Osaako kukaan asiantuntija vastata pariin kysymykseen koskien kahta eri kodin palohälytintä, joissa kummassakin oli melko uusi patteri. Perunat kiehuivat kattilassa. Yhtäkkiä palohälytin alkoi kovaäänisesti makuuhuoneessa hälyttää. Voiko vesihöyry saada palohälyttimen soimaan? Se ei ole ennen eikä sen jälkeen soinut vaikka perunoita on keitetty. Toinen hälytin alkoi hälyttää eteisessä keskellä yötä, mitään syytä siihen ei ollut. Hälytin ei ollut tehnyt sellaista ennen eikä sen jälkeen. Kummassakaan tapauksessa ei ollut kyse patterin loppumisen merkkiäänestä vaan ihan hälytyksestä. Voiko palohälyttimissä olla jotain ihmeellisiä vikoja "välillä" vaikka muuten ovat kunnossa? Jos ei ole teknistä selitystä, pidän outoja hälytyksiä paranormaaleina ilmiöinä.
Kysymys palohälyttimen soimisesta
13
13471
Vastaukset
Meilläkin on omakotitalossa ollut kymmenen vuoden kuluessa noin viisi turhaa hälytystä. Valitettavasti useimmat noin klo 3 yöllä. Kerran tuli ilmeisesti aiheellinen hälytys, kun pölynimuri puhalsi suoraan hälytintä päin. Kerran taisi hälyttää, kun paistinpannulta lähti tavallista enemmän käryjä.
Olisi mukava tietää tilastotietoja näistä turhista hälytyksistä. En sulje pois paranormaalin mahdollisuutta.- ="=
Eikös palohälyttimissä ole hieman radioaktiivista ainetta? Voisiko se olla herkempi jonkin läsnäololle?
- ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Eikö täällä tosiaankaan ole ketään teknistä asiantuntijaa, vaikka jotakuta palohälytininsinööriä, joka osaisi vastata kysymykseeni miksi palohälytin joskus hälyttää ilman mitään syytä?
- liuy
menin kerran työhaastatteluun yhteen tosi suureen paikkaan, ei mennyt kauaa kun olin ilmoittautunut vastaanottoon ja istuin odottamaan kun tuli palohälytys ja sadoittain ihmisiä käveli pihalle.
Tiesin että kyseisessä paikassa on töissä kaksi naista jotka harrastelivat jonkilaista noituutta, entisiä opiskelukavereita joiden kanssa en opiskeluaikoinakaan halunnut olla missään tekemisissä. - MiinaNiinanen
Siksi esim laivoissa ei pitäisi käydä suihkussa jos hytin kylpyhuoneen hytin ovi on auki niin, että vesihöyryä pääsee muun hytin puolelle. Höyry voi laukaista palohälytyksen.
- Urpukka
Jotkut vempeleitä ovat todella herkkiä. Eräs ystäväni ei voi pitää palohälytintä edes saunan eteisessä. Kun lämpö ja höyry ovat vähänkin normaalia korkeammalla, laite alkaa ulvoa!
- mietin vaan
Tästä tuli mieleen kysymys, joka askarruttanut mieltäni. Miksi palohälytin soi ilman paristoa? Tässä taannoin se alkoi huutaa, kun leivinuunista pöllähti savut sisälle. No revin pariston irti että hiljenisi, mutta se todellakin vaan jatkoi sitä mekkalaa. Hiljeni vaasta kun vein toiseen huoneeseen sen.
- r käki
mietin vaan kirjoitti:
Tästä tuli mieleen kysymys, joka askarruttanut mieltäni. Miksi palohälytin soi ilman paristoa? Tässä taannoin se alkoi huutaa, kun leivinuunista pöllähti savut sisälle. No revin pariston irti että hiljenisi, mutta se todellakin vaan jatkoi sitä mekkalaa. Hiljeni vaasta kun vein toiseen huoneeseen sen.
En tiedä johtuuko tästä vai mistä, mutta palovaroittimetkin on kulutus tavaraa ja vanhettuvat ajan myötä. Eikös ne pitäisi vaihtaa jonkin tietyn ajan sisällä olisikohan joku 10vuotta, kertokoon joku joka paremmin tietää.
- aviemore
Olin siivoamassa illalla ns. päiväosastolla. Yllättäen alkoi jostakin kuulua hälytysääni. Etsin ja ensin en tajunnut mistä se ääni tuli, luulin jopa jonkun jättäneen kännykän pukukaappiin. Sitten huomasin yhden ns. lepohuoneen ovensuussa palavan hälytysvalon. Kuka painoi nappia? Tämä tapahtui toisellakin kerralla ja myös muut olivat sen huomanneet. Karmiva yksityiskohta mielestäni oli, että huoneen alapuolella on ns. vainajienhuone...
- jouluhälytys
Talossamme on kuusi palohälytintä eri huoneissa. Hälyttimet on reilun vuoden ikäisiä, ja kaikissa on ihan "virkeät" paristot. Eilen illalla minä olin keittiössä, ja vaimoni ja tyttäreni istuivat olohuoneessa katsomassa telkkua, kun yhtäkkiä olkkarin hälytin alkoi huutaa. Säikähdimme tietysti kaikki ja ryntäsin olohuoneeseen. Kun pääsin hälyttimen alle, se vaikeni. Ihmetellen menin takaisin keittiöön, jolloin hälytin aloitti uudelleen huutamisen. Ja taas kun tulin takaisin se vaikeni. Tämä toistui ehkä viisi kertaa. Viimein jäin olohuoneen ovelta odottamaan, että hälytin lakkaa huutamasta, mutta sepä ei vaiennut ollenkaan. Vasta kun sanoin, että nyt siitä lähtee patteri ja kävelin sen luokse irrottaakseni sen katosta, se vaikeni, eikä enään huutanut. Ihme homma. Tytärtäni ja vaimoani se alkoi jopa hieman pelottamaan...
- typyliini__
Meidän kerrostalon käytävässä. Ihan patterikäyttöinen. Se alkoi soimaan aina tasan kello kolme yöllä yhden viikon ajan! Homma loppui siihen kun yksi yö sitten kävin kiskomassa palohälyttimen pois ja patterin irti. Naapurit epäili että joku tekee kiusaa ja jopa minua (kun olen vähän erikoinen) mutta ketään ei ikinä saatu asiasta kiinni. Tää kerrostalo on 30 luvulta ja palohälytin oli ylimmässä kerroksessa vintin oven vieressä. Jotenkin se karmi. Entä jos se olikin joku henki? Muutenkin tuntuu joskus et tässä talossa on jotain..
En ollu ennen kuullukkaan et joillakin on palohälyttimet tehneet samoin. Oon myöskin yrittäny miettiä voiko patterikäyttöinen palohälytin käyttäytyä kellon tarkkaan jos siinä on jokin vika. Karmivinta jutussa oli juuri tuo kello kolme yöllä soiminen jota pidetään paholaisen hetkenä vieläpä. - stirling
Isäni menehtyi 31.12.2009 Käydessään lapsuudenkotonani, joka nyt on tyhjillään. Sisareni miehineen kohtasivat outoa, isän huoneessa soi palohälytin! Outoa sinänsä on, että se hälytin ei ole koskaan aikaisemmin soinut. Uskon isän yrittäneen viestittää jotakin rajan takaa.
- kaikkeasitä133
Ahahahaha
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576