Hei
Onko täällä ketään, jolle kroonistuneen migreenin vuoksi olisi tehty tuo yllämainittu magneettikuvaus? Ja ennenkaikkea, selvittikö MITÄÄN taudista?
Olen lukenut, että kroonisen migreenin "arvet" näkyvät. Johtuen siitä, että migreeni sittenkin jättää jälkeensä ..?
Loogiselta se kuulostaa, mutta mikä on totuus?
Itse olen menossa magneettikuvaan, ja siksi ajattelin kysyä, josko joku on jo samantien kulkenut?
MRI-kuvaus
12
5584
Vastaukset
- röntgenhoitajaopisk.
Minulla ei ole muuta kokemusta migreenistä ja sen kuvauksesta magneettitutkimuksessa. Valmistun kuitenkin pian röntgenhoitajaksi.
En tiedä, jättääkö itse migreeni jälkiä aivokudokseen. Luulisin, että lääkärit epäilevät kroonisen päänsäryn johtuvan jostain muusta sairaudesta, joka aiheuttaa päänsärkyä. Mutta ei kannata tuosta edellisestä lauseesta pelästyä :) Toivottavasti jotain selviää ja vaivasi pystytään hoitamaan kuntoon! - Madame_Migreeni
Magneettikuvaa otetaan sellaisessa migreenissä, jossa on jotakin lisäselvitettävää tyypillisen, haastattelemalla selviävän migreenin lisäksi. Jos migreeni muuttaa muotoaan tai jos hirveästi pelkää jotakin muuta sairautta, otetaan kuvia. Migreeni ei varsinaisesti jätä tavallisissa kuvauksissa nähtäviä jälkiä, sillä se on toiminnallinen häiriö. Erikoislaitteilla voidaan joillakin nähdä muutoksia, jotka ovat niin pieniä, että niillä ei ole käytännön merkitystä, koska ne eivät "näy" käyttäytymisessä tai aistihavainnoissa.
- plööööh
Voidaanko MRI-kuvauksella selvittää onko migreeni vai ei?
- kpiä
Ei ainakaan minulle selvinnyt. MRI kuvaus otettiin ja mitään poikkeamaan ei löydetty mutta osaa päänsärky kohtauksista epäilevät edelleen migreeniksi vaikka migreenilääkkeet eivät auta.
- yopj
Sairastan kroonista migreeniä ja joskus on tehty myös epilepsiadiagnoosi.
Itseltäni on otettu kaksi kertaa kyseinen kuva. Ensimmäinen 25-vuotiaana ja toinen nyt yli viiskymppisenä. Ensimmäisessä ei ollut mitään ja toisessa näkyi runsaasti jotain valkoisen aineen läiskiä. Itse en tullut asiasta sen tietosemmaksi.Elikä ei mitään vakavaa. - .....
Hääh nyt en kyllä ymmärtäny niin että Näkeekö vai ei?
- yopj
Olen käsittänyt asian niin,ettei kuvaa oteta sen takia,että näkee onko migreeni vai ei.
Sillä vaan suljetaan pois muut sairaudet,jotka voi nähdä ko.kuvasta.
Itselleni neurologi on sanonut,ettei migreeniä voi diagnosoida kuin potilaan kertomuksella. Ei ole mitään keinoa tai laitetta,jolla se todettaisiin.
Eeg:kin on otettu,muttei silläkään voida migreeniä todeta,vaan sulkea pois epilepsia. Ja sekin on tuntunut olevan hyvin vaikeaa ainakin omalla kohdallani.
Enkä päässyt selville näistä valkoisista läiskistäkään. Kuulma iän tuomia juttuja. Toivottavasti jotenkin selvitti tilannetta.
- sophia4
Minulla alkoi yhtäkkiä 29 -vuotiaana aurallinen päänsärytön migreeni. Eli: näköhäiriöt, aurat, pahoinvointi, huonovointisuus, normaali olotila. Päänsäryt voidaan laskea kerta puoleen vuoteen ja sekin ehkä huonosta tyynystä ja kipeytyneistä niskoista. Tämän takia lähete magneettikuvaan (poissuljetaan epilepsia / kasvain ilmeisesti).
- Jii5
Olen itse ollut useasti MRI-kuvattana (pään alue) ja huomannut, että myös siinä, missä ja millä lähetteellä MRI-kuvat otetaan voi olla merkitystä kuvien laadun yms. asioiden johdosta. Yksityisellä olen saanut aina mielestäni parhaan palvelun ja erinomaiset kuvat, joista on voitu poissulkea vakavammat sairaudet ja kasvaimet yms. Suosittelen lämpimästi yksityistä MRI-kuvausta, jos harkitsette esim. juuri migreenin vuoksi kuvauttaa pään aluetta. Kaikki palvelun tarjoajat koko Suomesta ja hinnat löytyvät www.oikohaku.fi -sivustolta näppärästi yhdellä vilkaisulla.
- migreenimimmi72
Olen itsekin ollut MRI-kuvattavana jatkuvan migreenisäryn vuoksi, mutta muuta ei löydetty kuin suurentuneet aivokammiot (vauvana sair. aivokalvontulehdus). Itse kärsin jatkuvasti migreenistä, nyt onneksi päässyt Neuropoliklinikan asiakkaaksi vihdoinkin. Sitä edelsi melkein kahden vuoden kamppailu eri lääkäreiden kanssa, taisivat luulla että vain teeskentelen. Migreenisuma johti siihen, että sain kaksi kertaa migreeni-infarktin. Sen jälkeen ovat alkaneet jo kuunnella jos valitan kivusta.
Tsemppiä kaikille saman vaivan kanssa kärvisteleville!
Migreeniyhdistyksen osoite: migreeni.org ja
oman blogini osoite: http://migreenimimmi72.blogspot.fi/ , käykää siellä lukemassa ja kommentoikaa / kertokaa omista kokemuksista!
- Anonyymi
Itselläni on viikottainen migreeni johon ei täysin auta edes estolääkkeet eikä nopeavaikutteiset. Pää magneettikuvattiin ja neuron lääkäri kertoi että migreeni näkyy kuvissa, eli migreeni on jättänyt jälkensä
- Anonyymi
Millä tavalla migreeni näkyy kuvissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758