Refluksitaudista...

Mietin että olisiko mahdollista että refluksitauti vie vastustuskyvyn?? Minulla nimittäin ei tunnu olevan yhtään vastustuskykyä, ole alkusyksystä asti ollut melkein koko ajan kipeänä. Ja muutenkin, sitäkin ennen ihan jatkuvasti flunssassa, ja keuhoihin menee usein myös. Eikä meinaa millään mennä ohi. Ja kun menee ohi, niin jo viimeistään viikon päästä on uusi flunssa päällä! Todella ärsyttävää, ja haittaa jo elämää todella paljon. Koko ajan lievä kuume päällä, ei oikein mitään jaksa tehdäkään. Onneksi ei ole töitä, mitä siitäkin tulisi. Ja minulla on siis refluksitauti. Syön muuten tosi terveellisesti vitamiinit. En tajua tätä!

7

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h.

Mulla aivan sama juttu tänä syksynä.
      Refluksi on tosin vaivannut aiemminkin, mutta en ole ollut juuri koskaan flunssassa. Ohimenevää kurkkukipua ainoastaan silloin tällöin.
      Nyt on sitten ollut jo useampi flunssa putkeen, ihan kuumeenkin kanssa (jota mulla ei ole ollut 15 vuoteen).

Lääkäri kyllä sanoi, että refluksi olis nyt mahdollisesti pahentunut tämän sairastelun aikana.

• Joo mullakin on ihan kuumeen kanssa. Ei sitä paljon ole, pientä lämpöä n. 37,2. Mutta kyllä sekin jo kamalan voimattoman olon tekee. Varsinkin kun kestää kuukausikaupalla...

• Laryngo

aikana refluksin pahentuminen ei ole mikään ihme, jos
        siihen köhimistä vähääkään liittyy ... yskiminen muuttaa
        painetta sulkijaa kohden ja sitä seurasi esim yhdessä tutkimuksessa
        refluksia 70% tapauksista!

Ja kurkun alueen oireet/negatiiviset tuntemukset voimistuvat - jos ajattelee,
        että kurkun alue on refluksin takia jo arka ja siihen vielä flunssan aiheuttamat
        kurkkukivut ...:-(

Toivottavasti saat flunssakierteen katkaistua ja refluksikin siitä rauhoittuu ...

• Laryngo

refluksitauti voi kyllä aiheuttaa
      tulehdusta keuhkojen puolelle ja sitä kautta keuhkojen puoli
      herkempi (ainakin esim herkemmin reagoi allergisiin ärsykkeisiin). Ja miksei
      kurkun puolen limakalvokin... ettei sulla pyörisi se sama virus kuumenousuineen päällä
      (ja tuntuu vain näennäisesti paranevan)? Onko sinulla muita vaivoja (suolisto-ongelmia ym)?

• kerro tuntematon

Minulla on tosiaa ollut yskä 2 kk (kävin rongtenissä - ei keuhkoissa). Samaan aikaan kun yskä alkaa, jalkoja alkaa jomottamaan. Näin on tapahtunut jo muutaman vuoden. Kuume menee alilämmön puolelle. Miten saisi yskän loppumaan? Ärsyttää!!!!

• paulamummu
        kerro tuntematon kirjoitti:

Minulla on tosiaa ollut yskä 2 kk (kävin rongtenissä - ei keuhkoissa). Samaan aikaan kun yskä alkaa, jalkoja alkaa jomottamaan. Näin on tapahtunut jo muutaman vuoden. Kuume menee alilämmön puolelle. Miten saisi yskän loppumaan? Ärsyttää!!!!

Mulla yskittää paakkuuntumisenestoaineessa oleva syanidi, E536 yms pois ja loppuu yskiminen:-)
        http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/patologi.html

• Laryngo
        kerro tuntematon kirjoitti:

siniulla tavallisena refluksioireena ole tuota yskää?
        Mitä kurkkuoireita sinun refluksitaudissa on?

Yskä on kyllä refluksitautiin liittyen tosi ärsyttävä -
        valitettavasti (refluksipuolella) siihen ei mitään vakiopoistokeinoa
        ole ... moni sitä tietty tarvisi! Ja kun se yskiminen ärsyttää
        lisää kurkkua, yskiminen vaan lisääntyy ...

Aika jännä tuo jalkojen säryn aktivoituminen -en ole ennen kuullut.
        Käsien kihelmöinnistä tai "tuhat neulasta kämmenselällä" olen kuullut,
        kun joku nieleisee pahasti tai rykäisee voimakkaasti ruokaa alaspäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3784
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3395
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2751
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2408
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1859
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1769
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1736
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1437
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1397
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1198
    Aihe