http://www.sportauto-online.de/einzeltests/dauertest-bmw-335i-coupe-das-bmw-335i-coupe-laeuft-und-laeuft-und-laeuft-1462838.html
335i kuluttaa PALJON enemmän mitä tehdas ilmoittaa. Kiihtyvyyskään ei vastaa ilmoitettua.
335i:n kulutus ei pidä paikkaansa
22
7486
Vastaukset
- juksujd
ihan kuin kenenkään muun automerkin omat kulutusmerkinnät pitäis täysin paikkaansa. Pettyneempi olisin, jos 35, twinturbo olisi jotenkin huono käytöominaisuudeltaan.
- zacu
Olen omistanut 335i e92 coupen 2007 keväästä. Keskikulutustahan luvataan 9,5 l/100km. Kokemuksesta voin sanoa, että siihen pääsee, kun ajaa pehmeästi ja ei tee kuten minä, ajaa paljon kaupungissa ja sahaavassa liikennevaloviidakossa. Tai siten, kuin usein tulee tehtyä, että nauttii ja vähän kepittää. Ajotietokone ilmoittaa silloin hetkessä kulutukseksi 39.9, mikä on sen maksimi -- todellista ei tiedä.
Kesänakeilla ja kuivana kesäkautena jos ajan pelkästään kaupunkia reippanpuoleisesti kiihdytellen, kulutus on jossain 12 litran tietämissä, talvella litran enemmän. Kun ajelee 80-100km/h matka-ajoa tasaisesti ja riuhtomatta, mennään jopa alle seitsemässä. Kun menee kesällä isolle tielle ja ajaa tasaista pientä ylinopeutta, noin 135 km/h ollaan siellä yhdeksän tietämissä. Eli siitä voi alkaa arvelemaan, että mitä oma kulutus olisi.
Autossa on periaatteessa niin hyvä vääntö, että matala kulutus selittyy parhaimmillaan sillä. Automaatti hakee aktiivisesti todella isoja vaihteita ja kun matkaan on päästy, kierrokset ovat vähän yli 1200. Ja ankara kulutus taas sillä, että kun reilua tehoreserviä tekee mieli käyttää, fysiikan lait vaativat veronsa.
- xxeee7
Ensinnäkin, tuskin kukaan ostaa ko. bemarin pienen kulutuksen takia, ja toisekseen sulla ei ole edes ajokorttia joten älä murehdi turhia.
- popoipoi
oli siinä, että ei BMW:t ole niin taludellisia kuin tämän palstan fanaatikot uhoavat. Testi todisti sen. Vai onko tuo lehti nyt teidän mielestä salaliitossa Bemaria vastaan?
- juksuuihgu
popoipoi kirjoitti:
oli siinä, että ei BMW:t ole niin taludellisia kuin tämän palstan fanaatikot uhoavat. Testi todisti sen. Vai onko tuo lehti nyt teidän mielestä salaliitossa Bemaria vastaan?
jos haluaa taloudellisuus ihmeen, kannattaa vaihtaa 2 litraseen dieseliin, tai 1.1 litraseen Kia Picsuun. Bemarit on taloudellisia, etenkin juuri 2 l diesel versio 1, 3, ja 5 sarjassa. Tulevaisuudessa bemari ikäväkyllä vaihtaa downsizing moottoreihin, silloin kulutus tippuu, mutta tiedä nyt sitten kestävyydestä!!!
- hip hei
popoipoi kirjoitti:
Olihan se silti taloudellisempi kuin kilpailijat. Esim. vastaavaan suorituskykyyn yltävä mersu. :p
- kuluttaa?
Eikös tuo testikulutus ollu alle luvatun? Luvattu kaupunkikulutus on 13,2l/100km. Testin aikainen kulutus 12,4l/100km. Vai luuletko, että testaaja ois ajellu koko ajan vain maantiellä? Saksassa asuvana olen varma, että testaaja on ajanut autolla päivittäin töihin kaupungin sisällä ja maantieajot on olleet autobahn kaahailua 250km/h lasissa. Onko siis kumma, että kulutus lähenee kaupunkikulutusta?
- heleeppoa
Pääset kyllä annettuihin lukemiin, kun poistat kaikki ylimääräiset apulaitteet. (laturin, ilmastointilaitteen jne.) Ajat ilman valoja valmiiksi lämmitetyllä moottorilla. Älä käytä mitään sähkölaitteita mitä auto ei tarvitse käydäkseen.(radio tms.) Älä kiihdytä, älä aja vastatuuleen, älä aja ylämäkeen, jne.
- 335CiA
minulla on nyt ollut kohta 2,5v kyseinen auto coupe mallina enkä vieläkään tiedä paljonko se kuluttaa. Kuten joku jo aiemmin kommentoi, niin ei ollut tosiaankaan kriteerinä autonkulutus kun tuon aikoinaan ostin.
Kiihtyvyys on ihan ok, mutta ainahan niitä tehoja saisi enemmän olla.- ---------
osaa vilkaista ajotietokonetta? Noh, Bemaristeille kaikki on vaikeaa.
- päivänparas
--------- kirjoitti:
Yhdenkään auton ajotietokone ei näytä todellista kulutusta, se täytyy mitata jos haluaa tarkan kulutuksen.
- köyhien hommaa
--------- kirjoitti:
"osaa vilkaista ajotietokonetta? Noh, Bemaristeille kaikki on vaikeaa. "
Se näyttää koko ajan kuinka monta kilometriä vielä autolla pääsee, ennenkuin tankille pitää mennä. sitten kun on 50-100km jäljellä niin ajan huoltoasemalle ja pistän tankin täyteen. Miks pitäis jotain kulutusta erikseen seurata?
Toisaalta keräileehän joku mm. postimerkkejä, joten kai jollakin voi olla harrastuksena kirjailla auton kulutusta ruutuvihkoon. - ?????
köyhien hommaa kirjoitti:
"osaa vilkaista ajotietokonetta? Noh, Bemaristeille kaikki on vaikeaa. "
Se näyttää koko ajan kuinka monta kilometriä vielä autolla pääsee, ennenkuin tankille pitää mennä. sitten kun on 50-100km jäljellä niin ajan huoltoasemalle ja pistän tankin täyteen. Miks pitäis jotain kulutusta erikseen seurata?
Toisaalta keräileehän joku mm. postimerkkejä, joten kai jollakin voi olla harrastuksena kirjailla auton kulutusta ruutuvihkoon."minulla on nyt ollut kohta 2,5v kyseinen auto coupe mallina enkä vieläkään tiedä paljonko se kuluttaa."
Jos et tiedä niin vilkaise sitä ajotietokonetta. - ccvvfty
????? kirjoitti:
"minulla on nyt ollut kohta 2,5v kyseinen auto coupe mallina enkä vieläkään tiedä paljonko se kuluttaa."
Jos et tiedä niin vilkaise sitä ajotietokonetta.Ihme porukkaa kun tuntuu että auton kulutus on se tärkein kriteeri ja muista ominaisuuksista ei välitetä mitään, niin ja en aja BMW:llä.
- urpo123
????? kirjoitti:
"minulla on nyt ollut kohta 2,5v kyseinen auto coupe mallina enkä vieläkään tiedä paljonko se kuluttaa."
Jos et tiedä niin vilkaise sitä ajotietokonetta."Jos et tiedä niin vilkaise sitä ajotietokonetta. "
Ei kiinnosta yhtään paljon se kuluttaa! Riittää että näen mittarista milloin bensa on vähissä ja pitää mennä tankille. Se kuinka paljon auto bensaa vie ei vois vähempää kiinnostaa. Miks pitäis? - 3w4e56r7tu89i0o+
urpo123 kirjoitti:
"Jos et tiedä niin vilkaise sitä ajotietokonetta. "
Ei kiinnosta yhtään paljon se kuluttaa! Riittää että näen mittarista milloin bensa on vähissä ja pitää mennä tankille. Se kuinka paljon auto bensaa vie ei vois vähempää kiinnostaa. Miks pitäis?Siks. kuka pelle viitsii käydä joka viikko tankkaamassa jotain perkeleen pirssiä?
- kattoo...
3w4e56r7tu89i0o+ kirjoitti:
Siks. kuka pelle viitsii käydä joka viikko tankkaamassa jotain perkeleen pirssiä?
Ai eikö sen pellen tartte, jos se katsoo ajotietokonetta? Vai mikä sulla oli pointtina? Tankkaustiheyshän on suoraan verrannollinen ajomäärään. Jos ajaa tarpeeksi, niin voi joutua käymään tankilla vaikka joka päivä.
- pöpipääääääää
kattoo... kirjoitti:
Ai eikö sen pellen tartte, jos se katsoo ajotietokonetta? Vai mikä sulla oli pointtina? Tankkaustiheyshän on suoraan verrannollinen ajomäärään. Jos ajaa tarpeeksi, niin voi joutua käymään tankilla vaikka joka päivä.
OLETPA TYHMÄ.Ei ole suoraan verrannollinen ajomäärään VAAN KULUTUKSEEN.
- itkuraivarin
pöpipääääääää kirjoitti:
OLETPA TYHMÄ.Ei ole suoraan verrannollinen ajomäärään VAAN KULUTUKSEEN.
Voi luoja! Tuliko ville paralle paha mieli?
- rdstfygfugiu
itkuraivarin kirjoitti:
Voi luoja! Tuliko ville paralle paha mieli?
En tiedä? Tuliko sulle?
- kikirikki
Hey cmoon!! BMW ei olla tarkoitettu köyhille, jotka pihistelevät bensan suhteen. Jos pienikuluksisen auton haluat niin mene ostamaan toyota yariksen, ei sust oo bemun kuskiks!
- Ihana 316i e90
Joo 316i on myös todella rikkaitten auto, sillä ajavat vain miljonäärit. On ihanaa tuntea sen 12s 0-100 kiihtyvyys ja 10 litran keskikulutus. AHHHH!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849