Kirjasuosituksia

Sivistymätön

Minulle on suotu hieman "vapaa-aikaa" joka olisi varmaan hyvä käyttää jollakin tavalla itseään sivistäen. Joten arvon kansalaiset kysynkin teiltä mistä kirjoista minun tulisi aloittaa. Etenkin Sijoittamiseen/Talouteen liittyviä kirjoja, Psykologia etenkin ihmisen käyttäytymismalleja tutkivia kirjoja, Filosofia, Runous, sekä tietysti kaikki muukin mitä jokaisen tulisi lukea tai vähintään väittää lukeneensä.

1

1317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos joku tietää sijoittamisesta jotain tietämisen arvoista, hän sijoittaa eikä takuulla halua jakaa tietämistään. Siksi sijoituskirjallisuus on "toisaalta-toisaalta-mutta-ehkei-sittenkään"-litaniaa. Yksi epäortodoksinen teos on Pentti Kourin "Suomen omistaja ja elämäni muut roolit". Mutta sekin kertoo vain osakepeleistä, ja sijoittaminen on hyvin paljon muutakin. Brassailua varten voi lukea Juhani Riikosen sijoitusoppaita, pitäen mielessä miten hänen itsensä hommassa kävi.

Filosofien ja psykologien, Platonin/Sokrateen, Sartren, Esa Saarisen, Marlo Morganin, Carlos Castanedan, Nietzschen, Marxin ja "sisäinen sankari" Sarasvuon jne., jne., lukeminen on turhaa ja tylsää. Ehkä kuuluisimman kaikista, Platonin, dialogit rakentavat itse maailmoja sanoista ja ryhtyvät asumaan niissä ja toimimaan niiden sääntöjen mukaan. No, Dale Carnegien klassikko "Miten saan ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa" kannattaa lukea ja omaksua.

Runoilijoita kannattaa selailla ja alkaa lukea sellaista mikä miellyttää. Minä pidän esimerkiksi Eino Leinosta, Uuno Kailaasta, Aaro Hellaakoskesta, V.A. Koskenniemestä, Yrjö Jylhästä, Charles Bukowskista, Runebergistä ja hiukan Saarikoskestakin.

Sittenhän on tämä Klassikkoautomaatti:
      http://www2.hs.fi/klik/klassikkoautomaatti/klassikkoautomaatti.html
      ja Schwanitzin instant-pakkaus sivistykseen:
      http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9512063565

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      110
      2413
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2101
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      56
      1667
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      58
      1612
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      155
      1560
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1466
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      150
      1413
    8. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      112
      1190
    9. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1186
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      26
      1148
    Aihe