HALDEX HUOLTOHINTA??

viistoperse 1.9tdi

Juu, elikkäs sellasta kyselisin että minkähintainen on tuon haldex-nelivedon huolto?
Ja Tärkeämpänä kuinka usein se pitää huoltaa? Oon kattellu nelikko golffia, mutta kuullut että pelkät öljyt haldexiin maksais yli 200€..? En tiedä tarviiko muuta normihuollos tehdäkkään ku öljynvaihto mutta jos jollain on tietoa/kokemusta asiasta niin kommentteja kiitos!!

Ja ei tarvi laittaa niitä "jos hyvän nelivedon haluat.." jne kommentteja.

Kiitos!

6

10445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikapalaveri..

Ensimmäinen sääntö on se, että hankit asiantuntevasta tarvikeliikkeestä tarvittavat öljyt ihan itse. Säästät noin puolet siihen verrattuna mitä joutuisit maksamaan lasipalatsiin.

Jos et aio käyttää valtuutettua huoltoa, niin käytä ainakin sellaista, joka tietää mitä tekee, sillä halvalla teetetty paskahuolto tulee kalliiksi kun korjautat vetopyörästöjä jälkeenpäin.

Itse vaihtaisin öljyt 60.000 km välein, jos aikomuksena olisi pitää siitä asillisesti huolta.

Näillä neuvoilla eteenpäin...

• ex-nelari

VW:n haldexia ei huolleta, vaan se vaihdetaan (koko mekaniikka pumppuineen). Ja ei maksa paljoa...

• Volkkarijermu

Öljy ja haldexin suodatin maksaa merkkiliikkessä noin 60 euroa.
      Haldexin öljy vaihdetaan 30 tkm. välein ja suodatin 60 tkm. välein.
      Pihassa tommonen nelikkogolffi,niin jotain tuosta asiasta tiedän.

• penaalipena

kuitti

• Varmuuden vuoksiko

Ostin just äsken tällaisen 4motsioonin. Haldexin öljyn ja suodattimen vaihto on suunnitelmissa. Kannattaisikohan vaihteiston ja vetopyörästön öljyt myös vaihtaa? Kilometrejä 110 tkm. Edellisen volkkarin huoltoon ei kuulunut vaihteistoöljyn vaihto, kun ei vuotoja ollut, ajoin sillä 600tkm ilman vaihteistö-öljyn vaihtoa tai lisäystä.

• trwu
        Varmuuden vuoksiko kirjoitti:

Ostin just äsken tällaisen 4motsioonin. Haldexin öljyn ja suodattimen vaihto on suunnitelmissa. Kannattaisikohan vaihteiston ja vetopyörästön öljyt myös vaihtaa? Kilometrejä 110 tkm. Edellisen volkkarin huoltoon ei kuulunut vaihteistoöljyn vaihto, kun ei vuotoja ollut, ajoin sillä 600tkm ilman vaihteistö-öljyn vaihtoa tai lisäystä.

Haldexin öljyt suodattimen vaihto maksoi merkkiliikkeessä 170€. Vaihteiston öljyt vaihdoin itse ja kyllähän askin toiminta parani varsinkin kylmällä ilmalla.
        Ajettu 170tkm.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe