Hammametiin kesällä 2010

AnnaOmar

Olen suunnitellut matkustavani Tunisiaan, Hammametiin ensi kesänä. Mikä mahtaisi olla paras kuukausi? Lämpötilathan kohoavat varsin lämpimiksi, ja miten turistikaudet osuvat? Elokuun puolta väliä olen suunnitellut, onko tämä juuri sitä pahinta ''turistirysä aikaa'' Keski-Euroopan lomien jne takia?

Haluaisin myös tietää, sopiiko Hammamet yksin matkustavalle, nuorehkolle naiselle. Olen kuullut, että sitä lähinnä lapsiperheille suositellaan, onko siellä siis tekemistä 20-vuotiaalle? Kuinka kauan matkustaminen pääkaupunkiin Tunisiin kestää, tuleeko kalliiksi, onko hankalaa?

Mitä hotelleja suosittelisitte? Budjetti ei siis ole mitenkään päätä huimaava, mutta en haluaisi kaupungin kamalimmassa hotellissa yöpyä....
Haluaisin myös tietää kielestä, kuinka hyvin englanti sujuu turistipaikoilla ja niiden ulkopuolella? Osaan ranskaa, melko alkeellista tosin, olisiko parempi opetella turisti ranskat ennen Tunisiaan lähtöä vai luottaa heidän englannin kykyihinsä?

Kiitos

8

754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SULTANIN tyttö

      Älä nyt ihmeessä mene Hammametiin,vaan Sousseen ja elokuun puoliväli ja jälkeen on tuskaisen kuumaa,paljon turisteja,nykyisin Tsekkiläisiä,Venäläisiä ja Brittejä - Englantia puhutaan yleisesti hotelleissa ja ravintoloissa,ranskalla pärjää paikassa kuin paikassa - Hammamet on ihastuttava paikka perheille ja pariskunnille :)

      • edellisen kanssa

        Hei!
        Olen myös päälle parikymppinen tyttö ja matkustellut nuoremman siskoni kanssa. Tunisiassa kävimme Soussessa vanhempiemme kanssa ja parin viikon aikana tutustuimme myös pääkaupunkiin ja etelään, Saharaan. Sousse on todella vilkas kaupunki, hiekkarannat pitkät ja puhtaat (riippuu ajankohdasta) ja erityisesti medina ja sen basaarialue todella suuri. Pidämme shoppailusta halvalla, joten viihdyimme suurimman osan aikaa soukeissa tinkien, tapellen ja nauraen. Soussessa on myös kauppakeskuksia, kalliimpia ja siistimpiä, mutta ei mielestäni niin mielenkiintoisia.

        Kun olet kerran lähdössä yksin, nuorena naisena, en suosittele Soussea. Miehet ovat siellä älyttömiä, joskin huumorin avulla selvisimme tilanteista vaivattomimmin. Edes isämme mukanaololla silloin tällöin ei ollut mitään vaikutusta miesten käytökseen. En itse suutu siitä pahasti, jos minuun kosketaan tai huudetaan perään, mutta ollakseni rehellinen, saimme riuhtoa itseämme irti miesten käsistä aina, kun olimme kaksistaan liikenteessä. He ovat sinnikkäitä medinan ulkopuolellakin ja seuraavat, vaikka et loisi heihin silmäystäkään. Jos sinua ei moinen häiritse eikä ahdista, voit vapaasti valita Soussen. Meistä tuntui kuitenkin ihanalta päästä vähäksi aikaa pois Soussesta, kun huomasimme, että missään muualla miehet eivät kohdelleet meitä samalla tavalla.

        Toista kertaa olimme siis kahdestaan lomalla ja tällä kertaa Hammametissa. Se on paljon pienempi kaupunki, mutta jotenkin paljon ystävällisempi ilmapiiri, ihanat hiekkarannat ja vehreämpi ympäristö. Valehtelematta meitä ei tultu kertaakaan kadulla jututtamaan, jotkut huikkasivat perään tervehdyksen. Hammametissa näkyi myös tyttöjä ja naisia paljon enemmän ulkona, toisin kuin Soussessa, ja meistä Hammassa oli siitäkin syystä miellyttävempää liikkua. Mitä pohjoisemmaksi menee, sen eurooppalaisimmiksi ihmiset muuttuu ja suhtautuvat sinuunki välinpitämättömämmin. (mikä meille suomalaisille passaa vallan mainiosti!;)) Sen näkee kaikessa, naisten määrässä kadulla, pukeutumisessa, käyttäytymisessä yms. Ja englantia puhutaan mielestäni sujuvasti pohjoisempana. Pohjoisempana on muutenkin mukavempi ilmasto, raittiimpi meren ja tuulen takia. (etenkin kesäkuukausina!!!)

        Suosittelen ehdottomasti Tunisissa käymistä ja Sidi Bou Saidia, joka on ihana kaunis sinivalkoinen kylä kukkulan laella. Kävimme myös Hammametista Soussessa, medinassa tapaamassa ystäviä ja shoppailemassa (sitä tarjonnan määrää kun ei voita mikään) päiväreissulla ja suosimme monesti minibusseja/takseja, paikalliset käyttää nimitystä "louage"-taksi, joka on halpa tapa matkustaa, mutta joka lähtee liikkeelle vasta kun bussi on täys. Aamulla ja aamupäivisin bussin täyttymiseen ei mene kauaa aikaa! Toinen vaihtoehto edulliseen liikkumiseen on juna.

        Hotelleista en osaa sanoa, koska itse olemme olleet Tunisiassa pakettimatkoilla, mitä satunnaisesti yöpyneet yön tai kaksi jossain murjussa. Kannattaa ottaa Lonely Planet mukaan ja kysellä paikallisilta muutenkin, monesti tietävät paremmin. Ne on siellä todella vieraanvaraista porukkaa, joten jos uskallusta löytyy niin yövy paikallisilla ilmaiseksi, saat samalla mahollisesti oppaan ja hyvän ystävän. :) Hospitality Clubin tai CouchSurfingin kautta.

        Meillä pääkaupunkialue nyt myös mietinnässä... :)


      • OPASPA;)
        edellisen kanssa kirjoitti:

        Hei!
        Olen myös päälle parikymppinen tyttö ja matkustellut nuoremman siskoni kanssa. Tunisiassa kävimme Soussessa vanhempiemme kanssa ja parin viikon aikana tutustuimme myös pääkaupunkiin ja etelään, Saharaan. Sousse on todella vilkas kaupunki, hiekkarannat pitkät ja puhtaat (riippuu ajankohdasta) ja erityisesti medina ja sen basaarialue todella suuri. Pidämme shoppailusta halvalla, joten viihdyimme suurimman osan aikaa soukeissa tinkien, tapellen ja nauraen. Soussessa on myös kauppakeskuksia, kalliimpia ja siistimpiä, mutta ei mielestäni niin mielenkiintoisia.

        Kun olet kerran lähdössä yksin, nuorena naisena, en suosittele Soussea. Miehet ovat siellä älyttömiä, joskin huumorin avulla selvisimme tilanteista vaivattomimmin. Edes isämme mukanaololla silloin tällöin ei ollut mitään vaikutusta miesten käytökseen. En itse suutu siitä pahasti, jos minuun kosketaan tai huudetaan perään, mutta ollakseni rehellinen, saimme riuhtoa itseämme irti miesten käsistä aina, kun olimme kaksistaan liikenteessä. He ovat sinnikkäitä medinan ulkopuolellakin ja seuraavat, vaikka et loisi heihin silmäystäkään. Jos sinua ei moinen häiritse eikä ahdista, voit vapaasti valita Soussen. Meistä tuntui kuitenkin ihanalta päästä vähäksi aikaa pois Soussesta, kun huomasimme, että missään muualla miehet eivät kohdelleet meitä samalla tavalla.

        Toista kertaa olimme siis kahdestaan lomalla ja tällä kertaa Hammametissa. Se on paljon pienempi kaupunki, mutta jotenkin paljon ystävällisempi ilmapiiri, ihanat hiekkarannat ja vehreämpi ympäristö. Valehtelematta meitä ei tultu kertaakaan kadulla jututtamaan, jotkut huikkasivat perään tervehdyksen. Hammametissa näkyi myös tyttöjä ja naisia paljon enemmän ulkona, toisin kuin Soussessa, ja meistä Hammassa oli siitäkin syystä miellyttävempää liikkua. Mitä pohjoisemmaksi menee, sen eurooppalaisimmiksi ihmiset muuttuu ja suhtautuvat sinuunki välinpitämättömämmin. (mikä meille suomalaisille passaa vallan mainiosti!;)) Sen näkee kaikessa, naisten määrässä kadulla, pukeutumisessa, käyttäytymisessä yms. Ja englantia puhutaan mielestäni sujuvasti pohjoisempana. Pohjoisempana on muutenkin mukavempi ilmasto, raittiimpi meren ja tuulen takia. (etenkin kesäkuukausina!!!)

        Suosittelen ehdottomasti Tunisissa käymistä ja Sidi Bou Saidia, joka on ihana kaunis sinivalkoinen kylä kukkulan laella. Kävimme myös Hammametista Soussessa, medinassa tapaamassa ystäviä ja shoppailemassa (sitä tarjonnan määrää kun ei voita mikään) päiväreissulla ja suosimme monesti minibusseja/takseja, paikalliset käyttää nimitystä "louage"-taksi, joka on halpa tapa matkustaa, mutta joka lähtee liikkeelle vasta kun bussi on täys. Aamulla ja aamupäivisin bussin täyttymiseen ei mene kauaa aikaa! Toinen vaihtoehto edulliseen liikkumiseen on juna.

        Hotelleista en osaa sanoa, koska itse olemme olleet Tunisiassa pakettimatkoilla, mitä satunnaisesti yöpyneet yön tai kaksi jossain murjussa. Kannattaa ottaa Lonely Planet mukaan ja kysellä paikallisilta muutenkin, monesti tietävät paremmin. Ne on siellä todella vieraanvaraista porukkaa, joten jos uskallusta löytyy niin yövy paikallisilla ilmaiseksi, saat samalla mahollisesti oppaan ja hyvän ystävän. :) Hospitality Clubin tai CouchSurfingin kautta.

        Meillä pääkaupunkialue nyt myös mietinnässä... :)

        Olen matkustanut todella paljon ja monessa eri maanosassa,silti aina palaan uudelleen ja uudelleen Tunisiaan ja Monastiriin,upea paikka,rauhallinen ja siisti,hotellit ihan yes,ihmiset ystävällisiä,kuten joka paikassa Tunisiassa ja erityisesti Soussessa,suosittelen lämpimästi,Hammamet myös ihan ok. mutta aikuisille ihmisille,jotka rakastavat rauhallista lomapaikkaa!


      • kannatetaan! :)
        OPASPA;) kirjoitti:

        Olen matkustanut todella paljon ja monessa eri maanosassa,silti aina palaan uudelleen ja uudelleen Tunisiaan ja Monastiriin,upea paikka,rauhallinen ja siisti,hotellit ihan yes,ihmiset ystävällisiä,kuten joka paikassa Tunisiassa ja erityisesti Soussessa,suosittelen lämpimästi,Hammamet myös ihan ok. mutta aikuisille ihmisille,jotka rakastavat rauhallista lomapaikkaa!

        Nuorelle naiselle suosittelisin kuitenkin Tunisiassa ensimmäiseksi pääkaupunkia ja sen ympäristöä. Ei ole ahdistava paikka millään tavalla ja tekemistä riittää, monipuolinen mesta.


      • AYARI
        kannatetaan! :) kirjoitti:

        Nuorelle naiselle suosittelisin kuitenkin Tunisiassa ensimmäiseksi pääkaupunkia ja sen ympäristöä. Ei ole ahdistava paikka millään tavalla ja tekemistä riittää, monipuolinen mesta.

        Sousse ekaksi nuorelle matkustajalle ja sieltä pääsee sitten mukavasti tutustumaan muihin paikkoihin,junalla,bussilla ja vaikkapa taxilla,paljon katsottavaa ja ostettavaa,jos haluaa lomansa butiikeissa viettää :)))


      • lambretta
        AYARI kirjoitti:

        Sousse ekaksi nuorelle matkustajalle ja sieltä pääsee sitten mukavasti tutustumaan muihin paikkoihin,junalla,bussilla ja vaikkapa taxilla,paljon katsottavaa ja ostettavaa,jos haluaa lomansa butiikeissa viettää :)))

        Hammamet ja hotelliksi mediterranee


      • naleh
        edellisen kanssa kirjoitti:

        Hei!
        Olen myös päälle parikymppinen tyttö ja matkustellut nuoremman siskoni kanssa. Tunisiassa kävimme Soussessa vanhempiemme kanssa ja parin viikon aikana tutustuimme myös pääkaupunkiin ja etelään, Saharaan. Sousse on todella vilkas kaupunki, hiekkarannat pitkät ja puhtaat (riippuu ajankohdasta) ja erityisesti medina ja sen basaarialue todella suuri. Pidämme shoppailusta halvalla, joten viihdyimme suurimman osan aikaa soukeissa tinkien, tapellen ja nauraen. Soussessa on myös kauppakeskuksia, kalliimpia ja siistimpiä, mutta ei mielestäni niin mielenkiintoisia.

        Kun olet kerran lähdössä yksin, nuorena naisena, en suosittele Soussea. Miehet ovat siellä älyttömiä, joskin huumorin avulla selvisimme tilanteista vaivattomimmin. Edes isämme mukanaololla silloin tällöin ei ollut mitään vaikutusta miesten käytökseen. En itse suutu siitä pahasti, jos minuun kosketaan tai huudetaan perään, mutta ollakseni rehellinen, saimme riuhtoa itseämme irti miesten käsistä aina, kun olimme kaksistaan liikenteessä. He ovat sinnikkäitä medinan ulkopuolellakin ja seuraavat, vaikka et loisi heihin silmäystäkään. Jos sinua ei moinen häiritse eikä ahdista, voit vapaasti valita Soussen. Meistä tuntui kuitenkin ihanalta päästä vähäksi aikaa pois Soussesta, kun huomasimme, että missään muualla miehet eivät kohdelleet meitä samalla tavalla.

        Toista kertaa olimme siis kahdestaan lomalla ja tällä kertaa Hammametissa. Se on paljon pienempi kaupunki, mutta jotenkin paljon ystävällisempi ilmapiiri, ihanat hiekkarannat ja vehreämpi ympäristö. Valehtelematta meitä ei tultu kertaakaan kadulla jututtamaan, jotkut huikkasivat perään tervehdyksen. Hammametissa näkyi myös tyttöjä ja naisia paljon enemmän ulkona, toisin kuin Soussessa, ja meistä Hammassa oli siitäkin syystä miellyttävempää liikkua. Mitä pohjoisemmaksi menee, sen eurooppalaisimmiksi ihmiset muuttuu ja suhtautuvat sinuunki välinpitämättömämmin. (mikä meille suomalaisille passaa vallan mainiosti!;)) Sen näkee kaikessa, naisten määrässä kadulla, pukeutumisessa, käyttäytymisessä yms. Ja englantia puhutaan mielestäni sujuvasti pohjoisempana. Pohjoisempana on muutenkin mukavempi ilmasto, raittiimpi meren ja tuulen takia. (etenkin kesäkuukausina!!!)

        Suosittelen ehdottomasti Tunisissa käymistä ja Sidi Bou Saidia, joka on ihana kaunis sinivalkoinen kylä kukkulan laella. Kävimme myös Hammametista Soussessa, medinassa tapaamassa ystäviä ja shoppailemassa (sitä tarjonnan määrää kun ei voita mikään) päiväreissulla ja suosimme monesti minibusseja/takseja, paikalliset käyttää nimitystä "louage"-taksi, joka on halpa tapa matkustaa, mutta joka lähtee liikkeelle vasta kun bussi on täys. Aamulla ja aamupäivisin bussin täyttymiseen ei mene kauaa aikaa! Toinen vaihtoehto edulliseen liikkumiseen on juna.

        Hotelleista en osaa sanoa, koska itse olemme olleet Tunisiassa pakettimatkoilla, mitä satunnaisesti yöpyneet yön tai kaksi jossain murjussa. Kannattaa ottaa Lonely Planet mukaan ja kysellä paikallisilta muutenkin, monesti tietävät paremmin. Ne on siellä todella vieraanvaraista porukkaa, joten jos uskallusta löytyy niin yövy paikallisilla ilmaiseksi, saat samalla mahollisesti oppaan ja hyvän ystävän. :) Hospitality Clubin tai CouchSurfingin kautta.

        Meillä pääkaupunkialue nyt myös mietinnässä... :)

        etta mita pohjoisemmaksi menee sen "eurooppalaisempi" meno. Itse asun paakaupungissa (joka muuten on paljon laajempi kasite, kuin rahjainen ydinkeskusta) ja taalla ei kukaan huutele peraan, saati sitten tule koskettelemaan. Naiset elaa ja liikkuu kuin Euroopassa, paivalla, illalla ja yolla. Ainoa miinuspuoli taalla paakaupunkiseudulla on kunnollisten rantojen puute. Eli jos etsii kullanvarista hiekkaa ja kirkasta turkoosia merta, niin pitaa menna etelanpaan. Myoskin ravintoloita loytyy taalla paljon kivoja, verrattuna turistirysien ummehtuneisiin rakaloihin. Puhun siis ruokaravintoloista. Itse henkilokohtaisesti en ole viehattynyt naista turistikaupungeista. Jos sellaisissa lomailen, niin vain ja ainoastaan hotellien (ja sekin pitaa olla 5 tahden) ja rantojen takia.


    • Tunisiaan-haaveileva

      ... hyvää siis paikoissa. Hammamet ok, tosin hiljaisempi. Sousse hyvä, elämää enemmän. Port el Kantaoui loistava ja Tunis pitää nähdä ehdottomasti.
      Hotelleista olen eniten pitänyt Hammametin Mediterrannéesta. Ei räyhä tai muita porukoita tunnu olevan samassa hotellissa. Iltaohjelma oli ainakin meidän aikaan loistava. Suoraan rantaan yhteys. Palvelu pelasi ja huoneet ihan ok. Hintataso keskitasolla, ei liian kallis.
      Soussessa kaikki Marhaba-hotellit kierrän kaukaa. Venäläisiä ja brittejä aivan liikaa. Ruoka loppuu kesken kun kassit täyttyvät päivän tarvikkeista. Osaan hotelleista on juuri tiettyjen matkustajaryhmien vuoksi tullut kielto ettei naiset saa tulla laukkujen kanssa ruokailuun. Pienet käsilaukut ok.

      Pitkän matkan taksit hyviä kulkuvälineitä, Lounge-taksit, voit jäädä pois missä haluat. Lähtevät liikenteeseen kun ovat täynnä. Määränpään mukaan ohjataan seuraavaan lähtevään. Junat myös ihan ok. Tosin itse en ole käyttänyt mutta kuullut muitten suomalaisten kommentteja.

      Hyvin ollaan englannilla pärjätty.
      Todella halpa maa, mutta pitää osata erottaa huijarit ja jyrkästi torjua, jos ei kiinnosta (kuten myös muissa lomakohteissa nykyisin) kaupustelijat ja basaarimyyjät. Niitä on ihan riesaksi asti jos eksyy väärään paikkaan. Tosin eivät onneksi osaa suomea kuten rasittavan moni jossain Espanjassa tai Kanarian saarilla. Itsellä menee heti kiinnostus kaupankäyntiin jos myyjä puhuu suomea parikin sanaa. Menen ulkomaille saadakseni pitää kielitaitoa yllä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      982
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe