ehkä väärä palsta, mutta työkkäri/kela/lapset

***?:):(

Haluaisin mielipiteitä asiaan... Poika täytti 3v. Olin siis ollu kotihoidontuella... ja marssin työkkäriin. siellä kyseltiin mitä suunnitelmia, ja sanoin suoraan että toinen lapsi on ollu suunnitteilla, mutta ei ole vielä tullut. Ja täti siihen sitten, että "Muuta suunnitelmia!" TÄH?? Työkkärikö mun lapsenteosta määrää??
Okei, mulla ei ole vielä ammattia, ja siihen on syynsä, olen ollu omaishoitajana...
ja toiseks, ihan sit omaa tyhmyyttäni, ei nyt tullu mieleen, että ku olen alle 25v, mulla oli velvollisuus hakea yhteishaussa... joten odotusaika, en saa täl hetkel enää rahaa mistää... Ei käyny mielessä et hoidan lasta kotona, ni samaa aikaa pitäis kouluu hakea.. ja suositellaa et lasta hoidetaan kotona 3v asti.. ja jos oisin hakenu kouluu, ja saanu paikan, ois pitäny laittaa poika hoitoo, ja sit täälpäin valitetaa ku ei oo riittävästi hoitopaikkoja lapsille... ja jos oisin hakenu ja saanu koulupaikan, mut en ois menny, se ois ollu joltain muulta pois..! täst tuli nyt kunnon tilitys, anteeks...! :)

5

557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piuuuupoks

      No kurja juttu, mutta kannattaa sitä elämää ja toimeentuloa suunnitella vähän paremmin jatkossa.

    • Ei tipu sääliä

      Laiskalla on laiskan palkka. Siis mitä valitat?

      Jos et tee duunii, et rahaakaan tarvitse. Kaippa miehesi elättää, kun kerta paljaalla nai.

      • ***?:):(

        täst on kuule laiskuus kaukana... ja sääliä en hae... Odotin kommentteja tohon mitä työkkärissä sanottii, mutta eipä täällä taas ihmisiä kiinnosta ku haukkua, vaikkei asiasta mitää tiiä joten antaapa olla!


    • irusa

      Mulle on jäänyt sellainen käsitys että vanheimpainvapaata(vai mitä se oli) saa tarvittaessa jatkaa tuon 3 vuoden jälkeenkin.
      Voin tietysti olla väärässäkin, kysy kelalta.

      Sinulla on kuitenkin oikeus toimeentulotukeen. Se kuitenkin edellyttää että työnhaku on voimassa. Joskus saatetaan poikkeuksiakin tehdä.
      Sossuun vaan ja hakemaan toimeentulotukea, rohkeasti!
      Ethän sinä voi rahatta jäädä kun on lapsikin elätettävänä...

    • jdasjö

      voisko olla se täti tarkotti tolla toisella muuta suunnitelmia -kysymyksellään että onko suunnitelmia että minne haluat töihin, vai haluatko johonkin työkkärinharjotteluun tai -koulutukseen tms.???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2246
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2074
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      168
      1854
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      168
      1679
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      19
      1305
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1178
    Aihe