Mä en tajua miksi jotkut ei tee mitään laihduttaakseen...

on vaan ja lihoo

Oon itsekin lihava mutta yritän kyllä taistella vastaan. Oon ollut mm painonvartijoissa ja vihkot on sieltä nyt kaapissa, nyt en käy kun voin ne ottaa sieltä kaapista ja punnita itse ettei tarvii joka viikko maksaa viikkokäyntiä, lisäksi syön Reductilia ja no sekään ei kuitenkaan kokonaan vie ruokahaluani ei mulla oo mitään laihdutusruokavaliota joten tähän päälle vielä Allit ja silti en meinaa laihtua. Käyn myös uimassa ja jumppaamassa. No siis yritystä on. Mutta meillä töissä on vielä lihavampi nainen ja hän ei tee mitään laihtumisen eteen, voivottelee vain ja sanoo ettei tiedä kuinkakohan kauan tässä mahtaa elinpäiviä olla. Hänen painollaan mä varmaan vaikka pyytäisin töistä vapaata tai lähetteen jonnekkin laihdutuskuntoutukseen tai vaikka pyytäisin laihdutusleikkausta tai jotain, hän vaan on ja syö ja ei välitä itsestään ollenkaan tai edes hae parannuskeinoa ikään kuin ihan luovuttanut odotellen vain kuolemaa ja työterveyshoitajalle ei mee tai menee mutta pitkin hampain.

kyllä mä ainakin yritän ja arvatkaa oliko vaikea saada Reductil reseptiä yksityiseltä sain ja vielä maksan itse koko summan aina siitä lääkkeestä ei mitään kelakorvauksia kun en jaksa alkaa kelan kanssa pelleilemään ja näyttämään kuinka paljon missäkin ajassa laihdun ja sit kun on kuitenkin jonkin verran verenpainetta ei he ees antais sitä korvattavuutta.

25

2904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yritykset jatkuu

      Mistä päättelet, etteivät lihavat tee tai yritä tehdä asialle mitään? Työkaverillasikin saattaa olla lukemattomia yrityksiä takanaan ja hän on luovuttanut. Se on tietenkin kurjaa kuunnella, että asiasta jatkuvasti voivottelee, mutta se mitä asian taustalla on, niin ei ole varmaankaan julkisesti tiedossa. Kun kerran itsekin tiedät, ettei laihdutttaminen ole aina ihan helppoa, niin houkuttele häntä mukaan esim. painonvartijoihin.

    • ttt0ttt

      painonvartijoiden dieettiä noudata. Jopa VHH:kin on parempi kuin painonvartijoiden systeemi.

      Onhan se sääli, ettei ravintotieteilijät puhalla yhteen hiileen etsiessään niitä tehokkaimpia ruokavalioita, mutta se nyt on ainakin päivänselvää, että painonvartijoiden ideana ei ole mikään muu kuin tehdä bisnestä. Kokeilisit siis jotain muuta systeemiä, sillä onhan se jo kai tieteellinen fakta, että proteiini on tärkein yksittäinen "ruokatyyppi" laihduttajalle (mitä asiaa painonvartijat eivät esimerkiksi ollenkaan painota).

      No mutta, toivon sydämellisesti, että sinä pääsisit liikakiloistasi eroon. Tiedän itsekin kuinka vaikeaa se on, ja jo se, että ihminen haluaa yrittää on hieno asia...

      • PV

        Ehkä sinulle ei painonvartijoijen ohjeet toimineet(mitä pidän erittäin kummallisena kun siinä oppii todellakin syömään terveellisesti) mutta itselläni on toimineet. Pudotin heidän ohjeilla 4 vuotta sitten yli 30kg ja grammaakaan en ole takaisin lihonnut. Opin syömään kunnon ruokaa ja terveellisesti eli painonvartijat toimii.


    • Osma74

      Tämä on taas näitä "en tajuu miks kaikki ei oo yhtä erinomaisia ja päteviä kuin mä" -luokan kirjoitus. Ihmiset ja ihmisten tilanteet ovat erilaisia. On vaan niin helppo tuomita toinen. Sitä ei ymmärretä, miksi kaikki työttömät ja työkyvyttömät eivät mene töihin, miksi anorektikot eivät syö tai ylipainoiset laihduta itseään viulunkieliksi tai miksi joku ei mene naimisiin tai eroa onnettomasta puolisostaan. Ja joku hankkii liikaa lapsia tai ei hanki ollenkaan, vaikka pitäisi. Ja joku syö v'äärää lääkettä tai ei syö sitä, vaikka pitäisi toimia juuri päin vastoin kuin asianomainen tekee. Ja jotain haittaa, että toiset eivät muljauttele nilkkojaan korkokantakengissä ja maskeeraa lisäainemaskilla naamaansa tuntemattomaksi (asenteellisuuteni näkyi, enkä pyydä sitä anteeksi). Eipä silti, syyllistyn samaan itsekin.

      Kuka tietää sellaista yhdistystä, joihin otetaan vastaan ihmisiä juuri sellaisina, kuin he ovat? Ei siis anonyymit ylensyöjät tai anoreetikkojen sukkapuikkona pysymisen salaseuraa. Sellaista, jonne voi mennä hiukset rasvaisina tai kaljuna naisena, verkkareissa tai trikoissa, vaalenpunaisissa reinoissa tai kumisaappaissa, naamassa eilinen meikki tai saunanraikkaana, mahassa vauva tai viisi pizzaa tai aspiriinia, päässä tyhjää tai ylenmäärin ajatuksia. Eikä kukaan tulisi kysymättä neuvomaan tai kovistelemaan oikean elämän tiellä, vaan saisi tilaa olla oma itsensä.

      • ksdjfjksdfjka

        Hei,

        Monelle taitaa olla aika epäselvää , että miten se laihduttaminen todellisuudella toimii.
        Luultavasti alkuperäisen kirjottajan kalorimäärä on päivässä 1700-2000 kaloria.
        Jos syöt normaalisti 5000 kaloria päivässä ja sitten aloitat urheilemaan pari kertaa viikossa ja tiputat kalorimäärän 3000, silti et laihdu. Näin yksinkertaista se vaan on.

        Todellisuudessa ruokaa tulee syödä TODELLA paljon vähemmän mitä ihmiset nykyisin syö.
        Itse olen urheilullinen nuori nainen, joka välillä itsekkin ihmettelee, kun tuntuu että mitään ei voi syödä, tai lihoo heti. Mutta niin se vaan menee.
        Nyt ruokailutottumukset pienemmälle, annoskoko todella pieneksi ja älä mussuta niitä kaloripommeja niin kyllä se laihduttaminen toimii.


      • Lihava nainen

        Ylipaino ei ole koskaan estänyt mua olemasta miesten ihailun kohteena, saamasta töitä tai ystäviä ja niin edelleen. Se kun varmaan näkyy musta, että mua ei hittojakaan mitkään dieetit kiinnosta ja että olen tyytyväinen itseeni. Laihdutin 5kg lääkärin pyynnöstä ja se siitä. Jos ei enempää tarvii niin heippa vain. Lekuri sanoikin että mun ei missään nimessä tarvitse olla mikään missivartaloinen ja sehän sopii. En mä tosin joka päivä mitään herkkuja ja keksejä mässääkään, vaan ihan terveellistä kotiruokaa salaatin kera.

        Mun ystävät saa kaikki olla ihan suoraan, mitä ovat. Mieheni saa kotona aivan vapaasti haista hielle, käyttää risaisia kalsareita ja kiukutella. Minun puolestani pömpöttäkööt mahat ja muut jos siltä tuntuu, ei ole mun asia arvostella ketään. Maailmaan mahtuu monenlaista vipeltäjää ja ihmistä. Jos aletaan kaikkia lokeroida niin onneksi olkoon vain - palaute tuskin tulee olemaan kiitollista ja siinä saa tehdä elämänsä työn että saa kaikista täydellisiä. Kukaan kun ei sitä koskaan tule olemaan.


      • puhdasverinen arjala
        Lihava nainen kirjoitti:

        Ylipaino ei ole koskaan estänyt mua olemasta miesten ihailun kohteena, saamasta töitä tai ystäviä ja niin edelleen. Se kun varmaan näkyy musta, että mua ei hittojakaan mitkään dieetit kiinnosta ja että olen tyytyväinen itseeni. Laihdutin 5kg lääkärin pyynnöstä ja se siitä. Jos ei enempää tarvii niin heippa vain. Lekuri sanoikin että mun ei missään nimessä tarvitse olla mikään missivartaloinen ja sehän sopii. En mä tosin joka päivä mitään herkkuja ja keksejä mässääkään, vaan ihan terveellistä kotiruokaa salaatin kera.

        Mun ystävät saa kaikki olla ihan suoraan, mitä ovat. Mieheni saa kotona aivan vapaasti haista hielle, käyttää risaisia kalsareita ja kiukutella. Minun puolestani pömpöttäkööt mahat ja muut jos siltä tuntuu, ei ole mun asia arvostella ketään. Maailmaan mahtuu monenlaista vipeltäjää ja ihmistä. Jos aletaan kaikkia lokeroida niin onneksi olkoon vain - palaute tuskin tulee olemaan kiitollista ja siinä saa tehdä elämänsä työn että saa kaikista täydellisiä. Kukaan kun ei sitä koskaan tule olemaan.

        Olet tyypillinen alemman toisenluokan kansalainen. Sika


    • x

      Kirjoituksestasi huomaa, että olet vielä noviisi näissä laihdutusasioissa. Olet varmaan nuorempi kuin lihava työtoverisi, joka ei innostu laihduttamaan nyt, kun sinä olet asiaan syttynyt tai ei ehkä koskaan. Laihdutus vaatii paljon keskittymistä, on stressaavaa eikä laihdutuskuuria pidä aloittaa silloin, kun henkiset resurssit pitää varata muualle. Tuskin tiedät mitä kaikkea stressaavaa työtoverisi elämässä työn ulkopuolella tapahtuu.

      Laihduttaa voi monella tavalla, mutta viiden vuoden kuluttua laihduttamisesta 95% laihtuneista on jälleen lihonut ja yli entisen maksimin. Laihtuneen olemuksen ylläpitäminen vuosi vuoden jälkeen on paljon paljon vaikeampaa kuin laihduttaminen. Painon jojottelu on suurempi uhka terveydelle kuin ylipaino. Lääkkeen kanssa laihduttamalla tulet varmemmin saamaan kilot takaisin kuin ilman, sillä et omaksu elämäntapaa, jolla pidät saavutetun hoikkuuden yllä. Laihdutuslääkkeitä et voi syödä kuin rajoitetun ajan.

      • pullukka myös

        Ei kaikki laihdu vaikka kuinka yrittäisi elää ohjeiden mukaan, itse kuulun niihin. (Tai sitten olisin 96kg sijaan 160kg.) Luin eilen hammaslääkäriä odottaessani Karin Luotola tarinaa. Hänhän on lihonut muutamassa vuodessa melko paljon. Samat lääkkeet hänellä oli kuin itselläni, kilpirauhasen vajaatoiminta ja verenpaine. Ei löydy hänelläkään ruuasta ja kuntoilusta selitystä lihomiseen.


      • vai tarua
        pullukka myös kirjoitti:

        Ei kaikki laihdu vaikka kuinka yrittäisi elää ohjeiden mukaan, itse kuulun niihin. (Tai sitten olisin 96kg sijaan 160kg.) Luin eilen hammaslääkäriä odottaessani Karin Luotola tarinaa. Hänhän on lihonut muutamassa vuodessa melko paljon. Samat lääkkeet hänellä oli kuin itselläni, kilpirauhasen vajaatoiminta ja verenpaine. Ei löydy hänelläkään ruuasta ja kuntoilusta selitystä lihomiseen.

        Niin tarkoiti ilmeisesti Anitta Niemeä, joka näyttelee Karin Luotolaa. Anitta Niemihän koki vakavan aivoverenvuodon. Ehkä silläkin on ollut välillisesti vaikutusta siihen, että olemus on muuttunut.


      • niinpä oli
        vai tarua kirjoitti:

        Niin tarkoiti ilmeisesti Anitta Niemeä, joka näyttelee Karin Luotolaa. Anitta Niemihän koki vakavan aivoverenvuodon. Ehkä silläkin on ollut välillisesti vaikutusta siihen, että olemus on muuttunut.

        Treenaan kuten ennenkin ja syön terveellisesti, mutta siitä huolimatta painoni vain nousee. En ymmärrä, mistä on kysymys eikä sitä ymmärrä kunto-ohjaajanikaan.
        http://www.apu.fi/ihmiset/article162140-1.html


      • xcfgerg
        niinpä oli kirjoitti:

        Treenaan kuten ennenkin ja syön terveellisesti, mutta siitä huolimatta painoni vain nousee. En ymmärrä, mistä on kysymys eikä sitä ymmärrä kunto-ohjaajanikaan.
        http://www.apu.fi/ihmiset/article162140-1.html

        Otsikko liittyi siihen, että puhuit Karin Luotolasta, hän on fiktiivinen hahmo, jota näyttelee Anitta Niemi. Ihmeellistä miten ihmiset eivät erota sarjojen ihmisistä, että he eivät ole todellisia.


      • kyllä tiedetään
        xcfgerg kirjoitti:

        Otsikko liittyi siihen, että puhuit Karin Luotolasta, hän on fiktiivinen hahmo, jota näyttelee Anitta Niemi. Ihmeellistä miten ihmiset eivät erota sarjojen ihmisistä, että he eivät ole todellisia.

        Kyllä erottaa mutta kaikki tietää kuka on Karin Luotola (tai lähes kaikki), Anitta Niemi? vain kourallinen tietää kestä on kyse. Ja parempi että puhutaan "rooli ihmisen kautta" ettei mennä henkilökohtaisuuksiin.


      • kiinnostunut
        pullukka myös kirjoitti:

        Ei kaikki laihdu vaikka kuinka yrittäisi elää ohjeiden mukaan, itse kuulun niihin. (Tai sitten olisin 96kg sijaan 160kg.) Luin eilen hammaslääkäriä odottaessani Karin Luotola tarinaa. Hänhän on lihonut muutamassa vuodessa melko paljon. Samat lääkkeet hänellä oli kuin itselläni, kilpirauhasen vajaatoiminta ja verenpaine. Ei löydy hänelläkään ruuasta ja kuntoilusta selitystä lihomiseen.

        Muistatko mikä lehti se oli missä oli tuo juttu?


    • nekusettaasua

      Laihduttaminen ja ennen kaikkea terveen painon ylläpitäminen ovat VUOSIKYMMENIEN aikana tehtyjen luultavasti SATOJEN eri tutkimusten mukaan:

      LÄHES MAHDOTONTA.

      Ihmiset toki laihtuvat. Ikävä kyllä se paino saadaan viimeistään kymmenen vuoden sisällä takaisin - ja yleensä korkojen kera. Tähän vaikuttavat monet seikat, esimerkiksi se, että rasvasolut eivät ihmisellä vähene. Jos on kerran ollut lihava, uudelleen lihominen on melkeinpä vääjäämätöntä.

      Jos kiinnostaa, hae netistä lisää tietoa. Suomeksi sitä tuskin löytyy, englanniksi sentään muutama ihminen uskaltanut ottaa asian puheeksi. Diettibusines ei tätä myönnä, eivätkä terveysviranomaiset, sillä pelissä on isot rahat.

    • Helvetin marisijat!

      Pointtihan on se että lihavat vaan valittaa ja inisee painostaan, on niin kurja olla vaatteet ei mahu kaikki nauraa, mutta kun se homma on niin helposti itse ratkaistavissa.. ( En nyt tarkota että se itse laihdutus ois helvetin helppoa ) ....

      Turha verrata esim johonki työttömiin, jotku ei saa ikinä työtä esim rikollisen taustansa takia eli ne ei voi siihen mitenkään enään vaikuttaa, mutta lihavat voi ihan hyvin nostaa sen läskiperseensä tuolista ja lähteä ulos lenkille.. Eikä maksa mitään, ei tarvi lupia

      Mun mielestä kaikkia valittavia ylipainosia pitäis mennä potkimaan perseelle ja aseella uhaten käskeä lenkille,vituttaa meinaan niin paljon niiden ainainen valitus,,

      • pullukka myös

        Se lenkille meno ei muuten laihduta
        Narisimisen voit tosiaan jättää ja jättää koko palstan jos ei mitään rakentavaa sinulla ole.


      • +100

        MUTTA JOS ON PAINOA PALJON LIIKAA ON HUONO KÄVELLÄ TAI JUOSTA


      • Oikeasti lihava

        Sulla ei taida olla henkilökohtaista kokemusta todellisesta liikalihavuudesta. Pieni ylipaino ei vaikuta ihmiseen juuri mitenkään ja lenkille onkin helppo lähteä. Kiloja lähtee helposti. Mutta kun puhutaan kymmenien kilojen ylipainosta, niin ihmisen kehossa on jatkuva lievä tulehdustila ja aivojen vireystaso selvästi alentunut. Silloin on todella vaikeaa saada itseään innostumaan yhtään mistään. Oma vetämätön olo vaan masentaa ja vie koko ajan huonompaan jamaan. Ja vaikka saisi itsensä liikkeelle, niin lihakset ovat heikot, eikä jaksa liikkua mihinkään. Se vähäinen liikunta mihin lihava pystyy, ei tuo sellaista mielihyvän tunnetta kuin aktiiviharrastajilla, joten liikunta itsessään ei motivoi yhtään. Vasta sitten kun on saanut pakotettua itsensä lukemattomia kertoja lenkille ja saanut lihaskunnon kohoamaan, se alkaa pikkuhiljaa tuntua hyvältä, koska elimistö alkaa erittää endorfiineja. Siihen asti se on pelkkää tuskaa ja tuntuu ainoastaan pahalta. Lihavalla on myös iso riski rikkoa nivelensä ja luunsa, jos lähtee yhtäkkiä lenkkeilemään.


      • NÄIN ON
        Oikeasti lihava kirjoitti:

        Sulla ei taida olla henkilökohtaista kokemusta todellisesta liikalihavuudesta. Pieni ylipaino ei vaikuta ihmiseen juuri mitenkään ja lenkille onkin helppo lähteä. Kiloja lähtee helposti. Mutta kun puhutaan kymmenien kilojen ylipainosta, niin ihmisen kehossa on jatkuva lievä tulehdustila ja aivojen vireystaso selvästi alentunut. Silloin on todella vaikeaa saada itseään innostumaan yhtään mistään. Oma vetämätön olo vaan masentaa ja vie koko ajan huonompaan jamaan. Ja vaikka saisi itsensä liikkeelle, niin lihakset ovat heikot, eikä jaksa liikkua mihinkään. Se vähäinen liikunta mihin lihava pystyy, ei tuo sellaista mielihyvän tunnetta kuin aktiiviharrastajilla, joten liikunta itsessään ei motivoi yhtään. Vasta sitten kun on saanut pakotettua itsensä lukemattomia kertoja lenkille ja saanut lihaskunnon kohoamaan, se alkaa pikkuhiljaa tuntua hyvältä, koska elimistö alkaa erittää endorfiineja. Siihen asti se on pelkkää tuskaa ja tuntuu ainoastaan pahalta. Lihavalla on myös iso riski rikkoa nivelensä ja luunsa, jos lähtee yhtäkkiä lenkkeilemään.

        LÄHTÖ 170 PITÄKÖ LISÄTÄ JOTAKI VIELÄ?


    • Tekosyyt helvettiin

      ''Se lenkille meno ei muuten laihduta''

    • Idiootit.. ..

      Yleensä kun puhutaan että Nyt ylös ja lenkille sillä meinataan että ruvetaan tekemään ees jotain liikunnallista
      Esim tuo ''Se lenkille meno ei muuten laihduta''-asenne ei niitä kiloja karista..
      Lihavat voisivat pitää vaan sen päänsä kiinni ja lopettaa valituksen jos ne ei kerta mitään edes yritä tehdä !!!

      • idiootille

        Kello 5 aamulla soi kello-> kuudeksi töihin. Töissä liikkumista, vähän istumista. Koiran kanssa ulkoilua. Kokonaisen vuoden on askelmittari ollut taskussa. Jokaisen kuukauden (päivää kohden laskettu) askelmäärä on enemmän kuin 4km. Kotona on joutulaite käytössä. Rasvaisia ruokia en syö. Kolestroli on OK, ei ole koskaan ollut liian korkea. Ruokailu on OK ohjeistuksen mukaan.
        Esim 5,68 km 431 kcal eli 24,5g.


    • Anonyymi

      Täällä kommentoivat eivät ymmärrä että lihavuus voi johtua myös sairaudesta tai lääkityksestä. Ei kannata tuomita suoralta kädeltä ja toiseksi miksi pitää yleensäkään tuomita toisia ulkonäön perusteella. Se joka onnistuu pitämään itsensä laihana ja terveenä olkoon kiitollinen siitä. Tilanne voi itsestä riippumatta joskus muuttua yllättävästi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe