Piilolinssit pelottavat

PelkuriPete

Piilolinssien käyttö pelottaa ja arvelluttaa minua. Pelkään että saan bakteereita / infektioita silmiini vaikka pesenkin kädet huolellisesti saippualla. Piilolinssiähän pyöritellään sormien päissä ennen silmiin asettamista. Tästähän irtoaa bakteereita vaikka kädet onkin huolella pesty. Pudotin myös kerran toisen piilolinsseistäni lavuaarin reunaan ja yhden kerran se on tippunut vessan lattialle. Voiko näitä enää käyttää jos linssit puhdistaa huolellisesti?

En yleensä ole kovin tarkka puhtaudesta, mutta ihan omien silmien turvallisuuden takia nuo piilolinssit mietityttävät.

http://www.youtube.com/watch?v=4_AjGO6_OAc&feature=related
Ok, kyseinen tapaus on harvinainen mutta kuitenkin. Kaikki on mahdollista.

Toinen silmäni on toista punaisempi, johtuukohan tämä piilolinsseistä?

6

4077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ap.

      vaikuttaa hiljaiselta, eikö kenelläkään ole mielipiteitä asiaan? Eniten minua mietityttää seuraavat asiat: "Pudotin myös kerran toisen piilolinsseistäni lavuaarin reunaan ja yhden kerran se on tippunut vessan lattialle."

      • piilarilinssi

        Hmh.. Itse olen nyt viitisen vuotta käyttänyt piilareita eikä mitään hirveitä seurauksia ole tullut :)
        Itsellänikin on tippunut ja tippuu yhä joskus piilari vessan lattialle, mutta huuhtasen nopeasti sitten siinä "linssinesteessä" ja yritän uudestaan.. Eihän sitä ikinä tiedä, et mitä siel vessan lattioilla on, joten suosittelen suojaamaan lattian vaikka pyyheliinalla tai käyttämään jotain toista peiliä.
        Onneksi nuo infektiot on toosi harvinaisia jos kerran oot kätes aina pessy.. Tsemppiä!!


      • piilarimies
        piilarilinssi kirjoitti:

        Hmh.. Itse olen nyt viitisen vuotta käyttänyt piilareita eikä mitään hirveitä seurauksia ole tullut :)
        Itsellänikin on tippunut ja tippuu yhä joskus piilari vessan lattialle, mutta huuhtasen nopeasti sitten siinä "linssinesteessä" ja yritän uudestaan.. Eihän sitä ikinä tiedä, et mitä siel vessan lattioilla on, joten suosittelen suojaamaan lattian vaikka pyyheliinalla tai käyttämään jotain toista peiliä.
        Onneksi nuo infektiot on toosi harvinaisia jos kerran oot kätes aina pessy.. Tsemppiä!!

        Itse olen käyttänyt piilareita 20 vuotta. Onhan niitä vessan lattialle tippunut ym. Ikinä ei ole silti ongelmia tullut. Toki kannattaa olla varovainen ja huolellinen, mutta hysteriaan ei ole aihetta.


      • ap.

        Kiitoksia rohkaisevista kommenteista! :)


      • sfinski80
        ap. kirjoitti:

        Kiitoksia rohkaisevista kommenteista! :)

        Jos tippuu vessan lattialle tai lavuaariin, ja pitää sen jälkeen yli 6h piilarinesteessä ja vasta sitten silmään, niin tuskin siinä ole edes mahdollista enää saada mitään, jos nyt haluaa varmuudella hoitaa asian.

        Itsekin kyllä vain huuhtaisen uudestaan niitä aineella ja sitten silmään:) Itsellä siis kk-linssit


      • piilarimies
        sfinski80 kirjoitti:

        Jos tippuu vessan lattialle tai lavuaariin, ja pitää sen jälkeen yli 6h piilarinesteessä ja vasta sitten silmään, niin tuskin siinä ole edes mahdollista enää saada mitään, jos nyt haluaa varmuudella hoitaa asian.

        Itsekin kyllä vain huuhtaisen uudestaan niitä aineella ja sitten silmään:) Itsellä siis kk-linssit

        Voisi vielä todeta, että vessan peilin edusta ei ole piilareiden laittoon se paras paikka - vaikka itsekin tulee nykyisin kylpyhuoneessa laitettua. Kokemattoman piilareiden käyttäjän kannattaa laittaa silmiin ja ottaa silmistä pois pöydän ääressä istuen. Silloin jo linssi putoaa sormista, ei pääse putoamaan minne sattuu. Eihän piilareiden laittaa peiliä tarvita, kyllähän jokainen muutenkin tietää missä päin päätä silmät ovat. Ja voihan sitä ottaa sittenkin jonkun pikkupeilin siihen pöydälle avuksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe