Hei te jotka joudutte työskentelemään hometalossa! Oletteko saaneet apua jostain allergialääkkeestä? Olen itse kokeilemassa Xyzalia. Työpaikkani muuttaa homeettomiin tiloihin ensi vuonna joten ajattelin sinnitellä jos vain pystyn, täällä on nimittäin monia jotka eivät saa oireita ja väitetään että hometta ei ole. Loppuuko teillä oireet heti kun menette kotiin hometyöpaikasta?
Allergialääke homeeseen?
17
11745
Vastaukset
- ..!..
Allergialääke auttaa jos on kyse allergiasta. Harvoilla on. Ei ole turvallista jatkaa altistuksessa lääkkeen turvin. Voi tulla pahempia oireita, poskiontelotulehduksia, voi puhjeta astma tms. Sairauden alkuvaiheessa oireet liittyvät selvästi ko. paikkaan. Myöhemmin oireilu muuttuu jatkuvaksi.
- minulla
Xyzalit ja Duactit kuivattivat limakalvoja kamalasti ja olo ei ainakaan parantunut.
Nenäsuihke auttoi jonkin verran vähän aikaa, mutta ei pitemmän päälle.
Aluksi minulla auttoi aina, kun olin viikonlopun pois työpaikalta, mutta sitten lopulta ei enää auttanut, vaan kesti monta viikkoa, ennen kuin oireet helpottivat vähitellen.
Eräs tuttavani, joka myös on hometyöpaikassa, ja pääsee kohta uusiin tiloihin, on yrittänyt sinnitellä niin, että käyttää nenäsuihketta, silmätippoja, korvatippoja ja vielä tarvittaessa astmapiippua. Ei ole hääviä, kun pitää kaikenlaisten roppien avulla yrittää sinnitellä. Ja huonovointinen hän on silti, ja välillä joutuu olemaan sairauslomilla.
Tuo on niin tavallista, että väitetään, että mitään vikaa ei ole, kun kaikki eivät sairasta.
Mutta luota itseesi. Ja liian kauan ei saisi altistaa itseään, että ei tule vakavampia vaurioita. - leipä tiukassa
Muutimme hometyöpisteestä nk. ei homeettomaan toimipisteeseen, nyt lääkityksenä uusimpaan diagnoosiini homeallergiaan tarvittaessa Predisol, Kestine ja Rhinocort nuhaan ja tarvittaessa Buventol hengitysvaikeuksiin. Astmadiagnoosi, tosin peff arvot ok joten siihen ei enää vakiolääkitystä. Välillä parempia jaksoja ja välillä ei .Kotona voin hyvin. Nenä.- ja keuhkoaltistukset aikoinaan tehty joskus vuosia sitten.
- RIP
hyvin usein KAIKKI kamat raahataan siitä homeläävästä tähän homeettomaan ja siinä se. Jo sairastuneet sairastelevat yhä edelleen ja pyhästi ämmästellään MIKSI ihmeessä, meillä kun on nyt nää ihan kosteusvauriovapaat tilatkin.
Kuitenkin on aivan yleisesti tiedossa, että jo sairastuneet hyvin harvoin, jos koskaan kestävät niitä kosteusvauriossa käytännössä tuhoutuneita kamoja mitenkään.
Näin se ongelma jää taas sairastuneen niskaan, EIKÄ kukaan oikeasti auta, ei tule ohjetta, ettei niin voi toimia!
Äänen kanssa on sama juttu. EI VOI olla niin, etteivät lääkärit tietäisi mitä tehdä ja mitä ei. Ei voi olla totta, että äänenvahvistin on se "apu" ja samoihin altistaviin tiloihin takaisin, sen "hoidon" puheopetuksen jälkeen.
Tuohan on ääri törkeää ja tökeröä käytöstä!
Ja sitten lääkärit kehtaavat valittaa POTILAISTA, kun itse tekevät niin kuin tekevät. Heistä APUA on jo se, että potilas saa heiltä näennäistä "hoitoa" tai jopa lääkärin tapaamista pidetään "hoitona".
Käytännössä apu jää siihen, että koko asiaa ja ongelmaa systemaattisesti peitellään! - leipä tiukassa
RIP kirjoitti:
hyvin usein KAIKKI kamat raahataan siitä homeläävästä tähän homeettomaan ja siinä se. Jo sairastuneet sairastelevat yhä edelleen ja pyhästi ämmästellään MIKSI ihmeessä, meillä kun on nyt nää ihan kosteusvauriovapaat tilatkin.
Kuitenkin on aivan yleisesti tiedossa, että jo sairastuneet hyvin harvoin, jos koskaan kestävät niitä kosteusvauriossa käytännössä tuhoutuneita kamoja mitenkään.
Näin se ongelma jää taas sairastuneen niskaan, EIKÄ kukaan oikeasti auta, ei tule ohjetta, ettei niin voi toimia!
Äänen kanssa on sama juttu. EI VOI olla niin, etteivät lääkärit tietäisi mitä tehdä ja mitä ei. Ei voi olla totta, että äänenvahvistin on se "apu" ja samoihin altistaviin tiloihin takaisin, sen "hoidon" puheopetuksen jälkeen.
Tuohan on ääri törkeää ja tökeröä käytöstä!
Ja sitten lääkärit kehtaavat valittaa POTILAISTA, kun itse tekevät niin kuin tekevät. Heistä APUA on jo se, että potilas saa heiltä näennäistä "hoitoa" tai jopa lääkärin tapaamista pidetään "hoitona".
Käytännössä apu jää siihen, että koko asiaa ja ongelmaa systemaattisesti peitellään!Meille ostettiin kaikki uudet huonekalut mutta se paperisulju minkä toimme mukanamme aiheutti minulle vielä kolmen vuoden jälkeenkin eräässä työhuoneessa käydessäni voimakkaat allergiaoireet. Joo, eipä paljon ilahduta kommentit että "teillähän on nyt niin homeetonta."
- Kkkkkkkkkkkkkkkk
Kyllä mulla auttoi jonkin verran tuohon nenä-kurkku-poskiontelo-oireiluhin, mutta piti käyttää tupla-annoksilla sekä tablettia (aerius) ja nenäsuihketta (nasonex). Ei ne tietenkään mihinkään lihaskolotuksiin ja nivelkipuihin auta. Ja tosiaan se normaali ohjeenmukainen annostus ei auttanut yhtään, vasta tupla-annoksilla alkoi jonkinlaisia vasteita saamaan, mutta tulihan noita aika pitkään käytettyä. Tein muuten itse nuo tuplaamiskokeilut, sitten vasta menin lääkärille ja sanoin, että olin ko. annoksista saanut apua ja sain sic.-merkityt reseptit sieltä sitten. Yks lääkäri sanoi, että Aeriusta on kuulema tripla-annoksinakin määrätty esim. joissain vaikeissa ihottumatapauksissa.
- taistellut
mitään neuvoja ollut sairastuneelle.
Minulla on sellainen kokemus, että kukaan ei halua ottaa vastuuta homeasiasta ja työntekijän sairastumisesta. Ihmistä pallotellaan paikasta toiseen, ja itse pitää selvittää kaikki.
Apua ei tahdo löytyä mistään, paitsi ehkä joltain toiselta sairastuneelta. - Leipä tiukassa
taistellut kirjoitti:
Minulla on sellainen kokemus, että kukaan ei halua ottaa vastuuta homeasiasta ja työntekijän sairastumisesta. Ihmistä pallotellaan paikasta toiseen, ja itse pitää selvittää kaikki.
Apua ei tahdo löytyä mistään, paitsi ehkä joltain toiselta sairastuneelta.Itsekkin olen saanut parhaimman avun vertaistukena ja sitä kautta paljon asiallista tietoa.
- Homekorva^^
Leipä tiukassa kirjoitti:
Itsekkin olen saanut parhaimman avun vertaistukena ja sitä kautta paljon asiallista tietoa.
Olen arvellut että itse vain kuvittelen, ei täällä mitään hometta ole, mutta alan olla eri mieltä. Ehkä täytyy vaihtaa työpaikkaa ennenkuin elkaa mennä tosi huonosti. Pef -arvot ovat surkeat, poskiontelot eivät tunnu paranevan, igE on koholla ja töissä huimailee. Kolotuksia on aina, olen luullut että ne liittyvät huonoon nukkumiseen mutta kotona ei kolota. Istun huoneessa jossa on paljon vanhoja mappeja, olleet tässä homemörskässä aina. Oltiin välillä muualla ja täällä korjailtiin, oireita tuli sielläkin kun oli huone täynnä homemappeja. Kotona on fantastisen hyvä olo aina kun työoireita toipuu. Nenä alkaa töissä kummallisesti tykyttämään sisältä. Aluksi nenän limakalvot turposivat, nyt niitä on kaksi kertaa laseroitu ja nenä pysyy auki, nyt oireilee jokin sisempi osa ja aiheuttaa huimausta. On kummaa...
- ontelot mittarina
Homekorva^^ kirjoitti:
Olen arvellut että itse vain kuvittelen, ei täällä mitään hometta ole, mutta alan olla eri mieltä. Ehkä täytyy vaihtaa työpaikkaa ennenkuin elkaa mennä tosi huonosti. Pef -arvot ovat surkeat, poskiontelot eivät tunnu paranevan, igE on koholla ja töissä huimailee. Kolotuksia on aina, olen luullut että ne liittyvät huonoon nukkumiseen mutta kotona ei kolota. Istun huoneessa jossa on paljon vanhoja mappeja, olleet tässä homemörskässä aina. Oltiin välillä muualla ja täällä korjailtiin, oireita tuli sielläkin kun oli huone täynnä homemappeja. Kotona on fantastisen hyvä olo aina kun työoireita toipuu. Nenä alkaa töissä kummallisesti tykyttämään sisältä. Aluksi nenän limakalvot turposivat, nyt niitä on kaksi kertaa laseroitu ja nenä pysyy auki, nyt oireilee jokin sisempi osa ja aiheuttaa huimausta. On kummaa...
Tarkoitatko laseroinnilla jonkinlaista leikkausta ?
Minäkin olin leikkausjonossa, kun ontelot olivat niin turvoksissa.
Sairauslomalla kuitenkin oireet helpottivat ja turvotus vähitellen laski, niin leikkaus peruttiin.
Vaikka nenäsi pysyy nyt auki, niin herkkyys kuitenkin säilyy.
Eihän se leikkaus poista niitä työpaikan homeita tai muita epäpuhtauksia, vaan valitettavasti ne pääsevät vain syvemmälle tekemään tuhojaan. - Homekorva^^
ontelot mittarina kirjoitti:
Tarkoitatko laseroinnilla jonkinlaista leikkausta ?
Minäkin olin leikkausjonossa, kun ontelot olivat niin turvoksissa.
Sairauslomalla kuitenkin oireet helpottivat ja turvotus vähitellen laski, niin leikkaus peruttiin.
Vaikka nenäsi pysyy nyt auki, niin herkkyys kuitenkin säilyy.
Eihän se leikkaus poista niitä työpaikan homeita tai muita epäpuhtauksia, vaan valitettavasti ne pääsevät vain syvemmälle tekemään tuhojaan.Limakalvoa poltettiin jollain radiologisella menetelmällä korvasairaalassa puudutuksessa.
Kuinka pitkään olit sairaslomalla että limakalvoturvotus laski? Mulla ei kesäloman aikana laskenut. - ontelot mittarina
Homekorva^^ kirjoitti:
Limakalvoa poltettiin jollain radiologisella menetelmällä korvasairaalassa puudutuksessa.
Kuinka pitkään olit sairaslomalla että limakalvoturvotus laski? Mulla ei kesäloman aikana laskenut.2-3 kuukautta olin ollut sairauslomalla, kun olisi ollut se leikkaus. Ei se turvotus kokonaan ollut poistunut, mutta huomattavasti parempi olo oli. Soitin sinne sairaalaan tilanteestani, niin sanoivat siellä, että ei kannata leikata, jos tilanne paranee ilmankin. Leikkausaikaa siirrettiin muutamalla kuukaudella. Sairausloma jatkui vielä pari kuukautta ja sitten jäin vuorotteluvapaalle. Poskiontelot tulivat hyvään kuntoon, ja leikkausaika peruttiin kokonaan.
Vuorotteluvapaalta palasin takaisin työpaikalleni (jota oli remontoitu), mutta valitettavasti huonoin seurauksin. Remontti ei minua auttanut. Taistelu jatkuu edelleen... - Anonyymi00015
taistellut kirjoitti:
Apua ei tahdo löytyä mistään, paitsi ehkä joltain toiselta sairastuneelta.Meille sanoi kerran kurkkutautien lääkäri ,kun tytön nenäonteloita operoitiin ettäei ole mitään erityisiä homelääkkeitä Suomessa. Siis normi lääkkeitä vain. Kerran kuulin 90- l jutun ,että kun kaikki koulut ja rakennuksetSuomessa on korjattu niin ditten aletaan kehittämään .. liekkö totta? Ei haluta vastuuseen siitä että ihmiset sairastuu.. Ennen pääsi jopa eläkkeelle jossain firmassa. Reumaattisiin oireisiinkin on keksitty Suomessa ns. fibromyalgia diagnoosi jolla ei pääse meillä eläkkeelle kuten Ruotsissa. Ne jotka eivät itse oireile vähättelevät osa edelleen oireita.
- Anonyymi00016
Homekorva^^ kirjoitti:
Limakalvoa poltettiin jollain radiologisella menetelmällä korvasairaalassa puudutuksessa.
Kuinka pitkään olit sairaslomalla että limakalvoturvotus laski? Mulla ei kesäloman aikana laskenut.Parasta on vain välttää homepaikkoja ja itselläni kun olin kerran homepaikassa en kestänyt maahomeitakaan enään. Heinicillä/zyrtecillä olo hieman helpotti mutta voivat väsyttää kannattaa ottaa yöksi. Väsyttämätyömiä allergialääkkeitä on myös saatavilla, olikohan Telfast nimeltään tai lääkärin kautta saa reseptin.
- nu.ori
Sisäilma pitäisi sopia ihan omilla rööreillä ja ihan ilman lääkkeitäkin!
Jospa menisit kuitenkin vielä lääkäriin. Yrittäisit löytää sen oikean lääkärin, joka oikeasti tietääkin asioista jotakin. Huomioi se, ettei hän olisi vakuutuslääkäri. Yritä löytää nuori, juuri vastavalmistunut. Nyt näyttäisi olevan niin, että vain nuorilla lääkäreillä on tietoa ja taitoa. Vanhat alkavat olla väsyneitä ja lääkefirmat ovat jo koukuttaneet heidät monin keinoin. Joten nuori ja innokas lääkäri, joka vielä jaksaa tehdä työtäänkin.- Anonyymi00017
Juuri näin,mutta kun nuori lääkäri oli harjoittelemassa ja pyysin että pääsisin tarkempiin hometutkimukdiin vastuu lääkäri ei antanut ottaa kuin jonkun kissa -koira altistuksen. Olisi pitänyt mennä yksityiselle itse maksamaan…
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",305197Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1352417- 1382092
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee531935Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171780"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!571317Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1661107Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää64941Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.313879Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa170780