Onko kellään kokemuksia VKK:sta

????????????

miten homma toimii siellä ????

19

1574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HansS

      VKK:lta olen saanut pariinkin kertaan taloudellista tukea, kun olen sairastunut. Mitään oikeita kuntoutussuunnitelmia ei sieltä saanut mutta pyydä että pääset sellaiselle työhönvalmentajalle, se oli ihan ok juttu. Lomakkeita lähettämällä ei kukaan kuntoudu.

      • Virtanen 100

        1.taloudellista tukea ja mihin perustuen ??
        2.mitä tarkoitat "Mitään oikeita kuntoutussuunnitelmia ei sieltä saanut" ???
        3.työhönvalmentajalle....siis johonkin työpaikkaanko ??
        4.kuinka VKK:lle pääsee...kuka vaanko ???


      • ex-vkk
        Virtanen 100 kirjoitti:

        1.taloudellista tukea ja mihin perustuen ??
        2.mitä tarkoitat "Mitään oikeita kuntoutussuunnitelmia ei sieltä saanut" ???
        3.työhönvalmentajalle....siis johonkin työpaikkaanko ??
        4.kuinka VKK:lle pääsee...kuka vaanko ???

        Vakuutuskuntoutus VKK r.y. on vuonna 1964 perustettu tapaturma-, liikenne- ja työeläkevakuutusta harjoittavien vakuutusyhtiöiden yhteinen palveluyritys.VKK avustaa vakuutus- ja työeläkeyhtiöitä kuntoutusasioiden valmistelussa, hoitamisessa ja yhdenmukaistamisessa.

        VKK suunnittelee ammatillista kuntoutusta sekä toimintakykyä edistävää ja ylläpitävää kuntoutusta yhdessä kuntoutujan, yhteistyökumppaneiden ja vakuutusyhtiöiden kanssa. Asiakastyötä VKK:ssa hoitavat kuntoutussuunnittelijat, jotka ohjaavat asiakasta kuntoutukseen liittyvissä asioissa.

        VKK kehittää yhteistyötä viranomaisten, palveluntuottajien ja asiakasjärjestöjen kanssa sekä edistää kuntoutukseen liittyvää tutkimusta, koulutusta ja tiedotusta.

        VKK:n jäsenet ovat Liikennevakuutuskeskus, Tapaturmavakuutuslaitosten liitto ja Työeläkevakuuttajat TELA.


      • Veikko Kalevi -68
        ex-vkk kirjoitti:

        Vakuutuskuntoutus VKK r.y. on vuonna 1964 perustettu tapaturma-, liikenne- ja työeläkevakuutusta harjoittavien vakuutusyhtiöiden yhteinen palveluyritys.VKK avustaa vakuutus- ja työeläkeyhtiöitä kuntoutusasioiden valmistelussa, hoitamisessa ja yhdenmukaistamisessa.

        VKK suunnittelee ammatillista kuntoutusta sekä toimintakykyä edistävää ja ylläpitävää kuntoutusta yhdessä kuntoutujan, yhteistyökumppaneiden ja vakuutusyhtiöiden kanssa. Asiakastyötä VKK:ssa hoitavat kuntoutussuunnittelijat, jotka ohjaavat asiakasta kuntoutukseen liittyvissä asioissa.

        VKK kehittää yhteistyötä viranomaisten, palveluntuottajien ja asiakasjärjestöjen kanssa sekä edistää kuntoutukseen liittyvää tutkimusta, koulutusta ja tiedotusta.

        VKK:n jäsenet ovat Liikennevakuutuskeskus, Tapaturmavakuutuslaitosten liitto ja Työeläkevakuuttajat TELA.

        Minä olin heidän kauttaan katja noposella työhönvalmentajalla, se oli hyvä juttu. Itse VKK:sta ei ole omaa kokemusta


    • pöydän toiselta puol

      Tosi hidasta jos niiden kautta menee suoraan, mutta jos saa jollekin muulle lähetteen niin menee paremmin. Työskentelen vakuutusyhtiössä ja kokemusta siltä puolen.

    • 3aur

      VKK on vakuutusyhtiöiden yhteinen yksikkö jonka tarkoitus ja tehtävä on ohjata vammautunut työhön kuin työhön vaikka sellaiseen johon ei pysty ja siitä edellen työttömäksi työnhakijaksi niin ettei työtapaturma- tai liikenneonnettomuuden vakuutusyhtiön tarvitse maksaa työkyvyttömyyseläkettä.

      Asiointi kannattaa aloittaa vaatimalla puolueettoman tahon lääkärinlausuntoa.

      VKK:n kanssa kannattaa asioida asianajajan avustuksella eikä kannata luottaa vaikka miten yrittävät olla yliystävällistä. VKK:n ja vakuutusyhtiöiden välillä toimii yhteinen veikko-niminen atk järjestelmä. Jos lupaavat käsitellä asiaasi luottamuksella he valehtelevat koska vkk kirjaa kaiken puhutun ja kaikki annetut asiakirjat laitetaan yhteiseen järjestelmään. Asiasi pyritään hoitamaan siten kuin vakuutusyhtiössä on jo etukäteen päätetty eli niin että vakuutusyhtiöt välttyvät korvauksen maksuilta.

      VKK on vakuutusyhtiöiden "kouluttama koira" jota yhtiöt ruokkii.

      Olkaa varuillaan jos joudutte asioimaan tahon kanssa.

      • tarkkanaolkaa

        Olet oikeassa. Itsellä kokemusta myös. Et valehtele ainakaan mitään, hyviä neuvoja annoit niille jotka ovat sinne menossa.

        Tapaukseni on lähiajalta, jos kerron jotain.
        Täysin selvä tapaturmavamma joka ei tule parantumaan koskaan. Onneksi olin suomen parhaan lääkärin operoimana ja potilaana. Hän neuvoi miten toimia päivänselvässä asiassa jotta VKK ei pääse väliin sotkemaan. Otin kahdelta muulta alan lääkäriltä lausunnot jne. Lausunnot pitää olla puhtaat, sillä ei ole varaa olla porsaanreikiä, joita VKK käyttää hyväkseen.

        Lopputulos pitkän ( 3kk ) vitkuttelun kanssa oli eläke. VKK: n loppulausunto oli, siis heidän lääkäreiden sama kun minun lääkäreiden. Siis sanasta sanaan.

        Tiedän tapauksia joissa asiakas on täysin vammainen ja ne saavat tosiaan siellä terveeksi. Siis vammautuneen työttömäksi. Ja taas on VKK hoitanut asiansa hyvin.


      • JalkaSelkäNiskaPskna

        Asia on juurikin näin,kuinka 3aur kirjoitti.Itse olin myös asiakkaana.


      • FjalarM

        Olisinpa lukenut nämä kokemukset, ennen kuin asioin VKK:n kuntoutusohjaajan kanssa. Vasen jalkani ja osa selän lihaksista on halvaantuneet potilasvahinkona. 100% työkyvyttömyys todettu usealtakin taholta. Kuntoutusohjaajan näkemyksen mukaan kuitenkin soveltuisi sosiaali- ja terveysalalle! Rampa lähihoitaja, kysyin? Totesi että siellä on ainakin töitä tehtäväksi tulevaisuudessa, työllistyminen on meidän lähtökohta. Työkyvyttömyyseläkkeelle päädyin, ja nyt saan opiskella jotain, jonka avulla ehkä joskus voisin osa-aikaisesti työllistyä.


    • selkäpaskana

      Mä olin ensin VKK:lla ja sit työeläkeyhtiö ohjasi Noposelle. En pyytäny siirtoa mut oli hyvä että siirrettiin. Vkklla ei tapahtunut mitään pari kertaa juteltiin ja sit ne soitteli. Noponen järjesti mulle oppisopimuspaikan.

      • dsfasfdsdssddsdfsdf

        Taas tätä vitun Noposen piilomainontaa! Älkää uskoko!


      • hikumuyl

        Olet oikeassa Noposesta.

        Käsittämötäntä että tuota hehkutetaan.
        Totuus Noposesta on kyllä seuraavaa,,, Saa sairaat ja vammaiset ihmiset -- sairaina takaisin töihin tai koulutukseen. Sitten tyypit ovat vammojen kanssa loppuelämän töissä kunnes väsyvät ja loppuvat.

        Ajatelkaa nyt,,,
        Ihminen on vammautunut niin Noponen järjestää asiakkaan tyhjän päälle.
        Koulutukset ovat yleensä hoitaja, siivooja, kiinteistöhoito tms pienipalkkainen ala. Joka ei kuitenkaan ole kevyttä työtä käytännössä.


    • selkäpaskana

      Mä oon kyllä edelleen samaa mieltä, että noposella olo pelasti mun lopputyöuran, mutta täällä on turha mainostaa töihin menoa kun se ei tunnu porukkaa kiinnostavan.

    • Vtuttaa

      On pitkä kokemus vkk kanssa taistelusta, vakuutusyhtiöt kuljettaa vkk työntekijöitä tosiaan talutushihnassa, niin kuin em, kertoi. Minulle myönnettiin halvin vammaishissi, että pääsisin kotiini, jota olin lähes elämäni rakentanut.
      Hissipörssin rakentama halpaversio hissi, joka ei sovellu suomen pakkasiin.
      Hissipörssi laskutti kaikkia työvaiheet etukäteen vakuutusyhtiöltä, vaikka ei ollut edes sitä vaihetta aloittanutkaan, vaikka sovittiin If kanssa, että ilmoitan heille koska laskut voi maksaa. Hissipörssi kun oli saanut tarpeeksi rahaa, katsoi ettei heidän enää kannata rakentaa hissiä valmiiksi.
      Taksikuskit ja kaverit kieltäytyivät myöhemmin kantamaan minua pyörätuolin kanssa portaikkoa, joka kaartui yläpäässä, eikä siinä päässyt kuin kantamalla, lisäksi se oli kaikille vaarallista.
      Hissin kanssa meno oli hyvin epävarmaa hissi pysähtyi yleensä kerrosten väliin ja tuli aina pitkä odottelu, että vaimo sai apua haettua milloin mistäkin.
      Talvipakkasilla oli hankalaa kun kainalosta alaspäin halvaantunut kroppa kylmeni hetkessä, kun ei ollut sillä alueella verenkiertoa.
      Tätä jatkui 1,5 vuotta ja tappelin vkk T.V kanssa, eikä vaan muutosta tuullut. Jouduin yöni nukkumaan useasti pyörätuolissa, kun omaan sänkyyn vaan ei päässyt, missä oli selkäydinvammaiselle tarkoitettu patja, joka lievensi jonkin verran jatkuvaa selkäsärkyä, mihinkä ei ollut siihen aikaan kunnon lääkitystä.
      Tosiasiaa riittää VKK sta vaikka kuinka pitkään, mutta olen huono kirjoittamaan ja tää konekin lyö aina kaksi kirjainta yhden siasta.
      Palataan jos joku haluaa kuulla lisää.

      • kuuloluulla

        Kiitos kysymästä.
        Haluan kuulla lisää. Olen hyvä kuuntelija.


      • vkkpaska

        Homma ei toimi yhtään tuolla


    • Anonyymi

      VKK ei ole auttanut minua mitenkään, nykyään se on yhdistynyt Verven kanssa. Sama p#aska eri paketissa.

      • Anonyymi

        Ja KK-kunto tais mennä siihen pakettiin jo aiemmin, no nyt tietää mitä välttää kokonaisuudessaan


    • Anonyymi

      vkk tekee hyvää työtä..asiallista ,mutta sen jälkeiset instanssit ovatkin eri asia.minun tapauksessa vkk tutkinnan tulos: potilasvahingosta johtuvista syistä ei voi tehdä suunnitelmaa.....potilasvahinkolautakunta kirjoitti minulla oleva merkittäviä perussairauksia ja vkk:n mukaan ei voi niiden takia tehdä suunnitelmia......minun lausuntojani ja vahvistavia asiakirjoja lautakunta pitää epäselvinä...mitähän lautakunnan toiminta sitten on

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2884
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      536
      2733
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1885
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1867
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      302
      1698
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1352
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      62
      1163
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1144
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe