ehkä väärä palsta, mutta työkkäri/kela/lapset

***?:):(

Haluaisin mielipiteitä asiaan... Poika täytti 3v. Olin siis ollu kotihoidontuella... ja marssin työkkäriin. siellä kyseltiin mitä suunnitelmia, ja sanoin suoraan että toinen lapsi on ollu suunnitteilla, mutta ei ole vielä tullut. Ja täti siihen sitten, että "Muuta suunnitelmia!" TÄH?? Työkkärikö mun lapsenteosta määrää??
Okei, mulla ei ole vielä ammattia, ja siihen on syynsä, olen ollu omaishoitajana...
ja toiseks, ihan sit omaa tyhmyyttäni, ei nyt tullu mieleen, että ku olen alle 25v, mulla oli velvollisuus hakea yhteishaussa... joten odotusaika, en saa täl hetkel enää rahaa mistää... Ei käyny mielessä et hoidan lasta kotona, ni samaa aikaa pitäis kouluu hakea.. ja suositellaa et lasta hoidetaan kotona 3v asti.. ja jos oisin hakenu kouluu, ja saanu paikan, ois pitäny laittaa poika hoitoo, ja sit täälpäin valitetaa ku ei oo riittävästi hoitopaikkoja lapsille... ja jos oisin hakenu ja saanu koulupaikan, mut en ois menny, se ois ollu joltain muulta pois..! täst tuli nyt kunnon tilitys, anteeks...! :)

5

584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piuuuupoks

No kurja juttu, mutta kannattaa sitä elämää ja toimeentuloa suunnitella vähän paremmin jatkossa.

• Ei tipu sääliä

Laiskalla on laiskan palkka. Siis mitä valitat?

Jos et tee duunii, et rahaakaan tarvitse. Kaippa miehesi elättää, kun kerta paljaalla nai.

• ***?:):(

täst on kuule laiskuus kaukana... ja sääliä en hae... Odotin kommentteja tohon mitä työkkärissä sanottii, mutta eipä täällä taas ihmisiä kiinnosta ku haukkua, vaikkei asiasta mitää tiiä joten antaapa olla!

• irusa

Mulle on jäänyt sellainen käsitys että vanheimpainvapaata(vai mitä se oli) saa tarvittaessa jatkaa tuon 3 vuoden jälkeenkin.
      Voin tietysti olla väärässäkin, kysy kelalta.

Sinulla on kuitenkin oikeus toimeentulotukeen. Se kuitenkin edellyttää että työnhaku on voimassa. Joskus saatetaan poikkeuksiakin tehdä.
      Sossuun vaan ja hakemaan toimeentulotukea, rohkeasti!
      Ethän sinä voi rahatta jäädä kun on lapsikin elätettävänä...

• jdasjö

voisko olla se täti tarkotti tolla toisella muuta suunnitelmia -kysymyksellään että onko suunnitelmia että minne haluat töihin, vai haluatko johonkin työkkärinharjotteluun tai -koulutukseen tms.???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2413
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1673
    3. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      251
      952
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      276
      941
    5. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      917
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      824
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      739
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      725
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      698
    Aihe