Intti vai ?

Intti

Onko kaikki teistä menossa inttiin ? Vai olisiko kettän, joka menisi sivariin ? Saako sivarissa ollessaan tekemästään työstä palkkaa ?

13

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • intti

      Sivarista ei saa edes minkäänlaista päivärahaa toisin kuin intistä.

      • C-mies

        Saa, ja isompaakin koska sivari kestää automaattisesti kauemmin. Etsi faktasi ennekuin kirjoitat viestejä.


    • fggjhijhnighjnjnh

      Sivari on nössöille.

      • aoijdajid

        Sanoo Pekka 15v. Sivarissa ei ole mitään "nössöä", se on vaihtoehto intille. Itse tulen intin käymään, mieluiten kuljetuspuolelle haen jotta saisi edes siitäkin paskasta jotain hyötyä. En kyllä tajua miksi pitäisi intissä käydä kun sotatilanteessa en tätä maata jäisi puolustamaan kuitenkaan.


      • fdjfggfhgffgdfk
        aoijdajid kirjoitti:

        Sanoo Pekka 15v. Sivarissa ei ole mitään "nössöä", se on vaihtoehto intille. Itse tulen intin käymään, mieluiten kuljetuspuolelle haen jotta saisi edes siitäkin paskasta jotain hyötyä. En kyllä tajua miksi pitäisi intissä käydä kun sotatilanteessa en tätä maata jäisi puolustamaan kuitenkaan.

        Todellakin sanoo 15vee.
        Aseet kiinnostaa ihan perkeleesti, harrastan airsoftia, pelaan räiskintä pelejä ja katson aseista kertovia elokuvia, dokumentteja ja muita ohjelmia. Tunnen monia aseita ulkonäön perusteella ja tiedän, mikä asetehdas on tehnyt minkäkin aseen.
        Oikeella aseella haluisin ampumaan, mutta kun ei ikä riitä.

        Ja toi sun pakeneminen sotatilanteessa nyt on aika nössöä. Ja Suomi ei enää sotaan joudu, se on nykyasetelmilla aika varmaa.


      • C-mies
        fdjfggfhgffgdfk kirjoitti:

        Todellakin sanoo 15vee.
        Aseet kiinnostaa ihan perkeleesti, harrastan airsoftia, pelaan räiskintä pelejä ja katson aseista kertovia elokuvia, dokumentteja ja muita ohjelmia. Tunnen monia aseita ulkonäön perusteella ja tiedän, mikä asetehdas on tehnyt minkäkin aseen.
        Oikeella aseella haluisin ampumaan, mutta kun ei ikä riitä.

        Ja toi sun pakeneminen sotatilanteessa nyt on aika nössöä. Ja Suomi ei enää sotaan joudu, se on nykyasetelmilla aika varmaa.

        "Aseet kiinnostaa ihan perkeleesti, harrastan airsoftia, pelaan räiskintä pelejä ja katson aseista kertovia elokuvia, dokumentteja ja muita ohjelmia. Tunnen monia aseita ulkonäön perusteella ja tiedän, mikä asetehdas on tehnyt minkäkin aseen."

        Hahahahahahahaahaah. Vittu että olet tyhmä jätkä. Pelit ja elokuvat tosiaan kertoo miten aseet toimii. Olen minäki COD:a ja CS pelannut, mutta otetaan silti pelit peleinä eikös juu? *pyyhkäisee naurun kyyneleet silmäkulmasta*

        "Oikeella aseella haluisin ampumaan, mutta kun ei ikä riitä."
        Tuo olikin odotettua että pelejä on pelattu mutta oikeaan aseeseen ei ole kuunaan koskettu.

        Tunnen minäkin aseita ulkonäöltä, mitä vittua sitten? Tiedän miten ne toimivat teknisesti ja tiedän mikä on coriolis efekti.....mutta sillä ei ole mitään tekemistä armeijan kanssa. Olen C-mies, ehkä kusetetusti mutta vittuako sitten, ainakin olen vapaa. Kävin p-kauden ja sitten päätin hankkiutua vittuun sieltä. Turhaa paskaa. Olisin mennyt mielummin vankilaan jos en olisi päässyt sieltä pois.


      • Jalaa

        Tässä sen taas näkee, mikä taso täällä on. Sivarin käyminen on mun mielestä ihan yhtä hyväksyttävää, kuin armeijankin. Sehän on vaihtoehtoinen tapa suorittaa se asepalvelus. Ite kävin sivarin, ja ei kaduta yhtään. Se vuosi anto paljon työkokemusta, mitä on pystynyt jatkossa käyttämään hyödyksi. Itsellä oli jo it-alan opinnot suoritettu, ja kas kummaa kun löyty paikka missä pystyin hyödyntämään koulussa oppimiani asioita. Tuosta vuodesta tuli suoraan yksi vuosi työkokemusta. Itse lasken omalta alalta saadun työkokemuksen paljon tärkeämmäksi/arvokkaammaksi, kuin sen että on puol vuotta-vuoden ryöminyt metsässä. Näistä asioista on käyty vääntöjä miljoona kertaa, mutta aina sama vääntö vaan jatkuu. Lopullista ratkaisua ei ikinä saada. Jokaisen omassa päätäntävallassa on se, että miten asepalveluksen suorittaa, muiden mielipiteiden ei pidä antaa vaikuttaa omiin tekemisiin.


      • fhfgygfghghhghjkj
        C-mies kirjoitti:

        "Aseet kiinnostaa ihan perkeleesti, harrastan airsoftia, pelaan räiskintä pelejä ja katson aseista kertovia elokuvia, dokumentteja ja muita ohjelmia. Tunnen monia aseita ulkonäön perusteella ja tiedän, mikä asetehdas on tehnyt minkäkin aseen."

        Hahahahahahahaahaah. Vittu että olet tyhmä jätkä. Pelit ja elokuvat tosiaan kertoo miten aseet toimii. Olen minäki COD:a ja CS pelannut, mutta otetaan silti pelit peleinä eikös juu? *pyyhkäisee naurun kyyneleet silmäkulmasta*

        "Oikeella aseella haluisin ampumaan, mutta kun ei ikä riitä."
        Tuo olikin odotettua että pelejä on pelattu mutta oikeaan aseeseen ei ole kuunaan koskettu.

        Tunnen minäkin aseita ulkonäöltä, mitä vittua sitten? Tiedän miten ne toimivat teknisesti ja tiedän mikä on coriolis efekti.....mutta sillä ei ole mitään tekemistä armeijan kanssa. Olen C-mies, ehkä kusetetusti mutta vittuako sitten, ainakin olen vapaa. Kävin p-kauden ja sitten päätin hankkiutua vittuun sieltä. Turhaa paskaa. Olisin mennyt mielummin vankilaan jos en olisi päässyt sieltä pois.

        Tiedätkö edes mikä on airsoft? Se ei ole videopeli.

        Oikeella aseella en oo ampunu, mutta sellasella airsoft aseella, jonka rekyyli vastaa oikeaa asetta (ääni ei tietenkään ole yhtä kova).


      • jjggg
        aoijdajid kirjoitti:

        Sanoo Pekka 15v. Sivarissa ei ole mitään "nössöä", se on vaihtoehto intille. Itse tulen intin käymään, mieluiten kuljetuspuolelle haen jotta saisi edes siitäkin paskasta jotain hyötyä. En kyllä tajua miksi pitäisi intissä käydä kun sotatilanteessa en tätä maata jäisi puolustamaan kuitenkaan.

        Jos venäjä hyökkää ja maksaa mulle tarpeeks paljo, että hankin niille salasta tietoo, niin helvetti pettäisin suomen heti.

        Saatana mä mitään sivareita tai kukkahattu huoria sun muita terveys streittareita tai muidenkaan puolesta sotisin, tulkoot vittu ite sotimaan jos haluaa pitää suomen kartalla, harmi jos on käyny sivarin eikä oo asetta nähnykkään, niin sodi siinä.

        Sen enempi sivareita niin sen huonommat mahikset pärjätä.


    • trjrtj

      Nykyisessä tasa-arvoisuutta vaalivassa yhteiskunnassa sivarin ja intin käymisessä ei ole mitään eroa. Samat päivärahat ja lomat. Tosin intissä tuskin saa paljoakaan lomia, kun taas sivarissa ainakin itse saan käyttää kaikki höllit ja kuntsarit. Yleensä sivarilla on vapaat viikonloput, koska monissa työpaikoissakin ne ovat vapaat. Viikossa työtunteja saa sivarilla olla 36-40. Itse menin inttiin 1/2009, mutta vaihdoin sieltä sivariin henk.koht. syistä. Enkä muuten ole katunut hetkeäkään. Inttikin oli oikeastaan ihan jees mesta, ei mitenkään rankkaa ja vaikka kuri olikin tiukkaa, niin eipä se ehtinyt mitenkään hajottamaan. Alikessutkin olivat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta oikeen rentoja kavereita ja läppä lensi :D Intistä mulla ei oo siis oikeesti pahaa sanottavaa, mutta sivari oli vain vielä sitäkin parempi vaihtoehto. Sivarissa jää omaa vapaa-aikaa paljon ja silloin voit mennä minne tykkäät (toisin kuin intissä). Ainoa miinus on vuoden kesto, mutta kyllä sen jaksaa siinä palvella, kunhan löytää mukavan palveluspaikan.
      Mutta siis, jos haluaa mennä sivariin, niin suosittelen. Erinomainen vaihtoehto!

    • SpolDude

      Siis suoraan sanottuna Sivari on pakokeino niille paskahousuille jotka ei inttiä kestä, tämähän on ihan loogista
      Koska ei ihmistä voi pakottaa tuonne kylmään talvimetsään telttailemaan samalla kun kessut huutaa korviin..
      Tuon takia sivari tuli kehiin.
      Ja sitten on tuo kaikki moraalipaska ja muu paskapuhe jolla yritetään välttää intti, vitun pelkurimaista touhua



      I mean, what happened? Did, did your balls drop off?
      -Joker

      • Kessula

        Kylmä tosiasia.


      • Sakmongkol

        Itse en pidä sivaria minään pakokeinona, mutta osin olen samoilla linjoilla. Kyllä se joulukuinen telttaretki on erittäin omalaatuinen kokemus, epäilen että sivari voisi kokea mitään niin vittumaista, mille silti voi nauraa jälkeenpäin.

        Kunnioitan myös niitä jotka valitsevat siviilipalveluksen, mutta suosittelen ehdottomasti inttiä kaikille. Se on kokonaisuudessaan sellainen kokemus minkä veroista ei oikein muualla sivistyneessä maailmassa pääse tavallinen kuolevainen kokemaan. Eikä ole nykyisin kovin rankkaakaan, kunhan pää kestää ja osaa suhtautua asioihin huumorilla.

        Onnea valintoihin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe