TV ja R

Vast. kiitollinen mi

Kukaan itseään neropattina pitävä mies ei ole kyennyt vastaamaan minulle tähän: Seinän antennipistokkeessa on kaksi reikää, joissa lukee TV ja R. Kysymys kuuluu, mikä on se R-reikä?

7

20836

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minullekaan

Ei ole yhtään minkäänlainen mies kyennyt vastaamaan minullekaan, kun en ole kysynytkään, mutta pitkän pohdiskelun ja hiusten tummentamisen jälkeen hoksasin ihan itse, että se toinen antennia tarvitseva laite on varmaankin R-alkuinen. Ja sitten välähti: sehän on tietenkin R-A-D-I-O. Kelloradiossani ei valitettvasti ollut yhtään vapaata reikää minkäänlaiselle antennille, mutta sitten naapuriin muutti fiksu mies, joka kertoi, että voin kytkeä tuohon liittimeen vanhojen stereoideni virittimen, niin kuuluu klassinen musiikki paljon häiriöttömämmin ja että voin käyttää ihan samanlaista antennijohtoa kuin telkkarissakin, mutta liittimet ovat radiossa ja R-seinäpistokkeessa päinvastoin telkkariin verrattuna, joten se johto pitää laittaa paikoilleen tosin päin.

Että tällainen tapaus...

• yhteydessä

http://www.sant.fi/pdf/pientalon_antenniopas.pdf on kerrottu pientalon antenniverkon perusteista.

Kaapeliverkossa ei paikallisia ULA-kanavia voida jakaa "ilmataajuuksilla", sillä vastaanotettava signaali saattaisi sekoilla kaapeliin vuotavasta signaalista ja kuka nyt häiriöitä viitsisi kuunnella. Kaapeliverkkoon liitetyssä taloyhtiössä radio liitetään siihen R-liittimeen, ja haetaan sieltä löytyvät radiokanavat. Jotain radiokanavia sieltä tietenkin puuttuu, sillä kaikkia paikallisradioita ei kaapeliverkkoon saada mahtumaan.

T-liittimestä on radiokanavia vaimennettu ja vastaavasti R-liittimestä on vaimennettu tv-kanavia, jotta vastaanotin ei turhaan yliohjautuisi. "Hupiradioihin" ei antenniliitintä yleensä laiteta, vaan ne saavat tulla toimeen jollakin langanpätkää muistuttavalla antennilla.

• frangrabba

ei jumankauta eikö tosiaankaan tullu mieleen RADIO

• tied.kiit. mirkku

Tuli mieleen radio, mutta mun melko uudessa radiossa ei ole vastaavaa antenninpaikkaa.

• teletappi,
        tied.kiit. mirkku kirjoitti:

Tuli mieleen radio, mutta mun melko uudessa radiossa ei ole vastaavaa antenninpaikkaa.

Se uusi radiosi on varmaankin matkaradio tai kelloradio, jossa on oma antenni, siksi siinä ei ole antenniliitintä.
        Antannipistorasiasta liitetään antennikaapeli esimerkiksi kotistereoihin, jossa on vastaava reikä.

• Anonyymi

TV tarkoittaa
      Työnnä vaan ja R tarkoittaa
      Rektum jos haluat kakkoseen

• Anonyymi

R-"reikään" kytketään radio/stereot!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2126
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1207
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      986
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe