Maadoituskaapeli jäi nyt sitten asentamatta perustuksen sisään, osittain kai siksi, että kyseistä kuparikaapelia ei koskaan saapunut työmaalle ja omat hoksottimet olivat hukassa.Miten tämmönen juttu sit hoidetaan näin jälkeenpäin? Kaivetaan kaapeli maahan ja reikää sokkeliin, jotta pääsee raudoitukseen käsiksi, vai? Että tämmöstä...
Maadoituskaapeli
4
3151
Vastaukset
- frankgäng
Kyllä siihen löytyy muitakin tapoja. Vanhat keinotkin on sallittuja.
Sähköurakoitsijaan yhteyttä mahdollisimman nopeasti. - Alaston amkkilainen
Kuten viimeaikojen viesteissä on mainittu, niin talon ympäri kaivamalla. Kupari maahan ja molemmat päät keskuksen maadoituskiskoon. Myös sekin käypi ettää liittymiskaapeli ojaan heittää kupari, ellei sitä ole jo maahan haudattu.. :( Kai sitä voi rakennuksesta mihin tahansa (?) muuhunkin suuntaan kaivaa ojan kuparille..?
- Älä heitä lusikkaa
Kannattaa ottaa ammattimies paikalle. Tuo ympärikaivaminen voi olla hankalaa jos esim salaojat on jo tehty. Saa myös toteuttaa "häntänä" ja raudoituksia ei ole pakko maadoittaa. Löytyy myös "tappeja" mitä voit lyödä maahan. Mut kuten sanoin ota ammattimies paikalle ja käy asia läpi hänen kanssa.
- otitoitotitoti
ennenkään maadoitettu, 20m 16mm2 maadoituskuparia vaan kaapeliojaan ja sillä hyvä. Eihän se ole kun hätävara jos nolla pääsee katkeamaan, hyvin se 20m riittää siihen, kunhan ei ihan kuivaan hiekkaan laita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758