suudelmia ilman rajoja
suudelmat ilman suuntaa
olit selkeä kaaos
minussa heitteillä
levoton ajantajun kantaja
vapaa taivallus
pehmitelty koeteltu kovin
huulia hallittu
hirmuvaltiaan elkein
liikkeisiin suussa sulaviin
Suudelmia...
12
410
Vastaukset
- herkkäsielu
Rajana veteen piirretty viiva.
Piikkilanka-aita tai sähköpaimen.
Mielialan vaihtelut.
Tuulen suunta.
Sekasortoinen kameleontti.
Sammaleen peittämällä kivimuurilla.
Kosketus iholla.
Auringonsäteissä silmien hehku.
Tänään.
Tammen alla valkoinen kissa.
Onnittelen. Jos ymmärsit.- Miekko
En ymmärrä paljoakaan, olen tottunut siihen.
Sekasortoinen kameleontti.. tuo on hyvä kuvaus.. kuin valokuva...
Rajat ovat häilyviä. Raja on olemassa ja se on ylittämätön. Kunnes tuuli kääntyy ja raja katoaa.
Kameleontti vaihtaa väriään olemustaan ympäristön mukaan. Entäpä sammaleisella kivimuurilla.. ottaako pehmeän sammalen vai harmaankovan kuoren? Kosketus iholla viittaisi edelliseen, mutta mistäpä sen tietää.. Auringonsäteissä silmien hehku, mutta onko aurinko nousemassa vai laskemassa.. onko jotain alkamassa vai onko jäähyväisten aika... Tänään.. ei ole muuta aikaa tässä annettuna kuin tämä hetki. Tammen alla valkoinen kissa... hmmm.... tammi kuvaa vakautta muuttumattomuutta, valkokissa puhtautta (nuoruutta) ja kissan luonteen häilyvyyttä.. vakaus ja häilyvyys samassa kuvassa.. kissa nauttii vakauden varjosta.. jonkin aikaa... - herkkäsielu
Miekko kirjoitti:
En ymmärrä paljoakaan, olen tottunut siihen.
Sekasortoinen kameleontti.. tuo on hyvä kuvaus.. kuin valokuva...
Rajat ovat häilyviä. Raja on olemassa ja se on ylittämätön. Kunnes tuuli kääntyy ja raja katoaa.
Kameleontti vaihtaa väriään olemustaan ympäristön mukaan. Entäpä sammaleisella kivimuurilla.. ottaako pehmeän sammalen vai harmaankovan kuoren? Kosketus iholla viittaisi edelliseen, mutta mistäpä sen tietää.. Auringonsäteissä silmien hehku, mutta onko aurinko nousemassa vai laskemassa.. onko jotain alkamassa vai onko jäähyväisten aika... Tänään.. ei ole muuta aikaa tässä annettuna kuin tämä hetki. Tammen alla valkoinen kissa... hmmm.... tammi kuvaa vakautta muuttumattomuutta, valkokissa puhtautta (nuoruutta) ja kissan luonteen häilyvyyttä.. vakaus ja häilyvyys samassa kuvassa.. kissa nauttii vakauden varjosta.. jonkin aikaa...Mielenkiinnolla luin tulkintasi.
Kiehtovaa... - Miekko
herkkäsielu kirjoitti:
Mielenkiinnolla luin tulkintasi.
Kiehtovaa...Runous on kiehtovaa, voisi puhua melkein rakkaussuhteesta. Tuo oli suosikkikohtani runossasi tuo "Tammen alla valkoinen kissa". Kummalla tavalla kiehtova lause. Herätti mielikuvia, olen tietyllä tapaa visuaalinen ihminen.. kissa on sellainen pitkäkarvainen, lieneekö siamilainen.
- herkkäsielu
Miekko kirjoitti:
Runous on kiehtovaa, voisi puhua melkein rakkaussuhteesta. Tuo oli suosikkikohtani runossasi tuo "Tammen alla valkoinen kissa". Kummalla tavalla kiehtova lause. Herätti mielikuvia, olen tietyllä tapaa visuaalinen ihminen.. kissa on sellainen pitkäkarvainen, lieneekö siamilainen.
Vai vielä siamilainen :)
- Miekko
herkkäsielu kirjoitti:
Vai vielä siamilainen :)
Lähinnä runosi luonnetta hain.. sen rotukissamaisuutta. muutoin kissaoppi on vähän hakusessa.. katselin tuossa kissankuvia, ja siamilainen oli vähän erinäköinen kuin kuvittelin.. luulin, että muistuttaa enemmänkin angoraa... sopii itse tutkia, kummassa on enemmän näköisyyttä:)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Siamilainen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Turkkilainen_angora - herkkäsielu
Miekko kirjoitti:
Lähinnä runosi luonnetta hain.. sen rotukissamaisuutta. muutoin kissaoppi on vähän hakusessa.. katselin tuossa kissankuvia, ja siamilainen oli vähän erinäköinen kuin kuvittelin.. luulin, että muistuttaa enemmänkin angoraa... sopii itse tutkia, kummassa on enemmän näköisyyttä:)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Siamilainen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Turkkilainen_angorakissani voisi olla vaikka tällainen.
http://www.tunturisusi.com/kissat/valkoisetleot.htm - Miekko
herkkäsielu kirjoitti:
kissani voisi olla vaikka tällainen.
http://www.tunturisusi.com/kissat/valkoisetleot.htmValkoinen leijona! Kaikkea sitä näkee.. onpa muuten varmasti maailman kauneimpia eläimiä.. todella jalonnäköinen kissa.
vaihtoehtoisesti
tarkkaan harkittuja suudelmia
tai huolimattomasti viljeltyjä sinne tänne
epätarkoissa
kulmattomissa päivissä
sekasorrossa ...
Kummallisesti syntyi itseltäkin runosi inspiroimana jotain.
Toi viimenen lause - napakka ja niin osuva.
Mukavia säkeitä, sellaisia mietiskeltäviä taas,
ei mitään itsestäänselvää. Jätät aina hiukan lukijalle
pureskeltatavaa ja se on hyvä se.
Taccar poccar.- Miekko
Onkohan siinä paljonkaan eroa.. suunniteleeko suudelmansa tarkkaan harkiten vai heitteleekö niitä sinne tänne.. tunteet ovat vaikeita, ei niitä voi hallita.. kohdistaa tieten tahtoen johonkin suuntaan.
Kulmattomista päivistä ei saa otetta, ei ole mihin tarttua... jos ei ole kulmia, miten erottaa päivät toisistaan.. joka hetki muistuttaa toistaan, jakelee suudelmiaan tahtoen tai tahtomattaan... Sekasortoa, sitä se on. Ei voi vaikuttaa mihinkään, voi taistella vastaan tai suosiolla alistua tunteiden taistelukentällä.
Kiitos runostasi ja kommentista:) Säkeitä syntyy ja se on hyvä asia. Kiitollinen olen, että joku niitä ymmärtääkin. On se kuitenkin luomassa sellaista tunnetta, ettei ehkä sittenkään yksin tässä maailmankaikkeudessa tällä tavoin ajattele.
- Kauris-62
hmmm...niin...
todellakin pidin tästä
ei mitään liikaa
ja tälläisenään vetosi oikein hyvin...
kiitos lukuhetkestä- Miekko
Kitos. Kiva kuulla, että runossa ei ollut mitään liikaa. Lisäsin siihen viime hetkellä yhden ylimääräisen säkeistön, tuon:
vapaa taivallus
pehmitelty koeteltu kovin
.. kun tuntui runo tarvitsevan vielä jotain. Yleensä pyrin pikemminkin karsimaan ylimääräisiä kohtia kuin lisäilemään, mutta en ollut oikein vakuuttunut tuosta siirtymästä ajantajun kantajasta huulten hallitsemiseen. Tuntui vain tarvitsevan jotain.. Aluksi siinä oli 'vapaa liikkuvuus' liittyen rajattomuuteen ja muuhun.. mutta halusin päättää runon liikkeeseen, joten tuntui turhalta toistolta tuo...
Kiitos kommentista:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293315- 1201321
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101265- 711028
- 581021
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871006olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26957Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38921Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66900Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78855