Heippati!
Mistähän päin mahdollisimman läheltä Joensuun keskustaa löytyisi joku laavu (tai edes nuotiopaikka), joka talvellakin olisi käyttökunnossa? Yritin netistä googlettaa, mutta ei oikein tainnu löytyä...
Ja toinen kysymys: onko Jakokosken tähtitornin vieressä/lähellä jotain laavua?
Kiitos jo etukäteen avusta, jos joku paikat paremmin tunteva osais vastata :) Tässä yritän lahjayllätystä suunnitella...
laavuja/nuotiopaikkoja talvikäyttöön
10
9545
Vastaukset
- Makkaranpaistaja
Selaile oheista linkkiä. siitä löytyy Pohjois-Karjalan vaellusreitit ja niillä olevat nuotiopaikat:
http://www.vaellus.info/
Jakokosken tähtitornista en tiedä, että onko siellä nuotiopaikkaa. Jakokosken kanavamuseolta löytyy nuotiopaikka, jos sinne suuntaan haluat mennä.
Minä olen talvisaikaan käynyt kolin-polun varressa olevilla laavuilla. Hautajärvellä ja Urkkalammella. Urkka on muuten hyvä paikka, mutta nykyjään sen kautta kulkee kelkkareitti, josta syystä siellä on ainakin hyvällä kelillä paljon kulkijoita. - 224567
Jakokoskella tähtitornilla ei ole laavua.
Joensuun lähimmät laavut on kuhasalossa penttilässä, ainakin kaksi nuotipaikkaa jaamankankaalla kahden lammen välissä. Kuhasalon laavut on n.2km keskustasta, tuo toinen noin 6-7km - notski
löytyy Utrasta, eli Utransaaret. On siellä myös tilausmaja. On käytössä kesät, talvet.
http://kansalaistalo.jns.fi/puukoulu/utran_saaret.php - lkjhgfd
utrassa
- fgr
Lykynlammella
- fsddfssdf
fgr kirjoitti:
Lykynlammella
Kalliojärvellä on sekä hienot maisemat, että hyvä laavu, ja nuotio.Sijaitsee reijolan lähellä.
- rillimestari
fsddfssdf kirjoitti:
Kalliojärvellä on sekä hienot maisemat, että hyvä laavu, ja nuotio.Sijaitsee reijolan lähellä.
paras laavu löytyy kröönlannin sell-huoltamon vierestä. kyllä näin on. eikä muuksi muutu. sinne vain rillailemaan te kaikki makkaran ja muun rilliruuvan ystävät. namia on. tiedän sen.
- pepexx780
Mieleeni tuli kaksi hyvää paikkaa entisenä pyhäselkäläisenä. Toinen on juuri tuo aiemminkin mainostettu kalliojärven kierrkokselta löytyvä nuotiopaikka / laavu ja toinen Reijolan edustalta Hopeasaaresta.
- kimmo699
Kuhasalossa laavuja? eikös siellä ole pelkästään nuotiopaikkoja?
- Laavuilija
Itse löysin vasta tällaisen palvelun: http://www.laavu.org/selaa.php?paikkakunta=Pohjois-Karjala
Ja on kätevä selailla paikkoja. Tietenkään välttämättä kartalla näkyvät eivät ihan tarkalleen ole oikeassa paikassa, eli aina tutustuminen maastokarttaan lienee paikallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.555978Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652723Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181844- 1461806
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341692Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181650- 1021457
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281450Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411186Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163