Olen jonkin aikaa haaveillut yhteisöasumista. Ostaisin vanhan puutalon keskustan tuntumasta, ilman mukavuuksia (sisä-wc), jos löytäisin asiasta innostuneita. Tai voisimme ostaa sen kolmeen osaan, jos niin halutaan. Olen asunut monta vuotta yksin kissani kanssa ja olisi ihanaa, jos kotona olisi seuraa ja elämää. Tarvitsisin kahteen isoon huoneeseen asukkaat. Vuokra 250/kk vesi lämmitys. Ilmoitelkaa, jos kiinnostuitte !!!
[email protected]
Kiinnostaako kommuuni/yhteisöasuminen Tampereelle
6
2664
Vastaukset
- kannattaja
Kyllä kiinnostaisi, mutta suunta on minulle väärä.
Joka tapauksessa toivoisin tällaisen vaihtoehdon laajenevan ja siitä tulevan normaalin asumismuodon muiden rinnalle. Voisi jo jättää taakse vanhanaikaisen ajatusmaailman, jossa kuvitellaan yhteisöissä asuvan vain opiskelijoita tai että se liittyisi johonkin aatteelliseen ajatusmaailmaan.
Jo kauemmin yksinään asuvia ihan tavallisia työssä käyviä ihmisiä voisi tällainen asumismuoto kiinnostaa siinä missä nuorempiakin. Itse toivoisin asuvani väljässä, ainakin perusmukavuuksin varustetussa talossa, jossa jokaisella asukkaalla olisi oma yksityinen soppensa, mutta ruokailu ym. tilat voisivat olla yhteisiä.
Ainakin pääkaupunkiseudulta tai Uudeltamaalta luulisi löytyvän yhteisöasumisesta kiinnostuneita, täällähän meitä yksinään eläviä riittää.
Onnea etsinnöillesi siellä Tampereella, mukava olisi lukea muidenkin mielipiteitä aiheesta.- pipparkakkutytto76
JKiva, kun otit kantaa. Juuri tuolla tavalla ajattelen. Tuosta idea kommuuniin lähti- yksinäisyydestä. En ymmärrä miksi jokaisen pitää asua omassa "kopissaan". Yhdessä olisi niin paljon rikkaampaa. Tietysti oma huone, mutta juuri ne yhteiset tilat voisi jakaa. Toivon, että tätä ajatusta vietäisiin eteenpäin ja löytyisi muitakin meidän kaltaisia. Olisi yhteiskunnallisesti järkevää, jos yksinäisyyttä ja syrjäytymistä ennaltaehkäistäisiin esim. näin. Ja kun muuttaa vieraalle paikkakunnalle, niin olisi helpompi sopeutua, luulisin.
- J.Tami
toivoisit asuvasi perusvarustellussa asunnossa..
niin ne tyfnyt toivoo, joo.
Osta oma asunto ennenkuin myöhäistä ja vuokraat siitä huoneita eteenpäin asuen itse ilmaiseksi.
"ja jonain päivänä unelmat voi toteutua" - sl
J.Tami kirjoitti:
toivoisit asuvasi perusvarustellussa asunnossa..
niin ne tyfnyt toivoo, joo.
Osta oma asunto ennenkuin myöhäistä ja vuokraat siitä huoneita eteenpäin asuen itse ilmaiseksi.
"ja jonain päivänä unelmat voi toteutua"Itse haluaisin muuttaa tampereella asumaan ja etsin itselleni juuri kommuuniasumista jonne saan ottaa myös koirani mukaan.
- Myös ikääntyville
sl kirjoitti:
Itse haluaisin muuttaa tampereella asumaan ja etsin itselleni juuri kommuuniasumista jonne saan ottaa myös koirani mukaan.
Jossa myös sairaat ja vammaiset voivat asua, eikä tarvitse olla työkykyinen, vaan vain oma itsensä, olisi kiva.
Sellaista rauhallista saunan- , uunin- ja tai takan puitten lisääjän paikkaa sitä toivoisi. Omalla rauhalla, mutta talosta jossa olisi myös yhteisiä tiloja, eikä maaorjuutta, tai työskentelypakkoa. - Tulisi halvemmaksi ?
Myös ikääntyville kirjoitti:
Jossa myös sairaat ja vammaiset voivat asua, eikä tarvitse olla työkykyinen, vaan vain oma itsensä, olisi kiva.
Sellaista rauhallista saunan- , uunin- ja tai takan puitten lisääjän paikkaa sitä toivoisi. Omalla rauhalla, mutta talosta jossa olisi myös yhteisiä tiloja, eikä maaorjuutta, tai työskentelypakkoa.Sopiiko kysyä minkä ikäinen olet, onko yhteisöasumisajatus sinulle välivaihe elämässä, vai haetko pysyvämpää ratkaisua ? Itsekin kiinnostunut alle 50 v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude18214880Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t11810435Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy729441Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089291Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k509128Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk526890Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1806470Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri315561Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1515331Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole463846