Uusien BlueEfficiency 220 CDI ja 250 CDI -moottoreiden ruiskusuuttimissa on tyyppivika. Tiettävästi viallista suutinta on valmistettu 100000 kappaleen erä. Elokuun jälkeen valmistetut alkavat olla priimaa, sitä ennen valmistetut potentiaalista sutta.
Älyttömintä tilanteessa on se, että kun suutin pamahtaa, autoon vaihdetaan vain se rikki mennyt ja loput kolme jätetään odottamaan ja yllättämään autoilija sitten sopivassa tilanteessa. Veho kertoo toimivansa tehtaan ohjeiden mukaan eikä voi vaihtaa kuin vain sen rikki menneen. Edes toisella kerralla. Paitsi jos asiakas huutaa tarpeeksi. Ja takseille, joille suuttimet vaihdetaan kerralla.
Itsellä meni eilen se toinen suutin ja auto on nyt pajalla odottamassa, että uudet suuttimet saapuvat Saksasta. Niitä ei voida kuulemma pitää varastossa Suomessa kun tehdas ei moista salli.
220 CDI -moottoriongelmat
78
33767
Vastaukset
- timppanen
Kyllä on totta, mitä kirjoitit.
Lisäisin vielä: Suuttimien valmistaja on ilmeisesti Delph. Saksassa Mercedeksen tehtaalla laitettiin linja kiinni viikoksi, ettei viallisilla suuttimilla varustettuja autoja enää päässyt linjalta. Mercedeksen valmistaja vaihtoi Boch:in suuttimiin, joka kuitenkin aiheutti viivettä, koska uusi valmistaja ei saanut tuotantoa heti käyntiin.
Kaikkin myytyihin autoihin vaihdetaan uuden valmistajan suuttimet.- Insinööri
Kuulin juuri tänään, että suuttimia ei ole edes Saksan varastossa tällä hetkellä. Olisi ollut asiallista ensin varmistaa, että suuttimia on tarpeeksi joka maassa, jotta viat saadaan korjattua ilman viivytyksiä. Nyt on tilanne se, että kun suutin laukeaa, uuden suuttimen (sen yhden rikki menneen) saa tilata vasta sitten Saksasta. Auto nyt siis toistamiseen pajalla eikä kukaan osaa sanoa, koska se saadaan kuntoon.
Olisivat pistäneet moottorituotannon kokonaan seis kunnes varmistavat, että vanhat saadaan korjattua. Eivätkä edes kertoneen ensimmäisen kerran jälkeen, etteivät vaihtaneet kaikkia suuttimia. Hölmö olin kun en arvannut kysyä kun oletin, että korjataan kunnolla. Nyt kovan huutamisen jälkeen lupasivat vaihtaa kaikki loput kolme samalla kertaa. Kyse on pelkästään MB:n ahneudesta joka käy olemassa olevien asiakkaiden kunnioituksen edellä. Ja Suomen organisaatio on kiltisti mukana eikä uskalla painostaa tehdasta.
Kohtalotovereita kehotan soittamaan suoraan Markku Isokselalle Vehoon. Kännykkänumero näkyy löytyvän ainakin Eniron numerohausta. Homma korjaantuu vasta kun huuto ja vaiva on tarpeeksi iso. - Köyhyys on paha
Insinööri kirjoitti:
Kuulin juuri tänään, että suuttimia ei ole edes Saksan varastossa tällä hetkellä. Olisi ollut asiallista ensin varmistaa, että suuttimia on tarpeeksi joka maassa, jotta viat saadaan korjattua ilman viivytyksiä. Nyt on tilanne se, että kun suutin laukeaa, uuden suuttimen (sen yhden rikki menneen) saa tilata vasta sitten Saksasta. Auto nyt siis toistamiseen pajalla eikä kukaan osaa sanoa, koska se saadaan kuntoon.
Olisivat pistäneet moottorituotannon kokonaan seis kunnes varmistavat, että vanhat saadaan korjattua. Eivätkä edes kertoneen ensimmäisen kerran jälkeen, etteivät vaihtaneet kaikkia suuttimia. Hölmö olin kun en arvannut kysyä kun oletin, että korjataan kunnolla. Nyt kovan huutamisen jälkeen lupasivat vaihtaa kaikki loput kolme samalla kertaa. Kyse on pelkästään MB:n ahneudesta joka käy olemassa olevien asiakkaiden kunnioituksen edellä. Ja Suomen organisaatio on kiltisti mukana eikä uskalla painostaa tehdasta.
Kohtalotovereita kehotan soittamaan suoraan Markku Isokselalle Vehoon. Kännykkänumero näkyy löytyvän ainakin Eniron numerohausta. Homma korjaantuu vasta kun huuto ja vaiva on tarpeeksi iso.Ketään ei kiinnosta suomalainen inssinplanttu, joka ostaa halvan Mersun. Ei Suomeen kannattaisi myydä autoja ollenkaan, rahat tulee muualta. Jos asia niin vituttaa mikset ostanut itse muutamaa suutinta ja käskenyt vaihtaa.
- Insinööri
Köyhyys on paha kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta suomalainen inssinplanttu, joka ostaa halvan Mersun. Ei Suomeen kannattaisi myydä autoja ollenkaan, rahat tulee muualta. Jos asia niin vituttaa mikset ostanut itse muutamaa suutinta ja käskenyt vaihtaa.
Vehon Markku Isoksela kertoi, että kyseisiä suuttimia ei pysty tilaamaan ilman auton valmistenumeroa ja ainoastaan rikkoutuneen korvaamiseksi. Eli ohjeesi ei nyt tässä tilanteessa olisi auttanut.
Onko lisää hyviä ehdotuksia kiroilun sijaan? Oletko mahdollisesti Vehon palkkalistoilla kun asia noin aristaa eikä saisi avautua siitä, ettei autoa suostuta korjaamaan.
Pitäisikö mielestäsi vain olla kiltisti hiljaa vai mitä? - Odottavan aika on
Insinööri kirjoitti:
Vehon Markku Isoksela kertoi, että kyseisiä suuttimia ei pysty tilaamaan ilman auton valmistenumeroa ja ainoastaan rikkoutuneen korvaamiseksi. Eli ohjeesi ei nyt tässä tilanteessa olisi auttanut.
Onko lisää hyviä ehdotuksia kiroilun sijaan? Oletko mahdollisesti Vehon palkkalistoilla kun asia noin aristaa eikä saisi avautua siitä, ettei autoa suostuta korjaamaan.
Pitäisikö mielestäsi vain olla kiltisti hiljaa vai mitä?Kyllä mersun tuotanto on seisonut jonkin aikaa näiden suutinongelmien vuoksi. Tilaamani 250 CDI on nyt kuukauden myöhässä, ja vielä ei osata kertoa luovutuspäivää.
- Insinööri
Insinööri kirjoitti:
Kuulin juuri tänään, että suuttimia ei ole edes Saksan varastossa tällä hetkellä. Olisi ollut asiallista ensin varmistaa, että suuttimia on tarpeeksi joka maassa, jotta viat saadaan korjattua ilman viivytyksiä. Nyt on tilanne se, että kun suutin laukeaa, uuden suuttimen (sen yhden rikki menneen) saa tilata vasta sitten Saksasta. Auto nyt siis toistamiseen pajalla eikä kukaan osaa sanoa, koska se saadaan kuntoon.
Olisivat pistäneet moottorituotannon kokonaan seis kunnes varmistavat, että vanhat saadaan korjattua. Eivätkä edes kertoneen ensimmäisen kerran jälkeen, etteivät vaihtaneet kaikkia suuttimia. Hölmö olin kun en arvannut kysyä kun oletin, että korjataan kunnolla. Nyt kovan huutamisen jälkeen lupasivat vaihtaa kaikki loput kolme samalla kertaa. Kyse on pelkästään MB:n ahneudesta joka käy olemassa olevien asiakkaiden kunnioituksen edellä. Ja Suomen organisaatio on kiltisti mukana eikä uskalla painostaa tehdasta.
Kohtalotovereita kehotan soittamaan suoraan Markku Isokselalle Vehoon. Kännykkänumero näkyy löytyvän ainakin Eniron numerohausta. Homma korjaantuu vasta kun huuto ja vaiva on tarpeeksi iso.Piti hakea auton takakontista tavaraa ja satuin paikalle juuri kun uudet suuttimet oli saatu paikalleen. Suuttimien ohajussysteemi ja suuttimet ovat kaikki edelleenkin Delphin releitä. Toivottavasti ovat saaneet laadun kohdalleen. Olisi mielenkiintoista tietää, minkä firman osilla uudet autot kasataan. Auto on nyt kuulemma valmis. Aika sitten näyttää kuinka käy.
Pahimmillaan tilanne on se, että Delphi ei ole saanut aikaan oikeaa korjausta ja jossain vaiheessa koko systeemi joudutaan vaihtamaan. - Vaihatisko BMW:n
Insinööri kirjoitti:
Kuulin juuri tänään, että suuttimia ei ole edes Saksan varastossa tällä hetkellä. Olisi ollut asiallista ensin varmistaa, että suuttimia on tarpeeksi joka maassa, jotta viat saadaan korjattua ilman viivytyksiä. Nyt on tilanne se, että kun suutin laukeaa, uuden suuttimen (sen yhden rikki menneen) saa tilata vasta sitten Saksasta. Auto nyt siis toistamiseen pajalla eikä kukaan osaa sanoa, koska se saadaan kuntoon.
Olisivat pistäneet moottorituotannon kokonaan seis kunnes varmistavat, että vanhat saadaan korjattua. Eivätkä edes kertoneen ensimmäisen kerran jälkeen, etteivät vaihtaneet kaikkia suuttimia. Hölmö olin kun en arvannut kysyä kun oletin, että korjataan kunnolla. Nyt kovan huutamisen jälkeen lupasivat vaihtaa kaikki loput kolme samalla kertaa. Kyse on pelkästään MB:n ahneudesta joka käy olemassa olevien asiakkaiden kunnioituksen edellä. Ja Suomen organisaatio on kiltisti mukana eikä uskalla painostaa tehdasta.
Kohtalotovereita kehotan soittamaan suoraan Markku Isokselalle Vehoon. Kännykkänumero näkyy löytyvän ainakin Eniron numerohausta. Homma korjaantuu vasta kun huuto ja vaiva on tarpeeksi iso.Ajelin vajaan kuukauden uudenkarheella c 250 cdi:llä. Suutin laukesi Joulun alla. Vieläkään ei ole tietoa milloin auton saa pajalta, nyt on 3 viikoa seisonut Vehon korjaamolla. Voikohan kaupan purkaa?
- kasva aikuiseksi
Insinööri kirjoitti:
Vehon Markku Isoksela kertoi, että kyseisiä suuttimia ei pysty tilaamaan ilman auton valmistenumeroa ja ainoastaan rikkoutuneen korvaamiseksi. Eli ohjeesi ei nyt tässä tilanteessa olisi auttanut.
Onko lisää hyviä ehdotuksia kiroilun sijaan? Oletko mahdollisesti Vehon palkkalistoilla kun asia noin aristaa eikä saisi avautua siitä, ettei autoa suostuta korjaamaan.
Pitäisikö mielestäsi vain olla kiltisti hiljaa vai mitä?Missä luolassa oleilet. Väität ettei suuttimia löydy koko maailmasta. Huh, huh, avuttomia riittää.
- Anonyymi
kasva aikuiseksi kirjoitti:
Missä luolassa oleilet. Väität ettei suuttimia löydy koko maailmasta. Huh, huh, avuttomia riittää.
Sähän olet ihan täys urpo.
- Kokemusta löytyy
Mutta tämä toi mieleeni VAG-konsernin surullisen kuuluisan sytytinpuolan, joka tulee katkaisemaan jokaisen Audin, Volsun jne. konsernin auton menon ennemmin tai myöhemmin. Kaksi kertaa kun osuu omalle kohdalle lyhyen ajan sisällä, niin laittaa miettimään. Enää en omista VAG-autoa, en myöskään halua kokea vastaavaa muilla merkeillä enkä taistella ruosteen kanssa, onneksi on bemari.
- Rahalla saa
Kaltaisesi rasvarit voivat pestä Mersujamme.
- userm
Omastani taisi mennä tänään tuo suutin 250 CDI ml 27tkm ja kysynkin paljonko oli sinun autollasi ajettu kun nuo suutin/suuttimet pamahtivat? Kauanko autosi oli pajalla?
- Insinööri
Ensimmäinen meni n. 10tkm ja seuraava 11tkm kohdalla. Ensimmäisen kanssa meni perjantaista perjantaihin ja seuraavan kanssa maanantaista perjantaihin. Eli n. viikon keikkoja molemmat. Briteissä ovat raportoineet, että se toisen suuttimen meneminen heti ensimmäisen jälkeen on suhteellisen tavallista.
- tuleva BMW kuski!
Insinööri kirjoitti:
Ensimmäinen meni n. 10tkm ja seuraava 11tkm kohdalla. Ensimmäisen kanssa meni perjantaista perjantaihin ja seuraavan kanssa maanantaista perjantaihin. Eli n. viikon keikkoja molemmat. Briteissä ovat raportoineet, että se toisen suuttimen meneminen heti ensimmäisen jälkeen on suhteellisen tavallista.
Meillä lokakuussa rekisteröity GLK, jossa marraskuussa paukahti 1 suutin 9 000 kohdalla. Eilen meni toinen 11 tkm ajattuna....nyt jännittää meneekö 3. ennen joulua.... Miten kaupan voi purkaa????
- timppanen
tuleva BMW kuski! kirjoitti:
Meillä lokakuussa rekisteröity GLK, jossa marraskuussa paukahti 1 suutin 9 000 kohdalla. Eilen meni toinen 11 tkm ajattuna....nyt jännittää meneekö 3. ennen joulua.... Miten kaupan voi purkaa????
Mikä GLK????. Onko siinä pietsosuuuttimet???
- åpoiuytrew
timppanen kirjoitti:
Mikä GLK????. Onko siinä pietsosuuuttimet???
Mersun on aina olevinaan tekniikan kehityksen kärjessä ja tässä on tulos!
Laadun tarkkailun maksaa asiakas,W212 220 CDI ollut pajalla kaksi viikkoa,mutta koska ei ole taksi eikä öky porhon auto,niin ei mitään kiirettä Sakasta saada suuttimia.Taitaa vuosi vaihtua ennenkuin tulevat,ehkä helmikuussa,EI NAURATA.Myyn romun jobbarille ja ostan AUTON JOSSA EI OLE HELEVATIN PIEZOJA , JA NAUTIN AJAMISEN ILOSTA.Ostin auton ajamista varten,en pajalle seisomaan. - Eka ja vika
åpoiuytrew kirjoitti:
Mersun on aina olevinaan tekniikan kehityksen kärjessä ja tässä on tulos!
Laadun tarkkailun maksaa asiakas,W212 220 CDI ollut pajalla kaksi viikkoa,mutta koska ei ole taksi eikä öky porhon auto,niin ei mitään kiirettä Sakasta saada suuttimia.Taitaa vuosi vaihtua ennenkuin tulevat,ehkä helmikuussa,EI NAURATA.Myyn romun jobbarille ja ostan AUTON JOSSA EI OLE HELEVATIN PIEZOJA , JA NAUTIN AJAMISEN ILOSTA.Ostin auton ajamista varten,en pajalle seisomaan.Sama ongelma täälläkin, mutta veho on linjansa valinnut kumartaa pirssikuskeille ja näyttää persettä muille asiakkailleen, tästä jokainen tehköön omat johtopäätöksensä siitä kenen auto seisoo korjaamon pihalla ja keiden autot menee jonon ohi myös tulevaisuudessa.
- Insinööri
tuleva BMW kuski! kirjoitti:
Meillä lokakuussa rekisteröity GLK, jossa marraskuussa paukahti 1 suutin 9 000 kohdalla. Eilen meni toinen 11 tkm ajattuna....nyt jännittää meneekö 3. ennen joulua.... Miten kaupan voi purkaa????
Asiasta on lisätietoa brittiläisellä MB-keskustelupalstalla:
http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/77050-blue-efficiency-injector-recall.html - Ei hyvä näin...
Insinööri kirjoitti:
Asiasta on lisätietoa brittiläisellä MB-keskustelupalstalla:
http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/77050-blue-efficiency-injector-recall.htmlValitettavan ongelmallisia nämä nykyautot. Pohjoisen ankarat ilmastolliset olosuhteet, aiheuttavat näille "sähköautoille" melkoisia haasteita. Minulla Toyota Celica vm.93 peruslaite joka toimii.... Oli C Mersedes ennen tätä vanhusta, stressaavaa aikaa, valitettavasti näin täytyy todeta. Elämä ja autoilu jatkuvat, asiakas maksaa tuotekehittelystään kuitenkin liian kalliin hinnan!!!
- zöf
Ei hyvä näin... kirjoitti:
Valitettavan ongelmallisia nämä nykyautot. Pohjoisen ankarat ilmastolliset olosuhteet, aiheuttavat näille "sähköautoille" melkoisia haasteita. Minulla Toyota Celica vm.93 peruslaite joka toimii.... Oli C Mersedes ennen tätä vanhusta, stressaavaa aikaa, valitettavasti näin täytyy todeta. Elämä ja autoilu jatkuvat, asiakas maksaa tuotekehittelystään kuitenkin liian kalliin hinnan!!!
BMW aloitti, muistaaksen vuonna 1994 uudella 3 sarjalaisella tietoisesti ensimmäisenä systemaattisen betatestauksen asiakkailla. Samaan tapaan kuin tietokonesoftien kanssa on pulattu melkein alusta asti.
Nyttemmin tämä asiakkaalle kallis ja stressaava betatestaus on laajentunut miltei kaikkiin automerkkeihin.
Ei vain uskoisi että Mersulla on tuolla lailla varaaa rapauttaa imagoaan, tulee mieleen BritishLeylandin klassiset laatusekoilut 70 luvulla jotka veivät koko Brittien oman autoteollisuuden hautaan. - E-pirssi
Eka ja vika kirjoitti:
Sama ongelma täälläkin, mutta veho on linjansa valinnut kumartaa pirssikuskeille ja näyttää persettä muille asiakkailleen, tästä jokainen tehköön omat johtopäätöksensä siitä kenen auto seisoo korjaamon pihalla ja keiden autot menee jonon ohi myös tulevaisuudessa.
pirssikuskeille. Erään pirssikuskin taksi E- malli sai "hoitoa" yli kaksi kk käyntivaikeuksien takia. Omani (taksi) on ollu yli kuukauden reeraamossa kolarin takia ja on vielä ainakin viikon ellei kaksi. Kolarissa ei ketään loukkaantunut, eikä turvatyynyt lauenneet.
Suuttimia vaihdettiin erikseen kaksi kertaa yksi/kerta ja kolmannella kerralla kaikki, huollon kertoman mukaan.
Varmaa on että korjaano toiminta ei toimi niinkuin ennen. - vaativa
ostin c 20 tdi. Ei ongelmia. kannattaa aina hiukan odottaa että ensimmäisistä autoista on nuo tyyppiviat huomattu. Ovat myös kertoneet että tässä minulla olevassa moottorimallissa ei olisikaan näitä suutin ongelmia. Olen pannut merkille vanhana volvo miehenä että myös muissa uusissa autoissa on näitä niin sanottuja lastentauteja. Eli malttia autokuumeessa. Ostin itse aikoinaan uuden volvon ja siitä laukesi tämä
lämmityslaite joka toimi polttoaineen voimalla. Onneksi takuu korvasi uuden kattilan, mutta työstä piti maksaa. Mielestäni kyllä työnkin olisi pitänyt kuulua korvauksen piiriin. Joten vaihdoin sitten heti toiseen merkkiin. - enää...
vaativa kirjoitti:
ostin c 20 tdi. Ei ongelmia. kannattaa aina hiukan odottaa että ensimmäisistä autoista on nuo tyyppiviat huomattu. Ovat myös kertoneet että tässä minulla olevassa moottorimallissa ei olisikaan näitä suutin ongelmia. Olen pannut merkille vanhana volvo miehenä että myös muissa uusissa autoissa on näitä niin sanottuja lastentauteja. Eli malttia autokuumeessa. Ostin itse aikoinaan uuden volvon ja siitä laukesi tämä
lämmityslaite joka toimi polttoaineen voimalla. Onneksi takuu korvasi uuden kattilan, mutta työstä piti maksaa. Mielestäni kyllä työnkin olisi pitänyt kuulua korvauksen piiriin. Joten vaihdoin sitten heti toiseen merkkiin.Suutinongelmat olivat ensimmäisissä malleissa 2009 keväällä, sen jälkeen ongelmia ei ole ollut
itselläni oli suutinongelma mutta sain korjauksen ajaksi mersun käyttööni ja vakuutuksesta 35€/pv, korjaus kesti 5 viikkoa joten ei valittamista.
- DI
Minulla sama ongelma. Paitsi että nyt vaihdetaan kaikki suuttimet kerralla. Ongelma tästä tuli siksi, että auto odottaa pajalla viisi! (5) viikkoa suuttimia. Mersulla on tässä Toyotan veroinen ongelma! Katsotaan. Tämä on eka kerta kun 32 vuoden autouralla auto jätti tielle. Edes ranskalaiset ei ole koskaan jääneet tielle. No kävinkin jo koeajamassa Audia. Pitää kokeilla bemari seuraavaksi
- 201
Tervemenoa Audille, saat kokeilla siellä mm. Multitronicia ja sytytyspuolia. Sytytyspuolat jättää tiellä ja Multitronic tulee kalliiksi.
- timppanen
Ei se suutinvika tielle jätä. Moottorin käynti vain menee epätasaiseksi.
Kirjoituksestasi huomaa ettei Sinulla ole Meseä koskaan ollutkaan. - Insinööri
timppanen kirjoitti:
Ei se suutinvika tielle jätä. Moottorin käynti vain menee epätasaiseksi.
Kirjoituksestasi huomaa ettei Sinulla ole Meseä koskaan ollutkaan.Itse et ole ilmeisesti kokenut ainakaan samanlaista tilannetta kuin itse koin. Kun suutin hajoaa, menee moottorinohjaus normaalin hätäkäytön lisäksi tilaan, jossa vain kaksi sylinteriä on käytössä. Turbo menee pois päältä, vaihteisto on myös erikoisessa tilassa. Moottori ravistaa aivan kauheasti ja maksiminopeus on n. 50 km/h. Kyllä se meno on sellaista, että parin kilometrin matkan juuri ja juuri viitsii ajaa, mutta pidempää ei kehtaa tai uskalla.
On tietenkin mahdollista, että moottrinohjaus havaitsee satunnaisen suutinongelman ja menee pelkästään hätäkäytölle, mutta neljällä sylinterillä. Tällöin käynti ei ole epätasaista, mutta teho puuttuu. Ja sitten korjaamolla, kun nähdään diagnostiikalla suutinhäiriö, vaihdetaan kuitenkin suutin/suuttimet. - Toinen insinööri
Insinööri kirjoitti:
Itse et ole ilmeisesti kokenut ainakaan samanlaista tilannetta kuin itse koin. Kun suutin hajoaa, menee moottorinohjaus normaalin hätäkäytön lisäksi tilaan, jossa vain kaksi sylinteriä on käytössä. Turbo menee pois päältä, vaihteisto on myös erikoisessa tilassa. Moottori ravistaa aivan kauheasti ja maksiminopeus on n. 50 km/h. Kyllä se meno on sellaista, että parin kilometrin matkan juuri ja juuri viitsii ajaa, mutta pidempää ei kehtaa tai uskalla.
On tietenkin mahdollista, että moottrinohjaus havaitsee satunnaisen suutinongelman ja menee pelkästään hätäkäytölle, mutta neljällä sylinterillä. Tällöin käynti ei ole epätasaista, mutta teho puuttuu. Ja sitten korjaamolla, kun nähdään diagnostiikalla suutinhäiriö, vaihdetaan kuitenkin suutin/suuttimet.Itselleni on käynyt jo kaksi kertaa. Ensin hajosi moottorinohjausboksi ja sitten automaattolaatikon ohjainkortti. Lisäksi pari kertaa on nilkutettu autom. vaihteisto hätäkäytöllä korjaamolle. Kiva ajella tien reunaa viittäkymppiä ja katsella, kun Ladat ja Kiat painenee ohi... Ajettu omaa ajoa uudesta asti 210 000 km ja huollot tehty Veholla ohjeiden mukaan. Onneksi pihassa on lisänä pakettiuto ja emännällä japsiauto, niin pääsee töihin ja tienaamaan.
Tämä nyt vähän aiheen vierestä, mutta kun tuon "Timppasen" kommentit ovat joskus vähän sellaisia (sekä tällä foorumilla että mersufoorumilla), että luulisi tuollaista syntyvän vain krapulassa tai muuten heikossa mielentilassa. - hahhah huolto
jätti tielle, kone ainakin käy vaikka yksi suutin rikki. Minut tielle ovat jättäneet 34 vuoden takaa Corttina männän renkaiden kiinnileikkauksen takia ja pikku Fiiat josta rikkoontui laturin kiilahihnapyörä. Mersu on kuljetettu kyllä hinurin lavalla korjaamolle, vika oli huollon ja vain huollon aiheuttama.
- Insinööri
Suutinongelman korjauskampanja on nyt meneillään.
Lisätietoakin on sen verran, että jos suuttimien sarjanumero alkaa numeroilla 09303 tai sitä suuremmalla (kuten vaikkapa 09344, 10009 jne.), ovat suuttimet sellaista versiota, että niiden pitäisi kestää normaalisti. 09302 tai sitä aikaisemmat taas ovat sarjaa, joka todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin hajoaa.
Korvauksena tästä sotkusta autoille tarjotaan kolmas takuuvuosi veloituksetta ja mikäli auto on huolenpitosopimuksessa, Continental kesä- tai talvirengassarja töineen veloituksetta. Ainoa ongelma tuossa rengastarjouksessa on se, että tarjous on voimassa ainoastaan tämän vuoden loppuun.- Ihmettelijä!
Onko sinulla kuvalinkkiä suuttimen kuvaan? Ei liene pelkkä reiällinen metallikappale, vaan jokin elektroninen supersuuripainevempain?
- Insinööri
Ihmettelijä! kirjoitti:
Onko sinulla kuvalinkkiä suuttimen kuvaan? Ei liene pelkkä reiällinen metallikappale, vaan jokin elektroninen supersuuripainevempain?
Tässä linkki kuvaan, jossa näkyy yksi suutin:
http://i.imgur.com/gdJ1f.jpg
Moottorin päällä on muovikansi, jonka pitäisi olla kiinni klipseillä ja lähteä helposti irti. En ole itse kokeillut, joten en ota vastuuta, jos menee rikki.
Ei kannata sitten myöskään kajota tuonne moottoritilaan kauhean paljon jos on moottori käynnissä. Dieselissä ei ole sytytystulppia eikä näin ollen suurjännitettä sytystulpissakaan, mutta nuo pietsosuuttimet toimivat myös aika korkealla jännitteellä ja jos jossain on pieni vuoto, voi iskeä pahastikin.
- Mercedes aktio
Eli, kyseinen ongelma alkaa olemaan ehtoo puolen ongelma sillä Mercedes-Benz aloittaa takaisinkutsukampanjan jossa vaihdetaan kaikki polttoainesuuttimet uuden mallisiin. Kyseinen kampanja alkaa ensi viikosta.
Kampanja koskee autoja joissa on OM651 moottori 220 ja 250 ja valmistettu ennen marraskuun loppua 2009. Kaikki kyseisen auton omistavat tulevat saamaan kirjeen kotiin asiasta.- Mikä aktio
Ei ole vielä kirjettä näkynyt. Suuttimet laukesivat 7.6.2010. Autolla ajettu 16 000 km. Järjestyksessä minulla 5 mersu. Kun lukee ylläolveia tarinoita tuntuu uskomattomalta, että Mersulla on varaa moiseen sähläilyyn.
Millä ajan jatkossa riippuu nyt täysin siitä miten Veho hoitaa asian. Toivottavasti eivät ainakaan kokeile vaihtaa suutin kerrallaan. - ex.tax,
Mikä aktio kirjoitti:
Ei ole vielä kirjettä näkynyt. Suuttimet laukesivat 7.6.2010. Autolla ajettu 16 000 km. Järjestyksessä minulla 5 mersu. Kun lukee ylläolveia tarinoita tuntuu uskomattomalta, että Mersulla on varaa moiseen sähläilyyn.
Millä ajan jatkossa riippuu nyt täysin siitä miten Veho hoitaa asian. Toivottavasti eivät ainakaan kokeile vaihtaa suutin kerrallaan.Osta multa 2004 220 cdi. Vanha taksi oli 299.000 km kun ostin. Nyt 375.000 km. Ei mitään vikoja!!! Vanha parempi kuin pussillinen uusia.
- Vatun Kuttu
jos haluaa huolettomia kilsoja.
Niin se vaan on.
Loppuin Mersulla ajelu PERKELE!
Tyyppivika iski!- Mr
Minulla on ollut 3 mersua (C, CLK ja nyt taas C 220CDI), 2 Audia (100 joskus kauan sitten, A6 tuossa viimeksi ennen meseä) ja yksi BMW. Ai niin, 3 Volvoa (2 V40 Turbo 2,0 ja yksi S60). Monenlaista kotteroa on siis ollut viime aikoina liikenteessä. BMW ruostui käsiin, molemmat Audit jättivät hinurin varaan, A6:n Multitronic oli ihan perseestä, pelotti joka päivä sen kanssa. Volvoista S60 toimi luotettavasti, mitä nyt uutena katalysaattori mureni täysin... Ainoat joista ei ole mitään valittamista ovat nuo mersut. Lähtevät nöyrästi kuin pystykorva, keliin katsomatta. Eivät vikuroi ja Siilinjärvellä toimii huolto, jossa ihan aikuisten oikeesti osataan huoltaa autoa eikä vain laskuttaa.
Niin,että vaihdelkaa minun puolestani vaikak Daciaan, ei haittaa. Minä poika se vaan ajelen mersulla jatkossakin. Tuntuu niin helekutin hyvältä lukea noita katkeria tilityksiä ja samalla tietää, että tallissa odottaa toimiva peli. Ihan oma mersu :) - Stan Laurell
Mr kirjoitti:
Minulla on ollut 3 mersua (C, CLK ja nyt taas C 220CDI), 2 Audia (100 joskus kauan sitten, A6 tuossa viimeksi ennen meseä) ja yksi BMW. Ai niin, 3 Volvoa (2 V40 Turbo 2,0 ja yksi S60). Monenlaista kotteroa on siis ollut viime aikoina liikenteessä. BMW ruostui käsiin, molemmat Audit jättivät hinurin varaan, A6:n Multitronic oli ihan perseestä, pelotti joka päivä sen kanssa. Volvoista S60 toimi luotettavasti, mitä nyt uutena katalysaattori mureni täysin... Ainoat joista ei ole mitään valittamista ovat nuo mersut. Lähtevät nöyrästi kuin pystykorva, keliin katsomatta. Eivät vikuroi ja Siilinjärvellä toimii huolto, jossa ihan aikuisten oikeesti osataan huoltaa autoa eikä vain laskuttaa.
Niin,että vaihdelkaa minun puolestani vaikak Daciaan, ei haittaa. Minä poika se vaan ajelen mersulla jatkossakin. Tuntuu niin helekutin hyvältä lukea noita katkeria tilityksiä ja samalla tietää, että tallissa odottaa toimiva peli. Ihan oma mersu :)Sain viimeviikolla esittelykäytössä olleen 2010 MB 220cdi 4-matic GLK:n ja siihen tuli tuo vuoden lisätakuu.
Auto on ollut erittäin mukava ajella.
- E W211 OK!
On se vaan hyvä tämä 2005 mallin E 270cdi kaikilla herkuilla, ei vikoja,on vahva, kulkee, ja edullisesti, vaihtakaa laadukkaimpaan ja luotettavimpaan hieman vanhempaan tekniikkaan. Uudempi vasta kun lastentaudit uusista malleista historiaa.
- haaahaaaheee
hahahaahahahahaha
- Ruoska
Ostakaa hyvät ihmiset vanha TOYOTA se EI petä eikä jätä tielle
terveisin. MahtiSonni- juueimeeikinärikki
Ekana kun ratkaistais se, että auton saa takaisinkutsujen välillä ajoon. Edes vähän.
- OM 651
"Vuonna 2008 Mercedes-Benz lanseerasi autoihinsa OM 651 -dieselkoneen, jota mainostettiin juhlavin ylisanoin. Moottori kuitenkin petti autoyhtiön, jonka johtaja puhuu siitä nyt "katastrofina" Frankfurter Allgemaine Zeitungille."
"Vuonna 2008 OM 651 oli "uuden aikakauden" superdiesel, jonka piti Mercedeksen suurimmissakin malleissa kuluttaa vain viisi litraa sadalla kilometrillä. Yksi sen hienouksista oli sähkömagneettinen suoraruiskujärjestelmä, johon osia toimitti alihankkijana Delphi."
"Vuosi OM 651:n lanseerauksen jälkeen suoraruiskuventiilit alkoivat pettää."
"Aluksi Mercedes-Benz puhui "lastentaudeista" ja muutamasta tuhannesta viallisesta autosta. Frankfurter Allgemaine Zeitungin mukaan kuitenkin yli 300 000 autoa päätyi korjaamolle. Viat ovat maksaneet Mercedes-Benzille yli puoli miljardia euroa."
- http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/09/06/mersun-superdieselista-tuli-fiasko/201237300/304- Susi jo syntyessään
Kaikki joiden Mesessä on tuo 651-moottori saavat takuuseen uudet "normaali" suuttimet moottorin ohjainlaitteen johtosarjan KUNHAN ÄLYÄVÄT PYYTÄÄ JA SEN JÄLKEEN VAATIA ! muuten ei tule,vaikka on selvä Mersun munaus.Samalla kannattaa vaatia vaihdettavaksi MOOTTORIN TAKAPÄÄSSÄ oleva jakoketju kiristimineen, se nimittäin hajoaa pian,siitä on Saksassa "hiljainen kampanja", Suomen Veho on kuin kusi sukassa siitäkin.Taitaapi joutua moottorin nostamaan pois saadakseen ketjun vaihdettua,on kallista lystiä takuun loppumisen jälkeen.
- ketjusta
Susi jo syntyessään kirjoitti:
Kaikki joiden Mesessä on tuo 651-moottori saavat takuuseen uudet "normaali" suuttimet moottorin ohjainlaitteen johtosarjan KUNHAN ÄLYÄVÄT PYYTÄÄ JA SEN JÄLKEEN VAATIA ! muuten ei tule,vaikka on selvä Mersun munaus.Samalla kannattaa vaatia vaihdettavaksi MOOTTORIN TAKAPÄÄSSÄ oleva jakoketju kiristimineen, se nimittäin hajoaa pian,siitä on Saksassa "hiljainen kampanja", Suomen Veho on kuin kusi sukassa siitäkin.Taitaapi joutua moottorin nostamaan pois saadakseen ketjun vaihdettua,on kallista lystiä takuun loppumisen jälkeen.
Ei tuo kampanja mikään salainen ole mutta kaikkia ei tehdä samalla kertaa, eli odotelkaa rauhassa kutsua. Jakopäänketjun kyllä pystyy vaihtamaan ilman moottorin irroitusta, ei siis kovin paha rasti. Että silleen.
- asentaja..
Susi jo syntyessään kirjoitti:
Kaikki joiden Mesessä on tuo 651-moottori saavat takuuseen uudet "normaali" suuttimet moottorin ohjainlaitteen johtosarjan KUNHAN ÄLYÄVÄT PYYTÄÄ JA SEN JÄLKEEN VAATIA ! muuten ei tule,vaikka on selvä Mersun munaus.Samalla kannattaa vaatia vaihdettavaksi MOOTTORIN TAKAPÄÄSSÄ oleva jakoketju kiristimineen, se nimittäin hajoaa pian,siitä on Saksassa "hiljainen kampanja", Suomen Veho on kuin kusi sukassa siitäkin.Taitaapi joutua moottorin nostamaan pois saadakseen ketjun vaihdettua,on kallista lystiä takuun loppumisen jälkeen.
ÄLYTTÖMÄN puhetta. Mitään normaaleja osia ei tuohon koneeseen vaihdeta.
- piezo sähkö
Omaan tosiaan vaihdettiin kaikki suuttimet, johtosarja ja ohjainlaite vaihdettu uusiin, vaikka auto on jo 3 vuotta vanha, remontti varmaan luokkaa 5000 €. Täytyy nostaa mersulle hattua että vastaavat selvistä tyyppivioista.
Tuosta ketjusta on huhua että ongelma tulisi vain jos on runsasta tyhjäkäyntiä ( taksit), ei normiajossa. Mutta odotellaan..- 42342424
Onko tosiaan niin että nuo 2009 vuoden ongelmakoneet hoituu tehtaan tai maahantuojan piikkiin?
2009 mallinen 220CDI olisi vaan niin sopivan hintaisia 100tkm ajettuna. Nyt vaan ei uskalla ottaa riskiä että joutuu maksamaan tuhansien rempan selvästä tyyppiviasta. Kaippa se on odotettava puoli vuotta alettava katsella 2010 malleja.
- -mielenkiintoista-
Onko kaksatasissa ja V-6:sissa eri suuttimet kuin näissä 220 ja 250 koneissa.
- OM 651
Onko V6 yhtä kuin kone kuin OM651 ? Ylempänä ketjun viesteissä manitaan mm. seuraavaa.
"...jos suuttimien sarjanumero alkaa numeroilla 09303 tai sitä suuremmalla (kuten vaikkapa 09344, 10009 jne.), ovat suuttimet sellaista versiota, että niiden pitäisi kestää normaalisti. 09302 tai sitä aikaisemmat taas ovat sarjaa, joka todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin hajoaa."
"Kampanja koskee autoja joissa on OM651 moottori 220 ja 250 ja valmistettu ennen marraskuun loppua 2009. Kaikki kyseisen auton omistavat tulevat saamaan kirjeen kotiin asiasta."
Ps. Autoissa useinkin halutessaan pelata varman päälle kannatta odottaa jonkin aikaa uuden automallin lanseerauksen jälkeen nähndäkseen sen teknisen maineen ja sitä, että mahdolliset lastentaudin on ehditty korjata ennen kuin lähtee auton vaihtoon.
- pidennetty takuu
Kyllä ne 220 ja 250 CDI mallien 2009 piezo-suuttimet vaihdetaan tehtaan piikkiin, samalla siis myös johtosarja ja moottorinohjausyksikkö.
ja mitä parasta,. tyyppi vaihtuu solenoidimalliin .
Eli käytännössä saa jopa 3 vuotta vanhaan 150 000 km ajettuun autoon uudet reteleet , ei paha. 2009 mallit ovat siis vähintään 3 -4 vuoden takuun piirissä :)
Mersulle voi kyllä nostaa hattua miten tämä hoidettiin, ovat ilmeisesti ottaneet opikseen sekä A mallin että 2000 luvun alun Väyrysten tapauksista. - MB W212
Mulla on kyseinen ( 220 cdi 170Hv pietsosuuttimet ) malli missä suutimet ja ohjainyksikkö vaihdettiin takuuseen. Mutta mielestä tehot laski selvästi, mielestä se on nyt 200 cdi kanssa saman tehoinen. Onko jollain käynyt samoin? Kysyin hommaa veholta mutta eivät osannut sanoa siihen oikein mitään, käskivät ajella viikon verran ja tunnustella asiaa ja sen jälkeen olla heihin yhteydessä. Harmittaa kyllä aika paljon.
- GLK
Kyllä omassa tehot pysyi saman tai jopa parani!
- 250 '1O
Soittivat Veholta, että suuttimet pitää vaihtaa mun 250:een, vaikka ne ovat helmikuulta 2010, ja mitään ongelmia ei ole koskaan suuttimien kanssa ollut. EGR on kyllä kerran mennyt rikki ja vaihdettu takuuseen. Silloin tehot putos varmaan jotain 50 heppaan, joilla nilkuteltiin Veholle.
- MB W212
250 '1O kirjoitti:
Soittivat Veholta, että suuttimet pitää vaihtaa mun 250:een, vaikka ne ovat helmikuulta 2010, ja mitään ongelmia ei ole koskaan suuttimien kanssa ollut. EGR on kyllä kerran mennyt rikki ja vaihdettu takuuseen. Silloin tehot putos varmaan jotain 50 heppaan, joilla nilkuteltiin Veholle.
No mitä ne veholla totes. Tekikö ne asialle mitään vai pitikö kärsiä tehonpudotus nahoissaan. Mulla on asia vielä epäselvä mitä tehdään.
- minoonmeiltä+
MB W212 kirjoitti:
No mitä ne veholla totes. Tekikö ne asialle mitään vai pitikö kärsiä tehonpudotus nahoissaan. Mulla on asia vielä epäselvä mitä tehdään.
heh...tyhymeemmän näköönen autonriepu
aikoohin...akathan tualla näköö ajeloovan... - 250 '1O
MB W212 kirjoitti:
No mitä ne veholla totes. Tekikö ne asialle mitään vai pitikö kärsiä tehonpudotus nahoissaan. Mulla on asia vielä epäselvä mitä tehdään.
Kun EGR venttiili oli vaihdettu uuteen tehot tietenkin palasivat ennalleen.
Polttoainesuuttimet vaihdettiin eilen. Se kesti 5h20min. Tehdas ja Veho eivät kustantaneet sijaisautoa niinkuin viime vuonna kun EGR vaihdettiin noin 4 tunnissa. Tylyä asiakaskohtelua: sanottiin ettei sijaisauto kuulu tähän diiliin. Uusilla suuttimilla tyhjäkäynti ehkä hieman karkeempi ja äänekkäämpi. - Auto myyjäsi
250 '1O kirjoitti:
Soittivat Veholta, että suuttimet pitää vaihtaa mun 250:een, vaikka ne ovat helmikuulta 2010, ja mitään ongelmia ei ole koskaan suuttimien kanssa ollut. EGR on kyllä kerran mennyt rikki ja vaihdettu takuuseen. Silloin tehot putos varmaan jotain 50 heppaan, joilla nilkuteltiin Veholle.
Sinua on huijattu, ja myyty 2009 kasattu auto :). Siittimet on nyt tukossa :).
- hoppa
Mulla vaihdettiin 2 viikkoa sitten w212:n 250 cdin suuttimet ja ohjausyksikkö tehdaskutsusta. kyseessä -09 ja ajeltu 250 tkm. Nyt sytty moottoridiagnoosin merkkivalo ja auto rupesi nykimään. Liekö jotain mennyt pieleen? Huomenna veholle aika.
- Paklaa
Käyttäkää paklaa
- Samsung,LG,Kia
Olen ajellut Kialla, eikä ole kuin parkkivalon poltin palannut. Ei muita vikoja.
- persettä
Skeida laatuu euro vehkeissä saisivat possahtaa paskaksi nyt heti!
- Mercedesw212
Meneekö tuo ketju ja kiristin vielä takuuseen? itsellä 250 cdi vm 09 ajettu 217tkm ei ole muuta tehty ku suuttimet takuuseen kerran vaihdettu
- mlbjcvhy
haaaaaaaaaaaaaa meset paaliin 100tkm skooda senkun porskuttaa600tkm ja voi hyvin toisin kun mese testit kertoo totuuden .haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- Ekamersu
Onko 2011 vuoden 220 CDI vielä suutin / jakopääongelmaisia? Jätänkö kauppaan?
- matmersu
Missä vika?mersun2003 mallin220cdi e malli diseli 150hv turpo.Ajan ja painan kaasua niin se lyö turpon pois päältä ja pysäytä otan virran pois päältä ja tartaan uudestaan niin se toimii taas mutta se tekee usiasti tätä .Olisin kiitollinen jos joku tietää vastauksen:
matmersu kirjoitti:
Missä vika?mersun2003 mallin220cdi e malli diseli 150hv turpo.Ajan ja painan kaasua niin se lyö turpon pois päältä ja pysäytä otan virran pois päältä ja tartaan uudestaan niin se toimii taas mutta se tekee usiasti tätä .Olisin kiitollinen jos joku tietää vastauksen:
Ilmapuolella, veikkaanma. Aloita tarkistamalla paineletkut ja vaihtamalla ilmamassamittarit. Sitten voi kokeilla pestä egr:ää.
Tai tietysti ensin voi katsoa vikakoodit, mutta niitä pitää osata tulkitakin.- Katti_tukossa
TheRat kirjoitti:
Ilmapuolella, veikkaanma. Aloita tarkistamalla paineletkut ja vaihtamalla ilmamassamittarit. Sitten voi kokeilla pestä egr:ää.
Tai tietysti ensin voi katsoa vikakoodit, mutta niitä pitää osata tulkitakin.Aloittaisin itse hehkuttamalla katalysaattorin puhtaaksi ja vasta sen jälkeen nuo yllämainitut jutut.
Katti_tukossa kirjoitti:
Aloittaisin itse hehkuttamalla katalysaattorin puhtaaksi ja vasta sen jälkeen nuo yllämainitut jutut.
Tuo on hyvä huomio. Eli rajoitin kolmoselle ja moottoritielle vartiksi. Sitten hieman rauhallista ajoa perään, että paikat jäähtyvät hallitusti... Kunhan saat sen tehtyä ilman vikatilaan menoa.
Monta autoa on pilattu liian kevyellä kaasujalalla.
- tokamese
Lueskelin Suomi24 sivuilta Mercdes-Benz GLK kokemuksia, minulla itselläni on tällä hetkellä MB GLK 220 cdi 2009 malli ja aika huonot kokemukset ovat autosta, autollani olin ajanut vähän yli 70000 km kun suutin hajosi onneksi meni tehtaan takuuseen vaihdettiin kaikki suuttime vaihdettiin merkki liikkeessä, noin 130000 km meni vesipumppu sitten meni noin 150000 km dieseli kaasuläpän kotelo ja nyt tuli sitten viimmeinen tippa Mersuun , olin menossa 20.8.2018 illalla kesämökille kun Mersun kone sanoi sopimuksen irti ei muutakun hinausauto paikalle ja korjaamolle autolla ajaettu noin 170000 km. Minulla on ollut noin 10 autoa Toyotaa, Volkkaria eikä yksikään niistä autoista ei jättänyt kertakaan tien päälle eli mersussa maksaa merkki on kallis autto huoltaa-
- missävika
Mikä siitä koneesta hajos?
- tokamese
missävika kirjoitti:
Mikä siitä koneesta hajos?
Nimi merkillä Missä vika kyseli MB GLK mottorin hajottua, 220cdi moottorista hajosi kampiakseli autolla ajettu vain noin 170000 km, auto huolettu säännöllisesti merkkiliikkessä, MB: laatu on huonontunut paljon entisistä MB mallista oli sitten viimmeinen MB auto minulla, HUOM auto tuotu ITALIASTA autojopparin kautta. En ikinä enää osta ulkomailta tuotua käytettyä autoa ostan tästä lähtien aina suomessa käyttöön otetun auton ja merkki liikkeestä.
- tokamese
Mercdes-Benz GLK 220 cdi tuli sitten autokorjaamolta takaisin kunnossa ainakin vielä, autoon vaihdettiin käytetty 59tuhatta ajettu kone, uusi tehdas GLK:n kone olisi maksnut 22000 € merkki liikkeessä eli pienen uuden auton hinta HUH HUH. Juttelin autokorjaamon omistajan kanssa nykypäivän autoista, kuulemma otetaan kaikki tehot irti päästöjen ja polttoainen kulutuksen ja tehojen kustanuksella irti ja sen takia nykypäivän autotojen moottoreitten osat eivät enää kestä, kuulemma nykypäivän auton moottorit ovat suunniteltu kestäväksi vain 150000- 250000 tuhatta sitten vaihdtaan uusi auto alle tämä on sitä markkina taloutta auto tehtaan alihankkijat haluvat osan markkina taloudesta. Meidän suomi poikien ja miesten ajattelemaan ettei autot kestä enää isältä pojalle niikiun ennen hyvään aikaan . Vanhaan aikaan Mersulla ajeltiin 300000- 500000 tuhtta kun huollot tehtiin määräaikana ja Mercdes-Benz kulki edellee. Ei voi muuta kun valitta kun kaikenlaiset huijarit ovat tulleet auto bisneksessä kakun jakoon rahat pois köyhältä kansalta
- M-huollon_asiakas
tokamese kirjoitti:
Mercdes-Benz GLK 220 cdi tuli sitten autokorjaamolta takaisin kunnossa ainakin vielä, autoon vaihdettiin käytetty 59tuhatta ajettu kone, uusi tehdas GLK:n kone olisi maksnut 22000 € merkki liikkeessä eli pienen uuden auton hinta HUH HUH. Juttelin autokorjaamon omistajan kanssa nykypäivän autoista, kuulemma otetaan kaikki tehot irti päästöjen ja polttoainen kulutuksen ja tehojen kustanuksella irti ja sen takia nykypäivän autotojen moottoreitten osat eivät enää kestä, kuulemma nykypäivän auton moottorit ovat suunniteltu kestäväksi vain 150000- 250000 tuhatta sitten vaihdtaan uusi auto alle tämä on sitä markkina taloutta auto tehtaan alihankkijat haluvat osan markkina taloudesta. Meidän suomi poikien ja miesten ajattelemaan ettei autot kestä enää isältä pojalle niikiun ennen hyvään aikaan . Vanhaan aikaan Mersulla ajeltiin 300000- 500000 tuhtta kun huollot tehtiin määräaikana ja Mercdes-Benz kulki edellee. Ei voi muuta kun valitta kun kaikenlaiset huijarit ovat tulleet auto bisneksessä kakun jakoon rahat pois köyhältä kansalta
Yhdyssanat eivät taida olla sinunkaan vahvuutesi.
- E220_CDI_
M-huollon_asiakas kirjoitti:
Yhdyssanat eivät taida olla sinunkaan vahvuutesi.
Minun sitkeyteni salaisuus on skitsofrenia. Tai eihän se enää mikään salaisuus ole.
tokamese kirjoitti:
Nimi merkillä Missä vika kyseli MB GLK mottorin hajottua, 220cdi moottorista hajosi kampiakseli autolla ajettu vain noin 170000 km, auto huolettu säännöllisesti merkkiliikkessä, MB: laatu on huonontunut paljon entisistä MB mallista oli sitten viimmeinen MB auto minulla, HUOM auto tuotu ITALIASTA autojopparin kautta. En ikinä enää osta ulkomailta tuotua käytettyä autoa ostan tästä lähtien aina suomessa käyttöön otetun auton ja merkki liikkeestä.
Onko jotain syytä olettaa, että tuo 170.000 km on oikeasti todellinen ajomäärä?
OM651 koneita on hajonnut jonkin verran alakerran laakeroinnin vuoksi, mutta yllättävän pienillä kilometreillä kosahti?
- Amesejavito
Ongelmat loppu kun pellin alla dacian 1.5 diesel?
- eipä.hyvältä.näytä
Ja Dacian pellin alla Rellumarein diesel.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1689779Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513179Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432947- 612699
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012105- 1132053
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251933Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä581517Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121306- 281261