mopo vai mönkijä??

kumpiii11

saan parin kuukauden päästä mopokortin ja olen miettinyt kumman ostaisin.
kertokaa kummankin hyvät ja huonot puolet.

24

6364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mopo.

      KOSKA, vakio mopon kulutus ei ole paljoakaan(En kyllä tiedä paljon mönkijät syövät bensaa..) joten son taloudellisempaa! :) Näinä päivinä on hyvä miettiä paljon kuluttaa rahaa ja mihin...

      Ja ajatellen turvallisuutta, on pienempi todennäköisuus että ajat mopolla kolarin kuin mönkijällä. Sillä mönkijä on 2x kertaa leveämpi kuin mopo! Daa. u_u

      Mutta sinun päätöshän se on. ^___^

    • hfhdfgdfgsdf

      mönkijä ois ihan siisti ^^ ja sitten tuo edellinen viesti "vakio mopon kulutus ei ole paljoakaan(En kyllä tiedä paljon mönkijät syövät bensaa..) joten son taloudellisempaa! :) Näinä päivinä on hyvä miettiä paljon kuluttaa rahaa ja mihin...

      Ja ajatellen turvallisuutta, on pienempi todennäköisuus että ajat mopolla kolarin kuin mönkijällä. Sillä mönkijä on 2x kertaa leveämpi kuin mopo! Daa. u_u"

      niin että mönkijä vie yhtä vähän bensaa jos ei vähemmän ja sitten tuo turvallisuus niin mopoilijoita on kuollut 99999999 kertaa enemmän kun mönkijällä ajavat

      osta mönkijä.. se on ihan hirmu tykki kun laittaa 70cc airsalin kiinni ja teharin

      • -------------

        Koska mopoilijoita on enemmän, harvalla on mönkijää.
        Mönkijä näkyy tosiaan hyvin liikenteessä, ja ehkä hiukan turvallisempikin.
        Kaiken lisäksi se olis siisti talvella, mut mä ainaki ottasin kakspyöräsen. Mielipide kysymys.


      • JoonaEriksson

        mopolla voi ajaa 2 auton välistä ATV:el ei


      • Yamaha550
        JoonaEriksson kirjoitti:

        mopolla voi ajaa 2 auton välistä ATV:el ei

        Mönkijällä voi mennä pientareen kautta


    • mönkiämies

      ite oon katellu mönkiöitä käyttettyinä, mutta maksaa tosi paljon verrattuna mopot. :(

    • tj e56rhby

      mulla on traktorimönkijä makso uutena 20 000 mutta oon rikas niin hinta ei oollu ongelma. kulkee reppaasti yli 250 KM/H. on vähä viritetty.

      • Imemunnaa

        Nii varmaa joo


    • enkeksinimimerkkiä

      Mönkijä kannattaa... Jos varaa on, niin miksi ei? Mönkijällä on omasta mielestäni paljon hauskempi ajaa kuin mopolla/ kakspyöräsellä. Kaverin kyytsääminenkin on helpompaa.

    • Jooentiedä

      Tarviin vastauksen! jos mulla on A1-kortti, saanko ajaa sillä mönkijää liikenteessä?

      • Jooentiedä

        ja onko siinä moottorissa max- 125cc vai saako olla isompikin?


    • Mönkijä.KymcoMXU50cc

      Ainaki ite ostaisin mönkijä, koska mopo kaatuu helpommin kuin mönkijä.

      • Anonyymi

        Nii jos sul on vitun paska tasapaino


    • mönkijät

      Mönkijä
      Plussat

      -Mönkijällä voi ajaa paremmin läpi vuoden
      -Mönkijällä ei kaadu niin helposti
      -Joillain saa ajaa 60 km/h
      -Paremmat valot ja erottuu paremmin liikenteestä!
      -Voi esim: jakaa mainoksia, tehdä lumitöitä, vetää peräkärryä
      -Helpompi kyydzätä kaveria
      -Poliisit ei niin kiinnostuneita
      -Yleensä paljon tehokkaampia ja isompi kuutioisia, kuin mopot
      -Parempi maastossa

      Miinukset

      -Suhteellisen kalliita
      -Vaarallinen kaatuessaan
      -Kuluttaa enemmän benzaa
      -Ei voi mennä niin ahtaissa paikoissa kuin mopolla

      Mopot
      Plussat

      -Voi värkätä enemmän
      -Kesällä hauskempi ajaa (mielipidekysymys)
      -Voi keulia paremmin
      -Kaatuessa "ei jää alle"
      -Pienempi bensan kulutus
      -Halvempia

      Miinukset

      -Ei voi ajaa talvella niin hyvin
      -Kaatuu herkemmin
      -Ihmiset valittaa
      -Poliisit paljon vihamielisempiä (riippuusetäsinisestä)
      -Joutuu/saa korjailla
      -Rumemmat äänet (mielipide)


      Itse ottaisin mönkijän juuri luettemistani syistä. Mopotkin on mukavia vehkeitä, mutta osta vaikka kevari sitten jos haluat 2 pyöräsen.

    • mönkijät

      Ja moposta et varmasti saa yhtä paljon rahaa 1,5 vuoden jälkeen, kuin jostain laatu mönkkäristä.

      • Anonyymi

        Jos ostat käytetyn mopon vaikka 500e ja vähä laitat saat siitä enemmän ku ostaessas


    • Anonyymi

      Jos oot ainoa porukassa jolla on mönkijä, se on aika hanurista jos muut ajaa mopoilla pyörätiellä missä mopotkin saa ajaa ja ite ajat mönkijällä autotiellä

      • Niin ja muut ajaa kapeista väleistä ja sitä rataa.


      • Anonyymi

        Sixs just mopo


    • Anonyymi

      Kumpi mopo vai traktorimönkiä

    • Anonyymi

      Jos sulla on rahaa niin mönkijä
      Jos budjetti tiukilla niin mopo

      Mönkijässä o enemmän varusteita ja sillä on hauskempi ajaa.
      mönkijät ovat käytännöllisempiä ja saa ajaa 60kmh laillisesti.

      Mopot ovat halvempia ja niitä saa/joutuu värkätä.

    • Anonyymi

      Vähän on jo vanha ketju, mutta alkaa olemaan ajankohtainen asia itselle.

      Mopo:
      Kevyt ja ketterä käsitellä
      Helppo huoltaa myös itse
      Vie vähemmän säilytystilaa
      Suht edullinen vrt. mönkkäriin
      Ajamisen mukavuus 2-pyöräisellä
      - Hitaita ja alitehoisia, ei pääsääntöisesti pysy liikenteen mukana (vakiona)
      - Ruma ääni (2T pärisee ja 4T kuulostaa ompelukoneelta)
      - Suppea käyttöalue
      - Riskialtis talvella ja etenkin loskassa
      - Korkeampi oppimiskynnys (pl. variaattorivehkeet, eli skootterit)

      Traktorimönkkäri
      Monikäyttöinen (lumityöt, kärryhommat jne. esim. omakotitalossa)
      T3b (60kmh) pysyy jo liikenteen mukana taajamassa
      Turvallisempi vaihtelevissa sääoloissa
      Tehokkaampi
      Miellyttävämpi käyntiääni
      Isäkin kehtaa ajaa (ainakin jos ollaan kokoluokassa 800-1000cc)
      Huomattavasti turvallisempi myös kyytiläiselle
      - Kallis hankintahinta (pl. pienet kiinalaiset)
      - Epäkäytännöllinen säilöä, jollei ole isompaa tallia
      - Raskas hallittava vaaratilanteissa
      - Kalliimpi käyttää ja ylläpitää kuin mopo

      Molemmissa on suht pienet vakuutusmaksut, mutta mönkkäriin menee enempi polttoainetta ja huollot ovat monesti hieman arvokkaampia.
      Virityskantilta traktorimönkkäri vie pidemmän korren, sillä usein pelkkä rajoittimen poisto tai modifiointi riittää, eikä laitteen tekniikkaan tarvitse kajota. Toisaalta moni teini oppii arvokkaita taitoja mopoja rassatessa (ml. poliisin kanssa asiointi :D)

      Henk. koht. kallistuisin mieluummin mönkkäriin sen monikäyttöisyydestä johtuen, jos vaan persaus kestää investoida kunnollinen laite.
      Myöhemmin voi vaikka harkita sitä kevytmoottoripyörää, mikäli 2-pyöräisiin aikoo mieltyä.

    • Anonyymi

      Vuode 2k21 mun mielipide on se et Mopo totta helvetissä. Mopoilla pääsee hyvin mettä reittei ( jotai 0.5m-1m levyistä polkua) kun taas mönkijä tössää puuhu tai kivii... Ja entä jos kaatuu mopolla. Siitä pääse alta pois ku supermoto mopot paina jonku 100kg ja kaikil 15v pitäis ol voimaa nostaa semmone pystyy. KUN TAAS mönkijät, entä jos sää kaadut sillä. Vittu sä kuolet(sarkasmi) ku semmone 500-1000kg elefantti murtaa su jalat. No joo kulkee 60km/h ja "helpompi" ajaa mut onha se varmaa perseestä ku kaverit painaa mopoil autoje välistä ja sä oot se yksinäine rotta joka tulee se nelipyöräse möhköfantin kaa sielt myöhemmi. Ja sit viel mönkkärit vie iha vitusti tilaa pihasta (riippuu pihasta). ja viel jos joku väittää et No MuT mOpOiLlA oN vAiKeEtA aJaA tAlVeLlA. Nii jos ei osaa ajaa nii vaihtakoot vittu apupyöräsee polkupyörää.

      Olen puhunut 😎

    • Anonyymi

      Homie, vuoden 2022 päivitys, Joo ehkä mönkijällä voit vetää jotai peräkärryy jossai mökkitiellä jne mutta vitut oon ikinä nähny että joku olis liikenteessä jonku peräkärryn kans mönkkäril, sitte joku sano että mönkijällä pääsee pientaretta pitki ohittamaan jotain. Bruh, kyseinen kuski ei tainnu käyttää 100% aivokapasiteetistaan. Omasta mielestäni mopot ovat hienompia, edullisempia ja ei niin vaarallisia kaatuessaan. Joten so long nerds with paska tasapaino ku ajaa nelipyöräsellä vatkaimella. Derbi senda jättelee teidän roskanne. Tai voit ostaa mönkijän jos rahaa on kun roskaa mutta nykyään 17 vuotiaana saa autokortin joten itse en sijoittaisi 6-12k mönkijään jolla ajan vuoden tai pari. Koska 16 vuotiaana saa alkaa harjoitella autolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe