Minulle tehtiin kaihileikkaus pari vuotta sitten ja nyt olen jonossa jälkikaihin takia toisen silmään.
Lääkäri kertoi että tämä on pienempi juttu, laserilla hoidetaan. En muistanut kysyä mahdolliesta suosituksesta jäädä saikulle.
Kysyisin jos jollain on tällaista tehty, kuinka on sairasloman kanssa? Näin ollen luulisi ettei pitkää lomaa nyt tarvitse, kun on pienempi "operaatio".
Edellisellä kerralla molempien silmien kaihit poistanut silmälääkäri kehoitti olemaan 3 viikkoa sairaslomalla, sillä työ on päiväkodissa jossa bakteereja, silmät suojeltava niiltä. Oli tosi tiukka ettei saanut mennä päiväkotiin työhön.
Kiitos vastaajille jos on kokemusta tai tietoa jälkikaihista.
Jälkikaihista kysyisin
8
4851
Vastaukset
- kokemusta on
Mulla on hoidettu jälkikaihi kummastakin silmästä. Saikkua en saanut enkä tarvinutkaan. Toki tuon varsinaisen operaatiopäivän olin poissa töistä. Operaatio on todella pieni verrattuna esimerkiksi varsinaiseen kaihikeilaukseen.
Mitään tulehdusriskiä ei ymmärtääkseni ole, koska mitään viiltoja ei silmän pintaan tehdä, lasersäde vaan kohdistetaan kapselin takaseinään, jonne siis poltetaan "aukko".- Anonyymi
Voinko mennä omalla autolla, toinen silmä operoidaan jälkikaihin vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voinko mennä omalla autolla, toinen silmä operoidaan jälkikaihin vuoksi.
Voit. Leikkauksen jälkeen istu vaikka kahvilassa 1.5 tuntia.
Muuten itse toimenpide on kivuton , näkö palautuu välittömästi.
Halpakin, yksityisellä 290€.
- Anonyymi
Tasan 1kk kuluttua jälkitarkastukseen yksityiselle, joka määrää myös lasit jos on tarvetta.
- Anonyymi
on se merkillistä , ettei sairaalan silmäosastolla voida määrätä lseja vaan pitää kalliille yksityiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on se merkillistä , ettei sairaalan silmäosastolla voida määrätä lseja vaan pitää kalliille yksityiselle.
Jälkikaihin jatkohoito EI KUULU kunnallisen palvelun piiriin. Katselin yksityslääkärinhintoja 90-155€ oli haarukka.
Toisaalta kukaan ei tiedä, jos menen kuukauden päästä leikkauksesta optikolle näöntarkistukseen ja lasien ostoon.
Jää vaan se kontrollikäynti väliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jälkikaihin jatkohoito EI KUULU kunnallisen palvelun piiriin. Katselin yksityslääkärinhintoja 90-155€ oli haarukka.
Toisaalta kukaan ei tiedä, jos menen kuukauden päästä leikkauksesta optikolle näöntarkistukseen ja lasien ostoon.
Jää vaan se kontrollikäynti väliin.No just ensi kuussa menossa HUSiin jälkikaihilaserointiin, eli kylläpäs oikein hyvin kuuluu, jos vaan kriteerit täyttyy. Kriteerit ovat: näön tarkkuudesta pitää olla 50% jäljellä TAI olet työikäinen työssäkäyvä. Itselläni on täyttynyt tuo viimeksi mainittu. Se ei kyllä ole virallinen linjaus eivätkä lääkärit sitä mainosta vaan yleensä potilaalle kerrotaan, että näön pitää olla riittävän huono, jotta julkiselle hyväksyttäisiin (kuten varsinaisen kaihin poistossakin puolet jäljellä). Työterveyshoidossa jouduin oikein painokkasti puhumaan silmälääkärille, että tekisi lähetteen julkiselle koska vänkkäsi vastaan, etten pääse. Koska aikaisemmin olin kaihileikkauksessa julkisella myös samalla perusteella vaikka terveydelliset kriterit eivät täyttyneet silloinkaan, niin tiesin HUSin silmäsairaalan henkilökunnan sanoista, mihin terveysviranomaisten tekemät päätökset
perustuvat.
- Anonyymi
Hyvin kuuluu julkkarille. Itse menossa huomenna HUS:n silmäpuolelle jälkikaihin tykitykseen. Saikkua tulossa 0-1pv.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768