Missä IT-alan työpaikat?

Mää vaan ihmettelen.

Eli mitä kautta parhaiten löytyy IT-alan avoimet työpaikat? Ei oikein hajuakaan kun on tullut valmistumisesta asti oltua samassa (hyvässä) työpaikassa töissä mutta nyt ne työt näköjään täällä loppuu:)

Tätä kirjoitellessa etin työvoimatoimiston sivut esiin ja siellä ei ainakaan näköjään kauheita määriä ole paikkoja. Eli onko muita parempia?

22

4144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gf

      Unelmissa ne on.

    • jujuuu...

      Julkiseen hakuun ei yksinkertaisesti viitsitä paikkoja monasti laittaa sen takia, että tulisi aivan käsittämättömän paljon hakemuksia, eikä olisi resursseja niitä karsia. Yleensä menee puskaradion kautta, eli kun on suhteita ja on hyvä tyyppi, niin töitä on jonkinverran aina.

      Pitää vaan luoda suhteet ei kai siinä muuta!

      • suhteita ei ole

        yksinäinen hielle haiseva alkoholia vihaava koodirotta saisi niitä suhteita???


      • suhteita on
        suhteita ei ole kirjoitti:

        yksinäinen hielle haiseva alkoholia vihaava koodirotta saisi niitä suhteita???

        - hankkimalla kavereita
        - käyttämällä deodoranttia
        - käyttämällä alkoholia

        it's that easy!


      • fdgfdgfd

        Sosiaalinen media tietenkin. Parhaimpana:

        http://www.linkedin.com/

        Laita profiili kuntoon. Tee myös tarvittaessa blogi. Tai mainosta itseäsi Googlessa. Aika halpa hinta.

        Ei rekrytoijat enää jaksa laittaa ilmoituksia ja lukea kilometrikaupalla hakemuksia.


    • Etsivä löytää
    • kokemusta on..

      penkoo aika hyvin eri lehtiä, ja laittaa sitten paikan tiedot omille sivuilleen. It-alan töistä kyllä suurin osa löytyy sieltä, mitkä on laitettu julkiseen hakuun.

    • Kyyninen...

      Vaihda alaa, jos pitkän tähtäimen kestävän ratkaisun haluat tehdä.

      Itselläni on ikää reilut 30v työskentelen ns. hyvässä firmassa.
      Merkkejä on kuitenkin ilmassa, että voi olla työt vähissä jo noin vuoden sisällä.

      Vakavasti joudun harkitsemaan alanvaihtoa, edessä se kuitenkin vielä on.
      Sairaat asenteet, kun ovat sellaiset, että 40v on ikäloppu IT alalla, jne.

      Kaduttaa, että en jättänyt tietokoneita vain harrastukseksi...

      • .............

        Mitä aloja harkitset vakavasti? Miksi?


      • ja
        ............. kirjoitti:

        Mitä aloja harkitset vakavasti? Miksi?

        ja jäätelön myyntiä. Yövahtimestarin jobia. Lossikuskia.


    • aejaije
    • IT-alan työpaikat

      Monsterissa on IT-alan työpaikkailmoituksia eniten Suomessa (vko 25/2010).

      Jos osaaminen ei riitä noihin paikkoihin niin kannattaa hankkia lisää osaamista.

      Rekrytointiohjelmat ovat yksi konsepti osaamisen hankkimiseen

      http://www.saranen.fi/index.ph?s=rekrytointiohjelmat
      http://www.talentgate.fi/?content=palveluttyonhakijoille&submenu=palveluttyonhakijoille
      http://www.ecamconsulting.fi/rekrytoiva_koulutus.html

      Lisäksi Google on hyvä työkalu myös työpaikkojen, kuten muunkin tiedon etsimiseen Internetistä.

      • vitsit_

        Anteeksi nyt vaan mutta mistä sitä osaamista voi hankkia jos mihinkään se ei riitä?!
        Pitäisi olla 20 v, mielellään steriloitu yksilö, 10 vuoden työkokemuksella jne.


      • IT-hemmo
        vitsit_ kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan mutta mistä sitä osaamista voi hankkia jos mihinkään se ei riitä?!
        Pitäisi olla 20 v, mielellään steriloitu yksilö, 10 vuoden työkokemuksella jne.

        Hei,

        Jos aijot oppia palvelimien ylläpidon niin pistä työttömyyskorvauksesi vuokrapalvelimeen.
        Ei ole kallis LeaseWebissä: http://www.leaseweb.com/en/
        Opettele ks. palvelimen ylläpito.. Googlesta löytyy ohjeet.
        Kun olet opetellut niin kerro se työhakemuksessa.
        Ketään ei kiinnosta että kehut olevasi ahkera jne.. koska niinhän kaikki väittää mutta kukaan ei tuo sitä osaamista työnäytteinä esille.
        Pistä itteles vaikka blogi pystyyn missä kerrot osaamisestasi.


    • Freola9
      • IT-hemmo

    • Maranen
    • 21

      Meidän suunnalla on eräs firma joka säännölisesti puolenvuoden välein hakee Delphiohjelmoijaa ihan isolla lehti-ilmoituksella. Varmaan on kusiset paikat firmalla jos se on täytetty ja kaveri on lähetenyt kävelemään ja useampaan kertaan.

    • anonym09

      Avoimien IT-alan työpaikkojen sivusto: http://www.avoimet-työpaikat.fi/

    • Nyt on avattu uusi palvelu, http://www.jobfilter.it joka keskittyy vain IT-alan työpaikkoihin. Palvelu kerää tiedot eri lähteistä ja luokittelee ne, jolloin sieltä on helpompi löytää juuri itseä kiinnostavat paikat.
      Palvelu on uunituore, joten mielellämme otamme vastaan kehityskohteita, parannusideoita sekä virheraportteja. Tervetuloa käyttäjäksi!

    • alalallaa

      Tampereella niitä IT-alan töitä on. Ala imaisi kaikki Nokia-klusteristakin poispotkinut muumiot jonnekin - hukkaputkeen?

      • Nakkifakiiritre

        Siä ne o tyäkkärin jonossa, ex-nokialaiset sulattelemassa pakettejaan. Pia on taas hirvee tyävoimapula, onneks täällä tampereel o ainaskin kolme korkeakoulua joista pukkaa osaajaa pihalle, nii ei tejikät lopu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe