HALDEX HUOLTOHINTA??

viistoperse 1.9tdi

Juu, elikkäs sellasta kyselisin että minkähintainen on tuon haldex-nelivedon huolto?
Ja Tärkeämpänä kuinka usein se pitää huoltaa? Oon kattellu nelikko golffia, mutta kuullut että pelkät öljyt haldexiin maksais yli 200€..? En tiedä tarviiko muuta normihuollos tehdäkkään ku öljynvaihto mutta jos jollain on tietoa/kokemusta asiasta niin kommentteja kiitos!!

Ja ei tarvi laittaa niitä "jos hyvän nelivedon haluat.." jne kommentteja.

Kiitos!

6

10967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikapalaveri..

Ensimmäinen sääntö on se, että hankit asiantuntevasta tarvikeliikkeestä tarvittavat öljyt ihan itse. Säästät noin puolet siihen verrattuna mitä joutuisit maksamaan lasipalatsiin.

Jos et aio käyttää valtuutettua huoltoa, niin käytä ainakin sellaista, joka tietää mitä tekee, sillä halvalla teetetty paskahuolto tulee kalliiksi kun korjautat vetopyörästöjä jälkeenpäin.

Itse vaihtaisin öljyt 60.000 km välein, jos aikomuksena olisi pitää siitä asillisesti huolta.

Näillä neuvoilla eteenpäin...

• ex-nelari

VW:n haldexia ei huolleta, vaan se vaihdetaan (koko mekaniikka pumppuineen). Ja ei maksa paljoa...

• Volkkarijermu

Öljy ja haldexin suodatin maksaa merkkiliikkessä noin 60 euroa.
      Haldexin öljy vaihdetaan 30 tkm. välein ja suodatin 60 tkm. välein.
      Pihassa tommonen nelikkogolffi,niin jotain tuosta asiasta tiedän.

• penaalipena

kuitti

• Varmuuden vuoksiko

Ostin just äsken tällaisen 4motsioonin. Haldexin öljyn ja suodattimen vaihto on suunnitelmissa. Kannattaisikohan vaihteiston ja vetopyörästön öljyt myös vaihtaa? Kilometrejä 110 tkm. Edellisen volkkarin huoltoon ei kuulunut vaihteistoöljyn vaihto, kun ei vuotoja ollut, ajoin sillä 600tkm ilman vaihteistö-öljyn vaihtoa tai lisäystä.

• trwu
        Varmuuden vuoksiko kirjoitti:

Ostin just äsken tällaisen 4motsioonin. Haldexin öljyn ja suodattimen vaihto on suunnitelmissa. Kannattaisikohan vaihteiston ja vetopyörästön öljyt myös vaihtaa? Kilometrejä 110 tkm. Edellisen volkkarin huoltoon ei kuulunut vaihteistoöljyn vaihto, kun ei vuotoja ollut, ajoin sillä 600tkm ilman vaihteistö-öljyn vaihtoa tai lisäystä.

Haldexin öljyt suodattimen vaihto maksoi merkkiliikkeessä 170€. Vaihteiston öljyt vaihdoin itse ja kyllähän askin toiminta parani varsinkin kylmällä ilmalla.
        Ajettu 170tkm.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79