Sakko kotirauhan ylläpitämisestä

kattungen

Kävi sitten lupatarkastaja ovella muutama viikko sitten. Sanoin rehellisesti, että minulla on televisio pelaamista ja elokuvien katselua varten, mutta ei mahdollisuutta digilähetysten vastaanottoon. Ilmoitin myös, ettei minulla ole velvollisuutta päästää ketään asuntooni. (kärsin mielenterveysongelmista, tuntemattomat ihmiset ahdistavat ja kotirauha on minulle kaikki kaikessa.)
Tarkastaja rupisi aikansa ja yritti useaan otteeseen päästä sisälle. En päästänyt, ja tarkastaja ilmoitti maksuseuraamuksista ja jätti viimein rauhaan otettua ensin tietoni ylös.
Tänään tuli lappu postissa, että olen katsellut telkkaria luvatta, ja että ilmoitus tulee tehdä, lisäksi olisi sakkoja tulossa.
Aika käsittämätöntä, että minun täytyy maksaa siitä, etten päästä ihmisiä kotiini? Aion soittaa tuonne ja tehdä hulluuteni harvinaisen selväksi ko. kyylille. Ahdistaa helvetisti ajatus siitä, että jossain vaiheessa ne kuitenkin tulevat täällä käymään.
Kiitos poliisivaltio!

7

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pellei päättäjii

      Laki sanoopi tuolleen... on sama käytätäkö telkkaria mihin tahansa. Myös TV kortit ja digi laatikot vaativat luvan.

      POIKKEUS, jos asut ns. tukiasunnossa, ET TERVITSE TV-LUPAA, sillä se pitäs kuulua asunnon diiliin. Tukkari kämpän vuokraaja antaa yleensä lappusen, jossa asia selvitetään lupatarkastajalle.

      HUOM! Tämä uusi multimediamaksu, EI ANNA etuutta vaan kaikki maksaa.

      RF-osan voi poistattaa ja siitä kirjallinen todistus TAI telkkari pitää olla sellainen, että siinä ei ole RF-osaa, elikkäs MONITORI. Näistä ei mene TV-maksua. RF-osan poisto tosin maksaa rahaa. Hommaamalla litteän tietokonemonitorin, jossa tarpeelliset liitännät, sillä voi kattoo leffoja ja pelata konsolipelejä.

      Uus maksu vaatis uuden LAIN, jota ei ole kait tulossa, sillä vanhalaki pitää kumota "turhana".

      • dfgsdfsdg

        tee mitään.


      • kattungen

        En siis päästänyt herraa sisään tarkastamaan tilannetta. Siitä tuo sakko tuli. Tuo televisio on yli kymmenen vuotta vanha, eli sillä ei minkään valtakunnan lähetyksiä katsota ilman boksia.
        En vaan voi käsittää, miten näin saa tehdä. En päästä tuntematonta kotiini = minua on oikeus sakottaa, vaikken ole tehnyt mitään väärää.


    • sdfgsddg

      sulla luulisi olevan varaa, koska on pienet tulot niin on pienet sakot myös.

      • kattungen

        Todellakin haistatan, mutta TV-maksulaitoksen sakot eivät taida mennä tulojen mukaan. Eli joudun maksamaan sen n. 100e tarkastusmaksun sekä kaksinkertaisen maksun siltä ajalta kuin nuo olettavat minun katsoneen televisiota. En ole katsellut telkkaria sitten digiajan alun eli kesän 2007, joten tulee varmaan iso lasku kun en ole tuona aikana maksua maksanut.


      • Minna_Vaan
        kattungen kirjoitti:

        Todellakin haistatan, mutta TV-maksulaitoksen sakot eivät taida mennä tulojen mukaan. Eli joudun maksamaan sen n. 100e tarkastusmaksun sekä kaksinkertaisen maksun siltä ajalta kuin nuo olettavat minun katsoneen televisiota. En ole katsellut telkkaria sitten digiajan alun eli kesän 2007, joten tulee varmaan iso lasku kun en ole tuona aikana maksua maksanut.

        Pahoittelen, että sinulle on käynyt näin kattungen. Sinun hulluutesi, elämäntilanteesi tai mikään muu seikka ei tarkastajia tai Viestintävirastoa kiinnosta. He tulevat saaman rahansa, jos tarkastaja on "tutkimuksillaan" TV:n sinulla havainnut. Siitä sadan euron tarkastusmaksusta kyylä saa oman provisiopalkkionsa. Jälkikäteen asiasta on surkuhupaisan toivotonta valittaa. Älä loukkaannu, koska se ei ole tarkoitukseni. Tässä kuitenkin jatkoa varten:

        1. Maksa oppirahat kiltisti. Turhaannut vain itse, jos alat raivoamaan. Viimeistään ulosotolla he saavat
        kolehtinsa kiristettyä. Kokonaissumma on todennäköisesti 100 60.

        2. Älä avaa ovea kenellekään ellet odota vieraita. Silloinkin ovisilmän käyttö olisi suositeltavaa.


      • mitta täynnä
        Minna_Vaan kirjoitti:

        Pahoittelen, että sinulle on käynyt näin kattungen. Sinun hulluutesi, elämäntilanteesi tai mikään muu seikka ei tarkastajia tai Viestintävirastoa kiinnosta. He tulevat saaman rahansa, jos tarkastaja on "tutkimuksillaan" TV:n sinulla havainnut. Siitä sadan euron tarkastusmaksusta kyylä saa oman provisiopalkkionsa. Jälkikäteen asiasta on surkuhupaisan toivotonta valittaa. Älä loukkaannu, koska se ei ole tarkoitukseni. Tässä kuitenkin jatkoa varten:

        1. Maksa oppirahat kiltisti. Turhaannut vain itse, jos alat raivoamaan. Viimeistään ulosotolla he saavat
        kolehtinsa kiristettyä. Kokonaissumma on todennäköisesti 100 60.

        2. Älä avaa ovea kenellekään ellet odota vieraita. Silloinkin ovisilmän käyttö olisi suositeltavaa.

        kun kyylä kerran valehtelee nähneensä telkun läpi pimennysverhojenkin, niin kai se valehtelee sun avanneen oven vaikket avaakaan? Moraali näillä kyylillä näköjään nolla, virkamiesvalat eivät paljoa paina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      202
      4810
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2942
    3. 134
      1757
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      219
      1526
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1129
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1097
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe