Erikoista valonarkuutta

olenko ainut?

Minulla on diagnosoitu migreeni johon on kohtauslääkitys. Olen huomannut sellaisen erikoisen jutun että esim päivänvalolamput laukaisevat oksettavan olon ja kielen puutumisen. Kun lähden pois tilasta jossa ko. lamppu on oireet häviävät vähän ajan kuluttua. Ikävä kyllä huomasin että myös uudet energialamput toimivat samalla tavalla. Olenkin alkanut miettiä että täytyykö hankkia estolääkitys nyt kun energialamput ja päivänvalolamput yleistyvät. Tiedän että tämä kuulosta oudolta, mutta onko muilla vastaavia kokemuksia. Tämä on niin hölmö oire etten ole kehdannut ottaa sitä puheeksi hoitavan lääkärin kanssa.

7

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Migr.

Minulla myös yliherkkyyttä monille keinovaloille. Minulla on diagnosoitu migreeni. Energiansäästölamput ovat pieniä neonputkia. Onkohan niissä nopeaa välkkymistä, jota ei itse varsinaisesti aisti tai sitten outo valon spektrijakautuma?

• olenko ainu?

Tuota en tiennytkään että energiasäästölamput ovat neovaloja. Ilmeisesti niissä on sitten jotain mikä ärsyttää. Kiitos vastauksesta.

• Naisvaivaa

Olen 45-vuotias nainen ja olen jo vuosia joutunut välttämään diskoja sekä paikkoja ( kaupat, messut, hotellit, ravintolat yms. ), joissa on kirkkaan, välkkyvät valot. Saan kohtauksen niistä lähes välittömästi ja diagnoosi on migreeni.

Ostin juuri uudet energialamput, joita siedän. Elexin lumen 290/7W. Toiset jouduin vaihtamaan pois. Vältän edelleen hetkeä, jolloin valot vähitellen kirkastuvat.

• olenko ainut

Kiitos vinkistä.Täytyy kokeilla. Olisi kyllä hyvä jos joku näistä sopisi. Täällä missä asun on hehkulamput loppuneet kaupoista melkein kokonaan. Harkitsin jo että ostan niitä jostain muualta. Toisaalta energialamppuhan on pitkäikäinen.

• Yks vaan

• k

• k
        k kirjoitti:

mistä olet ostanut elexin lumen 290/7w ja tiedätkö miksi juuri se käy. johtuuko alhaisestai watti määrästä tai lumen määrästä.väriseekö valo

laitoin päivänvalolampu päälle ja alkoi oksettava olo ja kielen puutuminen.en ole tällaista saanut energiasäästölampuista mutta migreenin kylläkin.mikä neuvoksi. hehkulamput ja kynttilät?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8686
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4848
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4298
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3050
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      53
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2395
    Aihe