Hotellit Pohjois - Norjassa

Tietoja kiitos

Morjensta kaikille ! Alkutietoa , olen vanha äijä ja jolla on yhtä vanha vaimo , jotka ovat menossa heinäkuun lopulla pohjois - Norjaan . Asuntoautoa tai matkailuvaunua ei ole , enkä haluaisi vuokrata sellaisia .Edellinen tarkoittaa , että ajan omalla autolla . Campingalueet eivät kiinnosta , siis teltassa emme suostu enää nukkumaan ; juu vanhoja käpyjä . Olen seetanan allerginen melkein kaikelle , mikä haisee taikka tuoksuu , siis campingalueiden mökit tippuu pois listalta . Jäljelle jäävät hotellit , siksi tämä juttu . Mikä on teidän arvio , että kuinka aikaisin kannattaa varata hotellihuone , että saa itselleen hetekan , kun jotkut veikkaa , että porukkaa on paljon liikkellä sielläkin ? Niin , reissu alkaa Bodösta ja päättyy Kilpisjärvelle . Toinen juttu , kelpaako siellä Nordean pankkikortti ilman Visaa ?

6

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkaillut

      Samaa asiaa on tullut tutkittua, mutta huonolla menestyksellä.
      Netistä löytyy isommista paikoista hotellit, mutta nettivaraus näyttää yleensä ei oota...
      en tiedä onko kyse siitä ettei saa varattua esim. 4 kk ennen vai onko ne kaikki jo varattu (jollekkin matkanjärjestäjille...)

    • Norjassa matkaillut
    • jjepp111

      Viime heinäkuussa kävin yksin tutustumassa Vesteråleniin reilun viikon ajan. Vaihdoin joka yö majapaikkaa eikä mitään ennakkovarauksia ollut. Asuin tosin vain kolmessa eri hotellissa ja kahdessa kaupungissa (Harstad ja Sortland), mutta aina vain yön kerrallaan. Yöpyminen maksoi 650- 750 nok . Ei sitten tullut kysyttyä mitä se 2hh maksaa. Huonetta menin kyselemään aina klo 19 jälkeen. Näistä metropoleista minä sitten kävin ihmettelemässä paikallisia nähtävyyksiä autoilemalla. Alkuasukkaat ja toiset turistit kertoivat ,ettei hostelleissa ja retkeilymajoissa ole heinäkuussa tilaa. En käynyt kysymässä.

    • .....

      Eipä taida pelkkä pankkikortti käydä. Euroalueen maksutapoja ollaan yhtenäistämässä, siihen liittyy mm. pankkitilien numeroiden muuttaminen ja debet/credit -kortit. Norja ei ole EU-maa, joten varaisin Visa Electronin maksamiseen tai sitten NOK-seteleitä taskuun. Itse käytimme normaalia Visa-korttia sekä maksamiseen että käteisen nostamiseen automaatista.

      • Vuonopeikko

        Viime kesänä ei Suomalainen pankkikortti kelvannut, että luottokortti pitää olla ja lisäksi tukku käteistä.
        Leirintäalueitten peseytymis-suihkuihin tarvit 5 NOK kolikoita.

        Eurooppalaisten lomasesongin aikana saattaa majoituksesta olla puutetta, tai se on pyrittävä varaamaan aamusta ennen puolta päivää. Ennakko tielaus on tietenkin hyvä juttu, jos sellainen vain toimii.
        Yleensä hyttarit ja kabiinit on olleet ihan kelvollisa ja siistejä, hotelleista ei ole kokemusta kertynyt.

        Vuokrattu asuntovaunukaan ei liene allergiselle astmaatikolle ongelmaton, tahtoo nissä hajunsa olla.

        Itse olen jo reilusti päältä kuuskymmentä ja aion ensi kesänä telttailla Norjassa satoi tai paistoi.
        Lämmintä vaatetta vain runsaasti mukaan ja tilkka konjakkia.


    • m-autoilija

      Vuokraa kuitenkin m-auto! Norja on muuten tosi vaikea maa. Ja vielä erittäin kallis. Matkailuautossa saat parhaassa tapauksessa kaikki päivän sapuskat laitettua ja joka tapauksessa osan.
      Ja ne maisemat on siellä niin upeat, että autolla on ilo yöpyä!!!!!!

      Mieti kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2704
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1965
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1315
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1211
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. 20
      1036
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    Aihe