Baltic Queen Silja Linen Turun reitille!

Innostunut...

Jee!!! Hyvin kävi: Upouusi Baltic Queen tulee Turkuun Silja Linen reitille Silja Euroopan korvaajaksi. Hienoa saada Suomessa juuri valmistunut Itämeren Kuningatar Turkuun. Toivottavasti laiva täytetään hyvin niin ehkä saamme sen tänne kokoajaksi.

Hieno Aalto- Serpentiini taideteos- laiva. Sopii hyvin Silja Galaxyn pariksi. Turun laivaliikenne elävöityy hetkessä.

57

2433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkkuutta

      toisen talink varustamon alus on edelleen GALAXY, nimi ei muuttunut turku-tukholma reitille tulon jälkeen.

      Olisi asiallista käyttää laivojen oikeita nimiä.

      Mitään uutta annettavaa tuolla baltic queen aluksella ole, kuuluu samaan halpasarjaan kuin galaxy & baltic princes

      • Saatana Virolainen

        Luen näitä viestiä täällä ja haluaisin tiedä- minkalaisia laivoja tarvitsette sitten??? Täytykö ne olla Queen Mary tyyliset tai Oasis of the Seas?? Kaikki net linjat ovat kännilät, ja sinne ei tarvitsee huippulaivoja! Jokaisen paatin voi juoda kauniiksi! IKÄVÄ, että Viron uusin lippulaiva mene sinne välille!!! Tallinkilla ovat Itämeren uusimmat alukset ja net ovat erinomaisesti hienot ja siistit ja hekilökunta nuori ja kiinnsotava samoin palvelu hyvä (saa palvelua jokaisessa tarpeeksi olevassa kielessä), samalla kun Viking laivat ovat vanhat ja tuntuu kun olen matkalla 70-luvun laivoilla ja ei hyvä palvelua Ruotsin välillä ollenkaan, tuntui että matkustaan mummolassa, koska tarjoilijat on jo eläkäläiset siellä ja viellä- jokaisen työiltan loppussa he ovat kännissä!!? Sen lisäksi koko yöeläma on loppunut jo 2.30 (finsk tid), mutta Tallinkilla se kestää koko vuorokauden!!!! Ja yökerhoja on BQ-lla kolme(!) ja sen lisäksi paljon erilaista viihdettä. Samoin ravintolat ovat erinomaiset ja tunnelma kun ollan Titanic`illa, samalla kun Vikingillä on tunnelma kun syödään Mc Donaldsissa! Ilmeisesti ei ole Suomalaisten mielestä hyvää, kun VIROLAISTEN laivayhtiö on Itämeren uusin ja osti myös teidän Silja Line`in alukset??? Onko teille tärkeä, että pääasja että suomalainen yhtiö ja ei senestä mitään kun "Alandsfärjan" tyylinen paatti risteilee Turun välillä!!? Pääasjaa, että suomalainen yhtiö!? Ei ilmeisesti mahtuu päähään, että Viro EI OLE enää Neuvosliitossa ja Venäjan osa, ja tällää voi olla parempia asioita kun Suomessa?! Kaikki nykyaikaiset laivat ovat rakenettu Suomessa ja suomalaisille- näin sanotti Raumassa m/s Romantikan mainouksessa!! ;) Olin itse Romantikalla töissä ja olen ollut myös Vikingillä----no comments!!! Tallink oli palvelun puolesta erinomainen ja kyllä on tosi paljon nähtyy suomalaisia sikailemassa Tallinkin laivojen Palace`eissa ja jokaisen illan jälkeen on koko laiva kun sikala.. Ilmeisesti täytyy teidän mielestä henkilökunnala itsekin vetää känniin, että ymmärtää parempiin asiakoiden toivomuksia ja olla samalla tasolla!! Kiitos! Mutta olemme kaikki ylpeät Viron eriomaisesta valkoisesta laivastosta!!!


      • ....,,,,

        Olisi syytä käyttää laivoista oikeita nimiä, siis Baltic Princess (huom. -ss), Galaxy, Baltic Queen.
        Suomenkieliset nimet noille kaupungeille ovat Turku ja Tukholma.


    • Jees-ss

      Tulossa Turun linjalle. Galaxy ja Europa sekä BQ samanlaisia hyttikäytävia kilometri tolkulla. Europa on kyllä jonkin verran hienompi kuin kumpikaan näistä uusista, noin niinkuin ulkopuolelta.

      Mitenköhän siirtyykö Europan henkilöstö tälle BQ:lle vai pitääkö sielläkin kestää tätä tallinnan reitiltä tutuksi tullutta hoono soomi- molotusta ja happamia naamoja?

      • Galaxy ja Queen

        Kyllä Baltic Queen on hieno laiva. En ymmärrä tuota suomalaista perustympeyttä ja happamuutta näissä joissain kommenteissa.

        Tottakai laivoissa on hyttikäytävät, mutta on niissä paljon muutakin. Queen ja Galaxy ovat uusia suomalaisia laivoja. Miksi haukkua omien kättemme ja aivojemme työtä?


      • 1001
        Galaxy ja Queen kirjoitti:

        Kyllä Baltic Queen on hieno laiva. En ymmärrä tuota suomalaista perustympeyttä ja happamuutta näissä joissain kommenteissa.

        Tottakai laivoissa on hyttikäytävät, mutta on niissä paljon muutakin. Queen ja Galaxy ovat uusia suomalaisia laivoja. Miksi haukkua omien kättemme ja aivojemme työtä?

        Siksi että laivoja on tehty ja tehdään hienompiakin ja monipuolisempia. Galaxy,BP ja BQ ovat kaikki samaa muottia kuin Europa, joilla ei ole mitään uutta tarjottavaa. Se ei tee laivasta "hienoa" että keula-, keki- ja peräosan käytävät ovat erivärisiä. Eikä se oikein riitä että laiva on uusi, pitää olla jokin koukku, Silja Symphonylla ja Serenadella se oli (on) promenade, mutta sekään ei pelkästään jaksa kiinnostaa enään lähes 20-vuoden jälkeen, jos sillä ei ole mitään uutta tarjottavaa.

        Tallink on toki investoinut näihin uutuuksiin, mutta rahkeet ei ole riittänyt minkään uuden ja itämerellä ennen näkemättömän toteuttamiseen.


      • sanoi kettu pihlajan
        1001 kirjoitti:

        Siksi että laivoja on tehty ja tehdään hienompiakin ja monipuolisempia. Galaxy,BP ja BQ ovat kaikki samaa muottia kuin Europa, joilla ei ole mitään uutta tarjottavaa. Se ei tee laivasta "hienoa" että keula-, keki- ja peräosan käytävät ovat erivärisiä. Eikä se oikein riitä että laiva on uusi, pitää olla jokin koukku, Silja Symphonylla ja Serenadella se oli (on) promenade, mutta sekään ei pelkästään jaksa kiinnostaa enään lähes 20-vuoden jälkeen, jos sillä ei ole mitään uutta tarjottavaa.

        Tallink on toki investoinut näihin uutuuksiin, mutta rahkeet ei ole riittänyt minkään uuden ja itämerellä ennen näkemättömän toteuttamiseen.

        Ihan kuin joku kettu ennenmuinoin pihlajapuun juurella katselisi pihlajanmarjoja...tuli tuo mieleen 1001-nimimerkin kirjoituksesta.


      • poikenneet

        vanha romu tuo silja europa alkaa jo olla verrattuna uusiin tallinkin laivoihin, matkustin europalla syyskuussa, ja kyllä se oli pettymys. Hyvä juttu että tulee uusi laiva reitille.


      • I am Silja Seilor
        poikenneet kirjoitti:

        vanha romu tuo silja europa alkaa jo olla verrattuna uusiin tallinkin laivoihin, matkustin europalla syyskuussa, ja kyllä se oli pettymys. Hyvä juttu että tulee uusi laiva reitille.

        Silja Europa taitaa olla hyvässä vedossa verrattuna Viking Linen laivoihin, jotka tuntuvat hajoavan jo satamaan...niinkuin tänään tiistaina...


      • Euruuppa
        I am Silja Seilor kirjoitti:

        Silja Europa taitaa olla hyvässä vedossa verrattuna Viking Linen laivoihin, jotka tuntuvat hajoavan jo satamaan...niinkuin tänään tiistaina...

        ...ikä luokkaa ovat Siljan ja Vikingin laivat ja saman moisessa kunnossa.

        Ja eihän tuo Baltic Queen ole lopullisesti tuohon reitille tulossa... Ja jos tulee niin silloin Tallink-Silja tuskin enään muuttaa brändiä Silja Linelle.

        Mikä lie Tallinkin Superfastien kohtalo nyt kun yhtiö "suunnittelee" helsinki-rostock reitin alas ajoa. Nuo alukset voisi sopia paremmin turku-tukholma reitille ja korvata sillä nykyisin kulkevat siljan alukset, jotka Tallink voi sitten myydä pahimpaan raha pulaansa.


      • Laput pois silmiltä
        I am Silja Seilor kirjoitti:

        Silja Europa taitaa olla hyvässä vedossa verrattuna Viking Linen laivoihin, jotka tuntuvat hajoavan jo satamaan...niinkuin tänään tiistaina...

        hinausapua, viikingit pärjäsivät ilman.
        Olisiko huolloilla merkitystä, Silja Europan syksyinen huoltoseisokki (rahapulan?) peruttiin.
        Ei siis mitenkään "hyvässä vedossa", olihan vika sellainen mikä on todella harvinainen, kun taas nuo sähköviat laivoilla ovat jokaviikkoisia.


      • tfs
        Euruuppa kirjoitti:

        ...ikä luokkaa ovat Siljan ja Vikingin laivat ja saman moisessa kunnossa.

        Ja eihän tuo Baltic Queen ole lopullisesti tuohon reitille tulossa... Ja jos tulee niin silloin Tallink-Silja tuskin enään muuttaa brändiä Silja Linelle.

        Mikä lie Tallinkin Superfastien kohtalo nyt kun yhtiö "suunnittelee" helsinki-rostock reitin alas ajoa. Nuo alukset voisi sopia paremmin turku-tukholma reitille ja korvata sillä nykyisin kulkevat siljan alukset, jotka Tallink voi sitten myydä pahimpaan raha pulaansa.

        "nyt kun yhtiö "suunnittelee" helsinki-rostock reitin alas ajoa."

        Missä tästä on lisätietoa, linkkejä pliiis..


      • poikenneet
        Laput pois silmiltä kirjoitti:

        hinausapua, viikingit pärjäsivät ilman.
        Olisiko huolloilla merkitystä, Silja Europan syksyinen huoltoseisokki (rahapulan?) peruttiin.
        Ei siis mitenkään "hyvässä vedossa", olihan vika sellainen mikä on todella harvinainen, kun taas nuo sähköviat laivoilla ovat jokaviikkoisia.

        kaikki suomesta lähtevät lavat on huollettu ja tarkastettu määräysten mukaan, piste.


    • ei Turkuun

      Ei ei ei, ethän ollut tosissasi? Ei missään nimessä toista Tallinkin muovipurtiloa jatkuvaan liikenteeseen Turusta. Europassa on sentään vielä tyyliä, vaikka nyt vähän onnahtelikin...

      Kuvien perusteella näyttää olevan täydellinen Galaxyn kopio, ja yksi sitä lajia riittää. Hytit pääosin pienempiä kuin vastaavan hyttiluokan hytit Europalla, erityisesti deluxe-luokka ja sviitit. Ja peräosan sviiteissä partsi, jolla ei kylmällä kaudella tee mitään, ja sitähän taas suurin osa vuodesta on. Europalla sentään sauna sviiteissä. Europa tosin kaipaisi pientä pintaremonttia sisustukseen, mutta puitteet on silti ihan toiset kuin näyttävät olevan BQ:lla.

      • ei tallink fani

        ja kyllä laiva oli ihan hieno. Seuraavana päivänä Baltic Princessillä takaisin Suomeen ja oli kyllä täydellinen kopio, päivän seikkailun jälkeen ei tarvinnut miettiä mistä päin laivaa löytyy mitäkin.

        Mutta asiaan, laiva oli siisti (tottakai kun uusi on) ja palvelu yllätti positiivisesti. Queenhan kulkee Tukholma-Tallinna väliä, en odottanut saavani suomalaista palvelua enkä juuri tapaavani suomalaisiakaan. Mutta toisin kävi, heti törmättiin muutamaan suomalaiseen ja palvelu oli toimivaa suomeksi, ja ylitti odotukseni, se oli ystävällistä!! Showt oli hienoja, vähän toisenlaisia kuin Tukholman tai Tallinnan reiteillä.

        Eli tiivistettynä, vaikken normaalisti Tallinkia tai Siljaa käytäkkään, enkä ole Turku-lähtöihin intoutunut juurikaan, ajattelin varata matkan tuonne mikäli niitä on vain saatavilla!


    • korjattavaa

      laivan tulevan Tallink siljan reitille Turku - Tukolma

      • Täydennys tiedotusta

        Missä sijaitsee Tukolma? Mielnkiintoista korjattavaa sinulla...eli siis sinun mielestäsi Silja rupeaa BalticQueenilla ajamaan rettiä Turku - Tukolma.


      • Osu ja uppos!
        Täydennys tiedotusta kirjoitti:

        Missä sijaitsee Tukolma? Mielnkiintoista korjattavaa sinulla...eli siis sinun mielestäsi Silja rupeaa BalticQueenilla ajamaan rettiä Turku - Tukolma.

        kun korjattiin varustamon nimi oikeaksi


      • eikä uponnut
        Osu ja uppos! kirjoitti:

        kun korjattiin varustamon nimi oikeaksi

        Selvyden vuoksi voisi sanoa, että sellaista varustamoa kuin Silja Line ei ole koskaan ollut ja silti kaikki puhuvat Silja Linesta. Ei ole sellaista varustamoa kuin Viking Line ja silti kaikki puhuvat Viking Linesta.

        Suomen ja Ruotsin välillä liikennöivät valkoiset laivat ajavat Silja Line nimen alla, joten ihan väärinkäsitysten välttämiseksi on hyvä puhua Siljan laivoista kun tarkoitetaan valkoisia laivoja Suomen ja Ruotsin välillä. Silja ei taas aja Suomen ja Viron väliä, joten siellä liikennöivät taiteilijoiden maalaamat laivat sitten taas ovat Tallinkin laivoja.

        Se kuka kulloinkin omistaa jonkun ei vielä merkitse jokapäiväisissä nimityksissä mitään. En muuten kuullut muutama vuosi sitten kenenkään sanovan esim että Sea Containers terminaali.

        Vai sanooko joku TS-Yhtymän Julkaisu kun tarkoittaa Turun Sanomat lehteä...Sinun logiikallasi ehkä pitäisi noin sanoa.


      • kenen lauluja laulat
        eikä uponnut kirjoitti:

        Selvyden vuoksi voisi sanoa, että sellaista varustamoa kuin Silja Line ei ole koskaan ollut ja silti kaikki puhuvat Silja Linesta. Ei ole sellaista varustamoa kuin Viking Line ja silti kaikki puhuvat Viking Linesta.

        Suomen ja Ruotsin välillä liikennöivät valkoiset laivat ajavat Silja Line nimen alla, joten ihan väärinkäsitysten välttämiseksi on hyvä puhua Siljan laivoista kun tarkoitetaan valkoisia laivoja Suomen ja Ruotsin välillä. Silja ei taas aja Suomen ja Viron väliä, joten siellä liikennöivät taiteilijoiden maalaamat laivat sitten taas ovat Tallinkin laivoja.

        Se kuka kulloinkin omistaa jonkun ei vielä merkitse jokapäiväisissä nimityksissä mitään. En muuten kuullut muutama vuosi sitten kenenkään sanovan esim että Sea Containers terminaali.

        Vai sanooko joku TS-Yhtymän Julkaisu kun tarkoittaa Turun Sanomat lehteä...Sinun logiikallasi ehkä pitäisi noin sanoa.

        Minulle on sama, kuka mitäkin nimitystä käyttää (en ole ottanut ketjuun osaa aiemmin eli en ole toistaiseksi käyttänyt vielä mitään). Se, joka ihan jokaiseen ketjuun muistaa käydä tarkistamassa kaikki firmanimet, on mielestäni aika hellyttävä tyyppi... Että jollakin riittää tarmoa. Ja olen samaa mieltä kanssasi, että ihan selvyyden ja tuttuuden vuoksi voi käyttää Siljaa siinä kuin käytetään Vikingiäkin.

        Sen sijaan vertauksesi Sea Containersiin ei ollut osuva. Siihen aikaan Silja oli selkeästi vielä Silja, siis brändi-merkityksessä. Nykyisten omistajien aikana sen sijaan varustamo lykkää Tallink-etuliitettä joka paikkaan. Meidän kaupungista hävisi Siljan matkamyymälä, mutta Tallinkin matkamyymälä edelleen löytyy. Tallink näkyy kanta-asiakaslehdessä ja laivalla, yhtiö itse haluaa osoittaa sen selkeästi, toisin kuin edellisen omistajan aikana. Hyttiluokkien nimet yhtenäistettiin, kun Tallinkista tuli omistaja, ja kuinka ollakaan Siljan aikaiset hävisivät eli seasidesta tuli a-luokka ja silja-luokasta deluxe (vain commodore jäi Helsingin-laivoille, koska Tallinkin laivoissa ei sitä luokkaa ole). Laivan viinit ovat muistaakseni Tallink Silja -viinejä, ja laivasuklaankin kannessa matkaa Tallinkin laiva. Pikkuasioita, mutta näkyvissä joka paikassa. Siksi on turha väittää, että Silja-brändin laivat olisivat edelleen puhtaasti Siljoja, kyllä ne ovat Tallink Siljoja ja omistajansa tahdosta.


      • kysymys?
        kenen lauluja laulat kirjoitti:

        Minulle on sama, kuka mitäkin nimitystä käyttää (en ole ottanut ketjuun osaa aiemmin eli en ole toistaiseksi käyttänyt vielä mitään). Se, joka ihan jokaiseen ketjuun muistaa käydä tarkistamassa kaikki firmanimet, on mielestäni aika hellyttävä tyyppi... Että jollakin riittää tarmoa. Ja olen samaa mieltä kanssasi, että ihan selvyyden ja tuttuuden vuoksi voi käyttää Siljaa siinä kuin käytetään Vikingiäkin.

        Sen sijaan vertauksesi Sea Containersiin ei ollut osuva. Siihen aikaan Silja oli selkeästi vielä Silja, siis brändi-merkityksessä. Nykyisten omistajien aikana sen sijaan varustamo lykkää Tallink-etuliitettä joka paikkaan. Meidän kaupungista hävisi Siljan matkamyymälä, mutta Tallinkin matkamyymälä edelleen löytyy. Tallink näkyy kanta-asiakaslehdessä ja laivalla, yhtiö itse haluaa osoittaa sen selkeästi, toisin kuin edellisen omistajan aikana. Hyttiluokkien nimet yhtenäistettiin, kun Tallinkista tuli omistaja, ja kuinka ollakaan Siljan aikaiset hävisivät eli seasidesta tuli a-luokka ja silja-luokasta deluxe (vain commodore jäi Helsingin-laivoille, koska Tallinkin laivoissa ei sitä luokkaa ole). Laivan viinit ovat muistaakseni Tallink Silja -viinejä, ja laivasuklaankin kannessa matkaa Tallinkin laiva. Pikkuasioita, mutta näkyvissä joka paikassa. Siksi on turha väittää, että Silja-brändin laivat olisivat edelleen puhtaasti Siljoja, kyllä ne ovat Tallink Siljoja ja omistajansa tahdosta.

        maininnut kertaakaan Silja Line jota ei ole enää kuin siljana (pelkkä, ilman line-liitettä) tallinkin mainoksissa.
        Sinäkin käytit tuota Tallinkin mainoslausetta "Silja", kuten oikein onkin.


        Miksi muuten varustamosta on yleensäkin niin vaikeaa käyttää sen oikeaa virallista nimeä?


      • Silja Line
        kysymys? kirjoitti:

        maininnut kertaakaan Silja Line jota ei ole enää kuin siljana (pelkkä, ilman line-liitettä) tallinkin mainoksissa.
        Sinäkin käytit tuota Tallinkin mainoslausetta "Silja", kuten oikein onkin.


        Miksi muuten varustamosta on yleensäkin niin vaikeaa käyttää sen oikeaa virallista nimeä?

        Osallistunpa minäkin tähän keskusteluun. Kyllä nykyään Silja Line on enempi ja enempi ollut näkyvissä omissa mainoksissaan ja muutenkin. Ainakin Turussa esim Silja Terminaalissa on nimenomaan käytössä ainoastaan uutuuttaan hohtavat Silja Line - tunnukset. Sama on tilanne Olympiaterminaalissakin.

        Ja mainonnassa yhtiö erottelee selvästi Silja Line ja Tallink. Puhekielessä, jota täälläkin käytetään, sanotaan ytimekkyyden vuoksi Silja ja Viking jne. Jos katselee asiaa ihan objektiivisesti niin kyllä tosiaan Silja Line ja Harri Hylje näkyvät tänä päivänä enempi kuin Sea Conteinersin aikoina.

        Minäkin ihmettelen hiukan sitä niinkuin tuolla eräs toinenkin: miten joillakin voi riittää intoa ja energiaa kuljeksia täällä eri ketjuja läpi huomauttelemassa tuosta Silja Line, TallinkSilja asiasta tai oikeasta palstanvalinnasta sun muusta. Ja useimmiten ei ole kysymys satiirisesta leikinteosta, nimittäin useimmat huomautukset ovat niin tympeitä. Pitäisi heidän muistaa, että nusiminen on taitolaji, erityisesti pilkun nusiminen.


      • kenen lauluja laulat
        kysymys? kirjoitti:

        maininnut kertaakaan Silja Line jota ei ole enää kuin siljana (pelkkä, ilman line-liitettä) tallinkin mainoksissa.
        Sinäkin käytit tuota Tallinkin mainoslausetta "Silja", kuten oikein onkin.


        Miksi muuten varustamosta on yleensäkin niin vaikeaa käyttää sen oikeaa virallista nimeä?

        Mutta minä en ottanutkaan kantaa, millä nimellä joku on tai ei ole olemassa. Ainoastaan siihen, miten niitä kutsutaan. Ja siitä asiasta sanoin: "Minulle on sama, kuka mitäkin nimitystä käyttää ... Ja olen samaa mieltä kanssasi, että ihan selvyyden ja tuttuuden vuoksi voi käyttää Siljaa siinä kuin käytetään Vikingiäkin."

        Eli jos sinä saat riemusi siitä, etten käyttänyt Line-loppua, niin juuri minä henkilökohtaisesti en ole sitä puheessani käyttänyt juuri koskaan. Minä matkustan Siljalla, Vikingillä tai Tallinkilla, enkä pitkästytä kuulijoitani linettelemällä laivayhtiöitä, koska jokainen noistakin tietää, mistä puhutaan. Suon saman ilmaisuvapauden muillekin, en kulje täällä huomauttelemassa joka väliin, muistiko joku käyttää "oikeaa" termiä.

        "Miksi muuten varustamosta on yleensäkin niin vaikeaa käyttää sen oikeaa virallista nimeä?"

        Ainakin omalla kohdallani teen "väärin" siksi, että viralliset nimet ovat usein niin pitkiä tai muuten hankalia, että edelliseen vedoten käytän tuttuja lyhyitä nimityksiä (kaikki ymmärtävät vähemmälläkin rautalanganväännöllä).

        Sen sijaan joku muu otti tuossa välissä jo kantaa Sea Containersin aikoihin. Olen edelleen sitä mieltä, että Silja-aiheet näkyvät nyt vähemmän kuin edellisen omistajan aikoina. Silloin niiden ei tarvinnut "kilpailla" minkään kanssa, koska Sea Containersilla ei ollut näillä seuduin toista vahvaa brändiä, kuten nyt Tallinkilla on oma alkuperäinen lippulaivastonsa. Monessa kohdassa, jossa ennen luki Silja tai Silja Line, lukee nyt Tallink tai TallinkSilja.


      • Silja Line
        kenen lauluja laulat kirjoitti:

        Mutta minä en ottanutkaan kantaa, millä nimellä joku on tai ei ole olemassa. Ainoastaan siihen, miten niitä kutsutaan. Ja siitä asiasta sanoin: "Minulle on sama, kuka mitäkin nimitystä käyttää ... Ja olen samaa mieltä kanssasi, että ihan selvyyden ja tuttuuden vuoksi voi käyttää Siljaa siinä kuin käytetään Vikingiäkin."

        Eli jos sinä saat riemusi siitä, etten käyttänyt Line-loppua, niin juuri minä henkilökohtaisesti en ole sitä puheessani käyttänyt juuri koskaan. Minä matkustan Siljalla, Vikingillä tai Tallinkilla, enkä pitkästytä kuulijoitani linettelemällä laivayhtiöitä, koska jokainen noistakin tietää, mistä puhutaan. Suon saman ilmaisuvapauden muillekin, en kulje täällä huomauttelemassa joka väliin, muistiko joku käyttää "oikeaa" termiä.

        "Miksi muuten varustamosta on yleensäkin niin vaikeaa käyttää sen oikeaa virallista nimeä?"

        Ainakin omalla kohdallani teen "väärin" siksi, että viralliset nimet ovat usein niin pitkiä tai muuten hankalia, että edelliseen vedoten käytän tuttuja lyhyitä nimityksiä (kaikki ymmärtävät vähemmälläkin rautalanganväännöllä).

        Sen sijaan joku muu otti tuossa välissä jo kantaa Sea Containersin aikoihin. Olen edelleen sitä mieltä, että Silja-aiheet näkyvät nyt vähemmän kuin edellisen omistajan aikoina. Silloin niiden ei tarvinnut "kilpailla" minkään kanssa, koska Sea Containersilla ei ollut näillä seuduin toista vahvaa brändiä, kuten nyt Tallinkilla on oma alkuperäinen lippulaivastonsa. Monessa kohdassa, jossa ennen luki Silja tai Silja Line, lukee nyt Tallink tai TallinkSilja.

        Täällä Turussa lukee melkein yksinomaan Silja Line, varmasti johtuen siitä että täältä yleensä tehdään Turusta lähteviä laivamatkoja, jotka sitten tehdään Silja Linella.

        Esimerkiksi Tampereella ymmärtää, että käytetään molempien, tässä tapauksessa brändien nimiä, koska matkoja sieltä tehdään varmasti yhtäpaljon myös Helsingin kautta Tallinnaan.

        En usko, että omistajille olisi mitenkään mielekästä yrittää painaa unholaan Silja Line nimeä, eivätkä he kyllä sitä todellakaan ole tehneetkään, ovat vain tuoneet joissain paikoin rinnalle myös toisen brändin. Ja kuten sanoin ainakin Turussa on Silja Terminaalissa uutuuttaan hohtavat Silja Line loiste logot uusittuina.

        Tosiaan esim lehtiilmoittelussa on useasti joko rinnakkain tai ihan erillisinä Silja Linen ilmoitus ja sitten omanaan Tallinkin ilmoitus.


      • silmät auki?
        Silja Line kirjoitti:

        Osallistunpa minäkin tähän keskusteluun. Kyllä nykyään Silja Line on enempi ja enempi ollut näkyvissä omissa mainoksissaan ja muutenkin. Ainakin Turussa esim Silja Terminaalissa on nimenomaan käytössä ainoastaan uutuuttaan hohtavat Silja Line - tunnukset. Sama on tilanne Olympiaterminaalissakin.

        Ja mainonnassa yhtiö erottelee selvästi Silja Line ja Tallink. Puhekielessä, jota täälläkin käytetään, sanotaan ytimekkyyden vuoksi Silja ja Viking jne. Jos katselee asiaa ihan objektiivisesti niin kyllä tosiaan Silja Line ja Harri Hylje näkyvät tänä päivänä enempi kuin Sea Conteinersin aikoina.

        Minäkin ihmettelen hiukan sitä niinkuin tuolla eräs toinenkin: miten joillakin voi riittää intoa ja energiaa kuljeksia täällä eri ketjuja läpi huomauttelemassa tuosta Silja Line, TallinkSilja asiasta tai oikeasta palstanvalinnasta sun muusta. Ja useimmiten ei ole kysymys satiirisesta leikinteosta, nimittäin useimmat huomautukset ovat niin tympeitä. Pitäisi heidän muistaa, että nusiminen on taitolaji, erityisesti pilkun nusiminen.

        nimet ovat kuitenkin Tallink-silja niin turuus kuin helsingissä aina kun virallisesti puhutaan mediassa ym?

        Kerrohan miksi noissa Tallink siljan mainoksissa on AINA PELKKÄ silja teksti käytössä? Ehkä siksi kun varustamon nimi on nykyään Tallink silja. Silja Linea ei siis ole enää kuin Tallinkin mainoksissa, niin vaikeaa kun se on joidenkin hyväsyä.

        Sinäkin olet laput silmillä katsonut tuota mainontaa, pelkää silja on paistanut noissa mainoksissa jo pitkään.


      • Turum Poik
        Silja Line kirjoitti:

        Täällä Turussa lukee melkein yksinomaan Silja Line, varmasti johtuen siitä että täältä yleensä tehdään Turusta lähteviä laivamatkoja, jotka sitten tehdään Silja Linella.

        Esimerkiksi Tampereella ymmärtää, että käytetään molempien, tässä tapauksessa brändien nimiä, koska matkoja sieltä tehdään varmasti yhtäpaljon myös Helsingin kautta Tallinnaan.

        En usko, että omistajille olisi mitenkään mielekästä yrittää painaa unholaan Silja Line nimeä, eivätkä he kyllä sitä todellakaan ole tehneetkään, ovat vain tuoneet joissain paikoin rinnalle myös toisen brändin. Ja kuten sanoin ainakin Turussa on Silja Terminaalissa uutuuttaan hohtavat Silja Line loiste logot uusittuina.

        Tosiaan esim lehtiilmoittelussa on useasti joko rinnakkain tai ihan erillisinä Silja Linen ilmoitus ja sitten omanaan Tallinkin ilmoitus.

        Ehdottomasti samaa mieltä:D


    • Clubi-

      Uusihan on aina uusi. Siitä ei sen enempää.

      Itse kesällä BQ:lla matkustaneena, voin todeta että kyllä Silja Europa saisi jatkaa Turun-linjalla vastaisuudessakin. Yksi Galaxy riittää reitille. Laivahan ei sinäällään tarjoa mitään uutta Galaxyyn verrattuna.

      Plussana tietysti parv. sviitit kesällä. Miinuksena selvästi aistittavissa oleva "sarjatuotanto"-fiilis laivan sisustuksessa yms.

      Siinä palvelussa jota itse kesällä saimme, ei ollut moitteen sijaa. Kyllä virolaiset osaavat palvella, kun vaan siihen asennoituvat.

      Äkkiä ovat myytävät päivät menneet varsinkin parempien hyttien osalta. Itse yritin joululahjakuponkia käyttää deluxeen, mutta pitääpä käyttää myöhemmin.

      Mielenkiintoista on myös nähdä, miten normaalisti päivän Tukholmassa/Tallinnassa seisovan laivan miehistö hoitaa todella hektisen tunnin satamassa oloajan, varsinkin tulevina parina viikonloppuna. Laivaan ei tietysti mahdu ihan niin paljon matkustajia (hyttipaikkoja) kuin Europalle.

      Kertokaahan sitten omia kokemuksianne, miten Baltic Queen ja miehistö hoiti hommansa tällä linjalla.

      • ja taas

        Haha, huvittavaa lukea taas teidän pohdiskelua. Kiistelette aivan pienimmistäkin asioista ja pohditte miten BQ korvaa Europan?! EIhän sen ole tarkoituskaan! Queen korvaa Europaa sen aikaa kun alus on telakalla.. Että eipä taas itketä sellaisten asioiden vuoksi jotka eivät ole edes totta :)


      • Clubi-
        ja taas kirjoitti:

        Haha, huvittavaa lukea taas teidän pohdiskelua. Kiistelette aivan pienimmistäkin asioista ja pohditte miten BQ korvaa Europan?! EIhän sen ole tarkoituskaan! Queen korvaa Europaa sen aikaa kun alus on telakalla.. Että eipä taas itketä sellaisten asioiden vuoksi jotka eivät ole edes totta :)

        En pidä kokemuksista kertomista kiistelynä.

        Lisäksi, melko suurella todennäköisyydellä, jokin Tallinkin nykyisistä laivoista tulee korvaamaan Europan jonain päivänä.

        Oliko sinulla jotain itse asiaan?


      • Hiihto-HousuNainen
        Clubi- kirjoitti:

        En pidä kokemuksista kertomista kiistelynä.

        Lisäksi, melko suurella todennäköisyydellä, jokin Tallinkin nykyisistä laivoista tulee korvaamaan Europan jonain päivänä.

        Oliko sinulla jotain itse asiaan?

        Minusta Silja Europa on tietenkin upea ja ylivertainenkin laiva tietyllä tavalla Itämerellä. Ja toivottavasti se palaa takaisin mahdollisimman pian. Mutta on tämä nykyinen parikin Turussa hieno.

        Tyyleiltään toisiansa täydentävät. Silja Galaxyn Taivaan Pilvet taiteilijan maalaamina ja Nooan Arkkiin viittaavat eläinkuvat laivan kyljissä ja sitten Baltic Queenin Iloisen Serpentiinimäisesti Kiertelevät Aaltokuviot. Nyt on Taidetta Turun Saaristossa.


      • virolainen1
        Hiihto-HousuNainen kirjoitti:

        Minusta Silja Europa on tietenkin upea ja ylivertainenkin laiva tietyllä tavalla Itämerellä. Ja toivottavasti se palaa takaisin mahdollisimman pian. Mutta on tämä nykyinen parikin Turussa hieno.

        Tyyleiltään toisiansa täydentävät. Silja Galaxyn Taivaan Pilvet taiteilijan maalaamina ja Nooan Arkkiin viittaavat eläinkuvat laivan kyljissä ja sitten Baltic Queenin Iloisen Serpentiinimäisesti Kiertelevät Aaltokuviot. Nyt on Taidetta Turun Saaristossa.

        Luen näitä viestiä täällä ja haluaisin tiedä- minkalaisia laivoja tarvitsette sitten??? Täytykö ne olla Queen Mary tyyliset tai Oasis of the Seas?? Kaikki net linjat ovat kännilät, ja sinne ei tarvitsee huippulaivoja! Jokaisen paatin voi juoda kauniiksi! IKÄVÄ, että Viron uusin lippulaiva mene sinne välille!!! Tallinkilla ovat Itämeren uusimmat alukset ja net ovat erinomaisesti hienot ja siistit ja hekilökunta nuori ja kiinnsotava samoin palvelu hyvä (saa palvelua jokaisessa tarpeeksi olevassa kielessä), samalla kun Viking laivat ovat vanhat ja tuntuu kun olen matkalla 70-luvun laivoilla ja ei hyvä palvelua Ruotsin välillä ollenkaan, tuntui että matkustaan mummolassa, koska tarjoilijat on jo eläkäläiset siellä ja viellä- jokaisen työiltan loppussa he ovat kännissä!!? Sen lisäksi koko yöeläma on loppunut jo 2.30 (finsk tid), mutta Tallinkilla se kestää koko vuorokauden!!!! Ja yökerhoja on BQ-lla kolme(!) ja sen lisäksi paljon erilaista viihdettä. Samoin ravintolat ovat erinomaiset ja tunnelma kun ollan Titanic`illa, samalla kun Vikingillä on tunnelma kun syödään Mc Donaldsissa! Ilmeisesti ei ole Suomalaisten mielestä hyvää, kun VIROLAISTEN laivayhtiö on Itämeren uusin ja osti myös teidän Silja Line`in alukset??? Onko teille tärkeä, että pääasja että suomalainen yhtiö ja ei senestä mitään kun "Alandsfärjan" tyylinen paatti risteilee Turun välillä!!? Pääasjaa, että suomalainen yhtiö!? Ei ilmeisesti mahtuu päähään, että Viro EI OLE enää Neuvosliitossa ja Venäjan osa, ja tällää voi olla parempia asioita kun Suomessa?! Kaikki nykyaikaiset laivat ovat rakenettu Suomessa ja suomalaisille- näin sanotti Raumassa m/s Romantikan mainouksessa!! ;) Olin itse Romantikalla töissä ja olen ollut myös Vikingillä----no comments!!! Tallink oli palvelun puolesta erinomainen ja kyllä on tosi paljon nähtyy suomalaisia sikailemassa Tallinkin laivojen Palace`eissa ja jokaisen illan jälkeen on koko laiva kun sikala.. Ilmeisesti täytyy teidän mielestä henkilökunnala itsekin vetää känniin, että ymmärtää parempiin asiakoiden toivomuksia ja olla samalla tasolla!! Kiitos! Mutta olemme kaikki ylpeät Viron eriomaisesta valkoisesta laivastosta!!!


      • kerrohan jo
        Clubi- kirjoitti:

        En pidä kokemuksista kertomista kiistelynä.

        Lisäksi, melko suurella todennäköisyydellä, jokin Tallinkin nykyisistä laivoista tulee korvaamaan Europan jonain päivänä.

        Oliko sinulla jotain itse asiaan?

        Miten eroat muiden luokkien matkustajista siellä karjapuolella?


      • ._.
        Hiihto-HousuNainen kirjoitti:

        Minusta Silja Europa on tietenkin upea ja ylivertainenkin laiva tietyllä tavalla Itämerellä. Ja toivottavasti se palaa takaisin mahdollisimman pian. Mutta on tämä nykyinen parikin Turussa hieno.

        Tyyleiltään toisiansa täydentävät. Silja Galaxyn Taivaan Pilvet taiteilijan maalaamina ja Nooan Arkkiin viittaavat eläinkuvat laivan kyljissä ja sitten Baltic Queenin Iloisen Serpentiinimäisesti Kiertelevät Aaltokuviot. Nyt on Taidetta Turun Saaristossa.

        Aluksen nimihän on edelleen Galaxy, nimi ei muuttunut reitin vaihdon yhteydessä. Muista päivittää itsellesi.

        Miten henkeen ja vereen oleva silja fani voi kehua viikingin rakentamaa upeaksi ja ylivertaiseksi, eikö kaiken viikkariin liittyvän pitäisi olla mielestäsi ala arvoista? Oletko kenties tehnyt sen tutustumis reissun viikkarille ja huomannut sen tason, eihän laatupalkintojakaan turhasta anneta


      • qazxswedc
        ._. kirjoitti:

        Aluksen nimihän on edelleen Galaxy, nimi ei muuttunut reitin vaihdon yhteydessä. Muista päivittää itsellesi.

        Miten henkeen ja vereen oleva silja fani voi kehua viikingin rakentamaa upeaksi ja ylivertaiseksi, eikö kaiken viikkariin liittyvän pitäisi olla mielestäsi ala arvoista? Oletko kenties tehnyt sen tutustumis reissun viikkarille ja huomannut sen tason, eihän laatupalkintojakaan turhasta anneta

        Viking vaan Rederi Ab Slite, jonka tehtyä konkurssin laiva päätyi Siljan väreihin, (ja samalla
        taisi markkinointiyhtiö Viking Linesta tulla suomalainen).
        Nuo punaiset laivat taitaa omistaa Viking Rederi abp.


      • Clubi-
        kerrohan jo kirjoitti:

        Miten eroat muiden luokkien matkustajista siellä karjapuolella?

        Olet tainnut ottaa itseesi. Tottakai saat matkustaa halvimmissa luokissa. Jokainen valitsee itselleen sopivan hyttiluokan - mieti se sitten tarkoin, kun teet ensimmäisen laivamatkasi.


      • Silja osa Tallinkia
        virolainen1 kirjoitti:

        Luen näitä viestiä täällä ja haluaisin tiedä- minkalaisia laivoja tarvitsette sitten??? Täytykö ne olla Queen Mary tyyliset tai Oasis of the Seas?? Kaikki net linjat ovat kännilät, ja sinne ei tarvitsee huippulaivoja! Jokaisen paatin voi juoda kauniiksi! IKÄVÄ, että Viron uusin lippulaiva mene sinne välille!!! Tallinkilla ovat Itämeren uusimmat alukset ja net ovat erinomaisesti hienot ja siistit ja hekilökunta nuori ja kiinnsotava samoin palvelu hyvä (saa palvelua jokaisessa tarpeeksi olevassa kielessä), samalla kun Viking laivat ovat vanhat ja tuntuu kun olen matkalla 70-luvun laivoilla ja ei hyvä palvelua Ruotsin välillä ollenkaan, tuntui että matkustaan mummolassa, koska tarjoilijat on jo eläkäläiset siellä ja viellä- jokaisen työiltan loppussa he ovat kännissä!!? Sen lisäksi koko yöeläma on loppunut jo 2.30 (finsk tid), mutta Tallinkilla se kestää koko vuorokauden!!!! Ja yökerhoja on BQ-lla kolme(!) ja sen lisäksi paljon erilaista viihdettä. Samoin ravintolat ovat erinomaiset ja tunnelma kun ollan Titanic`illa, samalla kun Vikingillä on tunnelma kun syödään Mc Donaldsissa! Ilmeisesti ei ole Suomalaisten mielestä hyvää, kun VIROLAISTEN laivayhtiö on Itämeren uusin ja osti myös teidän Silja Line`in alukset??? Onko teille tärkeä, että pääasja että suomalainen yhtiö ja ei senestä mitään kun "Alandsfärjan" tyylinen paatti risteilee Turun välillä!!? Pääasjaa, että suomalainen yhtiö!? Ei ilmeisesti mahtuu päähään, että Viro EI OLE enää Neuvosliitossa ja Venäjan osa, ja tällää voi olla parempia asioita kun Suomessa?! Kaikki nykyaikaiset laivat ovat rakenettu Suomessa ja suomalaisille- näin sanotti Raumassa m/s Romantikan mainouksessa!! ;) Olin itse Romantikalla töissä ja olen ollut myös Vikingillä----no comments!!! Tallink oli palvelun puolesta erinomainen ja kyllä on tosi paljon nähtyy suomalaisia sikailemassa Tallinkin laivojen Palace`eissa ja jokaisen illan jälkeen on koko laiva kun sikala.. Ilmeisesti täytyy teidän mielestä henkilökunnala itsekin vetää känniin, että ymmärtää parempiin asiakoiden toivomuksia ja olla samalla tasolla!! Kiitos! Mutta olemme kaikki ylpeät Viron eriomaisesta valkoisesta laivastosta!!!

        ...Kun Tallink suuressa typeryydessään osti Siljan se ei enään ollut Suomalainen yritys vaan Amerikkalais- Brittiläisessä omistuksessa. Silja ei ole muuten koskaan ollut 100% Suomalaisessa omistuksessa.

        Tallinkin uusilla laivoilla ei ole mitään uutta tarjottavaa.

        Lisäksi Tallinkilla on yhä vahva leima juuri tästä kännissä örveltävästä porukasta. Siljalla tätä leimaa ei ollut vaan Suomi-Ruotsi liikenteessä sitä piti Viking Line. Silja oli selvästi suunnattu perheille ja varttuneemmalle väelle kun Viking olo/on enemmän nuorison ja biletäjien mieleen. Tallinkin tuleminen Siljan omistajaksi on muuttanut Siljan imagoa huonoon suuntaan koska Tallink yhtiön johto örvelsi Siljan laivoilla ja osaksi siksi että Tallink ei ole ymmärtänyt Silja brändin arvoa vaan yrittää epätoivoisesti kiillottaa Tallink brändiä. Jos Tallink johto ajattelisi nyt tarkoin se muuttaisi kaikki laivansa Silja brändille ja Tallink olisi Hotelli ja Taksi liikenteen brändi, jolloin Siljan vahvasta brändistä Suomessa ja Ruotsissa saataisiin kaikki irti. Sillä ei pitäisi enään tänä päivänä olla sitten väliä onko nuo laivat Suomen, Ruotsin, Viron tai minkä hyvänsä maan lipun alla. Tallinkin on kuitenkin muistettava että suomalaiset ja ruotsalaiset tuovat rahat yhtiölle.


      • Bubi-
        Clubi- kirjoitti:

        Olet tainnut ottaa itseesi. Tottakai saat matkustaa halvimmissa luokissa. Jokainen valitsee itselleen sopivan hyttiluokan - mieti se sitten tarkoin, kun teet ensimmäisen laivamatkasi.

        muu porukka on joka liikkuu kanssasi tuolla mainitsemallasi karjaosastolla, miten itse eroitut tuosta karjasta.

        Sinähän tuota karjaloukkaasi olet mainostanut millä matkustelet, miten ihmiset eroavat siellä normaalista matkustaja kunnasta, kerro siis miten eroat muista ihmisistä? Kuljetko nenä pystyssä ollaksesi muita parempi.

        Ehei Clubiseni, sinä olet tuota samaa karjaa. Kuvittelet vain itsestäsi jotain mitä et todellisuudessa koskaan tule olemaan.
        Sinulla ei ole mitään varaa arvostella toisia allentamatta itseäsi samalle tasolle tai jopa alemmas.

        Kasva lapsi kulta aikuiseksi, voit päästä joskus normaalin karjan joukkoon, ainoa ettet sen jälkeen erotu muista.

        En ole todellakaan ottanut itseeni, minulla ei ole, kuten hyvin harvalla muullakaan tuollaista pätemisen tarvetta.
        Sinulle on hytti kaikki kaikessa jotta voit sillä kehuskella täällä, moni hakee paljon muuta laivareissuiltaan, ehkä sinäkin ymmärrät kun aikuistut!

        Olen tehnyt varmastikin ensimmäisen laivamatkani jo ennen kuin sinua on edes vielä kuviteltuaan!


      • Korjausta tarvii!
        qazxswedc kirjoitti:

        Viking vaan Rederi Ab Slite, jonka tehtyä konkurssin laiva päätyi Siljan väreihin, (ja samalla
        taisi markkinointiyhtiö Viking Linesta tulla suomalainen).
        Nuo punaiset laivat taitaa omistaa Viking Rederi abp.

        tuolloin Markkinointi yhtion nimeltä viking Line toinen omistaja jonka toinen osapuoli oli SF-line.
        Sf-line muutti myöhemmin sliten konkurssin jälkeen nimekseen Viking line.

        Että kyllä tuo Europa oli alkujaan tilattu markknointi yhtiö viking linen käyttöön.
        Voit käydä tutustumassa Fof:n sivuilla Telakalla otetuista kuvista europan ulkonäköä, Punaisella kyljellä viking line tekstien kera

        Päivitä tietosi, ennen kuin tulet satuilemaan omiasi tänne!

        Http://www.faktaomfartyg.se


      • alkuperäinen väritys
        qazxswedc kirjoitti:

        Viking vaan Rederi Ab Slite, jonka tehtyä konkurssin laiva päätyi Siljan väreihin, (ja samalla
        taisi markkinointiyhtiö Viking Linesta tulla suomalainen).
        Nuo punaiset laivat taitaa omistaa Viking Rederi abp.

        http://www.faktaomfartyg.se/europa_1993.htm

        Niin vaikeaa kuin se on joidenkin hyväksyä


      • Wirtanen WilleMatti
        alkuperäinen väritys kirjoitti:

        http://www.faktaomfartyg.se/europa_1993.htm

        Niin vaikeaa kuin se on joidenkin hyväksyä

        Mitä sitten. Silja nappasi Europan nykyisen Viking Linen nenän edestä. Europa, Athena ja Calypso olisivat olleet Viking Linen hienoimmat ja uusimmat laivat, jollei Slite olisi mennyt nurin juuri Europan tilauksen johdosta. SF-linella ei ollut kuitenkaan mahdollisuutta pitää näitä eikä se myöskään ostanut niitä konkurssipesän pakko huutokaupassa (miksi?). SF-line joka on perusta nykyiselle Viking Linelle ei ole ollut mikään erityisen innostunut tuomaan uusia ja edistyksellisiä aluksia itämerelle toisin kuin muut aikaisemmin Viking Linen yhteisliikenne varustamot Sally ja Slite.

        Europa on täysin sopiva Silja Linen liikenteeseen toisin kuin esim Galaxy joka on vain modernisoitu perus paatti, jollaisia joka varustamolla on. Siljalla on aina ollut liikenteessä jotain mitä ei aikaisemmin ole koettu jos se on tuonut liikenteeseen aivan uusia aluksia.

        Vikingillä on kyllä kaksi aivan hyvää ja minua kiinnostavaa alusta m/s Mariella ja m/s Viking xprs


      • Clubi-
        Bubi- kirjoitti:

        muu porukka on joka liikkuu kanssasi tuolla mainitsemallasi karjaosastolla, miten itse eroitut tuosta karjasta.

        Sinähän tuota karjaloukkaasi olet mainostanut millä matkustelet, miten ihmiset eroavat siellä normaalista matkustaja kunnasta, kerro siis miten eroat muista ihmisistä? Kuljetko nenä pystyssä ollaksesi muita parempi.

        Ehei Clubiseni, sinä olet tuota samaa karjaa. Kuvittelet vain itsestäsi jotain mitä et todellisuudessa koskaan tule olemaan.
        Sinulla ei ole mitään varaa arvostella toisia allentamatta itseäsi samalle tasolle tai jopa alemmas.

        Kasva lapsi kulta aikuiseksi, voit päästä joskus normaalin karjan joukkoon, ainoa ettet sen jälkeen erotu muista.

        En ole todellakaan ottanut itseeni, minulla ei ole, kuten hyvin harvalla muullakaan tuollaista pätemisen tarvetta.
        Sinulle on hytti kaikki kaikessa jotta voit sillä kehuskella täällä, moni hakee paljon muuta laivareissuiltaan, ehkä sinäkin ymmärrät kun aikuistut!

        Olen tehnyt varmastikin ensimmäisen laivamatkani jo ennen kuin sinua on edes vielä kuviteltuaan!

        Kokemuksista kertominen on siis pätemistä. Jos näin on, hyväksyn sen.

        Katsos, Bubiseni-, kahdella yhtiöllä, puhumattakaan laivoista, on hyvin samanlaiset konseptit tehdä matkustajille tuote. Silloin esimerkiksi laivan yksityiskohdat, vaikkapa juuri hytit, tekevät ne erot.

        Ei minulla ole hytti kaikki kaikessa. Olen myös elänyt ne ajat, kun matkustin vain ja ainoastaan autokannen alapuolella. Nykyään arvostaa muuta. Sinun pitäisi opetella hyväksymään toisten mielipiteitä.

        Siihen auttaisi varmasti, jos tekisit yhden laivamatkan tällä vuosituhannella, vaikka ensimmäisen oletkin tehnyt vuosikymmeniä sitten.


      • Bubi_
        Clubi- kirjoitti:

        Kokemuksista kertominen on siis pätemistä. Jos näin on, hyväksyn sen.

        Katsos, Bubiseni-, kahdella yhtiöllä, puhumattakaan laivoista, on hyvin samanlaiset konseptit tehdä matkustajille tuote. Silloin esimerkiksi laivan yksityiskohdat, vaikkapa juuri hytit, tekevät ne erot.

        Ei minulla ole hytti kaikki kaikessa. Olen myös elänyt ne ajat, kun matkustin vain ja ainoastaan autokannen alapuolella. Nykyään arvostaa muuta. Sinun pitäisi opetella hyväksymään toisten mielipiteitä.

        Siihen auttaisi varmasti, jos tekisit yhden laivamatkan tällä vuosituhannella, vaikka ensimmäisen oletkin tehnyt vuosikymmeniä sitten.

        Et olealkuunkaan ymmärtänyt, mutta se johtuu ilmeisesti tuosta karjaluokkasi käytöstä.

        Et ole edelleenkään kyennyt kertomaan miten eroat tuosta muusta karjasta, sinulla jos jollain tuntuu olevan pätemisen halua siellä karjaluokassasi.

        Kyllähän tuosta vieläkin huomaa sinulla olevan se hytti kaikki kaikessa, "olen elänyt myös ne ajat kun matkustin vain ja ainoastaan ainoastaan autokan...." kuten edelleen kirjoituksestasi tulee ilmi.
        Ymmärtäisin tuon hytti intoilusi jos olisi kyse jostain muusta laivamatkailusta kyse kuin itämeren autolautat.
        Sanoisinkin näillä aluksilla olevan kaikki tarjolla olevat hytit tuota karjaluokkaasi, jos vertailee oikeisiin matkustaja aluksiin.
        On siis aivan turhaa tuo "pätemisesi", en tiedä yritätkö korjata kadonnutta egoasi?
        Näillä itämeren autolautoilla matkustaa paljon erilaista karjaa, osa jopa kuorma-autoissa autokannella, suurin osa lähtee kuitenkin viihtymään merimatkasta, ei hyteistä.

        Joko nyt meni jakeluun ettet erotu mitenkään tuosta karjasta, olet ehkä lähempänä ajattelutavaltasi noita autokannella satunnaisesti kuljetettavasta karjasta.


      • sivullinen deluxessa
        Bubi_ kirjoitti:

        Et olealkuunkaan ymmärtänyt, mutta se johtuu ilmeisesti tuosta karjaluokkasi käytöstä.

        Et ole edelleenkään kyennyt kertomaan miten eroat tuosta muusta karjasta, sinulla jos jollain tuntuu olevan pätemisen halua siellä karjaluokassasi.

        Kyllähän tuosta vieläkin huomaa sinulla olevan se hytti kaikki kaikessa, "olen elänyt myös ne ajat kun matkustin vain ja ainoastaan ainoastaan autokan...." kuten edelleen kirjoituksestasi tulee ilmi.
        Ymmärtäisin tuon hytti intoilusi jos olisi kyse jostain muusta laivamatkailusta kyse kuin itämeren autolautat.
        Sanoisinkin näillä aluksilla olevan kaikki tarjolla olevat hytit tuota karjaluokkaasi, jos vertailee oikeisiin matkustaja aluksiin.
        On siis aivan turhaa tuo "pätemisesi", en tiedä yritätkö korjata kadonnutta egoasi?
        Näillä itämeren autolautoilla matkustaa paljon erilaista karjaa, osa jopa kuorma-autoissa autokannella, suurin osa lähtee kuitenkin viihtymään merimatkasta, ei hyteistä.

        Joko nyt meni jakeluun ettet erotu mitenkään tuosta karjasta, olet ehkä lähempänä ajattelutavaltasi noita autokannella satunnaisesti kuljetettavasta karjasta.

        En ole perehtynyt riitelyynne, enkä siksi tiedä, mikä on karjaosasto tai suurinta osaa muustakaan, mistä kinaatte. Mutta pakko on kysyä, miksi itämeren autolautoilla ei mielestäsi saisi nauttia hyvästä hytistä? Noilla itämeren autolautoillakin on eritasoisia hyttejä, joista jokainen voi valita omansa mieltymystensä ja kukkaron paksuuden mukaan. Mutta jos valitsee kalliimman hytin (kuten itse teen, ja mistä näytät myös Clubi-a "syyttävän", niin mitä vikaa siinä on? Suurin osa matkustajista voi tehdä kuten sanot, eli lähteä "viihtymään merimatkasta, ei hyteistä", tai sitten ei. Tuskin asiasta mitään tutkimusta on tehty. Mutta onko hyvästä hytistä nauttiminen jotenkin väärin? Entä onko väärin nauttia hyvästä hytistä ja merimatkasta, vai sulkevatko ne pois toisensa? Itse matkustan vähintään deluxe-hyttiluokassa (tai commodoressa tai sviitissä laivasta riippuen), mitä siis mokaan?


      • Clubi-
        Bubi_ kirjoitti:

        Et olealkuunkaan ymmärtänyt, mutta se johtuu ilmeisesti tuosta karjaluokkasi käytöstä.

        Et ole edelleenkään kyennyt kertomaan miten eroat tuosta muusta karjasta, sinulla jos jollain tuntuu olevan pätemisen halua siellä karjaluokassasi.

        Kyllähän tuosta vieläkin huomaa sinulla olevan se hytti kaikki kaikessa, "olen elänyt myös ne ajat kun matkustin vain ja ainoastaan ainoastaan autokan...." kuten edelleen kirjoituksestasi tulee ilmi.
        Ymmärtäisin tuon hytti intoilusi jos olisi kyse jostain muusta laivamatkailusta kyse kuin itämeren autolautat.
        Sanoisinkin näillä aluksilla olevan kaikki tarjolla olevat hytit tuota karjaluokkaasi, jos vertailee oikeisiin matkustaja aluksiin.
        On siis aivan turhaa tuo "pätemisesi", en tiedä yritätkö korjata kadonnutta egoasi?
        Näillä itämeren autolautoilla matkustaa paljon erilaista karjaa, osa jopa kuorma-autoissa autokannella, suurin osa lähtee kuitenkin viihtymään merimatkasta, ei hyteistä.

        Joko nyt meni jakeluun ettet erotu mitenkään tuosta karjasta, olet ehkä lähempänä ajattelutavaltasi noita autokannella satunnaisesti kuljetettavasta karjasta.

        En ymmärrä sinua. Eikä ole tarvettakaan.

        Kävisit joskus laivalla, ei ottaisi kaiken maailman Clubien kirjoittelut suomi24.fi -palstalla aivoon noin kovasti.


      • Bubi-
        Clubi- kirjoitti:

        En ymmärrä sinua. Eikä ole tarvettakaan.

        Kävisit joskus laivalla, ei ottaisi kaiken maailman Clubien kirjoittelut suomi24.fi -palstalla aivoon noin kovasti.

        karjaosastolla näyttää tuo todellisuuden ymmärrys olevan heikkoa.
        Ei minun tarvitse kehuskella pisteillä ja hyteillä laivareissujana, joita olen varmastikin tehnyt monia jo ennen syntymääsi.

        Et ole sen kummempi karjaluokan matkustaja kuin muutkaan tällä palstalla.

        et ehkä ymmärrä siksi koska pintakiilto on sinulle pääasia, muu yhdentekevää.

        Et myöskään ole muiden yläpuolella, vaikka niin kuvitteletkin!


      • jens
        Bubi- kirjoitti:

        karjaosastolla näyttää tuo todellisuuden ymmärrys olevan heikkoa.
        Ei minun tarvitse kehuskella pisteillä ja hyteillä laivareissujana, joita olen varmastikin tehnyt monia jo ennen syntymääsi.

        Et ole sen kummempi karjaluokan matkustaja kuin muutkaan tällä palstalla.

        et ehkä ymmärrä siksi koska pintakiilto on sinulle pääasia, muu yhdentekevää.

        Et myöskään ole muiden yläpuolella, vaikka niin kuvitteletkin!

        Kauheesti on ny kehuttu ja haukuttu mut kiinnostaisi tietää et mites tuolla laivalla on yöelämä 21-24 vuotiaille? yökerhoja ? hyvää musaa? apua ja mites oon kuullut nyt kauhutarinoita että taxfree on huono eikä siellä voi polttaakaan kun kannella, ja nyt on kuitenki pakkasta 15 nii mites on sen laita? jännittää lähtee viikonloppuna ku on ihan uutta kaikki.

        ite tykkään kyllä europasta, siellä oon melkein aina. tuttu ja turvallinen iso ja mukava. joo henkilökunta on joo vanhaa ja palvelu välillä kehnoa, mutta ite tykkään moonlight baarista ja siitä että siellä on tuttua :)

        mutta jos joku on käyny niin kertois mulle tost baarielämyksestään ja onko tupakointi mahollisuutta ?


      • Sannuliininen
        jens kirjoitti:

        Kauheesti on ny kehuttu ja haukuttu mut kiinnostaisi tietää et mites tuolla laivalla on yöelämä 21-24 vuotiaille? yökerhoja ? hyvää musaa? apua ja mites oon kuullut nyt kauhutarinoita että taxfree on huono eikä siellä voi polttaakaan kun kannella, ja nyt on kuitenki pakkasta 15 nii mites on sen laita? jännittää lähtee viikonloppuna ku on ihan uutta kaikki.

        ite tykkään kyllä europasta, siellä oon melkein aina. tuttu ja turvallinen iso ja mukava. joo henkilökunta on joo vanhaa ja palvelu välillä kehnoa, mutta ite tykkään moonlight baarista ja siitä että siellä on tuttua :)

        mutta jos joku on käyny niin kertois mulle tost baarielämyksestään ja onko tupakointi mahollisuutta ?

        Nämä uudet Tallinkin Suomessa rakennuttamat laivat on tosi hyviä myös biletyslaivoina. Menoa ja mestoja löytyy.

        Joo nää jonkun kertomat kauhutarinat noista tax freestä ja muusta voi panna kyllä ihan pelkästään Suoli24 osaston piikkiin. Joillakin on kova ahdistus itsellään ja sitä sitten puretaan täällä.

        Luulenpa, että Kuningattarelakin on samoin kuin Silja Galaxyllä oma Cicar Bar, jossa saa rauhassa tuprutella pehmeissä tuoleissa. Kenenkään häiritsemättä ja myös ketään häiritsemattä.

        Itsekin tykkään Europasta, mutta nämä uudetkin, Baltic Queen, Silja Galaxy ja Baltic Princess ovat kyllä tyylikkäitä laivoja ja toimivia. Oli sitten liikkeellä bilettämässä tai miten vain.

        Tuo palvelu on kanssa minusta sellainen hiukan subjektiivinen iäisyyskysymys, en tiedä, minä olen kyllä kokenut aina Tallinkilla oloni ihan tervetulleeksi ja mukavaksi. Silja Linellahan palvelu on sophistikoituneen tyylikästä ja hienoa.

        Taas muuten vielä ennen Joulua mennään...Siljan Baltic Queenille...


      • jens
        Sannuliininen kirjoitti:

        Nämä uudet Tallinkin Suomessa rakennuttamat laivat on tosi hyviä myös biletyslaivoina. Menoa ja mestoja löytyy.

        Joo nää jonkun kertomat kauhutarinat noista tax freestä ja muusta voi panna kyllä ihan pelkästään Suoli24 osaston piikkiin. Joillakin on kova ahdistus itsellään ja sitä sitten puretaan täällä.

        Luulenpa, että Kuningattarelakin on samoin kuin Silja Galaxyllä oma Cicar Bar, jossa saa rauhassa tuprutella pehmeissä tuoleissa. Kenenkään häiritsemättä ja myös ketään häiritsemattä.

        Itsekin tykkään Europasta, mutta nämä uudetkin, Baltic Queen, Silja Galaxy ja Baltic Princess ovat kyllä tyylikkäitä laivoja ja toimivia. Oli sitten liikkeellä bilettämässä tai miten vain.

        Tuo palvelu on kanssa minusta sellainen hiukan subjektiivinen iäisyyskysymys, en tiedä, minä olen kyllä kokenut aina Tallinkilla oloni ihan tervetulleeksi ja mukavaksi. Silja Linellahan palvelu on sophistikoituneen tyylikästä ja hienoa.

        Taas muuten vielä ennen Joulua mennään...Siljan Baltic Queenille...

        voi pelastit mun päivän.. nyt ehkä paremmalla mielellä pystyn oleen pe-la kyseisessä laivassa :)


      • voi kauhistuksen ...
        jens kirjoitti:

        Kauheesti on ny kehuttu ja haukuttu mut kiinnostaisi tietää et mites tuolla laivalla on yöelämä 21-24 vuotiaille? yökerhoja ? hyvää musaa? apua ja mites oon kuullut nyt kauhutarinoita että taxfree on huono eikä siellä voi polttaakaan kun kannella, ja nyt on kuitenki pakkasta 15 nii mites on sen laita? jännittää lähtee viikonloppuna ku on ihan uutta kaikki.

        ite tykkään kyllä europasta, siellä oon melkein aina. tuttu ja turvallinen iso ja mukava. joo henkilökunta on joo vanhaa ja palvelu välillä kehnoa, mutta ite tykkään moonlight baarista ja siitä että siellä on tuttua :)

        mutta jos joku on käyny niin kertois mulle tost baarielämyksestään ja onko tupakointi mahollisuutta ?

        On se niin kauhiaa kun joutuu menee tupakoimaan ulos pakkasella.
        Ajattele että saat samalla raikasta happihyppelyä, kuten kirjoittaut.
        Jos se ulos tupakoiminen on ongelma, lopeta ihmeessä!


      • vai huomenna
        Sannuliininen kirjoitti:

        Nämä uudet Tallinkin Suomessa rakennuttamat laivat on tosi hyviä myös biletyslaivoina. Menoa ja mestoja löytyy.

        Joo nää jonkun kertomat kauhutarinat noista tax freestä ja muusta voi panna kyllä ihan pelkästään Suoli24 osaston piikkiin. Joillakin on kova ahdistus itsellään ja sitä sitten puretaan täällä.

        Luulenpa, että Kuningattarelakin on samoin kuin Silja Galaxyllä oma Cicar Bar, jossa saa rauhassa tuprutella pehmeissä tuoleissa. Kenenkään häiritsemättä ja myös ketään häiritsemattä.

        Itsekin tykkään Europasta, mutta nämä uudetkin, Baltic Queen, Silja Galaxy ja Baltic Princess ovat kyllä tyylikkäitä laivoja ja toimivia. Oli sitten liikkeellä bilettämässä tai miten vain.

        Tuo palvelu on kanssa minusta sellainen hiukan subjektiivinen iäisyyskysymys, en tiedä, minä olen kyllä kokenut aina Tallinkilla oloni ihan tervetulleeksi ja mukavaksi. Silja Linellahan palvelu on sophistikoituneen tyylikästä ja hienoa.

        Taas muuten vielä ennen Joulua mennään...Siljan Baltic Queenille...

        Kiirettä pitää, jos ennen joulua Baltic Queenille meinaatte Turusta. ;-) Näyttää olevan viimeinen lähtö jo huomenna, jolleivät nyt viime tingassa taas muuta suunnitelmaa, mutta näin ainakin Siljan liikennetiedotteen mukaan. Ei muuten, mutta kun sanot "ennen joulua", niin itselle ainakin tulee mieleen, että ehkä ensi viikolla. Jos olisin menossa itse tänään tai huomenna, sanoisin varmaan niin. Tämmöinen pikkuseikka nyt tuli mieleen... Tietty, jos olette Tallinna-Tukholma-reissuun menossa, niin sillehän ehtii vielä ensi viikollakin ennen joulua. ;-) Baltic Queen muuten on ihan ehdasti Tallinkin alus, ei siis kulje Siljan brändin alla lainkaan, mitä nyt korvaa Siljan puutunutta paattia hetken.


      • jens
        voi kauhistuksen ... kirjoitti:

        On se niin kauhiaa kun joutuu menee tupakoimaan ulos pakkasella.
        Ajattele että saat samalla raikasta happihyppelyä, kuten kirjoittaut.
        Jos se ulos tupakoiminen on ongelma, lopeta ihmeessä!

        voin mä ulkona olla pakkasella mut en siellä kannella kun on normaalisti ihan maissa joku 15 pakkasta nii se tuntuu tuplaten kylmemmältä. ja toiseks siellä on varmaa aika tuulista ja liukasta. ja ei se ole ongelma, enkä ole lopettamassa sitä! meitä on sinne lähdössä joku 13 ja kaikki polttaaaa O__o


    • huips!?

      olla tätä nykyään Tallinksiljan, kuten terminaalitkin molemmissa päissä, silja linekin kutistunut nykyään tallinkin mainoslauseeksi "silja", että sen verran on jäljellä silja linen turunkin reitistä tai yleensäkin silja linesta!

      Niin se aika muuttuu

      • Kyllä.

        Kyllä Turun terminaalissa ainakin joka puolella lukee Silja Line, vain ja ainoastaan. Juuri hiljattain oikein uusittiin kaikki Silja Line tunnukset ja uutuuttaan hohtavat valokirjaimet ovatkin: Silja Line.

        Samoin Helsingin Olympia Terminaalissa on joka puolella selvästi Silja Line. Tiedoksi vain tuolle huipsille, kun et ilmeisesti ole itse käynyt katsomassa niin nyt sinun ei tarvitse jakaa täälläkään väärää taitaa-olla perusteisiin perustuvaa väärää tietoa.

        Myös mainoksissa esimerkiksi lehdissä ja muualla on kyllä eritelty Silja Line-ilmoitukset, nimenomaan Silja Line ja sitten Tallink.


      • tarkkuutta!
        Kyllä. kirjoitti:

        Kyllä Turun terminaalissa ainakin joka puolella lukee Silja Line, vain ja ainoastaan. Juuri hiljattain oikein uusittiin kaikki Silja Line tunnukset ja uutuuttaan hohtavat valokirjaimet ovatkin: Silja Line.

        Samoin Helsingin Olympia Terminaalissa on joka puolella selvästi Silja Line. Tiedoksi vain tuolle huipsille, kun et ilmeisesti ole itse käynyt katsomassa niin nyt sinun ei tarvitse jakaa täälläkään väärää taitaa-olla perusteisiin perustuvaa väärää tietoa.

        Myös mainoksissa esimerkiksi lehdissä ja muualla on kyllä eritelty Silja Line-ilmoitukset, nimenomaan Silja Line ja sitten Tallink.

        valitettavasti mediassakaan ei enää mainita tuota vanhaa, nykyään mainos käytössä olevaa silja linea vaan nykyistä nimeä tallinksilja (laivat & terminaalit), mutta tiedetään kuitenkin joillakin olevan vaikeaa hyväksyä tuota nykyään niin kylmää tosiasiaa.

        mm. galaxyssakin on varustamon virallinen logo savupiipussa, ja mahdollisten muiden uudistusten tullessa kuvaan tulee tuo hylje poistumaan muidenkin aluksten piipuista varustamon virallisen logon tieltä.

        Mainoksissa kyllä lukee vain silja, ei silja line. katsohan tarkemmin!


    • nyt minäkin innostun

      Silja Europa näyttää lähteneen liikkeelle, saapuu aikataulun mukaan huomenna aamulla Turkuun. Nyt minäkin olen innostunut, saadaan vanha kunnon Europa taas takaisin ja Turussa on yksi Tallinkin "taidelaiva" vähemmän. No, jäähän sinne tietysti puuhamaa-väritetty muovipurtilo Galaxy, mutta se riittääkin niille, jotka kaipaavat laivoihin "taideteoksia".

      • wef ee

        Voi kumpa tulisikin...

        Ekaksi Isabella pois Turusta, ja sitten kun matkaajat olis siirtynyt Europpalle, niin sekin viedään pois...

        Ilmeisesti TallinkSiljalla liikaa matkustajia nykyjään


    • Anonyymi

      Pääjohtajan ”hiusmuotoilu­valmennus”, viinapaukkuja illallisilla, yli 15 000 euron kaukomatka – tällaisia menoja VTV:n piikkiin on vingutettu
      https://www.is.fi/politiikka/art-2000007871513.html

      Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on? Sehän on nainen ja nainenhan on tottunut siihen, että hänelle tarjotaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      122
      6049
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2130
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1962
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1133
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1007
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      997
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe