14-vuotiaan tyttäreni 17-vuotias poikaystävä

Äiteeee

Hei kaikki!

Olen kolmen tytön äiti ja asiani koskee näistä vahinta, 14 vuotiasta. Hän on alkanut tapailla viimeaikoina 17-vuotiasta miestä ja hän on yöpynyt hänen luonaan useita kertoja ja samoin tuo mies on ollut täällä yötä useampaan otteeseen. Tiedän heidän harrastavan seksiä, en ole tätä suoraan kysynyt mutta kyllähän sen öisitä ja aamuisista äänistä tyttäreni huoneesta kuulee. En ole oikein varma miten minun tulisi suhtautua asiaan? Olen kuitenkin katsonut parhaimmaksi olla puuttumatta asiaan. Mies on todella hellä ja hyvä tyttärelleni ja todella fiksun oloinen muutenkin. Mitä itse vanhempana tekisitte samanlaisessa tilanteessa?

42

9322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollihan tämä!

      eikä 17 vuotias ole mies vaan nuorukainen.
      Miksi olet sallinut nämä lapsesi yökyläilyt?

      • deder

        ja varsinkin jos et halua mummoksi!
        Se ei saa tikullakaan koskea siihen likkaan!
        Polliisille vaan!


      • Äiteeeeee

        Ehkä vähän liioittelin kutsuessani häntä mieheksi. En nähnyt syytäkään kieltää näitä yövierailuja, ja olenkin sitä mieltä että jos harrastaa seksiä niin mielummin harrastaa seksiä hieman vanhemman ja kokeneemman nuoren kanssa joka tajuaa varmasti ehkäisyn päälle. Tiedän kyllä että suojaikärajaahan he rikkovat, mutta mielestäni tuollaiset ovat niin veteenpiirrettyjä viivoja. Tyttäreni on myös tullut paremmin kuorestaan ulos minulle ja on selvästi iloisempi sen jälkeen kun he alkoivat seurustelemaan. Lisäksi koulunumerot ovat parantuneet kun jaksaa lukea esimerkiksi kokeisiin paljon paremmin poikaystävänsä avustuksella.


      • gfhxh
        Äiteeeeee kirjoitti:

        Ehkä vähän liioittelin kutsuessani häntä mieheksi. En nähnyt syytäkään kieltää näitä yövierailuja, ja olenkin sitä mieltä että jos harrastaa seksiä niin mielummin harrastaa seksiä hieman vanhemman ja kokeneemman nuoren kanssa joka tajuaa varmasti ehkäisyn päälle. Tiedän kyllä että suojaikärajaahan he rikkovat, mutta mielestäni tuollaiset ovat niin veteenpiirrettyjä viivoja. Tyttäreni on myös tullut paremmin kuorestaan ulos minulle ja on selvästi iloisempi sen jälkeen kun he alkoivat seurustelemaan. Lisäksi koulunumerot ovat parantuneet kun jaksaa lukea esimerkiksi kokeisiin paljon paremmin poikaystävänsä avustuksella.

        No ei siinä seurustelussa mitään vikaa välttämättä ole, mutta suosittelen puhumaan lapsellesi ehkäisystä, näillä nuorilla kun ei nuo aivoa asian suhteen leikkaa!!


      • -äitykkä-
        Äiteeeeee kirjoitti:

        Ehkä vähän liioittelin kutsuessani häntä mieheksi. En nähnyt syytäkään kieltää näitä yövierailuja, ja olenkin sitä mieltä että jos harrastaa seksiä niin mielummin harrastaa seksiä hieman vanhemman ja kokeneemman nuoren kanssa joka tajuaa varmasti ehkäisyn päälle. Tiedän kyllä että suojaikärajaahan he rikkovat, mutta mielestäni tuollaiset ovat niin veteenpiirrettyjä viivoja. Tyttäreni on myös tullut paremmin kuorestaan ulos minulle ja on selvästi iloisempi sen jälkeen kun he alkoivat seurustelemaan. Lisäksi koulunumerot ovat parantuneet kun jaksaa lukea esimerkiksi kokeisiin paljon paremmin poikaystävänsä avustuksella.

        Minusta kuulostaa tosi asialliselta seukkaukselta,ja jos olet itsekkin tulkinnut nuoren miehen fiksuksi,ja mielestäsi asiat on mm koulun suhteen mennyt parempaan suuntaan,hienoahan tuo on!On totuus,että nuoret aloittavat seksuaalisen kanssakäymisen hitusen nuorempina,kuin ennen,mutta juuri siitä syystä olisikin äärettömän tärkeää saada positiivisia kokemuksia.On kuitenkin järkevämpää "harrastaa"seksiä poikaystävän kanssa,kun satunnaisten tuttavuuksien..Mutta kuten edellä ohjeistettiin,ja varmasti itsekkin ajattelit,myös tytön kanssa täytyy puhua ehkäisystä,ettei asia jää vain nuoren miehen hoidolle.Onnea äidille,kun ilmeisesti ensimmäinen vävykokelas ;) on sinulle esitelty.Kaikkea hyvää teille!!


      • --
        -äitykkä- kirjoitti:

        Minusta kuulostaa tosi asialliselta seukkaukselta,ja jos olet itsekkin tulkinnut nuoren miehen fiksuksi,ja mielestäsi asiat on mm koulun suhteen mennyt parempaan suuntaan,hienoahan tuo on!On totuus,että nuoret aloittavat seksuaalisen kanssakäymisen hitusen nuorempina,kuin ennen,mutta juuri siitä syystä olisikin äärettömän tärkeää saada positiivisia kokemuksia.On kuitenkin järkevämpää "harrastaa"seksiä poikaystävän kanssa,kun satunnaisten tuttavuuksien..Mutta kuten edellä ohjeistettiin,ja varmasti itsekkin ajattelit,myös tytön kanssa täytyy puhua ehkäisystä,ettei asia jää vain nuoren miehen hoidolle.Onnea äidille,kun ilmeisesti ensimmäinen vävykokelas ;) on sinulle esitelty.Kaikkea hyvää teille!!

        eiks se raja oo niin et alle 16v ei saa sekstata yli 18v:n kans? :)

        sitääpaitsi yhdellä kaverillakin on tilanne tyttö 15, poika 19 et..;)


      • poika on alle 18v
        -- kirjoitti:

        eiks se raja oo niin et alle 16v ei saa sekstata yli 18v:n kans? :)

        sitääpaitsi yhdellä kaverillakin on tilanne tyttö 15, poika 19 et..;)

        mutta tässä tapauksessahan poika ei ole itse vielä yli 18v, joten hänen kohdallaan se on eri asia kuin jos olisi täysi-ikäinen. En nyt muista tarkasti, minkäikäisen kanssa alaikäinen saa harrastaa seksiä (jos siis molemmat ovat alaikäisiä), mutta laki on eri silloin, jos molemmat ovat alle 18v.


      • Moondust
        deder kirjoitti:

        ja varsinkin jos et halua mummoksi!
        Se ei saa tikullakaan koskea siihen likkaan!
        Polliisille vaan!

        Väärin. Se ei ole laitonta.
        On totta, että 16 vuotta on seksin "suojaikäraja", mutta lakia ei ole rikottu, sillä tämä nuorukainen on itse 17-vuotias, toisin sanoen, ala-ikäinen. Vasta täytettyään 18 vuotta nuorukainen rikkoo lakia ollessaan tytön kanssa fyysisesti.


      • Moondust
        -- kirjoitti:

        eiks se raja oo niin et alle 16v ei saa sekstata yli 18v:n kans? :)

        sitääpaitsi yhdellä kaverillakin on tilanne tyttö 15, poika 19 et..;)

        Kun 16 vuotta on täytetty, on lain sallimaa harrastaa seksiä max. 4 vuotta vanhemman kanssa.


      • KJOIJLKJ
        Moondust kirjoitti:

        Kun 16 vuotta on täytetty, on lain sallimaa harrastaa seksiä max. 4 vuotta vanhemman kanssa.

        Väärää tietoa. Enkö minä (24) saisi muka olla 30-vuotiaan kanssa?


      • Moondust
        KJOIJLKJ kirjoitti:

        Väärää tietoa. Enkö minä (24) saisi muka olla 30-vuotiaan kanssa?

        Tarkoittaen kunnes on 18-vuotias, tietenkin, äly hoi! :_D
        Ei millään pahalla, mutta joskus saa lukea rivien välistä, varsinkin kun vielä aiemmassa viestissä lukee: "En nyt muista tarkasti, minkäikäisen kanssa ____alaikäinen_____ saa harrastaa seksiä (jos siis molemmat ovat alaikäisiä)".

        Love,
        Moondust


    • voi sentään!

      Tyttärellesi pillerit ja sassiin!! Tuossa iässä kumit unohtuu ja turvaseksi on pelkkää sanahelinää... Jos kerran olette hyvissä puheväleissä, niin tyttäresi on varmaan helpottunutkin, kun saa pilleriasiat hoidettua äidin kanssa kuntoon, niin ei tarvitse salaa sitä tehdä.. Nimim.kokemusta on...

      • jakethaflake

        kai sitä saa bylsiä jos haluaa siis herran jestas! oma päätös


      • jokuvaan.......
        jakethaflake kirjoitti:

        kai sitä saa bylsiä jos haluaa siis herran jestas! oma päätös

        Jos tuo on järkevää seurustelua, niin hyvä vaan! Jos suhde tulee pysyväksi, niin ei se 3 vuoden ikäero haitta myöhemmin


    • Maiju19

      En sallisi 17 vuotiaan käyttää 14 vuotiastani hyväksi! Kuka järkevä 17 vuotias poika haluaa edes seurustella 14 vuotiaan kanssa?? Eikö se ole noloa hänelle. Persettä se haluaa, ei muuta.

      • kjbv

        tässä taas yksi äiti joka ei pysty kieltämään lapseltaan mitään ja metsään mennään.lapsesi on lapsi ja sinä mahdollistat hyväksikäytön. lapsesi voi vaatia sinut vartuttuaan tilille moisesta. vastuu on sinulla koska hiljaisesti hyväksyt seksuaalisen hyväksikäytön.


    • keskustella....

      asioista:) ja juuri noihin seksiin liittyvistä ehkäisy hommista. jos olet kumppanin hyväksynyt ja vaikuttaa fiksulta kaverilta niin ok. nimittäin monet nuoret varmaan harrastaa kyllä seksiä vanhempien selän takana mutta eihän vanhemmat tästä tiedä jotkut nuoret on kypsiä ikäisekseen joten kait ihan hyvä jos luotto säilyy teidän välillänne. mutta keskustellahan aina kannattaa:) ja kysellä että ei nyt kumminkaan jättämisen pelosta sitä tee.

      mutta kunhan poika 18 hän varmaan pyörii baareissa jne jne että tämä kyllä voi tuottaa ongelmia suhteeseen.

    • melkein viiskymppine

      Ymmärrän kyllä, että 14-vuotiaat seurustelevat, mutta miksi ihmeessä olet sallinut heidän viettää öitään yhdessä???
      Etkö ole hennonnut kieltää sitä, vaikka aivanv armasti olet ajatellut, että öitä yhdessä viettäessään he saattaisivat harrastaa seksiä??

      Vaikka nuoret harrastavat seksiä jossain muualla, ellei siihen ole kotona mahdollisuutta, ei mielestäni vanhemman ei ole järkevää tehdä varta vasten puitteita siihen.

      14-vuotias on vielä lapsi, vaikka ehkä kypsä harrastamaan seksiäkin.

      Itse olen menettänyt neitsyyteni juuri 15 vuotta täyettyäni, ja tunsin olevani siihen täysin valmis.
      Tosin hyt jälkeenpäin en välttämättä olisi halunnut menettää sitä ekalle poikaystävälleni, vaikka seurustelimmekin reilusti yli vuoden (ja useamman kuukauden ennen ekaa kertaa).

      • kyllikki,.

        Kuuntelet oven läpi kun lapsesi harrastaa seksiä vanhemman pojan kanssa kotonasi? Etkä ole keskustellut asiasta tytön kanssa ja annat tämän jatkua???

        Voi herranjestas, missä on vanhemman vastuu taas? Mulla on samanikäinen tyttö, joka on siis vielä lapsi. Enkä todellakaan jätä hänelle kertomatta seksistä, seurustelusta...ja tottakai myös sen, että seksi ei ole vielä paikallaan 14 vuotiaana.


    • 14-veellä ei ole mitään jakoa sekestailla kenenkään kanssa.

    • hmmmmm.,.,.,--

      Voi voi liian aikaisin mennyt neitsyys, onkohan kolmekymppisenä neljä lasta ja kaikilla eri isä.

      • Mistä kirjasta sen voi lukea, milloin on oikea aika? Minä menetin neitsyyteni 14-vuotiaana itseäni vanhemmalle pojalle/miehelle. Olen nyt 24-vuotias ja naimisissa onnellisesti tämän kyseisen miehen kanssa. Yhtään muksua ei vielä ole, mutta toivon mukaan tässä lähivuosina.

        En tiedä onko aloittajan kertoma tilanne kyseiselle tytölle hyväksi vai pahaksi. Etkä muuten tiedä sinäkään. Arvostan sitä, että oma äitini rajoitti yöpymisiäni 14-vuotiaana (seksiä voi harrastaa päivälläkin, uskokaa tai älkää) ja aluksi suhtautui hyvin epäilevästi suhteeseemme... se osoittaa, että hän välitti, rakasti ja tahtoi hyvää. Mutta arvostan myös sitä, että hän luotti omaan arvostelukykyyni - muuten olisi tämä ihana mies mennyt sivu suun!


      • nu-oh
        le-pardi kirjoitti:

        Mistä kirjasta sen voi lukea, milloin on oikea aika? Minä menetin neitsyyteni 14-vuotiaana itseäni vanhemmalle pojalle/miehelle. Olen nyt 24-vuotias ja naimisissa onnellisesti tämän kyseisen miehen kanssa. Yhtään muksua ei vielä ole, mutta toivon mukaan tässä lähivuosina.

        En tiedä onko aloittajan kertoma tilanne kyseiselle tytölle hyväksi vai pahaksi. Etkä muuten tiedä sinäkään. Arvostan sitä, että oma äitini rajoitti yöpymisiäni 14-vuotiaana (seksiä voi harrastaa päivälläkin, uskokaa tai älkää) ja aluksi suhtautui hyvin epäilevästi suhteeseemme... se osoittaa, että hän välitti, rakasti ja tahtoi hyvää. Mutta arvostan myös sitä, että hän luotti omaan arvostelukykyyni - muuten olisi tämä ihana mies mennyt sivu suun!

        Pakko sanoa oma mielipide asiaan. Olen nuoriso-ohjaaja ammatiltani ja "jonkun verran" olen tekemisissä tämän ikäisten kanssa. Eli päivittäin.
        Ehdottomasti ensimmäiseksi ehkäisystä on puhuttava heille molemmille ja keskusteltava asiasta.
        14 vuotias on vielä lapsi joka kokee olevansa aikuinen ja alkaa kokoeilemaan akuisille kuuluvia asioita. Ja tietämättään kuitenkin asioiden seurauskia. Ei pelkästään raskaus vaan myöhemmin tämä asia voi alkaa vaivaamaan myös lastasi.. Miksi niin nuorena,kumpa en vielä silloin, miksi sen kanssa, käytettiinkö hyväksi?? jne jne jne..... 14 vuotias ei ole vielä valmis moiseen. vanhempana puuttuisin asiaan, jos ja kun siitä olet tietoinen....


      • saburo9
        nu-oh kirjoitti:

        Pakko sanoa oma mielipide asiaan. Olen nuoriso-ohjaaja ammatiltani ja "jonkun verran" olen tekemisissä tämän ikäisten kanssa. Eli päivittäin.
        Ehdottomasti ensimmäiseksi ehkäisystä on puhuttava heille molemmille ja keskusteltava asiasta.
        14 vuotias on vielä lapsi joka kokee olevansa aikuinen ja alkaa kokoeilemaan akuisille kuuluvia asioita. Ja tietämättään kuitenkin asioiden seurauskia. Ei pelkästään raskaus vaan myöhemmin tämä asia voi alkaa vaivaamaan myös lastasi.. Miksi niin nuorena,kumpa en vielä silloin, miksi sen kanssa, käytettiinkö hyväksi?? jne jne jne..... 14 vuotias ei ole vielä valmis moiseen. vanhempana puuttuisin asiaan, jos ja kun siitä olet tietoinen....

        sen tiedätte et 14-vuotias EI ole "valmis moiseen". Onko teillä jokin telepaattinen yhteys niihin että tiedätte mitä ne ajattelee? Tuskin.
        Jokainen ihminen tietää itse milloin on valmis mihinkin. Kyllä niillä nuorillakin on ihan omat aivot joilla ne ajattelee, ei ne kaikki mitään tyhmiä ole.


      • Eräs lukija
        saburo9 kirjoitti:

        sen tiedätte et 14-vuotias EI ole "valmis moiseen". Onko teillä jokin telepaattinen yhteys niihin että tiedätte mitä ne ajattelee? Tuskin.
        Jokainen ihminen tietää itse milloin on valmis mihinkin. Kyllä niillä nuorillakin on ihan omat aivot joilla ne ajattelee, ei ne kaikki mitään tyhmiä ole.

        ... eivät takaa sitä etteikö tule tehtyä asioita joita jälkeen päin katuu. Maija 14v. voi olla kuinka kypsä ikäisekseen tahansa, mutta 17v. hän on entistäkin kypsempi (useimmissa tapauksissa) ja jos hän tuolloin alkaa jälkikäteen katsomaan omaa tilannettaan, miettimään seurustelisiko itse yläasteikäisen kanssa vaikka olisi kuinka kypsä, ja kun päätyy kielteiseen vastaukseen siinä voi kummasti tulla hyväksikäytetty olo. 14-vuotias ja 17-vuotias ovat täysin eri tilanteissa elämässään, mikäli heidän välillään on niin Suurta ja Palavaa rakkautta Once-In-A-Lifetime, niin ko. mies aivan varmasti pystyy odottamaan pari vuotta ellei enemmänkin.


    • Oikeusoppinut.

      Kun tämä poika täyttää 18 hän syyllistyy Suomen rikoslaissa rikokseen, jos ja kun harrastaa seksiä tyttösi kanssa joka ei ole vielä 16v. Sinällään jos vanhemmat hyväksyy sen asia ei ole ongelma, kunhan et naapureille tätä levittele, sillä kuka vain voi tehdä asiasta ilmoituksen eteenpäin.

      Henk koht mielipiteeni on, että tuollaista ei pitäisi sallia, vaikka he todennäköisesti sen jossain tekisivätkin, niin 14 vuotiaan ei kuulu käytännössä harrastaa vielä seksiä eli sitten kuinka kehittynyt vain ainakaan lähes täysi-ikäisen kanssa.

      • Herran Jumala mitä

        Ja paskat. Laki24 on tainnut vain tulla luettua joskus humalassa? Painu hemmettiin pätemästä jos et edes tiedä faktoja.

        Poika syyllistyy jo nyt rikokseen, suojaikäraja on 16 vuotta ja jo 17 vuotiaan ja 14 vuotiaan seksisuhde rikkoo sitä yhtälailla kuin 18 vuotiaan ja 14 vuotiaan. Jos naapurit saa tietää niin mitä sitten? Millä heidän seksisuhde todistetaan?


      • Laki Luke
        Herran Jumala mitä kirjoitti:

        Ja paskat. Laki24 on tainnut vain tulla luettua joskus humalassa? Painu hemmettiin pätemästä jos et edes tiedä faktoja.

        Poika syyllistyy jo nyt rikokseen, suojaikäraja on 16 vuotta ja jo 17 vuotiaan ja 14 vuotiaan seksisuhde rikkoo sitä yhtälailla kuin 18 vuotiaan ja 14 vuotiaan. Jos naapurit saa tietää niin mitä sitten? Millä heidän seksisuhde todistetaan?

        Jos 14-vuotias ja 17-vuotias katsotaan kehitykseltään olevan lähellä toisiaan (usein tytöt kehittyvät nuorempana kuin pojat), eivät rikoksen tunnusmerkit täyty. Oikeus on katsonut läpi sormien varaslähtöjä eli lähes 16-vuotiaiden touhuja aikuisten kanssa.

        Lisäksi joskus tällainen pari selvisi ilman tuomioita, kun tyttö väitti valehdelleensa ikänsä. Silloin tosin oli kyse 15-vuotiaan liftaritytön pikahommasta aikamiehen kanssa.


      • 24v mies
        Laki Luke kirjoitti:

        Jos 14-vuotias ja 17-vuotias katsotaan kehitykseltään olevan lähellä toisiaan (usein tytöt kehittyvät nuorempana kuin pojat), eivät rikoksen tunnusmerkit täyty. Oikeus on katsonut läpi sormien varaslähtöjä eli lähes 16-vuotiaiden touhuja aikuisten kanssa.

        Lisäksi joskus tällainen pari selvisi ilman tuomioita, kun tyttö väitti valehdelleensa ikänsä. Silloin tosin oli kyse 15-vuotiaan liftaritytön pikahommasta aikamiehen kanssa.

        sinun pitää puuttuu tähän sextailuun


      • laalaalaalaa
        24v mies kirjoitti:

        sinun pitää puuttuu tähän sextailuun

        Ei mitää pahaa tossa oo! Ajatteleppa jos suhde pysyy vakaana niin ei 3 vuoden ikäero meinaa mitään.
        Esim: 26 ja 29


      • Ihan oikeesti
        laalaalaalaa kirjoitti:

        Ei mitää pahaa tossa oo! Ajatteleppa jos suhde pysyy vakaana niin ei 3 vuoden ikäero meinaa mitään.
        Esim: 26 ja 29

        Haloo! Aikuisena ei viidenkään vuoden ikäero ole mitään, mutta lapsena ja teininä siinä on aivan älytön ero!!!! Minusta 17 v. on oikeasti vielä nuorukainen, mutta 14 v. verrattuna melkein aikuinen. Ikäero on liian suuri.

        En kyllä tajua ap, ettet ole keskustellut lapsesi kanssa näistä asioista aiemmin. Ihan sama minulle, vaikka hyväksyisitkin asian, mutta kyllä ehkäisystä ja seksistä pitää aikuisen uskaltaa puhua!

        Lisäksi minusta seksissäkin pitää olla tietyt säännöt kotona... ettei koko talo kuule, kun joku siellä sekstailee. Sitten aikanaan omassa kotonaan voivat käyttäytyä miten haluavat, mutta jos seinien läpi tulee siellä teillä, niin on aika puuttua asiaan.


      • alsjdjfhe
        Ihan oikeesti kirjoitti:

        Haloo! Aikuisena ei viidenkään vuoden ikäero ole mitään, mutta lapsena ja teininä siinä on aivan älytön ero!!!! Minusta 17 v. on oikeasti vielä nuorukainen, mutta 14 v. verrattuna melkein aikuinen. Ikäero on liian suuri.

        En kyllä tajua ap, ettet ole keskustellut lapsesi kanssa näistä asioista aiemmin. Ihan sama minulle, vaikka hyväksyisitkin asian, mutta kyllä ehkäisystä ja seksistä pitää aikuisen uskaltaa puhua!

        Lisäksi minusta seksissäkin pitää olla tietyt säännöt kotona... ettei koko talo kuule, kun joku siellä sekstailee. Sitten aikanaan omassa kotonaan voivat käyttäytyä miten haluavat, mutta jos seinien läpi tulee siellä teillä, niin on aika puuttua asiaan.

        Jos poika on mielestäsi aikuinen, eiköhän se tajua pitää ehkäisystä huolta itsekkin ja ymmärtää millaiset seurakset hänen ja tytön elämään tulisi mahdollisesta raskaudesta.

        Jos ap:n asunto on pieni sekstailu saattaa kuulua kuitenkin vaikka kuinka salaa ja hiljaa yrittäisi.


      • 9i8h6l0ö
        Herran Jumala mitä kirjoitti:

        Ja paskat. Laki24 on tainnut vain tulla luettua joskus humalassa? Painu hemmettiin pätemästä jos et edes tiedä faktoja.

        Poika syyllistyy jo nyt rikokseen, suojaikäraja on 16 vuotta ja jo 17 vuotiaan ja 14 vuotiaan seksisuhde rikkoo sitä yhtälailla kuin 18 vuotiaan ja 14 vuotiaan. Jos naapurit saa tietää niin mitä sitten? Millä heidän seksisuhde todistetaan?

        http://www.laki24.fi/keskustelu.php?id=28373


    • isä35

      ihan ok se on että sekstaavat,mutta tosiaan vanhempana puhu ja mahdollisesti hanki ne pillerit tytöllesi.

    • kokemustalöy

      Mikä tässä oli se ongelma? Toihan on täysin normaalia nykyaikaa.

      • asdasdasderfe

        Jos itse ymmärsin niin kysyttiin miten pitäisi asiaan suhtautua.


    • .....

      Minkä ikäisenä itse olit valmis harrastamaan seksiä? En ymmärrä mitä ajattelet, vaikka tyttäresi käyttäytyisi ja näyttäisi jo aikuiselta hänellä on vielä 14-vuotiaan kehittyvä keho ja mieli. Hän ei todellakaa ole valmis seksisuhteisiin! Hankala sinun on enää tilannetta korjata, mutta silti tekisin selväksi hänelle että kuka on aikuinen talossa.

      • Tän kaltasissa keskusteluissa on aina niitä, jotka tulee räkyttään siitä, että on liian nuori.
        Ite en oo viel valmis seksiin, vaikka oon 15.v ja seurustelen.
        Monet 14-vuotiaat ei siihen oo valmiita, mut jos joku on, ja hoitaa ehkäsyasiat, niin sen ei pitäs olla muitten päänsärky.


      • ISDJAIDJ
        ullavanmafia kirjoitti:

        Tän kaltasissa keskusteluissa on aina niitä, jotka tulee räkyttään siitä, että on liian nuori.
        Ite en oo viel valmis seksiin, vaikka oon 15.v ja seurustelen.
        Monet 14-vuotiaat ei siihen oo valmiita, mut jos joku on, ja hoitaa ehkäsyasiat, niin sen ei pitäs olla muitten päänsärky.

        Niinpä!


    • PojuPoju111

      Pojat ovat yleensäkkin n.2 vuotta tyttöjä kehityksessä jäljessä ja jos 14v tyttö ja 17v poika seurustelee niin minusta se on ihan normaalia, he ovat periaatteessa henkisesti ja fyysisesti samalla iällä..

      en ymmärrä mikä ongelma siinä on jos seurustelee itseään 2-3v nuoremman kanssa, on se huikea ikäero juu tosiaan on...ei sitä nyt aina ekalla kerralla panemaa tarvi ryhtyy

    • EI PAHA

      ite olen 17 ja olen parisuhteessa 14 vuotian kanssa hänen vanhemmat hyväksyy sen ja eikö se oo niin rakkaus ei kato ikää :)

    • Anonyymi

      Meillä tää on taas toisin päin. Olen itse 17 ja poikaystäväni 14. Saattaa kuullostaa pahalta, mutta nämä asiat aina riippuvat ihmisestä. Hän on hyvin kypsä ikäisekseen, vaikka tunnistan vielä muutamia... ehkä lapsenomaisia ajatusmalleja ja tapoja. N.2kk jälkeen tästä suhteesta ei tiedä muut kuin muutamat kaverit ja äitini, joka, varmasti hyvää hyvyyttään, hieman kyseenalaisti ikäeroa ja myös sitä että suhde on kaukosuhde. Käski minun pitää ns. avoimen mielen asiaan eli toisin sanoen olemaan varuillani jos löytyisi joku kiva lähempää...tottakai se sattui kuulla se, varsinkin kun hän ei tiedä mun tunteista mitään. Äidit ovat huolehtijoita, niinhän se menee... kannattaa keskustella tyttäres kanssa asiasta... saattaa tuntua nololta tai jotain nyt, mutta saattaa olla pidemmän päälle hyvä :)
      Ps. mitä tulee seksin harrastamiseen, niin meillä se ei ole oleellista, syitä löytyy molemmilta, mutta en näe mitään estettä sille jos molemmat kokevat olevansa valmiita... oli minkä ikäinen vaan. Ei ekan kerran iälle ole mitään ohjekirjaa että milloin pitää aloittaa ja millon ei, se riippuu ihmisistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe