synnytyspelko..

nellukka82

on mulla todella paha. Odotan kaksosia viikolla 35 ja olisin kyselly että onko ketään leikattu pahan synnytyspelon vuoksi. Kuinka pätevät syyt tarvii olla että sen saa?onko jollai porin sairaalasta kokemuksia?vastatkaa pliis ku tää asia häirittee mua..

12

1225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hopi,hopi

      hakeutunut jo pelkopolille????

      • nellukka82

        käynyt pelkopolilla mutta tää leikkaukseen haluaminen on tullut vasta sen jälkeen kun lääkäri sanoi että seuraavalla kerralla eli 8.12 käynnistetään jos vauvat ei itse tule ulos aikasemmin. haluaisin vain tietää että kuinka saisin lääkärit uskomaan että ihan oikeesti haluun leikkausta.


      • minnu73
        nellukka82 kirjoitti:

        käynyt pelkopolilla mutta tää leikkaukseen haluaminen on tullut vasta sen jälkeen kun lääkäri sanoi että seuraavalla kerralla eli 8.12 käynnistetään jos vauvat ei itse tule ulos aikasemmin. haluaisin vain tietää että kuinka saisin lääkärit uskomaan että ihan oikeesti haluun leikkausta.

        Oletko katsonut videon, jossa näytetään kaksosten synnytys? mulla tytöt ,pian 7v, pelkäsin vietävästi, kun eka raskaus jne...mutta kun katsoin videon, jossa kaikki tapahtui niin rauhallisesti ja hienosti, en tuntenut enään juurikaan pelkoa...ja kaikki meillä, onneksi, meni niinkuin videolla...


    • tublamammi

      Minä JOUDUIN kaksosten kanssa sectioon. Pelkäsin kuollakseni leikkausta, eikä se kyllä sitten hyvin mennytkään....

      • nellukka82

        siinä sitten meni pieleen? jos saa kysyy ja miksi JOUDUIT leikkaukseen?


      • tublamammi
        nellukka82 kirjoitti:

        siinä sitten meni pieleen? jos saa kysyy ja miksi JOUDUIT leikkaukseen?

        Sectio tehtiin epiduraalipuudutuksessa, mutta sen laittaja kokematon nuori mies. Hän sitten tökki minua hermoon ja säpsähtelin aina vähän väliä. Tämä kokematon vaan karjui minulle että "Pysy liikkumatta niin tämä menee kohdalleen". Ole siinä sitten liikkumatta kun toinen osuu hermoon... Kärsimysten jälkeen jouduttiin hakemaan paikalle kokeneempi lääkäri, joka onneksi sai epiduraalipuudutuksen yhdellä kerralla.
        Kaikenlisäksi voin pahoin kolme päivää leikkauksen jälkeen(eli oksentelin ihan kunnolla), eikä asiaa auttanut tympeä kätilö, joka ei ymmärtänyt miksi soitan kelloa. No pakko oli soittaa kelloa kun omassa sängyssäni oli laidat ylhäällä ja kaksoset huusivat vieressä.
        Jouduin sectioon, koska alhaalla oleva lapsi oli perätilassa ja lääkärin mukaan liian pieni syntymään perätilassa. Jostain kumman syystä en ole halunnut enää "synnyttämään"....


    • elisabet79

      Mulla on neljä lasta, joista kaksi syntynyt alakautta ja kaksospojat syntyivät leikkauksella elokuussa, itseäni puolestaan pelotti leikkaus suunnattomasti ja sainkin siihen rauhoittavaa, puudutukset onnistui hyvin ja leikkaus myös, mutta en ole vieläkään parantunut, haava tulehtui pahasti ja alamaha on ihan tunnoton, kuulema ihan normaalia, kun leikatessa hermot menee poikki, sanoi lääkäri... en haluaisi enää koskaan kokea samaa, normi synnytys ainakin itsestäni on paljon helpompi, ja kun kipulääkettäkin saa... leikkauksen jälkeiset kivut oli minusta pahempia kuin alakautta jos olisin synnyttänyt...

      • åååååååååååååååååååå

        minä ymmärrän hyvin pelkosi..varsinkin kun kyseessä kaksoset. Useinhan kaksos synnytyksissä käykin niin että eka tulee normaalisti ja toinen hätäsekstiolla. Itse tiedän monta hyvin mennyttä sektiota ja nämä ihmiset ovat parantuneet paljon nopeammin synnytyksestä kuin minäomasta alatie synnytyksestäni. Omani ollut mitenkään erikoisen kamala synnytys mutta arpikudos ja liian kireäksi tikattu väliliha on jäänyt jatkuvaksi vaivaksi, seksi ei onnistu, kipuja oli pitkään jne. Mietin itsekkin että jos joskus uudestaan raskaana (hedelmöityshoidoilla saatiin ensimmäinen lapsemme ja toinen pitäisi saada hoidoilla jo senkin takia että seksi ei tosiaan enää onnistu..) niin haluaisin sektion, koska miten synnyttäisin kireällä välilihalla...repeäisin varmasti oikein kunnolla. Minulla oli myös kova verenhukka synnytyksessä koska istukka irrotettiin käsin...verenhukkaa ei huomattu ja olin todella huonossa kounnossa monta päivää eikä kätilöt minua kuunnelleet vaikka sanoin ettei kaikki ok ja että ottakaa hemoglobiini,,lopulta ottivat ja se oli 60! joten jos tämä kävisi itselle kaksoten kanssa niin olisi jo varmaasti henki pois. Joten ei se alatiesynnytskään aina niin ihanaa ole. Luulisi että kaksosten kanssa saisi sektion halutessaan.


    • vaavit07

      mulla on kaksoset 06/07 ja on leikettu 16 h synnytyksen jälkeen vaikka puhuin kun runeberi....viikolla 38 ja 4 olivat jo .Vaadi leikkausta vaikka että pelkäät...tsemppiä
      [email protected]

    • julienna2

      mulla on poikien synnytys ollu nopein ja helpoin ku kahden edellisen,enkä edes tarvinut mitään lääkettä! hyvin kaikki menee ;) voimia

      • niina____

        syntyi kaksospojat hyvin pienillä viikoilla alateitse. painoivat noin kilon. nyt pojat on terveitä 10kk ikäisiä.


      • pampara
        niina____ kirjoitti:

        syntyi kaksospojat hyvin pienillä viikoilla alateitse. painoivat noin kilon. nyt pojat on terveitä 10kk ikäisiä.

        Minä sain syyskuussa kaksoset sektiolla. Otin pelon puheeksi jo ekassa neuvolassa ja terkka ei ottanut asiaa todesta, muutin ja neuvola vaihtui, en kuitenkaan siellä heti puhunut peloistani. Olin ehkä reilu 30viikoilla kun puhuin siitä, ja neukku kehotti ottamaan ultrassa asian puheeksi. Pelkopolille olisi aikoja ssanut vasta päivänä, jolloin oli laskettu aika. Kun terkka tuli kotikäynnille koska ei halunnut rasittaa minua pitkällä matkalla, olin muutenki päässyt vielä kotiin vaikka uhkasivat ottaa osastolle, otin asian taas puheeksi ja sanoin että näyttää siltä etteivät suostu sektioon. Kirjoitti mulle neuvolakorttiin että sektiosta on keskusteltu, ja on sektio toiveena synnytystavaksi. Kun näytin tämän kortin ultra käynnillä, keskusteltiin hieman sektion vaaroista ja siitä, mitä pelkään synnytyksessä. Sektio sovittiin kun olin 36 viikolla ja sovittu päivä osui viikoille 38 0.
        Aika monet tupla raskaudet päätyy sektioon, siinä on vaarana B vauvan hapenpuute jos esm on ahdas lantio ja A jää hetkeksikin jumiin. En halua pelotella, jos päädytkin normi synnytykseen. Toivuin sektiosta nopeasti ja pääsin liikkelle seur päivänä. Leikkaus pelotti vasta siinä leikkauspöydällä, kun kaikki kävi niin nopeasti! Ei ketään pakoteta synnyttämään, erityisesti koska odotat kaksosia, riskit on suuremmat alateitse synnyttäessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      254
      2213
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2045
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1770
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1579
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1181
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1180
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1019
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      1018
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1003
    10. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      996
    Aihe