestään, usein sellaisista asioista joita oli jo seurusteluaikana miehellä, äitinsä sukulaisille. Miksi pitää syrjiä ja kuin unohtaa isä sivuun. Siis onko syy naisessa, jos mies jää jalkapuolen asemaan. Jos mies on reipasotteinen ja yrittää pitää puoliaan ihan sukuaankin mukaan pyytäen , nainen ei hyväksy sitä, ja sitten morkkaa vain miestään jos jonkinlaiseksi
Siis naiset, ettekö osaa olla tasapuolisia? Onko koti perusajatukseltaan vain teidän maailmanne, ja mies on siinä vain tienaaja ja sivullinen paha, sopeutumaton. Minä purnaan ja puhisenpurnaan, kun olen työtön
- mitää tolkkuu missää
mokomainen kirjoitti:
purnaan, kun olen työtön
Purnin kun joku hävitön möi eilenillalla vesipullon viron votkana.
- *Kukkahame*
mitää tolkkuu missää kirjoitti:
Purnin kun joku hävitön möi eilenillalla vesipullon viron votkana.
Muakin purnuttaa...ostin kauniin, kiiltävän, ihanan auringon keltaisen, isokokoisen, hyvältä tuoksuvan espanjalaisen appelsiinin.
Eikä se maistunut yhtään miltään, kyllä purnauttaa. - valittelija
*Kukkahame* kirjoitti:
Muakin purnuttaa...ostin kauniin, kiiltävän, ihanan auringon keltaisen, isokokoisen, hyvältä tuoksuvan espanjalaisen appelsiinin.
Eikä se maistunut yhtään miltään, kyllä purnauttaa.purnaan tyypeistä, jotka kovaäänisesti kailottavat pitkin pihaa, rappuja ja työpaikoillakin omia-, työ- ja toistenkin asioita
- valivalivali
valittelija kirjoitti:
purnaan tyypeistä, jotka kovaäänisesti kailottavat pitkin pihaa, rappuja ja työpaikoillakin omia-, työ- ja toistenkin asioita
miksi pitää roskata ja lisätä veromenoja joita kaikki joudumme maksamaan, miksi pitää porukan olla niin ruokotonta sakkia liikkuessaan liikennevälineissä, pyräilessään heitellä roskat pyörätien varsille ja tiputella tupakan stumppeja ihan ympärinsä, aivan roskaasiainkin viereen, onks sokeet silmät vai vetiset aivot
- mokomainen
valivalivali kirjoitti:
miksi pitää roskata ja lisätä veromenoja joita kaikki joudumme maksamaan, miksi pitää porukan olla niin ruokotonta sakkia liikkuessaan liikennevälineissä, pyräilessään heitellä roskat pyörätien varsille ja tiputella tupakan stumppeja ihan ympärinsä, aivan roskaasiainkin viereen, onks sokeet silmät vai vetiset aivot
Olen tosi tyrmistynyt, kun olen keväällä ostanut määrätynlaisia, kuva on pussissa, kukan siemeniä, kesällä odottelen kasvua, mutta kukista tuleekin jotain ---- rikkaruohon kukkia.
Siemenpussia ei voi viedä takaisin, koska itse siemenet ovat jo kasvaneet.
On todella kurjaa tällainen petkuttaminen. Siemenet ovat kalliitakin ja vain pieni määrä pussin nurkassa.
Kyllä purnatuttaa, harmittaa ja harmittaa - kyllä on iso ongelma
tosi ongelmia kirjoitti:
joillakin, otan osaa.
voi että!
- kooparvo
kyllä on iso ongelma kirjoitti:
voi että!
Onko sinulla joku ongelma,voi että. hieman huumorintajua kehiin.
- 16+9
näkkileipä kirjoitti:
Siis naiset, ettekö osaa olla tasapuolisia? Onko koti perusajatukseltaan vain teidän maailmanne, ja mies on siinä vain tienaaja ja sivullinen paha, sopeutumaton. Minä purnaan ja puhisenolen samaa mieltä.tänään juuri ajattelin,miksi naiset esim.pååttåvåt mitä kotiin hankitaan,kun yhteen mennään ,nainen kerää omia tavaroitaan,jotka on hänelle rakkait ,miehen tavarat joutaa hävittää.
kuun on lapsia .lapsille sanotaan miehen ym.vieraiden aikaan kehuen naapurin setä tekee sitä ja tätä meidän isi ei osaa jne.
mies jos yrittääjotain tehdä ei osaa sitäkään mieliksi.
ta ei osaa edes lapselle laittaa vaatteita oikealla tavalla
päälle jne.
miks ei äiti sit mene naapurin setän kanssa naimisiin,jos se osaa kaiken paremmin.
pitäis osata olla onnellinen siitä,jos toinentekee tai yrittää tehdä.meneehän siinä viimeisetkin halut tehdä tai yrittää,jos aina tekee vain väärin.sama voi olla toisinpäin,että mies aina etsii vikoja mollaa ja morkkaa.
- 1-Katleija
Hiivatin torveloita kun menivät poistamaan vesipisteen taloyhtiön saunan löylyhuoneesta remontin yhteydessä. Milläs nyt huuhtelet lauteet ja lattian ennen ja jälkeen käytön.
Pitää kuulema pesuhuoneen puolelta huuhteluvettä pesuvadilla hakea. Voi että hölmöä.
Yksi hallituksen jäsen kertoi, että huoltomies oli hanan käskenyt poistaa, kun se oli usein (muka) epäkuntoon mennyt. Mitä asiaa huoltomiehellä on remontteihin puuttua omin nokkinensa.
Purnasin yht.kokouksessa asiasta..ugh.- koli neli
Tätä moni kiireinen maatalousyrittäjä noituu. Karjanhoitajina meillä on vahva lemu vaatteissa. Sitten äkkiä pitää hyökätä kauppaan ennen sen kiinnimenoo.
Jotkut ihmiset jonossa mutisevat...suihkun ja vaatteidenvaihdon kautta kassajonoihin, kiitos. Jurppii. - mokomainen
koli neli kirjoitti:
Tätä moni kiireinen maatalousyrittäjä noituu. Karjanhoitajina meillä on vahva lemu vaatteissa. Sitten äkkiä pitää hyökätä kauppaan ennen sen kiinnimenoo.
Jotkut ihmiset jonossa mutisevat...suihkun ja vaatteidenvaihdon kautta kassajonoihin, kiitos. Jurppii.Kaikki "säädylliset" ihmiset elävät yli tulojensa nykyisin, ja ne jotka eivät ole kunniallisia, elävät yli toisten tulojen.
Muutamat lahjakkaat pystyvät tekemään molempia - pumpelipum
mokomainen kirjoitti:
Kaikki "säädylliset" ihmiset elävät yli tulojensa nykyisin, ja ne jotka eivät ole kunniallisia, elävät yli toisten tulojen.
Muutamat lahjakkaat pystyvät tekemään molempiaminua kun taas risoo se, että aina olaan valittamassa, että meillä kotona haisee tupakka niin etei kukaan viitsi tulla kylään
- pumpelipum
pumpelipum kirjoitti:
minua kun taas risoo se, että aina olaan valittamassa, että meillä kotona haisee tupakka niin etei kukaan viitsi tulla kylään
Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään niihin,
jotka kulkevat edellä ja saavat jotakin aikaan ja niihin,
jotka kulkevat jäljessä ja arvostelevat - marjamamma
pumpelipum kirjoitti:
Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään niihin,
jotka kulkevat edellä ja saavat jotakin aikaan ja niihin,
jotka kulkevat jäljessä ja arvostelevatOn kurjaa, kun rekennuskorjaukset huoneistoissa ja taloissa tehdään niin huolimattomasti tai osaamattomasti, että korjaillaan ja taas korjaillaan. Korjaajia juoksee vähän väliä laittamassa jotain ja yhtenään saa soitella niille. Olen tosi raivoissani kotirauhani menemisen vuoksi.
- etsivivä-amadeus
marjamamma kirjoitti:
On kurjaa, kun rekennuskorjaukset huoneistoissa ja taloissa tehdään niin huolimattomasti tai osaamattomasti, että korjaillaan ja taas korjaillaan. Korjaajia juoksee vähän väliä laittamassa jotain ja yhtenään saa soitella niille. Olen tosi raivoissani kotirauhani menemisen vuoksi.
vastaan purnaan,asmaatikkona olen hätää kärsimässä,kun korvaavanilman kanavista pakokaasut tulee sisälle.Bensanhinnan vois nostaa korkeammalle ja autovero pois
- purnari nro1
etsivivä-amadeus kirjoitti:
vastaan purnaan,asmaatikkona olen hätää kärsimässä,kun korvaavanilman kanavista pakokaasut tulee sisälle.Bensanhinnan vois nostaa korkeammalle ja autovero pois
Purnaan yksinäisten ihmisten kohtelua. Me jotka yksin selviydymme olemme jääneet täysin unholaan. Puhutaan mielenterveysongelmaisista, masentuneista, niitä toki on ja tarvitsevat apua. Mutta me jotka porskutamme yksin elämän aallokoissa, sinnittelemme eteenpäin, kukaan meitä ei huomaa. SRK järjestää yhteisiä kokoontumisia lapsiperheille, nuorille ym, mutta me tavalliset mummot ja papat maksamme vain kirkollisveron ja siinä kaikki. Kirkonmenoihin jos menee siellä joku tytön huitukka tai poika juniori puhuu vain perheille ja nuorille.
Joulu on tulossa onneksi jotakin valoa yksinäiseen jouluun. - satunnainen purnari
purnari nro1 kirjoitti:
Purnaan yksinäisten ihmisten kohtelua. Me jotka yksin selviydymme olemme jääneet täysin unholaan. Puhutaan mielenterveysongelmaisista, masentuneista, niitä toki on ja tarvitsevat apua. Mutta me jotka porskutamme yksin elämän aallokoissa, sinnittelemme eteenpäin, kukaan meitä ei huomaa. SRK järjestää yhteisiä kokoontumisia lapsiperheille, nuorille ym, mutta me tavalliset mummot ja papat maksamme vain kirkollisveron ja siinä kaikki. Kirkonmenoihin jos menee siellä joku tytön huitukka tai poika juniori puhuu vain perheille ja nuorille.
Joulu on tulossa onneksi jotakin valoa yksinäiseen jouluun.Kirkonpenkissä istuu sunnuntaisin vain muutama mummo ja vielä harvempi vaari. Lasten ja vanhusten kerho on meidän kirkolla , mutta ei mitään keski-ikäisille. Kirkkokuoronkin keski-ikä lähentelee 70 vuotta. Pastori on eläkeikää lähentelevä nainen ja samaa kaliiperia kirkkoherra, joka sattuu olemaan herrahenkilö, kyrkoherde. Herra siinä yhteydessä onkin käännösvirhe, paimenesta on kyse.
Menen laulamaan adventtivirsiä ja Hoosiannaa, sitten kirkkokaffeelle. Monenlaista tarjoaa seurakuntani meille mummo- ja vaari-ikäisille, mutta pitää itse mennä sinne oville kolkuttelemaan, kyllä avataan.
Purnaan lumen puuttumista, se valaisisi tämän adventin ajan. - Lorena*
satunnainen purnari kirjoitti:
Kirkonpenkissä istuu sunnuntaisin vain muutama mummo ja vielä harvempi vaari. Lasten ja vanhusten kerho on meidän kirkolla , mutta ei mitään keski-ikäisille. Kirkkokuoronkin keski-ikä lähentelee 70 vuotta. Pastori on eläkeikää lähentelevä nainen ja samaa kaliiperia kirkkoherra, joka sattuu olemaan herrahenkilö, kyrkoherde. Herra siinä yhteydessä onkin käännösvirhe, paimenesta on kyse.
Menen laulamaan adventtivirsiä ja Hoosiannaa, sitten kirkkokaffeelle. Monenlaista tarjoaa seurakuntani meille mummo- ja vaari-ikäisille, mutta pitää itse mennä sinne oville kolkuttelemaan, kyllä avataan.
Purnaan lumen puuttumista, se valaisisi tämän adventin ajan.Katselin Lasse Pöystiä Studio55 ohjelmassa aamulla. Yksinäisyyttä siinä sivuttiin.
Ohjelman jälkeen menin sivulle:
http://www.studio55.fi/artikkeli/1001063/
Nyt jää pohdittavaksi, miksi tähän on tultu ja minkävuoksi. Onko vanhus kuin loppuunkäytetty polkupyörä, joka jätetään pikitien ojaan oman onnensa nojaan? Saa päälleen kaiken moskan mitä ohikulkijat ojaan heittävät ja Destia suuurilla koneillaan ojiin saastunutta moskaa sylkee vanhan polkurattaan päälle?
Ei voi kun todeta, eletään sitä näilläkin vuosilla vaikk´ojan takaa ollaan, päivät ovat kaikki uusia valintoineen ja tapahtumineen. Kaikkena sitä on joutunut olemaan, ei sentään vielä koirien kustolppana. Tässä sitä elämänkokemusta. - mokomainen
Lorena* kirjoitti:
Katselin Lasse Pöystiä Studio55 ohjelmassa aamulla. Yksinäisyyttä siinä sivuttiin.
Ohjelman jälkeen menin sivulle:
http://www.studio55.fi/artikkeli/1001063/
Nyt jää pohdittavaksi, miksi tähän on tultu ja minkävuoksi. Onko vanhus kuin loppuunkäytetty polkupyörä, joka jätetään pikitien ojaan oman onnensa nojaan? Saa päälleen kaiken moskan mitä ohikulkijat ojaan heittävät ja Destia suuurilla koneillaan ojiin saastunutta moskaa sylkee vanhan polkurattaan päälle?
Ei voi kun todeta, eletään sitä näilläkin vuosilla vaikk´ojan takaa ollaan, päivät ovat kaikki uusia valintoineen ja tapahtumineen. Kaikkena sitä on joutunut olemaan, ei sentään vielä koirien kustolppana. Tässä sitä elämänkokemusta.Se on kenkkumaista, kun kaikista asioista puhutaan ja puhutaan, valitetaan ja valitetaan, mutta koskaan ei saada mitään aikaiseksi. Ainoastaan ympäripyöreitä lauseita, ympäripyöreitä lupauksia, ympäripyöreitä tekojakin, jotka sitten toteutuessaan ovat ympäripyöreitä ja uusittavia kesken eräisten toteutustensa vuoksi.
Kukaan ei osaa tai viitsi miettiä asioita kuin muuten kuin ympäripyöreesti, että nipin napin vain pääsee itse kuin koiraveräjästä - sumunainen
mokomainen kirjoitti:
Se on kenkkumaista, kun kaikista asioista puhutaan ja puhutaan, valitetaan ja valitetaan, mutta koskaan ei saada mitään aikaiseksi. Ainoastaan ympäripyöreitä lauseita, ympäripyöreitä lupauksia, ympäripyöreitä tekojakin, jotka sitten toteutuessaan ovat ympäripyöreitä ja uusittavia kesken eräisten toteutustensa vuoksi.
Kukaan ei osaa tai viitsi miettiä asioita kuin muuten kuin ympäripyöreesti, että nipin napin vain pääsee itse kuin koiraveräjästäkun, kaikenlaiset järjestöt arvostelevat ja estävät monia ihan hyviä, kokeilun arvoisia toimia heti kättelyssä jonkin oudomman asian tai oman milipiteensä vuoksi. Eivätkä itse osaa kuin vain valittaa ja estellä. Eivät antaa uusia mahdollisuuksia ja neuvoja tilalle.
- valittelija
sumunainen kirjoitti:
kun, kaikenlaiset järjestöt arvostelevat ja estävät monia ihan hyviä, kokeilun arvoisia toimia heti kättelyssä jonkin oudomman asian tai oman milipiteensä vuoksi. Eivätkä itse osaa kuin vain valittaa ja estellä. Eivät antaa uusia mahdollisuuksia ja neuvoja tilalle.
pitäisi olla niin, että sakkoihin tuomitut, joilla ei ole varaa eikä haluakaan maksaa sakkojaan olisi vaihtoehtona lusiminen, ainakin lintsaamista ajatteleville, tai jonkinlainen pakkotyö. Harmittaa, kun monet tuntuvat jättävän sakot maksamatta varattomina, päästen sillä rankaistuksista.
Usein vain uusiakseen ne taas. - yhteiskunnalle
valittelija kirjoitti:
pitäisi olla niin, että sakkoihin tuomitut, joilla ei ole varaa eikä haluakaan maksaa sakkojaan olisi vaihtoehtona lusiminen, ainakin lintsaamista ajatteleville, tai jonkinlainen pakkotyö. Harmittaa, kun monet tuntuvat jättävän sakot maksamatta varattomina, päästen sillä rankaistuksista.
Usein vain uusiakseen ne taas.vankaeinhoidosta, se on kallista lystiä per päivä.
- run-ne
yhteiskunnalle kirjoitti:
vankaeinhoidosta, se on kallista lystiä per päivä.
tulee myös sakkorästit ja aina uudet sakkorästit
- Aamutuima
run-ne kirjoitti:
tulee myös sakkorästit ja aina uudet sakkorästit
on. Vankilat täyttyvät ulkolaisista rikollisista. Saavat loisto ylöspidon Suomen valtiolta. Virolaisia siellä lienee pilvin pimein. Luin juuri lehdestä, että 3 somalia tuomittiin vankilaan prostituoidin raiskauksesta ja ryöstämisestä. Tuollaiset pitäisi oikopäätä passittaa pois tämän maan kamaralta.
Hyvähän niiden on olla suomalaisessa vankilassa, kaikilla mukavuuksilla. Menisivät kotimaahansa sotimaan. - murkina
Aamutuima kirjoitti:
on. Vankilat täyttyvät ulkolaisista rikollisista. Saavat loisto ylöspidon Suomen valtiolta. Virolaisia siellä lienee pilvin pimein. Luin juuri lehdestä, että 3 somalia tuomittiin vankilaan prostituoidin raiskauksesta ja ryöstämisestä. Tuollaiset pitäisi oikopäätä passittaa pois tämän maan kamaralta.
Hyvähän niiden on olla suomalaisessa vankilassa, kaikilla mukavuuksilla. Menisivät kotimaahansa sotimaan.Näinhän asiat ovat kaunistelematta. Hyvät olot ovat suomalaisessa vankilassa, mutta ovatko nämä tyypit jo Suomeen päässeet "kirjoille", jos ei niin paras olisi lähtöpassi omaan maahansa.
- lähetetä
murkina kirjoitti:
Näinhän asiat ovat kaunistelematta. Hyvät olot ovat suomalaisessa vankilassa, mutta ovatko nämä tyypit jo Suomeen päässeet "kirjoille", jos ei niin paras olisi lähtöpassi omaan maahansa.
kirkko ottaa suojiinsa jos niin uhkaa käydä.
- suippomimmi
lähetetä kirjoitti:
kirkko ottaa suojiinsa jos niin uhkaa käydä.
On todella outoa tämä toiminta, ehkä kirkko joskus perustaa oman suojeluvankilansakin, kovin raskas tulevaisuuskuva kirkolla tällainen ylisuojelevaivuus.
No, arvostelen myös kuinka kirkko on auttamisessaan osannutkin poistua henkisestä neuvonnasta ja ohjauksesta tähän suojelupuoleen ja kansaa nynnyttävään tyyliin, maallistunut.
Joskus tulee mieleen kirkko, jossa sai tuta hyvinkin konkreetisesti maailmallisen elämän houkuttelevuutta.
Apukin voi olla liiottelemista.
Makuasioista ei voi kiistellä. "Yks tykkää äidistä toinen tyttärestä ja konlas molemmista" - sumunainen
suippomimmi kirjoitti:
On todella outoa tämä toiminta, ehkä kirkko joskus perustaa oman suojeluvankilansakin, kovin raskas tulevaisuuskuva kirkolla tällainen ylisuojelevaivuus.
No, arvostelen myös kuinka kirkko on auttamisessaan osannutkin poistua henkisestä neuvonnasta ja ohjauksesta tähän suojelupuoleen ja kansaa nynnyttävään tyyliin, maallistunut.
Joskus tulee mieleen kirkko, jossa sai tuta hyvinkin konkreetisesti maailmallisen elämän houkuttelevuutta.
Apukin voi olla liiottelemista.
Makuasioista ei voi kiistellä. "Yks tykkää äidistä toinen tyttärestä ja konlas molemmista"Kyllä tavallinenkin ihminen kaipaa purnaa, ihan tavallisista harmittavista asioista, purnaus tekee tosi hyvää mielelle.
Purnaan vastaan sitä ettei saisi purnaa. Purnauksesta on usein hyötyäkin ja purnataan sitä monella sekstorilla ihan radiossakin.
Aina joku voi ottaa "onkeensakin", koska nettiä lukee iso määrä nettiläisiä siis meikäläisiä - neroinen
sumunainen kirjoitti:
Kyllä tavallinenkin ihminen kaipaa purnaa, ihan tavallisista harmittavista asioista, purnaus tekee tosi hyvää mielelle.
Purnaan vastaan sitä ettei saisi purnaa. Purnauksesta on usein hyötyäkin ja purnataan sitä monella sekstorilla ihan radiossakin.
Aina joku voi ottaa "onkeensakin", koska nettiä lukee iso määrä nettiläisiä siis meikäläisiäpakkoruotsi on harmillista, että sitä pitää pakolla opettaa. Eikö millään keksitä jotain vetonaulaa kielen haluttavuudelle,
voisi sen opettaa ihan kouluaineiden myötä vain tavallisena puheopetuksena ensin ilman suurempia saavutettavuuksia.
Olisi tosi kiva kuulla toisaalta, mitä siitä hirmuisesti ja pitkästi luettuna hyötyy. Englannin kieli on niin lyönyt pysyväisyyttä laajana kielenä, mutta ruotsi on vain pienen osan kieli. Ruotsissakin pärjää hyvin englannilla. - pumpelipum
neroinen kirjoitti:
pakkoruotsi on harmillista, että sitä pitää pakolla opettaa. Eikö millään keksitä jotain vetonaulaa kielen haluttavuudelle,
voisi sen opettaa ihan kouluaineiden myötä vain tavallisena puheopetuksena ensin ilman suurempia saavutettavuuksia.
Olisi tosi kiva kuulla toisaalta, mitä siitä hirmuisesti ja pitkästi luettuna hyötyy. Englannin kieli on niin lyönyt pysyväisyyttä laajana kielenä, mutta ruotsi on vain pienen osan kieli. Ruotsissakin pärjää hyvin englannilla.kaupungin vuokrataloihin on vaikeaa kestää. Asunnoton asuu milloin missäkin ja tuntuu, että jonotuksessa lipsutaan.
Asunnon saannista tiedon tultua, on kova kiire vuokrasopimuksen kirjoittamiseen. Aika on ihan vuorokauden vain. Kuinka käy silloin, jos vuokralainen on vaikka ulkomailla eikä millään pääse sopimusta näin nopeasti kirjoittamaan.
On outoa tällainen kiire, kun aikaisemmin on saanut odotella ja vielä sopimuksen kirjoittamisen jälkeenkin joutuu taas odottelemaan järjestelytoimia. - pelkäävä
pumpelipum kirjoitti:
kaupungin vuokrataloihin on vaikeaa kestää. Asunnoton asuu milloin missäkin ja tuntuu, että jonotuksessa lipsutaan.
Asunnon saannista tiedon tultua, on kova kiire vuokrasopimuksen kirjoittamiseen. Aika on ihan vuorokauden vain. Kuinka käy silloin, jos vuokralainen on vaikka ulkomailla eikä millään pääse sopimusta näin nopeasti kirjoittamaan.
On outoa tällainen kiire, kun aikaisemmin on saanut odotella ja vielä sopimuksen kirjoittamisen jälkeenkin joutuu taas odottelemaan järjestelytoimia.Pelästyin todella, kun aivan pimeä pyörä suhahti ohitseni tuolla pimeällä kävelytiellä.
Olin juuri vaihtamassa toiselle puolelle tietä, mennäkseni sen puoleiselle tielle, kun pyörä ohitti ihan nenäni edestä. Jos olisin kääntynyt reippaamin olisi kolari ollut aivan varma. Olisi pitänyt kulkea vasenta puolta niin olisin nähnyt jo kaukaa tulevan pyöräilijän, joka tuli tuhatta ja sataa.
Suurin osa pyöräilijöistä ajaa ihan pimeällä pyörällä ja kellon käyttö on yhtä vaikeaa, kuin vilkun käyttö autoilijalle.
Tuossakin tapauksessa molemmille olisi käynyt pahasti. - höm höm
pelkäävä kirjoitti:
Pelästyin todella, kun aivan pimeä pyörä suhahti ohitseni tuolla pimeällä kävelytiellä.
Olin juuri vaihtamassa toiselle puolelle tietä, mennäkseni sen puoleiselle tielle, kun pyörä ohitti ihan nenäni edestä. Jos olisin kääntynyt reippaamin olisi kolari ollut aivan varma. Olisi pitänyt kulkea vasenta puolta niin olisin nähnyt jo kaukaa tulevan pyöräilijän, joka tuli tuhatta ja sataa.
Suurin osa pyöräilijöistä ajaa ihan pimeällä pyörällä ja kellon käyttö on yhtä vaikeaa, kuin vilkun käyttö autoilijalle.
Tuossakin tapauksessa molemmille olisi käynyt pahasti.käynyt. Siitä sen enempää.
- lääkärikammo
pelkäävä kirjoitti:
Pelästyin todella, kun aivan pimeä pyörä suhahti ohitseni tuolla pimeällä kävelytiellä.
Tuossakin tapauksessa molemmille olisi käynyt pahasti.pitää melkein itse tietää tautinsa ja samoin lääkkeensä. Tuntuu siltä, ettei lääkäri oireista osaa sanoa mitään ennen kuin itse vihjaa mahdolliseen tautiin.
Jos olen siellä ja vain sanon mikä on vaivani, en saa lääkäriltä mitään kysymystä, vaan minun on itse kyseltävä.
Ennen lääkäri kyseli mahdollisia lisäkysymyksiä todella paljon, nyt jos minä en enempää kysy, tulee hiljaisuus ja koneella katselu. Sitten jo aika menee umpeen. On surkeaa tämä, kun minä en osaa kysellä, koska en ole lääkäri. - pompoteltu
lääkärikammo kirjoitti:
pitää melkein itse tietää tautinsa ja samoin lääkkeensä. Tuntuu siltä, ettei lääkäri oireista osaa sanoa mitään ennen kuin itse vihjaa mahdolliseen tautiin.
Jos olen siellä ja vain sanon mikä on vaivani, en saa lääkäriltä mitään kysymystä, vaan minun on itse kyseltävä.
Ennen lääkäri kyseli mahdollisia lisäkysymyksiä todella paljon, nyt jos minä en enempää kysy, tulee hiljaisuus ja koneella katselu. Sitten jo aika menee umpeen. On surkeaa tämä, kun minä en osaa kysellä, koska en ole lääkäri.On mennyt lääkärissä käynti todella automaattiseksi. Laboratoorioon vain ja sillä siisti.
Menee lääkäriin kysymään neuvoja kuulon heikkenemisestä. Lääkäri katsoo uteliaana silmiin sanoen, no, kuulethan sinä, kun minä puhun ei valittamista. Lääkäri istuu ihan vasta päätä. Tämä on ihan tosi elämästä, ei vitsi. - neronleimaukset
pompoteltu kirjoitti:
On mennyt lääkärissä käynti todella automaattiseksi. Laboratoorioon vain ja sillä siisti.
Menee lääkäriin kysymään neuvoja kuulon heikkenemisestä. Lääkäri katsoo uteliaana silmiin sanoen, no, kuulethan sinä, kun minä puhun ei valittamista. Lääkäri istuu ihan vasta päätä. Tämä on ihan tosi elämästä, ei vitsi.testamenttaa keksinnöille rahoja ja perusta säätiöitä, siitä voisi tulla nostalkiaa Suomelle, ja voisi löytyä vaikka mitä ideoita ja muualle maailmaa vietävää esinettä, tavaraa ja ehkä jopa tehdas toimintaa kehittyisi ainakin ehkä pienyritystoimintaa
- mene joulu mäkeen
neronleimaukset kirjoitti:
testamenttaa keksinnöille rahoja ja perusta säätiöitä, siitä voisi tulla nostalkiaa Suomelle, ja voisi löytyä vaikka mitä ideoita ja muualle maailmaa vietävää esinettä, tavaraa ja ehkä jopa tehdas toimintaa kehittyisi ainakin ehkä pienyritystoimintaa
Hyvääkin on tapahtunut. Muistan, että marketit alkoivat joskus aikaisemmin soittaa joulumusaa jo marraskuussa.
Hyvin ne joulibiisit ehtii kuulemaan, vaikka joulukuun puolellakin aloittavat, että näin parempi. - valittelija
mene joulu mäkeen kirjoitti:
Hyvääkin on tapahtunut. Muistan, että marketit alkoivat joskus aikaisemmin soittaa joulumusaa jo marraskuussa.
Hyvin ne joulibiisit ehtii kuulemaan, vaikka joulukuun puolellakin aloittavat, että näin parempi.jouluaaton touhut jäävät viime tippaan? Hyvä on musan kanssa, mutta muu tohina harmittaa aina.
- suippomimmi
valittelija kirjoitti:
jouluaaton touhut jäävät viime tippaan? Hyvä on musan kanssa, mutta muu tohina harmittaa aina.
On hyvä, että joskus saa purnata ihan vapaasti omaste harmituksestaan.
Minua harmittaa, kun nykyaikana remonttityöt, oli putkiremontti sitten kadulla tai omassa pihassa tai vessassa, tehdään hutiloiden huonosti tai epäonnistuneesti.
Sitten näitä remonttikohtia avattaan yhtenään, ja taas joudutaan uutteen remppaan samalla paikalla näin monia kertoja.
Se on tätä, kun kansa maksaa EIKÄ VALITA, EIKÄ PURNAA maksaa vain kiltisti.
Näistä asioista pitää valittaa. Tyhmää maksella ja tyhmiä aina jymäytetään.
Pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen.
Kaikki tämänlainen ainainen remontoiminen häiritsee muutenkin asukkaita ja ympäristöä. - pompoteltu
suippomimmi kirjoitti:
On hyvä, että joskus saa purnata ihan vapaasti omaste harmituksestaan.
Minua harmittaa, kun nykyaikana remonttityöt, oli putkiremontti sitten kadulla tai omassa pihassa tai vessassa, tehdään hutiloiden huonosti tai epäonnistuneesti.
Sitten näitä remonttikohtia avattaan yhtenään, ja taas joudutaan uutteen remppaan samalla paikalla näin monia kertoja.
Se on tätä, kun kansa maksaa EIKÄ VALITA, EIKÄ PURNAA maksaa vain kiltisti.
Näistä asioista pitää valittaa. Tyhmää maksella ja tyhmiä aina jymäytetään.
Pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen.
Kaikki tämänlainen ainainen remontoiminen häiritsee muutenkin asukkaita ja ympäristöä.Yksityiset lääkäriasemat pitäisi muuttaa yleisiksi terveyskeskuksiksi, jossa sairaat olisivat kaikessa saman arvoisessa asemassa. Näin ehkä lääkärien asema tasottuisi ja lääkäreitä riittäisi kaikkeen.
Maksut olisivat suhteessa tuloihin, jonkin prosentin mukaan.
Hyvin suunniteltuna voisi olla hyväkin ratkaisu eikä hajoittaisi kaikkea toimintaa ja menotkin tasaantuisivat. Joku työryhmä miettimään. - haukatti
pompoteltu kirjoitti:
Yksityiset lääkäriasemat pitäisi muuttaa yleisiksi terveyskeskuksiksi, jossa sairaat olisivat kaikessa saman arvoisessa asemassa. Näin ehkä lääkärien asema tasottuisi ja lääkäreitä riittäisi kaikkeen.
Maksut olisivat suhteessa tuloihin, jonkin prosentin mukaan.
Hyvin suunniteltuna voisi olla hyväkin ratkaisu eikä hajoittaisi kaikkea toimintaa ja menotkin tasaantuisivat. Joku työryhmä miettimään.se olisikin muutos, ja ehkä jollain konstilla................
- mattti & muija
mene joulu mäkeen kirjoitti:
Hyvin ne joulibiisit ehtii kuulemaan, vaikka joulukuun puolellakin aloittavat, että näin parempi.Mistähän hääki johtunee? Me olemme muijan kaa niin kyllästyneitä ikuisiin uusinnan uusintoihin.
Kun kuuluttaja kertoo, että nyt alkaa "Täällä Pohjantähden alla", niin radioasema vaihtuu vilkkaasti.
Ikäänkuin yritetään pakkosyöttää noit ankeit aikoi taas ja taas. - yrritetään
mattti & muija kirjoitti:
Mistähän hääki johtunee? Me olemme muijan kaa niin kyllästyneitä ikuisiin uusinnan uusintoihin.
Kun kuuluttaja kertoo, että nyt alkaa "Täällä Pohjantähden alla", niin radioasema vaihtuu vilkkaasti.
Ikäänkuin yritetään pakkosyöttää noit ankeit aikoi taas ja taas.tee jotakin, sano niille hyvä että täällä edes mutta Mikaelille jos sanois.
- hammastapurren
yrritetään kirjoitti:
tee jotakin, sano niille hyvä että täällä edes mutta Mikaelille jos sanois.
nykyusin mikään valitus, ei parrikaadeille meno, ei kansanradio valitus, ei Vartti- ei Metro valitus, ei varmaan Mikaelillekään valitus, ei kirkkoon valitus, ei Vanhaselle valitus, ei Eduskuntaan valitus, ei papille valitus, ei lääkärillekään valitus, ei kuluttajaneuvojalle valitus, ei tuomarille valitus, ym. pienmmistä kohteista puhumattakaan.
Tätä kaikkea minä parnaan ja puhisen, voivottelen ja vinkun. Mikä olisi neuvoksi, että meitä jotenkin kuunneltaisiin ja meitä myös autettaisiin tai ainakin meille annettaisiin konkreettisia neuvoja eikä vain hmm,hmm ja tyhjiä sanoja ja tekoja tai ympäripyöreitä puheajatuksia. - pomputeltu
hammastapurren kirjoitti:
nykyusin mikään valitus, ei parrikaadeille meno, ei kansanradio valitus, ei Vartti- ei Metro valitus, ei varmaan Mikaelillekään valitus, ei kirkkoon valitus, ei Vanhaselle valitus, ei Eduskuntaan valitus, ei papille valitus, ei lääkärillekään valitus, ei kuluttajaneuvojalle valitus, ei tuomarille valitus, ym. pienmmistä kohteista puhumattakaan.
Tätä kaikkea minä parnaan ja puhisen, voivottelen ja vinkun. Mikä olisi neuvoksi, että meitä jotenkin kuunneltaisiin ja meitä myös autettaisiin tai ainakin meille annettaisiin konkreettisia neuvoja eikä vain hmm,hmm ja tyhjiä sanoja ja tekoja tai ympäripyöreitä puheajatuksia.eläkeläisen nyky eläkkeellä, kun on saanut työajaltaan todella hyvää palkkaa vanhempien eläkeläisten tienesteihin verrattuna.
Minäkin aikoinani menin työhön oli kauan tuntipalkkani 13 mk ja aika harvakselteen se nousi sitten 30 mk/h, joka oli olevinaan jo hyvä palkka silloin. Revi tästä sitten eläke, tulee aika mitätön summa elää nykyaikana.
Lasten kotonahoidosta ei saanut mitään ja lapsilisät olivat pieniä tähän aikaan verrattuna. Tosi piukilla oltiin silloinkin, mutta ei auttanut. Siivoustöistä illalla sai moni lisää perheelle, mutta niistä hommista ei eläkettä useinkaan saanut, kun ne olivat lyhyitä ja eivät jatkuvia.
Eläkkeet alkoivat kertyä vasta myöhemmin.
Että tälleen! Ei nykyisten eläkeläisten tarvitsekaan olla kuin onnellisia onnessaan. Eri asia sairaus, mutta sekin on todella paljon rankempaa vanhemman sukupolven eläkeläisille. Suurilla ikäluokilla riitti kunnon töitäkin suuressa ihmismassassa. Oli rakentaa, hoitaa ja laajentaa kaikkea. - sumppimimmi
pomputeltu kirjoitti:
eläkeläisen nyky eläkkeellä, kun on saanut työajaltaan todella hyvää palkkaa vanhempien eläkeläisten tienesteihin verrattuna.
Minäkin aikoinani menin työhön oli kauan tuntipalkkani 13 mk ja aika harvakselteen se nousi sitten 30 mk/h, joka oli olevinaan jo hyvä palkka silloin. Revi tästä sitten eläke, tulee aika mitätön summa elää nykyaikana.
Lasten kotonahoidosta ei saanut mitään ja lapsilisät olivat pieniä tähän aikaan verrattuna. Tosi piukilla oltiin silloinkin, mutta ei auttanut. Siivoustöistä illalla sai moni lisää perheelle, mutta niistä hommista ei eläkettä useinkaan saanut, kun ne olivat lyhyitä ja eivät jatkuvia.
Eläkkeet alkoivat kertyä vasta myöhemmin.
Että tälleen! Ei nykyisten eläkeläisten tarvitsekaan olla kuin onnellisia onnessaan. Eri asia sairaus, mutta sekin on todella paljon rankempaa vanhemman sukupolven eläkeläisille. Suurilla ikäluokilla riitti kunnon töitäkin suuressa ihmismassassa. Oli rakentaa, hoitaa ja laajentaa kaikkea.toimittajat ja yksityiset kuvajat ikävien kuvien ottamisesta ja niiden myymisestä,mutta itse ollaan innolla ostamassa lehtiä eniten juuri tällaisten kuvien ja kirjoitusten vuoksi,
eniten lehtipinot pienenevät ja loppuvat juuri tästä johtuen,ei mikään ihme,että kuvaajat innolla kuvaavat,kun tienestiä tulee hyvin - kiirerasite
sumppimimmi kirjoitti:
toimittajat ja yksityiset kuvajat ikävien kuvien ottamisesta ja niiden myymisestä,mutta itse ollaan innolla ostamassa lehtiä eniten juuri tällaisten kuvien ja kirjoitusten vuoksi,
eniten lehtipinot pienenevät ja loppuvat juuri tästä johtuen,ei mikään ihme,että kuvaajat innolla kuvaavat,kun tienestiä tulee hyvinminua harmittaa joulussa se, kun se tulee kuitenkin joka kerta niin yllättäen
suunnittelen aina, ensi jouluna alotan ajoissa ja aina kuitenkin............
tämä joulukin tuo kiiren ihan väkisin taas,taas,taaskiire - pumpelipum
kiirerasite kirjoitti:
minua harmittaa joulussa se, kun se tulee kuitenkin joka kerta niin yllättäen
suunnittelen aina, ensi jouluna alotan ajoissa ja aina kuitenkin............
tämä joulukin tuo kiiren ihan väkisin taas,taas,taaskiirehermostun aina kaupassa, kun kaikki hinnat ja ruoka esittelyt paketeissa, -purkeissa ja joka ikisessä ohjeessa sun muussa on niin valtavan pientä tekstiä,
pitäisi olla hyllyn reunassa riippumassa suurennuslasi,
silmälaseillakaan ei aina näe,
mikä oikein neuvoksi, ettei tarvitsisi pitkät ajat menettää kauppareissuun vain sihtaamalla tekstejä. - valittelija
pumpelipum kirjoitti:
hermostun aina kaupassa, kun kaikki hinnat ja ruoka esittelyt paketeissa, -purkeissa ja joka ikisessä ohjeessa sun muussa on niin valtavan pientä tekstiä,
mikä oikein neuvoksi, ettei tarvitsisi pitkät ajat menettää kauppareissuun vain sihtaamalla tekstejä.harmittaa, kun sitä pientä tekstiä on kaikkialla, eikä tekstin koko tilaa veisi, sama kirjainkoko on, on sitten suurempaa tai pienempää, koneilla on helppo nykyaikana muutellakin kirjainkokoja, kun taas tässäkin tapauksessa on niin perusteellisesti jämähdetty vanhaan tyyliin tai periaatteeseen
- Katleija-yksi
pumpelipum kirjoitti:
hermostun aina kaupassa, kun kaikki hinnat ja ruoka esittelyt paketeissa, -purkeissa ja joka ikisessä ohjeessa sun muussa on niin valtavan pientä tekstiä,
mikä oikein neuvoksi, ettei tarvitsisi pitkät ajat menettää kauppareissuun vain sihtaamalla tekstejä.No kyllä pitäisi olla paljon suurennuslaseja sitten kaupassa. Oisko kuitenkin järkevämpää olla oma suurenuslasi taskussa tai kassissa.
Kas kun nykyään määräykset käskee merkkaamaan kaikenlaista tietoa pakkausten kylkiin, joten tiuhaa tekstiä tulee pienempiin pakkauksiin. - valittelija
Katleija-yksi kirjoitti:
No kyllä pitäisi olla paljon suurennuslaseja sitten kaupassa. Oisko kuitenkin järkevämpää olla oma suurenuslasi taskussa tai kassissa.
Kas kun nykyään määräykset käskee merkkaamaan kaikenlaista tietoa pakkausten kylkiin, joten tiuhaa tekstiä tulee pienempiin pakkauksiin.heikun keikun, tekstialue ei suurene tässä minunkaan kirjoituksessani vaikka sen isommalla KIRJOITANKIN
olisi vain viitteliäisyydestä kyse ja varmaan näkevimmillekin helpompaa lukea nopeammin tekstiä, että silleen vaan - suippomimmi
valittelija kirjoitti:
heikun keikun, tekstialue ei suurene tässä minunkaan kirjoituksessani vaikka sen isommalla KIRJOITANKIN
olisi vain viitteliäisyydestä kyse ja varmaan näkevimmillekin helpompaa lukea nopeammin tekstiä, että silleen vaanMinua inhottaa ja pelottaa nämä perässä roikkujat.
Yli sadankin nopeuksilla ajellaan kuin keskustan liikenteessä perä perää.
Siis todella aivotonta touhua.
Kokeilin kerran kuinka näppärästi tällainen perässä roikkuja sitten pystyy olemaan törmäämättä.
Oli hyvä keli ja nopeus 40 kaupungissa, jarrutin tai oikeastaan räväytin vain jarruvaloja ja ajoin eteen päin samalla.
Voi tässäkin tapauksessa peräni olisi rytissyt, jos en olisi osannut ennakoida, ettei toinen pysty jarruttamaan.
Tämä kaveri oli tosi moukka, hän hermostui minuun niin, että meni kovaa vauhtia eteeni ja jarrutti tosissaan.
No, minä paljon ajaneena osasin odottaa tätäkin ja hiljensin jo ennen kuin hän edes ehti eteeni.
Hermostunut kaveri kun oli, ei huomannut tätä ja jarrutti toivorikkaana.
Suuttui entistä enemmän, kun kostonsa ei toiminut.
Lähti ajamaan entistä enemmän kiukussa.
Näinkin pienellä nopeudella voi haaveri tulla, kun ihan perässä roikkuu.
Olen usei tehnyt valejarrutuksia ja vähäksi aikaa saanut ajaa eteenpäin rauhassa.
Härnäystarkoitus tällä kaverilla oli, ajaa tosi lähellä.
Sitä se varmaan on kaikilla ja tietämättömyys, että perään ajaja on maksumies aina.
Nämä väärät ajotottumukset ovat usein tapoihin jämähtämisiä. - rix-rax
suippomimmi kirjoitti:
Minua inhottaa ja pelottaa nämä perässä roikkujat.
Yli sadankin nopeuksilla ajellaan kuin keskustan liikenteessä perä perää.
Siis todella aivotonta touhua.
Kokeilin kerran kuinka näppärästi tällainen perässä roikkuja sitten pystyy olemaan törmäämättä.
Oli hyvä keli ja nopeus 40 kaupungissa, jarrutin tai oikeastaan räväytin vain jarruvaloja ja ajoin eteen päin samalla.
Voi tässäkin tapauksessa peräni olisi rytissyt, jos en olisi osannut ennakoida, ettei toinen pysty jarruttamaan.
Tämä kaveri oli tosi moukka, hän hermostui minuun niin, että meni kovaa vauhtia eteeni ja jarrutti tosissaan.
No, minä paljon ajaneena osasin odottaa tätäkin ja hiljensin jo ennen kuin hän edes ehti eteeni.
Hermostunut kaveri kun oli, ei huomannut tätä ja jarrutti toivorikkaana.
Suuttui entistä enemmän, kun kostonsa ei toiminut.
Lähti ajamaan entistä enemmän kiukussa.
Näinkin pienellä nopeudella voi haaveri tulla, kun ihan perässä roikkuu.
Olen usei tehnyt valejarrutuksia ja vähäksi aikaa saanut ajaa eteenpäin rauhassa.
Härnäystarkoitus tällä kaverilla oli, ajaa tosi lähellä.
Sitä se varmaan on kaikilla ja tietämättömyys, että perään ajaja on maksumies aina.
Nämä väärät ajotottumukset ovat usein tapoihin jämähtämisiä.Minuakin harmittaa ja ihan pelottvalta tuntuu tuo melkein kiinni perässä ajaminen ihan kovissakin nopeuksissa.
Mitä ihmettä varten ei älytä kuinka vaarallista se on. Vaarannetaan toisten ja oma henki, kun ei ole sitä älliä päässä ja ennakoida ei osata yhtään. Sanotaan ällistä: " kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa".
On aivan mahdotonta pysähtyä perässä ajaessa paikalle, sen sanovat jo paljon meitä tavallisia ajajia viisaammat ja kokeneemmat kuskit ja neuvojat. Ralli autoilijat ovat kokeneita ja alussa monet opit läpi käyneitä. Rallirata on myös erilainen, ei vastaantulevia ja kaikki ajavat kokeneesti suurin piirtein samaa nopeutta eivätkä kurvaile ja poikkeile.
Yleisillä teillä on monen tyylistä liikkujaa ja eri suuntiin.
Toisinaan tekee mieli kokeiluttaa tällaista uhma-ajajaa, ja väläyttää vilkkua, mutta huono takana ajaja voi päästää ojaan huonoin seurauksin, kun pelästyy ja hallinta menee. Eikä sekään tunnu enää edessäajajasta hyvältä ellei ole tosi vittumainen. - rix-rax
rix-rax kirjoitti:
Minuakin harmittaa ja ihan pelottvalta tuntuu tuo melkein kiinni perässä ajaminen ihan kovissakin nopeuksissa.
Mitä ihmettä varten ei älytä kuinka vaarallista se on. Vaarannetaan toisten ja oma henki, kun ei ole sitä älliä päässä ja ennakoida ei osata yhtään. Sanotaan ällistä: " kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa".
On aivan mahdotonta pysähtyä perässä ajaessa paikalle, sen sanovat jo paljon meitä tavallisia ajajia viisaammat ja kokeneemmat kuskit ja neuvojat. Ralli autoilijat ovat kokeneita ja alussa monet opit läpi käyneitä. Rallirata on myös erilainen, ei vastaantulevia ja kaikki ajavat kokeneesti suurin piirtein samaa nopeutta eivätkä kurvaile ja poikkeile.
Yleisillä teillä on monen tyylistä liikkujaa ja eri suuntiin.
Toisinaan tekee mieli kokeiluttaa tällaista uhma-ajajaa, ja väläyttää vilkkua, mutta huono takana ajaja voi päästää ojaan huonoin seurauksin, kun pelästyy ja hallinta menee. Eikä sekään tunnu enää edessäajajasta hyvältä ellei ole tosi vittumainen.Minua harmittaa lisäksi nämä vilkkuvammaiset, jotka eivät osaa hallita vilkun käyttöä.
Se on niin kovin vaikea teko, kun auto on vaikea hallita niin ihan pelkäävät nostaa ajatusta vilkkuun.
Voi, että tämäkin asia on vaikea tajuta, että vilkkukin on ennakko ilmoitus toisille autoilijoille ja jalankulkijoille.
He voivat myös miettiä liikkumisensa ja ennakoida sen jo ajoissa, eikä tarvitse ruveta miettimään ja jäädä katsomaan minne auto on menossa tai mitä autoilija tekee.
Ollaan valveilla ja pirteinä autolla ajavina, eikä löhötettä ratissa kuin soffan nurkassa aivot jumissa. - mokomainen
rix-rax kirjoitti:
Minua harmittaa lisäksi nämä vilkkuvammaiset, jotka eivät osaa hallita vilkun käyttöä.
Se on niin kovin vaikea teko, kun auto on vaikea hallita niin ihan pelkäävät nostaa ajatusta vilkkuun.
Voi, että tämäkin asia on vaikea tajuta, että vilkkukin on ennakko ilmoitus toisille autoilijoille ja jalankulkijoille.
He voivat myös miettiä liikkumisensa ja ennakoida sen jo ajoissa, eikä tarvitse ruveta miettimään ja jäädä katsomaan minne auto on menossa tai mitä autoilija tekee.
Ollaan valveilla ja pirteinä autolla ajavina, eikä löhötettä ratissa kuin soffan nurkassa aivot jumissa.harmittaa, kun kännykän käyttö on kielletty ajon aikana ja näkee aina vain näitä koko vartalolla autoa käänteleviä konstilla jos millä autossa kännykän kanssa kurvailijoita, vähän hymyilyttääkin touhut
- valittelija
mokomainen kirjoitti:
harmittaa, kun kännykän käyttö on kielletty ajon aikana ja näkee aina vain näitä koko vartalolla autoa käänteleviä konstilla jos millä autossa kännykän kanssa kurvailijoita, vähän hymyilyttääkin touhut
nyt joulun alla tulee kaikenlaisia sähkö ulkovaloja ja sisävalojakin ostettua, niin tosi proplemallista on näiden sähköjohtojen ja pistokkeiden kanssa, kaikissa nykyaikaisissa valosarjoissa ja valoissa on niin hiivatin lyhyet johdot, ostele siinä sitten lisää jatkojohtoja ja pistokkeita niin, että paikat ovat sinne sun tänne laiteltuja jatkojohtokokoelmia täynnä, kyll harmittaa, ---kun saisi yhteen paikkaan asettaa suuremman pistolesarjan ja siihen vain vetää pitkät johdot, olisi siistenpääkin
uuuuuuuuuutätä nykyistä toiminmatonta myyntimassaa kaikin puolin - mokomainen
valittelija kirjoitti:
nyt joulun alla tulee kaikenlaisia sähkö ulkovaloja ja sisävalojakin ostettua, niin tosi proplemallista on näiden sähköjohtojen ja pistokkeiden kanssa, kaikissa nykyaikaisissa valosarjoissa ja valoissa on niin hiivatin lyhyet johdot, ostele siinä sitten lisää jatkojohtoja ja pistokkeita niin, että paikat ovat sinne sun tänne laiteltuja jatkojohtokokoelmia täynnä, kyll harmittaa, ---kun saisi yhteen paikkaan asettaa suuremman pistolesarjan ja siihen vain vetää pitkät johdot, olisi siistenpääkin
uuuuuuuuuutätä nykyistä toiminmatonta myyntimassaa kaikin puolinMonellaisia ovat tuet suomen maassa. Jotain on kuitenkin pielessä, on tavallisen yrittäjäperheen kohdalla.
Heitä on yhteisverotus kuristamassa ja halpakorkoista lainaa asunnon ostamiseen ei saa, koska molemmat vanhemmat ovat ansiotyössä. Oppikoulua käyvät lapset eivät saa ilmaisia kirjoja, eivät hammashoitoa eivätkä koulumatkoihin lippuja. Hehän menestyvät koulussa ilmankin.
Nyky- yhteiskunnassa autetaan vain sellaisia, jotka eivät itse yritä tai eivät tavannomaisesti selviydy jostain syystä.
Yrittäjäperhe saa vain veroja.Jonkunhan on tienattava monen erityisryhmän edestä.
Tavalliselle yrittäville pitäisi antaa mahdollisuuksia edetä yrityksessään ja näin mahdollistaa uusia työpaikkojakin luomaan. Heillekin on tervetullutta etujen saaminen. - pomputeltu
mokomainen kirjoitti:
Monellaisia ovat tuet suomen maassa. Jotain on kuitenkin pielessä, on tavallisen yrittäjäperheen kohdalla.
Heitä on yhteisverotus kuristamassa ja halpakorkoista lainaa asunnon ostamiseen ei saa, koska molemmat vanhemmat ovat ansiotyössä. Oppikoulua käyvät lapset eivät saa ilmaisia kirjoja, eivät hammashoitoa eivätkä koulumatkoihin lippuja. Hehän menestyvät koulussa ilmankin.
Nyky- yhteiskunnassa autetaan vain sellaisia, jotka eivät itse yritä tai eivät tavannomaisesti selviydy jostain syystä.
Yrittäjäperhe saa vain veroja.Jonkunhan on tienattava monen erityisryhmän edestä.
Tavalliselle yrittäville pitäisi antaa mahdollisuuksia edetä yrityksessään ja näin mahdollistaa uusia työpaikkojakin luomaan. Heillekin on tervetullutta etujen saaminen.Purnatuttaa todella mojovasti tämä asianajajien työtoiminta. Asioita hoidettavanaan heillä on niin paljon, etteivät ehdi kunnolla perehtyä asiakkaansa oikeisiin asioihin ja kaikki asiain hoidot venyvät ja pitkittyvät.
Yleensä käy niin, että kun asia pitkittyy niin se mutkistuu. Näin asioita unohdetaan ihan varmasti ja silloin asiain todellinen luonnekin muuttuu ja saa lisä vivahteita jos jonkinlaisia. Asiat siirtyvät vain paperipinkkaan, joista osa jääkin sinne.
Olen todella kauhulla seuraillut ja hermoillut oman ihan tavanomaisen asiani hoitoa.
Asia venyy ja venyy, itse en enää tiedä missä mennään ja tämä on kaikista pahinta, että minulle ei ehditä selittämään asiain kulkua enää ollenkaan. Kysyessäni saan ympäripyöreitä vastauksia ja jopa valitteluja, että kun on niin paljon asioita hoidettavana ei nyt oikein ehdi, palataan asiaan.....
Tienestistä on varmaan enemmän kysymys kuin asiakkaan parhaasta. - hammastapurren
pomputeltu kirjoitti:
Purnatuttaa todella mojovasti tämä asianajajien työtoiminta. Asioita hoidettavanaan heillä on niin paljon, etteivät ehdi kunnolla perehtyä asiakkaansa oikeisiin asioihin ja kaikki asiain hoidot venyvät ja pitkittyvät.
Yleensä käy niin, että kun asia pitkittyy niin se mutkistuu. Näin asioita unohdetaan ihan varmasti ja silloin asiain todellinen luonnekin muuttuu ja saa lisä vivahteita jos jonkinlaisia. Asiat siirtyvät vain paperipinkkaan, joista osa jääkin sinne.
Olen todella kauhulla seuraillut ja hermoillut oman ihan tavanomaisen asiani hoitoa.
Asia venyy ja venyy, itse en enää tiedä missä mennään ja tämä on kaikista pahinta, että minulle ei ehditä selittämään asiain kulkua enää ollenkaan. Kysyessäni saan ympäripyöreitä vastauksia ja jopa valitteluja, että kun on niin paljon asioita hoidettavana ei nyt oikein ehdi, palataan asiaan.....
Tienestistä on varmaan enemmän kysymys kuin asiakkaan parhaasta.Olen lotonnut kymmeniä vuosia, tulee vain yksi oikein ja korkeintaan joskus kolme oikein. Paljon on ollut ei yhtään oikein. Mikä vaivaa onneani?
Olen ottanut osaa eri aikakausilehtien arpoihin, ei, ei koskaan tärppää. Tärppääkö näissä kenenkään arpa?
En tiedä, en koskaan ole sattunut kuulemaan voittajista. Enkä juttuja heistä. VP- lehti on sitten ihan pois minun voittomahdollisuuksistani. Niin kuin sanotaan, ei kynän pätkääkään ole arpa minulle tuonut.
Kyllä sapettaa ja kyllä harmittaa ja kauheasti purnatuttaa, - *Kukkahame*
Olen lotonnut kymmeniä vuosia, tulee vain yksi oikein ja korkeintaan joskus kolme oikein. Paljon on ollut ei yhtään oikein. Mikä vaivaa onneani?
Olen ottanut osaa eri aikakausilehtien arpoihin, ei, ei koskaan tärppää. Tärppääkö näissä kenenkään arpa?
En tiedä, en koskaan ole sattunut kuulemaan voittajista. Enkä juttuja heistä. VP- lehti on sitten ihan pois minun voittomahdollisuuksistani. Niin kuin sanotaan, ei kynän pätkääkään ole arpa minulle tuonut.
Kyllä sapettaa ja kyllä harmittaa ja kauheasti purnatuttaa,No täällä on toinen yrittäjä, kun ei sitä voittoa tule ei sitten millään.
Olen kyllä laiska veikkailemaan ja lottoamaan, mutta ei niillä harvoilla kerroilla ole tullut sitä mitä on mennyt, nyt viimeinen kokeiluni kohdistui kenoon, se piti mennä tarkastuttamaan kioskille, no ei mitään :-( .
Taitaa olla parasta että unohtaa nuo rahapelit, lomalle ainakin jään. Potuttaa. - Muuta ei tiedossa
Olen lotonnut kymmeniä vuosia, tulee vain yksi oikein ja korkeintaan joskus kolme oikein. Paljon on ollut ei yhtään oikein. Mikä vaivaa onneani?
Kyllä sapettaa ja kyllä harmittaa ja kauheasti purnatuttaa,tutun olen kuullut voittanneen VP lehden arpajaisissa Volvon, jonka sitten otti rahana.
- mokomainen
Muuta ei tiedossa kirjoitti:
tutun olen kuullut voittanneen VP lehden arpajaisissa Volvon, jonka sitten otti rahana.
, kun alun perin asiakkaina olemme suostuneet tekemään töitä ravintoloissa, baareissa, joissakin kauppa-asioissa ym. ym. pikkuhommissa, näin poistaen työntekijätarvetta.
Me viemme kiltisti baarissa lautasemme ja ruokaroskamme paikoilleen roskapönttöön, useissa ravintoloissakin samoin, kun haluamme näyttää niin , niin "fiksuilta" ja siisteiltä, auttavaisilta. Tällä tyylillä olemme "syöneet" leivän monilta työntekijöiltä, ehkä kohta käymme ihan siivoamaankin jotain.
Näin poistaen työnantajan tarvetta työntekijöihin.
Ei asialle enää voi mitään, mutta varotaan jatkamasta tätä "kiltin" asiaakkaan tyyliä. Vaan mieluimmin ollaan vaativaisempia. En tarkoita tällä sitä, että ruvetaan tyhmiksi vaan järkevällä tavalla vaativaisia.
Koneet ovat vieneet ihmistyövoiman tarvetta jatkuvasti ja ihan roimasti monelta alalta, uusia töitä työntekijöille ei edes pyritä keksimään, kun työntekijäin pois heittäminen on niin paljon helpompaa ja halvenpaa.
Pitäisi nostaa maksukynnystä työntekijän hyväksi, niin ehkä se vähän jarruttaisi intoa vain heittää ulos työntekijöitä. Firmat joutuisivat maksamaan lähteville työntekijöille isostikin, ehkä jo ennakkoon yrityksissä ja tehtaissa aina silloin mietittäisiin tämä velvollisuusvaihtoehto joko heittaa ulos tai miettiä toimivia ja parempia vararatkaisuja.
Tuotannolliset ja taloudelliset syyt työntekijäin pois laittamiseen olivat ennen piukemmat kuin nykyisin.
Syyt ovat lepsuneet valtavan löysiksi, jopa olemattomiksi. - hammastapurren
mokomainen kirjoitti:
, kun alun perin asiakkaina olemme suostuneet tekemään töitä ravintoloissa, baareissa, joissakin kauppa-asioissa ym. ym. pikkuhommissa, näin poistaen työntekijätarvetta.
Me viemme kiltisti baarissa lautasemme ja ruokaroskamme paikoilleen roskapönttöön, useissa ravintoloissakin samoin, kun haluamme näyttää niin , niin "fiksuilta" ja siisteiltä, auttavaisilta. Tällä tyylillä olemme "syöneet" leivän monilta työntekijöiltä, ehkä kohta käymme ihan siivoamaankin jotain.
Näin poistaen työnantajan tarvetta työntekijöihin.
Ei asialle enää voi mitään, mutta varotaan jatkamasta tätä "kiltin" asiaakkaan tyyliä. Vaan mieluimmin ollaan vaativaisempia. En tarkoita tällä sitä, että ruvetaan tyhmiksi vaan järkevällä tavalla vaativaisia.
Koneet ovat vieneet ihmistyövoiman tarvetta jatkuvasti ja ihan roimasti monelta alalta, uusia töitä työntekijöille ei edes pyritä keksimään, kun työntekijäin pois heittäminen on niin paljon helpompaa ja halvenpaa.
Pitäisi nostaa maksukynnystä työntekijän hyväksi, niin ehkä se vähän jarruttaisi intoa vain heittää ulos työntekijöitä. Firmat joutuisivat maksamaan lähteville työntekijöille isostikin, ehkä jo ennakkoon yrityksissä ja tehtaissa aina silloin mietittäisiin tämä velvollisuusvaihtoehto joko heittaa ulos tai miettiä toimivia ja parempia vararatkaisuja.
Tuotannolliset ja taloudelliset syyt työntekijäin pois laittamiseen olivat ennen piukemmat kuin nykyisin.
Syyt ovat lepsuneet valtavan löysiksi, jopa olemattomiksi.Kekkosta ajatellen, kun hän jyrisi ja vaativasti esitti asioden sujumista, hän myöskin seisoi asiansa takana.
Tämän olen ymmärtänyt kuulemistani kerronnoista.
En Kekkosen aikana ollut oikein kiinnostunut näistä asioista, kun omat asiat olivat suuria ja tärkeitä.
Näin on nykynuorillakin vuorostaan.
Aika hankalaa vaatia, että he olisivat kiinnostuneita, kun ajattelen ja muistan itseäni nuorena.
Äänestämään menin vain tavan vuoksi ja lehtijuttujen turvin vähän osasin kasata asioita jonnekin päin.
Siis mitään omaa näkemystä ei ollut - kiirerasite
Kekkosta ajatellen, kun hän jyrisi ja vaativasti esitti asioden sujumista, hän myöskin seisoi asiansa takana.
Tämän olen ymmärtänyt kuulemistani kerronnoista.
En Kekkosen aikana ollut oikein kiinnostunut näistä asioista, kun omat asiat olivat suuria ja tärkeitä.
Näin on nykynuorillakin vuorostaan.
Aika hankalaa vaatia, että he olisivat kiinnostuneita, kun ajattelen ja muistan itseäni nuorena.
Äänestämään menin vain tavan vuoksi ja lehtijuttujen turvin vähän osasin kasata asioita jonnekin päin.
Siis mitään omaa näkemystä ei ollutItse totuus ei pala tulessakaan, mutta sitä voi muunnella aina mielensä mukaan. Laki on sitä, kuinka sitä luetaan.
Vanhanen muistaakseni vähän aikaa sitten sanoi, että pitää ottaa rikkaammilta enemmän, ja kohta tämä asia unohtui jonnekin. Siitä ei sen koommin juttua kuulunut.
Huuhaa kalastelemista - mokomainen
kiirerasite kirjoitti:
Itse totuus ei pala tulessakaan, mutta sitä voi muunnella aina mielensä mukaan. Laki on sitä, kuinka sitä luetaan.
Vanhanen muistaakseni vähän aikaa sitten sanoi, että pitää ottaa rikkaammilta enemmän, ja kohta tämä asia unohtui jonnekin. Siitä ei sen koommin juttua kuulunut.
Huuhaa kalastelemistaSaammeko me muuttaa maahanmuuttajien kotimaan ja uskonto perinteitä sinne mennessämme asumaan.
Emme varmasti ja muuttaminen siellä ei tulisi kysymykseenkään, ei edes ehdotuksin.
Älkäämme poistako vain näiden muualta meille tulleiden vuoksi lastemme perinteitä, kulttuurikäsityksiä ym. meille omia tapoja ja tottumuksia. - sumunainen
mokomainen kirjoitti:
Saammeko me muuttaa maahanmuuttajien kotimaan ja uskonto perinteitä sinne mennessämme asumaan.
Emme varmasti ja muuttaminen siellä ei tulisi kysymykseenkään, ei edes ehdotuksin.
Älkäämme poistako vain näiden muualta meille tulleiden vuoksi lastemme perinteitä, kulttuurikäsityksiä ym. meille omia tapoja ja tottumuksia.Minua risoo se, että mennessäni kauppaan ostamaan puseroita, hameita, t- paitoja ym. asuja kokonumerot eivät vastaa kokoja niin kuin ennen. Koko voi olla ihan mitä vaan. Koittaessani omaa kokoa olevaa puseroa, se voi olla liian pieni tai liian suuri. Siis kokeilla saa monia kokoja, jos sittenkään löytää sopivaa.
Housuissa lahkeet ovat liian pitkiä tai liian lyhyitä. Hihan pituudet ovat toisinaan ihan valtavan pitkät tai lyhyet.
Harmittaa, eikö enää ole samanlaisia peruskokoja ollenkaan. - valivalivali
sumunainen kirjoitti:
Minua risoo se, että mennessäni kauppaan ostamaan puseroita, hameita, t- paitoja ym. asuja kokonumerot eivät vastaa kokoja niin kuin ennen. Koko voi olla ihan mitä vaan. Koittaessani omaa kokoa olevaa puseroa, se voi olla liian pieni tai liian suuri. Siis kokeilla saa monia kokoja, jos sittenkään löytää sopivaa.
Housuissa lahkeet ovat liian pitkiä tai liian lyhyitä. Hihan pituudet ovat toisinaan ihan valtavan pitkät tai lyhyet.
Harmittaa, eikö enää ole samanlaisia peruskokoja ollenkaan.Joskus tulee kuuntelijainkin kautta väärää tietoa. Tuli radiosta ruotsinkielen lukemisen puolesta puhujan ehdotus, että on hyvä lukea ruotsinkieltä, kun netissäkin esm. facebook ohjelma on ruotsinkielellä, mutta ei suomenkielellä. Oli vain kokeillut varmaan vain ruotsinkieltä, koska ohjelma on myös suomenkielellä.
Paljon on netissä ohjelmia vain englanniksi eikä edes ruotsiksi, mutta ei monikaan ole englannin taitaja.
"Montaa on monessa kuin papuja padassa"
Että tälleen - virpimaria
murkina kirjoitti:
Näinhän asiat ovat kaunistelematta. Hyvät olot ovat suomalaisessa vankilassa, mutta ovatko nämä tyypit jo Suomeen päässeet "kirjoille", jos ei niin paras olisi lähtöpassi omaan maahansa.
Nyt mää aattelin purnata kun on aikaa!!!!!!! ensin riso pimeä ja kuiva maa sitten tuli tosi kivasti lunta ja alko taas purnututtaa että maanantaiksi on lluvattu kovat pakkaset (ei hitsi) on kiva kun tulee lunta mutta miks täytyy tulla nuo pirun kylmät pakkaset!(voimasana)
- näkkileipä
virpimaria kirjoitti:
Nyt mää aattelin purnata kun on aikaa!!!!!!! ensin riso pimeä ja kuiva maa sitten tuli tosi kivasti lunta ja alko taas purnututtaa että maanantaiksi on lluvattu kovat pakkaset (ei hitsi) on kiva kun tulee lunta mutta miks täytyy tulla nuo pirun kylmät pakkaset!(voimasana)
harmittavat, kun niiden reunoihin jää valtavasti jugurttia. Miksi näin, kun pienemmät jugurttiastiat eivät kauhean paljoa jätä, vai olisiko samoin jos olisi litran satsi.
Minua harmittaa, harmittaa. Jos avaa tölkin kaapiakseen sen reunat lusikalla, se on aika sotkuista puuhaa. - värjöttävä
virpimaria kirjoitti:
Ilmaston lämpenemisen esto jo toimii! Näin se suuri kokous vaikuttaa.
- pilvi*
purnari nro1 kirjoitti:
Joulu on tulossa onneksi jotakin valoa yksinäiseen jouluun.Espoossa järjestetään ompeluseuroja joihin ei ole ikärajoitusta, ruokailuja, ulkomaan ja kotimaan matkailua, saunaretkiä Viträskiin ym. Pidän hieman outonaasiaa, voisit kysyä pastoriltaane, tai kirkon diakonissoilta. He tekevät kotikäyntejäkin. Mihin seurakuntaan kuulut, kysy rohkeasti vaan se kuuluu kirkon toimintapiiriin:)
- Puskasuleima
Huomain yhtenä päivänä, et myynnis on Reinoi naisille.
Miähille ei kuitenka o Ainoi.
Onks se nyl laitaa, häh?
Tämmöttinen syrjintä on ehrottomasti purnaamisem paikka!
Miä purnaal lisää, jos kymmenen ynnä kolome ei ok kolomettoista!- marjamamma
nyt sitten tulee lunta, mutta harmiksi pistää, jos se menee jouluksi pois niin kuin viime aikoina on tapahtunut.
Myös harmittaa jos sitä nyt sitten tulee ihan valtavasti, siis aina harmittaa joku asia - virpimaria
marjamamma kirjoitti:
nyt sitten tulee lunta, mutta harmiksi pistää, jos se menee jouluksi pois niin kuin viime aikoina on tapahtunut.
Myös harmittaa jos sitä nyt sitten tulee ihan valtavasti, siis aina harmittaa joku asiaolen itse lumijoelta ja lunta riittää :D
- valittelija
virpimaria kirjoitti:
olen itse lumijoelta ja lunta riittää :D
nyt joku toinenkin on harmitellut jugurttitölkeistä, ja minä yhdyn samanlaiseen purnaukseen ja valitukseen,
tölkit ovat todella surkea esitys säilönnästä siinä mielessä, että kaikissa jää paksu kerros jugurttia tölkin reunaan, ihan vie ostoinnon pois vaikka jugurtit ovat hyviä - kiirerasite
valittelija kirjoitti:
nyt joku toinenkin on harmitellut jugurttitölkeistä, ja minä yhdyn samanlaiseen purnaukseen ja valitukseen,
tölkit ovat todella surkea esitys säilönnästä siinä mielessä, että kaikissa jää paksu kerros jugurttia tölkin reunaan, ihan vie ostoinnon pois vaikka jugurtit ovat hyviäsellainen asia, kun olen yrittänyt selvitellä jouluvalorimpsuja.
Siis sellaisia pitkiä, pitkiä parvekevaloja ja jukra sentään, niistä on lappu palanut sieltä ja täältä, ja en millään saa samanlaisia lamppuja mistään.
Olen kiertänyt lamppu kädessä kauppaa kuin kauppaa, mutta ei missään ole samaa.
Erittäin kurjaa.
Sitten on toinen rimpsu, josta en millään löydä, mikä pikkukynttilä on palanut, tosi työlästä touhua ja niistäkin on erilaisia pikkukynttilöitä kaupoissa ja sähköliikkeissä. Pitäisi vaihtaa kaikki kynttilät uusiksi. Mikä työ ja vaiva ja rahankin meno.
Juu, näin pisnes toimii, minun täytyi mennä ostamaan aivan uusia valokoristeita. - valivalivali
kiirerasite kirjoitti:
sellainen asia, kun olen yrittänyt selvitellä jouluvalorimpsuja.
Siis sellaisia pitkiä, pitkiä parvekevaloja ja jukra sentään, niistä on lappu palanut sieltä ja täältä, ja en millään saa samanlaisia lamppuja mistään.
Olen kiertänyt lamppu kädessä kauppaa kuin kauppaa, mutta ei missään ole samaa.
Erittäin kurjaa.
Sitten on toinen rimpsu, josta en millään löydä, mikä pikkukynttilä on palanut, tosi työlästä touhua ja niistäkin on erilaisia pikkukynttilöitä kaupoissa ja sähköliikkeissä. Pitäisi vaihtaa kaikki kynttilät uusiksi. Mikä työ ja vaiva ja rahankin meno.
Juu, näin pisnes toimii, minun täytyi mennä ostamaan aivan uusia valokoristeita.jos purnaus auttaisi niin purnaisin purnaamisesta päästyä tämän kurjan pään huminan ja korvien soimisen harmista ja surkeudesta,
kun minkään laista apua ei lääkäriltä saa, katselee vain ja ihmettelee.
Tämä on todella elämän riesallista harmia.
Korvat on tutkittu, ei mitään näkyvää ja kaikessahan on niin, että jos ei näkyvää harmia niin ei haittaakaan.
Olen näin ymmärtänyt nyky lääkärien mielestä asiain olevan. - näkkileipä
valivalivali kirjoitti:
jos purnaus auttaisi niin purnaisin purnaamisesta päästyä tämän kurjan pään huminan ja korvien soimisen harmista ja surkeudesta,
kun minkään laista apua ei lääkäriltä saa, katselee vain ja ihmettelee.
Tämä on todella elämän riesallista harmia.
Korvat on tutkittu, ei mitään näkyvää ja kaikessahan on niin, että jos ei näkyvää harmia niin ei haittaakaan.
Olen näin ymmärtänyt nyky lääkärien mielestä asiain olevan.Ennen sanottiin korvien soimisesta, että korvat soi tilliä tai joku juoruaa, mutta jatkuva soiminen, en tiedä mitä se on
- valittelija
näkkileipä kirjoitti:
Ennen sanottiin korvien soimisesta, että korvat soi tilliä tai joku juoruaa, mutta jatkuva soiminen, en tiedä mitä se on
haluan jalkakäytäville, mutta en suolamoskaa, joka sotkee ja kuluttaa kenkiä.
- jjoutava
näkkileipä kirjoitti:
Ennen sanottiin korvien soimisesta, että korvat soi tilliä tai joku juoruaa, mutta jatkuva soiminen, en tiedä mitä se on
sitä on minullakin ajoittain mutta olen oppinut olemaan niin että en jää kuuntelemaan, vaan olen kuin sitä ei olisikaan niin se tavallaan unohtuu, tosin minulla se vaiva on ehkä lievempi.
- mokomainen
jjoutava kirjoitti:
sitä on minullakin ajoittain mutta olen oppinut olemaan niin että en jää kuuntelemaan, vaan olen kuin sitä ei olisikaan niin se tavallaan unohtuu, tosin minulla se vaiva on ehkä lievempi.
Nyt on City- Marketkin keksinyt "mojovan" myyntijujun, se perustaa sexiosaston?. Olen lääpälläni, ihan ruoka kauppa-alalle, voi pieru, eikö kohta enää ole järjen häivää kellään.
- ei naurata*
mokomainen kirjoitti:
Nyt on City- Marketkin keksinyt "mojovan" myyntijujun, se perustaa sexiosaston?. Olen lääpälläni, ihan ruoka kauppa-alalle, voi pieru, eikö kohta enää ole järjen häivää kellään.
jotakin mekaanisia laitteitako, ainakin ikärajoitus pitää olla nuorison takia, en suostu uskomaan, että menis läpi!!!
Ihan hyvä mielenosoitus Sinulla! - sumunainen
ei naurata* kirjoitti:
jotakin mekaanisia laitteitako, ainakin ikärajoitus pitää olla nuorison takia, en suostu uskomaan, että menis läpi!!!
Ihan hyvä mielenosoitus Sinulla!, että marketissa, jossa on suuret ruokamyynnit aloitetaan sexsityydykkeiden kauppa. On lapset ostoksila, silloin on oltava ikäraja ilman muuta,
on maailma menossa hunningolle kerta kaikkiaan, kyllähän näitä tilpehörnejä isot ihmiset voivat ostaa apteekeista ja oikeista seksitavaroita myyvistä kaupoista eikä ruokakauppamatkalla.
No, kaikkihan nyt sitten menevät ihan uteliaisuudesta Cityyn, ja se siellä on tarkoituskin, kun sitten jotain kaupasta jää kassinkin pohjalle käynnissä. - tumppuilija
sumunainen kirjoitti:
, että marketissa, jossa on suuret ruokamyynnit aloitetaan sexsityydykkeiden kauppa. On lapset ostoksila, silloin on oltava ikäraja ilman muuta,
on maailma menossa hunningolle kerta kaikkiaan, kyllähän näitä tilpehörnejä isot ihmiset voivat ostaa apteekeista ja oikeista seksitavaroita myyvistä kaupoista eikä ruokakauppamatkalla.
No, kaikkihan nyt sitten menevät ihan uteliaisuudesta Cityyn, ja se siellä on tarkoituskin, kun sitten jotain kaupasta jää kassinkin pohjalle käynnissä.harmittaa, oli se aikamoinen rahanpuhallus tuo euroonvaihto, eikä mitään mahdollisuutta purnata
- sumunainen
tumppuilija kirjoitti:
harmittaa, oli se aikamoinen rahanpuhallus tuo euroonvaihto, eikä mitään mahdollisuutta purnata
olen monesti ihmetellyt, miksi lasten kasvattamisesta ei saa minkäänlaisia menoja verovähennyksiin. Kaikista töistäkin saa vähennellä jos jonkinlaisia vähennyksiä. Miksi ei lasten kotihoidosta hoitaa heitä sitten vanhemmat tai muut. Suhteutettaisiin ainakin lapslisät paremmalla perusteella kaikkeen.
Ajattelin, että lääkemenot, sairaalamenot,matkamenojakin on, vaatetusmenot ym. olisi paljon miettimisen aihetta tässäkin asiassa.
Eiväthän vanhemmat heitä omista, vaan kasvattavat lapset yhteiskuntaa eteenpäin viejiksi.
Aika paljon mietiskellyt olen. - kirjakirppu
sumunainen kirjoitti:
olen monesti ihmetellyt, miksi lasten kasvattamisesta ei saa minkäänlaisia menoja verovähennyksiin. Kaikista töistäkin saa vähennellä jos jonkinlaisia vähennyksiä. Miksi ei lasten kotihoidosta hoitaa heitä sitten vanhemmat tai muut. Suhteutettaisiin ainakin lapslisät paremmalla perusteella kaikkeen.
Ajattelin, että lääkemenot, sairaalamenot,matkamenojakin on, vaatetusmenot ym. olisi paljon miettimisen aihetta tässäkin asiassa.
Eiväthän vanhemmat heitä omista, vaan kasvattavat lapset yhteiskuntaa eteenpäin viejiksi.
Aika paljon mietiskellyt olen.paljous ja -tuputus ei valtavana massana voi pysyä ihmisen aivoissa, se on liikaa aivojen omaksumiskyvylle.
Ennen tieto ehti asettua aivoihin. Voisi sanoa, että tieto "lentää" ulos aivoista ennen tiedon täydellistä ymmärtämistä ja sen omaksumista.
Tiedosta on tullut nopeaa ja ulkopuolista, ja näin ollen tieto on huonoa ja epämääräistä.
Tämä väsyttää ja rasittaa ihmistä ja myös aivoja. Pitäisi aina kerrata tietoaan, mutta siihenhän ei ole aikaa.
Ennen tietoa omaksuttiin myös työn kautta, mutta nykyisin vain ulkopuolisesti sitä luetaan ja päntätään hoppuillen.
Tieto tuli ennen monipuolisena, nykyisin vain lukemisen kautta aika hatarasti ja kiireesti. - jjoutava
kirjakirppu kirjoitti:
paljous ja -tuputus ei valtavana massana voi pysyä ihmisen aivoissa, se on liikaa aivojen omaksumiskyvylle.
Ennen tieto ehti asettua aivoihin. Voisi sanoa, että tieto "lentää" ulos aivoista ennen tiedon täydellistä ymmärtämistä ja sen omaksumista.
Tiedosta on tullut nopeaa ja ulkopuolista, ja näin ollen tieto on huonoa ja epämääräistä.
Tämä väsyttää ja rasittaa ihmistä ja myös aivoja. Pitäisi aina kerrata tietoaan, mutta siihenhän ei ole aikaa.
Ennen tietoa omaksuttiin myös työn kautta, mutta nykyisin vain ulkopuolisesti sitä luetaan ja päntätään hoppuillen.
Tieto tuli ennen monipuolisena, nykyisin vain lukemisen kautta aika hatarasti ja kiireesti.Samaa ihmettelen kun luen hesaria aamulla monia työtehtäviä jo odottaa en omaksu mitään tietoa toisinsanoen lukeminen kiireesti on turhaa tai ei se aivan täysin turhaa ole sillä iltapuolella päivää lukiessani samaa lehteä näen aamulla näkemäni mutta silloin vasta sitten sisäistän sen aamulla näkemäni mutta iltapäivällä osaan käyttää hyväkseni aamun lukemistani siten että löydän ne asiat mitkä kiinnosti jo aamulla.
- tämätyttöjallaa
jjoutava kirjoitti:
Samaa ihmettelen kun luen hesaria aamulla monia työtehtäviä jo odottaa en omaksu mitään tietoa toisinsanoen lukeminen kiireesti on turhaa tai ei se aivan täysin turhaa ole sillä iltapuolella päivää lukiessani samaa lehteä näen aamulla näkemäni mutta silloin vasta sitten sisäistän sen aamulla näkemäni mutta iltapäivällä osaan käyttää hyväkseni aamun lukemistani siten että löydän ne asiat mitkä kiinnosti jo aamulla.
rämäkällä polokantahillaa...puspus.
- sumunainen
tämätyttöjallaa kirjoitti:
ihmetyttää tämä maahanmuuttajien jako, kun ihmisillä ei ole käsitystä, että maahanmuuttajia on monenlaisia,
esm. on näitä tavallisia, jotka vain muuttavat toiseen maahan tai takaisian omaan maahan, sitten on näitä elintasopakolaisia, jotka vain hakevat itselleen parempaa tuloa, avustusta tai olotilaa, sitten on näitä todellisia
turvapaikkapakolaisia, jotka todella tulevat pakoon vainoa tai jopa kuolemaa.
Suurin ryhmä olisi pakolaisia, jotka ovat todella suuressa vaarassa, mutta eivät pääse ollenkaan mihinkään, kun heillä ei ole avustajia eikä matkarahoja. He ovat köyhimmät ihmisryhmät.
Maahanmuuttajat kategoriodaan näin ollen oudosti ja yksinkertaisesti. - en pidä tekopyhyydes
sumunainen kirjoitti:
ihmetyttää tämä maahanmuuttajien jako, kun ihmisillä ei ole käsitystä, että maahanmuuttajia on monenlaisia,
esm. on näitä tavallisia, jotka vain muuttavat toiseen maahan tai takaisian omaan maahan, sitten on näitä elintasopakolaisia, jotka vain hakevat itselleen parempaa tuloa, avustusta tai olotilaa, sitten on näitä todellisia
turvapaikkapakolaisia, jotka todella tulevat pakoon vainoa tai jopa kuolemaa.
Suurin ryhmä olisi pakolaisia, jotka ovat todella suuressa vaarassa, mutta eivät pääse ollenkaan mihinkään, kun heillä ei ole avustajia eikä matkarahoja. He ovat köyhimmät ihmisryhmät.
Maahanmuuttajat kategoriodaan näin ollen oudosti ja yksinkertaisesti.ilmoituksensa mukaan , ei ota itse omaan kotiinsa asumaan yhtään maahanmuuttajaperhettä, suurta perhettä,
VAIKKA vaatii, että MAAHANMUUTTAJIA ON OTETTAVA SUOMEEN!
Sitten lähettää kännykällä pari kolikkoa SPR:n keräykseen
ja kokee itsensä hyväksi ihmiseksi!Sodan ankeina aikoina otettiin ITSE EVAKKOPERHE OMAAN ASUNTOON ASUMAAN VUOSIKSI !
| - 15+1
en pidä tekopyhyydes kirjoitti:
ilmoituksensa mukaan , ei ota itse omaan kotiinsa asumaan yhtään maahanmuuttajaperhettä, suurta perhettä,
ja kokee itsensä hyväksi ihmiseksi!Sodan ankeina aikoina otettiin ITSE EVAKKOPERHE OMAAN ASUNTOON ASUMAAN VUOSIKSI !
|Kokeilisit sinäkin mennä johonkin testiin, ei nuo sinun ehdotukset ole tätä päivää, saat tietää pitäiskö sinun valistaa itseä ensi ja vasta sitten toisia.
Tunnut olevan suuna päänä joka paikassa ja aina poikkeuksetta asiattomasti, se kenellä mitä on on varmasti ansainnut kaiken ja saa pitää kun ajattelee mitä ikäluokkaa olemme.
Hohhoijjaa vaan jouluksi!
ja 8 6 Ei 0le 14 - pilvi*
en pidä tekopyhyydes kirjoitti:
ilmoituksensa mukaan , ei ota itse omaan kotiinsa asumaan yhtään maahanmuuttajaperhettä, suurta perhettä,
|Elät ilmeisesti vielä evakkoaikaa!
Uskotko todella että kuka vaan saa ottaa pakolaisperheen huoneistoonsa.
Pelastusarmeijalle en ollut vielä antanut joulurahaa, niin että lopeta nyt ihmeessä, minun riepottelemisesi höntti. - näkkileipä
pilvi* kirjoitti:
Elät ilmeisesti vielä evakkoaikaa!
Pelastusarmeijalle en ollut vielä antanut joulurahaa, niin että lopeta nyt ihmeessä, minun riepottelemisesi höntti.Isovanhempani asuttivat evakkoperheitä aikoinaan, ja kunnasta ne MÄÄRÄTTIIN isompiin taloihin, ei niitäkään
itse menty hakemaan, eikä itse voitu päättää ketä haluttiin.
Heillä oli useampia perheitä, kun joku perhe sai vuokra tai muun asunnon, tilalle tuli toinen perhe.
Perheet asuivat eri pituisia aikoja aina tilanteen mukaan.
Nykyisillä maahanmuutajilla pitää olla hyvät asunnot, silloin 8 henkinen perhe asui usein heille taloon tehdyssä keittiöhuoneessa. Monet asuivat saunakammareissa, aittarakennuksissa ym.
Evakkoperheet aloittivat usein oman kodin hankinnan itse. Raivasivat saamiaan peltotilkkuja asuttaviksi ja rakennettaviksi.
Olin itse niin nuori, etten kaikista asioistaan tietänyt, vain näiden meillä asuneiden perheiden elämästä ja toiminnasta. - Kiitos vaan kovasti
pilvi* kirjoitti:
Pelastusarmeijalle en ollut vielä antanut joulurahaa, niin että lopeta nyt ihmeessä, minun riepottelemisesi höntti.nyt tuli pilvin antamana.
- on puhunut
pilvi* kirjoitti:
Pelastusarmeijalle en ollut vielä antanut joulurahaa, niin että lopeta nyt ihmeessä, minun riepottelemisesi höntti.PILVI, se koira älähtää...pitää paikkansa.
- molomainen
on puhunut kirjoitti:
PILVI, se koira älähtää...pitää paikkansa.
jos ajatellaan, että suuret ja varakkaat ottavat nykyaikana kotiinsa maahanmuuttajia, niin eikö tämä YLIMISTÖ olisi tähän velvollisia,
vois kyllä olla, että nyky maahanmuuttajille ei sekään kelpaisi,
surkututtaa ja surkututtaa tämä hallitsematon järjestelytoiminta. - valivalivali
molomainen kirjoitti:
jos ajatellaan, että suuret ja varakkaat ottavat nykyaikana kotiinsa maahanmuuttajia, niin eikö tämä YLIMISTÖ olisi tähän velvollisia,
vois kyllä olla, että nyky maahanmuuttajille ei sekään kelpaisi,
surkututtaa ja surkututtaa tämä hallitsematon järjestelytoiminta.Minä lähden ensi jouluksi luostariin, purnaan tätä kaikkinaista joulukaaosta
- hammastapurren
valivalivali kirjoitti:
Minä lähden ensi jouluksi luostariin, purnaan tätä kaikkinaista joulukaaosta
Inhottavaa, kun toiset eivät tajua, että muillakin Metron ja bussien matkustajilla on kiire.
Juostaan ja juostaan viime tipassa kyytiin ja odotutetaan kulkuneuvoja, kaiken lisäksi vielä moititaan kuljettajia etteivät odota.
Pirskatti, jos ovat tulossa kyytiin liian myöhään, jäävät reilusti odottamaan, kun itse ovat matti myöhäisiä, oma vika ei kuljettajan.
Kaikki kaupunkin liikenteen välineet kulkevat niin tiheään, että voi odotella ja antaa toisten ehtiä hyvin perille.
Tuolla tyylillä kaikki myöhästyvät.
Monet kuitenkin osaavat järjestellä ajan itselleen oikeaksi. Nämä juoksijat ovat usein ei kiireisiä, mutta pitää juosta kuitenkin, kun ajoneuvo on siinä ja toisten matkustajien harmiksi. Oikein olisi jäädä reilusti odottamaan, kun kerran ajoneuvo on jo lähtemässä.
Kurjimpia ovat ne tumpelukset, jotka eivät ajattele yhtään toisia matkustajia, vaan seisovat oviaukoissa kuin typerät moukat. - näkkileipä
Inhottavaa, kun toiset eivät tajua, että muillakin Metron ja bussien matkustajilla on kiire.
Juostaan ja juostaan viime tipassa kyytiin ja odotutetaan kulkuneuvoja, kaiken lisäksi vielä moititaan kuljettajia etteivät odota.
Pirskatti, jos ovat tulossa kyytiin liian myöhään, jäävät reilusti odottamaan, kun itse ovat matti myöhäisiä, oma vika ei kuljettajan.
Kaikki kaupunkin liikenteen välineet kulkevat niin tiheään, että voi odotella ja antaa toisten ehtiä hyvin perille.
Monet kuitenkin osaavat järjestellä ajan itselleen oikeaksi. Nämä juoksijat ovat usein ei kiireisiä, mutta pitää juosta kuitenkin, kun ajoneuvo on siinä ja toisten matkustajien harmiksi. Oikein olisi jäädä reilusti odottamaan, kun kerran ajoneuvo on jo lähtemässä.
Kurjimpia ovat ne tumpelukset, jotka eivät ajattele yhtään toisia matkustajia, vaan seisovat oviaukoissa kuin typerät moukat.Minua risoo nämä ainaiset valttajamatkustajat, jotka eivät yhtään osaa ajatella.
Morkkaavat junien myöhästymisistä, eivätkä osaa itse olenkaan ajatella miksi kulkeminen myöhästyy vaikka kuinka selitetään.
Lunta sataessa on parasta lähteä ajoissa, koska on aina ollut ja tulee aina olemaan, että lumipyry viivästyttää liikennettä. Myös omalla autolla liikkuttaessa myöhästytään, jos lähdetään liikenteeseen kuin kesä keliä ajatellen on syy itsessä.
Suomessa on aina ollut erilaisia ilmoja ja kelejä, siitä ei valituksilla päästä. Vain omalla matkasuunnittelulla ja hyväksymisellä päästään hermoilematta ja syyttelemättäkin perille ja liikkumaan. - hymyilevä!
Kurjimpia ovat ne tumpelukset, jotka eivät ajattele yhtään toisia matkustajia, vaan seisovat oviaukoissa kuin typerät moukat.kaikkea sitä viitsitään purkaa tänne, kuin joku kaatopaikka tämä alkaa olla luulis että olisi joulun alla hieman hyvää tahtoa näillä "matkustajilla".
Hymyä huuleen! - kulkuriini
hymyilevä! kirjoitti:
kaikkea sitä viitsitään purkaa tänne, kuin joku kaatopaikka tämä alkaa olla luulis että olisi joulun alla hieman hyvää tahtoa näillä "matkustajilla".
Hymyä huuleen!haeskelepa vähän eri juttuja niin löydät, tämä kait on purnausnurkka, onhan siellä kehumisiakin, mene sinne :-)
- hämpästynyt
kulkuriini kirjoitti:
haeskelepa vähän eri juttuja niin löydät, tämä kait on purnausnurkka, onhan siellä kehumisiakin, mene sinne :-)
mutta onko se välttämätöntä purkaa ääneen harmitteluja? Kun on kumppani puretaanko sillekin mitättömiä asioita, jotka ottaa päähän. niin pieniä, eikö silloin ole oikeutettua saada marmattajan nimen?
Onko niin pienet asiat sen arvoisia, sopii miettiä!
ps Minun puolestani saatte kiukutellaa kuin pahaiset kakarat, jos haluatte. - soimanni
tämätyttöjallaa kirjoitti:
Juhannusyönä, tanssi oli työnä ja pelimanni hihkui rahilla.
Viulut ne soitti haitan taijaa, vai mitä se oli. - nyt jo huvittava
soimanni kirjoitti:
Juhannusyönä, tanssi oli työnä ja pelimanni hihkui rahilla.
Viulut ne soitti haitan taijaa, vai mitä se oli.Saat istua kulkurin polvella
ja kuunnella mukavia.
Hei! jupu titi jupu titi
jullan lei
ja kuunnella mukavia.
Äitini sitä lauleli lauantaisiivoillessaan. - sama*
nyt jo huvittava kirjoitti:
Saat istua kulkurin polvella
ja kuunnella mukavia.
Hei! jupu titi jupu titi
jullan lei
ja kuunnella mukavia.
Äitini sitä lauleli lauantaisiivoillessaan.silloin inhonneeni sanoja : Jupu titi jullan lei:D
- seurannut&muut
sama* kirjoitti:
silloin inhonneeni sanoja : Jupu titi jullan lei:D
peukalo ylös/alas näyttäisi olevan kovin subjektiivista, ja turhaa.Mihin olen kiinnittänyt huomiota on, että esim. Kahvipirtti joka vuoodesta toiseen on säilyttänyt kannattajansa, sulassa sovussa saa jatkuvasti peukalo alas merkinnän. Niin itsepäinen on mollaaja, että ei kannata kilpailla kanssaan.
Samoin on m.v. ketjun suosio ylittänyt kirkkaasti yrityksen kilpailla peukku alas tulkitsijoiden.
Jääköön arvaukseksi kuka arvioi oman näkemyksensä mukaan, mielivaltaista kuitenkin ja naurettavaa! - kulkuriini
seurannut&muut kirjoitti:
peukalo ylös/alas näyttäisi olevan kovin subjektiivista, ja turhaa.Mihin olen kiinnittänyt huomiota on, että esim. Kahvipirtti joka vuoodesta toiseen on säilyttänyt kannattajansa, sulassa sovussa saa jatkuvasti peukalo alas merkinnän. Niin itsepäinen on mollaaja, että ei kannata kilpailla kanssaan.
Samoin on m.v. ketjun suosio ylittänyt kirkkaasti yrityksen kilpailla peukku alas tulkitsijoiden.
Jääköön arvaukseksi kuka arvioi oman näkemyksensä mukaan, mielivaltaista kuitenkin ja naurettavaa!en tajua, että vain nettiin kirjoittamisista otetaan nokkiin, ja motkotetaan niistä, lukemiseen ei ole pakko, ja kirjoittaminenkin on vain itsestä kiinni, myös valinnanvaraa tuntuu olevan, turhasta tuituila kirjoittajille, miksi luet.
Kilpaillaan mistä kilpaillaan, omapa asia, eikö sanota, että haukkuva koira ei pure jos ei puremaan pääse - sureva eikä häpeä si
kulkuriini kirjoitti:
en tajua, että vain nettiin kirjoittamisista otetaan nokkiin, ja motkotetaan niistä, lukemiseen ei ole pakko, ja kirjoittaminenkin on vain itsestä kiinni, myös valinnanvaraa tuntuu olevan, turhasta tuituila kirjoittajille, miksi luet.
Kilpaillaan mistä kilpaillaan, omapa asia, eikö sanota, että haukkuva koira ei pure jos ei puremaan pääsepystyy kukaan täällä muuttamaan! Sääli vain niin monta katkeroitunutta elämää.
- *Kukkahame*
sureva eikä häpeä si kirjoitti:
pystyy kukaan täällä muuttamaan! Sääli vain niin monta katkeroitunutta elämää.
Joku aloittaa ketjun provosoiden parhaansa mukaan, varmasti siksi että odottaa vastauksia ja keskustelua.
Jos se on toisille vastenmielinen väite, siihen vastataan samalla mitalla ja jos mahdollista enemmänkin, onhan sekin raakaa jos ei kukaan vastaa.
Mieltä on niin monta kun on lukijoita, ja ne jotka hakeutuu tälle palstalle ovat kirjoitus taitoisia ja osaavat kantansa tuoda esiin, ei siinä parane mollata kumpaakaan.
Nuo edelliset kannan otot ovat tavallaan ovat minutkin saaneet kirjoittamaan näkemykseni, näin se käy, eihän keskustelua synny jos ei ole mielipiteitä.
Tyyli itse kullakin on sitten eri juttu, kirjoitustyyli, tapa tuoda näkökantansa esille, isot kirjaimet on yksi mikä ei sovi tänne, se on minun mielipiteeni toisille se on tapa. - pilvi*
*Kukkahame* kirjoitti:
Joku aloittaa ketjun provosoiden parhaansa mukaan, varmasti siksi että odottaa vastauksia ja keskustelua.
Jos se on toisille vastenmielinen väite, siihen vastataan samalla mitalla ja jos mahdollista enemmänkin, onhan sekin raakaa jos ei kukaan vastaa.
Mieltä on niin monta kun on lukijoita, ja ne jotka hakeutuu tälle palstalle ovat kirjoitus taitoisia ja osaavat kantansa tuoda esiin, ei siinä parane mollata kumpaakaan.
Nuo edelliset kannan otot ovat tavallaan ovat minutkin saaneet kirjoittamaan näkemykseni, näin se käy, eihän keskustelua synny jos ei ole mielipiteitä.
Tyyli itse kullakin on sitten eri juttu, kirjoitustyyli, tapa tuoda näkökantansa esille, isot kirjaimet on yksi mikä ei sovi tänne, se on minun mielipiteeni toisille se on tapa.mutta en voi ihan yhtyä, että olisi yhdentekevää kirjoittaa pintapuolisesti tännekkään.Luonteestamme riippuen me sanomme asiamme ja mielipiteemme. Kaipa mekin sentään voimme jotenkin "kasvattaaa" toisiamme" Enpä näe muuten mieltä tässäkään mielipiteiden vaihdossa.
- kulkuriini
pilvi* kirjoitti:
mutta en voi ihan yhtyä, että olisi yhdentekevää kirjoittaa pintapuolisesti tännekkään.Luonteestamme riippuen me sanomme asiamme ja mielipiteemme. Kaipa mekin sentään voimme jotenkin "kasvattaaa" toisiamme" Enpä näe muuten mieltä tässäkään mielipiteiden vaihdossa.
oli taas todella törkeää sivussa ajoa ja eteentuloa Kontulaan päin Myllymestarin tietä, kun isohko HRF 727
kiilasi lähellä pikkuauton kylkeä ajaen eteen.
Onneksi pikkuautoa ajoi nainen. Hän tyyttäsi pakettiautolle pitkät soitot ja ei hermostunut, vaan osasi varoen
ajaa autonsa huolella vähän sivuun. Pakettiauton ajajan eteenajoajotyyli oli röyhkeää.
Pikkuautossa oli ohituspuolella istumassa vielä pieni lapsi, joka oli tosi vaarassa.
Pakettiautolle takana ajava auto antoi tilaa kaistalla, tila ei kelvannut vaan tyhmästi ajajan piti kiilaa toisen eteen. Pakettiauto kääntyi kuitenkin jo seuraavasta risteyksestä oikealle. Aivan turhan vaaratilantten tuotti autolla ajaja.
Kortti pitäisi ottaa tämän tyylisiltä ajajilta, joilla ei ajotaito ole mennyt jakeluun, hetkeksi hyllyllylle. - ((((((
pilvi* kirjoitti:
mutta en voi ihan yhtyä, että olisi yhdentekevää kirjoittaa pintapuolisesti tännekkään.Luonteestamme riippuen me sanomme asiamme ja mielipiteemme. Kaipa mekin sentään voimme jotenkin "kasvattaaa" toisiamme" Enpä näe muuten mieltä tässäkään mielipiteiden vaihdossa.
sanoo pilvi. Siinähän se syy tulikin.
- toinen kulkuri
kulkuriini kirjoitti:
en tajua, että vain nettiin kirjoittamisista otetaan nokkiin, ja motkotetaan niistä, lukemiseen ei ole pakko, ja kirjoittaminenkin on vain itsestä kiinni, myös valinnanvaraa tuntuu olevan, turhasta tuituila kirjoittajille, miksi luet.
Kilpaillaan mistä kilpaillaan, omapa asia, eikö sanota, että haukkuva koira ei pure jos ei puremaan pääseEivätkö sanat voi koskea/koskettaa muka. Ihan noin yksinkertaista se ei ole, mitä siinä hoet, kuulemiasi muka totuuksia!
- *Kukkahame*
(((((( kirjoitti:
Ajotiet ovat nyt niin täynnä lunta että kaksikaistaisella tiellä kunnolla vain toinen ajokaista ajokunnossa.
Koin sen tänään Jumboon mennessä, kura lentää aivan pienten henkilöautojen katolle asti kun joku iso kuormuri ajaa ohi, he tekevät työtä ja kiirettä pukkaa, ei siellä ehdi anteeksi pyytelemään ei ohittaja eikä 'matelija'.
No jotka työkseen ovat autokuskeja heitä se homma käy ja on käytävä aikataulut heilläkin on päivässä on ehdittävä paikasta toiseen ilman että ajaa jonkun 70 kannoilla. - valivalivali
toinen kulkuri kirjoitti:
Eivätkö sanat voi koskea/koskettaa muka. Ihan noin yksinkertaista se ei ole, mitä siinä hoet, kuulemiasi muka totuuksia!
voin ihan kiukuisenakin kirjoittaa vain, kun risoo jokin asia tai todella rankkaa pelästymistäni
- kulkuriini
valivalivali kirjoitti:
voin ihan kiukuisenakin kirjoittaa vain, kun risoo jokin asia tai todella rankkaa pelästymistäni
kun liikutaan, mutta sille ei voi useinkaan mitään itse autoilija, jos keli on mikä on.
Välittää pitää kuitenkin aina, ettei ehdon tahdon tuota toiselle harmia ja vahinkoa.
Voi ajaa hiljenpää, koska kenelläkään ei ole oikeutta ajalla "liistaamaan" ketään.
Aikaa on helppo kuitenkin loppujen lopuksi sovitella tilanteen mukaan, jos haluaa.
Voi lähteä aikaisemmin on tärkein apu huonoon keliin.
Bussikuskit ovat eri asia. Heillä on aikataulut, mutta ei heilläkään ole oikeus ajaa kuinka vain.
On heilläkin joustamisvaraa, ja matkustejat ovat itse typeriä, jos eivät osaa ennakoida omaa ehtimistään
tilanteen mukaan.
Matkustajat usein omalla käyttäytymisellään myöhästyttävät kuljettajien aikatauluja.
Viivyttelevät matkustajat saavat ketjureaktiona toiset matkustajat myöhästelemään. - kulkuriini
kulkuriini kirjoitti:
kun liikutaan, mutta sille ei voi useinkaan mitään itse autoilija, jos keli on mikä on.
Välittää pitää kuitenkin aina, ettei ehdon tahdon tuota toiselle harmia ja vahinkoa.
Voi ajaa hiljenpää, koska kenelläkään ei ole oikeutta ajalla "liistaamaan" ketään.
Aikaa on helppo kuitenkin loppujen lopuksi sovitella tilanteen mukaan, jos haluaa.
Voi lähteä aikaisemmin on tärkein apu huonoon keliin.
Bussikuskit ovat eri asia. Heillä on aikataulut, mutta ei heilläkään ole oikeus ajaa kuinka vain.
On heilläkin joustamisvaraa, ja matkustejat ovat itse typeriä, jos eivät osaa ennakoida omaa ehtimistään
tilanteen mukaan.
Matkustajat usein omalla käyttäytymisellään myöhästyttävät kuljettajien aikatauluja.
Viivyttelevät matkustajat saavat ketjureaktiona toiset matkustajat myöhästelemään.autoilijoiden välinpitämättömyys ja suoranainen laiskuus, kun lunta tulee ja on ilmoitukset lumen aurauksesta,
niin autoilijat eivät jaksa huolehtia autojensa poistamisesta aurauksen tieltä.
Yksi ja toinen jättää autonsa kadun reunaan ja saa itse isot lumipenkat ympärilleen tai lähistöön.
Sitten itketään auton esille saamisesta ja ehkä lumikolhuistakin.
Oma vika, kun pitää olla emäsika ja huolimaton.
Minua raivostuttaa tällaiset lapatossuihmiset, jotka usein ja jatkuvasti ovat laiskoja ja välinpitämättömiä
kaikissakin asioissa, näin tuottaen harmeja toisille ja lisä kustannuksiakin kaikkeen.
Olisi ihan takulla helpompaa heillekin ajella ja parkkeerailla väljään aurattuun katureunukseen.
Jalankulkukin olisi helpompaa.
En jaksa ihan ratketa moisesta, mytta raivostuttaa, raivostuttaa.
Koskahan opitaan elämään joustavasti kaikissa toimissa. - näkkileipä
kulkuriini kirjoitti:
autoilijoiden välinpitämättömyys ja suoranainen laiskuus, kun lunta tulee ja on ilmoitukset lumen aurauksesta,
niin autoilijat eivät jaksa huolehtia autojensa poistamisesta aurauksen tieltä.
Yksi ja toinen jättää autonsa kadun reunaan ja saa itse isot lumipenkat ympärilleen tai lähistöön.
Sitten itketään auton esille saamisesta ja ehkä lumikolhuistakin.
Oma vika, kun pitää olla emäsika ja huolimaton.
Minua raivostuttaa tällaiset lapatossuihmiset, jotka usein ja jatkuvasti ovat laiskoja ja välinpitämättömiä
kaikissakin asioissa, näin tuottaen harmeja toisille ja lisä kustannuksiakin kaikkeen.
Olisi ihan takulla helpompaa heillekin ajella ja parkkeerailla väljään aurattuun katureunukseen.
Jalankulkukin olisi helpompaa.
En jaksa ihan ratketa moisesta, mytta raivostuttaa, raivostuttaa.
Koskahan opitaan elämään joustavasti kaikissa toimissa.Purnaaminen on hyväkin asia ja varsinkin näin kirjoitellen. Ei tarvitse kaikessa arvostelussaan tai mielenilmaisussaan rasittaa läheisiään, kun lataa tänne mieltä harmittavat asiat.
Voi tuoda esille yleisiäkin vaikeuksia ja hankaluuksia, jotka harmittavat. Saa purkaa mieltään.
Läheiset ottavat usein ne vakavammin kuin ulkopuoliset lukijat. - sumunainen
näkkileipä kirjoitti:
Purnaaminen on hyväkin asia ja varsinkin näin kirjoitellen. Ei tarvitse kaikessa arvostelussaan tai mielenilmaisussaan rasittaa läheisiään, kun lataa tänne mieltä harmittavat asiat.
Voi tuoda esille yleisiäkin vaikeuksia ja hankaluuksia, jotka harmittavat. Saa purkaa mieltään.
Läheiset ottavat usein ne vakavammin kuin ulkopuoliset lukijat.on todella kurjaa näiden uusien "säästölamppujen" kanssa, mikä kumman säästö, laitan valon päälle ja syttyy hitaasti ja sammutan, taas laitan päälle syttyy hitaasti, ei auta muu kuin pitää lamppu jatkuvasti päällä,
niin ei tarvitse odotella aina, aina, säästyykö jotain näin ollen, kysympä vaan. - mokomainen
sumunainen kirjoitti:
on todella kurjaa näiden uusien "säästölamppujen" kanssa, mikä kumman säästö, laitan valon päälle ja syttyy hitaasti ja sammutan, taas laitan päälle syttyy hitaasti, ei auta muu kuin pitää lamppu jatkuvasti päällä,
niin ei tarvitse odotella aina, aina, säästyykö jotain näin ollen, kysympä vaan.Tuli radiosta itsemurhista, ja tutkija lausui mielestäni aivan muuttuneen tulkinnan Jeesuksen kuolemasta,
hän sanoi, että Jeesuskin teki itsemurhan pelastaakseen ihmisiä.
Minusta tämä on outo tulkinta asiasta, koska Jeesus halusi täyttää Isänsä toiveen pelastaa ihmiskunta,
ja Pilatushan loppujen lopuksi antoi asian täyttyä siis oikeus antoi luvan.
Ei Jeesus itse mennyt ristille,
ja Hän muutamia kertoja toivoikin, ettei Hänen tarvitsisi lupausta täyttää.
En ihmettele enää, kuinka moninaiseksi asiat ovat jo aikojen alusta muuttuneet ihmisten niitä tulkitessa ja kirjoitellessaan omia tulkintojaan,
vain parasta on uskoa kuin lapsi, joka ei hae vastauksia ja mietteitä oman mielen mukaan, ja Jeesus sanookin,että uskokaa kuin lapsi uskoo ja luottaa. - näkkileipä
mokomainen kirjoitti:
Tuli radiosta itsemurhista, ja tutkija lausui mielestäni aivan muuttuneen tulkinnan Jeesuksen kuolemasta,
hän sanoi, että Jeesuskin teki itsemurhan pelastaakseen ihmisiä.
Minusta tämä on outo tulkinta asiasta, koska Jeesus halusi täyttää Isänsä toiveen pelastaa ihmiskunta,
ja Pilatushan loppujen lopuksi antoi asian täyttyä siis oikeus antoi luvan.
Ei Jeesus itse mennyt ristille,
ja Hän muutamia kertoja toivoikin, ettei Hänen tarvitsisi lupausta täyttää.
En ihmettele enää, kuinka moninaiseksi asiat ovat jo aikojen alusta muuttuneet ihmisten niitä tulkitessa ja kirjoitellessaan omia tulkintojaan,
vain parasta on uskoa kuin lapsi, joka ei hae vastauksia ja mietteitä oman mielen mukaan, ja Jeesus sanookin,että uskokaa kuin lapsi uskoo ja luottaa.harmittaa, kun näillä ei useinkaan ole tietoa ja tajua alueen elämän tyylistä.
Ovat just päässeet muuttamaan kaupungintaloon vuokralle ja ovat niin leveitä sitten autoissaan.
Pitää alkaa auton ikkunasta huutelemaan jalankulkijoille kuinka näiden pitäisi kulkea.
Eivät itse tiedä tuon taivaallista kulkemisesta sillä alueella, koska ovat just muuttaneita.
On vain leveiltävä siinä auton ratissa mänttinä.
Ihmettelen vain kuinka tällainen "hyvätuloinen" on saanut asunnon, mutta on heitä varmaan muitakin.
On ollut kautta aikain.
Ehkä luulee toisiakin kaupunkitalolaisiksi, joille voi heti huudella opetuksiaan.
En haluaa alentaa asukkaita, koska suurin osa osaa käyttäytyä ja elää sovussa kaikkien ja monenlaisten
asukkaiden kanssa.
Tuntuu pitkäaikaisesta alueen asukkaasta vain kurjalta tällainen "täydellisyys" ja luulevaisuus.
Kulkija voi olla jostain syystä kulkemassa juuri siinä. - kulkuriini
näkkileipä kirjoitti:
harmittaa, kun näillä ei useinkaan ole tietoa ja tajua alueen elämän tyylistä.
Ovat just päässeet muuttamaan kaupungintaloon vuokralle ja ovat niin leveitä sitten autoissaan.
Pitää alkaa auton ikkunasta huutelemaan jalankulkijoille kuinka näiden pitäisi kulkea.
Eivät itse tiedä tuon taivaallista kulkemisesta sillä alueella, koska ovat just muuttaneita.
On vain leveiltävä siinä auton ratissa mänttinä.
Ihmettelen vain kuinka tällainen "hyvätuloinen" on saanut asunnon, mutta on heitä varmaan muitakin.
On ollut kautta aikain.
Ehkä luulee toisiakin kaupunkitalolaisiksi, joille voi heti huudella opetuksiaan.
En haluaa alentaa asukkaita, koska suurin osa osaa käyttäytyä ja elää sovussa kaikkien ja monenlaisten
asukkaiden kanssa.
Tuntuu pitkäaikaisesta alueen asukkaasta vain kurjalta tällainen "täydellisyys" ja luulevaisuus.
Kulkija voi olla jostain syystä kulkemassa juuri siinä.Ikäihmisenä olen usein joutunut kiertämään jalkakäytävän huonot kohdat ajotien kautta.
Ajotiet ovat useimmin paremmassa kunnossa kuin kävelytiet.
Jos ajoteissä on suolaakin, ne ovat varmempia kävellä vaikka kenkille likaavia.
Tärkeää minulle on pysyä pystyssä, koska kaatuminen voi olla hyvinkin paha asia.
Usein vähempiliikenteisillä teillä autoilijat huomioivat tämän hyvin, on kaikessa aina poikkeuksia.
Itse, kun yrittää olla myös varovainen niin liikkuminen on sujunut niinkin.
Talviaika on erilaista aikaa kuin kesä.
Toisinaan lumikasoja on niin valtavasti, ettei voi muuta kuin mennä ajotien kautta. - hihhih hi
(((((( kirjoitti:
voi pyhä sylvi
- naurua vieläkin
hihhih hi kirjoitti:
voi pyhä sylvi
Pyhä sylvi piti mennä pilvin kasvatuksen perään
- sumunainen
kulkuriini kirjoitti:
Ikäihmisenä olen usein joutunut kiertämään jalkakäytävän huonot kohdat ajotien kautta.
Ajotiet ovat useimmin paremmassa kunnossa kuin kävelytiet.
Jos ajoteissä on suolaakin, ne ovat varmempia kävellä vaikka kenkille likaavia.
Tärkeää minulle on pysyä pystyssä, koska kaatuminen voi olla hyvinkin paha asia.
Usein vähempiliikenteisillä teillä autoilijat huomioivat tämän hyvin, on kaikessa aina poikkeuksia.
Itse, kun yrittää olla myös varovainen niin liikkuminen on sujunut niinkin.
Talviaika on erilaista aikaa kuin kesä.
Toisinaan lumikasoja on niin valtavasti, ettei voi muuta kuin mennä ajotien kautta.niin täälläkin mulla kulkeminen on melkein askel eteen, askel taakse, kun lumi haittaa ja tekee
kävelyn raskaaksi.
On vain lähdettävä aikaisemmin liikenteeseen ja ajalla kävelijänkin. Sama on autonkin kanssa.
Uusiksi menevät lähtö ja tuloajat ei voi mitään.
Mukavaa kuitenkin kunnon talvi, mutta kevät on sitten taas mylläkkäaikaa sohjoineen
ja kurineen. - routainen----
sumunainen kirjoitti:
niin täälläkin mulla kulkeminen on melkein askel eteen, askel taakse, kun lumi haittaa ja tekee
kävelyn raskaaksi.
On vain lähdettävä aikaisemmin liikenteeseen ja ajalla kävelijänkin. Sama on autonkin kanssa.
Uusiksi menevät lähtö ja tuloajat ei voi mitään.
Mukavaa kuitenkin kunnon talvi, mutta kevät on sitten taas mylläkkäaikaa sohjoineen
ja kurineen.Ehdottomat ihmiset ovat surkeuden huippuja.
Periaatteen ihmiset mukautumattomia hölmöjä.
Kalja kusettaa, mitä enemmän kaljaa sitä enemmän kusijoita. - näkkileipä
routainen---- kirjoitti:
Ehdottomat ihmiset ovat surkeuden huippuja.
Kalja kusettaa, mitä enemmän kaljaa sitä enemmän kusijoita.Naapuri kysyi vanhalta rouvalta: Mitä rouvalle nyt kuuluu?
Ihan hyvää, vastasi rouva, kädet vielä varastaisivat , mutta jalat eivät pakoon pysty. - jjoutava
routainen---- kirjoitti:
Ehdottomat ihmiset ovat surkeuden huippuja.
Kalja kusettaa, mitä enemmän kaljaa sitä enemmän kusijoita.oli helle ja hissi jumittu kerrosten väliin, ennenkuin huoltomies tuli pelastamaan olin janoissani juonut olutta kassistani sattumalta löytyneistä pulloista, kusettamaanhan se alkoi mutta onneksi ei
okset'maan huoltomies sai hissin senverran ylöspäin että oven yläreunasta pääsin kipuamaan pois sieltä. - näkkileipä
jjoutava kirjoitti:
oli helle ja hissi jumittu kerrosten väliin, ennenkuin huoltomies tuli pelastamaan olin janoissani juonut olutta kassistani sattumalta löytyneistä pulloista, kusettamaanhan se alkoi mutta onneksi ei
okset'maan huoltomies sai hissin senverran ylöspäin että oven yläreunasta pääsin kipuamaan pois sieltä.Surkeita ostajia sellaiset ihmiset, jotka availevat ja hypistelevät aluvaatteita, sukkapakkauksia,
lasten vaatteita, kosmetiikkatavaroita ym. ym.
Kaupassa on näyte tavarat esillä ja silti pitää mennä repimään auki pakkauksia ja laatikoita.
Todella typerää puuhaa. On kurja hakea sitten mahdollista ehjää ja siistiä pakkausta tämän sekamelskan
joukosta. Usein on kaikki pakkaukset revitty auki.
Ketkä tällaista tekevät? Ihan huvikseenko? - ryysistä kai
näkkileipä kirjoitti:
Surkeita ostajia sellaiset ihmiset, jotka availevat ja hypistelevät aluvaatteita, sukkapakkauksia,
lasten vaatteita, kosmetiikkatavaroita ym. ym.
Kaupassa on näyte tavarat esillä ja silti pitää mennä repimään auki pakkauksia ja laatikoita.
Todella typerää puuhaa. On kurja hakea sitten mahdollista ehjää ja siistiä pakkausta tämän sekamelskan
joukosta. Usein on kaikki pakkaukset revitty auki.
Ketkä tällaista tekevät? Ihan huvikseenko?harvemmin olen törmännyt tilanteeseen, että paljon olisi, mutta näytekappaleen puuttuessa voi tarvita nähdä esim. resorit miesten alusvaatteiden lahkeissa.
Ehkä ale saa aikaan etteivät pääse niin lähelle. Harmillista se tosiaankin on tietää enää kokoa, niistä pikkulapuista! - Eikä edes sada?
ryysistä kai kirjoitti:
harvemmin olen törmännyt tilanteeseen, että paljon olisi, mutta näytekappaleen puuttuessa voi tarvita nähdä esim. resorit miesten alusvaatteiden lahkeissa.
Ehkä ale saa aikaan etteivät pääse niin lähelle. Harmillista se tosiaankin on tietää enää kokoa, niistä pikkulapuista!Harmittaa, tänään ei tilaukseeni liittynyt pakkaspäivää, vaan samanlaista kuin eilinen, oli mukavaa ulkoilla ja saada liikettä kinttuihin.
Tänään piti kävellen mennä hakemaan auto huollosta n 2 km matka, en tarkene, harmittaa ja jos uskaltaudun lähtemään tuohon säähän voi tulla seurauksia, ikäviäkin, lapsena kun on kasvot paleltuneet kunnolla ovat ne edelleen arat.
Perhana, sanon vaan ja tilaan taksin! - Hyvä keino vinkiksi!
Eikä edes sada? kirjoitti:
Harmittaa, tänään ei tilaukseeni liittynyt pakkaspäivää, vaan samanlaista kuin eilinen, oli mukavaa ulkoilla ja saada liikettä kinttuihin.
Tänään piti kävellen mennä hakemaan auto huollosta n 2 km matka, en tarkene, harmittaa ja jos uskaltaudun lähtemään tuohon säähän voi tulla seurauksia, ikäviäkin, lapsena kun on kasvot paleltuneet kunnolla ovat ne edelleen arat.
Perhana, sanon vaan ja tilaan taksin!Sehän on koskeanan hengityksestä takaisin tullessani, mutta kasvot pelastuivat.
:) - sumunainen
Hyvä keino vinkiksi! kirjoitti:
Sehän on koskeanan hengityksestä takaisin tullessani, mutta kasvot pelastuivat.
:)olen myös kasvoni lapsena palelluttanut ja kärsin myös pakkasesta vaikka muuten pärjäisin
kovemmassakin pakkasessa.
Huivi ei oikein auta, kun hengitys kosteuttaa sen ja näin pakkanen saa otteen kasvoihin.
Pakkasen pahasti puremat kasvot ja yllensäkin varpaat, sormet ovat todella herkät aina palelemaan.
Ei ole mitenkään hauska asia. - pimitystä
sumunainen kirjoitti:
olen myös kasvoni lapsena palelluttanut ja kärsin myös pakkasesta vaikka muuten pärjäisin
kovemmassakin pakkasessa.
Huivi ei oikein auta, kun hengitys kosteuttaa sen ja näin pakkanen saa otteen kasvoihin.
Pakkasen pahasti puremat kasvot ja yllensäkin varpaat, sormet ovat todella herkät aina palelemaan.
Ei ole mitenkään hauska asia.Harmittaa, kun kaikkia pikkumenoja, monistuslaskuja ym. ei millään asiakas pysty tarkastamaan.
Ne yleensä lasketaan mukamas "turhanpäiväisiksi" menoiksi ja nipottamisiksi, mutta minä
kaikessa kuitenkin joudun omastani maksamaan nämä "pikku menot".
Pienistä monistusmenoistakin saadaan aikaiseksi loppusummana melkoinen lasku.
Pienistä pisaroistakin se iso vesi syntyy. - kurjasta selvinnyt
pimitystä kirjoitti:
Harmittaa, kun kaikkia pikkumenoja, monistuslaskuja ym. ei millään asiakas pysty tarkastamaan.
Ne yleensä lasketaan mukamas "turhanpäiväisiksi" menoiksi ja nipottamisiksi, mutta minä
kaikessa kuitenkin joudun omastani maksamaan nämä "pikku menot".
Pienistä monistusmenoistakin saadaan aikaiseksi loppusummana melkoinen lasku.
Pienistä pisaroistakin se iso vesi syntyy.Harmittaa, kun kaikkialla kirjoitellaan vain uskottomuudesta naisten ja miesten.
Ollaan uskottomia vaimoille, miehet miehille ja ehkä jo naisetkin naisille.
Sitten riehutaan mustasukkaisina joka puolella ikävinkin seurauksin.
Eihän tällaiselle elämälle ole kestävyyttä alkuunkaan.
Miksi me aina vain sitten uskomme näitä uskottomia miehiä ja naisia, tätä minä en käsitä.
Näinhän kierre vain jatkuu.
"Kerrasta poikki sanon suoraan sen, sä jos toisien kanssa vain meet", lauletaan laulussa.
Nämä uskottomat surkimukset pitää laittaa aisoihin, eikä mennä sellaisten kanssa, jos haluaa reiluutta
itselleen.
Sitten ei auta itkeä, kun itse mokaa luottamalla. Kerran uskoton aina uskoton, näin se menee.
Tämä pitää vain tajuta. Esimerkkejä on pilvin pimein.
Kaikki seksissä on niin helppoa nykyisin. Naiset ei välitä, ja miehet ei välitä senkään vertaa.
Ollaan valmiina heti tilaisuuden tullen, ei tautipelkokaan auta. - munannut
kurjasta selvinnyt kirjoitti:
Harmittaa, kun kaikkialla kirjoitellaan vain uskottomuudesta naisten ja miesten.
Ollaan uskottomia vaimoille, miehet miehille ja ehkä jo naisetkin naisille.
Sitten riehutaan mustasukkaisina joka puolella ikävinkin seurauksin.
Eihän tällaiselle elämälle ole kestävyyttä alkuunkaan.
Miksi me aina vain sitten uskomme näitä uskottomia miehiä ja naisia, tätä minä en käsitä.
Näinhän kierre vain jatkuu.
"Kerrasta poikki sanon suoraan sen, sä jos toisien kanssa vain meet", lauletaan laulussa.
Nämä uskottomat surkimukset pitää laittaa aisoihin, eikä mennä sellaisten kanssa, jos haluaa reiluutta
itselleen.
Sitten ei auta itkeä, kun itse mokaa luottamalla. Kerran uskoton aina uskoton, näin se menee.
Tämä pitää vain tajuta. Esimerkkejä on pilvin pimein.
Kaikki seksissä on niin helppoa nykyisin. Naiset ei välitä, ja miehet ei välitä senkään vertaa.
Ollaan valmiina heti tilaisuuden tullen, ei tautipelkokaan auta.surkeasti samanmoiseen eksynyt, mutta ajoissa perunut
- näkkileipä
munannut kirjoitti:
surkeasti samanmoiseen eksynyt, mutta ajoissa perunut
Mietin nykyajan elämän tarkoitusta, mitä se on. Aviossakin ollessa, toinen repii itsestään kaiken,
ihan sairaaseen väsymiseen asti vain saadakseen perheelle isomman asunnon, isomman auton,
isommat juhlimispuitteet.
Mitä arvoa sillä on sitten, kun toinen kyllästyy puurtamiseen ja lähtee.
Kaikki jaetaan vaikka toinen on puurtanut kaiken eteen ja saa sitten mitä saa.
Moni ei eroillessaan ota huomioon näitä ikäviä tosiasioita, kun on vain ihastunut tai kyllästynyt.
Oikeusasioihin menee melkoinen potti näissä asioissa. Siitä rahamäärästä ei hyödy kumpikaan vaan ainoastaan asianajajat. Eroista tulee monenlaiset sotkut. Ei vain välirikkoharmit vaan kaikki surkeudet. - valivalivali
näkkileipä kirjoitti:
Mietin nykyajan elämän tarkoitusta, mitä se on. Aviossakin ollessa, toinen repii itsestään kaiken,
ihan sairaaseen väsymiseen asti vain saadakseen perheelle isomman asunnon, isomman auton,
isommat juhlimispuitteet.
Mitä arvoa sillä on sitten, kun toinen kyllästyy puurtamiseen ja lähtee.
Kaikki jaetaan vaikka toinen on puurtanut kaiken eteen ja saa sitten mitä saa.
Moni ei eroillessaan ota huomioon näitä ikäviä tosiasioita, kun on vain ihastunut tai kyllästynyt.
Oikeusasioihin menee melkoinen potti näissä asioissa. Siitä rahamäärästä ei hyödy kumpikaan vaan ainoastaan asianajajat. Eroista tulee monenlaiset sotkut. Ei vain välirikkoharmit vaan kaikki surkeudet.myynnistä harmittaa. Olen tottunut käyttämään sopivaa salvaa, voidetta tai lääkettä niin
jossain vaiheessa se poistetaan myynnistä.
Nykyisin on vaihtolääkkeitä, mutta usein niissä on joku huonommin kuin käyttämässäni lääkkeessä.
On purkki vaikeampi avata, tabletti vaikeampi puolittaa ja tunnistettavuus huonompi.
Salvoissa ja voiteissa ei usein edes löydä yhtä hyvää tuotetta. Onko moinen loppuminen hinnan
vai minkä syy ja kuka sen loppumismääräyksen antaa. Aika ikävää käyttäjälle tällainen asia. - näkkileipä
valivalivali kirjoitti:
myynnistä harmittaa. Olen tottunut käyttämään sopivaa salvaa, voidetta tai lääkettä niin
jossain vaiheessa se poistetaan myynnistä.
Nykyisin on vaihtolääkkeitä, mutta usein niissä on joku huonommin kuin käyttämässäni lääkkeessä.
On purkki vaikeampi avata, tabletti vaikeampi puolittaa ja tunnistettavuus huonompi.
Salvoissa ja voiteissa ei usein edes löydä yhtä hyvää tuotetta. Onko moinen loppuminen hinnan
vai minkä syy ja kuka sen loppumismääräyksen antaa. Aika ikävää käyttäjälle tällainen asia.suututtaa nämä juoma pullot, kun niissä pohja on tehty epätasaiseksi ja keikkuvaksi, kun jääkaapissa
on ritilä, ei pullo pysy millään pystyssä,
on sitten aina inhottava tasapainon hakeminen pullolle, en käsitä, miksi tasapohja on muutettu tällaiseksi,
onko mahdollisesti vähän vähemmän juomaa, vai miksi. - suola-astia
näkkileipä kirjoitti:
suututtaa nämä juoma pullot, kun niissä pohja on tehty epätasaiseksi ja keikkuvaksi, kun jääkaapissa
on ritilä, ei pullo pysy millään pystyssä,
on sitten aina inhottava tasapainon hakeminen pullolle, en käsitä, miksi tasapohja on muutettu tällaiseksi,
onko mahdollisesti vähän vähemmän juomaa, vai miksi.tämä lääkärin toiminta, kuinka näissä työn hauissa ollaan näin leväperäisiä, kun tavallinen
mattimeikäläinen menee hakemaan vaikka siivoustyötä otetaan kaikki mahdollinen ja mahdotonkin
( kauneus, terveys ym.) esille ja evätään jo ihan pienestäkin syystä, kun työnantaja ei ole tyytyväinen
vaikka pukeutumiseen tai muuhun henkilökohtaiseen juttuun.
Ihmettelen todella näitä työnhakuasioita muutenkin kuin vain terveydenhuollossa.
Tämä työntekijä on ollut hyväoppinen ja älykäs, mutta miksi ei ole päässyt lääkärioppiin.
Onko siellä arvokysymys taas vuorostaan, siis syntyperä pitää olla jotain tai suku. - myntteri
suola-astia kirjoitti:
tämä lääkärin toiminta, kuinka näissä työn hauissa ollaan näin leväperäisiä, kun tavallinen
mattimeikäläinen menee hakemaan vaikka siivoustyötä otetaan kaikki mahdollinen ja mahdotonkin
( kauneus, terveys ym.) esille ja evätään jo ihan pienestäkin syystä, kun työnantaja ei ole tyytyväinen
vaikka pukeutumiseen tai muuhun henkilökohtaiseen juttuun.
Ihmettelen todella näitä työnhakuasioita muutenkin kuin vain terveydenhuollossa.
Tämä työntekijä on ollut hyväoppinen ja älykäs, mutta miksi ei ole päässyt lääkärioppiin.
Onko siellä arvokysymys taas vuorostaan, siis syntyperä pitää olla jotain tai suku.puhelinlaskussa elisalla, kun ovat muuttaneet maksupäiväksi 28 päivän, ihanko tarkoituksella saada
korkoja myöhästyneistä kuukauden loppupäivistä,
palkka-eläke ym maksuuntulopäivät ovat yleensä 30 tai 22 päivä, jos vielä tulee pyhiä väliin elisa
saa aika monelta päivältä rästiin jääneiden laskujen korkoja,
harmittaa tällainen omapäinen muuttaminen, ei sitten asiakas millään saa muuttaa maksupäivää itselleen
sopivaksi, mutta elisa muuttelee päiviä oman mielensä mukaan. - rix-rax
myntteri kirjoitti:
puhelinlaskussa elisalla, kun ovat muuttaneet maksupäiväksi 28 päivän, ihanko tarkoituksella saada
korkoja myöhästyneistä kuukauden loppupäivistä,
palkka-eläke ym maksuuntulopäivät ovat yleensä 30 tai 22 päivä, jos vielä tulee pyhiä väliin elisa
saa aika monelta päivältä rästiin jääneiden laskujen korkoja,
harmittaa tällainen omapäinen muuttaminen, ei sitten asiakas millään saa muuttaa maksupäivää itselleen
sopivaksi, mutta elisa muuttelee päiviä oman mielensä mukaan.Paljon on kadulla kulkemassa äitejä ja isiä, isovanhempiakin, jotka vetävät pientä lasta pulkassa ja
itse kävelevät reippaasti.
Kylmä luukkumisviima tulee pulkkaan ja kummalla on kylmempi. Kysyn vaan. - Atolfia
rix-rax kirjoitti:
Paljon on kadulla kulkemassa äitejä ja isiä, isovanhempiakin, jotka vetävät pientä lasta pulkassa ja
itse kävelevät reippaasti.
Kylmä luukkumisviima tulee pulkkaan ja kummalla on kylmempi. Kysyn vaan.törmännyt ongelmaan, johon minä jo kaksi kertaa olen langennut? Ennen oli ruokasuudapurkki aivan eri näköinen kuin leivinjauhepurkki. Nyt ne ovat just samannäköisiä ja samankokoisia.
Minä jo kerran olin siirtänyt suudapurkin taaemmaksi maustelaatikossa, mutta nyt se oli jostain syystä tämän joululeivonnaisten yhteydessä siirtynyt eteen ja niin hän minä, tutkimatta purkkia sen kummempaa, laitoin kakkuun suudaa, kun sen piti olla leivinjauhetta.
Onneksi huomasin, kun olin laittamassa täytekaakkutaikinaan samastapurkista. satuin vilkaisemaan kirjoitusta ja että minua harmitti.
No, ei tuo kuiva kakku pilalle mennyt, hieman on eri makuinen ja eri värinen, mutta hyvinpä tuo ukolle maistui. Ison loven teki kakkuun.
Kaikkea sitä tekevälle sattuu, mutta sanotaan, että värssyn päivässä viisastuu. Ehkä muistan ensi kerralla lueskella purkkien kylkiä tai sitten en. - hjuva hjuva
Atolfia kirjoitti:
törmännyt ongelmaan, johon minä jo kaksi kertaa olen langennut? Ennen oli ruokasuudapurkki aivan eri näköinen kuin leivinjauhepurkki. Nyt ne ovat just samannäköisiä ja samankokoisia.
Minä jo kerran olin siirtänyt suudapurkin taaemmaksi maustelaatikossa, mutta nyt se oli jostain syystä tämän joululeivonnaisten yhteydessä siirtynyt eteen ja niin hän minä, tutkimatta purkkia sen kummempaa, laitoin kakkuun suudaa, kun sen piti olla leivinjauhetta.
Onneksi huomasin, kun olin laittamassa täytekaakkutaikinaan samastapurkista. satuin vilkaisemaan kirjoitusta ja että minua harmitti.
No, ei tuo kuiva kakku pilalle mennyt, hieman on eri makuinen ja eri värinen, mutta hyvinpä tuo ukolle maistui. Ison loven teki kakkuun.
Kaikkea sitä tekevälle sattuu, mutta sanotaan, että värssyn päivässä viisastuu. Ehkä muistan ensi kerralla lueskella purkkien kylkiä tai sitten en.'värssyn päivässä viisastuu' heheeheh.
Taas on paivä pelastettu, en tuota ollu kuullu ennemmin mutta aina kannattaa lueskella näitä ketjuja, heh. - näkkileipä
hjuva hjuva kirjoitti:
'värssyn päivässä viisastuu' heheeheh.
Taas on paivä pelastettu, en tuota ollu kuullu ennemmin mutta aina kannattaa lueskella näitä ketjuja, heh.On usein aika samaa näköä, ja näin hämäräsokeana on vaikea nähdä ja huomata.
Lääkepurkkien ja tablettien kanssa on myös aika vaikeaa huomata ellei ole tarkkana.
Taas harmittaa, kun ei yhtään oikeaa numeroa ollut lotossa.
Ostin aurinkovalolampun ja nyt olen ymmälläni, kun kaikkia ojeen mukaisia kirjaimia en löydä,
ja sekin harmittaa, kun kuitenkin niin valtavasti on annettu jos jonkinlaisia neuvoja sivutolkulla,
enkä minä onneton saa kuitenkaan oikein selville niistä kelloasetusta, kun nämä kirjaimet puuttuvat
juuri aika asetuksesta.
Aikojen asettamiset ovat usein monimutkaisia. - maxiewell
näkkileipä kirjoitti:
On usein aika samaa näköä, ja näin hämäräsokeana on vaikea nähdä ja huomata.
Lääkepurkkien ja tablettien kanssa on myös aika vaikeaa huomata ellei ole tarkkana.
Taas harmittaa, kun ei yhtään oikeaa numeroa ollut lotossa.
Ostin aurinkovalolampun ja nyt olen ymmälläni, kun kaikkia ojeen mukaisia kirjaimia en löydä,
ja sekin harmittaa, kun kuitenkin niin valtavasti on annettu jos jonkinlaisia neuvoja sivutolkulla,
enkä minä onneton saa kuitenkaan oikein selville niistä kelloasetusta, kun nämä kirjaimet puuttuvat
juuri aika asetuksesta.
Aikojen asettamiset ovat usein monimutkaisia.Paljon oikeusjutuissa sattuu vääriä tuomioita, mutta ne jätetään korjaamatta monistakin syistä.
Yksi syy on, ettei pystytä hakemaan väärin päätöksin korvausta saaneelta maksuja takaisin.
Ne joutuisivat palauttamaan monien vuosienkin perästä.
Konkkurssituomiot ovat jälkikäteen löydettyjen paperien, laskujen, virheiden, valheiden, perättömien velkakirjojen ja tuomareidenkin taitamattomuutta jääneet huomioimatta.
Euroopan ihmisoikeustuomioistuin (EIT) on antanut Suomelle langettavia päätöksiä oikeudenkäyntien
eurooppalaisesta vaatimusten täyttämättömyydestä.
Ihmisoikeuksiin kuuluu, että tietoiset virheet nopeasti korjataan ja epäillyt virheet selvitetään
viivyttelemättä. - mokomainen
maxiewell kirjoitti:
Paljon oikeusjutuissa sattuu vääriä tuomioita, mutta ne jätetään korjaamatta monistakin syistä.
Yksi syy on, ettei pystytä hakemaan väärin päätöksin korvausta saaneelta maksuja takaisin.
Ne joutuisivat palauttamaan monien vuosienkin perästä.
Konkkurssituomiot ovat jälkikäteen löydettyjen paperien, laskujen, virheiden, valheiden, perättömien velkakirjojen ja tuomareidenkin taitamattomuutta jääneet huomioimatta.
Euroopan ihmisoikeustuomioistuin (EIT) on antanut Suomelle langettavia päätöksiä oikeudenkäyntien
eurooppalaisesta vaatimusten täyttämättömyydestä.
Ihmisoikeuksiin kuuluu, että tietoiset virheet nopeasti korjataan ja epäillyt virheet selvitetään
viivyttelemättä.minua harmittaa, kun toisilla lehdillä on aivan outoja ja sekaisia laskutustyylejä,
niillä ei ole selvästi laskuissa lehdennumeroa, josta laskutetaan ja on useita numeroita samassa
laskussa, eikä niin, että tulisi vain karhulasku maksamatta jääneestä numerosta, näin olisi selvintä
tietää mikä lehdennumero on unohtunut.
Sitten mietin näitä arpa-asioita, kuinka ne oikein toimivat, kun tuntuu tarkoituskin olevan, että
asiakas unohtaa ne päivämäärät ym. asiat. - xxxxxx8
mokomainen kirjoitti:
minua harmittaa, kun toisilla lehdillä on aivan outoja ja sekaisia laskutustyylejä,
niillä ei ole selvästi laskuissa lehdennumeroa, josta laskutetaan ja on useita numeroita samassa
laskussa, eikä niin, että tulisi vain karhulasku maksamatta jääneestä numerosta, näin olisi selvintä
tietää mikä lehdennumero on unohtunut.
Sitten mietin näitä arpa-asioita, kuinka ne oikein toimivat, kun tuntuu tarkoituskin olevan, että
asiakas unohtaa ne päivämäärät ym. asiat.harmittaa, kun kävin katastamassa näitä sivuja, täynnä ihmeellisten ihmisten keksimiä kuvia itsestään,
ei näytettyjä kuvia, toiset kunnollisiakin, mutta sitten nämä vastaukset kaverihakuihin, ei rehellisesti
omaa nimeä, ei ikää ja kaikenlaista muutakin valhetta.
Toiset hakevat ihan irvokkaastikin vain sexikaveria ja ehkä etupäässä nuorempia.
On todella harhaanjohtavaa touhuilua ja umpimähkäistä yritystä saada jotain "lankaan" monellakin
tavoitteella.
Todella tuli huono olo ajatellen nuoriakin. Ikäraja on, mytta eihän sitä kukaan valvo.
Tulee sitten kaikkien kiertolaisia täältäkin, kaikenlaisista taudeista puhumattakaan. - höh höh !
xxxxxx8 kirjoitti:
harmittaa, kun kävin katastamassa näitä sivuja, täynnä ihmeellisten ihmisten keksimiä kuvia itsestään,
ei näytettyjä kuvia, toiset kunnollisiakin, mutta sitten nämä vastaukset kaverihakuihin, ei rehellisesti
Toiset hakevat ihan irvokkaastikin vain sexikaveria ja ehkä etupäässä nuorempia.
On todella harhaanjohtavaa touhuilua ja umpimähkäistä yritystä saada jotain "lankaan" monellakin
tavoitteella.
Todella tuli huono olo ajatellen nuoriakin. Ikäraja on, mytta eihän sitä kukaan valvo.
Tulee sitten kaikkien kiertolaisia täältäkin, kaikenlaisista taudeista puhumattakaan.Missä sellaista olet nähnyt! Ei tämä ole mikään deittipalsta. Ei alkuunkaan. Kunnon ihmiset keskustelevat eri asioista, taitaa olla mielikuvituksen tuotosta tuollainen. Ikinä en ole huomannut sellaista!!!
- suola-astia
xxxxxx8 kirjoitti:
harmittaa, kun kävin katastamassa näitä sivuja, täynnä ihmeellisten ihmisten keksimiä kuvia itsestään,
tavoitteella.
Tulee sitten kaikkien kiertolaisia täältäkin, kaikenlaisista taudeista puhumattakaan.Harmittaa yleensäkin, kun kävin niissä ja sitten tässä 70 catissa, ettei siellä ole minkäänlaista tolkkua
keskusteluun, kaikki vain kiireesti kirjoittavat, kuin kilpaa, kaiken näköistä hölynpölyä.
Täältäkin vain huonon olon saa.
Empä enää yritäkään avata. - löytänyt+
suola-astia kirjoitti:
Harmittaa yleensäkin, kun kävin niissä ja sitten tässä 70 catissa, ettei siellä ole minkäänlaista tolkkua
keskusteluun, kaikki vain kiireesti kirjoittavat, kuin kilpaa, kaiken näköistä hölynpölyä.
Täältäkin vain huonon olon saa.
Empä enää yritäkään avata.Metsä vastaa niinkuin huutaa, ja huutosi taitaa olla vain valitusta ja pettymystä! Aloita toisella tavalla, avoimin mielin ilman ennakkoluuloja:D
- suola-astia
löytänyt+ kirjoitti:
Metsä vastaa niinkuin huutaa, ja huutosi taitaa olla vain valitusta ja pettymystä! Aloita toisella tavalla, avoimin mielin ilman ennakkoluuloja:D
Ei voi ennakkoluuloista kirjoitella, kun on käynyt kokeilemassa, eikä mitään tolkkua sekaisesta
kirjoittelusta löydy. :)):))) Näitä hymiöitä vain ja ilman tolkkua niitäkin.
Harmi, kun pitää moisella lailla purkaa itseään. Kyllä paperiakin moiseen löytyy. Ei enempää
siihen tarvita. - vakavana
suola-astia kirjoitti:
Ei voi ennakkoluuloista kirjoitella, kun on käynyt kokeilemassa, eikä mitään tolkkua sekaisesta
kirjoittelusta löydy. :)):))) Näitä hymiöitä vain ja ilman tolkkua niitäkin.
Harmi, kun pitää moisella lailla purkaa itseään. Kyllä paperiakin moiseen löytyy. Ei enempää
siihen tarvita.Ei hymiöillä voi kirjottaa
- suola-astia
vakavana kirjoitti:
Ei hymiöillä voi kirjottaa
ei voi kirjoittaa ainakaan ajatuksiaan
- marjamamma
suola-astia kirjoitti:
ei voi kirjoittaa ainakaan ajatuksiaan
Ihmiset tahtovat kaikenlaista,
vieraita tavaroita, vieraita maita.
Pian ovat kaapit täynnä kamaa.
Elämä on kuitenkin yhtä ja samaa.
Iloon ei tarpeen tavaraa hankkia.
Onneen ei tarvita edes pankkia. - mokomainen
marjamamma kirjoitti:
Ihmiset tahtovat kaikenlaista,
vieraita tavaroita, vieraita maita.
Pian ovat kaapit täynnä kamaa.
Elämä on kuitenkin yhtä ja samaa.
Iloon ei tarpeen tavaraa hankkia.
Onneen ei tarvita edes pankkia.Ihmetyttää, kun talossa on eletty vuosia suht`koht`normaalin rauhallisesti, sitten tulee
uusi tai uusia asukkaita, jotka alkavat valittamaan ja nipottamaan siitä ja tästä asiasta, etupäässä
häirinnöistä ja kolinoista, joista ei aikaisemmin kukaan ole ollut häiriintynyt.
Näin vähitelle ovat saaneet talon entiset asukkaat pelkäämään ja jännittämään omiakin
touhujaan liiallisiksi, vaikka ne ovat olleet ihan tavanomaisia elämisen touhuja.
Näin taloon ovat uudet asukkaat saaneet aikaiseksi ennennäkemätöntä tyytymättömyyttä ja
eripuraa ja pelkoa.
Miksi, kysyn vaan. Mikseivät alkuperäsiset, kauan talossa asuneet asukkaat uskalla tai halua
sanoa, että ennenkin on asuttu tässä talossa, että jos ei uusille kelpaa niin teidän pitää yrittää
sopeutua tai muuttaa pois.
Usein kuitenkin joko olla luullen tai pelosta itse syypäitä tai vain haluamatta riidellä mukaudutaan
uusien vaatimuksiin ja annetaan eripuran ja hankaluuden jatkua.
Nämä uudet ovat muuttaneet maaseudun hiljaisuudesta tänne, niin
kerrostalossa ei millään voi olla täydellistä hiljaisuutta, aina on joku touhuamassa ja kulkemassa.
Siksi jokaisen muuttajan pitäisi miettiä minne muuttaa jo heti asuntoa hakiessaan, jos on hiljaisuutta
ja rauhaa vaativa. Ihan samoin, kun asunnonhaussa katsotaan liikkumismahdollisuudet ym.
On vain niin kurjan ajattelemattomia muuttajia, jotka eivät asioita mieti ja sitten vain syyttävät
ja jopa panettelevatkin toisia asukkaita ja saavat niin eripuraa kylvettyä.
Varmaan monissa taloissa kenkä puristaa juuri näistä nipottajista lähtevänä. - kulkuriini
mokomainen kirjoitti:
Ihmetyttää, kun talossa on eletty vuosia suht`koht`normaalin rauhallisesti, sitten tulee
uusi tai uusia asukkaita, jotka alkavat valittamaan ja nipottamaan siitä ja tästä asiasta, etupäässä
häirinnöistä ja kolinoista, joista ei aikaisemmin kukaan ole ollut häiriintynyt.
Näin vähitelle ovat saaneet talon entiset asukkaat pelkäämään ja jännittämään omiakin
touhujaan liiallisiksi, vaikka ne ovat olleet ihan tavanomaisia elämisen touhuja.
Näin taloon ovat uudet asukkaat saaneet aikaiseksi ennennäkemätöntä tyytymättömyyttä ja
eripuraa ja pelkoa.
Miksi, kysyn vaan. Mikseivät alkuperäsiset, kauan talossa asuneet asukkaat uskalla tai halua
sanoa, että ennenkin on asuttu tässä talossa, että jos ei uusille kelpaa niin teidän pitää yrittää
sopeutua tai muuttaa pois.
Usein kuitenkin joko olla luullen tai pelosta itse syypäitä tai vain haluamatta riidellä mukaudutaan
uusien vaatimuksiin ja annetaan eripuran ja hankaluuden jatkua.
Nämä uudet ovat muuttaneet maaseudun hiljaisuudesta tänne, niin
kerrostalossa ei millään voi olla täydellistä hiljaisuutta, aina on joku touhuamassa ja kulkemassa.
Siksi jokaisen muuttajan pitäisi miettiä minne muuttaa jo heti asuntoa hakiessaan, jos on hiljaisuutta
ja rauhaa vaativa. Ihan samoin, kun asunnonhaussa katsotaan liikkumismahdollisuudet ym.
On vain niin kurjan ajattelemattomia muuttajia, jotka eivät asioita mieti ja sitten vain syyttävät
ja jopa panettelevatkin toisia asukkaita ja saavat niin eripuraa kylvettyä.
Varmaan monissa taloissa kenkä puristaa juuri näistä nipottajista lähtevänä.Kuinka autoilijat nykyisin voivat olla niin jämähtäneitä ajatuksen juoksussaan kesäkeliin, että
eivät millään pysty tajuamaan , että talvikeli on eri keli kuin kesäkeli,
ja ei oikeastaan koskaan tajuta sitä välimatkaa, ajetaan maantieliikenteessäkin kuin oltaisiin
vain lähiliikenteessä ja ihan vain kaupunkiajossa,
ja autotoa ajetaan melkein puskuripuskurissa ja sitten itketään ja riidellään, kun kolarissa ollaan.
Harmittaa, kun enimmäkseen aina toisena osapuolena näissä kolareissa on asiaan kuulumaton osapuoli.
Surkeuden surkeutta tällaista osaamatonta ajoa, kun näkee moista tietää tyhmät ovat taas
lähteneet ajelemaan. - myntteri
kulkuriini kirjoitti:
Kuinka autoilijat nykyisin voivat olla niin jämähtäneitä ajatuksen juoksussaan kesäkeliin, että
eivät millään pysty tajuamaan , että talvikeli on eri keli kuin kesäkeli,
ja ei oikeastaan koskaan tajuta sitä välimatkaa, ajetaan maantieliikenteessäkin kuin oltaisiin
vain lähiliikenteessä ja ihan vain kaupunkiajossa,
ja autotoa ajetaan melkein puskuripuskurissa ja sitten itketään ja riidellään, kun kolarissa ollaan.
Harmittaa, kun enimmäkseen aina toisena osapuolena näissä kolareissa on asiaan kuulumaton osapuoli.
Surkeuden surkeutta tällaista osaamatonta ajoa, kun näkee moista tietää tyhmät ovat taas
lähteneet ajelemaan.Yleisissä asuntoremonteissa ei asukas pysty tarkistamaan asuntonsa kohdalle tulleiden
tarvike menojen kustannuksia,
remontista tulee tietoon vain kokonaissumma, jonka kaikki asukkaat maksavat yhteissummana,
yksittäisen huoneiston kohdalta ei putkiremontin menoja anneta,
eikä muutenkaan asukkaalle esitetä laskutietoja.
Mielestäni tämä on aika outoa toimintaa, koska asukkaalla on maksajan osa oman asuntonsa osalta. - pilvi*
myntteri kirjoitti:
Yleisissä asuntoremonteissa ei asukas pysty tarkistamaan asuntonsa kohdalle tulleiden
tarvike menojen kustannuksia,
remontista tulee tietoon vain kokonaissumma, jonka kaikki asukkaat maksavat yhteissummana,
yksittäisen huoneiston kohdalta ei putkiremontin menoja anneta,
eikä muutenkaan asukkaalle esitetä laskutietoja.
Mielestäni tämä on aika outoa toimintaa, koska asukkaalla on maksajan osa oman asuntonsa osalta.Tulinpa oikeaan paikkaan, että ottaa päähän tuon juonin kummallisuuder! Pienellä määrällä kun tehdään kymmeniä vuosia kestävä rahanuotta , niin sitten naidaan rístiin rastiin, ja taas sama kuvio on menossa ....... kuka saikaan taas houkuteltua katsomaan ....se loppu nyt!
Huonoja käsikirjoittajia iso liuta - kulkuriini
pilvi* kirjoitti:
Tulinpa oikeaan paikkaan, että ottaa päähän tuon juonin kummallisuuder! Pienellä määrällä kun tehdään kymmeniä vuosia kestävä rahanuotta , niin sitten naidaan rístiin rastiin, ja taas sama kuvio on menossa ....... kuka saikaan taas houkuteltua katsomaan ....se loppu nyt!
Huonoja käsikirjoittajia iso liutaKyllästyin jo alkumetreillä kauniisiin ja rohkeisiin, kun kaikki oli samaa juonijauhamista.
En myöskään jaksanut istua televisiota katsomassa muutenkaan, vain odotellen jotain hyvää ja kiinnostavaa.
Jotain ohjelmanumeroa aloin katsomaan, niin lopussa se lopahti tosi huonoon juttuun.
Monta vuotta vain radio on pysynyt vahtelemisensa vuoksi ja myös sitomattomana kotihommiin. - suola-astia
kulkuriini kirjoitti:
Kyllästyin jo alkumetreillä kauniisiin ja rohkeisiin, kun kaikki oli samaa juonijauhamista.
En myöskään jaksanut istua televisiota katsomassa muutenkaan, vain odotellen jotain hyvää ja kiinnostavaa.
Jotain ohjelmanumeroa aloin katsomaan, niin lopussa se lopahti tosi huonoon juttuun.
Monta vuotta vain radio on pysynyt vahtelemisensa vuoksi ja myös sitomattomana kotihommiin.miksi minusta tuntuu siltä, että pesuaineet ovat jollainlailla huonontuneet, kun siivoan niin kohta
tuntuu lika taas olevan, siis ennen pinta esm. lavuaarissa pysui kirkkaana ja puhtaan näköisenä kauemmin,
pesuaine sai pinnan pysymään puhtaana kauemmin, siis esti lian heti kiinnitymästä pintaan. - mokomainen
suola-astia kirjoitti:
miksi minusta tuntuu siltä, että pesuaineet ovat jollainlailla huonontuneet, kun siivoan niin kohta
tuntuu lika taas olevan, siis ennen pinta esm. lavuaarissa pysui kirkkaana ja puhtaan näköisenä kauemmin,
pesuaine sai pinnan pysymään puhtaana kauemmin, siis esti lian heti kiinnitymästä pintaan.Minua harmittaa niin turkasesti, kun aina käydessäni jossain asioimassa tai vain kaupassakin, niin
aina unohdan jotain.
Menen esm. kauppaan ostoksille ja olen laittanut ostoslistan ostettavista ja muistakin asioista.
Sitten yllätys yllätys, olen unohtanut listan kotiin. Yritän muistella listan asioita ja menen kotiin,
niin eikös vain kaikista tärkein asia tai ostos olekin unohtunut.
Siis näistä unohduksista tulee aikamoinen lisätyö vanhemmalle ihmiselle. Joku ihmettelee, että eihän
sinulla enää töitä paljoa ole, mutta kaikki on niin hidasta ja unoduksia tulee, niin kyllä töitä piisaa. - suola-astia
mokomainen kirjoitti:
Minua harmittaa niin turkasesti, kun aina käydessäni jossain asioimassa tai vain kaupassakin, niin
aina unohdan jotain.
Menen esm. kauppaan ostoksille ja olen laittanut ostoslistan ostettavista ja muistakin asioista.
Sitten yllätys yllätys, olen unohtanut listan kotiin. Yritän muistella listan asioita ja menen kotiin,
niin eikös vain kaikista tärkein asia tai ostos olekin unohtunut.
Siis näistä unohduksista tulee aikamoinen lisätyö vanhemmalle ihmiselle. Joku ihmettelee, että eihän
sinulla enää töitä paljoa ole, mutta kaikki on niin hidasta ja unoduksia tulee, niin kyllä töitä piisaa.Minä en voi ymmärtää, mikä on lakien laatimisen perusta, kun niissä ei enää ole mitään tolkkua.
Laki julkaistaan ja kohta huomataan puute tai lain huonous ja toimimattomuus.
Sitten sivuun laaditaan toinen laki edellistä lakia täydentämään tai oikaisemaan.
Näin tulee valtava sekamelskainen monen lain paljous, joita sitten voidaan lukea monella tavalla.
Jumalan kymmenen käskyä olisivat olleet aivan riittäviä meille ihmiseille.
Ihmisen vain pitää mennä joka asiaa parantamaan ja laki sekamelskassa huomaa, että vain pahentamaan.
Pitää yrittää lainlaatijankin olla aina kuin "kukkona tunkiolla" mukamas parantamassa asioita.
On niin kovin vaikeaa miettiä asioita pidemmän päälle ja niiden toimivuutta jatkossakin. - pilvi*
suola-astia kirjoitti:
Minä en voi ymmärtää, mikä on lakien laatimisen perusta, kun niissä ei enää ole mitään tolkkua.
Laki julkaistaan ja kohta huomataan puute tai lain huonous ja toimimattomuus.
Sitten sivuun laaditaan toinen laki edellistä lakia täydentämään tai oikaisemaan.
Näin tulee valtava sekamelskainen monen lain paljous, joita sitten voidaan lukea monella tavalla.
Jumalan kymmenen käskyä olisivat olleet aivan riittäviä meille ihmiseille.
Ihmisen vain pitää mennä joka asiaa parantamaan ja laki sekamelskassa huomaa, että vain pahentamaan.
Pitää yrittää lainlaatijankin olla aina kuin "kukkona tunkiolla" mukamas parantamassa asioita.
On niin kovin vaikeaa miettiä asioita pidemmän päälle ja niiden toimivuutta jatkossakin.mutta elämä vaatii eri tilanteisiin lain antamaa turvaa,monille yhteiskuntaa kantaville asioille! Liike- elämäkin on paljon monimutkaisempaa kuin 10 käskyn aikana. Suojaksi ne on tehty !
- 5+5
pilvi* kirjoitti:
mutta elämä vaatii eri tilanteisiin lain antamaa turvaa,monille yhteiskuntaa kantaville asioille! Liike- elämäkin on paljon monimutkaisempaa kuin 10 käskyn aikana. Suojaksi ne on tehty !
Olipa hyvä,että löysin tämän palstan,jossa voi purnata!
Purnaan siitä,kun Suomi armas synnyinmaamme joutuu aivan
ylikävellyksi .
Nimittäin, kovalla kiireellä myöntyi hallitus tuon kaasuputken
vientiin merta pitkin.
Kaikkein kummallisinta,että vaikka valitusaika on kuukausi,siitä huolimatta
putkea saa ruveta heti tekemään!!
Ilman mitään korvausta Suomen päättäjät antavat merensä toisen valtion
tarpeisiin. Kun on tyhmät päättäjät,kärsii koko kansa!
Hyvinvointi valtiosta saa puhua pian imperfektissä! - heissuliwei
5+5 kirjoitti:
Olipa hyvä,että löysin tämän palstan,jossa voi purnata!
Purnaan siitä,kun Suomi armas synnyinmaamme joutuu aivan
ylikävellyksi .
Nimittäin, kovalla kiireellä myöntyi hallitus tuon kaasuputken
vientiin merta pitkin.
Kaikkein kummallisinta,että vaikka valitusaika on kuukausi,siitä huolimatta
putkea saa ruveta heti tekemään!!
Ilman mitään korvausta Suomen päättäjät antavat merensä toisen valtion
tarpeisiin. Kun on tyhmät päättäjät,kärsii koko kansa!
Hyvinvointi valtiosta saa puhua pian imperfektissä!minun mielestäni maailma olisi paljon paremmin pärjännyt kymmenellä lakikäskyllä,
ihmisten vain pitää aina keksiä uusia ja mukamas parempia verukkeita niille, koska pitää
kuitenkin saada tehdä jotain pahaa ja sitä pitää sitten moninaisten ihmisten omien lakien
turvin joustella ja lievitellä,
vain siksi, että alkuperäiset lait ovat todella täydellisiä, kun sanotaan älä tapa, sehän käsittää kaiken,
kun sanotaan älä varasta sekin käsittää kaiken toiselta ja toisilta ottamisen jne. niissä ei ole valinnan varaa,
mutta ihmisen pitää saada valinnan varoja tehdäkseen väärin, ja ihmisen luomat lait sallivat melkein
kaiken lain lukemisesta riippuen
Minua purnatuttaa esim. illansuussa ennen Emmerdalea tuleva 5 min. pituinen "kokkiohjelma", jossa kokki heittää pannuun valmiiksi marinoidut kananpalat, pakasteherneet, valmiiksi silputut sipulit pussista, sitä ja tätä merkkituotetta, sekoittaa ,ja on niin etevästi tehnyt gurmeearkiruokaa.
Ainoa mikä keitetään on riisi tai makarooni, muut kaikki ovat pakastepusseista tai säilykepurkeista pannulle paiskattu.
Vihersalaattikin on suoraan muovipussista. Sitäkään ei silputa enää edes näön vuoksi.
En ole viitsinyt ottaa selvää minkä hintaisiksi sellaiset ateriat tulevat, mutta jos, niin kuin tänään, pantiin kaiken päälle vielä pakastepussillinen katkarapuja, niin on se aika kallis maanantairuoka.
Kananpalatkin ovat tietysti siinä kamalassa "marinaadissa", jossa ne nykyään uitetaan. Mitään omaa makua ei niihin ruokiin saa.- heissuliwei
harmittaa nämä koneen yhteenlaskut, kun niissä on muutamia vääriä tuloksia mukamas.
Vaikka kuinka laskisin laskurillakin, niin täällä väitetää yhteenlaskun, tosi helponkin,
olevan väärin, harmittaa ja harmittaa souvata sitä sitten.
Jännää, kuinka tämän laskutoimikuksen kanssa käy, onko joku systeemi nettiasiassa. - *wiiwidear*
heissuliwei kirjoitti:
harmittaa nämä koneen yhteenlaskut, kun niissä on muutamia vääriä tuloksia mukamas.
Vaikka kuinka laskisin laskurillakin, niin täällä väitetää yhteenlaskun, tosi helponkin,
olevan väärin, harmittaa ja harmittaa souvata sitä sitten.
Jännää, kuinka tämän laskutoimikuksen kanssa käy, onko joku systeemi nettiasiassa.joku, ai nii, sain vuoden alkajaiseks pysäköinti virhemaksun, siitäkös mie riemastuin, tein heti valituksen ja nyt on valitus edelleen menossa seuraavaan paikkaan, hallinto- oikeuteen.
- myntteri
*wiiwidear* kirjoitti:
joku, ai nii, sain vuoden alkajaiseks pysäköinti virhemaksun, siitäkös mie riemastuin, tein heti valituksen ja nyt on valitus edelleen menossa seuraavaan paikkaan, hallinto- oikeuteen.
Elämämme on loppujen lopuksi aika touhulikaista elämistä, niin kuin Schehov on jossain sanonut.
Minäkin alan vähitellen kääntymään, ikävä kyllä, hänen ajatukseensa.
Kaikenlaisia hömpötyksiä katsellessani ja kuunnellessani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.546129Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652733Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181854- 1461816
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341702Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181660Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281460- 1021457
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411196Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163