Kristinsoopaa

Olen paljon ajatellut sitä, että markkinoidaan hengellisyyksien henkiä. Opetetaan ja uskotaan ihan väinämöisiä, kuka mitäkin. Tullaan kaikissa väärissä hengissä uskoon kahden kesken Jumalan kanssa, joka johtaa hengelliseen sekavuuteen, uskomaan ja opettamaan monella tavalla.

On niin kuin uskovaiset puhujaveljet seuroissa opettavat Raamatusta, että on vain yksi Jumalan lasten joukko ja näillä on sama mieli ja ajatus.

1.Tes.1:6. "Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan"

Joh.10:4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.

Tahdon muistuttaa ja puhutella teitä tästä, jotka eivät ole parannuksen armoa saaneet.

192

1920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstalle

      wehan paskaa.

    • Weha ei totuutta jaa

      ihan turha kirja!!! (Tullaan kaikissa väärissä hengissä uskoon kahden kesken Jumalan kanssa)

      Katsot tätä itsesi kautta tietenkin kun ry on vieressä ja sen "uskovaiset" opettaa noin.
      et varmaan pysty asettumaan tilanteeseen jossa ry on 10 tuhansien kilmetrien päässä mutta raamattu on kädessä ja Jumalan kaipuu sisällä, sinun tarjos on hänele vain sori ei kannata avata Raamattua koska et ole vl. mieti tällaista tilannetta ja omahyväisyyttäsi.
      Weha häpeä edes vähän noita valheellisia kirjoituksiasi.

      • on varaa lähettää palveliansa vaikka autiolle saarelle, kun ihminen etsii Jumalan vanhurskautta. Raamattu usein tästä todistaa-

        Jumalan vanhurskaus sitten, joka hänen edessään kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, josta vanhurskas on elävä (Room.1:17).


      • oikeassa!
        weha kirjoitti:

        on varaa lähettää palveliansa vaikka autiolle saarelle, kun ihminen etsii Jumalan vanhurskautta. Raamattu usein tästä todistaa-

        Jumalan vanhurskaus sitten, joka hänen edessään kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, josta vanhurskas on elävä (Room.1:17).

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8648619


    • Jumala on kaikkien ihmisten Jumala, eikä mikään puulaaki voi omia Jumalaa :)

      On mahdotonta, että kukaan ihminen tai joukko voisi hahmottaa Jumalaa täydellisesti ("ymmärryksemme on vajavaista" Pate-vainaa 1. Kor. 13:9-12), jolloin jokaisen ihmisen hahmotukseen kuuluu pakostakin "Väinämöisiä".

      On hyvä myös hahmottaa, että Jeesus varoitti Raamatussa vl:istä ja muista lahkolaisista, jotka yrittävät omia Jumalan valtakunnan, joka ei ole mikään joukko vaan mielen tila mitä on toisten ihmisten mahdoton punnita.

      "Johannes Kastajan päivistä asti taivasten valtakunta on ollut murtautumassa esiin, ja jotkut yrittävät väkivalloin temmata sen itselleen." (Matt. 11:12) (= lukuisat muita uskovaisia tuomitsevat "vain me" -oppia opettavat lahkot, kuten esimerkiksi vanhoillislestadiolaiset)

      • Matt.18:17. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.


      • Weha tee parannus
        weha kirjoitti:

        Matt.18:17. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Vaan seurakunta joka koostuu kaikista Jumalaan uskovista ihmisistä.


      • Yhteensä 23
        weha kirjoitti:

        Matt.18:17. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Miten publikani poikkeaa citykanista? Miksi tavan takaa käytät kummaa kirjoitusasua 'Publikani'?


      • weha kirjoitti:

        Matt.18:17. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Jos haluat keskustella, niin ota gramofoni pois päältä ja kommentoi sinulle esitettyjä asioita perusteluineen.

        Pelkkä fraasien tai Raamatunpaikkojen papukaijamainen heittely kertoo vain saarnataudista ja henkisestä kypsymättömyydestä keskustella ;)


      • etsivä-xx
        weha kirjoitti:

        Matt.18:17. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina.
        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Onko tarkoituksenasi karkoittaa kaikki uskovat tai sellaiseksi halajavat?
        Sinhän saat minut näillä puheilla kiiruusti ulos seurasalista, tai saisit, jos olisit ollut puhujana niissä seuroissa, joita olen kuunnellut.

        Uhkailua ensimmäinen lause
        ukailua toinen lause

        eikä sitten muuta

        Niinkö Kristus kehoitti sanajulistajia kertomaan hänestä?
        Niin tai ethän sinä oikestaan kerrokaan Vapahtajastamme ja Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta vaan seurakuntakurista. Se miten seurakunnan toiminta käytännössä organisoidaan ei ole Kristinuskon ydinsanoma ollenkaan. Ei ole mitään organisoitavaakaan jos ei sanan kuulijoita. Ja näillä puheilla niitä ei olekaan.

        Miten olisi evankeliumi tässä merkityksessä:
        Evankeliumi tarkoittaa hyvää sanomaa, ilouutista (kr. eu-angelion). Se ilmaisee yhdellä sanalla Jeesuksen elämäntyön merkityksen. Evankeliumi sisältää Kristuksen opetus- ja parantamistoiminnan, sakramenttien asettamisen, hänen pelastustyönsä ristillä sekä hänen ylösnousemuksensa. Luterilaisessa teologiassa evankeliumi on myös vastakohta lain käsitteelle. Laki ilmaisee Jumalan vaatimuksen ja evankeliumi ilmaisee sen, mitä Jumala armosta lahjoittaa ihmiselle. Evankeliumissa kuullaan kirkon uskon mukaisesti läsnäolevan Kristuksen ääni. Saarna perustuu tavallisesti evankeliumiin.

        Ilosanoma, mitä Jumala armosta lahjoitta ihmiselle. Läsnäolevan Kristuksen ääni kuuluu evankeliumissa.
        En nyt vain kuule sitä tässä keskustelussa.


      • rubeni.

        Sinähän olet lestadiolainen myös, tosin eriseuralainen ja sinulla on myös oma jumalanvaltakunta.
        Miten selität, että on olemassa vain yksi oikea usko. Miten määrittelet oikean uskon. Voiko olla montaa oikeaa uskoa?


      • vain usko pelastaa
        rubeni. kirjoitti:

        Sinähän olet lestadiolainen myös, tosin eriseuralainen ja sinulla on myös oma jumalanvaltakunta.
        Miten selität, että on olemassa vain yksi oikea usko. Miten määrittelet oikean uskon. Voiko olla montaa oikeaa uskoa?

        Jeesukseen kristukseen hän on tie ja totuus hänen kautta kuljemne taivaaseen.
        Hengelliset lahkot kuten vl tai hellari ei edusta yhtä ja ainoaa uskoa vaikka itse sitä väittävät.
        Päin vastoin he toimivat tuomareina joita ne ei oikeasti kuitenkaan ole, heille voi olla tiedoissa vielä kovat ajat.


      • Korjaus
        vain usko pelastaa kirjoitti:

        Jeesukseen kristukseen hän on tie ja totuus hänen kautta kuljemne taivaaseen.
        Hengelliset lahkot kuten vl tai hellari ei edusta yhtä ja ainoaa uskoa vaikka itse sitä väittävät.
        Päin vastoin he toimivat tuomareina joita ne ei oikeasti kuitenkaan ole, heille voi olla tiedoissa vielä kovat ajat.

        ##Hengelliset lahkot kuten vl tai hellari ei edusta yhtä ja ainoaa uskoa vaikka itse sitä väittävät.##

        Helluntalaiset eivät niin väitä. Vanhoillislestadiolaiset väittävät.


      • Korjaus
        Korjaus kirjoitti:

        ##Hengelliset lahkot kuten vl tai hellari ei edusta yhtä ja ainoaa uskoa vaikka itse sitä väittävät.##

        Helluntalaiset eivät niin väitä. Vanhoillislestadiolaiset väittävät.

        Väitin väärin jostain on jäänyt kiva että hellarit pitävät itseään oikein ja muita väärinä...
        No v.lestat ainakin tuomitsee muut se on fakta.


      • Eihän ne, jotka ovat uskomassa, halua omia Jeesusta, vaan tarjoavat parannusta ja synteinanteeksi antoa kaikille vapaasti "seiniä myöten". Sinule myös kuuluu parannuksen saarna Jumalan valtakunnan evankeliumista. Ihmisten antamista nimistä tämä usko ei ole kiinni.

        Tästä halusin muistutaa sinua ja kaikki ulkopuolella olevia...

        "Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi", ovat jo alusta Jumalan valtakunnan asukkaat julistanut.


      • rubeni. kirjoitti:

        Sinähän olet lestadiolainen myös, tosin eriseuralainen ja sinulla on myös oma jumalanvaltakunta.
        Miten selität, että on olemassa vain yksi oikea usko. Miten määrittelet oikean uskon. Voiko olla montaa oikeaa uskoa?

        En minkään suunnan lestadiolainen :)

        >> Miten selität, että on olemassa vain yksi oikea usko. Miten määrittelet oikean uskon. Voiko olla montaa oikeaa uskoa?


      • Missä sinä olet?
        weha kirjoitti:

        Eihän ne, jotka ovat uskomassa, halua omia Jeesusta, vaan tarjoavat parannusta ja synteinanteeksi antoa kaikille vapaasti "seiniä myöten". Sinule myös kuuluu parannuksen saarna Jumalan valtakunnan evankeliumista. Ihmisten antamista nimistä tämä usko ei ole kiinni.

        Tästä halusin muistutaa sinua ja kaikki ulkopuolella olevia...

        "Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi", ovat jo alusta Jumalan valtakunnan asukkaat julistanut.

        Tästä halusin muistutaa sinua ja kaikki ulkopuolella olevia...


      • weha kirjoitti:

        Eihän ne, jotka ovat uskomassa, halua omia Jeesusta, vaan tarjoavat parannusta ja synteinanteeksi antoa kaikille vapaasti "seiniä myöten". Sinule myös kuuluu parannuksen saarna Jumalan valtakunnan evankeliumista. Ihmisten antamista nimistä tämä usko ei ole kiinni.

        Tästä halusin muistutaa sinua ja kaikki ulkopuolella olevia...

        "Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi", ovat jo alusta Jumalan valtakunnan asukkaat julistanut.

        >> Eihän ne, jotka ovat uskomassa, halua omia Jeesusta, vaan tarjoavat parannusta ja synteinanteeksi antoa kaikille vapaasti "seiniä myöten".


      • etsivä-xx
        admata kirjoitti:

        En minkään suunnan lestadiolainen :)

        >> Miten selität, että on olemassa vain yksi oikea usko. Miten määrittelet oikean uskon. Voiko olla montaa oikeaa uskoa?

        Samaa Raamtunkohtaa olen minäkin miettinyt monesti. Referoit tätä

        Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee." (Raamattu 1992 - 1. Kor. 13:9-12)

        Minun on todellakin vaikeaa ymmärtää ihan sillä lailla lapsen lailla uskomista kuin miten se on tällekin palstalle usein tuotu. Lapsen tapa uskoa voi olla ihanne mutta aikuiseksi me kasvamme joka tapauksessa, tiedämme enemmän molemmista sekä hyvän etttä pahan tiedon hedelmistä. Siksi myös tietomme Raamatun sisällöstä tulee kasvaa, samoin ymmärryksemme myös käsitteellisestä ajattelusta. Muussa tapauksessa jokin muu filosofinen ajattelu voi korvata uskon. Raamattu tarjoaa ajattelua myös sellaista kaipaavalle. Täällä toisaalla on mm. ketju komiyhteisetä Jumalasta. On siitä mitä mieltä muutoin miten tahansa puolesta tai vastaan, edellyttää kysymyksenasettelu aikuisen ajattelumallia uskosta. Raamattu on siitä käsittämättömä rikas kirja että sitä voi lukea koko ikänsä ja silti tuntea "Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee". Totuudet voivat olla yksinkertaisia sitten lopulta, kuten monet tunnustuskirjojen asiat joihin lestadiolaisuuskin nojaa.


      • kuuliainen,
        etsivä-xx kirjoitti:

        Samaa Raamtunkohtaa olen minäkin miettinyt monesti. Referoit tätä

        Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee." (Raamattu 1992 - 1. Kor. 13:9-12)

        Minun on todellakin vaikeaa ymmärtää ihan sillä lailla lapsen lailla uskomista kuin miten se on tällekin palstalle usein tuotu. Lapsen tapa uskoa voi olla ihanne mutta aikuiseksi me kasvamme joka tapauksessa, tiedämme enemmän molemmista sekä hyvän etttä pahan tiedon hedelmistä. Siksi myös tietomme Raamatun sisällöstä tulee kasvaa, samoin ymmärryksemme myös käsitteellisestä ajattelusta. Muussa tapauksessa jokin muu filosofinen ajattelu voi korvata uskon. Raamattu tarjoaa ajattelua myös sellaista kaipaavalle. Täällä toisaalla on mm. ketju komiyhteisetä Jumalasta. On siitä mitä mieltä muutoin miten tahansa puolesta tai vastaan, edellyttää kysymyksenasettelu aikuisen ajattelumallia uskosta. Raamattu on siitä käsittämättömä rikas kirja että sitä voi lukea koko ikänsä ja silti tuntea "Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee". Totuudet voivat olla yksinkertaisia sitten lopulta, kuten monet tunnustuskirjojen asiat joihin lestadiolaisuuskin nojaa.

        lapsenmielisillekkin.
        Eli uskoasioissa ei pidä korostaa vain lapsenkaltaista uskoa. Uskonasia on yhtälailla järkevää kuin lapsellistakin. Lapsellisuuden korostaminen vl-uskossa on ollut usein tarkoitushakuista: Älä kysele vaan usko vaikka et
        ymmärtäisikkään... Yhtälailla uskonasia on viisautta, yli ihmisymmärryksen. Jumalan sanasta todella riittää kaikille! Tämän huomaa hyvin usein kun pohtii Raamatun sanomaa. Mitä enemmän sitä tutkii sitä enemmän nousee uusia kysymyksiä esille. Pelastus on siis valmistettu KAIKILLE, niin tyhmille kuin viisaille ja lapsenmielisille.
        Ei ole yhtään helpompaa jäädä uskomaan lapsellisesti kuin viisaasti.

        "Nytkin saamme jäädä (viisasti) uskomaan Jumalan sanan armo lupauksiin."


      • etsivä-xx kirjoitti:

        Samaa Raamtunkohtaa olen minäkin miettinyt monesti. Referoit tätä

        Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee." (Raamattu 1992 - 1. Kor. 13:9-12)

        Minun on todellakin vaikeaa ymmärtää ihan sillä lailla lapsen lailla uskomista kuin miten se on tällekin palstalle usein tuotu. Lapsen tapa uskoa voi olla ihanne mutta aikuiseksi me kasvamme joka tapauksessa, tiedämme enemmän molemmista sekä hyvän etttä pahan tiedon hedelmistä. Siksi myös tietomme Raamatun sisällöstä tulee kasvaa, samoin ymmärryksemme myös käsitteellisestä ajattelusta. Muussa tapauksessa jokin muu filosofinen ajattelu voi korvata uskon. Raamattu tarjoaa ajattelua myös sellaista kaipaavalle. Täällä toisaalla on mm. ketju komiyhteisetä Jumalasta. On siitä mitä mieltä muutoin miten tahansa puolesta tai vastaan, edellyttää kysymyksenasettelu aikuisen ajattelumallia uskosta. Raamattu on siitä käsittämättömä rikas kirja että sitä voi lukea koko ikänsä ja silti tuntea "Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee". Totuudet voivat olla yksinkertaisia sitten lopulta, kuten monet tunnustuskirjojen asiat joihin lestadiolaisuuskin nojaa.

        ymmärryksellä, puolustaen hengellistä huoruutta. Siksi luemme ja kuulemme seurakunnassa sanaa, ettemme eksy.

        Room.16:17. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, että te kavahtaisitte eripuraisuuden ja pahennuksen matkaan saattajia sitä oppia vastaan, jonka te oppineet olette: ja välttäkäät niitä.
        18. Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet.


      • admata kirjoitti:

        >> Eihän ne, jotka ovat uskomassa, halua omia Jeesusta, vaan tarjoavat parannusta ja synteinanteeksi antoa kaikille vapaasti "seiniä myöten".

        varoittaa väärästä opista ja sen opettajista: Joh.7:24. Älkäät tuomitko näkemisen jälkeen, vaan sanokaat oikia tuomio.

        "Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia" (Matt.7:15), on Jeesuksen sana.


      • etsivä-xx
        weha kirjoitti:

        ymmärryksellä, puolustaen hengellistä huoruutta. Siksi luemme ja kuulemme seurakunnassa sanaa, ettemme eksy.

        Room.16:17. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, että te kavahtaisitte eripuraisuuden ja pahennuksen matkaan saattajia sitä oppia vastaan, jonka te oppineet olette: ja välttäkäät niitä.
        18. Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet.

        Minä en nyt kyllä ymmärrä sinua weha. Sinä käyt vastinettani vastaan ilmeisesti pääaisiassa siksi, että olen yhdestä kohdasta Raamattua samalla kannalla kuin Admata. Sehän sinulle ilmeisesti hengellistä huorutta. Sinä näet sitä kaikkialla ympärilläsi.

        Korinttilaiskirjeen 13 luku on rakkaudesta ja 14 luku hengellisten lahjojen tavoittelemisesta.
        En tavoittele naisille saarnavirkaa vaan tätä ymmärryksellä.

        15 Mitä tämä siis tarkoittaa? Minun tulee rukoilla hengelläni, mutta myös ymmärryksellä; minun tulee laulaa kiitosta hengelläni, mutta myös ymmärryksellä.
        20 Veljet, älkää olko ajatuksiltanne lapsia. Pahuudessa olkaa kehittymättömiä, ajattelussanne aikuisia.

        Ihmisenä kasvaminen ja Raamatun sisällön parempi tuntemus on koko elämän pituinen juttu. Niissä puheissa, joita olen kuunnellut ei ole toistettu niitä lauseita, joita sinä toistat jatkuvasti. Jos ne olisivat ensimmäisenä tulleet ovella vastaan, tuskin Pyhä Henki olisi avannut ainoatakaan puhetta. Hän (puhuja) ei olisi puhut minulle minun sieluuni mitään.

        Sen kolmannentoista luvun, josta aiemmin lainatut jakeet ovat keskeisin teema on:
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
        2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään.
        3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
        13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.


      • 7+4
        weha kirjoitti:

        ymmärryksellä, puolustaen hengellistä huoruutta. Siksi luemme ja kuulemme seurakunnassa sanaa, ettemme eksy.

        Room.16:17. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, että te kavahtaisitte eripuraisuuden ja pahennuksen matkaan saattajia sitä oppia vastaan, jonka te oppineet olette: ja välttäkäät niitä.
        18. Sillä ei senkaltaiset Herraa Jesusta Kristusta palvele, vaan omaa vatsaansa ja viettelevät makeilla puheillansa ja liehakoitsemisellansa yksinkertaisten sydämet.

        Tiedätkö Weha, tekstisi eivät näytä uskovaisen kirjoitukselta, niistä ei tunne raikasta tuulahdusta, vaan hedelmät ovat karvaita, sanasi hyvin epäkohteliaita.


      • Tewva
        admata kirjoitti:

        Jos haluat keskustella, niin ota gramofoni pois päältä ja kommentoi sinulle esitettyjä asioita perusteluineen.

        Pelkkä fraasien tai Raamatunpaikkojen papukaijamainen heittely kertoo vain saarnataudista ja henkisestä kypsymättömyydestä keskustella ;)

        Onko se väärin , jos siteeraa raamattua.Se on varmaan parempi, kuin itsekeksitty päättely , jota täällä harjoitetaan sumeilematta ja huudellaan kaikenlaisia herjoja. Moiti sitä äläkä totuuden puhujaa


      • Valheen isän lapsia
        Tewva kirjoitti:

        Onko se väärin , jos siteeraa raamattua.Se on varmaan parempi, kuin itsekeksitty päättely , jota täällä harjoitetaan sumeilematta ja huudellaan kaikenlaisia herjoja. Moiti sitä äläkä totuuden puhujaa

        ¤¤Moiti sitä äläkä totuuden puhujaa¤¤

        olette törkeitä valehtelijoita. :((


    • armo!

      Ensinnäkin kristinsoopaa, mitähän tarkoittane, olet sinä melkoinen sanaseppo!

      Mutta kerroppa mitä tarkoittavat ja kenelle seuraavat Raamatun jakeet on kirjoitettu. Eikö ole aivan kuin Lestasepoille hoitokokousvuosikymmeniä varten opiksi ja ohjeeksi?

      Hes. 34:20 "Sen tähden sanoo Herra Jumala näin: Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lihavan ja laihan lampaan kesken.
      21 Te olette kyljillänne ja hartioillanne sysineet heikkoja, te olette puskeneet niitä sarvillanne, kunnes olette saaneet ajetuksi ne laumasta.
      22 Mutta minä pelastan lampaani, eivätkä ne enää ole teidän armoillanne. Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lampaiden kesken."

      • Tunku taivasportilla

        Kaikki muu kuin usko Jeesukseen Jumalan Poikana on pelkkää kristinsoopaa. Niin usko omaan Omolla erikoispestyyn laumaan kuin armolahjojen metsästysseuratkin. Kaikki näkevät malkaa toisten silmissä, mutta oma katse kirkastetaan vaikka väkipakolla.

        Eläkää kristinusko todeksi!


    • Saman huomannut

      ¤Kristinsoopaa¤

      • monenlaista uskoa, eikä monenlaisia opetuksia:

        apt.2:42. "Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa".

        20. ...Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.


      • veli leppävedeltä
        weha kirjoitti:

        monenlaista uskoa, eikä monenlaisia opetuksia:

        apt.2:42. "Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa".

        20. ...Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.

        Miksi sitten ette ole pysyneet apostolisessa opissa ja osallisuudessa, ette menneet kaikkeen maailmaan, ette ole opettaneet heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt?


      • Äitiliini**
        weha kirjoitti:

        monenlaista uskoa, eikä monenlaisia opetuksia:

        apt.2:42. "Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa".

        20. ...Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.

        hieman erilaisia oppeja on. Esim. vl-opissa iankaikkisen elämän toivoon liitetään jos jonkinmoista asiaa esim. hiusten värjäämättä jättäminen tai vaikkapa television katseleminen. Jossain vaiheessa kuulemma kirkkokuorossa laulaminenkin liitettiin Jumalan armoon. Monien kristillisten seurakuntien mielestä tällainen on outoa.

        Opeissa on siis vivahteita, mutta pääasia lienee kuitenkin monissa kristillisissä seurakunnissa sama. Usko Jeesukseen pelastaa. Usko on Jumalan lahja. Ja tärkeintä taisi Jeesuksen mukaan olla seuraava: Jumalan rakastaminen ja lähimmäisen palveleminen, mutta itseäänkin saa rakastaa. Teot ovat lähimmäisen palvelemisen tekoja ja Jumalan rakastamista ja siihen ei hiusten värjääminen mitenkään liity.


      • veli leppävedeltä kirjoitti:

        Miksi sitten ette ole pysyneet apostolisessa opissa ja osallisuudessa, ette menneet kaikkeen maailmaan, ette ole opettaneet heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt?

        silkkaa panettelua, Sekaoppi on syntiä, jossa ei ole autuutta. Näin sen raamattu neuvoo,,,


      • tuntuu?

    • Mielkysyn taas

      ””Tullaan kaikissa väärissä hengissä uskoon kahden kesken Jumalan kanssa, joka johtaa hengelliseen sekavuuteen, uskomaan ja opettamaan monella tavalla.** Tuleeko joku VL uskoon suoraan Jumalan kanssa? Miten se suhtautuu Raamattuun.

      On niin kuin uskovaiset puhujaveljet seuroissa opettavat Raamatusta, että on vain yksi Jumalan lasten joukko ja näillä on sama mieli ja ajatus.** Mistä johtuu se suuri peseväkivalta sitten kotona, jos seuroissa ollaan mielin/ kilein. Miksi väitellään keskenään hameen pituudesta, hiusten värjäyksestä, korvakoruista, kirkkokuorossa laulamisesta yms. Miksi erotaan, eikä äiti kestä isän aseella osoittelua, sehän kuuluu vain uskon kautta ymmärtää?

      1.Tes.1:6. "Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan"** Toimiiko Tessalonikissa VL seurakunta?

      Joh.10:4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
      5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen. ** Seuraako VL lammaspaimenta Jeesusta, vain lahkoa, jonka nimi on SRK. Veikkaama, että SRK;ta.

      1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa. ** Onko Korintissakin SRK;n seurakunta? Kamalaa, tehän olette levinneet.

      Tahdon muistuttaa ja puhutella teitä tästä, jotka eivät ole parannuksen armoa saaneet.** Onko tämä parannusten armo koraanissa??

    • 15+7=?

      Mutta mihin jäi vakiohöpinöistäsi uudelleenkastaminen?

      1.Kor. 1:10 on merkittävä juttu. Ehkä jonain päivänä v-lestatkin voivat osalistua yhteiskristillisiin rientoihin.

      • Tuot ja tuotte jatkuvasti allianssikristillisyyttä, vaikka Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.

        1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.

        weha: eriseuroja ei tule päästää puhumaan ja kaikkien tulee olla yksimielisiä ja yhdessä neuvossa.


      • tee weha parannus
        weha kirjoitti:

        Tuot ja tuotte jatkuvasti allianssikristillisyyttä, vaikka Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.

        1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.

        weha: eriseuroja ei tule päästää puhumaan ja kaikkien tulee olla yksimielisiä ja yhdessä neuvossa.

        näin se wehan jengi toimii


      • veli.vapaa
        weha kirjoitti:

        Tuot ja tuotte jatkuvasti allianssikristillisyyttä, vaikka Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.

        1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.

        weha: eriseuroja ei tule päästää puhumaan ja kaikkien tulee olla yksimielisiä ja yhdessä neuvossa.

        uskoa sitä, mitä SRK on päättänyt opettaa - niinkö Weha? Sekö on sitä (pakko)yksimielisyyttä?


      • Jokin puuttuu
        weha kirjoitti:

        Tuot ja tuotte jatkuvasti allianssikristillisyyttä, vaikka Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.

        1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.

        weha: eriseuroja ei tule päästää puhumaan ja kaikkien tulee olla yksimielisiä ja yhdessä neuvossa.

        SRK:n julkaisussa puhutaan paljon omakohtaisesta uskosta, mutta miten usko voi olla omakohtaista, jos annetaan henkisesti periksi sellaiselle taholle, joka "tietää", millaista oikea usko on? Eikös silloin omakohtaisesta uskosta puhuminen ole vain häijyä manipulaatiota, että saataisiin "yhteisesti ymmärretty" ja tietynlaiseksi koordinoitu ajattelutapa istutettua ihmisen päähän ikään kuin se olisi henkilön omaa pään/sydämen tuotosta? Muunlainen, oli se sitten minkälaista tahansa, usko on "väärää", jos se poikkeaa "yhteisesti ymmärretystä". Missä se pelastava henkilökohtainen sydämen usko on, jos jokaisella on on tismalleen samanlainen usko? Jos yhteisuskossa on jokin pielessä, ihmisen sydän/omatunto kyllä ilmoittaa asiasta ja nämä omaatuntoaan kuuntelevat ihmiset sitten muodostavat niitä kammottuja "eriseuroja". Ei saisi päästää irti koordinoidusta uskosta, koska silloin vallanpitäjä (eli SRK) menettää kontrollin ja hyvän tulonlähteen eli höynäytettävät alamaiset. Ihminen oikeasti voi paremmin silloin, kun kuuntelee oman henkilökohtaisen omantunnon ääntä, eikä seuraa ryhmäpaineesta jotain sellaista, joka on omaa oikeustajua vastaan.


      • sulle
        Jokin puuttuu kirjoitti:

        SRK:n julkaisussa puhutaan paljon omakohtaisesta uskosta, mutta miten usko voi olla omakohtaista, jos annetaan henkisesti periksi sellaiselle taholle, joka "tietää", millaista oikea usko on? Eikös silloin omakohtaisesta uskosta puhuminen ole vain häijyä manipulaatiota, että saataisiin "yhteisesti ymmärretty" ja tietynlaiseksi koordinoitu ajattelutapa istutettua ihmisen päähän ikään kuin se olisi henkilön omaa pään/sydämen tuotosta? Muunlainen, oli se sitten minkälaista tahansa, usko on "väärää", jos se poikkeaa "yhteisesti ymmärretystä". Missä se pelastava henkilökohtainen sydämen usko on, jos jokaisella on on tismalleen samanlainen usko? Jos yhteisuskossa on jokin pielessä, ihmisen sydän/omatunto kyllä ilmoittaa asiasta ja nämä omaatuntoaan kuuntelevat ihmiset sitten muodostavat niitä kammottuja "eriseuroja". Ei saisi päästää irti koordinoidusta uskosta, koska silloin vallanpitäjä (eli SRK) menettää kontrollin ja hyvän tulonlähteen eli höynäytettävät alamaiset. Ihminen oikeasti voi paremmin silloin, kun kuuntelee oman henkilökohtaisen omantunnon ääntä, eikä seuraa ryhmäpaineesta jotain sellaista, joka on omaa oikeustajua vastaan.

        Että koska kirjoitit "Jokin puuttuu.." niin se on oikea usko joka Sinulta puuttuu ja tämä on totta.
        Toivon sulle helvetin lieskoja, jotta heräisit etsimään synneillesi anteeksiantamusta Jumalan huoneesta.


      • Tallin haju
        sulle kirjoitti:

        Että koska kirjoitit "Jokin puuttuu.." niin se on oikea usko joka Sinulta puuttuu ja tämä on totta.
        Toivon sulle helvetin lieskoja, jotta heräisit etsimään synneillesi anteeksiantamusta Jumalan huoneesta.

        tupakoivalta ja valehtelevalta vanhoillislestadiolaiselta.


      • lestaoppi
        Jokin puuttuu kirjoitti:

        SRK:n julkaisussa puhutaan paljon omakohtaisesta uskosta, mutta miten usko voi olla omakohtaista, jos annetaan henkisesti periksi sellaiselle taholle, joka "tietää", millaista oikea usko on? Eikös silloin omakohtaisesta uskosta puhuminen ole vain häijyä manipulaatiota, että saataisiin "yhteisesti ymmärretty" ja tietynlaiseksi koordinoitu ajattelutapa istutettua ihmisen päähän ikään kuin se olisi henkilön omaa pään/sydämen tuotosta? Muunlainen, oli se sitten minkälaista tahansa, usko on "väärää", jos se poikkeaa "yhteisesti ymmärretystä". Missä se pelastava henkilökohtainen sydämen usko on, jos jokaisella on on tismalleen samanlainen usko? Jos yhteisuskossa on jokin pielessä, ihmisen sydän/omatunto kyllä ilmoittaa asiasta ja nämä omaatuntoaan kuuntelevat ihmiset sitten muodostavat niitä kammottuja "eriseuroja". Ei saisi päästää irti koordinoidusta uskosta, koska silloin vallanpitäjä (eli SRK) menettää kontrollin ja hyvän tulonlähteen eli höynäytettävät alamaiset. Ihminen oikeasti voi paremmin silloin, kun kuuntelee oman henkilökohtaisen omantunnon ääntä, eikä seuraa ryhmäpaineesta jotain sellaista, joka on omaa oikeustajua vastaan.

        Hyvin kirjoitit! Mutta täytyy ottaa huomioon, että imeväisestä asti aivopesty ei pysty omaan ajatteluun eikä itsestä vastuun ottamiseen, joten täytyy hokea SRK:n syöttämää pajunköyttä "omakohtaisesta" uskosta.


      • lestaoppi kirjoitti:

        Hyvin kirjoitit! Mutta täytyy ottaa huomioon, että imeväisestä asti aivopesty ei pysty omaan ajatteluun eikä itsestä vastuun ottamiseen, joten täytyy hokea SRK:n syöttämää pajunköyttä "omakohtaisesta" uskosta.

        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.


      • Jokin puuttuu
        weha kirjoitti:

        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.

        Siitä voidaan kiistellä, opetetaanko vanhoillislestadiolaisuudessa kaikki, mitä Jeesus on opetuslapsille käskenyt. Monen mielestä näin ei ole, esimerkiksi melko televisiottomuus ja meikkaamattomuus, sekä mm. mielellään poliittisesti oikealle nojaaminen. Kaikki SRKn ratifioimat opit todellakaan eivät ole Jeesuksen opetusta, vaan mukana on myös tavallisten virheitätekevien ihmisten näkemyksiä ja juuri siksi on tärkeää tarkastella kriittisesti SRKn (ja kaikkien muidenkin uskonnollisten yhdistyksien/yhteisöjen) oppia - onko tässä nyt raamatun mukaista opetusta vai harhaoppia. Sokeasti johonkin uskonnolliseen oppiin luottaminen voi koitua kohtalokkaaksi. Vaikka tulisi olla uskossa vahva, kristityn ihmisen pitäisi suinkaan olla tyhmä, vaan olla vahva totuudessa. Raamattukin puoltaa tätä, koetelkaa henget, hylätkää sellainen joka ei ole jumalasta jne. Raamattu ei kannusta tyhmyyteen.


      • 9+11
        weha kirjoitti:

        Tuot ja tuotte jatkuvasti allianssikristillisyyttä, vaikka Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.

        1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.

        weha: eriseuroja ei tule päästää puhumaan ja kaikkien tulee olla yksimielisiä ja yhdessä neuvossa.

        >eriseuroja ei tule päästää puhumaan ja kaikkien tulee olla yksimielisiä ja yhdessä neuvossa.

        Noinhan meneteltiin jo DDR:ssä ja varsinkin Neuvostoliitossa.

        Kun jatkuasti höpötät noista eriseuroista, niin kerropa mitä niissä häärätään. Muista eri seuroista tunnen mm. Kameraseuran ja pari uimaseuraa.


    • Suorapuhainen

      on pakko olla aika tyhmä ihminen.

      Anteeksi weha suorasukaisuuteni.

      • Olenko väärässä, kun en pidä Raamatullisena sitä, että kun uskotaan ja opetetaan monella tavalla?
        tuossa opissa on vieras henki ja en halua siihen yhtyä, enkä sen perässä mennä...


      • iveta
        weha kirjoitti:

        Olenko väärässä, kun en pidä Raamatullisena sitä, että kun uskotaan ja opetetaan monella tavalla?
        tuossa opissa on vieras henki ja en halua siihen yhtyä, enkä sen perässä mennä...

        raamatullistakin, vaikka opettaa vähän eri tavalla. Näin lukee Raamatussa 1:18" Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva." Pyhä Henki toimii monilla eri tavoilla, me emme voi emmekä saa rajata sitä, emmekä voi omata sitä pelkästään itsellemme ja kieltää sitä toimimasta muualla. Pyhä Henki kirkastaa Kristusta ja avaa meille Hänen sanaansa.


      • Jeesuksen seuraaja
        iveta kirjoitti:

        raamatullistakin, vaikka opettaa vähän eri tavalla. Näin lukee Raamatussa 1:18" Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva." Pyhä Henki toimii monilla eri tavoilla, me emme voi emmekä saa rajata sitä, emmekä voi omata sitä pelkästään itsellemme ja kieltää sitä toimimasta muualla. Pyhä Henki kirkastaa Kristusta ja avaa meille Hänen sanaansa.

        On olemassa usko ja on olemassa vanhoilislestaadiolaisuus
        eivät aina välttämättä ole yksi ja sama asia.
        Vl. joukoissa on paljon uskovaisia mutta valitettavasti myös wehan kaltaisa.


      • Jeesuksen seuraaja kirjoitti:

        On olemassa usko ja on olemassa vanhoilislestaadiolaisuus
        eivät aina välttämättä ole yksi ja sama asia.
        Vl. joukoissa on paljon uskovaisia mutta valitettavasti myös wehan kaltaisa.

        monenlaisia uskoja. Raamatussa on vain yhdenlainen oikea usko ja oppi. Kaikki muut opit ja uskot ovat vääriä.
        Nimet taas ei ketään pelasta, vaan elävä usko. Suomessa uskovaisia on oikeastaan paljon. Missä tahanssa uskotaan ja opetetaan samalla tavalla, nimestä riippumatta, kuuluvat tähän yhteen ainoaan lammas huoneeseen...


      • Olenkohan joukossa
        weha kirjoitti:

        monenlaisia uskoja. Raamatussa on vain yhdenlainen oikea usko ja oppi. Kaikki muut opit ja uskot ovat vääriä.
        Nimet taas ei ketään pelasta, vaan elävä usko. Suomessa uskovaisia on oikeastaan paljon. Missä tahanssa uskotaan ja opetetaan samalla tavalla, nimestä riippumatta, kuuluvat tähän yhteen ainoaan lammas huoneeseen...

        kiintoisaa kuulla vl. mieheltä moinen tunnustus, kerro nyt vielä kun aloit... Onko niillä "muilla" jokin yhdistävä nimi?.


      • Äitiliini**
        weha kirjoitti:

        monenlaisia uskoja. Raamatussa on vain yhdenlainen oikea usko ja oppi. Kaikki muut opit ja uskot ovat vääriä.
        Nimet taas ei ketään pelasta, vaan elävä usko. Suomessa uskovaisia on oikeastaan paljon. Missä tahanssa uskotaan ja opetetaan samalla tavalla, nimestä riippumatta, kuuluvat tähän yhteen ainoaan lammas huoneeseen...

        hieman erilaisia oppeja on. Esim. vl-opissa iankaikkisen elämän toivoon liitetään jos jonkinmoista asiaa esim. hiusten värjäämättä jättäminen tai vaikkapa television katseleminen. Jossain vaiheessa kuulemma kirkkokuorossa laulaminenkin liitettiin Jumalan armoon. Monien kristillisten seurakuntien mielestä tällainen on outoa.

        Opeissa on siis vivahteita, mutta pääasia lienee kuitenkin monissa kristillisissä seurakunnissa sama. Usko Jeesukseen pelastaa. Usko on Jumalan lahja. Ja tärkeintä taisi Jeesuksen mukaan olla seuraava: Jumalan rakastaminen ja lähimmäisen palveleminen, mutta itseäänkin saa rakastaa. Teot ovat lähimmäisen palvelemisen tekoja ja Jumalan rakastamista ja siihen ei hiusten värjääminen mitenkään liity.


      • Jotain puuttuu
        weha kirjoitti:

        monenlaisia uskoja. Raamatussa on vain yhdenlainen oikea usko ja oppi. Kaikki muut opit ja uskot ovat vääriä.
        Nimet taas ei ketään pelasta, vaan elävä usko. Suomessa uskovaisia on oikeastaan paljon. Missä tahanssa uskotaan ja opetetaan samalla tavalla, nimestä riippumatta, kuuluvat tähän yhteen ainoaan lammas huoneeseen...

        " - - vain yhdenlainen oikea usko ja oppii. Kaikki muut opit ja uskot ovat vääriä." "- -tähän yhteen ainoaan lammas huoneeseen..."



        Only a sith deals in absolutes. (Obi-Wan Kenobi)


    • veli.vapaa

      Pyhän Hengen opetukseen, vaan luottaa saarnamiehiin. Hänellä ei silloin ole Pyhää Henkeä lainkaan.

      1. Joh. 2:27
      Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

      Noin se toimii silloin, kun ihmisellä on Pyhä Henki opettajanaan.

      • iveta

        kun on Pyhän Hengen voitelussa, niin opetus on totta ja oikeaa ja juuri sitä yhdennäköistä, jota weha yrittää kertoa, että vain vl:illä sitä on ja muilla sitä ei ole, ollenkaan huomaamatta, että se on jäänyt kuolleeksi "lainkirjaimeksi", koska siitä puuttuu elävöittävä henki, Pyhän Hengen todistus. Jopa saarnamiehille tämä on arka aihe puhua. Olen yli 30 vuotta kuullut seurapuheita ja ikäväkseni täytyy sanoa, että tiettyjä aiheita ja opetuksia Raamatusta ei käsitellä ja ne hypätään yli. Aion tulevaisuudessa tutkia, jos Jumala suo, syitä, miksi näin on ja mitä aiheita kartetaan tai pelätään ottaa esiin.


      • sulle syyn
        iveta kirjoitti:

        kun on Pyhän Hengen voitelussa, niin opetus on totta ja oikeaa ja juuri sitä yhdennäköistä, jota weha yrittää kertoa, että vain vl:illä sitä on ja muilla sitä ei ole, ollenkaan huomaamatta, että se on jäänyt kuolleeksi "lainkirjaimeksi", koska siitä puuttuu elävöittävä henki, Pyhän Hengen todistus. Jopa saarnamiehille tämä on arka aihe puhua. Olen yli 30 vuotta kuullut seurapuheita ja ikäväkseni täytyy sanoa, että tiettyjä aiheita ja opetuksia Raamatusta ei käsitellä ja ne hypätään yli. Aion tulevaisuudessa tutkia, jos Jumala suo, syitä, miksi näin on ja mitä aiheita kartetaan tai pelätään ottaa esiin.

        miksi kaikkia kirjoitettuja tekstejä lueta tai käsitellä: koska Raamatun kirjoittamiseen ja kääntämiseen on aikojen kuluessa monenlaista sopan keittäjää ottanut osaa, tämä on tietenkin tapahtunut Jumalan sallimuksesta ja tahdosta, jotta valitut säästyvät oikeassa opissa ja uskossa.


      • Luuk.10:16. "Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti".

        Kaikki me eksymme jos luemme Raamattua ja etsimme seurakuntaa oman luulomme perusteella. Tiedät itsekkin, että kaikki päätyvät eri porukoihin, löytäen oman porukan kuin valintamyymälästä omiin luuloihin.
        Mutta ei! Jumalan valtakuntaan synnytään parannuksen armon kautta. Jumalan valtakunnan asiat avautuvat vain sieltä sisältäpäin. Jumala johtaa omia valtakunnnan lapsiaan armolla ja totuudella. Tässä ero vääriin hengellisyyksiin.


      • Yksikaksi
        weha kirjoitti:

        Luuk.10:16. "Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti".

        Kaikki me eksymme jos luemme Raamattua ja etsimme seurakuntaa oman luulomme perusteella. Tiedät itsekkin, että kaikki päätyvät eri porukoihin, löytäen oman porukan kuin valintamyymälästä omiin luuloihin.
        Mutta ei! Jumalan valtakuntaan synnytään parannuksen armon kautta. Jumalan valtakunnan asiat avautuvat vain sieltä sisältäpäin. Jumala johtaa omia valtakunnnan lapsiaan armolla ja totuudella. Tässä ero vääriin hengellisyyksiin.

        Maajussi puhvelin luuloon???
        "Kaikki me eksymme jos luemme Raamattua ja etsimme seurakuntaa oman luulomme perusteella."

        Nekin on ihan samanlaisia ihmisä kun sinä ja minä joten älä edes kuvittele pienessä milessäsi että emme pysyisi itse Raamattua lukemaan. Minula ainakin on aivot onko sulla veli?


    • Menú.

      syöttävät wehalle hengellistä paskaa ja weha syö hyvällä ruokahalulla.

      • sikojen rapaa. Siathan syövät mitä tahansa...samaa sekaoppia sinäkin tarjoat ja sitä syöt...


      • TT.
        weha kirjoitti:

        sikojen rapaa. Siathan syövät mitä tahansa...samaa sekaoppia sinäkin tarjoat ja sitä syöt...

        Se miten kauaksi olet jo ajautunut jumalasta weha.


      • TT. kirjoitti:

        Se miten kauaksi olet jo ajautunut jumalasta weha.

        1.Kor.13:6. "Ei hän vääryydestä iloitse, mutta hän iloitsee totuudesta:"


    • löytyyhän näitä
      • ivetat, selität Raamattua hyvin ristiriitaisesti ja ihan vastakkain.

        Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa: 16. nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan, 17. nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani. 18. Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

        weha: Tässä selvästi puhutaan siitä, että Jeesuksen nimeä Paavali toivoin esillä pitämän, mutta ei se elävää uskoa synnytä. Sitä apostoli ei sano.

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.


      • weha kirjoitti:

        ivetat, selität Raamattua hyvin ristiriitaisesti ja ihan vastakkain.

        Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa: 16. nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan, 17. nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani. 18. Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

        weha: Tässä selvästi puhutaan siitä, että Jeesuksen nimeä Paavali toivoin esillä pitämän, mutta ei se elävää uskoa synnytä. Sitä apostoli ei sano.

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        aavistelen, että olet hyvin villi henki?.

        Hebr.13:7. "Muistakaat teidän opettajianne, jotka teille Jumalan sanaa puhuneet ovat, joiden uskoa te seuratkaat, ja ottakaat vaari, millainen loppu heidän menollansa oli".


      • iveta
        weha kirjoitti:

        ivetat, selität Raamattua hyvin ristiriitaisesti ja ihan vastakkain.

        Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa: 16. nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan, 17. nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani. 18. Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

        weha: Tässä selvästi puhutaan siitä, että Jeesuksen nimeä Paavali toivoin esillä pitämän, mutta ei se elävää uskoa synnytä. Sitä apostoli ei sano.

        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        Rakas weha! Kiitos taas vastauksesta! Ei minulla ole mitään Ivetan omaa oppia. Tutkin vaan Raamattua ja haluan käydä keskustelua täällä, koska tämä on nimenomaan keskustelupalsta. Olen pyrkinyt vain keskustelemaan, en nimittelemään, haukkumaan tai kiroilemaan. Olen onnellinen, kun saan olla täällä mukana. Palaan vielä tuohon jakeeseen: " 18. Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva."

        Eikö Paavali kuitenkin sano, että hän iloitsee nyt ja tulevaisuudessakin siitä, että Kristusta julistetaan joko näön vuoksi tai totuudessa. Osaammeko me myös iloita, kun Kristusta julistetaan ympärillämme myös monissa eri herätysliikkeissä ja uskonliikkeissä. Ootko varma, että siellä ei myös Paavalin sanojen mukaan saarnata myös totuudessa. Jos ja kun näin on, niin siitä me voimme Paavalin tavoin myös iloita.

        Jumalan rauhaa Sinulle!


      • iveta kirjoitti:

        Rakas weha! Kiitos taas vastauksesta! Ei minulla ole mitään Ivetan omaa oppia. Tutkin vaan Raamattua ja haluan käydä keskustelua täällä, koska tämä on nimenomaan keskustelupalsta. Olen pyrkinyt vain keskustelemaan, en nimittelemään, haukkumaan tai kiroilemaan. Olen onnellinen, kun saan olla täällä mukana. Palaan vielä tuohon jakeeseen: " 18. Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva."

        Eikö Paavali kuitenkin sano, että hän iloitsee nyt ja tulevaisuudessakin siitä, että Kristusta julistetaan joko näön vuoksi tai totuudessa. Osaammeko me myös iloita, kun Kristusta julistetaan ympärillämme myös monissa eri herätysliikkeissä ja uskonliikkeissä. Ootko varma, että siellä ei myös Paavalin sanojen mukaan saarnata myös totuudessa. Jos ja kun näin on, niin siitä me voimme Paavalin tavoin myös iloita.

        Jumalan rauhaa Sinulle!

        Luehan tarkkaan, ilotseeko Paavali vääristä?:
        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.


      • 2lapsen isä
        iveta kirjoitti:

        Rakas weha! Kiitos taas vastauksesta! Ei minulla ole mitään Ivetan omaa oppia. Tutkin vaan Raamattua ja haluan käydä keskustelua täällä, koska tämä on nimenomaan keskustelupalsta. Olen pyrkinyt vain keskustelemaan, en nimittelemään, haukkumaan tai kiroilemaan. Olen onnellinen, kun saan olla täällä mukana. Palaan vielä tuohon jakeeseen: " 18. Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva."

        Eikö Paavali kuitenkin sano, että hän iloitsee nyt ja tulevaisuudessakin siitä, että Kristusta julistetaan joko näön vuoksi tai totuudessa. Osaammeko me myös iloita, kun Kristusta julistetaan ympärillämme myös monissa eri herätysliikkeissä ja uskonliikkeissä. Ootko varma, että siellä ei myös Paavalin sanojen mukaan saarnata myös totuudessa. Jos ja kun näin on, niin siitä me voimme Paavalin tavoin myös iloita.

        Jumalan rauhaa Sinulle!

        Osaat keskustella ja kuunnella olet aiheuttanut minussa yhden jutun jota ei ennen ollut!
        Nimittäin pidin enne kaikkia vl. uskiksia julmureina jotka eivä koskaan kuunnelleet
        mitä minulla on sanottavana ylimelisesti nauroivat päin naamaa.
        Se on ollut minun kuva vl. Ihmisistä.
        Mutta nyt kaikki eivät olekkaan samanlaisia hienoa! teet tärkeää työtä sillä moni vl saattaa antaa pienen hetken itselleen pohtia näitä uskonasioita kuten sinä teet ja se on kallis asia!

        Voimia ja intoa sinulle et ole ajatuksiesi kanssa yksin!
        Ps. weha ei taida sinua pitää kovin korkeessa kursissa ja heikosti ylipäänsä keskustelee mut
        toivotaan parannusta jatkossa.


      • iveta
        weha kirjoitti:

        Luehan tarkkaan, ilotseeko Paavali vääristä?:
        Room.16:17. Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
        18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet.

        Rakas weha! Mutta tuohan on eri Raamatun kohta. Lue se jae, mistä kirjoitin. Eikö siinä niin lue, mitä kirjoitin. On totuuden julistajia ja eripuraisuuden julistajia. Totuuden julistajista riemuitsemme, mutta eripuraisuuden julistajia kartamme. Valitettavasti kumpiakin on "ripoteltu" eri herätysliikkeisiin ja sen takia olisi hyvä, että hengelliset armolahjat (Hengen erottamisen armolahja)toimisivat liikkeissä. Armolahjat on tarkoitettu palvelemaan seurakunnan hyvinvointia.

        jumalan rauhaa Sinulle!


      • iveta
        2lapsen isä kirjoitti:

        Osaat keskustella ja kuunnella olet aiheuttanut minussa yhden jutun jota ei ennen ollut!
        Nimittäin pidin enne kaikkia vl. uskiksia julmureina jotka eivä koskaan kuunnelleet
        mitä minulla on sanottavana ylimelisesti nauroivat päin naamaa.
        Se on ollut minun kuva vl. Ihmisistä.
        Mutta nyt kaikki eivät olekkaan samanlaisia hienoa! teet tärkeää työtä sillä moni vl saattaa antaa pienen hetken itselleen pohtia näitä uskonasioita kuten sinä teet ja se on kallis asia!

        Voimia ja intoa sinulle et ole ajatuksiesi kanssa yksin!
        Ps. weha ei taida sinua pitää kovin korkeessa kursissa ja heikosti ylipäänsä keskustelee mut
        toivotaan parannusta jatkossa.

        Kiitos Sinulle kannustuksesta! Olen täällä monta kertaa todennut ja sanonut, että en oikein osaa olla pienenä ihmisenä täällä "kokeneitten veteraanien" kanssa, mutta Kristuksen rakkaus minua kohtaan ja Hänen rakkautensa meitä ihmisiä kohtaan, saa aikaan sen, että minun on jotenkin tavalla tai toisella kerrottava siitä työpaikalla, seuroissa,raamattupiiissä ja jopa täällä netissä. En haluaisi tällä loukata ketään, en wehan sanojen mukaan vainoa seurakuntaa, mutta mielipiteitä, ajatuksia, arvosteluja ja jopa kritiikkiäkin kyllä esitän. Ei ole väliä sillä, jos ei joku pidä minua korkeassa kurssissa. Tiedän itse matalan paikkani. On vain YKSI, joka nostaa minut sieltä. Ylistetty olkoon Hänen nimensä!

        Jumalan Siunausta Koko Sinun Elämääsi!


      • 2lapsen isä kirjoitti:

        Osaat keskustella ja kuunnella olet aiheuttanut minussa yhden jutun jota ei ennen ollut!
        Nimittäin pidin enne kaikkia vl. uskiksia julmureina jotka eivä koskaan kuunnelleet
        mitä minulla on sanottavana ylimelisesti nauroivat päin naamaa.
        Se on ollut minun kuva vl. Ihmisistä.
        Mutta nyt kaikki eivät olekkaan samanlaisia hienoa! teet tärkeää työtä sillä moni vl saattaa antaa pienen hetken itselleen pohtia näitä uskonasioita kuten sinä teet ja se on kallis asia!

        Voimia ja intoa sinulle et ole ajatuksiesi kanssa yksin!
        Ps. weha ei taida sinua pitää kovin korkeessa kursissa ja heikosti ylipäänsä keskustelee mut
        toivotaan parannusta jatkossa.

        on vl-HELMI tällä palstalla. Eipä hevillä uskoisi ivetan kuuluvan samaan herätysliikkeeseen SRK:n VALHEOPPEJA palstalle OKSENTAVIEN lyylerin, Yellonan ja wehan kanssa.

        Mutta Jumalalle on kaikki mahdollista. Uskoisin, että Jumala herättää vl-herätysliikkeeseen entistä enemmän Jumalan sanaan uskovia "ivetoja". Sillä tavalla lyödään kiilaa nykyisiin virallisiin vl-VALHEOPPEIHIN myös vl-herätysliikkeen sisällä.


      • veli.vapaa
        weha kirjoitti:

        aavistelen, että olet hyvin villi henki?.

        Hebr.13:7. "Muistakaat teidän opettajianne, jotka teille Jumalan sanaa puhuneet ovat, joiden uskoa te seuratkaat, ja ottakaat vaari, millainen loppu heidän menollansa oli".

        että sinulla on aivan oma kehittämäsi oppi, jonka takana on mielikuvituksesi.


      • vaikuttaapi siltä
        Melperi1 kirjoitti:

        on vl-HELMI tällä palstalla. Eipä hevillä uskoisi ivetan kuuluvan samaan herätysliikkeeseen SRK:n VALHEOPPEJA palstalle OKSENTAVIEN lyylerin, Yellonan ja wehan kanssa.

        Mutta Jumalalle on kaikki mahdollista. Uskoisin, että Jumala herättää vl-herätysliikkeeseen entistä enemmän Jumalan sanaan uskovia "ivetoja". Sillä tavalla lyödään kiilaa nykyisiin virallisiin vl-VALHEOPPEIHIN myös vl-herätysliikkeen sisällä.

        vl:ksi tekeytynyt feikki-hellari. Tullessaan muutama kuukausi sitten palstalle ei erottanut edes Siionin lauluja virsistä. Tämän tästä "narahtaa" asioista, jotka ovat päivän selviä vl:lle, vaikka sanoo olevansa "pitkän linjan vl:a".

        On tietysti mahdollista, että pimeys on jo koittanut, eikä enää ymmärrä, vaan muistin ja tiedon varassa taaplaa. Yksi todiste sekin, että hyvin natsaa ymmärrys sinun kanssa ja silloin olette molemmat vl:a, jos iveta on vl.


      • pääkallopa
        vaikuttaapi siltä kirjoitti:

        vl:ksi tekeytynyt feikki-hellari. Tullessaan muutama kuukausi sitten palstalle ei erottanut edes Siionin lauluja virsistä. Tämän tästä "narahtaa" asioista, jotka ovat päivän selviä vl:lle, vaikka sanoo olevansa "pitkän linjan vl:a".

        On tietysti mahdollista, että pimeys on jo koittanut, eikä enää ymmärrä, vaan muistin ja tiedon varassa taaplaa. Yksi todiste sekin, että hyvin natsaa ymmärrys sinun kanssa ja silloin olette molemmat vl:a, jos iveta on vl.

        jaksa uskoa,että tuossa tilassa jaksaisi olla aktiivisesti mukana ry:n toiminnassa,niin kuin hän sanoo.Feikiltä vaikuttaa. Tämä ei ole tieto,vaan uskomus.
        Voihan olla ns.pääkallo-tieto jollain ihmisellä, niin kuin ennen vanhaan joku sanoi.Tarkoittaa;tietää uskomisen asiat pääpiirteissään ja sitten yrittää matkia niitä puheita.

        Jos on feikki,on tarkoitus hajoittaa seurakuntaa. Mutta ei mene läpi.


      • Samaa mmieltä
        pääkallopa kirjoitti:

        jaksa uskoa,että tuossa tilassa jaksaisi olla aktiivisesti mukana ry:n toiminnassa,niin kuin hän sanoo.Feikiltä vaikuttaa. Tämä ei ole tieto,vaan uskomus.
        Voihan olla ns.pääkallo-tieto jollain ihmisellä, niin kuin ennen vanhaan joku sanoi.Tarkoittaa;tietää uskomisen asiat pääpiirteissään ja sitten yrittää matkia niitä puheita.

        Jos on feikki,on tarkoitus hajoittaa seurakuntaa. Mutta ei mene läpi.

        Raamattuun uskovan vanhoillislestadiolaisen täytyy olla feikki.


      • Sama iskä
        iveta kirjoitti:

        Kiitos Sinulle kannustuksesta! Olen täällä monta kertaa todennut ja sanonut, että en oikein osaa olla pienenä ihmisenä täällä "kokeneitten veteraanien" kanssa, mutta Kristuksen rakkaus minua kohtaan ja Hänen rakkautensa meitä ihmisiä kohtaan, saa aikaan sen, että minun on jotenkin tavalla tai toisella kerrottava siitä työpaikalla, seuroissa,raamattupiiissä ja jopa täällä netissä. En haluaisi tällä loukata ketään, en wehan sanojen mukaan vainoa seurakuntaa, mutta mielipiteitä, ajatuksia, arvosteluja ja jopa kritiikkiäkin kyllä esitän. Ei ole väliä sillä, jos ei joku pidä minua korkeassa kurssissa. Tiedän itse matalan paikkani. On vain YKSI, joka nostaa minut sieltä. Ylistetty olkoon Hänen nimensä!

        Jumalan Siunausta Koko Sinun Elämääsi!

        Kauniisti kirjoitat


      • Oletko uskovainen?
        vaikuttaapi siltä kirjoitti:

        vl:ksi tekeytynyt feikki-hellari. Tullessaan muutama kuukausi sitten palstalle ei erottanut edes Siionin lauluja virsistä. Tämän tästä "narahtaa" asioista, jotka ovat päivän selviä vl:lle, vaikka sanoo olevansa "pitkän linjan vl:a".

        On tietysti mahdollista, että pimeys on jo koittanut, eikä enää ymmärrä, vaan muistin ja tiedon varassa taaplaa. Yksi todiste sekin, että hyvin natsaa ymmärrys sinun kanssa ja silloin olette molemmat vl:a, jos iveta on vl.

        Miten kykenet moiseen?


      • ¤¤¤¤¤¤¤¤
        Samaa mmieltä kirjoitti:

        Raamattuun uskovan vanhoillislestadiolaisen täytyy olla feikki.

        käännä lehti >


      • iveta
        vaikuttaapi siltä kirjoitti:

        vl:ksi tekeytynyt feikki-hellari. Tullessaan muutama kuukausi sitten palstalle ei erottanut edes Siionin lauluja virsistä. Tämän tästä "narahtaa" asioista, jotka ovat päivän selviä vl:lle, vaikka sanoo olevansa "pitkän linjan vl:a".

        On tietysti mahdollista, että pimeys on jo koittanut, eikä enää ymmärrä, vaan muistin ja tiedon varassa taaplaa. Yksi todiste sekin, että hyvin natsaa ymmärrys sinun kanssa ja silloin olette molemmat vl:a, jos iveta on vl.

        Kirjoitit: " Yksi todiste sekin, että hyvin natsaa ymmärrys sinun kanssa ja silloin olette molemmat vl:a, jos iveta on vl."

        Onko niin kummallista, että lammastarhassa oleva lammas, jolle Jeesuksen ääni on tuttu, niin että tuntee myös sen saman tutun äänen Jeesuksen johtaessa myös muita omia lampaitaan.
        KAIKKI JEESUKSEN LAMPAAT, JOTKA KUULEVAT HÄNEN ÄÄNENSÄ JA SEURAAVAT HÄNTÄ ,OVAT HÄNEN OMIA LAMPAITA.


      • vaikuttaapi siltä
        iveta kirjoitti:

        Kirjoitit: " Yksi todiste sekin, että hyvin natsaa ymmärrys sinun kanssa ja silloin olette molemmat vl:a, jos iveta on vl."

        Onko niin kummallista, että lammastarhassa oleva lammas, jolle Jeesuksen ääni on tuttu, niin että tuntee myös sen saman tutun äänen Jeesuksen johtaessa myös muita omia lampaitaan.
        KAIKKI JEESUKSEN LAMPAAT, JOTKA KUULEVAT HÄNEN ÄÄNENSÄ JA SEURAAVAT HÄNTÄ ,OVAT HÄNEN OMIA LAMPAITA.

        "KAIKKI JEESUKSEN LAMPAAT, JOTKA KUULEVAT HÄNEN ÄÄNENSÄ JA SEURAAVAT HÄNTÄ ,OVAT HÄNEN OMIA LAMPAITA."

        Niin seuraavat ja Jeesuksen lampaat ovat siis samassa laumassa. On yksi lauma ja yksi paimen. Se on Jeesuksen oma lauma, eikä Jeesus "sukkuloi" paimenena muissa laumoissa. Ne ovat muita laumoja ja siellä on omat paimenensa ja vieras ääni vaikka kuinka yrittäisi matkia oikean paimenen ääntä.


      • iveta
        vaikuttaapi siltä kirjoitti:

        "KAIKKI JEESUKSEN LAMPAAT, JOTKA KUULEVAT HÄNEN ÄÄNENSÄ JA SEURAAVAT HÄNTÄ ,OVAT HÄNEN OMIA LAMPAITA."

        Niin seuraavat ja Jeesuksen lampaat ovat siis samassa laumassa. On yksi lauma ja yksi paimen. Se on Jeesuksen oma lauma, eikä Jeesus "sukkuloi" paimenena muissa laumoissa. Ne ovat muita laumoja ja siellä on omat paimenensa ja vieras ääni vaikka kuinka yrittäisi matkia oikean paimenen ääntä.

        Joh.10:16 "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun
        johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

        Lauma 1: Lampaat, jotka ovat tässä lammastarhassa.
        Lauma 2: Lampaat, jotka eivät ole tästä lammastarhasta.

        Kummatkin laumat kuulevat Jeesuksen ääntä ja tulevaisuudessa (huom! tekstissä on futuuri) on oleva yksi lauma ja yksi paimen. Miksi me emme voi olla iloisia, jos Jeesuksella on myös muita lampaita ja mahdollisemman moni saa kokea pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa.


      • vaikuttaapi siltä kirjoitti:

        "KAIKKI JEESUKSEN LAMPAAT, JOTKA KUULEVAT HÄNEN ÄÄNENSÄ JA SEURAAVAT HÄNTÄ ,OVAT HÄNEN OMIA LAMPAITA."

        Niin seuraavat ja Jeesuksen lampaat ovat siis samassa laumassa. On yksi lauma ja yksi paimen. Se on Jeesuksen oma lauma, eikä Jeesus "sukkuloi" paimenena muissa laumoissa. Ne ovat muita laumoja ja siellä on omat paimenensa ja vieras ääni vaikka kuinka yrittäisi matkia oikean paimenen ääntä.

        ...Että uskooko tässä asiassa Raamattua ja Jeesusta itseään vai vl:iä jotka opettavat tietävänsä Raamattua ja Jeesusta paremmin ;)

        >> Niin seuraavat ja Jeesuksen lampaat ovat siis samassa laumassa. On yksi lauma ja yksi paimen. Se on Jeesuksen oma lauma, eikä Jeesus "sukkuloi" paimenena muissa laumoissa. Ne ovat muita laumoja ja siellä on omat paimenensa ja vieras ääni vaikka kuinka yrittäisi matkia oikean paimenen ääntä.


    • Pelottavaa

      viimeiselle rajalle asti SRK:n valheoppeihin?

      • 1.Tim.3:15. Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus.


      • Tule sitten takas
        weha kirjoitti:

        1.Tim.3:15. Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus.

        Mitä tarkoittaa keskustelu!


      • Tule sitten takas kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa keskustelu!

        tarkoittaa sitä, että kaikki väärähengelliset liittoutuu yhteen kuin, Simsonin ketut hännistään...tämä tarkoittaa sekaoppia= ekunemia.


      • Tavallinen vl.
        weha kirjoitti:

        tarkoittaa sitä, että kaikki väärähengelliset liittoutuu yhteen kuin, Simsonin ketut hännistään...tämä tarkoittaa sekaoppia= ekunemia.

        Saa kertoa oman mielipiteen, täällä saa kysyä saako vastauksia? Ehkä ehkä ei
        mutta täällä voit sinäkin keskustella. eikö ole hienoa että on mahdollisuus käydä avointa keskustelua.

        ""tarkoittaa sitä, että kaikki väärähengelliset liittoutuu yhteen kuin, Simsonin ketut hännistään...tämä tarkoittaa sekaoppia= ekunemia.""

        miksi koet tämän paikan negatiivisesti?


      • ekumeniaa
        weha kirjoitti:

        tarkoittaa sitä, että kaikki väärähengelliset liittoutuu yhteen kuin, Simsonin ketut hännistään...tämä tarkoittaa sekaoppia= ekunemia.

        eli kristittyjen yhteyttä on muualla kuin srk-lahkossa


      • Tavallinen vl. kirjoitti:

        Saa kertoa oman mielipiteen, täällä saa kysyä saako vastauksia? Ehkä ehkä ei
        mutta täällä voit sinäkin keskustella. eikö ole hienoa että on mahdollisuus käydä avointa keskustelua.

        ""tarkoittaa sitä, että kaikki väärähengelliset liittoutuu yhteen kuin, Simsonin ketut hännistään...tämä tarkoittaa sekaoppia= ekunemia.""

        miksi koet tämän paikan negatiivisesti?

        monenlaisia oikeita uskoja ja oppeja.

        Joh.7:38. "Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat".


      • jämpi näin
        Tavallinen vl. kirjoitti:

        Saa kertoa oman mielipiteen, täällä saa kysyä saako vastauksia? Ehkä ehkä ei
        mutta täällä voit sinäkin keskustella. eikö ole hienoa että on mahdollisuus käydä avointa keskustelua.

        ""tarkoittaa sitä, että kaikki väärähengelliset liittoutuu yhteen kuin, Simsonin ketut hännistään...tämä tarkoittaa sekaoppia= ekunemia.""

        miksi koet tämän paikan negatiivisesti?

        käyttää kovaa kieltä,mutta on oikeassa. Ei täällä feikkien ym. seassa hempeilyt auta. Vaikka ei tietysti mikään,koska tämä on lähinnä vastustajien palsta. 1-5 vastaan 100.
        Sama epäsuhta kuin aikoinaan kun Venäjä hyökkäsi Suomeen.


      • uskotte
        jämpi näin kirjoitti:

        käyttää kovaa kieltä,mutta on oikeassa. Ei täällä feikkien ym. seassa hempeilyt auta. Vaikka ei tietysti mikään,koska tämä on lähinnä vastustajien palsta. 1-5 vastaan 100.
        Sama epäsuhta kuin aikoinaan kun Venäjä hyökkäsi Suomeen.

        SRK:n ja vl-puhujien opettamiin saastaisiin valheoppeihin.


      • ekumenia "yhteyttä"
        ekumeniaa kirjoitti:

        eli kristittyjen yhteyttä on muualla kuin srk-lahkossa

        mielistelemällä toinen toisensa syntielämää ja näin omaa vuodetta helvettiin rakentaa.
        Ulkopuolella Jumalan huoneen ei ole mitään eikä yhtään anteeksiantamusta.


      • iveta
        ekumenia "yhteyttä" kirjoitti:

        mielistelemällä toinen toisensa syntielämää ja näin omaa vuodetta helvettiin rakentaa.
        Ulkopuolella Jumalan huoneen ei ole mitään eikä yhtään anteeksiantamusta.

        että uskovien keskinäinen rakkaus ja uskon yhteys on oikeaa yhteyttä. Ei siinä mielistellä toinen toisensa syntielämää ja näin omaa vuodetta helvettiin rakenneta( kylläpä oli melkoinen lause).


      • ekumenia "yhteyttä" kirjoitti:

        mielistelemällä toinen toisensa syntielämää ja näin omaa vuodetta helvettiin rakentaa.
        Ulkopuolella Jumalan huoneen ei ole mitään eikä yhtään anteeksiantamusta.

        "Jumalan huone" pelkkä vl-herätysliike? Jos on, niin olet sielunvihollisen lähettiläs tällä palstalla.


      • vain sulle
        Melperi1 kirjoitti:

        "Jumalan huone" pelkkä vl-herätysliike? Jos on, niin olet sielunvihollisen lähettiläs tällä palstalla.

        se että Jumalan huoneen ulkopuolella ei ole yhtään eikä mitään anteeksiantamusta.


      • vallassa!
        vain sulle kirjoitti:

        se että Jumalan huoneen ulkopuolella ei ole yhtään eikä mitään anteeksiantamusta.

        lyhyemmästi, että oneksi tuo asia ei ole sinun


      • vl suntiosta
        vain sulle kirjoitti:

        se että Jumalan huoneen ulkopuolella ei ole yhtään eikä mitään anteeksiantamusta.

        Kyseenalaista on anteeksiantamuksen kanssa myös huoneen (SRK) sisällä, kun esim. muistellaan hoitokokouksia.


      • Äitiliini**
        weha kirjoitti:

        monenlaisia oikeita uskoja ja oppeja.

        Joh.7:38. "Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat".

        hieman erilaisia oppeja on. Esim. vl-opissa iankaikkisen elämän toivoon liitetään jos jonkinmoista asiaa esim. hiusten värjäämättä jättäminen tai vaikkapa television katseleminen. Jossain vaiheessa kuulemma kirkkokuorossa laulaminenkin liitettiin Jumalan armoon. Monien kristillisten seurakuntien mielestä tällainen on outoa.

        Opeissa on siis vivahteita, mutta pääasia lienee kuitenkin monissa kristillisissä seurakunnissa sama. Usko Jeesukseen pelastaa. Usko on Jumalan lahja. Ja tärkeintä taisi Jeesuksen mukaan olla seuraava: Jumalan rakastaminen ja lähimmäisen palveleminen, mutta itseäänkin saa rakastaa. Teot ovat lähimmäisen palvelemisen tekoja ja Jumalan rakastamista ja siihen ei hiusten värjääminen mitenkään liity.


      • huone?
        vain sulle kirjoitti:

        se että Jumalan huoneen ulkopuolella ei ole yhtään eikä mitään anteeksiantamusta.

        Jos rauhanyhdistyksiä tarkoitat, ne olivat melkoisia käräjätupia, ei siellä ainakaan Jumalan huone ollut! Hyi olkoon, voisitte muutta nimen, ei ne mitään r a u h a n ... tyyssijoja olleet.


      • Äitiliini** kirjoitti:

        hieman erilaisia oppeja on. Esim. vl-opissa iankaikkisen elämän toivoon liitetään jos jonkinmoista asiaa esim. hiusten värjäämättä jättäminen tai vaikkapa television katseleminen. Jossain vaiheessa kuulemma kirkkokuorossa laulaminenkin liitettiin Jumalan armoon. Monien kristillisten seurakuntien mielestä tällainen on outoa.

        Opeissa on siis vivahteita, mutta pääasia lienee kuitenkin monissa kristillisissä seurakunnissa sama. Usko Jeesukseen pelastaa. Usko on Jumalan lahja. Ja tärkeintä taisi Jeesuksen mukaan olla seuraava: Jumalan rakastaminen ja lähimmäisen palveleminen, mutta itseäänkin saa rakastaa. Teot ovat lähimmäisen palvelemisen tekoja ja Jumalan rakastamista ja siihen ei hiusten värjääminen mitenkään liity.

        seurakunta neuvoo armosta siveästi elämään ja jumalattoman menon hylkäämään. Se on ihan oikein. Minusta ei uskovainen halua epäuskoisten kirkko kuoroissa laulaa ja yhtyä siten siihen henkeen...on uskovaisilla omiakin kuoroja nimittäin.


      • vl suntiosta kirjoitti:

        Kyseenalaista on anteeksiantamuksen kanssa myös huoneen (SRK) sisällä, kun esim. muistellaan hoitokokouksia.

        ovat Raamatullisia ja siunauksellisia..

        Syntiä tekevä veli ja seurakunta
        Matt.18:15. "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
        16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
        18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.


      • huone? kirjoitti:

        Jos rauhanyhdistyksiä tarkoitat, ne olivat melkoisia käräjätupia, ei siellä ainakaan Jumalan huone ollut! Hyi olkoon, voisitte muutta nimen, ei ne mitään r a u h a n ... tyyssijoja olleet.

        edes käytössä Raamatullista avaintenvaltaa? tuskin.


      • Tee parannus
        weha kirjoitti:

        edes käytössä Raamatullista avaintenvaltaa? tuskin.

        tällä hetkellä tähän joukkoon:

        "15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät." (Ilm. 22:15)


      • 2222222
        Äitiliini** kirjoitti:

        hieman erilaisia oppeja on. Esim. vl-opissa iankaikkisen elämän toivoon liitetään jos jonkinmoista asiaa esim. hiusten värjäämättä jättäminen tai vaikkapa television katseleminen. Jossain vaiheessa kuulemma kirkkokuorossa laulaminenkin liitettiin Jumalan armoon. Monien kristillisten seurakuntien mielestä tällainen on outoa.

        Opeissa on siis vivahteita, mutta pääasia lienee kuitenkin monissa kristillisissä seurakunnissa sama. Usko Jeesukseen pelastaa. Usko on Jumalan lahja. Ja tärkeintä taisi Jeesuksen mukaan olla seuraava: Jumalan rakastaminen ja lähimmäisen palveleminen, mutta itseäänkin saa rakastaa. Teot ovat lähimmäisen palvelemisen tekoja ja Jumalan rakastamista ja siihen ei hiusten värjääminen mitenkään liity.

        Uskoa on se kun ei värjää hiuksia ja käytä korviksia
        Selkee ero "wehan sekaoppeihin".


      • kuuliainen,
        weha kirjoitti:

        ovat Raamatullisia ja siunauksellisia..

        Syntiä tekevä veli ja seurakunta
        Matt.18:15. "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
        16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
        18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.

        Kristuksen kirkkolain käyttäminen on vakava asia eikä sille käytännössä löydy sijaa seurakunnassa. Se on aina äärimmäinen toimenpide, eikä sitä pidä mieluiten käyttää ollenkaan. Silloin kun sitä ainoastaan käytetään on kyse julkisynnistä, esim. julkinen pilkka Jumalaa ja seurakuntaa vastaan, kavallus, murha tms. voisi olla sellaisia tilanteita. Ensisijaisesti rakkaus ja pitkämielisyys rikkonutta lähimmäistämme kohtaan estää meitä tuomitsemasta. Meidän vain pitäisi jaksaa keskustella asiasta/asioista ja kutsua oikealle tielle, niin kauan kuin on mahdollista.

        Sellaiset teot jotka eivät ole selvästi ilmoitettu laissa pahaksi (käskyt) ja suoraan tulkittavissa synniksi kuten; televisiosynti, korvakorut, hiustenvärjäys, ehkäisy, "väärähenkisyys", urheilukilpailut, tanssi...(vertaa syntilista) pitäisi olla aina henkilökohtaisen uskon kautta tulkittavia syntikäsityksiä.
        Jonkun uskovaisen omatunto saattaa sietää tupakointia ja toiselle se taas on pahennukseksi. (Niin eihän silloin tupakoi toisen nokan edessä tahallaan). Joku hommaa telkkarin kotiinsa ja tulee sen kanssa toimeen. (Mutta ei hän sitä laita silloin päälle kun se jonkun läsnäolijan pahentaa). Aviopari ehkäisee oman perheen jaksamisen takia, niin kuinka siitä joku voi pahentua oikealla mielellä? Tai jokin uskovainen ei vaan vielä ole samassa hengessä muun vaikutusvaltaisen "puhujasedän" kanssa. (Kenellä on avaimet sanoa mihin mennessä on uskonasiat ymmärrettävä?).

        Juuri tämänkaltaisista synneistä uskovaisia ihmisiä aikoinaan sujettiin "Jumalan valtakunnan" ulkopuolelle. Pidettiin hoitokokouksia! Ne ei kuitenkaan voineet olla juuri koskaan siunauksellisia! Ja kuitenkin niin edelleen väitetään.

        Lainasin tämän Lutherin tekstin toiselta palstalta lukemastani keskustelusta:

        "Kristus esittää vertauksen taivaan valtakunnasta, TOISIN SANOEN koko kristillisestä seurakunnasta, sellaisena kuin se esiintyy maan päällä - - Tällä evankeliumilla ei evätä seurakunnalta oikeutta julistaa syntisiä seurakunnankiroukseen eli erottaa yhteydestään. Tarkoittaahan Herra tässä sellaista nyhtämistä, joka suoritetaan miekalla, ottamalla pahantekijät hengiltä. Seurakunta ja saarnavirka eivät kuitenkaan käytä miekkaa, vaan sen, minkä se tekee, se tekee sanan voimalla. Vaikka siis julkisyntisiä julistetaan seurakunnankiroukseen eli suljetaan seurakunnan yhteydestä, seurakunta ottaa heidät jälleen vastaan, kun he itsensä parantaen pyytävät armoa." (Huonepostilla, 5. lopp. jälk. sunnuntai.)

        "Vehnä ja rikkavilja" vertaus on yksi Jeesuksen antama esimerkki seurakunnan hoidosta.
        http://p3.foorumi.info/vlfoorumi/viewtopic.php?t=3776


      • pimeyttä!
        weha kirjoitti:

        edes käytössä Raamatullista avaintenvaltaa? tuskin.

        Jätettiinkö meille tuomarin valtuudet? "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi, ja sillä mitalla millä te mittaatte, teillekin mitataan".
        Saattaa sinullekin pahanhengen tuomarille tulla vielä hätä, aivan kuten kaikille hoitokokouslynkkaajille.


      • pimeyttä! kirjoitti:

        Jätettiinkö meille tuomarin valtuudet? "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi, ja sillä mitalla millä te mittaatte, teillekin mitataan".
        Saattaa sinullekin pahanhengen tuomarille tulla vielä hätä, aivan kuten kaikille hoitokokouslynkkaajille.

        Raamatun sana tuomitsee kaikki väärät, siis myös väärät hengellisyydet. "Joka ei näet usko, on jo tuomittu", sanoo Raamattu.


      • Täysin selvää
        weha kirjoitti:

        Raamatun sana tuomitsee kaikki väärät, siis myös väärät hengellisyydet. "Joka ei näet usko, on jo tuomittu", sanoo Raamattu.

        puhuu kauttasi.


      • neuvot?
        weha kirjoitti:

        ovat Raamatullisia ja siunauksellisia..

        Syntiä tekevä veli ja seurakunta
        Matt.18:15. "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
        16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
        18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.

        Ja Sinäkö olet elänyt nuo ajat? Et totisesti, joten pidä edes suusi kiinni niistä ajoista! Ihan jo niiten itsemurhiin ajettujen vuoksi.
        Sillon ei kuule ollut kyse mistään syntielämästä, vaan käärmeenpesän valtataistelusta. SRK:n johtotroikka tappeli kynsin hampain vallasta ja sen seurauksena keksittiin ihme henkienhaisteluoppi.
        Minä olen elänyt ja nähnyt nuo ajat ja omakohtaisesti kokenut, joten tiedän mistä puhun. Ei kuule ollut kyse vanhojen mummojen syntielämästä ensinkään, vaikka SRK-käärmeenpesä niin yrittääkin nyt väittää.


      • kuuliainen,
        weha kirjoitti:

        Raamatun sana tuomitsee kaikki väärät, siis myös väärät hengellisyydet. "Joka ei näet usko, on jo tuomittu", sanoo Raamattu.

        Kuinka seurapenkissä voi olla enää tilaa syntiselle jos ihminen alkaa itse tuomariksi. Kuka on mielestäsi tuomari? Uskovaisen tehtävä on julistaa evankeliumia ja olla lähimmäisten tukena kilvoituksen matkalla.


      • Synkkä historia
        neuvot? kirjoitti:

        Ja Sinäkö olet elänyt nuo ajat? Et totisesti, joten pidä edes suusi kiinni niistä ajoista! Ihan jo niiten itsemurhiin ajettujen vuoksi.
        Sillon ei kuule ollut kyse mistään syntielämästä, vaan käärmeenpesän valtataistelusta. SRK:n johtotroikka tappeli kynsin hampain vallasta ja sen seurauksena keksittiin ihme henkienhaisteluoppi.
        Minä olen elänyt ja nähnyt nuo ajat ja omakohtaisesti kokenut, joten tiedän mistä puhun. Ei kuule ollut kyse vanhojen mummojen syntielämästä ensinkään, vaikka SRK-käärmeenpesä niin yrittääkin nyt väittää.

        Kummitätini mm ajettiin itsemurhaan.


      • Äitiliini**
        weha kirjoitti:

        seurakunta neuvoo armosta siveästi elämään ja jumalattoman menon hylkäämään. Se on ihan oikein. Minusta ei uskovainen halua epäuskoisten kirkko kuoroissa laulaa ja yhtyä siten siihen henkeen...on uskovaisilla omiakin kuoroja nimittäin.

        hieman erilaisia oppeja on. Esim. vl-opissa iankaikkisen elämän toivoon liitetään jos jonkinmoista asiaa esim. hiusten värjäämättä jättäminen tai vaikkapa television katseleminen. Jossain vaiheessa kuulemma kirkkokuorossa laulaminenkin liitettiin Jumalan armoon.

        Weha katsoo, että tällaisessa kristillisessä oppityylissä ei ole mitään outoa, vaan se on hänen mielestään ihan oikein. Hän ilmeisesti myös edelleen paheksuu kirkkokuorolaulua. Monien kristillisten seurakuntien mielestä tällainen vl-kristillinen oppi on perin outoa.

        Opeissa on siis vivahteita, mutta pääasia lienee kuitenkin monissa kristillisissä seurakunnissa sama. Usko Jeesukseen pelastaa. Usko on Jumalan lahja. Ja tärkeintä taisi Jeesuksen mukaan olla seuraava: Jumalan rakastaminen ja lähimmäisen palveleminen, mutta itseäänkin saa rakastaa. Teot ovat lähimmäisen palvelemisen tekoja ja Jumalan rakastamista ja siihen ei hiusten värjääminen mitenkään liity.


      • Äitiliini**
        weha kirjoitti:

        ovat Raamatullisia ja siunauksellisia..

        Syntiä tekevä veli ja seurakunta
        Matt.18:15. "Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
        16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
        17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
        18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.

        ajatella, että Lutherkin olisi joutunut hoitokokouksiin, koska hän oli suuri oluen ja musiikin ystävä. SRK olisi tuominnut Lutherin eriseuraiseksi ja erihenkiseksi. :)

        Vanhuuden päivinään Luther muuttui myös vainoharhaiseksi ja vihasi juutalaisia. Oli varmaan tuolloin sairas ja vanhuudenhöperö. SRK olisi tuolloin varmasti sanonut, että Lutherissa on paha henki.


    • Aloha!

      päässä ja housussa, niin hyvin menee.

    • Kempelainen

      sitten olevat jutut, - SRK ei ole Jumalan seurakunta, mikä vaihe nyt on menossa, ja milloin lähtee uusi kohellus.

      Silloin krtisoit voimakkaasti tuota väärää opetusta.

      • Raamatullisena aloitukseni ja sekaopit tietysti hylkään Jumalan sanan vastaisina ja pitäydyn edelleen vain yhdenlaiseen oppiin ja yhteen uskoon.


      • 21+7
        weha kirjoitti:

        Raamatullisena aloitukseni ja sekaopit tietysti hylkään Jumalan sanan vastaisina ja pitäydyn edelleen vain yhdenlaiseen oppiin ja yhteen uskoon.

        kempelaisen kysysmys, mitä teit silloin, hourailitko ja kuka "pakotti" ruotuun, ja kenen veloista olit takuussa.


    • 14+9

      oli Paavalille ainoa kerskauksen aihe;

      Gal. 6;
      14 Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä. Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle. [Room. 6:6 ]
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------
      1. Kor. 1:18

      Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. [Room. 1:16 ]
      ----------------------------------------------------

      Aiemminkin Weha on pilkannut ristin evankeliumia.

      Kannataisi olla varovainen Weha, ettet tee itsellesi iankaikkista vahinkoa.

      • ei muualta.

        2.kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
        20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
        21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.

        Room.10:13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." 14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? 15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!" 16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" 17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


      • weha kirjoitti:

        ei muualta.

        2.kor.5:18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
        20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
        21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.

        Room.10:13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." 14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? 15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!" 16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" 17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Ja voi niitä vl-lapsia, jotka kirjoittavat vl-vanhemmilleen. Heidän vanhempansa etteivät kykene kuulemaan poikaansa kun lukevat kirjettä?

        "Usko tulee kuulosta" - vl-fraasi ja -olkiukko on monta monituista kertaa wehallekin purettu, mutta gramofonin levy vaan pyörii ja pyörii ja pyörii ja ...

        http://www.hakomaja.info/oppi/usko-tulee-kuulosta


      • 10+10
        admata kirjoitti:

        Ja voi niitä vl-lapsia, jotka kirjoittavat vl-vanhemmilleen. Heidän vanhempansa etteivät kykene kuulemaan poikaansa kun lukevat kirjettä?

        "Usko tulee kuulosta" - vl-fraasi ja -olkiukko on monta monituista kertaa wehallekin purettu, mutta gramofonin levy vaan pyörii ja pyörii ja pyörii ja ...

        http://www.hakomaja.info/oppi/usko-tulee-kuulosta

        usko eikä järki kuulosta.

        Weha on ajanut autonsa liejuun. Mitä enempi kaasuttelee sen syvempää juuttuu.


      • admata kirjoitti:

        Ja voi niitä vl-lapsia, jotka kirjoittavat vl-vanhemmilleen. Heidän vanhempansa etteivät kykene kuulemaan poikaansa kun lukevat kirjettä?

        "Usko tulee kuulosta" - vl-fraasi ja -olkiukko on monta monituista kertaa wehallekin purettu, mutta gramofonin levy vaan pyörii ja pyörii ja pyörii ja ...

        http://www.hakomaja.info/oppi/usko-tulee-kuulosta

        2.kor.3:6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.

        Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.


      • weha kirjoitti:

        2.kor.3:6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.

        Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.

        Luther kuitenkin toteaa Schmalkaldenin opinkohdissa selvästi, että silloinkaan ei tulla uskoon itse kasteen voimasta, vaan sitä edeltävän suullisen sanan voimasta:

        "Näissä suullista, ulkonaista sanaa koskevissa opinkohdissa on lujasti pidettävä kiinni siitä, että Jumala ei anna henkeänsä tai armoansa kenellekään muuten kuin edeltävän sanan välityksellä ja myötä. - - Myös ne, jotka ovat uskossa ennen kastetta tai tulevat kasteessa uskoon, saavat uskon ulkonaisen, edeltävän sanan välityksellä."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html

        "Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
        (Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)


      • weha kirjoitti:

        Luther kuitenkin toteaa Schmalkaldenin opinkohdissa selvästi, että silloinkaan ei tulla uskoon itse kasteen voimasta, vaan sitä edeltävän suullisen sanan voimasta:

        "Näissä suullista, ulkonaista sanaa koskevissa opinkohdissa on lujasti pidettävä kiinni siitä, että Jumala ei anna henkeänsä tai armoansa kenellekään muuten kuin edeltävän sanan välityksellä ja myötä. - - Myös ne, jotka ovat uskossa ennen kastetta tai tulevat kasteessa uskoon, saavat uskon ulkonaisen, edeltävän sanan välityksellä."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html

        "Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
        (Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)

        3. uskonkappaleen selityksessä selvästi, että kristikunnassa eli seurakunnassa eli pienessä pyhien yhteisössä kaikki on syntien anteeksiantamusta.

        "Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Uskontunnustus.html#33


      • Äitiliini**
        weha kirjoitti:

        Luther kuitenkin toteaa Schmalkaldenin opinkohdissa selvästi, että silloinkaan ei tulla uskoon itse kasteen voimasta, vaan sitä edeltävän suullisen sanan voimasta:

        "Näissä suullista, ulkonaista sanaa koskevissa opinkohdissa on lujasti pidettävä kiinni siitä, että Jumala ei anna henkeänsä tai armoansa kenellekään muuten kuin edeltävän sanan välityksellä ja myötä. - - Myös ne, jotka ovat uskossa ennen kastetta tai tulevat kasteessa uskoon, saavat uskon ulkonaisen, edeltävän sanan välityksellä."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html

        "Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
        (Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)

        muuten suhtaudut Weha siihen, että Luther oli suuri oluen ystävä ja etenkin vanhuuden päivinään vihasi juutalaisia.

        En halua mollata Lutheria, mutta tämä nyt vain on hänestä totuus. On hienoa, että hän oli inhimillinen ihminen ja silti suuri uskonpuhdistaja. Ja tuo juutalaisten viha voi mennä vanhuuden höperöitymisen piikkiin. Hänestä kuulemma tuli vanhana vainoharhainen.


      • Äitiliini**
        Äitiliini** kirjoitti:

        muuten suhtaudut Weha siihen, että Luther oli suuri oluen ystävä ja etenkin vanhuuden päivinään vihasi juutalaisia.

        En halua mollata Lutheria, mutta tämä nyt vain on hänestä totuus. On hienoa, että hän oli inhimillinen ihminen ja silti suuri uskonpuhdistaja. Ja tuo juutalaisten viha voi mennä vanhuuden höperöitymisen piikkiin. Hänestä kuulemma tuli vanhana vainoharhainen.

        Hän oli myös suuri musiikin ystävä.

        En usko, että hän olisi muuten liittänyt iankaikkisen elämän toivoon ja Jumalan arvoon esim. kirkkokuorossa laulamista tai vaikkapa hiusten värjäämistä. Melkeinpä luulen, että olisi tuollaista pitänyt perin outona.


      • weha kirjoitti:

        2.kor.3:6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi.

        Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.

        ...Oli juuri nuo lainaaasi Raamatunkohdat sekä lisäksi niiden merkitys avattuina, josta selviää kuinka kyseisten paikkojen vl-tulkinta on huteraa. Onko tosiaan niin, että kun et kykene kommentoimaan sitä, niin ihan tosissasi kuvittelet että kyseisten Raamatunpaikkojen papukaijamainen CopyPaste merkitsisi jotain?


      • weha kirjoitti:

        3. uskonkappaleen selityksessä selvästi, että kristikunnassa eli seurakunnassa eli pienessä pyhien yhteisössä kaikki on syntien anteeksiantamusta.

        "Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Uskontunnustus.html#33

        ...Vaan uskontunnustuksen laativat vaaliruhtinaat ja "pieni pyhä yhteisö" tarkoitti siinä Paavia esikuntineen. Uskontunnustuksen tarkoitus oli ehkäistä Luterilaisten irroittautuminen Paavin kirkosta. Tämä ei toiminut, mutta vaaliruhtinaiden laatima uskontunnustus jäi Luterilaisuudessa voimaan.

        Iso Katekismus ei kokonaisuutena jätä mitään mahdollisuuksia vl-harhaopille. Tämäkin on sinulle weha useampaan kertaan selitetty, mutta tässäkin ilmeisesti kuvittelet että papukaijamainen toiminta olisi uskottavaa?

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3174958/16456883


      • usko horjuu
        Äitiliini** kirjoitti:

        Hän oli myös suuri musiikin ystävä.

        En usko, että hän olisi muuten liittänyt iankaikkisen elämän toivoon ja Jumalan arvoon esim. kirkkokuorossa laulamista tai vaikkapa hiusten värjäämistä. Melkeinpä luulen, että olisi tuollaista pitänyt perin outona.

        kaiken, mitä Luther on kirjoittanut.

        Toiset ovat jo tajunneet, että Luther eli 1500-luvulla, jolloin Raamatun tuntemus oli heikko ja
        Luther joutui "säveltämään" opinkappaleitaan.
        Hänen tieteellinen maailmankuvansa oli täysin pielessä, mutta Weha luottaa sokeasti suureen Lutheriin!

        Hän uskoi mm, että aurinko kiertää maata!

        Mahtaakohan Wehan usko horjua, kun kuulee, että Lutjher oli suuri oluen ystävä!
        Varmaa SRK olisi eroittanut hänen seurakunnasta!


      • Äitiliini**
        usko horjuu kirjoitti:

        kaiken, mitä Luther on kirjoittanut.

        Toiset ovat jo tajunneet, että Luther eli 1500-luvulla, jolloin Raamatun tuntemus oli heikko ja
        Luther joutui "säveltämään" opinkappaleitaan.
        Hänen tieteellinen maailmankuvansa oli täysin pielessä, mutta Weha luottaa sokeasti suureen Lutheriin!

        Hän uskoi mm, että aurinko kiertää maata!

        Mahtaakohan Wehan usko horjua, kun kuulee, että Lutjher oli suuri oluen ystävä!
        Varmaa SRK olisi eroittanut hänen seurakunnasta!

        Onpa vitsikäs ajatus, että SRK ei pitäisi itse asiassa Lutheria oikeana uskovaisena ja Lutherkin olisi joutunut hoitokokouksista osalliseksi! :) ja vain sen takia, että vl-oppi liittää iankaikkisen elämän toivoon ja Jumalan armoon jos jonkinmoista hiusten värjäämisestä oluen juontiin. Oluesta nauttiminen on varmaan syntien synti ja Luther siis eriseurainen!

        Hahaa. Onpa vitsikästä.


      • weha kirjoitti:

        Luther kuitenkin toteaa Schmalkaldenin opinkohdissa selvästi, että silloinkaan ei tulla uskoon itse kasteen voimasta, vaan sitä edeltävän suullisen sanan voimasta:

        "Näissä suullista, ulkonaista sanaa koskevissa opinkohdissa on lujasti pidettävä kiinni siitä, että Jumala ei anna henkeänsä tai armoansa kenellekään muuten kuin edeltävän sanan välityksellä ja myötä. - - Myös ne, jotka ovat uskossa ennen kastetta tai tulevat kasteessa uskoon, saavat uskon ulkonaisen, edeltävän sanan välityksellä."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/s/kolmas.html

        "Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
        (Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)

        >> Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa."
        (Lutherin valitut teokset III: Avaimista, s. 442, WSOY, 1959.)


      • Äitiliini** kirjoitti:

        Onpa vitsikäs ajatus, että SRK ei pitäisi itse asiassa Lutheria oikeana uskovaisena ja Lutherkin olisi joutunut hoitokokouksista osalliseksi! :) ja vain sen takia, että vl-oppi liittää iankaikkisen elämän toivoon ja Jumalan armoon jos jonkinmoista hiusten värjäämisestä oluen juontiin. Oluesta nauttiminen on varmaan syntien synti ja Luther siis eriseurainen!

        Hahaa. Onpa vitsikästä.

        Luther sitä ja Luther tätä. Lutherilla on verrattomia opetuksia, mutta ei se tee hänestä täydellistä-. Esim. raittiudesta Luther hyvin usein puhuu mm. kristinopissa. juutalaisfanaatikkokaan hän ei ollut, kuten ns. monet israel ystävät. Jeesuskin sanoi heitä "saatanan synagogaksi" , koska jäivät sinne vanhaanliittoon ja vihan lapsiksi.

        lihallisesta juutalaisestakin, voi toki parannuksen armon kautta tulla todellinen elävä juutalainen.

        Room.2:29. Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä.


      • Äitiliini**
        weha kirjoitti:

        Luther sitä ja Luther tätä. Lutherilla on verrattomia opetuksia, mutta ei se tee hänestä täydellistä-. Esim. raittiudesta Luther hyvin usein puhuu mm. kristinopissa. juutalaisfanaatikkokaan hän ei ollut, kuten ns. monet israel ystävät. Jeesuskin sanoi heitä "saatanan synagogaksi" , koska jäivät sinne vanhaanliittoon ja vihan lapsiksi.

        lihallisesta juutalaisestakin, voi toki parannuksen armon kautta tulla todellinen elävä juutalainen.

        Room.2:29. Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä.

        vitsikästä tässä on se, että olutta juomalla ja siitä nauttimalla Luther olisi joutunut hoitokokouksiin ja häntä olisi pidetty eriseuraisena. Tällainen "syntien synti" riittää vl-kristillisessä opissa puhutteluun.

        Eikö ole mahdottoman vitsikästä?


      • admata kirjoitti:

        ...Oli juuri nuo lainaaasi Raamatunkohdat sekä lisäksi niiden merkitys avattuina, josta selviää kuinka kyseisten paikkojen vl-tulkinta on huteraa. Onko tosiaan niin, että kun et kykene kommentoimaan sitä, niin ihan tosissasi kuvittelet että kyseisten Raamatunpaikkojen papukaijamainen CopyPaste merkitsisi jotain?

        Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, JONKA AVUTTA EI VOI TULLA KRISTUKSEN LUO.


        Luther opettaa Isossa katekismuksessaan, sen kolmannessa uskonkappaleessa:


        "Pyhä Henki saattaa meidät ensiksi pyhien yhteyteen, seurakunnan helmaan, jonka välityksellä hän meille saarnaa ja vie meidät Kristuksen tykö. Me emme näe, et sinä, etkä minä, totisesti Kristuksesta tietää emmekä häneen uskoa ja häntä Herraksemme saada, ellei Pyhä Henki sitä evankeliumin saarnan kautta tarjoaisi ja helmaamme lahjana laskisi. Työ on tapahtunut ja täytetty: Onhan Kristus meille aarteen kärsimyksellään, kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan hankkinut ja ansainnut.Jos tämä teko jäisi salaan, kenenkään tietoon tulematta, se olisi turha ja hyödytön; mutta Jumala on, ettei aarre jäisi haudatuksi, vaan joutuisi käyttöön ja nautittavaksi, antanut sanan tulla esiin, julistettavaksi, antanut Pyhän Hengen siinä tuomaan ja omistamaan meille tuon lunastusaarteen. Pyhitys onkin siis yksinkertaisesti vain saarnaamista Herran Kristuksen tykö ja tätä hyvyyttä saamaan. Mutta tähän emme voi itsestämme päästä.

        Pyhällä Hengellä on näet ensiksi maailmassa erikoinen seurakunta. Tämä on se äiti, joka synnyttää ja kantaa jokaisen kristityn Jumalan sanalla. Tätä sanaa hän ilmoittaa ja harjoittaa ja hän valaisee ja sytyttää sydämet, niin että he sen käsittävät, omistavat, siinä riippuvat ja pysyvät.

        Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, JONKA AVUTTA EI VOI TULLA KRISTUKSEN LUO.

        `Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena, Pyhän Hengen kokoon kutsumana. Se on samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä; sillä on monenlaisia lahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, vailla ryhmittymisiä ja jakaantumisia. Minäkin olen sen osa ja jäsen, sen omistamista rikkauksista osallinne. Siihen Pyhä Henki on minut saattanut ja siihen liittänyt siten, että olen kuullut ja yhä edelleen kuulen Jumalan sanaa. Juuri tämä on siihen tulemisen alku. Ennen siihen tulemistamme me olimme kokonaan perkeleen omia, Jumalasta ja Kristuksesta kerrassaan tietämättöminä. Näin Pyhä Henki viimmeiseen päivään asti pysyy pyhän seurakunnan eli kristikunnan tykönä. Sen välityksellä hän meitä saattelee, sitä hän käyttää sanan julistamiseen ja harjoittamiseen ja tämän välityksellä hän saa aikaan ja lisää pyhitystä. Näin se päivittäin yhä kasvaa ja vahvistuu uskossa ja sen hedelmissä, jotka hän saa aikaan``


      • weha kirjoitti:

        Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, JONKA AVUTTA EI VOI TULLA KRISTUKSEN LUO.


        Luther opettaa Isossa katekismuksessaan, sen kolmannessa uskonkappaleessa:


        "Pyhä Henki saattaa meidät ensiksi pyhien yhteyteen, seurakunnan helmaan, jonka välityksellä hän meille saarnaa ja vie meidät Kristuksen tykö. Me emme näe, et sinä, etkä minä, totisesti Kristuksesta tietää emmekä häneen uskoa ja häntä Herraksemme saada, ellei Pyhä Henki sitä evankeliumin saarnan kautta tarjoaisi ja helmaamme lahjana laskisi. Työ on tapahtunut ja täytetty: Onhan Kristus meille aarteen kärsimyksellään, kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan hankkinut ja ansainnut.Jos tämä teko jäisi salaan, kenenkään tietoon tulematta, se olisi turha ja hyödytön; mutta Jumala on, ettei aarre jäisi haudatuksi, vaan joutuisi käyttöön ja nautittavaksi, antanut sanan tulla esiin, julistettavaksi, antanut Pyhän Hengen siinä tuomaan ja omistamaan meille tuon lunastusaarteen. Pyhitys onkin siis yksinkertaisesti vain saarnaamista Herran Kristuksen tykö ja tätä hyvyyttä saamaan. Mutta tähän emme voi itsestämme päästä.

        Pyhällä Hengellä on näet ensiksi maailmassa erikoinen seurakunta. Tämä on se äiti, joka synnyttää ja kantaa jokaisen kristityn Jumalan sanalla. Tätä sanaa hän ilmoittaa ja harjoittaa ja hän valaisee ja sytyttää sydämet, niin että he sen käsittävät, omistavat, siinä riippuvat ja pysyvät.

        Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, JONKA AVUTTA EI VOI TULLA KRISTUKSEN LUO.

        `Minä uskon, että maanpäällä on pelkkien pyhien pyhä, pieni joukko ja seurakunta yhden ainoan pään, Kristuksen alaisena, Pyhän Hengen kokoon kutsumana. Se on samassa uskossa, mielessä ja käsityksessä; sillä on monenlaisia lahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, vailla ryhmittymisiä ja jakaantumisia. Minäkin olen sen osa ja jäsen, sen omistamista rikkauksista osallinne. Siihen Pyhä Henki on minut saattanut ja siihen liittänyt siten, että olen kuullut ja yhä edelleen kuulen Jumalan sanaa. Juuri tämä on siihen tulemisen alku. Ennen siihen tulemistamme me olimme kokonaan perkeleen omia, Jumalasta ja Kristuksesta kerrassaan tietämättöminä. Näin Pyhä Henki viimmeiseen päivään asti pysyy pyhän seurakunnan eli kristikunnan tykönä. Sen välityksellä hän meitä saattelee, sitä hän käyttää sanan julistamiseen ja harjoittamiseen ja tämän välityksellä hän saa aikaan ja lisää pyhitystä. Näin se päivittäin yhä kasvaa ja vahvistuu uskossa ja sen hedelmissä, jotka hän saa aikaan``

        Se jäi erittäin epäselväksi. Tapasi olla vastaamatta toisen teksteihin ja kopioida mieleisestäsi hehkutusta on surkuhupaisaa.

        >> Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, JONKA AVUTTA EI VOI TULLA KRISTUKSEN LUO.


      • kiiruusti paranuksee
        weha kirjoitti:

        3. uskonkappaleen selityksessä selvästi, että kristikunnassa eli seurakunnassa eli pienessä pyhien yhteisössä kaikki on syntien anteeksiantamusta.

        "Minä uskon, että maan päällä on pieni pyhä joukko ja yhteisö, joka koostuu pelkistä pyhistä ihmisistä. Sillä on yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - Pyhä Henki pysyy viimeiseen päivään asti pyhässä seurakunnassa eli kristikunnassa. Sen välityksellä hän vetää meidät yhteyteensä. - - Me elämme näet kristikunnassa, missä kaikki on syntien anteeksiantamusta, missä Jumala antaa anteeksi meille ja me annamme anteeksi toinen toisillemme, kannamme ja autamme toisiamme. Mutta kristikunnan ulkopuolella, missä ei ole evankeliumia, ei ole myöskään anteeksiantamusta."
        http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Uskontunnustus.html#33

        sun seurakuntas on hajaantunut monesti joten et edusta oikeaa seurakuntaa!
        itse kirjoitit näin:yksi pää, Kristus, ja Pyhä Henki on kutsunut sen koolle. Sillä on yksi usko, yksi mieli ja ymmärrys. Sillä on monenlaisia armolahjoja, mutta se on yksimielinen rakkaudessa, puolueita ei siinä ole eikä hajaannusta. - - niin siellä ei ole hajaannusta ja vl.yhteiössä on! olet siis erehtynyt seurasta.


      • admata kirjoitti:

        Se jäi erittäin epäselväksi. Tapasi olla vastaamatta toisen teksteihin ja kopioida mieleisestäsi hehkutusta on surkuhupaisaa.

        >> Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, JONKA AVUTTA EI VOI TULLA KRISTUKSEN LUO.

        >> Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, JONKA AVUTTA EI VOI TULLA KRISTUKSEN LUO.


      • muistutus
        weha kirjoitti:

        >> Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, JONKA AVUTTA EI VOI TULLA KRISTUKSEN LUO.

        Hyvä, että puolustat lujasti Lutherin oikeaoppiosuutta!

        Lutherhan opetti myös, että aurinko kiertää maapalloa. Ethän ole unohtanut tätä suurta totuutta?
        Eivät nuo vääräoppiset tajua, mten viisas mies Luther oli.


      • kuutoinen
        weha kirjoitti:

        >> Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, JONKA AVUTTA EI VOI TULLA KRISTUKSEN LUO.

        Tiedätkö Weha, mitä ilmaus uskosta uskoon tarkoittaa?


      • hopi, hopi
        kuutoinen kirjoitti:

        Tiedätkö Weha, mitä ilmaus uskosta uskoon tarkoittaa?

        siirtyy uskosta toiseen uskoon...


      • weha kirjoitti:

        >> Ellei näet saarnata Kristuksesta, ei ole ensinkään Pyhää Henkeä perustamassa, kutsumassa ja kokoamassa kristillistä seurakuntaa, JONKA AVUTTA EI VOI TULLA KRISTUKSEN LUO.

        Sinulla ei siis ollut esittää mitään vasta-argumenttia ja yrität epätoivoisesti toistaa muita argumentteja, jotka on nekin sinulle monta monituista kertaa kumottu?

        >>weha: Siis vain lähinnä uskovaiset opettavat noin > Minusta Raamattu on hyvin selvä tässä vanhurskauttamisopissa. "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin tämä kaikki teille annetaan" > Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.


      • näin on
        hopi, hopi kirjoitti:

        siirtyy uskosta toiseen uskoon...

        Vl-läisyydestä se on siirtynyt jo ajat sitten!


      • kysyn vaan
        admata kirjoitti:

        Sinulla ei siis ollut esittää mitään vasta-argumenttia ja yrität epätoivoisesti toistaa muita argumentteja, jotka on nekin sinulle monta monituista kertaa kumottu?

        >>weha: Siis vain lähinnä uskovaiset opettavat noin > Minusta Raamattu on hyvin selvä tässä vanhurskauttamisopissa. "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin tämä kaikki teille annetaan" > Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.

        "Jumalan valtakunta on Raamatun mukaan mielen tila, jossa ihminen on Jumalan ohjauksessa."

        Jumalan valtakunta????

        Luuk. 9
        1 Niin asetti Herra toiset seitsemänkymmentä, ja lähetti heitä kaksin ja kaksin edellänsä joka kaupunkiin ja paikkaan, kuhunka hän itse oli tuleva.
        ...
        8 Mutta kuhunka kaupunkiin te tulette sisälle, ja he teitä ottavat vastaan, niin syökäät mitä teidän eteenne pannaan,
        9 Ja parantakaat sairaita, joita siinä on, ja sanokaat heille: Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt.
        10 Mutta kuhunka kaupunkiin te tulette sisälle, ja ei he teitä ota vastaan, niin menkäät ulos sen kaduille, ja sanokaat:
        11 Tomunkin, joka teidän kaupungistanne tarttui meihin, me pudistamme teille: kuitenkin se tietäkäät, että Jumalan valtakunta oli teitä lähestynyt.

        Mielentilojako Jeesus lähetti matkaan vai omilla jaloillaan kulkevia opetuslapsiaan?


      • kuutoinen
        hopi, hopi kirjoitti:

        siirtyy uskosta toiseen uskoon...

        Niin, siinä usko muuttuu lupaukseen uskomisesta uskomiseksi jo ilmitulleeseen Kristukseen. eikä niin että uskovainen saarnaa uskottomalle synnit anteeksi ja vain siten toisesta voi tulla uskovainen.


      • kysyn vaan kirjoitti:

        "Jumalan valtakunta on Raamatun mukaan mielen tila, jossa ihminen on Jumalan ohjauksessa."

        Jumalan valtakunta????

        Luuk. 9
        1 Niin asetti Herra toiset seitsemänkymmentä, ja lähetti heitä kaksin ja kaksin edellänsä joka kaupunkiin ja paikkaan, kuhunka hän itse oli tuleva.
        ...
        8 Mutta kuhunka kaupunkiin te tulette sisälle, ja he teitä ottavat vastaan, niin syökäät mitä teidän eteenne pannaan,
        9 Ja parantakaat sairaita, joita siinä on, ja sanokaat heille: Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt.
        10 Mutta kuhunka kaupunkiin te tulette sisälle, ja ei he teitä ota vastaan, niin menkäät ulos sen kaduille, ja sanokaat:
        11 Tomunkin, joka teidän kaupungistanne tarttui meihin, me pudistamme teille: kuitenkin se tietäkäät, että Jumalan valtakunta oli teitä lähestynyt.

        Mielentilojako Jeesus lähetti matkaan vai omilla jaloillaan kulkevia opetuslapsiaan?

        >> Mielentilojako Jeesus lähetti matkaan vai omilla jaloillaan kulkevia opetuslapsiaan?


      • kysyn vaan
        admata kirjoitti:

        >> Mielentilojako Jeesus lähetti matkaan vai omilla jaloillaan kulkevia opetuslapsiaan?

        "Onko tuossa jokin ristiriita? Jos ja kun opetuslapset olivat saavuttaneet oikean mielen tilan, niin eikö se kulkenut niiden opetuslasten mukana? Vai mieletönnäkö he vaelsivat?"

        On siinä epäuskon ja uskon kokoinen ristiriita. Opetuslapset eivät olleet missään mielen tilassa, vaan elävässä uskossa ja Pyhä Henki oli asukkaana heidän sydämissään, joka todisti heidän henkensä kanssa, että he olivat Jumalan lapsia.

        "Oikeassa mielentilassa opetuslapset saattoivat demonstroida mitä Jumalan valtakunnaksi kutsutun mielen tilan avulla saattoi saada aikaan. Tämän johdosta kuulioiden oli paljon paremmat mahdollisuudet pyrkiä itsekin tuohon Jumalan valtakunnaksi kutsuttuun mielen tilaan"

        Opetuslapset eivät ole tulleet Jumalan valtakunnan asukkaiksi tavoittelemalla jotakin mielen tilaa. Omavanhurskaasti tavoittelemalla ja saavuttamalla jotakin. Jumalan lapseksi synnytään, ei tulla vähin erin saavuttamalla jokin hyvänolon tunne.

        Opetuslapset tulivat Jumalan lapsiksi ja Jumalan valtakunnan asukkaiksi kuulemalla Jumalan valtakunnasta saarnatun evankeliumin ja uskomalla sen. Jeesus sitä saarnasi ja lähetti opetuslapsensa samaa evankeliumia saarnaamaan, ei mitään mielen tilaa.

        Mark. 1
        14 Mutta sitte kuin Johannes oli vankiuteen annettu ylön, tuli Jesus Galileaan, saarnaten Jumalan valtakunnan evankeliumia,
        15 Ja sanoi: aika on täytetty, ja Jumalan valtakunta on lähestynyt: tehkäät parannus ja uskokaat evankeliumi.


      • iveta
        kysyn vaan kirjoitti:

        "Onko tuossa jokin ristiriita? Jos ja kun opetuslapset olivat saavuttaneet oikean mielen tilan, niin eikö se kulkenut niiden opetuslasten mukana? Vai mieletönnäkö he vaelsivat?"

        On siinä epäuskon ja uskon kokoinen ristiriita. Opetuslapset eivät olleet missään mielen tilassa, vaan elävässä uskossa ja Pyhä Henki oli asukkaana heidän sydämissään, joka todisti heidän henkensä kanssa, että he olivat Jumalan lapsia.

        "Oikeassa mielentilassa opetuslapset saattoivat demonstroida mitä Jumalan valtakunnaksi kutsutun mielen tilan avulla saattoi saada aikaan. Tämän johdosta kuulioiden oli paljon paremmat mahdollisuudet pyrkiä itsekin tuohon Jumalan valtakunnaksi kutsuttuun mielen tilaan"

        Opetuslapset eivät ole tulleet Jumalan valtakunnan asukkaiksi tavoittelemalla jotakin mielen tilaa. Omavanhurskaasti tavoittelemalla ja saavuttamalla jotakin. Jumalan lapseksi synnytään, ei tulla vähin erin saavuttamalla jokin hyvänolon tunne.

        Opetuslapset tulivat Jumalan lapsiksi ja Jumalan valtakunnan asukkaiksi kuulemalla Jumalan valtakunnasta saarnatun evankeliumin ja uskomalla sen. Jeesus sitä saarnasi ja lähetti opetuslapsensa samaa evankeliumia saarnaamaan, ei mitään mielen tilaa.

        Mark. 1
        14 Mutta sitte kuin Johannes oli vankiuteen annettu ylön, tuli Jesus Galileaan, saarnaten Jumalan valtakunnan evankeliumia,
        15 Ja sanoi: aika on täytetty, ja Jumalan valtakunta on lähestynyt: tehkäät parannus ja uskokaat evankeliumi.

        Ivetan mielestä tuossa jakeessa: 9 "Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt." tarkoitetaan, että ilosanoma Kristuksesta ja pelastus Hänessä on teitä lähestynyt "sanansaattajien" välityksellä. Ja korostan, vain välityksellä, koska opetuslasten tehtävä oli saarnata tätä ilosanomaa pelastuksesta kaikelle kansalle, koska pelastustyö oli täydellisesti suoritettu ja valmis vastaanotettavaksi, ainoastaan siitä ilmoittaminen ja kertominen jäi opetuslasten ja sittemmin myös vl-puhujien tehtäväksi. Tosin opetuslapset Raamatun mukaan myös käyttivät armolahjojaan, kuten sairaitten parantamista ym. julistustyönsä ohessa (käyttävätkö vl:ät myös), mutta tärkeintä oli se, että saatiin julistaa pelastusta Kristuksesta (se on oikeata lähetystyötä) kaikkialla, missä he liikkuivatkin.


      • kysyn vaan kirjoitti:

        "Onko tuossa jokin ristiriita? Jos ja kun opetuslapset olivat saavuttaneet oikean mielen tilan, niin eikö se kulkenut niiden opetuslasten mukana? Vai mieletönnäkö he vaelsivat?"

        On siinä epäuskon ja uskon kokoinen ristiriita. Opetuslapset eivät olleet missään mielen tilassa, vaan elävässä uskossa ja Pyhä Henki oli asukkaana heidän sydämissään, joka todisti heidän henkensä kanssa, että he olivat Jumalan lapsia.

        "Oikeassa mielentilassa opetuslapset saattoivat demonstroida mitä Jumalan valtakunnaksi kutsutun mielen tilan avulla saattoi saada aikaan. Tämän johdosta kuulioiden oli paljon paremmat mahdollisuudet pyrkiä itsekin tuohon Jumalan valtakunnaksi kutsuttuun mielen tilaan"

        Opetuslapset eivät ole tulleet Jumalan valtakunnan asukkaiksi tavoittelemalla jotakin mielen tilaa. Omavanhurskaasti tavoittelemalla ja saavuttamalla jotakin. Jumalan lapseksi synnytään, ei tulla vähin erin saavuttamalla jokin hyvänolon tunne.

        Opetuslapset tulivat Jumalan lapsiksi ja Jumalan valtakunnan asukkaiksi kuulemalla Jumalan valtakunnasta saarnatun evankeliumin ja uskomalla sen. Jeesus sitä saarnasi ja lähetti opetuslapsensa samaa evankeliumia saarnaamaan, ei mitään mielen tilaa.

        Mark. 1
        14 Mutta sitte kuin Johannes oli vankiuteen annettu ylön, tuli Jesus Galileaan, saarnaten Jumalan valtakunnan evankeliumia,
        15 Ja sanoi: aika on täytetty, ja Jumalan valtakunta on lähestynyt: tehkäät parannus ja uskokaat evankeliumi.

        >> Opetuslapset eivät olleet missään mielen tilassa, vaan elävässä uskossa

        Et siis ymmärtänyt, että elävä usko on ennenkaikkea mielen tila?

        >> Opetuslapset tulivat Jumalan lapsiksi ja Jumalan valtakunnan asukkaiksi kuulemalla Jumalan valtakunnasta saarnatun evankeliumin ja uskomalla sen. Jeesus sitä saarnasi ja lähetti opetuslapsensa samaa evankeliumia saarnaamaan, ei mitään mielen tilaa.


      • kuuliainen,
        admata kirjoitti:

        >> Opetuslapset eivät olleet missään mielen tilassa, vaan elävässä uskossa

        Et siis ymmärtänyt, että elävä usko on ennenkaikkea mielen tila?

        >> Opetuslapset tulivat Jumalan lapsiksi ja Jumalan valtakunnan asukkaiksi kuulemalla Jumalan valtakunnasta saarnatun evankeliumin ja uskomalla sen. Jeesus sitä saarnasi ja lähetti opetuslapsensa samaa evankeliumia saarnaamaan, ei mitään mielen tilaa.

        Kun ihminen lähtee seuraamaan Jeesusta puhutaan myös mielen muutoksesta (parannus).
        Uskoon tullut ihminen on silloin saanut omistaa vapauttavan armoevankeliumin kohdallensa. Sydämeen on "laskeutunut" sielun rauha, vapaus ja ilo. Tämä on pyhän hengen lahja Jumalalta Kristuksen ansion tähden. Hän iloitsee siitä yhdessä uskovien kanssa ja on silloin Jumalan valtakunnan jäsen.

        Jumalan valtakunta ei ole sisäisesti teissä ILMAN KAHTA
        TAI KOLMATTA.

        Jumalan valtakunta:
        Olen ymmärtämässä näistä Raamatun kohdista ettei Jumalan valtakunta asu yksinäisessä sielussa.
        Jumalan valtakunnassa on aina jäseniä. Missä kaksi tai kolme kokoontuu... Yksinään, ei siis voi olla
        Jumalan valtakunta, siellä on aina jäseniä!!!

        Luuk. 17:21-23
        21 Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.
        22 Niin hän sanoi opetuslapsille: se aika tulee, että te halajatte nähdä yhtäkin Ihmisen Pojan päivää, ja ette saa nähdä.
        23 Ja he sanovat teille: katso tässä, katso siellä: älkäät menkö ulos, älkäät myös seuratko.

        Raamattu 1933/38
        21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".


        Katsos kun ihmisen on oltava omalta puoleltaan köyhä ja syntinen-
        Matt. 7:7
        7 "PYYTÄKÄÄ, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.

        Matt. 18:19
        19 "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa KAKSI TEISTÄ YHDESSÄ SOPIEN maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. [Matt. 7:7 ]

        Joh. 14:23
        23 Jeesus vastasi: "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja ME TULEMME hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen. [Ilm. 3:20]

        Matt. 28:20
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen TEIDÄN KANSSANNE kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Luuk. 13:24
        24 "KILVOITELKAA päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta EIVÄT VOI.


      • acimlai nen
        admata kirjoitti:

        >> Opetuslapset eivät olleet missään mielen tilassa, vaan elävässä uskossa

        Et siis ymmärtänyt, että elävä usko on ennenkaikkea mielen tila?

        >> Opetuslapset tulivat Jumalan lapsiksi ja Jumalan valtakunnan asukkaiksi kuulemalla Jumalan valtakunnasta saarnatun evankeliumin ja uskomalla sen. Jeesus sitä saarnasi ja lähetti opetuslapsensa samaa evankeliumia saarnaamaan, ei mitään mielen tilaa.

        Admata: "Niin vl:t kuin monet muutkin uskovaiset rakentavat mielellään egokekoja, joissa he erilaisten rituaalien kautta yrittävät tavoitella Jumalaa, mutta eivät huomaa että Jumala on jo heidän luonaan.."

        Tuomaan evankeliumissakin sanotaan Jumalan valtakunnasta:

        "113.Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle, ”Milloin valtakunta tulee?” ”Se ei tule odottamalla sen tuloa. Ei sanota ’katso, täällä!’ tai ’katso, tuolla!’. Ennemmin valtakunta levitetään maan päälle, eivätkä ihmiset näe sitä.”"

        http://www.apokryfikirjat.com/tuomev.htm

        Tässä sanotaan siis selvästi että ihmiset EIVÄT NÄE sitä.


      • kysyn vaan
        admata kirjoitti:

        >> Opetuslapset eivät olleet missään mielen tilassa, vaan elävässä uskossa

        Et siis ymmärtänyt, että elävä usko on ennenkaikkea mielen tila?

        >> Opetuslapset tulivat Jumalan lapsiksi ja Jumalan valtakunnan asukkaiksi kuulemalla Jumalan valtakunnasta saarnatun evankeliumin ja uskomalla sen. Jeesus sitä saarnasi ja lähetti opetuslapsensa samaa evankeliumia saarnaamaan, ei mitään mielen tilaa.

        "Et siis ymmärtänyt, että elävä usko on ennenkaikkea mielen tila?"

        En ymmärrä ja ehkä en ole ainoa. Raamattu ei tunne tuollaista määritelmää uskolle. Se on täysin omia ajatusrakennelmiasi.

        "Meinaatko siis tosissasi, että jo pitkän aikaa Jeesusta seuranneet opetuslapset eivät vielä uskoneet Jeesukseen kun Jeesus kehoitti nimenomaan heitä ensisijaisesti etsimään Jumalan valtakuntaa? (Matt. 6:33) Vl:t vääristelevät tuota Raamatunkohtaa, että se koskisi epäuskoisia, joiden tulisi ensin löytää joku maanpäällinen joukko. (Täysin omaa mielikuvitusta ja Raamatun vääristelyä)."

        Jumalan valtakunnan etsiminenkö ei koske epäuskoisia, mutta koskee Jumalan lapsia?

        "Vl:ien suosima käännös, keskellänne, on selkeästi virheellinen koska se ei sovi muihin samassa lauseessa ilmoitettuihin määrittelyihin. Sen sijaan Jumalan valtakunta on jokaisen ihmisen sisällä ja sieltä ihmisen tulee etsiä sitä :)"

        KR 33/38 käännös on tässä Matt. 6:33 jakeessa sinulle ainoa oikea käännös, jossakin toisessa asiassa KR 92 jne. KR 92 käännöksessä se on palautettu takaisin aikaisempien KR 33/38:aa edeltävien käännösten mukaiseksi. Jakeessa Jeesus puhuu fariseuksille ja tämän huomioiden vähänkin Raamattua lukenut ei ihmettele, miksi on palattu entiseen käännökseen.

        Jeesuksen todistus näistä fariseuksista on karu.

        Joh. 8
        44 Te olette isästä perkeleestä, ja teidän isänne himoja te tahdotte tehdä. Hän on ollut murhaaja alusta, ja ei pysynyt totuudessa; sillä ei totuus ole hänessä. Kuin hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omastansa; sillä hän on valehtelia ja valheen isä.
        45 Mutta että minä sanon totuuden, niin ette usko minua.

        Tässä Raamatusta fariseuksile, mitä heidän pitäisi tehdä.

        Matt. 3
        1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja, ja saarnasi Juudean korvessa,
        2 Ja sanoi: tehkäät parannus; sillä taivaan valtakunta on lähestynyt.
        ...
        6 Ja he kastettiin häneltä Jordanissa, ja tunnustivat heidän syntinsä.
        7 Mutta kuin hän monta Pharisealaisista ja Saddukealaisista näki tulevan kasteensa tykö, sanoi hän heille: te kyykärmetten sikiät, kuka teitä neuvoi pakenemaan tulevaista vihaa?
        8 Tehkäät siis parannuksen soveliaita hedelmiä.

        Taas oli taivaan valtakunta tullut jalkojen päällä ja Johannes kehoitti fariseuksia tekemään parannuksen, eikä etsimään jotakin mielen tilaa tai Jumalan valtakuntaa heidän omista uskottomista sydämistään. Raamattu sanoo, kun Johannes Kastaja tulee, että silloin Jumalan valtakunta lähestyy.


      • kuuliainen, kirjoitti:

        Kun ihminen lähtee seuraamaan Jeesusta puhutaan myös mielen muutoksesta (parannus).
        Uskoon tullut ihminen on silloin saanut omistaa vapauttavan armoevankeliumin kohdallensa. Sydämeen on "laskeutunut" sielun rauha, vapaus ja ilo. Tämä on pyhän hengen lahja Jumalalta Kristuksen ansion tähden. Hän iloitsee siitä yhdessä uskovien kanssa ja on silloin Jumalan valtakunnan jäsen.

        Jumalan valtakunta ei ole sisäisesti teissä ILMAN KAHTA
        TAI KOLMATTA.

        Jumalan valtakunta:
        Olen ymmärtämässä näistä Raamatun kohdista ettei Jumalan valtakunta asu yksinäisessä sielussa.
        Jumalan valtakunnassa on aina jäseniä. Missä kaksi tai kolme kokoontuu... Yksinään, ei siis voi olla
        Jumalan valtakunta, siellä on aina jäseniä!!!

        Luuk. 17:21-23
        21 Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.
        22 Niin hän sanoi opetuslapsille: se aika tulee, että te halajatte nähdä yhtäkin Ihmisen Pojan päivää, ja ette saa nähdä.
        23 Ja he sanovat teille: katso tässä, katso siellä: älkäät menkö ulos, älkäät myös seuratko.

        Raamattu 1933/38
        21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".


        Katsos kun ihmisen on oltava omalta puoleltaan köyhä ja syntinen-
        Matt. 7:7
        7 "PYYTÄKÄÄ, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.

        Matt. 18:19
        19 "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa KAKSI TEISTÄ YHDESSÄ SOPIEN maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. [Matt. 7:7 ]

        Joh. 14:23
        23 Jeesus vastasi: "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja ME TULEMME hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen. [Ilm. 3:20]

        Matt. 28:20
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen TEIDÄN KANSSANNE kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Luuk. 13:24
        24 "KILVOITELKAA päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta EIVÄT VOI.

        >> Olen ymmärtämässä näistä Raamatun kohdista ettei Jumalan valtakunta asu yksinäisessä sielussa.
        Jumalan valtakunnassa on aina jäseniä. Missä kaksi tai kolme kokoontuu... Yksinään, ei siis voi olla
        Jumalan valtakunta, siellä on aina jäseniä!!!


      • kysyn vaan kirjoitti:

        "Et siis ymmärtänyt, että elävä usko on ennenkaikkea mielen tila?"

        En ymmärrä ja ehkä en ole ainoa. Raamattu ei tunne tuollaista määritelmää uskolle. Se on täysin omia ajatusrakennelmiasi.

        "Meinaatko siis tosissasi, että jo pitkän aikaa Jeesusta seuranneet opetuslapset eivät vielä uskoneet Jeesukseen kun Jeesus kehoitti nimenomaan heitä ensisijaisesti etsimään Jumalan valtakuntaa? (Matt. 6:33) Vl:t vääristelevät tuota Raamatunkohtaa, että se koskisi epäuskoisia, joiden tulisi ensin löytää joku maanpäällinen joukko. (Täysin omaa mielikuvitusta ja Raamatun vääristelyä)."

        Jumalan valtakunnan etsiminenkö ei koske epäuskoisia, mutta koskee Jumalan lapsia?

        "Vl:ien suosima käännös, keskellänne, on selkeästi virheellinen koska se ei sovi muihin samassa lauseessa ilmoitettuihin määrittelyihin. Sen sijaan Jumalan valtakunta on jokaisen ihmisen sisällä ja sieltä ihmisen tulee etsiä sitä :)"

        KR 33/38 käännös on tässä Matt. 6:33 jakeessa sinulle ainoa oikea käännös, jossakin toisessa asiassa KR 92 jne. KR 92 käännöksessä se on palautettu takaisin aikaisempien KR 33/38:aa edeltävien käännösten mukaiseksi. Jakeessa Jeesus puhuu fariseuksille ja tämän huomioiden vähänkin Raamattua lukenut ei ihmettele, miksi on palattu entiseen käännökseen.

        Jeesuksen todistus näistä fariseuksista on karu.

        Joh. 8
        44 Te olette isästä perkeleestä, ja teidän isänne himoja te tahdotte tehdä. Hän on ollut murhaaja alusta, ja ei pysynyt totuudessa; sillä ei totuus ole hänessä. Kuin hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omastansa; sillä hän on valehtelia ja valheen isä.
        45 Mutta että minä sanon totuuden, niin ette usko minua.

        Tässä Raamatusta fariseuksile, mitä heidän pitäisi tehdä.

        Matt. 3
        1 Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja, ja saarnasi Juudean korvessa,
        2 Ja sanoi: tehkäät parannus; sillä taivaan valtakunta on lähestynyt.
        ...
        6 Ja he kastettiin häneltä Jordanissa, ja tunnustivat heidän syntinsä.
        7 Mutta kuin hän monta Pharisealaisista ja Saddukealaisista näki tulevan kasteensa tykö, sanoi hän heille: te kyykärmetten sikiät, kuka teitä neuvoi pakenemaan tulevaista vihaa?
        8 Tehkäät siis parannuksen soveliaita hedelmiä.

        Taas oli taivaan valtakunta tullut jalkojen päällä ja Johannes kehoitti fariseuksia tekemään parannuksen, eikä etsimään jotakin mielen tilaa tai Jumalan valtakuntaa heidän omista uskottomista sydämistään. Raamattu sanoo, kun Johannes Kastaja tulee, että silloin Jumalan valtakunta lähestyy.

        1. Jumalan valtakunnan etsiminen koskee kaikkia. Jeesus opasti häneen uskovia opetuslapsia etsimään sitä ensisijaisesti jokapäiväisessä elämässään.

        2. ""Et siis ymmärtänyt, että elävä usko on ennenkaikkea mielen tila?"

        En ymmärrä ja ehkä en ole ainoa. Raamattu ei tunne tuollaista määritelmää uskolle. Se on täysin omia ajatusrakennelmiasi."

        Se on ainut mahdollinen tulkinta Jeesuksen opetuksesta, joka sopii kaikkiin Jeesuksen Jumalan valtakunnasta opettamiin asioihin ilman väkivaltaista leikkaa-liimaa-askartele vl-opetusta joka valikoi kohdat mihin uskoo.

        >> KR 33/38 käännös on tässä Matt. 6:33 jakeessa sinulle ainoa oikea käännös

        Ei todellakaan ole :)
        Myös vl:ien hyväksymästä englanninkielisestä King Jamesin käännöksessä on ihan sama ja ainoa koko virkkeen loogisesti mahdollistava käännös "sisäisesti teissä":
        "Neither shall they say, Lo here! or, lo there! for, behold, the kingdom of God is within you."

        Kun Raamattu suoraan kieltää: "EI VOI SANOA TÄÄLLÄ", niin ei voi kuin ihmetellä ylimielistä vl-röyhkeyttä käyttää omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta".


      • kysyn vaan
        admata kirjoitti:

        1. Jumalan valtakunnan etsiminen koskee kaikkia. Jeesus opasti häneen uskovia opetuslapsia etsimään sitä ensisijaisesti jokapäiväisessä elämässään.

        2. ""Et siis ymmärtänyt, että elävä usko on ennenkaikkea mielen tila?"

        En ymmärrä ja ehkä en ole ainoa. Raamattu ei tunne tuollaista määritelmää uskolle. Se on täysin omia ajatusrakennelmiasi."

        Se on ainut mahdollinen tulkinta Jeesuksen opetuksesta, joka sopii kaikkiin Jeesuksen Jumalan valtakunnasta opettamiin asioihin ilman väkivaltaista leikkaa-liimaa-askartele vl-opetusta joka valikoi kohdat mihin uskoo.

        >> KR 33/38 käännös on tässä Matt. 6:33 jakeessa sinulle ainoa oikea käännös

        Ei todellakaan ole :)
        Myös vl:ien hyväksymästä englanninkielisestä King Jamesin käännöksessä on ihan sama ja ainoa koko virkkeen loogisesti mahdollistava käännös "sisäisesti teissä":
        "Neither shall they say, Lo here! or, lo there! for, behold, the kingdom of God is within you."

        Kun Raamattu suoraan kieltää: "EI VOI SANOA TÄÄLLÄ", niin ei voi kuin ihmetellä ylimielistä vl-röyhkeyttä käyttää omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta".

        "Kun Raamattu suoraan kieltää: "EI VOI SANOA TÄÄLLÄ", niin ei voi kuin ihmetellä ylimielistä vl-röyhkeyttä käyttää omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"."

        Jeesuksen opetuslapset tai Johannes Kastaja ylimelistä nl-röyhkeyttään käytti omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"?


      • kysyn vaan kirjoitti:

        "Kun Raamattu suoraan kieltää: "EI VOI SANOA TÄÄLLÄ", niin ei voi kuin ihmetellä ylimielistä vl-röyhkeyttä käyttää omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"."

        Jeesuksen opetuslapset tai Johannes Kastaja ylimelistä nl-röyhkeyttään käytti omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"?

        >> Jeesuksen opetuslapset tai Johannes Kastaja ylimelistä nl-röyhkeyttään käytti omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"?


      • 3+15
        kysyn vaan kirjoitti:

        "Kun Raamattu suoraan kieltää: "EI VOI SANOA TÄÄLLÄ", niin ei voi kuin ihmetellä ylimielistä vl-röyhkeyttä käyttää omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"."

        Jeesuksen opetuslapset tai Johannes Kastaja ylimelistä nl-röyhkeyttään käytti omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"?

        kun saatanan valtakunnan jäsenet (= vl-herätysliike) käyttävät itsestään nimitystä Jumalan valtakunta.

        Tätä se saatana teettää. :((


      • kysyn vaan
        admata kirjoitti:

        >> Jeesuksen opetuslapset tai Johannes Kastaja ylimelistä nl-röyhkeyttään käytti omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"?

        "Millä perusteella Jeesuksen opetuslapset olisivat voineet käyttää itsestään nimitystä "Jumalan valtakunta", kun Jeesus kehoitti nimenomaan omia opetuslapsiaan ensisijaisesti etsimään Jumalan valtakuntaa ;D"


        Luuk. 6:20
        Ja hän nosti silmänsä opetuslastensa puoleen, ja sanoi: autuaat te vaivaiset; sillä teidän on Jumalan valtakunta.

        Matt. 18:4
        Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.

        Matt. 16:19
        Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.

        Pietarilla oli varmaan mielestäsi Jumalan valtakunta hukassa, vaikka valtakunnan avaimet omistikin ja evankeliumilla päästetyt joutuivat ties mihin valtakuntaan(esim. Kornelius).


      • kuuliainen,
        admata kirjoitti:

        >> Olen ymmärtämässä näistä Raamatun kohdista ettei Jumalan valtakunta asu yksinäisessä sielussa.
        Jumalan valtakunnassa on aina jäseniä. Missä kaksi tai kolme kokoontuu... Yksinään, ei siis voi olla
        Jumalan valtakunta, siellä on aina jäseniä!!!

        mutta ei löytynyt Raamatusta:
        http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/yhden-miehen-valtakunta.

        "Jos Jeesus sanoo olevansa läsnä kahden tai kolmen kanssa, niin se ei vähäisimmässäkään määrin sulje pois sitä ettei Jeesus olisi myös yhden kanssa."

        Yrität tarkoituksella pompata pois asian ytimestä. Siitähän ei puhuttu etteikö Jeesus pitäisi huoli kaikista
        lampaistansa. Totta hän pitää huoli yhdestäkin, mutta ei siitä ainokaisesta tule vielä valtakuntaa yksistään. Kun pitää oleman yksi joukko jota "Jumalan valtakunnaksi" nimitetään. Se valtakunta on valmistettu niitä varten jotka uskovat. Ja se valtakunta on jo meidän keskellämme eikä se ole täällä tai tuolla vaan siellä
        missä kaksi tai kolme..

        Ja koko valtakunnan olemus on "hengellinen" josta vertauskuvin Raamatussa kerrotaan:

        "taivaan valtakunta on ihmisen vertainen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa."
        "taivaan valtakunta on sinapin siemenen vertainen"
        "hapatuksen vertainen,"
        "Taas on taivaan valtakunta tavaran vertainen"
        "kymmenen neitseen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja menivät ulos ylkää vastaan.

        Dan. 7:27
        Vaan valtakunta, valta ja voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhälle kansalle, jonka valtakunta on ijankaikkinen valtakunta, ja kaikki vallat pitää häntä palveleman ja kuuleman.

        Pistä hyvä mies edes yksi kohta Raamatusta mistä ilmenee, että Jumalan valtakunta on valmistettu vain yhdelle. Ja vieläpä Raamattu on mielestäsi puutteellinen vaikka siihen ei saisi mitään lisätä eikä pois ottaa.


      • kysyn vaan kirjoitti:

        "Millä perusteella Jeesuksen opetuslapset olisivat voineet käyttää itsestään nimitystä "Jumalan valtakunta", kun Jeesus kehoitti nimenomaan omia opetuslapsiaan ensisijaisesti etsimään Jumalan valtakuntaa ;D"


        Luuk. 6:20
        Ja hän nosti silmänsä opetuslastensa puoleen, ja sanoi: autuaat te vaivaiset; sillä teidän on Jumalan valtakunta.

        Matt. 18:4
        Sentähden joka itsensä alentaa niinkuin tämä lapsi, se on suurin taivaan valtakunnassa.

        Matt. 16:19
        Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.

        Pietarilla oli varmaan mielestäsi Jumalan valtakunta hukassa, vaikka valtakunnan avaimet omistikin ja evankeliumilla päästetyt joutuivat ties mihin valtakuntaan(esim. Kornelius).

        ...Tulkinta, että noista lainaamistasi Raamatunpaikoista (Luuk. 6:20 , Matt. 18:4, Matt. 16:19 ) tai mistään muualtakaan Raamatusta löytyisi opetuslasten joukkoa kutsumassa joukkoaan Jumalan valtakunnaksi.

        Itse asiassa juuri se, että esimerkiksi vaivaisilla sanottiin olevan Jumalan valtakunta on selkeä esimerkki siitä, ettei käsite Jumalan valtakunta voinut mitenkään kuvata minkäänlaista joukkoa, vaan päinvastoin mielen tilaa :)


      • kysyn vaan
        admata kirjoitti:

        ...Tulkinta, että noista lainaamistasi Raamatunpaikoista (Luuk. 6:20 , Matt. 18:4, Matt. 16:19 ) tai mistään muualtakaan Raamatusta löytyisi opetuslasten joukkoa kutsumassa joukkoaan Jumalan valtakunnaksi.

        Itse asiassa juuri se, että esimerkiksi vaivaisilla sanottiin olevan Jumalan valtakunta on selkeä esimerkki siitä, ettei käsite Jumalan valtakunta voinut mitenkään kuvata minkäänlaista joukkoa, vaan päinvastoin mielen tilaa :)

        "mistään muualtakaan Raamatusta löytyisi opetuslasten joukkoa kutsumassa joukkoaan Jumalan valtakunnaksi."

        aina vetäiset tuon joukon. En ole koko aikana kirjoittanut mistään "joukosta", vaan Jumalan valtakunnasta.

        Raamatun mukaan asia on hyvin yksinkertainen: missä on Jumalan lapsia, siellä on Jumalan valtakunta, missä on Jumalan valtakunta, siellä on Jumalan valtakunnan evankeliumi ja missä on evankeliumi, siellä on syntein päästö. Joka uskoo evankeliumin, se saa syntinsä anteeksi ja pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan välittömästi, heti. Ei muuta.

        Jää sinä siihen omaan mielen tilaasi ja toivottavasti löydät joskus pellon aarteineen ja on rahaa ostaa se pelto.

        Hyvää yötä


      • kysyn vaan kirjoitti:

        "mistään muualtakaan Raamatusta löytyisi opetuslasten joukkoa kutsumassa joukkoaan Jumalan valtakunnaksi."

        aina vetäiset tuon joukon. En ole koko aikana kirjoittanut mistään "joukosta", vaan Jumalan valtakunnasta.

        Raamatun mukaan asia on hyvin yksinkertainen: missä on Jumalan lapsia, siellä on Jumalan valtakunta, missä on Jumalan valtakunta, siellä on Jumalan valtakunnan evankeliumi ja missä on evankeliumi, siellä on syntein päästö. Joka uskoo evankeliumin, se saa syntinsä anteeksi ja pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan välittömästi, heti. Ei muuta.

        Jää sinä siihen omaan mielen tilaasi ja toivottavasti löydät joskus pellon aarteineen ja on rahaa ostaa se pelto.

        Hyvää yötä

        Nimimerkki kysyn vaan kirjoitti 2.12.2009 00:06
        >> En ole koko aikana kirjoittanut mistään "joukosta", vaan Jumalan valtakunnasta.

        Jaa-a. Sitten sinun olisi ollut järkevä selventää että olet eri "Kysyn vaan" kuin tässä samassa ketjussa 4 kommenttia sitten ;)

        Nimimerkki kysyn vaan kirjoitti 1.12.2009 20:52
        >> Jeesuksen opetuslapset tai Johannes Kastaja ylimelistä nl-röyhkeyttään käytti omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"? > Joka uskoo evankeliumin, se saa syntinsä anteeksi ja pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan välittömästi, heti. Ei muuta.


      • kuuliainen, kirjoitti:

        mutta ei löytynyt Raamatusta:
        http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/yhden-miehen-valtakunta.

        "Jos Jeesus sanoo olevansa läsnä kahden tai kolmen kanssa, niin se ei vähäisimmässäkään määrin sulje pois sitä ettei Jeesus olisi myös yhden kanssa."

        Yrität tarkoituksella pompata pois asian ytimestä. Siitähän ei puhuttu etteikö Jeesus pitäisi huoli kaikista
        lampaistansa. Totta hän pitää huoli yhdestäkin, mutta ei siitä ainokaisesta tule vielä valtakuntaa yksistään. Kun pitää oleman yksi joukko jota "Jumalan valtakunnaksi" nimitetään. Se valtakunta on valmistettu niitä varten jotka uskovat. Ja se valtakunta on jo meidän keskellämme eikä se ole täällä tai tuolla vaan siellä
        missä kaksi tai kolme..

        Ja koko valtakunnan olemus on "hengellinen" josta vertauskuvin Raamatussa kerrotaan:

        "taivaan valtakunta on ihmisen vertainen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa."
        "taivaan valtakunta on sinapin siemenen vertainen"
        "hapatuksen vertainen,"
        "Taas on taivaan valtakunta tavaran vertainen"
        "kymmenen neitseen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja menivät ulos ylkää vastaan.

        Dan. 7:27
        Vaan valtakunta, valta ja voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhälle kansalle, jonka valtakunta on ijankaikkinen valtakunta, ja kaikki vallat pitää häntä palveleman ja kuuleman.

        Pistä hyvä mies edes yksi kohta Raamatusta mistä ilmenee, että Jumalan valtakunta on valmistettu vain yhdelle. Ja vieläpä Raamattu on mielestäsi puutteellinen vaikka siihen ei saisi mitään lisätä eikä pois ottaa.

        >> Kun pitää oleman yksi joukko jota "Jumalan valtakunnaksi" nimitetään. mieli kehitttyy :)

        Kymmenen neitsyttä on niinikään esimerkki ettei Jumalan valtakunnassa ollut kuin viisaat neitsyet, vaikka nämä kaikki olivat yhdessä joukossa :)

        >> Pistä hyvä mies edes yksi kohta Raamatusta mistä ilmenee, että Jumalan valtakunta on valmistettu vain yhdelle. > Ja vieläpä Raamattu on mielestäsi puutteellinen vaikka siihen ei saisi mitään lisätä eikä pois ottaa.


      • kysyn vaan
        admata kirjoitti:

        Nimimerkki kysyn vaan kirjoitti 2.12.2009 00:06
        >> En ole koko aikana kirjoittanut mistään "joukosta", vaan Jumalan valtakunnasta.

        Jaa-a. Sitten sinun olisi ollut järkevä selventää että olet eri "Kysyn vaan" kuin tässä samassa ketjussa 4 kommenttia sitten ;)

        Nimimerkki kysyn vaan kirjoitti 1.12.2009 20:52
        >> Jeesuksen opetuslapset tai Johannes Kastaja ylimelistä nl-röyhkeyttään käytti omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"? > Joka uskoo evankeliumin, se saa syntinsä anteeksi ja pääsee sisälle Jumalan valtakuntaan välittömästi, heti. Ei muuta.

        Huomenta

        tämän ketjun alkuperäinen joukko-oppi.

        admata kirjoitti:
        "Kun Raamattu suoraan kieltää: "EI VOI SANOA TÄÄLLÄ", niin ei voi kuin ihmetellä ylimielistä vl-röyhkeyttä käyttää omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"."

        Tein sitten sovelluksen Jeesuksen ajalle sinun joukko-opista:

        "Jeesuksen opetuslapset tai Johannes Kastaja ylimelistä nl-röyhkeyttään käytti omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"?"

        Vl:t saarnaavat samalla tavalla, kuin Jeesuksen opetuslapset, että Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi. Pitäisikö jotenkin muuten saarnata? Sillehän ei sitten mahda mitään, jos se kuulostaa mielestäsi joukko-opilta.


      • kysyn vaan kirjoitti:

        Huomenta

        tämän ketjun alkuperäinen joukko-oppi.

        admata kirjoitti:
        "Kun Raamattu suoraan kieltää: "EI VOI SANOA TÄÄLLÄ", niin ei voi kuin ihmetellä ylimielistä vl-röyhkeyttä käyttää omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"."

        Tein sitten sovelluksen Jeesuksen ajalle sinun joukko-opista:

        "Jeesuksen opetuslapset tai Johannes Kastaja ylimelistä nl-röyhkeyttään käytti omasta joukostaan räikeästi termiä "Jumalan valtakunta"?"

        Vl:t saarnaavat samalla tavalla, kuin Jeesuksen opetuslapset, että Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi. Pitäisikö jotenkin muuten saarnata? Sillehän ei sitten mahda mitään, jos se kuulostaa mielestäsi joukko-opilta.

        >> Tein sitten sovelluksen Jeesuksen ajalle sinun joukko-opista:

        Et tehnyt minkäänlaista sovellusta, vaan höpötit Raamatusta omiasi.

        >> Vl:t saarnaavat samalla tavalla, kuin Jeesuksen opetuslapset, että Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.


      • kuuliainen,
        admata kirjoitti:

        >> Kun pitää oleman yksi joukko jota "Jumalan valtakunnaksi" nimitetään. mieli kehitttyy :)

        Kymmenen neitsyttä on niinikään esimerkki ettei Jumalan valtakunnassa ollut kuin viisaat neitsyet, vaikka nämä kaikki olivat yhdessä joukossa :)

        >> Pistä hyvä mies edes yksi kohta Raamatusta mistä ilmenee, että Jumalan valtakunta on valmistettu vain yhdelle. > Ja vieläpä Raamattu on mielestäsi puutteellinen vaikka siihen ei saisi mitään lisätä eikä pois ottaa.

        Kun "korjuuväki" tulee on Taivasten valtakunnan rajat ja jäsenet selvillä
        viimeistä piirtoa myöten. Jumalan lapset pääsevät tämän ajan vaivoista, uskosta näkemiseen.

        Matt. 13:10-12
        10 Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Miksi sinä puhut heille vertauksin?" [13:10-17: Mark. 4:10-12; Luuk. 8:9,10]
        11 Jeesus vastasi: "Siksi, että te olette saaneet oppia tuntemaan taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta he eivät. [1. Kor. 2:10; 1. Joh. 2:27]
        12 Jolla on, sille annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on. [Matt. 25:29; Mark. 4:25; Luuk. 8:18, 19:26]

        Taivasten valtakunnan opetuslapsi
        51 "Ymmärrättekö nyt kaiken tämän?" Jeesus kysyi. "Ymmärrämme", he vastasivat.
        52 Silloin hän sanoi heille: "Siksipä jokainen lainopettaja, josta on tullut taivasten valtakunnan opetuslapsi, on kuin isäntä, joka runsaasta varastostaan ottaa esiin sekä uutta että vanhaa."

        Matt. 25:31-34
        Viimeinen tuomio
        31 "Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. [Matt. 16:27 ; Ilm. 20:11]
        32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. [Hes. 34:17-22; Matt. 13:49; Room. 14:10; 2. Kor. 5:10]
        33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.
        34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. [Viis. 5:15,16; Ef. 1:4]


      • kysyn vaan
        admata kirjoitti:

        >> Tein sitten sovelluksen Jeesuksen ajalle sinun joukko-opista:

        Et tehnyt minkäänlaista sovellusta, vaan höpötit Raamatusta omiasi.

        >> Vl:t saarnaavat samalla tavalla, kuin Jeesuksen opetuslapset, että Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.

        Onko fariseuksilla Pyhä Henki?

        Toivottavasti et koe tätä provoiluksi.


      • kysyn vaan kirjoitti:

        Onko fariseuksilla Pyhä Henki?

        Toivottavasti et koe tätä provoiluksi.

        >> Onko fariseuksilla Pyhä Henki?

        Kaikilla ihmisillä on Pyhä henki. PH ei ohjannut fariseusten toimia, vaan heidän oma egonsa kuten tämän päivän vl:ien kohdalla on, eikä Jumala toimi ihmisten suhteen väkisin. Mutta kyllä - myös fariseuksilla oli ja on Jumalan antama Pyhä henki, joka on kaikessa elollisessa. Ellei olisi, niin miten Jumala puhuttelisi ihmistä sisäisesti?

        "Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa." (Ef. 4:6)


      • kysyn vaan
        kysyn vaan kirjoitti:

        Onko fariseuksilla Pyhä Henki?

        Toivottavasti et koe tätä provoiluksi.

        "Mutta kyllä - myös fariseuksilla oli ja on Jumalan antama Pyhä henki"

        Tarkoitatko, että fariseuksilla oli ja on Jumalan antama Pyhä henki sama, kuin Raamatun ilmoittama Pyhä Henki( Isä, Poika ja Pyhä Henki)?


      • kysyn vaan kirjoitti:

        "Mutta kyllä - myös fariseuksilla oli ja on Jumalan antama Pyhä henki"

        Tarkoitatko, että fariseuksilla oli ja on Jumalan antama Pyhä henki sama, kuin Raamatun ilmoittama Pyhä Henki( Isä, Poika ja Pyhä Henki)?

        >> Tarkoitatko, että fariseuksilla oli ja on Jumalan antama Pyhä henki sama, kuin Raamatun ilmoittama Pyhä Henki( Isä, Poika ja Pyhä Henki)?


      • kysyn vaan
        admata kirjoitti:

        >> Onko fariseuksilla Pyhä Henki?

        Kaikilla ihmisillä on Pyhä henki. PH ei ohjannut fariseusten toimia, vaan heidän oma egonsa kuten tämän päivän vl:ien kohdalla on, eikä Jumala toimi ihmisten suhteen väkisin. Mutta kyllä - myös fariseuksilla oli ja on Jumalan antama Pyhä henki, joka on kaikessa elollisessa. Ellei olisi, niin miten Jumala puhuttelisi ihmistä sisäisesti?

        "Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa." (Ef. 4:6)

        "Kaikilla ihmisillä on Pyhä henki. PH ei ohjannut fariseusten toimia, vaan heidän oma egonsa kuten tämän päivän vl:ien kohdalla on, eikä Jumala toimi ihmisten suhteen väkisin. Mutta kyllä - myös fariseuksilla oli ja on Jumalan antama Pyhä henki, joka on kaikessa elollisessa."

        Turhaa oli keskustelu kanssasi. Sinun jumala on tuntematon jumala, se ei ole Raamatun ilmoittama Jumala. Puhuimme täysin eri lähtökohdista, vaikka lainailit Raamattua. Raamatun ilmoittama Jumala, Jumalan Poika, Pyhä Henki, usko ja Jumalan valtakunta ovat sinulle tuntemattomia asioita. Puhut niitten yhteydesä jostakin muusta jumalasta, jeesuksesta, hengestä, uskosta ja valtakunnasta kuin mitä Raamattu ilmoittaa.

        Taitaa olla sinulla nyt se oma jumala, josta olet aiemmin kirjoitellut. Kertomallasi leikka liimaa periaatteella Raamatusta tehty ja saatu, oma itselle kelpaava, mieleinen jumala?


      • Oretna
        admata kirjoitti:

        >> Opetuslapset eivät olleet missään mielen tilassa, vaan elävässä uskossa

        Et siis ymmärtänyt, että elävä usko on ennenkaikkea mielen tila?

        >> Opetuslapset tulivat Jumalan lapsiksi ja Jumalan valtakunnan asukkaiksi kuulemalla Jumalan valtakunnasta saarnatun evankeliumin ja uskomalla sen. Jeesus sitä saarnasi ja lähetti opetuslapsensa samaa evankeliumia saarnaamaan, ei mitään mielen tilaa.

        >>Meinaatko siis tosissasi, että jo pitkän aikaa Jeesusta seuranneet opetuslapset eivät vielä uskoneet Jeesukseen kun Jeesus kehoitti nimenomaan heitä ensisijaisesti etsimään Jumalan valtakuntaa? (Matt. 6:33) Vl:t vääristelevät tuota Raamatunkohtaa, että se koskisi epäuskoisia, joiden tulisi ensin löytää joku maanpäällinen joukko. (Täysin omaa mielikuvitusta ja Raamatun vääristelyä).>Mietippä hieman Jeesuksen opetusta ilman vl-sumutusta:

        "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". (Luuk. 17:21,22)

        Vl:ien suosima käännös, keskellänne, on selkeästi virheellinen koska se ei sovi muihin samassa lauseessa ilmoitettuihin määrittelyihin. Sen sijaan Jumalan valtakunta on jokaisen ihmisen sisällä ja sieltä ihmisen tulee etsiä sitä :)


    • Asiaa!

      on otsikoinut vl-opeista kertovan avauksensa.

      • 123456789

        oppiaan raamatulla perustelemaan pitää ottaa itse keksityt sanan muunnokset joilla lyö oikeita uskovaisia
        vain vl voi toimia näin ja yhä syvemmälle painuu kehitelmissään.
        Kohta ei kukaan pysty heitä sieltä nostamaan.


    • hoitomiehet tulossa

      kyllä puhutteluun, kun annat SRK:sta tuollaisen kuvan:

      "Olen paljon ajatellut sitä, että markkinoidaan hengellisyyksien henkiä. Opetetaan ja uskotaan ihan väinämöisiä, kuka mitäkin. Tullaan kaikissa väärissä hengissä uskoon kahden kesken Jumalan kanssa, joka johtaa hengelliseen sekavuuteen, uskomaan ja opettamaan monella tavalla."

      • täynnä!

        Eiköhän tätä wehaa jo häpeä omakin joukko? Kaikkihan noista vastauksista näkee, että miehellä ontto kuori kumisee, ei mitään merkkiä sydämen uskosta!


      • Äitiliini**
        täynnä! kirjoitti:

        Eiköhän tätä wehaa jo häpeä omakin joukko? Kaikkihan noista vastauksista näkee, että miehellä ontto kuori kumisee, ei mitään merkkiä sydämen uskosta!

        vain, että Weha ei ole ainoa, vaan tällainen kristillinen oppi on vl-puhujamiehille aivan tyypillistä. Tällaista ihmisparoille seuroissa "julistetaan".


      • Äitiliini** kirjoitti:

        vain, että Weha ei ole ainoa, vaan tällainen kristillinen oppi on vl-puhujamiehille aivan tyypillistä. Tällaista ihmisparoille seuroissa "julistetaan".

        "Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita." [Alkutekstin sana pneuma merkitsee sekä tuulta että henkeä.] (Joh. 3:8)
        weha: Näin se on, kuuluu vain sanan huminaa josta Henki menee minne tahtoo ja näin se on kaikkien uskovaisten kohdalla.


      • weha kirjoitti:

        "Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita." [Alkutekstin sana pneuma merkitsee sekä tuulta että henkeä.] (Joh. 3:8)
        weha: Näin se on, kuuluu vain sanan huminaa josta Henki menee minne tahtoo ja näin se on kaikkien uskovaisten kohdalla.

        "Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän ISÄNNE paljon ennemmin ANTAA TAIVAASTA Pyhän Hengen niille, JOTKA SITÄ HÄNELTÄ PYYTÄVÄT." (Luuk. 11:13)

        weha: Taivaan Isähän Pyhän Hengen antaa, kun häneltä pyytää ja on luvannut sen omissaan vaikuttaa syntien anteeksiantamuksen evankeliumilla... Jeesushan jätti Pyhän Hengen viran omilleen tänne maanpäälle ja hänen omansa saarnaavat parannusta ja synteinanteeksiantoa.
        Jos Jeesus jätti kerran jätti tuon syntein anteeksiannon viran omilleen, sitä ei ole kellään muulla:

        Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        HUOM: Tässä siis Jeesus lähetti omansa saarnaamaan synteinanteeksi antoa.

        22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."


      • muistutus
        weha kirjoitti:

        "Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita." [Alkutekstin sana pneuma merkitsee sekä tuulta että henkeä.] (Joh. 3:8)
        weha: Näin se on, kuuluu vain sanan huminaa josta Henki menee minne tahtoo ja näin se on kaikkien uskovaisten kohdalla.

        taaskaan???

        ""Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."

        Sanottiinko tuossa, että vain SRK:n tilaisuuksissa puhaltaa Jumalan tuuli??????

        Weha muutti Pyhän-Hengen sanaksi!!!!!


      • muistutus
        weha kirjoitti:

        "Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän ISÄNNE paljon ennemmin ANTAA TAIVAASTA Pyhän Hengen niille, JOTKA SITÄ HÄNELTÄ PYYTÄVÄT." (Luuk. 11:13)

        weha: Taivaan Isähän Pyhän Hengen antaa, kun häneltä pyytää ja on luvannut sen omissaan vaikuttaa syntien anteeksiantamuksen evankeliumilla... Jeesushan jätti Pyhän Hengen viran omilleen tänne maanpäälle ja hänen omansa saarnaavat parannusta ja synteinanteeksiantoa.
        Jos Jeesus jätti kerran jätti tuon syntein anteeksiannon viran omilleen, sitä ei ole kellään muulla:

        Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        HUOM: Tässä siis Jeesus lähetti omansa saarnaamaan synteinanteeksi antoa.

        22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Wehan Raamatussa on vain kaksi lukua!

        Weha ei edes tajua, että Pyhä_Henki ei anna syntejä anteeksi, vaan PH kirkastaa Kristusta.

        Synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen: Ap 10:43
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo Häneen, saa synnit anteeksi Hänen
        nimensä kautta."

        Ei tuossa puhuta mitään päästämisestä!!!!!!


      • muistutus kirjoitti:

        Wehan Raamatussa on vain kaksi lukua!

        Weha ei edes tajua, että Pyhä_Henki ei anna syntejä anteeksi, vaan PH kirkastaa Kristusta.

        Synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen: Ap 10:43
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo Häneen, saa synnit anteeksi Hänen
        nimensä kautta."

        Ei tuossa puhuta mitään päästämisestä!!!!!!

        ovat loistavia esimerkkejä SRK:n tavoitteesta:

        Aivot narikkaan ja papukaijamaisesti samojen fraasien hokemista aamusta iltaan ja illasta aamuun.

        Asia menee Raamatun mukaan kuten sanoit:

        USKO JEESUKSEEN ANTAA SYNNIT ANTEEKSI JA TUOTTAA SIELUN PELASTUKSEN!

        Siinä ei tarvita mukana tanattamassa Nortista keltahampaista ja harmaanaamaista vl-ukkoo tai vl-akkaa.


      • vl kihniöstä
        muistutus kirjoitti:

        Wehan Raamatussa on vain kaksi lukua!

        Weha ei edes tajua, että Pyhä_Henki ei anna syntejä anteeksi, vaan PH kirkastaa Kristusta.

        Synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen: Ap 10:43
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo Häneen, saa synnit anteeksi Hänen
        nimensä kautta."

        Ei tuossa puhuta mitään päästämisestä!!!!!!

        Meillä tämä on ymmärretty väärin, että voimme pidättää toisen ihmisen synnit ja sillä tavalla kieltää ihmisen pääsyn taivasten valtakuntaan. Missään ei sellaista valtaa anneta edes vl:ille. Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä, Hänen valtaansa ei voi ihminen kaventaa tai ottaa sitä valtaa itselleen. Muutenhan ei Jeesuksella olisi kaikki valta, jos joku puhujaveli voisi pidättää jonkun synnit, vaikka tämä vetoaisi Jeesuksen kaikkivaltaan.


      • tätä epäilen
        Melperi1 kirjoitti:

        ovat loistavia esimerkkejä SRK:n tavoitteesta:

        Aivot narikkaan ja papukaijamaisesti samojen fraasien hokemista aamusta iltaan ja illasta aamuun.

        Asia menee Raamatun mukaan kuten sanoit:

        USKO JEESUKSEEN ANTAA SYNNIT ANTEEKSI JA TUOTTAA SIELUN PELASTUKSEN!

        Siinä ei tarvita mukana tanattamassa Nortista keltahampaista ja harmaanaamaista vl-ukkoo tai vl-akkaa.

        ihminen vaan nimimerkki srk takaa monet eri kirjoitajat!


      • moikattu ollaan
        tätä epäilen kirjoitti:

        ihminen vaan nimimerkki srk takaa monet eri kirjoitajat!

        Weha on yksi ihminen. Ei mikään ryhmä. Hänen ajatuksensa vain eivät ole hänen omiaan, vaan sieltä täältä, sieltä täältä, sieltä täältä, sieltä täältä....


      • muistutus kirjoitti:

        taaskaan???

        ""Tuuli* puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."

        Sanottiinko tuossa, että vain SRK:n tilaisuuksissa puhaltaa Jumalan tuuli??????

        Weha muutti Pyhän-Hengen sanaksi!!!!!

        Joh.6:63. Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään auta: ne sanat, jotka minä teille puhun, ovat henki ja elämä.


      • iveta
        weha kirjoitti:

        Joh.6:63. Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään auta: ne sanat, jotka minä teille puhun, ovat henki ja elämä.

        myös uskoontulossa.


      • näin on
        weha kirjoitti:

        Joh.6:63. Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään auta: ne sanat, jotka minä teille puhun, ovat henki ja elämä.

        Sana ei toimi ilman Pyhää-Henkeä.

        Näkeehän sen Wehankin kirjoituksista, että sana ei avaudu hänelle.
        Hän kelaa vain SRK:n keksimiä oppeja, mutta jo hänen kova ja tuomitseva asenteensa
        osoittaa, että hän ei tunne Pyhää-Henkeä, joka on rakkauden, ja terveen harkitsemisen Henki.

        Wehassa on farisealainen henki.


      • iveta
        näin on kirjoitti:

        Sana ei toimi ilman Pyhää-Henkeä.

        Näkeehän sen Wehankin kirjoituksista, että sana ei avaudu hänelle.
        Hän kelaa vain SRK:n keksimiä oppeja, mutta jo hänen kova ja tuomitseva asenteensa
        osoittaa, että hän ei tunne Pyhää-Henkeä, joka on rakkauden, ja terveen harkitsemisen Henki.

        Wehassa on farisealainen henki.

        tätä juuri tarkoitin: "Sana ei toimi ilman Pyhää-Henkeä


      • näin on
        iveta kirjoitti:

        tätä juuri tarkoitin: "Sana ei toimi ilman Pyhää-Henkeä

        henki, joka on ominaista Jumalan lapselle.

        Siunausta itsellesi

        "Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1615
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1181
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      985
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      48
      760
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe