"Ristin juurelta?
weha
sieltä ei löydy yhtään mitään, eikä yhtään mitään."
Mutta valheoppisen vl:n päätä ei palele eikä Jumalan Pojan sovitustyö ristillä paljon hetkauta.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8460859/39923336
2.Piet. 3:3
"3. Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan"
Karkeaa Jumalan pilkkaa
80
1403
Vastaukset
- Niin se vaan on
Jumalan pilkkaajat löytyvät ateisteista ja vanhoillislestadiolaisista.
- pitäisi pel-
jätä, ei pilikata.
- Takarivin kuulija
eri linjoilla ??! Huh huh !
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8460859/39933069- Takarivin istuja
niin lainaus näin :
''
Se mikä Paavalille oli kerskauksen aihe
on vl:ille pilkan kohde:
1. Kor. 2:2
En halunnut tietää teidän luonanne mistään muusta kuin Jeesuksesta Kristuksesta, en muusta kuin ristiinnaulitusta Kristuksesta. [Gal. 6:14; Fil. 3:8]
Gal. 6:14
Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä. Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle. [Room. 6:6 ] - 1+1=
Takarivin istuja kirjoitti:
niin lainaus näin :
''
Se mikä Paavalille oli kerskauksen aihe
on vl:ille pilkan kohde:
1. Kor. 2:2
En halunnut tietää teidän luonanne mistään muusta kuin Jeesuksesta Kristuksesta, en muusta kuin ristiinnaulitusta Kristuksesta. [Gal. 6:14; Fil. 3:8]
Gal. 6:14
Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä. Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle. [Room. 6:6 ]Paavali:
Ap.t.13:38 38 Sentähden olkoon teille tiettävä, miehet, rakkaat veljet, että teille tämän kautta ilmoitetaan syntein anteeksi antamus:
2. Kor. 2:10 Mutta joille te jotain anteeksi annatte, sen minä myös anteeksi annan; sillä jolle minä jotain anteeksi annoin, sen minä anteeksi annoin teidän tähtenne Kristuksen puolesta, ettemme saatanalta voitetuksi tulisi;
Joh. 20:22,23: Ottakaat Pyhä Henki: joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan; ja joilla te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Matt. 18:18: Totisesti sanon minä teille: Kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaassa, ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa. Ja Pietarille, Matt. 16:19: Minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, sen pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.
Jaak. 2:14
Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]
Jaak. 2:18
Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Jaak. 2:22
Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
Room. 6:15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! - Ymmyrkäinen
1+1= kirjoitti:
Paavali:
Ap.t.13:38 38 Sentähden olkoon teille tiettävä, miehet, rakkaat veljet, että teille tämän kautta ilmoitetaan syntein anteeksi antamus:
2. Kor. 2:10 Mutta joille te jotain anteeksi annatte, sen minä myös anteeksi annan; sillä jolle minä jotain anteeksi annoin, sen minä anteeksi annoin teidän tähtenne Kristuksen puolesta, ettemme saatanalta voitetuksi tulisi;
Joh. 20:22,23: Ottakaat Pyhä Henki: joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan; ja joilla te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Matt. 18:18: Totisesti sanon minä teille: Kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaassa, ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa. Ja Pietarille, Matt. 16:19: Minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, sen pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.
Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]
Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
Room. 6:15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!Noista monesta kohdasta voi sanoa, että monikaan tuntemani vl ei tee eikä edes välitä tehdä noin.
1+1= kirjoitti:
Paavali:
Room. 6:15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!"Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?"
ovat vl-tekoja ja hengen hedelmiä parhaasta päästä. Kumpi meni taivaaseen ja kumpi helvettiin:
1) Koko seurakunnan edessä henkisesti kidutettu mummo, joka session lopuksi erotettiin vl-herätysliikkeestä ja luovutettiin vl-hoitomiehen toimesta saatanalle. Mummo oli vuosikymmenet kulkenut uskollisesti väliä: koti-rauhanyhdistus-koti.
2) Vl-hoitomies, joka rintaansa röyhistäen ja röyhtäisten osoitti mahtinsa kaikille sekä karjaisi mummoa sormella osoittaen: "SAATANALLE!"
Kumpi saa armon ja kumpi tuomion tulisilmäisen Tuomarin edessä aikanaan, kun kirjat avataan?
- Opetus kantaa hedelmää
ja vl-puhujat opettavat lampaansa pilkkaamaan tuolla tavalla Jumalaa.
- Osoite on tiedossa
weha ja muut vanhoilliset olisivat oppineet pilkkaamaan Jumalaa kuin omilta saarnamiehiltään.
Osoite on tiedossa kirjoitti:
weha ja muut vanhoilliset olisivat oppineet pilkkaamaan Jumalaa kuin omilta saarnamiehiltään.
Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki tämä teille annetaan:
2.kor.5:18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. 20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. 21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.- Kehotus
weha kirjoitti:
Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki tämä teille annetaan:
2.kor.5:18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. 20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. 21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.Jumalan valtakunta ja jätä taaksesi saatanan valtakunta (= vl-herätysliike).
- Vl = Jumalan pilkkaajat
Jumalan pilkka kiertää "vitsinä" vl-herätysliikkeen piirissä. Weha toi sen tälle palstalla.
"Kuulehan
Kirjoittanut: weha 12.2.2006 klo 01.01
Ei ole monia teitä vanhurskauttamiseen.
Niin! Jotaihan ´ne väärät on josta se puhuu:
Matt.24:24. "Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin."
Kuulin eräältä veljeltä: Yksi helluntailainen mies kertoi vanhoillislestadiolaiselle saarnamiehelle että millä lailla hän tuli uskoon. Tämä mies kertoi, että hän oli tallissa töissä, ja hän kumartui tallin nurkkaan rukoilemaan. Siinä samassa hän kuuli humauksen taivaasta, ja niin hän tuli uskoon.
Tämä vanhoillislestadiolainen saarnaaja vastasi hänelle: "Sinä erehdyit. Ei se humaus tullut taivaasta vaan hevosen takapuolesta."- Ei pois
vaan poista edellä olevaa viestiä. Siitä kaikki voimme nähdä, millaiset Jumalan ja Pyhän Hengen pilkkajutut kiertävät vl-herätysliikkeessä.
- Järkyttävää
= vanhoillislestadiolaisuus
- on ajat menossa
Järkyttävää kirjoitti:
= vanhoillislestadiolaisuus
h i h
h i h i i - Etkö tunne?
on ajat menossa kirjoitti:
h i h
h i h i itunne vl-herätysliikkeen talostelua: Törkeät Raamatun vastaiset opit, vanhusten julma kohtelu hoitokokouksissa, naisten alistaminen synnytyskoneiksi jne.
Etkö tunne?
- Tilipussi
vl-pilkkaajillekin vielä koita palkanmaksupäivä...
että ei ole lupa tunnustaa väärää oikeaksi tai saa itse siitä tuomion.
Room.16:17. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä. 18. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.
- Obelix7.
Miksi lainaat lauseen ja syytät Jumalan pilkasta. Kuinka voit sanoa lauseen perusteella ettei ristintyö hetkauta. Vääristelet tahallasi toisten sanomisia.
Joh. 20
15. Sanoi Jeesus hänelle: vaimo, mitäs itket? Ketäs etsit?
17. ... : Minä menen ylös minun Isäni tykö ja teidän isänne, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö.
Sanoma on siis että, Jeesus on mennyt ylös taivaisiin eikä ihmiset häntä sieltä laske alas eikä nosta ylös
haudasta. Turhuutta häntä etsiä muualta kuin Jumalan valtakunnasta. Turhuutta lähteä golgatalle etsimään ristiä.- Ei korppi...
puolustaa toista Jumalan pilkkaajaa.
- Osuuko pilkka omaan nilkkaan?
Jumalan pilkkaa vl-oppi, jonka mukaan kaikkivaltias Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan ihmissielua - siihen pystyy vain vl-ihminen.
Onko edellä mainittu vl-oppi mielestäsi Jumalan pilkkaa? Osuuko pilkka omaan nilkkaan? kirjoitti:
Jumalan pilkkaa vl-oppi, jonka mukaan kaikkivaltias Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan ihmissielua - siihen pystyy vain vl-ihminen.
Onko edellä mainittu vl-oppi mielestäsi Jumalan pilkkaa?Yksikään uskovainen ei sano, etteikö Jumala kaikkivaltiaana pysty vaikka mihin. Se, että Jumala jätti omilleen Pyhän Hengen viran tänne maanpäälle, on Jumalan säätämys ja asetus. Jumala vaikuttaa omiensa kautta, julistamalla parannusta ja syntein anteeksiantoa.
Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."- etsivä-xx
weha kirjoitti:
Yksikään uskovainen ei sano, etteikö Jumala kaikkivaltiaana pysty vaikka mihin. Se, että Jumala jätti omilleen Pyhän Hengen viran tänne maanpäälle, on Jumalan säätämys ja asetus. Jumala vaikuttaa omiensa kautta, julistamalla parannusta ja syntein anteeksiantoa.
Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."Miksi koko kristikunta pääsiäsen aikaan kokoontuu Ristin juurelle Sanassa ja jumalanpalveluksen toteutuksessa; usein käydään haudoilla alussa tai lopussa ristisaatossakin.
Eikö usko ala pääsiäisen kertomuksesta, ristin saatosta koko yhteisestä kristillisestä perinteestä läpi vuosisatojen.
Onko uskosi kristinuskoa ja luterialisuutta vai mitä? Eikö vanhoillislestadiolaisille pääsiäisen aika merkitse mitään.
Vain nuo pari kolme virkettä. Yhdessä sen vauvan uskon kanssa.
Olen hämmästynyt. - Olen huomannut
weha kirjoitti:
Yksikään uskovainen ei sano, etteikö Jumala kaikkivaltiaana pysty vaikka mihin. Se, että Jumala jätti omilleen Pyhän Hengen viran tänne maanpäälle, on Jumalan säätämys ja asetus. Jumala vaikuttaa omiensa kautta, julistamalla parannusta ja syntein anteeksiantoa.
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."palstalle koko ajan pelkää paskaa!
- Huh huh
Jumalan pilkkaaja kuin weha?
- Totuus ei pala...
Huh huh kirjoitti:
Jumalan pilkkaaja kuin weha?
"vain me" -vanhoillislestadiolaiset ovat saatanan synnyttämiä valehtelijoita.
- on.
etsivä-xx kirjoitti:
Miksi koko kristikunta pääsiäsen aikaan kokoontuu Ristin juurelle Sanassa ja jumalanpalveluksen toteutuksessa; usein käydään haudoilla alussa tai lopussa ristisaatossakin.
Eikö usko ala pääsiäisen kertomuksesta, ristin saatosta koko yhteisestä kristillisestä perinteestä läpi vuosisatojen.
Onko uskosi kristinuskoa ja luterialisuutta vai mitä? Eikö vanhoillislestadiolaisille pääsiäisen aika merkitse mitään.
Vain nuo pari kolme virkettä. Yhdessä sen vauvan uskon kanssa.
Olen hämmästynyt.ihan sekaisin.
- Kerro!
"vain me" sekopää vl?
- Omat tarpeet
on tupakoinnin ja valehtelun ohella vl-armolahjoja, jotka lahjoittaa vanhoillisille SRK.
- Roskasakkia
ovat erikoistuneet Jumalan pilkkaan:
1. VAIN ME olemme ainoita oikeita uskovaisia koko maailmassa.
2. Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi. VAIN ME (= vanhoillislestadiolaiset) pystymme antamaan synnit anteeksi.- Minä vaan kysyn
tuollaiset vl-opit ole Jumalan pilkkaa, niin mikä sitten?!
- Näin on näreet
on edessä palkkapäivä. Silloin ei auta, vaikka kuinka kovaa huutaa: "VAIN ME!!".
- Kuinka kauan?
Jumala katselee SRK:n ja vl-puhujien harjoittamaa törkeää Jumalan pilkkaa? Milloin Hän puhaltaa pelin poikki?
- Oulunsalon Jussi
***Karkeaa Jumalan pilkka***
ovat taitavia tässä. - ilmeisesti
oppinut Jumalan pilkan pelkästään vl-puhujilta, koska vl-pyhäkoulua weha ei kait ole käynyt.
- oikeusalustaja
suomenlain mukaan edelleenkin rikos.
Niin olen ymmärtänyt. - Ainoa oikea
weha panee parastaan = rienaa Jumalaa viimesen päälle. Niinhän vl-puhujat opettavat ja kehottavat tekemään.
- Exlibris.
tämän päivän Hannu Salama?
- osaa.
Exlibris. kirjoitti:
karkeasti pilkata Jumalaa.
- Kiirettä pitää
Exlibris. kirjoitti:
että rankkurit etsivät parhaillaan wehaa.
- kestää täytyy
?
Herää ihminen sinäkin, minusta sinä rienaamalla rienaat. - avauksesta
kestää täytyy kirjoitti:
?
Herää ihminen sinäkin, minusta sinä rienaamalla rienaat.wehan törkeääkin törkeämpi Jumalan pilkka. weha imee oppinsa vl-puhujilta.
- Perille menee
avauksesta kirjoitti:
wehan törkeääkin törkeämpi Jumalan pilkka. weha imee oppinsa vl-puhujilta.
on hyvä oppilas. Hän sisäistää hyvin sen Jumalan pilkan, jota vl-puhujat opettavat.
- Bangkokin slummeista
Perille menee kirjoitti:
on hyvä oppilas. Hän sisäistää hyvin sen Jumalan pilkan, jota vl-puhujat opettavat.
wehaa ei ole näkynyt vähään aikaan palstalla. Onkohan se hakemassa uutta thaikkuvaimoa?
- pinja*
Bangkokin slummeista kirjoitti:
wehaa ei ole näkynyt vähään aikaan palstalla. Onkohan se hakemassa uutta thaikkuvaimoa?
oletko ollu äitisi elätettävänä taas välivuodet
- Moi!
pinja* kirjoitti:
oletko ollu äitisi elätettävänä taas välivuodet
Puhujaveljien jakorasia siellä kirjoittelee.
- Kuolleen palvelijat
Moi! kirjoitti:
Puhujaveljien jakorasia siellä kirjoittelee.
Sitähän se tarkoittaa ristin juurelle meneminen.
Kristus ei jäänyt ristille kuoltuaan , vaan nousi kuolleista kuoleman voittajana.
Omatekoinen hengellisyys, yksilökristillisyys on juuri sitä ristin juurelle menemistä.
ELÄVÄ Kristus on löydettävissä tänäänkin oman valtakuntansa keskeltä /vain ja ainoastaan.
" Teissä minä tahdon asua ja vaikuttaa".
Kuolleen Kristuksen palveleminen ei pahenna ketään ja niitä palvelijoita löytyy joukoittaen tälläkin ajalla, kuten 2000 vuotta sitten.
Silloin Nikodemus ja Arimatealainen rohkenivat tulla kuollutta Kristusta "palvelemaan" ja "seuraamaan".
Eivät he halunneet ristin pahennusta.
Joh 12:
42 Kuitenkin monta myös ylimmäisistä uskoivat hänen päällensä; vaan ei he Pharisealaisten tähden sitä tunnustaneet, ettei he olisi pannaan kuulutettu.
43 Sillä he rakastivat enemmin ihmisten kunniaa, kuin Jumalan kunniaa. Kuolleen palvelijat kirjoitti:
Kristus ei jäänyt ristille kuoltuaan , vaan nousi kuolleista kuoleman voittajana.
Omatekoinen hengellisyys, yksilökristillisyys on juuri sitä ristin juurelle menemistä.
ELÄVÄ Kristus on löydettävissä tänäänkin oman valtakuntansa keskeltä /vain ja ainoastaan.
Kuolleen Kristuksen palveleminen ei pahenna ketään ja niitä palvelijoita löytyy joukoittaen tälläkin ajalla, kuten 2000 vuotta sitten.
Silloin Nikodemus ja Arimatealainen rohkenivat tulla kuollutta Kristusta "palvelemaan" ja "seuraamaan".
Joh 12:
42 Kuitenkin monta myös ylimmäisistä uskoivat hänen päällensä; vaan ei he Pharisealaisten tähden sitä tunnustaneet, ettei he olisi pannaan kuulutettu.
43 Sillä he rakastivat enemmin ihmisten kunniaa, kuin Jumalan kunniaa.Kristus on kuollut. Uskovaisten Kristus elää!
SRK ja vl-puhujat opettavat, että tie Jumalan tykö ja Jumalan lapseksi kulkee vain vl-ihmisen kautta. Uskovaiset uskovat tässäkin Jumalan sanaan:
Joh. 14:6
"6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."- Usko tulee kuulosta , ei ristin juurelta !
Melperi1 kirjoitti:
Kristus on kuollut. Uskovaisten Kristus elää!
SRK ja vl-puhujat opettavat, että tie Jumalan tykö ja Jumalan lapseksi kulkee vain vl-ihmisen kautta. Uskovaiset uskovat tässäkin Jumalan sanaan:
Joh. 14:6
"6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."Ilmestyykähän Kristus vielä jollekin ihmiselle taivaaseen astumisensa jälkeen, niinkuin Salukselle poikkeuksena kerrotaan..
En ole kuullut, vaan rm. opettaa juuri niinkuin vl:tkin opettavat
Esimerkiksi tässä:
"18 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
20 Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte. Usko tulee kuulosta , ei ristin juurelta ! kirjoitti:
Ilmestyykähän Kristus vielä jollekin ihmiselle taivaaseen astumisensa jälkeen, niinkuin Salukselle poikkeuksena kerrotaan..
En ole kuullut, vaan rm. opettaa juuri niinkuin vl:tkin opettavat
Esimerkiksi tässä:
"18 Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
20 Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.Raamattua raiskaavien ja Jumalan sanaa vääristelevien "vain me" -vanhoillislestadiolaisten kuulemista. Heitä karta!
- Jos asiatyylillä ei pärjää, herjataan, niinkö?
Melperi1 kirjoitti:
Raamattua raiskaavien ja Jumalan sanaa vääristelevien "vain me" -vanhoillislestadiolaisten kuulemista. Heitä karta!
: Suun pieksäntää ja loan heittoa saa vastaan , jos joku koettaa raamattua tuoda esiin, muuten kuin Melperin korvasyyhyn jälkeen.
Eipä sen puoleen oo ihmekään: mitä muuta voi tehdäkään Jumalan sanan edessä, kuin kääntää asioita toisaalle , jos ei muuten pärjää.
Jo kauan sitten sanottiin yhdelle miehelle: Turha on sinun potkia tutkainta vastaan...niin on tänäänkin. Jos asiatyylillä ei pärjää, herjataan, niinkö? kirjoitti:
: Suun pieksäntää ja loan heittoa saa vastaan , jos joku koettaa raamattua tuoda esiin, muuten kuin Melperin korvasyyhyn jälkeen.
Eipä sen puoleen oo ihmekään: mitä muuta voi tehdäkään Jumalan sanan edessä, kuin kääntää asioita toisaalle , jos ei muuten pärjää.
Jo kauan sitten sanottiin yhdelle miehelle: Turha on sinun potkia tutkainta vastaan...niin on tänäänkin."Eipä sen puoleen oo ihmekään: mitä muuta voi tehdäkään Jumalan sanan edessä"
jotka teitä opettavat, eivät tiedä aidosta Jumalan sanasta mitään. Omia VALHEITAAN opettavat.
Kerro raamatunkohdat, joissa todetaan:
1. Vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia - vl-herätysliikkeen ulkopuoliset uskovaiset menevät helvettiin.
Joh. 3:16
"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Matt. 7:
"1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."
2. Kahden pakollisen välimiehen (Jeesus ja vl) oppi = vain vl-henkilön kautta voi saada synnit anteeksi ja pelastua.
1.Tim. 2:
"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"
3. Pelkkä silmillä havaittavissa oleva vl-herätysliike on Jumalan valtakunta.
Luuk. 17:
"20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"."- etsivä-xx
Kuolleen palvelijat kirjoitti:
Joh 12:
43 Sillä he rakastivat enemmin ihmisten kunniaa, kuin Jumalan kunniaa.Vanhoillislestadiolaiset eivät ilmeisesti tunne koko Raamatun läpikäymistä kirkkovuoden pyhien rytmittämänä. Kun ei pääsiäinenkään mitään merkitse. Risti ei ole tyhjä. Joka vuosi pitkäperjantaina koko muu kristikunta kerääntyy pääsiäisen ja koko sovituksen ja armon Sanan ympärille. Ylösnousemuksen kertomus alkaa tyhjästä haudasta. Ei sinne mene yksilökristitty vaan luterilaisen kansankirkon lisäksi mm ortoksinen kirkko ja katolinen kirkko.
kirjoitin tästä jo aiemmin ketjussa
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8464236/39949066
Nyt alan todellakin epäillä mitä oppia siionissa opetetaan, jos pääsiäisen raamatunluvut eivät kuulu oppiin armon synnystä. Muille on sisältöä siinäkin kehoituksesta:
Jeesus kutsui väkijoukon ja opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. - tähän:
Jos asiatyylillä ei pärjää, herjataan, niinkö? kirjoitti:
Jo kauan sitten sanottiin yhdelle miehelle: Turha on sinun potkia tutkainta vastaan...niin on tänäänkin. - Elävän Kristuksen seuraaja
etsivä-xx kirjoitti:
Vanhoillislestadiolaiset eivät ilmeisesti tunne koko Raamatun läpikäymistä kirkkovuoden pyhien rytmittämänä. Kun ei pääsiäinenkään mitään merkitse. Risti ei ole tyhjä. Joka vuosi pitkäperjantaina koko muu kristikunta kerääntyy pääsiäisen ja koko sovituksen ja armon Sanan ympärille. Ylösnousemuksen kertomus alkaa tyhjästä haudasta. Ei sinne mene yksilökristitty vaan luterilaisen kansankirkon lisäksi mm ortoksinen kirkko ja katolinen kirkko.
kirjoitin tästä jo aiemmin ketjussa
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8464236/39949066
Nyt alan todellakin epäillä mitä oppia siionissa opetetaan, jos pääsiäisen raamatunluvut eivät kuulu oppiin armon synnystä. Muille on sisältöä siinäkin kehoituksesta:
Jeesus kutsui väkijoukon ja opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.Tahallasiko?
Toivottavasti et, jos koetat hengellistä esittää.
Koska vl:t ovat väittäneet , ettei pääsiäisäisen sanoma merkitsisi??
Aivan uskomatonta väittää sinulta tommosta valhetta?
Oletko Melperi:n kaksoisnikki? En haluaisi uskoa niin ?
Ei Melperikään ehkä ? ole sentään noin räävitöntä väittänyt.
Etkö ymmärrä teologisessa mielessä, mitä tarkoittaa kuolleen Jeesuksen palveleminen, kun sekoitat sen siihen väitteeseen, ettei vl:lle merkitse pääsiäisen sanoma mitään.
Uskotko sinä todella esim. noita Melperin yms. juttuja / väitteitä / valheita, joissa musta väännetään valkeaksi , valkoinen mustaksi ja vl:n usko väitetään aivan joksikin muuksi kuin se on .
Ei kukaan vl tahdo jaksaa edes yrittää vastata esim Melperille, kun näkee jo muista viesteistä millaista keskustelu hänen kanssaan on , ( ei se ole mitään keskustelua, vaan panettelua) tutki itse palstaa. Sitten muka väitetään, ettei kukaan pysty hänen pötyänsä kumoamaan, huh, huh.
Hämmästyttää, jos moinen saa jonkin vakuuttumaan asioista moisella krittikillä.
On eri asia seurata ylösnoussutta Jeesusta , kuin jäädä tunnelmoimaan sinne ristin juurelle kuollutta Jeesusta palvomaan, niitä kyllä riittää. Ahkerimmat "katumuksen " harjoittajat tärvelevät itseään verillekin mailmalla, että olisi tuska tarpeeksi kovaa, että tuntisi mahdollisimman paljon synnintuntoa ja katumusta ja syyllisyyttä Jeesuksen kärsimyksistä .Pohjimmiltaan niissä on kyse omasta teosta Jumalalle.Ei tarvitse mennä syvyyteen huutaakseen sieltä armahdusta.
"Room. 10:7
Eli kuka tahtoo astua alas syvyyteen: se on: Kristusta kuolleista jälleen tuoda?
Lestadiol, irtaantunut Uusi heräys vaati juuri tämänkaltaista syvyydestä huutamista, evankeliumi pantiin "kortille", ei saarnattukaan enää kaikille ehdoitta evankeliumia.
Kristinoppi opettaa parannuksesta ja syntein tunnustamisesta: tunne ainoastaan syntisi, tällaiselle kuuluu saarnata evankeliumi.
Kuuntele vaikka esim. suviseurojen puheita, ( vaikka netistä ) mistä uhrista niissä saarnoissa puhutaan, ( aina! ) kun evankeliumia julistetaan usein muodossa : Jeesuksen nimessä ja MAAHAN VUOTANEESSA SOVINTOVERESSÄ.
Eikö vähän ymmärtävällekin pitäisi aueta, mihin tuo anteeks.antam. evankeliumi perustuu.
Jos olet oikeasti etsivä "sielu",( etkä sen varjolla täällä vl:ä vastaanpanettelija, mikä sekin mikä tulee kirjotuksistasi mieleen?) , kyselet kyllä täysin väärästä paikasta, kun täältä kyselet uskomisen asioita.
Täällä korppikotkat päivystävät koko ajan yötä päivää ja nokkivat heti joka ainoan armon murun , jos joku Hyvän Paimenen äänellä koettaa kyselevää ihmistä lähestyä.
Ei tällaisella palstalla, yleensäkää nettipalstoilla käydä syvällistä uskoon luotaavaa keskustelua. Vastaukset jäävät aina vajaiksi , ja puutteellisesti perustelluiksi verrattuna siihen , kun saa/ voi käydä keskustelua kasvokkain / reagoida heti toisen kysymyksiin livenä, perustella paljon laajemmin, ottaa esimerkkejöä raamatusta, jne, jne, jne.
Vieläkin on totta kuitenkin :
Matt. 7:8
Sillä jokainen, joka anoo, hän saa, ja joka etsii, hän löytää, ja kolkuttavalle avataan. Elävän Kristuksen seuraaja kirjoitti:
Tahallasiko?
Etkö ymmärrä teologisessa mielessä, mitä tarkoittaa kuolleen Jeesuksen palveleminen, kun sekoitat sen siihen väitteeseen, ettei vl:lle merkitse pääsiäisen sanoma mitään.
Uskotko sinä todella esim. noita Melperin yms. juttuja / väitteitä / valheita, joissa musta väännetään valkeaksi , valkoinen mustaksi ja vl:n usko väitetään aivan joksikin muuksi kuin se on .
Ei kukaan vl tahdo jaksaa edes yrittää vastata esim Melperille, kun näkee jo muista viesteistä millaista keskustelu hänen kanssaan on , ( ei se ole mitään keskustelua, vaan panettelua) tutki itse palstaa. Sitten muka väitetään, ettei kukaan pysty hänen pötyänsä kumoamaan, huh, huh.
On eri asia seurata ylösnoussutta Jeesusta , kuin jäädä tunnelmoimaan sinne ristin juurelle kuollutta Jeesusta palvomaan, niitä kyllä riittää. Ahkerimmat "katumuksen " harjoittajat tärvelevät itseään verillekin mailmalla, että olisi tuska tarpeeksi kovaa, että tuntisi mahdollisimman paljon synnintuntoa ja katumusta ja syyllisyyttä Jeesuksen kärsimyksistä .Pohjimmiltaan niissä on kyse omasta teosta Jumalalle.Ei tarvitse mennä syvyyteen huutaakseen sieltä armahdusta.
Eli kuka tahtoo astua alas syvyyteen: se on: Kristusta kuolleista jälleen tuoda?
Lestadiol, irtaantunut Uusi heräys vaati juuri tämänkaltaista syvyydestä huutamista, evankeliumi pantiin "kortille", ei saarnattukaan enää kaikille ehdoitta evankeliumia.
Kristinoppi opettaa parannuksesta ja syntein tunnustamisesta: tunne ainoastaan syntisi, tällaiselle kuuluu saarnata evankeliumi.
Kuuntele vaikka esim. suviseurojen puheita, ( vaikka netistä ) mistä uhrista niissä saarnoissa puhutaan, ( aina! ) kun evankeliumia julistetaan usein muodossa : Jeesuksen nimessä ja MAAHAN VUOTANEESSA SOVINTOVERESSÄ.
Eikö vähän ymmärtävällekin pitäisi aueta, mihin tuo anteeks.antam. evankeliumi perustuu.
Jos olet oikeasti etsivä "sielu",( etkä sen varjolla täällä vl:ä vastaanpanettelija, mikä sekin mikä tulee kirjotuksistasi mieleen?) , kyselet kyllä täysin väärästä paikasta, kun täältä kyselet uskomisen asioita.
Täällä korppikotkat päivystävät koko ajan yötä päivää ja nokkivat heti joka ainoan armon murun , jos joku Hyvän Paimenen äänellä koettaa kyselevää ihmistä lähestyä.
Ei tällaisella palstalla, yleensäkää nettipalstoilla käydä syvällistä uskoon luotaavaa keskustelua. Vastaukset jäävät aina vajaiksi , ja puutteellisesti perustelluiksi verrattuna siihen , kun saa/ voi käydä keskustelua kasvokkain / reagoida heti toisen kysymyksiin livenä, perustella paljon laajemmin, ottaa esimerkkejöä raamatusta, jne, jne, jne.
Sillä jokainen, joka anoo, hän saa, ja joka etsii, hän löytää, ja kolkuttavalle avataan."Uskotko sinä todella esim. noita Melperin yms. juttuja / väitteitä / valheita, joissa musta väännetään valkeaksi , valkoinen mustaksi ja vl:n usko väitetään aivan joksikin muuksi kuin se on ."
munaskuitaan myöten VALHEESEEN AIVOPESTYN veeällän päähän Jumalan sana. Häntä kiehtoo kieriskellä SRK:n valheliemessä. Siellä on mukava paistatella päivää maailman ainoana oikeana uskovaisena ja huitoa syntejä anteeksi yli Jumalan ja Jumalan sanan. Onneksi kerran koittaa vl-rienaajille palkanmaksupäivä. Jumala on oikeudenmukainen Jumala - loppuun asti.
Säälin sinua vl-REPPANAA.Elävän Kristuksen seuraaja kirjoitti:
Tahallasiko?
Sillä jokainen, joka anoo, hän saa, ja joka etsii, hän löytää, ja kolkuttavalle avataan.Kumoa todisteiden kera alla oleva kommenttini. Vastaukseksi ei riitä tämä, jolla yrität karata haasta kuin vasikka avoinna olevasta veräjästä. "Ei kukaan vl tahdo jaksaa edes yrittää vastata esim Melperille."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Vanhoillislestadiolainen herätysliike opettaa mm. seuraavia HARHAOPPEJA:
1. Vain vanhoillislestadiolaiset ovat ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia.
Missään kohden Raamattua ei mainita, että joskus elävä usko rajautuu yksinomaan yhden pienen herätysliikkeen sisälle. Jeesus antoi lähetyskäskyssä kehotuksen julistaa evankeliumia kaikille kansoille. Tätä kehotusta noudatetaan koko ajan ja ihmisiä tulee uskoon kaikkialla maailmassa.
Kyseessä on vl-herätysliikkeen HARHAOPPI.
2. Vain vanhoillislestadiolaisilla on Pyhä Henki.
Ei mitään perustetta tällaiselle opetukselle. Kytkeytyy kohtaan 1.
3. Vain vanhoillislestadiolaisuus = Jumalan valtakunta.
Jumalan valtakunta maan päällä muodostuu kaikista elävässä uskossa olevista ja Kristuksen verellä pestyistä henkilöistä ympäri maailmaa. Tämän joukon päänä on Jeesus Kristus. Jeesus itse sanoi, että älkää uskoko, jos joku sanoo, että Jumalan valtakunta on vain “täällä“.
4. Jumala ei kykene pelastamaan syntistä ihmistä ilman vanhoillislestadiolaisen apua.
Tottakai Jumala pystyy pelastamaan ihmissielun. On suurta röyhkeyttä opettaa, että kaikkivaltias ja kaiken luonut Jumala ei pysty tähän. Mihin Jumala ei pysty ilman ihmisen apua?
5. Jumala ei pysty yksin antamaan syntejä anteeksi. Aina on oltava mukana vanhoillislestadiolainen.
Samaa röyhkeyttä tässä opissa kuin edellisessäkin. Jeesus opettaa Isä meidän -rukouksessa anomaan syntejä anteeksi suoraan Jumalalta. Raamatun mukainen perusoppi on, että USKO JEESUKSEEN sisältää sekä syntien anteeksiannon että sielun pelastuksen.
6. Ehkäisy on syntiä.
Missään kohden Raamattua ehkäisyä ei nimetä synniksi. Vl-saarnaajat ja vastaavat yrittävät epätoivoisesti käyttää tässä harhaopissa mm. kohtia: "Älä tapa", "Täyttäkää maa" jne. Nämä eivät mitkään liity ehkäisyyn eivätkä kiellä sitä.
=========================
Kaikki mainitut HARHAOPIT perustuvat SRK:n ja vl-saarnaajien itsekkyyteen. nöyrtymättömyyteen Jumalan edessä, omavanhurskauteen ja hengelliseen korskaan. Heillä on halu syrjäyttää Jumala omalta paikaltaan ja sijoittaa itsensä sille paikalle. Vrt. sielun pelastus ja syntien anteeksi antaminen.
Kuinka kauan Jumala katselee tätä puuttumatta asiaan? Sitä minä en tiedä. Jumala yksin sen tietää.
PS. Lestadiolaisuuden perustaja Lars Levi Laestadius ei opettanut "vain me" -HARHAOPPIA. Sen ovat Oulun veijarit keksineet päissään hänen kuolemansa jälkeen. Tämä tieto perustuu väitöskirjatutkimukseen."- Yksi odottaja
Elävän Kristuksen seuraaja kirjoitti:
Tahallasiko?
Sillä jokainen, joka anoo, hän saa, ja joka etsii, hän löytää, ja kolkuttavalle avataan.vastaustasi Melperin klo 11.25 kirjoittamaan kommenttiin. Vastaathan pian.
- etsivä xx
Tahallasiko?
Sillä jokainen, joka anoo, hän saa, ja joka etsii, hän löytää, ja kolkuttavalle avataan.Tämä keskustelu alkoi kahden sellaisen henkilön keskustelusta, joita täällö on pidetty vanhoillislestadiolaisina
IVETAN aloitus
Olipa kaunis päivä,
iveta 9.9.2009 18:29
Vastauksia: 68
Lukukertoja: 539
Viestien esitystapa:
mutta tuulinen minun kohdallani siinäkin mielessä, kun kohtasin lenkkipolulla hyvän ystäväni, joka moitti minua siitä, että olin kuulemma seurojen
jälkeen pihalla sanonut jollekin, että on niitä jumalanlapsia SRK:n ulkopuolellakin ja muistutti minua, että eikö sinunkin mielestä henki opeta ja ohjaa
vain yhdellä oikealla tavalla. Sanoin, että olen samaa mieltä. Pyhä Henki nimenomaan ohjaa yhteen ainoaan oikeaan osoitteeseen, sen ristin juurelle,
jolla Jumalan ainoa Poika viattomana meidän syntiemme tähden kärsi ristinkuoleman, jotta sen kuoleman kautta saisimme puhtaasta Jumalan armosta
syntienanteeksisaamisen ja pelastuksen. Se on ainoa oikea osoite, mutta muistakaa, sen ei tarvitse olla ainoastaan Korintossa, vaan se voi olla
myös Efesossa. Osoite on sama, vaan aika ja paikka eivät. Kiitos ja ylistys Hänen Pyhälle Nimelleen! Siunausta Teille Kaikille! OOTTE IHANIA!
WEHAN vastaus
Ristin juurelta?
weha Käyttäjän viestit 10.9.2009 16:12
Vastauksia: 68
Lukukertoja: 536
Viestien esitystapa:
sieltä ei löydy yhtään mitään, eikä yhtään mitään. Jumalan valtakunta on yksi ja jakamaton. Jeesuksen Henki asuu hänen omissaan. Ei Pyhä henki opeta monella tavalla tänäänkään. Pyhä Henki on rakkauden henki ja johtaa omansa aina yhteen. Yhdellä paikkakunnalla on vain yksi Jumalan lasten joukko ja niillä on yklsi ymmärrys ja yksi mieli...kaikenlaista showta ja hengellisyyttä kyllä löytyy, mutta ei kannata kuunnella niitä jotka toisin opettaa ja uskoo.
Joh.10:4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
Sitten tähän minun vastineeni alla olevaan kirjoitukseen
Etsivä XX :lle Miksi vääristelet asioita ?
Elävän Kristuksen seuraaja 2.10.2009 10:58
Vastauksia: 58
Lukukertoja: 538
Viestien esitystapa:
Tahallasiko?
En minä vääristele vaan kirjoitan ketjuun joka perustuu yllä olevaan
En ole Melperi. Olen nainen.
Joka vuosi. kirkkovuoden rytmissä. Tyhjä risti alkaa pitkäperjantaina (Jeesuksen sanat ristillä). Astui alas tuonelaan. Nousi kolmantena päivänä kuolleista. Silloin iloitaan pääsiäisyönä, kun naiset kohtasivat tyhjän haudan ja Jeesuksen. Tyhjä risti on uskon perustana aivan yhtä oleellinen kuin ylösnousemuskin. Tyhjä risti on kolme päivää ja sen juurelle pysähdymme.
Kauan kaun sitten olen pysähtynyt tyhjälle haudalle ja löytänyt ylösnousemuksen ja uskon. Kuoleman kautta olemme pelastetut (Johannes 20).
En ole kaikkina näinä vuosikymmeninä kohdannut yhtäkään ev lut kirkkomme jäsentä, joka olivat tärvänneet itsensä verille. Katumusharjoitukset eivä luterilaisuuteen kuulu.
Lestadiolaissuuntien opilliset erot on mitä on.
Olen kuunnellut Ruotsin suviseurat, Suomen suviseurat radiosta, paikalla ja muutaman väliin jääneen netistä nauhoitteena. Seuroja tulee netistäkin kolmesti viikossa keskiviikkisin, lauantaisin ja sunnuntaisin sekä vielä iltakirkkoina. Eipä vaan oppi niistäkään selviä. Ei niitä puheita sillä lailla rakenneta.
En pidä luterilasta palstaa luterilaisen teologian oppikirjana, mutta tiettyihin kysymyksiin yleensä saa lähdeviitteen, jonka tietenkin joutuu itse arvoimaan.
Mitä tulee sitten siihen panettelukysymykseen niin aika paljon vaaditaan täällä epäuskoiseltakin. Ei tosin viimeaikoina kun täällä ei enää paljon keskustellakaan. Samaa sitten kyllä niskaansa ateisteilta jos käy luterilaisella sivustolla. Mutta on täällä hyvääkin asiaa, pitää vaan miettiä mitä lukee (mennä sitten toisille lähteille). Ei minun uskoni ydin täällä nettisivuilla ole vaan muualla vakavasti otettavan opinkaan kannalta. Täällä vaan kummastellaan. Täällä puretaan turhautumista ihan yleisesti muutoinkin puolin ja toisin.
Sillä jokainen, joka anoo, hän saa, ja joka etsii, hän löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Turha tähän on tässä yhteydessä kerätä lisää lauseita. Luoja tuntee omansa. - etsivä-xx
Melperi1 kirjoitti:
Kumoa todisteiden kera alla oleva kommenttini. Vastaukseksi ei riitä tämä, jolla yrität karata haasta kuin vasikka avoinna olevasta veräjästä. "Ei kukaan vl tahdo jaksaa edes yrittää vastata esim Melperille."
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Vain vanhoillislestadiolaiset ovat ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia.
Missään kohden Raamattua ei mainita, että joskus elävä usko rajautuu yksinomaan yhden pienen herätysliikkeen sisälle. Jeesus antoi lähetyskäskyssä kehotuksen julistaa evankeliumia kaikille kansoille. Tätä kehotusta noudatetaan koko ajan ja ihmisiä tulee uskoon kaikkialla maailmassa.
Jumalan valtakunta maan päällä muodostuu kaikista elävässä uskossa olevista ja Kristuksen verellä pestyistä henkilöistä ympäri maailmaa. Tämän joukon päänä on Jeesus Kristus. Jeesus itse sanoi, että älkää uskoko, jos joku sanoo, että Jumalan valtakunta on vain “täällä“.
4. Jumala ei kykene pelastamaan syntistä ihmistä ilman vanhoillislestadiolaisen apua.
Tottakai Jumala pystyy pelastamaan ihmissielun. On suurta röyhkeyttä opettaa, että kaikkivaltias ja kaiken luonut Jumala ei pysty tähän. Mihin Jumala ei pysty ilman ihmisen apua?
5. Jumala ei pysty yksin antamaan syntejä anteeksi. Aina on oltava mukana vanhoillislestadiolainen.
Samaa röyhkeyttä tässä opissa kuin edellisessäkin. Jeesus opettaa Isä meidän -rukouksessa anomaan syntejä anteeksi suoraan Jumalalta. Raamatun mukainen perusoppi on, että USKO JEESUKSEEN sisältää sekä syntien anteeksiannon että sielun pelastuksen.
6. Ehkäisy on syntiä.
Missään kohden Raamattua ehkäisyä ei nimetä synniksi. Vl-saarnaajat ja vastaavat yrittävät epätoivoisesti käyttää tässä harhaopissa mm. kohtia: "Älä tapa", "Täyttäkää maa" jne. Nämä eivät mitkään liity ehkäisyyn eivätkä kiellä sitä.
Kaikki mainitut HARHAOPIT perustuvat SRK:n ja vl-saarnaajien itsekkyyteen. nöyrtymättömyyteen Jumalan edessä, omavanhurskauteen ja hengelliseen korskaan. Heillä on halu syrjäyttää Jumala omalta paikaltaan ja sijoittaa itsensä sille paikalle. Vrt. sielun pelastus ja syntien anteeksi antaminen.
Kuinka kauan Jumala katselee tätä puuttumatta asiaan? Sitä minä en tiedä. Jumala yksin sen tietää.
PS. Lestadiolaisuuden perustaja Lars Levi Laestadius ei opettanut "vain me" -HARHAOPPIA. Sen ovat Oulun veijarit keksineet päissään hänen kuolemansa jälkeen. Tämä tieto perustuu väitöskirjatutkimukseen."Vatauksena tähän kymykseen, jos alla oleva oli ketjussa minulle osoitettu:
Moni odottaa
Yksi odottaja 2.10.2009 11:47
Vastauksia: 61
Lukukertoja: 541
Viestien esitystapa:
vastaustasi Melperin klo 11.25 kirjoittamaan kommenttiin. Vastaathan pian.
alla Melperin viesti Johon vastausta haluttiin
TÖRKEIMMÄT vl-VALHEOPIT
Melperi1 Käyttäjän viestit 2.10.2009 11:25
Vastauksia: 61
Lukukertoja: 541
Viestien esitystapa:
Kumoa todisteiden kera alla oleva kommenttini. Vastaukseksi ei riitä tämä, jolla yrität karata haasta kuin vasikka avoinna olevasta veräjästä. "Ei kukaan vl tahdo jaksaa edes yrittää vastata esim Melperille."
Jumala kutsuu kenet haluaa oli kyseessä syntyperäinen vl tai kuka tahansa muu.
Jeesus ratkaisee, ei yksikään ihminen. Millä perusteella hän päätöksensä tekee? Se on hänen vallassaan, sitä en mieti vaan omaa uskoani ja sen perusteita.
***************************************'
En halua vastata. Se liittyy liian henkilökohtaiseen uskon kokemukseen.
Sydämestä sydämeen ja sekin liittyy yllä olleeseen vastaukseen.
Pyhän hengen läsnäolo, kasteessa, ehtoolinen? Vl-oppi on vielä hämärän peitossa näiden osalta, vanhoissa Mopinpalstan teksteissä Havas esittää yhtä, jossain muualla lukee jotain toista. SRK:n nettisivulla ei oikeastaan sanota mitään selventävää.
Mietityttää. Katso vastaus 4 kohtaan
6. Ehkäisy on syntiä.
*************'
Katolinen kirkkko ja ortodoksinen kirkko hyväksyvät pidättäytymisen eli varmat päivät.
Kun otetaan huomioon miten usein naiset synnyttivät 1800-luvulla ja miten paljon lapsia huollettiin perheissä aikuisuuteen, tuntuu sille että 2-4 vuoden väli synnytyksissä on luonnollinen ihmiskunnalle. Tähän päästäisiin tänäänkin jos hyväksyttäisiin varmat päivät. Alla esimerkki sukututkimuksen mukaan kirkonkirjoista poimitusta:
Tässä on lisäksi pieni vertailu entisajan lasten lukumäärään yhden suvun kirkonkirjojen perusteella. Mitään hirvittävää lapsilaumaa eläviä lapsia ei sen ajan äidillä ollut, tosin lapsen kuolemia jotka ovat suunnaton suru aina.
1800 lukua lapsia 1861, 1864 kuoli 1868, 1866 kuoli 1869, 1869, 1871 kuoli 1875, 1873, 1875, 1878 kuoli 1880, 1882, 1885
toinen sukupolvi (esimerkki)
lapset 1898, 1900 kuoli 1913, 1902, 1906, 1809 kuoli 1910 muuttivat paikkakuntaa 1912 jolloin tiedot katkeavat.
Eli lapsia vain 2-3 vuoden välein 10 joista aikuiseksi 6 lasta.
toinen sukupolvi 5 lasta joista aikuiseksi 3 lasta (myöhemmin ehkä jatkoa mutta synnysväli tulee kuitenkin selväksi)
Kun nyt lapset jäävät eloon onko syytä saada nyt suurempaa määrää lapsia vuosittain kuin ennen ja kuin ennen huollettiin aikuisuuteen.
Lapsen voi saada vain Jumalan armosta ei yksinomaan omasta tahdosta. Lapsettomuuden silmästä silmään kohdanneena ja kuitenkin äidiksi tulleena en voi muuta ajatella.
jatko on sitten Melperiä:
PS. Lestadiolaisuuden perustaja Lars Levi Laestadius ei opettanut "vain me" -HARHAOPPIA. Sen ovat Oulun veijarit keksineet päissään hänen kuolemansa jälkeen. Tämä tieto perustuu väitöskirjatutkimukseen."
Että silleen - Ei onnistu
Yksi odottaja kirjoitti:
vastaustasi Melperin klo 11.25 kirjoittamaan kommenttiin. Vastaathan pian.
vastausta valehtelevalta veeällältä, joka on Raamatun oppien kera ahdistettu nurkkaan häpeämään.
- Henkeen vastaa
Ei onnistu kirjoitti:
vastausta valehtelevalta veeällältä, joka on Raamatun oppien kera ahdistettu nurkkaan häpeämään.
kauniisti maailman ainoiden oikeiden uskovaisten eli vanhoillislestadiolaisten talostelua. Vastaa henkeen.
- Miksi vaikenet?
Tahallasiko?
Sillä jokainen, joka anoo, hän saa, ja joka etsii, hän löytää, ja kolkuttavalle avataan. - pikemminkin
Exlibris. kirjoitti:
thaigigolo.
- Me vain
on "vain me" vanhoillislestadiolaisten hengen hedelmä.
- Terveydenhoitaja
Pullistelee jo uhkaavasti, sekä tykyttää kiivaasti pulssin tahtiin.. se suoni nimittäin, ei muu..
Vaarallista terveydelle.
- vl-opeista
löytyy runsaasti Jumalan pilkkaa.
- oppinut.
Jumalan pilkan vl-saarnoista.
- joutuvat
erään kerran olemaan tulisilmäisen Tuomarin edessä. Tämä lohduttaa kaikkia uskovaisia, joita vl:t nimittävät kuin halpaa makkaraa "epäuskoisiksi".
- Reisjärvi
vl-pyhäkoulussa Jumalan pilkkaa?
- Tewva
Innostuit.Kyllä sinulla hyvä ja tosi Raamatun kohta on esillä, mutta mitä sinä itse teet, pilkkaa parhaasta päästä.Samaa mieltä minäkin olen Wehan kanssa, ettei ristinjuurelta ole mitään löydettävissä , sehän on tyhjä ja puuristikin lahonnut.Jeesushan nousi kuolleista Ap2:22-32, Kor 15:19 ja elää ja vaikuttaa seurakunnassaan ja opetuslapsissaan.
- Grilli kuumenee
vain teidän vanhoillislestadiolaistenhan kautta Jumala yksinomaan toimii. Tämä paholaisen saarna kaikuu rauhanyhdistyksillä viikosta viikkoon.
Paholaisella on omat lapsensa.
- ahew
Bangkokin porttoloissa etsimässä uutta vaimoa itselleen?
- malaa oikein
uskalla pilkata.
- todellakin
on tuollaiset säkeet. Kuka taitaa ymmärtää?
- tarkoittaisi Si-
nua, Arvoisa Epäuskoinen Ystävämme Melperi?
>>> "3. Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan" >>> - sen sanoit!
2.Piet. 3:3
"3. Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan" - sopia sinuun,
Mellu:
"3. Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan" - Mehän olemme
jatkuvasti ristin juurella. Minne muualle me muka menisimme, sillä Kristus on sovituksemme.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1774592Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372514- 1562182
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161709- 811338
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241271Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321183Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451160Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117877