Amiksesta Espanjaan.

Epsanja

Eli muutamia kysymyksiä haluaisin esittää espanjaan liittyen. Eli olen suunnitellut lähteväni koulusta top-jaksossa(Työssäoppimis) Espanjaan. Eli koulu rahoittaa osan esim. matkan. Noh Olen ajatellut että jos Torreviejasta kysyisin jostakin suomalaisesta LVI-firmasta töitä. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon kun lähtee suomesta ensimmäistä kertaa ulkomaille ja yksin? Espanjasta pitäisi löytää myös asunto n. neljäksi viikoksi(top jakson pituus ymmärtääkseni). Eli mistä sieltä löytää joitakin valmiiksi kalustettuja vuokraasuntoja noin lyhyeksi ajaksi? Vai onko siellä sellaisa Bed and breakfast majoituksia? Ja pärjäähän sielä peruskoulun englannilla vaikka numero olikin 8? Minkälainen hinta taso sielä espanjassa on suunnilleen että saako maksaa paljonkin euroja ja näin euroista puhuen voiko espanjassa maksaa visa electronilla vai pitääkö ottaa vain käteistä matkaan? Mites muuten vapaa-aika sitten? Onko siellä torreviejassa joitain suomalaisia paikkoja missä voi käydä tai miten sielä vapaa-ajan saa kulumaan kun ei osaa busseja käyttää kun ei osaa espanjaakaan. Ja kun kotimaahan olisi mukava pitää yhteyksiä niin jos otan läppärini mukaan ja minulla on tälläinen dna-mokkula että jos jätän mokkulasta sim-kortin kotiin niin voinko siellä saada jonkun sortin kortin millä pääsisi nettiin? Vai onko siellä mahdollista edes päästä käyttämään esim msn messengeriä? Huhhuh että tuli paljon kysymyksiä, mutta toivon saavani vastauksia näihin ja saa sitä muutakin kertoa niin helpottaisi tälläisen 16 tai 17(riippuu milloin se jakso on) vuotiaan matkaan lähtöä.

4

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epsanja

      Ai niin unoihtui laittaa että paljonkon siellä espanjassa kuluu rahaa suurrinpiirtein neljässä viikossa?

      • wsoop

        aina saa ja pitää, mutta mieti vielä. pitää olla realismi mukana.
        Rahat kuluu kaikki, hyvä jos saa riitämään.


      • agagas
        wsoop kirjoitti:

        aina saa ja pitää, mutta mieti vielä. pitää olla realismi mukana.
        Rahat kuluu kaikki, hyvä jos saa riitämään.

        lasket siten että varaudut suomen hinta-tasoon niin pärjäät varmasti. se että joku kuluttaja idiootti sanoo et kaikki menee mitä mukaan ottaa kertoo vain kirjoittajasta itsestään ja tämän kyvystä käyttää rahaa. realistiseksikin itseään sanoo :D

        katso nyt ainakin hostels.com ja kaiketi hotels.com

        ja jos työpaikan saat etukäteen hommatuksi, voit heiltä kysyä neuvoa jos kerta suomalaisia ovat, et miten järkevin heidän mielestään hoitaa asuminen.


    • Maija-Neiti

      Itse olin 4,5kk Lugossa vaihto-oppilaana. Ensimmäisen kerran lensin koneella ja yksin.. hyvinhän se reissu meni. Eli varmasti jokaisesta kaupungista löytyy opiskelija asuntoloita. Itse maksoin pienestä huoneesta 220e/kk ja muutenkin vuokra ilmoituksia varmasti löytyy netistä (kimppakämpät yleisiä!!)
      Kannattaa hommata kunnon vakuutukset varkaitten varalta ja eurooppalainen sairaanhoitokortti kelasta.
      Kun lähdet outoon paikkaan, niin varmista että sulla on aina koti-osote mukana ja taksirahaa (itse eksyin ja poliisien kyytillä löysin perille =) Jos minä pärjäsin 6 englannilla niin varmasti pärjää kuka tahansa.. Elekieli on tärkeätä. Electronilla voi nostaa rahaa "telebanco" automaateista, mutta kaupan kassalla ei onnistunut maksaminen. Vapaa-ajat istuttiin muitten vaihto-oppilaitten/ työkavereitten kans viinilasin ääressä paikallisessa paarissa.. :) Muuten bussien käytöstä, käyt ostaan lipun sanot vaan kaupungin nimen ja vaikka näytät lippua jokaiselle, niin osaavat aikalailla sanoa tolpan että mikä auto lähtee ja mistä, myös minulle kuski vinkkasi että tauko ymps.. Joka paikassa pärjää ja kun lähtee hyvällä asenteella niin kyllä kaikki hyvin menee.. :) Näin pikaisesti jotain alkuun.. Onnea matkaan..! =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe