Kertokaahan kokemuksia Porin Kristillisestä koulusta! Onko opetus hyvää? Onko henkilökunta mukavaa?
Porin Kristillinen koulu
26
3984
Vastaukset
- Kake 69
on Porin paras koulu. Hyvät opettajat ja muu henkilökunta kivaa porukkaa.
- qwertyuiopåå
suosittelen
- 2 lasta koulussa
Hieno koulu henkilökuntineen. Todella lämminhenkinen.
- hyvä koulu
Kaksi lasta meillä kyseisessä koulussa opintietään taapertaa. Olemme tyytyväisiä, kokemusta on jo yli kuuden vuoden ajalta. Opetus on hyvää. Henkilökunta on mukavaa ja ammattitaitoista. Ei mitään lässynlässyn meininkiä vaan jämptiä opetusta pienessä, lämminhenkisessä koulussa. Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä koululle, www.pokri.fi löytyy tietoa. Varmasti olet tervetullut tutustumaan kouluun ja henkilökuntaan. Koulussa vaihtui tänä syksynä rehtori ja uusi rehtori on todella mukava ja ystävällinen.
- Yksi äiti
Minun lapseni ovat olleet täällä, ja vaikka opetus oli ihan ok. niin etenkin reksin asenne oli viallinen. Kiusaamiseen ei puututtu, sitä ei otettu tosissaan, eikä rehtorilla tuntunut oikein olevan edes halua oikeasti ymmärtää ja kuunnella vanhempia. Hän tiesi aina asiat paremmin.
Suurin toivein siirsin lapset tuonne kouluun, mutta lopulta ne periaatteet, joiden piti olla vahvuus kääntyivätkin kiroukseksi. Pieni yhteisö ja yhteisöllisyys ei toimineet, vaan siellä lapsi tosiaan oppi kääntämään toisenkin posken...
Osa opettajista on todella hyviä ja lämpimiä ihmisiä. Olisin silti toivonut, että niiden kaikkien hurskaimpien lapsienkin käytökseen olisi puututtu...- Yksi äiti
Jätin viestin aiemmin... Huomasin vasta nyt, että rehtori on vaihtunutkin, eli kritiikkini koski nimen omaan vanhaa rehtoria, ei nykyistä.
- Kakelainen
Mitä olen kuullut, niin rehtorit ovatkin vaihtuneet tiuhaan...
- monen lapsen äiti
siis ihan ihme paikka, en todellakaan laittaisi lastani tuohon ns kouluun, itse siellä työskennellyt ja järkytyin touhusta, yläaste ikäiset oppilaat olivat ihan fiksuja mutta nuoremmat oppilaat hyppivät pitkin seiniä siis kesken tunnin, ei minkään näköistä kuria oppilaat menivät omien halujensa mukaan kannattaa mennä tutustumaan paikkaan ennen kuin edes suunnittelee laittavansa lasta tuonne, siis tarkoitan tutustumisella muutaman pvän istuskelua luokassa kun muut "opiskelevat"
- sister2
No just, sama täällä. Siskoni perheessä ihmeteltiin sitä samaa, että pienessä muutaman kymmenen oppilaan koulussa paljon ongelmia, niin sehän kertoo ettei siellä hoideta asioita hyvin.
- tavalliset virtaset
Jäikö lukematta edellinen kommentti omasi yläpuolella? Korjaus juurikin sen vuoksi, että omat kokemukset muutaman vuoden takaa.
- 3+2
järki käteen. tämmöinen humpuuki on verrattavissa jonkun KIVEN palvomiseen. siis tämä jeesustelu.
- tavalliset virtaset
Ei tämä asia sillä muuksi muutu, että yritetään ytimen ohi menevillä kommenteilla saada huomio pois itse asiasta, eli kaikki nämä tapahtumat ovat oikeasti koululla tapahtuneet. Mitä tulee ajankohtaan, niin kyllä kertomassani välittyy se, että lapset ovat jo aiemmin siirtyneet toisiin kouluihin. Ja ilmeisesti hyvinkin tiedät, keistä kiusaajasta/kiusaajista on kysymys. Jos olet yksi näistä uskossaan omasta mielestä muitten yläpuolella olevista, niin mitäpä sanoo raamattu elämän perushyveistä, esimerkiksi rehellisyydestä? Koulun henkilökunta ja johto näkevät vain ne tapahtumat ja tosiasiat, jotka haluavatkin nähdä. Ja niihin asioihin puututaan, jotka eivät niin sanotusti keikuta venettä omassa sisäpiirissä. Se on valikoitua rehellisyytä. Tuossa yläpuolella on jonkun toisenkin vanhemman kommentti, että jonkun "hurskaimman" lapsen kiusaamiseen ei puututtu, olen varma, että puhuu samasta asiasta.
- tavalliset virtaset
Eikö se nyt ole ihan sama, kuka HENKILÖNÄ on siellä puheenjohtajana/hallituksen/johtokunnan jäsenenä, että olet vain huolissasi siitä, että lukijat voivat yhdistää asiat vääriin HENKILÖIHIN. No se nyt varmaan on se vähiten tärkeä asia, mutta osoittaa oman tärkeysjärjestyksesi. Mites on niiden pienten oppilaiden laita, jotka ovat pelänneet ja tunteneet itsensä petetyksi koulussa, kun aikuiset eivät ole auttaneet vaikka ovat kertoneet kiusaamisesta? Ja et muuten todellakaan ole mikään tavallinen ev.lut, tuosta kuvien/HENKILÖIDEN kumartamisesta näkee selvästi, että kuulut johonkin näistä muista kirkkokunnista.
- Jo vain 12
KYMMPIÄ, oli saanut joku valopää, omien kirjoitustensa mukaan :). Olikohan numeroissa vähän ilmaa, ehkä, kun ei osaa kunnolla kirjoittaa? Suhteet ilmeisesti kunnossa linjalla koulu-hihhuliseurakunta-koti?
- knakkeknakke1111
Moni nosti keskiarvoaan 9 lk. Tunnen parikin tyyppiä. Lukiossa menestyivät hyvin. Pienessä ryhmässä on helppoa nostaa nunumeroita. Itse en ole ko. Koulua käynyt, koska olen ateisti. Muutama ystävä on tuota käynyt, sai 9 lk päättärin liki 10 ja lukiossa sama menestys.
- DavidHuuhaakarvet
Itse kävin tuota koulua ja numeroni nousivat vitosesta kymppiin ja jopa yhteentoista. Kaikki tapahtui itsestään, koska minussa toimi supertaika. Koulu on yliluonnollinen ja jopa liitutaulu puhui minulle. Minusta tulee isona akteniitti tai volketoriitti.
- koirankarva3
Porin kristillisessä koulussa opetus on hyvää ja opettajat mukavia. Useimmat saattavat koulun nimen perusteella opetuksen kallistuvan enemmän "jeesusteluun", mutta opetus on aivan samanlaista kuin muissakin kouluissa, henkilökunta on vain kristittyä. Tosin rahapula haittaa hieman, esim. oppilaat eivät päässeet kotitalouden valinnaisaineryhmään koska raha oli esteenä, koulun piha on aneemisen ja tylsän näköinen yms. Ja vielä tästä "jeesustelusta" .. Joskus saatetaan kouluun tulla seurakunnasta pitämään aamunavausta tms., mutta muuten Jeesuksesta ei puhuta kuin uskonnontunneilla jos sielläkään. Myös muita haittapuolia ovat esim. valinnaisaineiden puute, viime vuonna saatoit valita jonkin näistä; ATK, musiikki, tekninen käsityö, tekstiilikäsityö, kuvaamataito, kotitalous, ranska. Useissa muissa kouluissa valinnanvaraa on paljon enemmän, esim. draama, matematiikan syventävä, kemia, musiikki, leivonta, kokkaus, liikunta.. Eli puutteita kyllä löytyy mutta on muuten mukava koulu!
- oppilas1
Olen opiskellut koko peruskoulun täällä ei kannata mennä
- oppilas53
hyvä koulu mielestäni
- AnonyymiUUSI
Mun mielestä se on tosi hyvä koulu mutta se voi riippua myös opettajistaa mutta mulla on ollut tähän saakka hyviä opettajia. Mulla on ollut hyvät luokkatoverit. Ja siellä on aina hyvää ruokaa.
Siellä vessoissa ei kukaan polta sähkötupakaa tai mitään sen laista. Meidän ruoka tulee sieltä Sofia ravintolasta joka on siinä Puuvillalla.
Siellä ei ole oikein kiusaajia ja jos on niin voi vain sanoa opettajalle ja opettajat ovat aina saaneet sen loppumaan.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006544
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313910törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303335Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3821794- 331418
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471073Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889