Juu, elikkäs sellasta kyselisin että minkähintainen on tuon haldex-nelivedon huolto?
Ja Tärkeämpänä kuinka usein se pitää huoltaa? Oon kattellu nelikko golffia, mutta kuullut että pelkät öljyt haldexiin maksais yli 200€..? En tiedä tarviiko muuta normihuollos tehdäkkään ku öljynvaihto mutta jos jollain on tietoa/kokemusta asiasta niin kommentteja kiitos!!
Ja ei tarvi laittaa niitä "jos hyvän nelivedon haluat.." jne kommentteja.
Kiitos!
HALDEX HUOLTOHINTA??
6
10445
Vastaukset
- pikapalaveri..
Ensimmäinen sääntö on se, että hankit asiantuntevasta tarvikeliikkeestä tarvittavat öljyt ihan itse. Säästät noin puolet siihen verrattuna mitä joutuisit maksamaan lasipalatsiin.
Jos et aio käyttää valtuutettua huoltoa, niin käytä ainakin sellaista, joka tietää mitä tekee, sillä halvalla teetetty paskahuolto tulee kalliiksi kun korjautat vetopyörästöjä jälkeenpäin.
Itse vaihtaisin öljyt 60.000 km välein, jos aikomuksena olisi pitää siitä asillisesti huolta.
Näillä neuvoilla eteenpäin... - ex-nelari
VW:n haldexia ei huolleta, vaan se vaihdetaan (koko mekaniikka pumppuineen). Ja ei maksa paljoa...
- Volkkarijermu
Öljy ja haldexin suodatin maksaa merkkiliikkessä noin 60 euroa.
Haldexin öljy vaihdetaan 30 tkm. välein ja suodatin 60 tkm. välein.
Pihassa tommonen nelikkogolffi,niin jotain tuosta asiasta tiedän. - penaalipena
kuitti
- Varmuuden vuoksiko
Ostin just äsken tällaisen 4motsioonin. Haldexin öljyn ja suodattimen vaihto on suunnitelmissa. Kannattaisikohan vaihteiston ja vetopyörästön öljyt myös vaihtaa? Kilometrejä 110 tkm. Edellisen volkkarin huoltoon ei kuulunut vaihteistoöljyn vaihto, kun ei vuotoja ollut, ajoin sillä 600tkm ilman vaihteistö-öljyn vaihtoa tai lisäystä.
- trwu
Varmuuden vuoksiko kirjoitti:
Ostin just äsken tällaisen 4motsioonin. Haldexin öljyn ja suodattimen vaihto on suunnitelmissa. Kannattaisikohan vaihteiston ja vetopyörästön öljyt myös vaihtaa? Kilometrejä 110 tkm. Edellisen volkkarin huoltoon ei kuulunut vaihteistoöljyn vaihto, kun ei vuotoja ollut, ajoin sillä 600tkm ilman vaihteistö-öljyn vaihtoa tai lisäystä.
Haldexin öljyt suodattimen vaihto maksoi merkkiliikkeessä 170€. Vaihteiston öljyt vaihdoin itse ja kyllähän askin toiminta parani varsinkin kylmällä ilmalla.
Ajettu 170tkm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521