Ihottuma ja allerginen reaktio kasvoissa

Mitä tehdä, kun joskus iskee niin hirvittävä ihottuma/allerginen reaktio kasvoihin, ettei mitään rajaa? Ja kummallisinta on, että tämä allerginen reaktio iskee vain ja ainoastaan kasvoihin. Mun kasvojen iho on myös jostain kumman syystä tosi kuiva ja se myös kuivuu melko voimakkaasti. Ei ole kiva, kun alkaa otsaa, huulia ja huulien ymäristöä kutittamaan ja kirvelemään niin kauheasti, että se saa vedet tippumaan silmistä (ei se itkemään saa, mut siis silleen alkaa vaan vettä tuleen silmistä) ja tekisi mieli melkein huutaa. Myös nenä vuotaa sillä hetkellä kauheasti. Iho punoittaa ja kuumottaa tosi voimakkaasti ja kasvot ovat muutenkin tosi järkyttävän näköiset uloskinpäin juuri sillä hetkellä.

Ei ole kiva, jos tuommoinen iskee esim. keskellä koulutuntia. Olenhan minä kyllä käyttänyt antihistamiinia ehkäisemään kutinaa ja ihottumaoireita olen hoitanut hydrokortisonilla yms. Kyllähän ne ovat auttaneet, mutta aina joskus tommoinen reaktio meinaa silti iskeä.
02336
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


Ei ole kivaa kirjoitti:

Mitä tehdä, kun joskus iskee niin hirvittävä ihottuma/allerginen reaktio kasvoihin, ettei mitään rajaa? Ja kummallisinta on, että tämä allerginen reaktio iskee vain ja ainoastaan kasvoihin. Mun kasvojen iho on myös jostain kumman syystä tosi kuiva ja se myös kuivuu melko voimakkaasti. Ei ole kiva, kun alkaa otsaa, huulia ja huulien ymäristöä kutittamaan ja kirvelemään niin kauheasti, että se saa vedet tippumaan silmistä (ei se itkemään saa, mut siis silleen alkaa vaan vettä tuleen silmistä) ja tekisi mieli melkein huutaa. Myös nenä vuotaa sillä hetkellä kauheasti. Iho punoittaa ja kuumottaa tosi voimakkaasti ja kasvot ovat muutenkin tosi järkyttävän näköiset uloskinpäin juuri sillä hetkellä.

Ei ole kiva, jos tuommoinen iskee esim. keskellä koulutuntia. Olenhan minä kyllä käyttänyt antihistamiinia ehkäisemään kutinaa ja ihottumaoireita olen hoitanut hydrokortisonilla yms. Kyllähän ne ovat auttaneet, mutta aina joskus tommoinen reaktio meinaa silti iskeä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu